Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γ. Χατζημάρκος, συμμετείχε στο διαδικτυακό συνέδριο του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, αφιερωμένο στην επικοινωνία του τουρισμού στη μετά-covid εποχή.
Σε μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα συζήτηση, μεταξύ των παραγόντων του τουρισμού, τόσο από τον δημόσιο, όσο και από τον ιδιωτικό τομέα, που διοργανώθηκε σε ψηφιακό περιβάλλον, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της εξάπλωσης του covid-19, συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, ο οποίος μίλησε για τη διαχείριση της πανδημίας, όσον αφορά στον τουριστικό τομέα, κατά τη διάρκεια του 2020, όσο και για την προετοιμασία, αναφορικά με την εξίσου δύσκολη χρονιά που έρχεται, για τον ελληνικό τουρισμό.
Στο ψηφιακό συνέδριο του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, με τίτλο Destination Greece | Communication in challeging times, συμμετείχαν με χαιρετισμούς τους επίσης ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, κ. Γιάννης Ρέτσος, ο Υπουργός Τουρισμό, κ. Χάρης Θεοχάρης, ο Γ.Γ. του ΕΟΤ Ελλάδος, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, εκπρόσωποι της αυτοδιοίκησης από όλη τη χώρα, καθώς και ειδικοί και εμπειρογνώμονες του ιδιωτικού τομέα.
«Να ξεκολλήσουμε επιτέλους απ’ το παρελθόν»
Το χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Ρέτσος, άνοιξε λέγοντας, πως «σε λίγες ημέρες τελειώνει η πιο δύσκολη χρονιά της γενιάς μας», τονίζοντας ωστόσο, ότι δεδομένου πως η χώρα μας κατάφερε να σταθεί όρθια στο πρώτο κύμα της πανδημίας, ο τουρισμός κατάφερε να ανοίξει, έστω και περιορισμένα, με τους ανθρώπους του κλάδου να επιδεικνύουν μοναδικό επαγγελματισμό και ωριμότητα, ανταποκρινόμενοι στο ύψος των περιστάσεων.
Ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε επίσης στις προκλήσεις που φέρνει το 2021, σε ένα πλαίσιο ενός κόσμου που αλλάζει. Όπως υπογράμμισε, η επικοινωνία της χώρας θα παίξει καθοριστικό ρόλο, ενώ για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα απαιτείται σύνθεση δυνάμεων, συνένωση και συνεργασία μεταξύ του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, η οποία μάλιστα σημείωσε πως αποτελεί διαχρονική στρατηγική επιβίωσης για τον ΣΕΤΕ.
Διαβεβαίωσε, πως η Marketing Greece θα συνεχίσει να προβάλλει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ελληνικό τουριστικό προϊόν, υποστηρίζοντας ότι «η νέα εποχή θέλει γνώση και τόλμη, ώστε να ξεκολλήσουμε επιτέλους από το παρελθόν».
Αισιοδοξία από το Υπουργείο Τουρισμού
Αμέσως μετά, ο λόγος δόθηκε στον Υπουργό Τουρισμού, κ. Θεοχάρη, ο οποίος δήλωσε αισιόδοξος, πως τα δύσκολα πέρασαν, τόσο για τη χώρα, όσο και για τον τουρισμό, καθώς η έναρξη των εμβολιασμών θα φέρει αισιοδοξία στον κλάδο.
Ο Υπουργός συνεχάρη τους ανθρώπους του τουρισμού, καθώς η χώρα έλαβε διεθνή αναγνώριση για την προσπάθειά της, ενώ ενισχύθηκε και το brand name του προορισμού.
Ο ίδιος υποστήριξε, ότι η Ελλάδα υπήρξε υπόδειγμα για τον τρόπο με τον οποίο άνοιξε τον τουρισμό.
Σύμφωνα με τον κ. Θεοχάρη, το 2021 αποτελεί χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του κλάδου, με τον ανταγωνισμό να είναι σκληρός και ως εκ τούτου θα απαιτηθεί άμεσα προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ώστε να διατηρηθεί η υπεραξία του τουρισμόυ για την εθνική οικονομία και την κοινωνία.
Για τον Υπουργό, η δημιουργική συνεργασία θα παίξει καθοριστικό τουρισμό, καθώς μέσα από σύνθεση δυνάμεων και την αξιοποίηση της επικοινωνίας, ο ελληνικός τουρισμός θα έρθει στη θέση που του αρμόζει.
Ανάπτυξη και επέκταση της επικοινωνιακής πολιτικής
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η τοποθέτηση εκ μέρους του Γ.Γ. του ΕΟΤ, κ. Φραγκάκη, ο οποίος σημείωσε, πως η πανδημία μας υπενθύμισε, πως τίποτε δεν είναι αυτονόητο στον τουρισμό, ενώ η γρήγορη προσαρμογή στα νέα δεδομένα αποτελεί κλειδί για επιτυχές αποτέλεσμα.
Υπογράμμισε, ότι παρά το γεγονός, ότι ο τουρισμός έχασε πάρα πολλά (έσοδα, αφίξεις, ζωτικότητα), κέρδισε σε επαγγελματισμό και αξιοπιστία, με τη συμβολή τόσο του ιδιωτικού τομέα, όσο και του κρατικού μηχανισμού.
Ο ίδιος τόνισε, πως ακόμη το περιβάλλον είναι άγνωστο και υπό διαμόρφωση και δεν υπάρχει σαφής πρόβλεψη των αντιδράσεων των επισκεπτών, σε αυτή τη νέα πραγματικότητα ακόμη.
Αυτό που κατέστησε σαφές, ήταν πως η έμφαση στην ασφάλεια των προορισμών είναι υψίστης σημασίας, ενώ επεσήμανε, πως ο ΕΟΤ προχωρά στο 2021 με οδηγό τα διδάγματα του 2020.
Παρά το γεγονός, ότι οι αλλαγές στο τουριστικό προϊόν θα έπρεπε να έχουν συμβεί προ ετών, η πανδημία επισπεύδει τις εξελίξεις.
Ο κ. Φραγκάκης σημείωσε ότι ο πυρήνας της επικοινωνιακής στρατηγικής της χώρας θα παραμείνει ο ήλιος και η θάλασσα, ωστόσο θα επεκταθεί επίσης στους άξονες της αυθεντικότητας και της ξεχωριστής ταυτότητας της χώρας μας.
Όσον αφορά για κάθε προορισμό ξεχωριστά, θα δοθεί έμφαση στη βελτίωση των δημόσιων υποδομών, αλλά και στη βιωσιμότητα των προορισμών.
Ο ΕΟΤ, πρόκειται να επενδύσει στην οικειότητα και ζεστασιά της τουριστικής εμπειρίας στην Ελλάδα, καθώς και στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας.
Τέλος, ο κ. Φραγκάκης ενημέρωσε πως ο ΕΟΤ επεξεργάζεται στρατηγικό σχέδιο τριετίας, το οποίο θα ανακοινωθεί άμεσα, στο πλαίσιο του οποίου θα δοθεί έμφαση στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων, αλλά και στην “πώληση” του τουριστικού προϊόντος της χώρας σε τουριστικές πλατφόρμες.
«Τολμήσαμε τον τουρισμό εν μέσω πανδημίας»
Από την πλευρά του, ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, τόνισε κατά την τοποθέτησή του, ότι «η πανδημία μας θύμισε πολύ μεγάλες αλήθειες και μας παρέδωσε πολύ σπουδαία μαθήματα. Μας θύμισε πόσο ευάλωτο είναι το τουριστικό προϊόν, μας θύμισε πόσο ευμετάβλητη είναι η διάθεση των καταναλωτών στις επιλογές τους, μας θύμισε πόσο ισχυρή είναι η ανάγκη στο σύγχρονο πολίτη για ταξίδι και αναψυχή».
Όπως τόνισε, «τουρισμός εν μέσω πανδημίας δεν υπήρξε ποτέ ξανά στον πλανήτη. Εμείς το τολμήσαμε αυτό».
Για τον κ. Χατζημάρκο, κυρίαρχη προτεραιότητα πλέον είναι η διατήρηση του λεγόμενου “health & safety”, με τους επιστήμονες να καλούνται να σηκώσουν ένα μεγάλο βάρος του τομέα αυτού, αλλά και με τους αρμόδιους των προορισμών, να απαιτείται να εξασφαλίσουν το αίσθημα ασφάλειας προς τους επισκέπτες τους.
«Ως ΠΝΑΙ μπήκαμε δυνατά σε αυτό το στοίχημα, με προτεραιότητα να θωρακίσουμε τις δομές υγείας. Ξοδέψαμε πολλά χρήματα δικά μας, προκειμένου να δώσουμε σε όλες τις δομές υγείας των νησιών μας ένα καλύτερο επίπεδο διαχείρισης και αντιμετώπισης στο υγειονομικό κομμάτι.
Στο επιχειρηματικό κομμάτι, πάνω από 30.000 είναι τα σεμινάρια τα οποία κάναμε σε εργαζόμενους και επιχειρηματίες, τους οποίους εκπαιδεύσαμε στα υγειονομικά πρωτόκολλα», τόνισε στο σημείο αυτό.
Όσον αφορά στη χάραξη μακροπρόθεσμων στρατηγικών, ο κ. Χατζημάρκος τόνισε ότι αυτό είναι σχεδόν αδύνατον, καθώς αυτό που προέχει όταν βρίσκεσαι στη διάρκεια εξέλιξης ενός τέτοιου φαινομένου, είναι να επιβιώσεις. «Αυτή τη στιγμή πρέπει να μελετήσουμε την αγορά και να προσαρμοστούμε όσο το συντομότερο δυνατόν στο νέο περιβάλλον», εξήγησε.
“Κλειδί” η συνεργασία με έμπειρους συνεργάτες για την επικοινωνία
Για τη χάραξη επικοινωνιακής πολιτικής, ο κ. Χατζημάρκος υπογράμμισε, ότι «δεν είναι δουλειά ενός Περιφερειάρχη, ενός οποιουδήποτε πολιτικού, να κάνει χάραξη πολιτικής σε ό,τι αφορά την επικοινωνία. Αυτή είναι δουλειά των ειδικών. Κρίσιμες καταστάσεις όπως αυτή που τώρα βιώνουμε πιέζουν στο να πάμε γρηγορότερα και από το σωστό δρόμο.
Για μας, το χτίσιμο των συμφωνιών και το να αποκτήσουμε τις συνεργασίες αυτές με τεχνοκράτες, με εκείνους που έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία πάνω στην επικοινωνιακή στρατηγική είναι κυρίαρχο και το κάναμε από την πρώτη στιγμή.
Πάνω στα βήματα, που μελέτησε και μας παρουσίασε μία πολύ σοβαρή ομάδα συνεργατών – τεχνοκράτες δοκιμασμένοι με σοβαρά βιογραφικά και σημαντική εμπειρία – χτίσαμε το πλαίσιο της επικοινωνίας πάνω στο οποίο βαδίσαμε».
Ερωτώμενος σχετικά με τις επικοινωνιακές προτεραιότητες που θα ακολουθηθούν από την ΠΝΑΙ και την επόμενη χρονιά, ο ίδιος τόνισε πως κυρίως οφείλει να γίνει η στροφή στα ψηφιακά μέσα και δεύτερον να ενισχυθεί ο χρόνος αντίδρασης ενάντια στα “fake news”, τα οποία πλήττουν σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενδεχομένως ορισμένους προορισμούς.
«Ευελιξία, ευελιξία, ευελιξία»
Τέλος, ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στην έλλειψη αντανακλαστικών στη δημόσια διοίκηση. «Το 2020 χρειαστήκαμε αντανακλαστικά που ήρθαν μέσα από Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου», σχολίασε, ενώ υπογράμμισε, ότι «το διοικητικό περιβάλλον είναι αφυδατωμένο. Σου επιτρέπει να “αναπνέεις” απλώς και μόνο για να παραμένεις στη ζωή»
.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε, πως «η ζωή χωρίς αντανακλαστικά πρέπει να τελειώσει» και η νέα στρατηγική θα πρέπει να βασιστεί σε τρεις άξονες, όπως χαρακτηριστικά είπε, «ευελιξία, ευελιξία, ευελιξία», καθώς το διοικητικό περιβάλλον θα πρέπει να επιτρέπει τη λήψη αποφάσεων άμεσα και στον χρόνο που πρέπει, προκειμένου να είναι αποτελεσματικές για την οικονομία και το κοινωνικό σύνολο.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου