Yψηλές χρεώσεις , προερχόμενες από αμέλεια μέτρησης των υδρομέτρων, για περισσότερα από τρία(!) χρόνια, είδαν οι επαγγελματίες του Δήμου Σερίφου στους λογαριασμούς της ύδρευσης, με αιτιάσεις εκ μέρους της αντιπολίτευσης προς την δημοτική αρχή.
Η πάγια πρακτική της προηγούμενης διοίκησης του Δήμου, όσον αφορά στην καταμέτρηση και χρέωση των κυβικών του νερού, που χρησιμοποιούνταν από τις επιχειρήσεις, οδήγησε σε υπέρογκες χρεώσεις και μάλιστα, εν μέσω πανδημίας, δεδομένου ότι για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια, καταμετρήθηκε ακριβώς η κατανάλωση, ενώ τα ποσά ενσωματώθηκαν στους λογαριασμούς της ύδρευσης που έλαβαν οι επιχειρηματίες αυτές τις ημέρες.
Το γεγονός αυτό, οδήγησε αφενός στην αντίδραση της μείζονος μειοψηφίας του Μιλτιάδη Πελοποννήσιου, όπως και στην παρέμβαση εκ μέρους του Συλλόγου Εμπόρων Επαγγελματιών Σερίφου, προς τη δημοτική αρχή.
«Ουδείς θα αδικηθεί»
Σε επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, κ. Πελοποννήσιος, υποστηρίζει, πως «δυστυχώς οι καταγγελίες για τις χρεώσεις των λογαριασμών ύδρευσης συνεχίζονται με ρυθμό χιονοστιβάδας».
Η μείζων μειοψηφία τονίζει πως «ο τρόπος με τον οποίο χειριστήκατε τη διαδικασία καταμέτρησης κ χρεώσεων, αγνοώντας παλιότερες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων αλλά και τις παρατηρήσεις μας στις παλαιότερες συζητήσεις τελών για το θέμα που προκύπτει σε συνδυασμό με τη μη πραγματοποίηση μετρήσεων κατά τα παρελθόντα έτη με Δημοτική υπαιτιότητα, κατέληξε σε συγκεντρωτική απεικόνιση τους ως κατανάλωση ενός έτους, εσκεμμένα ή μη, οδηγώντας ακόμα και σε πιθανές αιτιάσεις λανθασμένων εγγραφών ως προς τη φορολογητέα ύλη καθώς η συσσώρευση κυβικών παρελθόντων ετών στον εκδοθέντα λογαριασμό είχε ως αποτέλεσμα τη χρέωση των συμπολιτών μας με αυξημένες τιμές και υπέρογκα ποσά, κάτι το οποίο θα μπορούσε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις ενδεχομένως να δικαιολογήσει ακόμα και την πλήρη διαγραφή τους».
Δεδομένων των παραπάνω, η μείζων μειοψηφία ζήτησε τη σύγκλιση έκτακτου Δημοτικού Συμβουλίου, με θέμα την ενημέρωση και πρόταση δράσης για τη διόρθωση των λαθών στα δημοτικά τέλη των λογαριασμών ύδρευσης.
Από την πλευρά της δημοτικής αρχής, ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, κ. Στυλιανός Λιβάνιος, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρέθεσε έναν πίνακα, όπου φαίνεται η μείωση των τελών ύδρευσης, στην οποία έχει προβεί η νυν δημοτική αρχή, που αγγίζουν ακόμη και το 53%.
Στην ανάρτησή του, ο κ. Λιβάνιος σημειώνει:
«Άραγε πόσο ακόμα μπορεί να λαϊκίσει η μείζων αντιπολίτευση σε τέτοιους δύσκολους καιρούς;
Για ποιες αυξήσεις μιλάμε ακριβώς; Όντως ας πέσουν οι μάσκες… Είναι γεγονός ότι βρέθηκαν υδρόμετρα που δεν είχαν μετρηθεί ποτέ, όπως και υδρόμετρα που είχαν χαμηλή προηγούμενη ένδειξη, με αποτέλεσμα η τωρινή ένδειξη, που μετρήθηκαν κανονικά, να εμφανίζεται υψηλότερη.
Για αυτές τις περιπτώσεις, όπως και για τυχόν λάθη, θα ακολουθηθεί η νόμιμη διαδικασία (μέσω ένστασης) για να αξιολογηθούν και όχι η συζήτηση του καφενείου. Δυστυχώς για κάποιους υπάρχουν νόμοι και κανόνες! Ουδείς όμως θα αδικηθεί. Καθαρές κουβέντες!».
«Να εισακουστεί το δίκαιο αίτημά μας»
Παράλληλα, ωστόσο, παρέμβαση προς τη δημοτική αρχή πραγματοποίησε και το συλλογικό όργανο των επιχειρηματιών και επαγγελματιών του νησιού, ζητώντας από το Δήμο ευνοϊκότερες ρυθμίσεις, προκειμένου οι επιχειρηματίες να καταφέρουν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους προς το Δήμο, τις οποίες και αναγνωρίζουν.
Πιο συγκεκριμένα, ο Σύλλογος Εμπόρων Επαγγελματιών στην επιστολή του προς το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, τονίζει, ότι «επί σειρά ετών ζητούσαμε από το Δήμο Σερίφου να προχωρήσει στην καταμέτρηση κυβικών ύδρευσης, για λόγους όμως ακατανόητους, ή μικροπολιτικής αυτό δεν έγινε τα τελευταία χρόνια.
Πληρώναμε μόνο τα πάγια ύδρευσης – αποχέτευσης και αφού επιτέλους η νέα Δημοτική Αρχή προχώρησε σε μία στοιχειώδη οργάνωση των καταμετρήσεων και των υπόχρεων για την κατανάλωση, εν μέσω πανδημίας και μέσα σε ένα έτος, εκδόθηκαν λογαριασμοί για 4, 5, ή και 6 έτη, με αποτέλεσμα τα ποσά των λογαριασμών λόγω της υπάρχουσας κλιμακωτής χρώσης να εκτιναχθούν στα ύψη».
Ο Σύλλογος υπογραμμίζει, ότι «η πλειοψηφία των επαγγελματιών είναι, ή τουλάχιστον προσπαθεί μέσα σε αυτή την κρίση (η οποία ήρθε μετά από τη μεγάλη οικονομική κρίση) να είναι συνεπής και θεωρούμε ότι ουδείς αρνείται την κατανάλωση κυβικών ύδρευσης».
Δεδομένου, ότι, σύμφωνα με το Σύλλογο, ο Δήμος Σερίφου ως θεσμός έχει συνέχεια και τα πρόσωπα που υπηρετούν αυτό το θεσμό υπηρετούν τον πολίτη, προτείνει και αιτείται τα κάτωθι:
1. Η χρέωση να γίνει στη χαμηλότερη κλίμακα (0,8/κυβικό), θεωρώντας πως με αυτό τον τρόπο και η τοπική κοινωνία θα το αποδεχτεί και ο Δήμος θα εισπράξει και θα κλείσει αυτό το θέμα γρηγορότερα, ενώ παράλληλα είναι μία κίνηση καλής θέλησης από το Δήμο Σερίφου για τα λάθη που έχουν γίνει διαχρονικά.
2. Να υπάρξει πλήρης ενημέρωση για όσους έχουν διαφορά στα κυβικά, ή για όσους διαφωνούν με χρέωση ότι μπορούν να κάνουν ένσταση και ότι υπάρχει η δυνατότητα για ρύθμιση άτοκων δόσεων τουλάχιστον 24 μηνών για αποπληρωμή των λογαριασμών.
Ο Σύλλογος έκλεισε τη σχετική επιστολή του, εκφράζοντας την ελπίδα, ότι «το δίκαιο αίτημά μας να εισακουστεί και να προχωρήσουμε απρόσκοπτα στο σχεδιασμό και τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε για την επόμενη τουριστική περίοδο, η οποία φαίνεται ότι θα είναι πάλι προβληματική σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια προ πανδημίας».
Στους επαγγελματίες της Σερίφου απάντησαν ο Δήμαρχος, κ. Κωνσταντίνος Ρεβίνθης, ως πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, κ. Λιβάνιος, ενημερώνοντας τους επαγγελματίες, ότι «είναι πράγματι γεγονός, ότι τα τελευταία τρία χρόνια δεν είχε γίνει καταμέτρηση των υδρομετρητών από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, ενώ μετά και την έκδοση των λογαριασμών διαπιστώνονται καθημερινά και πολλές περιπτώσεις υδρομέτρων, τα οποία είτε δεν είχαν μετρηθεί ποτέ, είτε δεν είχαν δηλωθεί ποτέ στο Δήμο, είτε είχαν μετρηθεί λάθος, είτε παρουσίαζαν προηγούμενες μετρήσεις που ήταν εικονικές και πολύ χαμηλές, της τάξεως των 10-15 κυβικών ανά έτος (2015-2016), με αποτέλεσμα να εμφανίζεται πολύ υψηλή κατανάλωση στη μέτρηση που πραγματοποιήθηκε από τη νέα Δημοτική Αρχή, η οποί οδήγησε και σε υψηλές χρεώσεις».
Ωστόσο, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της διοίκησης του Δήμου, «η προσπάθειά μας να αμβλύνουμε τις επιπτώσεις αυτής της κατάστασης, μειώνοντας τις χρεώσεις ανά κλίμακα, δεν απέτρεψε τελικά τα φαινόμενα “αδικίας” για τις ως άνω περιπτώσεις.
Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα έχουμε ζητήσει από τον σύμβουλο του Δήμου, να εξαντλήσουμε τυχόν περιθώρια της κείμενης νομοθεσίας για την επίλυση των ζητημάτων που έχουν προκύψει.
Δυστυχώς, δεν είναι εφικτό να αλλαχτούν ήδη ψηφισμένα τέλη και μάλιστα αναδρομικά, όπερ και σημαίνει ότι θα πρέπει, στις περιπτώσεις όπου υπάρχει εσφαλμένη προηγούμενη ένδειξη ή κάποιο άλλο από τα ανωτέρω ζητήματα, ο θιγόμενος να προχωρήσει άμεσα σε ένσταση και η επιτροπή ενστάσεων, η οποία και λειτουργεί με fast-track διαδικασίες έχοντας εξετάσει ήδη πάνω από 300 υποθέσεις, να εξετάσει την κάθε περίπτωση ξεχωριστά και να πραγματοποιήσει τις σχετικές αναγωγές και τους απαραίτητους υπολογισμούς ανάμεσα στα έτη, με βάση τη μέση κατανάλωση, ώστε να προκύψει ορθότερη και χαμηλότερη χρέωση».
Όσον αφορά στις ρυθμίσεις οφειλών, ενημερώνουν τους επαγγελματίες, ότι «ήδη ο Δήμος έχει πραγματοποιήσει τις περισσότερες ρυθμίσεις από κάθε άλλη χρονιά, με μέγιστο όριο τις 24 άτοκες δόσεις, όπως ακριβώς προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία», ενώ έκλεισαν βεβαιώνοντας ξανά, ότι «κύριο μέλημά μας είναι να μην αδικηθεί κανείς και αυτό θα το κάνουμε πράξη, αρκεί να υπάρχει διάθεση κατανόησης και συνεργασίας».
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ ΚΑΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΥΠΟΚΡΙΤΑΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοι που τωρα κοπτονται για τα συμφεροντα του Δημου διεθεταν χιλιαδες κυβικα νερου στα κοτερα ΔΩΡΕΑΝ .ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΣ