Τον περιορισμό των προβλημάτων που ανέκυψαν κατά την έναρξη της τρέχουσας σχολικής περιόδου σε επίπεδο μετακίνησης μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες των νησιών, προχωρά η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, μετά και την απόφαση προετοιμασίας για τη διενέργεια διαγωνισμού ανάδειξης αναδόχου που θα εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες σε βάθος διετίας από το επόμενο σχολικό έτος 2017 – 2018.
Η εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής τέθηκε επί τάπητος στη συνεδρίαση του συλλογικού οργάνου την Παρασκευή, στο περιεχόμενο της οποίας συμπεριλήφθηκε αναφορά και στις οικονομικές εκτιμήσεις κόστους του μεταφορικού έργου των μαθητών στα νησιά των Κυκλάδων, σε άξονα τριετίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως, με δεδομένα τα τεράστια προβλήματα μη επαρκούς και μη ασφαλούς μετακίνησης που καταγράφηκαν στην έναρξη της σχολικής χρονιάς 2016 – 2017 και ιδιαιτέρως για τη Σύρο, υπερψηφίστηκε η πρόταση να διενεργηθεί διαγωνισμός για τη ρύθμιση της μεταφοράς των μαθητών, με τις σχετικές λεπτομέρειες ωστόσο, να καθίσταται κατανοητό ότι θα προσδιοριστούν στην Οικονομική Επιτροπή σε προσεχή συνεδρίαση.
Στόχος η ομαλή και απρόσκοπτη μεταφορά καθώς και η εξοικονόμηση χρημάτων
Συγκεκριμένα, στην εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής, αναφέρθηκε πως, “Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έχοντας - σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία - την υποχρέωση της μεταφοράς μαθητών και καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια για την έγκαιρη, ασφαλή και απρόσκοπτη μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες, ξεκινά τις απαραίτητες διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσει το σχολικό έτος 2017-2018”. Σύμφωνα με όσα τονίσθηκαν, προτάθηκε αρχικά “ο σχεδιασμός της μεταφοράς μαθητών να είναι τριετής, προκειμένου να υπάρξει μια ολιστική κάλυψη των αναγκών σε βάθος χρόνου”, ωστόσο, αποφασίστηκε να ακολουθηθεί διαγωνιστική διαδικασία για χρονική διάρκεια δύο ετών. Εκ μέρους περιφερειακών συμβούλων που τοποθετήθηκαν, προτάθηκε και η σύσταση Επιτροπής στην οποία να μπορούν να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν Σύλλογοι Γονέων αλλά κι εκπρόσωποι της σχολικής κοινότητας, τα μέλη των οποίων έχουν σαφή εικόνα των αναγκών.
Πέραν των ανωτέρω, κρίνεται επιβεβλημένο να σημειωθεί πως, οι σχετικές ενέργειες εκ μέρους της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου που έχει την υποχρέωση ρύθμισης του μεταφορικού έργου των μαθητών, αξιολογούνται θετικά, στην προσπάθεια να αντιμετωπισθούν προβλήματα μη ομαλής εξυπηρέτησης των παιδιών, μετά την κατάργηση επί της ουσίας των σχολικών δρομολογίων και τους ιδιαίτερους περιορισμούς χιλιομετρικών αποστάσεων, όπως ορίζονται από τη νομοθεσία.
Τα οφέλη που μπορούν να προκύψουν για την πλευρά των μαθητών, από τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου για δύο σχολικά έτη, σε επίπεδο ασφαλούς μετακίνησης, θα φανούν στην πράξη, όπως επίσης και το οικονομικό συμφέρον για τα ταμεία της Περιφέρειας, από την κατάθεση προσφορών για την ανάληψη του μεταφορικού έργου.
Σε αυτό το πλαίσιο, αξίζει να αναφερθεί πως, η μετακίνηση των μαθητών κοστίζει σημαντικά, αφού βάσει του πίνακα που δόθηκε στους περιφερειακούς συμβούλους, συνολικά η εκτίμηση της δαπάνης για τρία έτη ανέρχεται σε 11.979.548,10 ευρώ για 17 νησιά των Κυκλάδων (Αμοργός, Ανδρος, Θήρα, Πάρος, Κέα, Κύθνος, Νάξος, Μήλος, Σύρος, Τήνος, Φολέγανδρος, Σέριφος, Ίος, Σίφνος, Μύκονος, Αντίπαρος και Ηρακλειά).
Τζ. Μακρυωνίτης: “Οπωσδήποτε πρέπει να γίνει διαγωνισμός”
Στην πρόταση της Περιφερειακής Αρχής τάχθηκε υπέρ και η παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, με τον περιφερειακό σύμβουλο, Τζώρτζη Μακρυωνίτη να προχωρά σε δηλώσεις προς την εφημερίδα ερωτηθείς να σχολιάσει σχετικά, παράλληλα και με την ιδιότητα του, ως Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Ερμούπολης Σύρου. “Εγκρίθηκε για δύο χρόνια να γίνει μειοδοτικός διαγωνισμός για κάποιες περιοχές, καθώς για κάποια νησιά που έχουμε ταξί είναι πολύπλοκο το θέμα” σχολίασε αρχικά, τονίζοντας ειδικότερα πως, για τη Σύρο, “αποφασίστηκε να γίνει διαγωνισμός για δύο χρόνια για να μην χρειάζεται κάθε χρόνο η ίδια διαδικασία κι έχουμε αυτές τις γνωστές καθυστερήσεις” με φόντο τις πρόσφατες περιπτώσεις έναρξης του σχολικού έτους σε νησιά και τη μη ρύθμιση του μεταφορικού έργου εγκαίρως.
Ως Διευθυντής μάλιστα, υπογράμμισε κατηγορηματικά πως, “Θεωρώ είναι μία σωστή απόφαση” καθώς, “Σίγουρα το ότι θα είναι για δύο χρόνια είναι προς το καλύτερο καθώς δεν θα χρειαστεί καινούργιος διαγωνισμός την επόμενη χρονιά με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε επίπεδο καθυστερήσεων και απρόβλεπτων εξελίξεων” ενώ όπως πρόσθεσε, “Η θέση μου είναι ότι οπωσδήποτε πρέπει να γίνει διαγωνισμός και να μην ακολουθήσουμε την τακτική που είχε ακολουθήσει η Περιφερειακή Αρχή κατά τα προηγούμενα χρόνια με τις γραμμές και με μαθητικά δελτία”.
Υπενθυμίζοντας μάλιστα τα προβλήματα που απασχόλησαν έντονα στην έναρξη του τρέχοντος σχολικού έτους, επεσήμανε πως, “Έρχονται οι μαθητές από τα χωριά, αποβιβάζονται στην αφετηρία του ΚΤΕΛ στην Ερμούπολη και άλλο λεωφορείο τα μεταφέρει στο Σχολείο. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι οι μαθητές να περιμένουν ακόμη και μία ώρα το επόμενο δρομολόγιο”. Συμπλήρωσε δε, πως, “Αυτό είναι εις βάρος των μαθητών και βέβαια εις βάρος και της Περιφέρειας καθώς δεν γίνεται διαγωνισμός, δεν αναπτύσσεται ανταγωνισμός ώστε να έχουμε χαμηλότερες τιμές”. Καταλήγοντας στις δηλώσεις του, υποστήριξε πως, μέχρι σήμερα, η ΠΝΑι “διπλο-πλήρωνε” τις γραμμές των λεωφορείων που κάλυπταν το μεταφορικό έργο των μαθητών και ειδικότερα στη Σύρο, εξηγώντας πως, “Για παράδειγμα ένα παιδί που ξεκινά από τη Βάρη και πληρώνει εισιτήριο Βάρη – Ερμούπολη και Ερμούπολη – Ξηρόκαμπο, θα μπορούσε να έχει εξυπηρετηθεί από μία γραμμή Βάρη – Ξηρόκαμπος, χωρίς ταλαιπωρία και με μικρότερο κόστος”. Έκλεισε τον σχολιασμό του μάλιστα, λέγοντας πως, “Ελπίζω τώρα να ακολουθηθεί η διαδικασία του διαγωνισμού και να βελτιωθεί η κατάσταση”.
“Προϋποθέσεις η ασφάλεια και η καθολική πρόσβαση των παιδιών”
Από την πλευρά της, η Λαϊκή Συσπείρωση Ν. Αιγαίου διαφοροποίησε τη στάση της σε επίπεδο σχολιασμού, ψηφίζοντας λευκό δε, καθώς όπως δήλωσε στην εφημερίδα η επικεφαλής της παράταξης, Μαρία Χατζηγιάννη, οι ενέργειες της Περιφερειακής Αρχής προσαρμόζονται στο πλαίσιο που θέτει η σημερινή νομοθεσία. “Για εμάς είναι καθοριστικό, να παρέχει ασφάλεια ο τρόπος και να διασφαλίζεται το αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών να έχουν πρόσβαση στο σχολείο τους. Αυτά δεν διασφαλίζονται με τον σημερινό τρόπο που χειρίζονται το θέμα εξαιτίας καταρχήν της ΚΥΑ που υπάρχει και βάσει αυτής κινείται και η Περιφέρεια, αφού μπαίνουν εμπόδια όσον αφορά τις χιλιομετρικές αποστάσεις, οπότε δεν δικαιούνται όλα τα παιδιά δωρεάν και ασφαλή μεταφορά” εξήγησε χαρακτηριστικά, υποστηρίζοντας πως, η παράταξή της, αναγνωρίζει μόνον ένα τρόπο πλήρους κάλυψης των αναγκών των μαθητών. “Οχήματα δημόσια για ασφαλή μεταφορά από όλα τα σημεία και τις περιοχές σε όλα τα σχολεία” ανέφερε κατηγορηματικά, κλείνοντας την κριτική εκ μέρους της παράταξής της.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου