29 Δεκ 2020

Σκληρή στάση του ΔΛΤ Σύρου για τις οφειλές


Με στόχο την είσπραξη δεκάδων χιλιάδων ευρώ σε οφειλές από ακτοπλοϊκή εταιρεία, το Λιμενικό Ταμείο προχωρά σε αυστηροποίηση των ενεργειών του αναφορικά με την άσκηση πιέσεων

Στην ανάληψη πρωτοβουλιών, προκειμένου να διεκδικήσει την είσπραξη των οφειλόμενων λιμενικών τελών επιβατών και οχημάτων από ακτοπλοϊκή εταιρεία, χωρίς να ζημιωθεί, προχωρά το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο. Σχέδιο δράσης, με στόχο την άσκηση πιέσεων, αναφορικά με την είσπραξη των οφειλών ακτοπλοϊκής εταιρείας, με τρόπο που να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του ΔΛΤ Σύρου, αλλά και να δίνει ένα ισχυρό μήνυμα και προς όλους τους υπόλοιπους χρήστες του λιμένα, κατάρτισε το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, κατά τη χτεσινή του συνεδρίαση. Στη συνεδρίαση, παρών ήταν, όπως προβλέπεται από το νόμο, και ο εκπρόσωπος των ακτοπλοϊκών πρακτόρων, κ. Νίκος Βασιλικός. 

 Άνω των 100.000 ευρώ οι συνολικές οφειλές από το 2019 έως σήμερα 

 Ξεκινώντας την εισήγησή της η Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, κ. Κανδιώ Μαραγκού, έθεσε υπόψιν των μελών τόσο την εισήγηση εκ μέρους της Οικονομικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ, όσο και τη σχετική αλληλογραφία μεταξύ του Ταμείου, της εταιρείας και όλων των εμπλεκόμενων φορέων, από το 2015 έως σήμερα. 

 «Έχουμε ενημερώσει πολλές φορές για τα προβλήματα που έχουμε με τη συγκεκριμένη εταιρεία και το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο σε σχετικό έγγραφο που μας έχει στείλει, συμφωνεί με τις απόψεις της Οικονομικής μας Υπηρεσίας και ζητά τις δικές μας ενέργειες, προκειμένου να προβούν και οι δικές του υπηρεσίες στις ενέργειες που προβλέπει ο νόμος», ενημέρωσε η κ. Μαραγκού. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, έχει βεβαιωθεί από το 2019 ποσό 86.754 ευρώ. 

«Μετά από πολλές πιέσεις της Οικονομικής Υπηρεσίας, οι οποίες μπορώ να πω ότι είναι σχεδόν καθημερινές, παραλάβαμε δηλωτικά για το διάστημα Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2020 και από αυτά προκύπτουν οφειλές 49.177 ευρώ. 

Η εταιρεία οφείλει επίσης, μετά από έλεγχο του Λιμεναρχείου, λιμενικά τέλη προσόρμησης, παραμονής, πρυμνοδέτησης κλπ για το διάστημα από τον Αύγουστο έως και τον Σεπτέμβριο 2020, 21.066 ευρώ. 

Υπάρχει ακόμη ένα κόστος αποκατάστασης ασφαλτοτάπητα που είχε υποστεί κάποιες φθορές από ένα πλοίο της συγκεκριμένης εταιρείας, που σύμφωνα με τους υπολογισμούς της υπηρεσίας μας ανέρχεται σε 3.779 ευρώ», ενημέρωσε η κ. Μαραγκού, αναφερόμενη στο οικονομικό σκέλος των υποχρεώσεων της εταιρείας προς το ΔΛΤ Σύρου. 

Πρόσθεσε όμως, ότι «από κει και πέρα υπάρχουν ακόμη αρκετές ενέργειες ασυνέπειας της εταιρείας, αναφορικά με την αποστολή δηλωτικών και χωρίς την αποστολή των δηλωτικών δεν μπορούμε να ορίσουμε επακριβώς πόσα χρήματα οφείλει από προηγούμενα χρονικά διαστήματα». 

 Σύμφωνα με τον προϊστάμενο της Οικονομικής Υπηρεσίας του ΔΛΤ Σύρου, κ. Κωνσταντίνο Πολίτη, ο οποίος ήταν παρών, η εταιρεία έχει ζητήσει τη βεβαίωση των οφειλών στη ΔΟΥ, ωστόσο όπως εξήγησε, αφενός με τη βεβαίωση στη ΔΟΥ το Λιμενικό Ταμείο χάνει άμεσα το 10% της οφειλής, ενώ αφετέρου, μέσω της ρύθμισης δόσεων, αναμένεται να εισπράξει τα οφειλόμενα σε μία περίοδο άνω των 10 ετών. 

Αν, μάλιστα, το παράδειγμα της συγκεκριμένης εταιρείας ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες, προκειμένου να αποφύγουν να αποδίδουν εγκαίρως τις υποχρεώσεις τους, ο κ. Πολίτης τόνισε, ότι «το Λιμενικό Ταμείο θα κλείσει». 

 Στο ίδιο μήκος κύματος και η Πρόεδρος τόνισε, πως αποτελεί ξεκάθαρα μη βιώσιμη πρακτική, αν το ΔΛΤ Σύρου προχωρά σε βεβαιώσεις των οφειλομένων ποσών στη ΔΟΥ για όλους τους εκπρόθεσμους οφειλέτες, λαμβάνοντας υπόψιν τη μείωση 10% της κάθε οφειλής και του μακροπρόθεσμου ορίζοντα είσπραξης των ποσών.

 Η κ. Μαραγκού τόνισε, ότι με το πέρας και του 2020, τα οφειλόμενα της συγκεκριμένης εταιρείας θα διπλασιαστούν, από τα περίπου 86.000 ευρώ που οφείλει μέχρι σήμερα, ενώ «αν συνεχίσουμε κατ’ αυτό τον τρόπο, απλώς να “ενοχλούμε” με τηλεφωνήματα έγγραφα την εταιρεία, θα φτάσουμε σε σημείο να μας οφείλονται ποσά άνω των 400.000 ευρώ», με την ίδια να προτείνει τη λήψη αυστηρότερων μέτρων ώστε να συμμορφωθεί η εταιρεία, κατόπιν σχετικής εισήγησης και από την Οικονομική Υπηρεσία.

 Με τη σειρά του, ο Δήμαρχος Σερίφου και εκπρόσωπος του νησιού στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, κ. Κωνσταντίνος Ρεβίνθης, τόνισε, ότι «η εν λόγω εταιρεία παίρνει και επιδότηση προκειμένου να εκτελεί δρομολόγια, έως και το τέλος Δεκεμβρίου. Δηλαδή, όχι μόνο δεν είναι συνεπής στις οφειλές της, αλλά επιδοτούνται και αφήνουν και χρέη», προτείνοντας το ΔΛΤ να ζητήσει από το Υπουργείο Ναυτιλίας παρέμβαση, «ει δυνατόν και να τους κόψει και την επιδότηση, εφόσον παρουσιάζουν τέτοια ασυνέπεια. Για ποιο λόγο δηλαδή να παίρνουν επιδότηση και να μην πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους ως οφείλουν;». 

 Στόχος να δοθεί αυστηρό μήνυμα 

 Από την πλευρά των υπηρεσιακών στελεχών του Λιμενικού Ταμείου προτάθηκαν δύο λύσεις και μάλιστα σωρευτικά. 

 Η πρώτη αφορά στο να ζητήσει το Λιμενικό Ταμείο από τον Υπουργό Ναυτιλίας, με απόφασή του, είτε να βεβαιώσει υπέρ του ΔΛΤ Σύρου πρόστιμο ανερχόμενο έως και στο εικοσαπλάσιο της αξίας του μη εισπραχθέντος ή καθυστερημένα δοθέντος τέλους, είτε να αφαιρέσει προσωρινά και για χρονικό διάστημα από 30 ημέρες έως 3 μήνες ή να ανακαλέσει οριστικά την άδεια σκοπιμότητας πραγματοποίησης των δρομολογίων της συγκεκριμένης επιχείρησης, είτε να ανακαλέσει προσωρινά για χρονικό διάστημα από 30 μέρες έως 3 μήνες ή να ανακαλέσει οριστικά την άδεια λειτουργίας του ναυτικού πρακτορείου. 

Η δεύτερη λύση, σύμφωνα με την εισήγηση, είναι να προταθεί προς το Λιμεναρχείο η επιβολή απαγόρευσης απόπλου από τον λιμένα της Σύρου των πλοίων της εταιρείας. Από την πλευρά του εκπροσώπου του Δήμου Κύθνου στο Δ.Σ. του Λιμενικού Ταμείου, τονίστηκε, πως δεδομένου, ότι η συγκεκριμένη εταιρεία εξυπηρετεί τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια και αφορά στη σύνδεση των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την πρωτεύουσα, το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να προχωρήσει ιδιαίτερα προσεκτικά, όσον αφορά στην πρόταση περί επιβολής απαγόρευσης απόπλου, καθώς όπως επεσήμανε, θα είναι άδικο, για τις οφειλές της εταιρείας, να ταλαιπωρηθούν οι νησιώτες, που είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουν πλοίο για τη μετακίνησή τους. 

 Απαντώντας, ο Αντιπρόεδρος του ΔΛΤ Σύρου, κ. Μηνάς Αληφραγκής, τόνισε, πως υπάρχει πλήρης κατανόηση στην ανάγκη μετακίνησης των νησιωτών, ωστόσο, δεδομένης της τρέχουσας οικονομικής συγκυρίας και με τις δυσκολίες που έχει επιφέρει η πανδημία στα ταμεία των ΝΠΙΔ, το Λιμενικό Ταμείο θα πρέπει να διεκδικήσει με αυστηρό τρόπο την είσπραξη των οφειλών του, προκειμένου να παραμείνει “ζωντανό”, λειτουργώντας ταυτόχρονα και προειδοποιητικά, όσον αφορά και σε άλλες εταιρείες

. Όπως ήταν φυσικό, όλες οι πλευρές συμφώνησαν, πως σε περίπτωση που προχωρήσει αυτή η πρόταση του ΔΛΤ Σύρου προς το Λιμεναρχείο, για εφαρμογή απαγόρευσης απόπλου των πλοίων της εταιρείας, αυτό να συμβεί σε χρονική περίοδο, που η κίνηση να είναι ιδιαίτερα μειωμένη και όχι σε περιόδους αυξημένων αναγκών για μετακινήσεις. 

 Τελικώς, το Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, συμφώνησε ομόφωνα να προχωρήσει άμεσα η επικοινωνία του φορέα με τον Υπουργό Ναυτιλίας, προκειμένου να ζητηθούν οι δικές του ενέργειες για την άσκηση πιέσεων προς την εταιρεία, ενώ το θέμα να επανέλθει από το νέο έτος, με νέα ενημέρωση, όσον αφορά στην πορεία τυχόν εξόφλησης του συνόλου ή μέρους των οφειλών έως τότε, ώστε να αποφασιστεί αν το ΔΛΤ θα προχωρήσει και σε πρόταση προς τη Λιμενική Αρχή της Σύρου για εφαρμογή απαγόρευσης απόπλου των πλοίων της συγκεκριμένης εταιρείας.

 Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...