Μεταφορικό Ισοδύναμο: Το κράτος αφήνει απλήρωτες επιχειρήσεις των Κυκλάδων από το β΄ εξάμηνο του 2022
Aγανάκτηση επικρατεί στους νησιώτες επιχειρηματίες των Κυκλάδων αναφορικά με τις προκλητικές(!) καθυστερήσεις του κράτους ως προς την καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.), καθώς το σύνολο των επιχειρήσεων παραμένουν απλήρωτες από το β΄ εξάμηνο του 2022 μέχρι και σήμερα, ασχέτως, αν οι ίδιες καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ένα εξαιρετικά σκληρό οικονομικό περιβάλλον.
Η κυβέρνηση, διατηρώντας - ως φαίνεται -, ανύπαρκτα αντανακλαστικά ως προς τις νησιωτικές επιχειρήσεις και τον αγώνα οικονομικής επιβίωσης και προόδου που πραγματοποιούν, προκειμένου να διατηρήσουν τη δραστηριότητά τους, τις θέσεις εργασίας και να ενισχύσουν τη “ραχοκοκαλιά” της εθνικής οικονομίας, δεν έχει προχωρήσει στην καταβολή των προβλεπόμενων ποσών του Μ.Ι., με αποτέλεσμα να βαθαίνει ολοένα και περισσότερο τις ανισότητες που υφίστανται μεταξύ του ηπειρωτικού και του νησιώτικου χώρου.
Οι επιχειρηματίες των Κυκλάδων, μάλιστα, των οποίων η δραστηριότητα έχει σοβαρό μεταφορικό έργο, βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, καθώς συνδυαστικά με τα υπέρογκα ακτοπλοϊκά κόστη και τον εδώ και χρόνια κατηργημένο μειωμένο ΦΠΑ, καλούνται να δώσουν “μάχη” για την επιβίωσή τους.
Συγκεκριμένα, ενώ αποπληρώνουν όλες τις δαπάνες τους για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες τους για προμήθειες υλικών κ.α., αναμένοντας εύλογα την επιστροφή ενός μέρους μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου, τελικά, η κυβέρνηση φαίνεται να τους γυρίζει την... πλάτη.
Πώς θα μπορούσε να ερμηνευθεί, άλλωστε, η συγκεκριμένη κατάσταση, αφού δεν έχει καταβληθεί ούτε ένα ευρώ από το β΄ εξάμηνο του 2022, σχεδόν στο σύνολό τους, καθώς έχουν επιλεγεί για επανέλεγχο σχεδόν όλα τα υποβληθέντα αιτήματα. Πόσος χρόνος απαιτείται για ολοκλήρωση των διαδικασιών;
Το μέτρο του Μ.Ι., δυστυχώς, φαίνεται “παγωμένο”, ενώ δεν υπάρχει ούτε στοιχειωδώς ενημέρωση για το πότε θα πληρωθούν. Τα παραπάνω, έρχονται σε πλήρη αντίθεση δε, με το καθεστώς που λειτουργούν οι επιχειρήσεις στον ηπειρωτικό χώρο, σε μία γεωγραφική περιοχή δηλαδή, που δεν έχει τα αυξημένα κόστη μεταφορών, όπως τα νησιά λόγω της γεωγραφικής ασυνέχειας.
Πρέπει να σημειωθεί πως, επιχειρηματίες των Κυκλάδων που επικοινωνούν τηλεφωνικά με τον αρμόδιο φορέα για να πληροφορηθούν αν έχει προχωρήσει ο επανέλεγχος των υποβληθέντων στοιχείων, ενημερώνονται πως όλη η διαδικασία εκκρεμεί μέχρι στιγμής.
Επιπρόσθετα, ενώ είχε βγει πρόσκληση για την υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών από τον Ιανουάριο του 2024 για τις δαπάνες των νησιωτικών επιχειρήσεων, όσον αφορά στο α΄και β΄ εξάμηνο του 2023, η πλατφόρμα δεν έχει ανοίξει έως σήμερα.
Η “ασφυξία” που δέχονται οι νησιώτες επιχειρηματίες μεταφέρεται και προς το Επιμελητήριο Κυκλάδων, με τον πρόεδρό του, Γιάννη Ρούσσο να μιλά στην “Κοινή Γνώμη”, υποστηρίζοντας πως η πολιτεία οφείλει να ανταποκριθεί το ταχύτερο, τόσο ως προς την ενημέρωση για τον χρόνο καταβολής των ποσών, όσο όμως και ως προς την πληρωμή τους.
Παράλληλα, επιστολές από επιχειρήσεις αποστέλλονται στα γραφεία των βουλευτών των Κυκλάδων, με τους οποίους επικοινώνησε η εφημερίδα, φιλοξενώντας δηλώσεις για το σοβαρό θέμα. Σύμφωνα με όσα επισημαίνουν σε διαφορετικό τόνο, ο Μάρκος Καφούρος, η Κατερίνα Μονογυιού και ο Φίλιππος Φόρτωμας, το μέτρο πρέπει πάση θυσία να διατηρηθεί και οι επιχειρήσεις του νομού να στηριχθούν.
Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε ο βουλευτής Κυκλάδων και αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, ο οποίος δεν απάντησε στην τηλεφωνική όχληση της εφημερίδας, με το ιδιαίτερο γραφείο του να επικαλείται πως θα ήταν δύσκολο να προβεί σε δήλωση, λόγω της παρουσίας του στους Ολυμπιακούς Αγώνες στη Γαλλία. Σημειώνεται πως η εφημερίδα επιχείρησε να επικοινωνήσει μαζί του από την περασμένη Πέμπτη το πρωί, και καθώς δεν απάντησε, ενημερώθηκε το γραφείο του για το θέμα. Αλγεινή εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως δεν βρήκε ούτε λίγα λεπτά να μιλήσει για το σοβαρό θέμα που καίει τις νησιωτικές επιχειρήσεις, κάτι που αποδεικνύει την προκλητική αδιαφορία του.
Γ. Ρούσσος: Δεσμεύθηκε η κυβέρνηση και δεν το έχει αποδώσει
Αναφορικά με τη μη καταβολή του Μ.Ι. προς τις επιχειρήσεις και τις τεράστιες καθυστερήσεις, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, Γιάννης Ρούσσος περιέγραψε αρχικά την κατάσταση, γνωστοποιώντας πως δέχεται συνεχώς παράπονα από τα μέλη του, αφού πρωτίστως δεν υπάρχει καμία ενημέρωση.
“Σχετικά με το Μεταφορικό Ισοδύναμο επικρατεί μία κατάσταση πολύ δύσκολή και πρέπει να το ξεχωρίσουμε γιατί το μέτρο αφορά επιχειρήσεις, πολίτες και επίσης το θέμα των καυσίμων. Χρονικά οι καθυστερήσεις είναι σε διαφορετικό βαθμό.
Όσον αφορά στις επιχειρήσεις που είναι κατεξοχήν αρμοδιότητα των Επιμελητηρίων να τις στηρίζουν, να πω πως έχει πληρωθεί το α΄ 6μηνο του 2022 και όσες έχουν μπει στο δείγμα ελέγχου, παραμένουν απλήρωτες. Η χρονική απόσταση από την τελευταία πληρωμή είναι μεγάλη. Το αρνητικό σημείο σε αυτή την ιστορία είναι πως οι επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν προϋπολογίσει ένα κόστος, για το οποίο είχε δεσμευθεί η κυβέρνηση ότι θα το αποδώσει, δεν το έχουν πάρει μέχρι σήμερα”, σημείωσε χαρακτηριστικά.
Εξήγησε δε, πως, “το πιο δύσκολο σημείο μάλιστα, για το οποίο εμείς δεχόμαστε πίεση από τα μέλη μας είναι πως δεν υπάρχει ένας προγραμματισμός. Δηλαδή ναι μεν υπάρχει καθυστέρηση, αλλά δεν γνωρίζουν πότε θα πληρωθούν. Κι επειδή κάποιες επιχειρήσεις έχουν μεγάλο μεταφορικό έργο, έχουν και μεγάλα ποσά και εκεί υπάρχει το σοβαρό θέμα”.
Να υπάρξει απάντηση και χρονοδιάγραμμα πληρωμών
Ερωτηθείς ο κ. Ρούσσος για το τι ενέργειες κάνει το Επιμελητήριο Κυκλάδων αναφορικά με αυτή την καθυστέρηση, όταν οικονομικά “στενάζουν” τα μέλη του, απάντησε: “Όλα τα Επιμελητήρια της χώρας – τα νησιωτικά Επιμελητήρια – έχουν σε προτεραιότητά τους το θέμα του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Εξασκούμε κάθε πίεση προς το Υπουργείο, γιατί πρέπει κάποια στιγμή να υπάρξει μία απάντηση για το τί θα γίνει. Μπορεί να μην υπάρχει ένα λεπτομερές χρονοδιάγραμμα, αλλά δεν μπορεί κάθε φορά που δίνεται έναντι κάποιο ποσό, να μην γνωρίζει κανένας πότε θα είναι η επόμενη καταβολή”.
Συμπλήρωσε ακόμη πως, υπάρχουν πιέσεις, σημειώνοντας πως, επιπλέον καθυστερήσεις έχει προκαλέσει ενδεχομένως και ο επανέλεγχος που έχει προκληθεί. Για την κακή αξιοποίηση του μέτρου από ορισμένες επιχειρήσεις, σημείωσε: “Ο καθένας από την πλευρά του, διεκδικούμε αυτά που πρέπει από την πολιτεία και καλώς. Να πω όμως πως υπήρχαν ορισμένα αρνητικά σημεία και από κάποιους δικαιούχους του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Δυστυχώς ορισμένοι, δεν έκαναν καλή χρήση του Μεταφορικού Ισοδύναμου, με αποτέλεσμα να γίνονται έλεγχοι και κάποιες φορές έχουν επέμβει και οι Δικαστικές Αρχές, κάτι που καθυστερεί ακόμη περισσότερο την πιθανή εκκαθάριση που μπορεί να είχε ένα ποσό. Ορισμένοι που δεν ακολούθησαν καλές πρακτικές και με αυτή την κακή χρήση έκαναν δυσκολότερη την εκκαθάριση του Μεταφορικού Ισοδύναμου”.
Σε κάθε περίπτωση, αναφορικά με τις επιχειρήσεις που τηρούν τα προβλεπόμενα, παρουσιάζουν υπευθυνότητα στην αξιοποίηση του μέτρου, δεν χρωστούν στις μεταφορικές καθώς δεν υπάρχει τέτοιο περιθώριο και άρα, δεν είναι δυνατόν να παραμένουν απλήρωτες από το β΄ εξάμηνο του 2022, ο κ. Ρούσσος επεσήμανε πως πρέπει πάση θυσία το κράτος να καταβάλει τα οφειλόμενα ποσά και μάλιστα το ταχύτερο
“Θεωρώ πως η πολιτεία οφείλει να δώσει μία απάντηση συγκεκριμένη. Δυστυχώς, το τελευταίο χρονικό διάστημα δεν έχουμε απάντηση σε αυτό ούτε για τις επιχειρήσεις, ούτε για τους πολίτες”, δήλωσε, ενώ για το θέμα των καθυστερήσεων, παρατήρησε και τα εξής: “Επειδή είμαστε από τους φορείς που από την πρώτη στιγμή που μπήκε η σκέψη του Μεταφορικού Ισοδύναμου, είμαστε δίπλα στο Υπουργείο Ναυτιλίας και στην τότε κυβέρνηση, που με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου άρχισαν να το φτιάχνουν, λέω πως το Μεταφορικό Ισοδύναμο είχε αρχίσει με ένα ποσό της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ και με την πρόσθεση διάφορων κατηγοριών, έχει φτάσει σε ένα δυσθεώρητο ποσό. Αυτό πληρώνεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Εκεί, οι τεράστιες ανάγκες και τα λίγα ποσά, ίσως δυσκολεύουν παραπάνω την κατάσταση”. Ξεκαθάρισε, ωστόσο, πως “όμως, εμάς, δεν μας ενδιαφέρει από πού έρχονται οι πόροι, αλλά μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα. Να πληρωθούν οι επιχειρήσεις”.
Χωρίς μειωμένο ΦΠΑ και με καθυστερήσεις στο Μ.Ι., αυξάνονται οι ανισότητες
Δίνοντας πιο συγκεκριμένες απαντήσεις και για τις κινήσεις του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, ο κ. Ρούσσος επεσήμανε πως ασκεί πίεση στο Υπουργείο Ναυτιλίας, θίγοντας τέλος και το γενικότερο πλαίσιο μέσα στο οποίο παλεύουν να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις στα νησιά. “Στις τελευταίες συναντήσεις των νησιωτικών Επιμελητηρίων (ΕΟΑΕΝ) που εκπροσωπούνται όλα τα νησιά της χώρας – και να πω πως στο Μ.Ι. έχει μπει και η Κρήτη -, είναι το κύριο θέμα συζητήσεων και πιέσεων που εξασκούμε. Επίσης, έχουμε πολύ τακτική επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και μεταφέρουμε διαρκώς την ανησυχία. Τα Επιμελητήρια αξιολογούν τα θέματα με βάση τις πιέσεις που δέχονται και το τελευταίο διάστημα δεχόμαστε και δικαιολογημένα, πολύ μεγάλες πιέσεις από τις επιχειρήσεις και κυρίως από όσες έχουν αξιοποιήσει το Μεταφορικό Ισοδύναμο, γι’ αυτό και πιστεύουμε πως η κυβέρνηση πρέπει να πάρει μία απόφαση και να απαντήσει σε αυτά τα ερωτήματα που υπάρχουν και να εξορθολογίσει το Μ.Ι. για να μπορεί να έχει ουσία η χρήση του”.
Συν τοις άλλοις, πρόσθεσε πως, “ως νησιωτικότητα με τις τεράστιες ανισότητες που έχουμε, έχουμε χάσει και τον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ που αυτό κάλυπτε ένα μέρος αυτής της απώλειας. Αν δεν έχουμε και αυτό, οι ανισότητες με βάση αυτά που απασχολούν αυτή την περίοδο, μεγαλώνουν”.
Καταλήγοντας, ο πρόεδρος ρωτήθηκε για το αν υπάρχουν σαφείς απαντήσεις από το Υπουργείο σχετικά με τη μη κατάργηση του μέτρου, αφού η στάση του κράτους, προκαλεί τεράστια ανησυχία στους επιχειρηματίες των Κυκλάδων, πως αυτό τελικά θα “κοπεί”.
“Σε όλες τις συζητήσεις που γίνονται με οποιονδήποτε έχει σχέση με το αντικείμενο του Μεταφορικού Ισοδυνάμου, η απάντηση που παίρνουμε είναι πως θα γίνει εξορθολογισμός, αλλά όχι κατάργηση”, ανέφερε ο κ. Ρούσσος.
Μ. Καφούρος: Δυσανάλογο το κόστος που επωμίζονται οι νησιωτικές επιχειρήσεις
Σε δυναμικό τόνο, ο βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Μάρκος Καφούρος, τόνισε πως αποτελεί αναγκαιότητα η στήριξη του μέτρου και η εφαρμογή του χωρίς καθυστερήσεις, καθώς οι νησιωτικές επιχειρήσεις “βάλλονται” από τη γεωγραφική ασυνέχεια και την απουσία των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.
“Το μέτρο του Μεταφορικού Ισοδύναμου για τις επιχειρήσεις των Κυκλάδων, ήταν και παραμένει βασική προτεραιότητα στη βουλευτική μου ατζέντα. Το 2023 ως βουλευτής Κυκλάδων άσκησα και εγγράφως πίεση στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, προκειμένου να δοθεί λύση στη μεγάλη καθυστέρηση στην καταβολή των πληρωμών”, ανέφερε αρχικά για τη στάση του σε σχέση με το θέμα, εξηγώντας παράλληλα πως, “η έγκαιρη καταβολή του Μεταφορικού Ισοδύναμου αποτελεί κομβικό ζήτημα επιβίωσης των νησιωτικών επιχειρήσεων, που επωμίζονται, δυσανάλογα με την ηπειρωτική χώρα, τη σημαντική αύξηση του μεταφορικού κόστους και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε καιρούς δύσκολους, τόσο κατά τη τουριστική περίοδο, όσο και τη περίοδο που τα “φώτα” του τουρισμού κλείνουν έως αρχές Απριλίου του επόμενου έτους”.
Σε απόλυτο ύφος, ο βουλευτής, επεσήμανε πως, “η διατήρηση του μέτρου επιβάλλεται, αφού θεσπίστηκε για να ενισχύσει οικονομικά τους επιχειρηματίες των νησιών, ως αντιστάθμισμα της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ, στοχεύοντας στην ανάπτυξη, τη συνοχή και τη μείωση των ανισοτήτων”.
Κατανοώντας την αγωνία των επιχειρηματιών, ο ίδιος, σχολίασε ακόμη: “Σήμερα, εξ αιτίας του περιορισμένου δημοσιονομικού χώρου, το πρόβλημα παραμένει διογκωμένο, δημιουργεί αδιέξοδα και δικαιολογημένη αγανάκτηση!”. Γι αυτό, επεσήμανε πως, “θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να επαναφέρουμε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά μας, πρόταση που ήδη έχω διατυπώσει σε επίσημη τοποθέτηση μου, άλλως θα πρέπει να αρθεί η διεύρυνση του μέτρου σε άλλες γεωγραφικές περιοχές, που οδήγησε στο αδιέξοδο”.
Από την πλευρά του, ο κ. Καφούρος δεσμεύθηκε πως θα συνεχίσει να ασκεί πιέσεις για τη καταβολή του. “Ως βουλευτής Κυκλάδων θα συνεχίσω τη προσπάθεια αφενός να κατανοηθούν οι επιβαρυντικοί παράγοντες για τη συνταγματικά κατοχυρωμένη έννοια της νησιωτικότητας, όπως η άνιση χωρική κατανομή παραγωγικών συντελεστών και η διαφοροποίηση των εισοδημάτων καθώς και οι δύσκολες συνθήκες ζωής ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες, αφετέρου στοχεύω σε πρωτοβουλίες με στόχο την άμεση λήψη μέτρων για την καταβολή των πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου των επιχειρήσεων”.
Κ. Μονογυιού: Δίκαιο μέτρο και απαραίτητη η συνέχισή του
Παρομοίως τοποθετήθηκε και η βουλευτής Κυκλάδων της Νέας Δημοκρατίας, Κατερίνα Μονογυιού, ζητώντας την προάσπιση του μέτρου, αλλά και την εφαρμογή του στην πράξη. Μάλιστα, και η ίδια γνωστοποίησε πως ασκεί πιέσεις προς αυτή την κατεύθυνση.
“Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι ένα δίκαιο μέτρο που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα των νησιωτών και των επιχειρήσεων. Παράλληλα, η έγκαιρη καταβολή και η συνέχιση αυτού του μέτρου κρίνονται απαραίτητα. Τόσο κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κοινοβουλευτικής περιόδου, όσο και κατά τη διάρκεια αυτής, βρίσκομαι σε συνεχή επαφή με την ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με σκοπό την έγκαιρη καταβολή του, αλλά και την επέκταση του μέτρου”, δήλωσε.
Ανέφερε, μάλιστα, πως “στις 27 Φεβρουαρίου 2024, μετά από αίτημα του Συνδέσμου Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Μήλου, κατέθεσα ξανά αναφορά στη Βουλή των Ελλήνων, όπου και ανέδειξα το μείζον θέμα της έγκαιρης καταβολής του Μεταφορικού Ισοδύναμου”.
Καταλήγοντας τόνισε πως, “αυτή τη στιγμή γνωρίζω ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής βρίσκεται σε επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, πραγματοποιεί ελέγχους και διασταυρώνει στοιχεία, ώστε να υπάρξει άμεσα μία σταδιακή αποπληρωμή όλων των οφειλών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις”.
Φ. Φόρτωμας: Πιέσεις για ταχύτερη διεκπεραίωση των πληρωμών
Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός βουλευτής, Φίλιππος Φόρτωμας αφού παρέθεσε τα ποσά που έχουν δοθεί μέχρι σήμερα, για το σκέλος των καυσίμων αρχικά, επεσήμανε πως για τις επιχειρήσεις γίνονται επανέλεγχοι. Σύμφωνα με όσα δήλωσε, για την καταβολή των οφειλομένων από το 2022, θα συνεχίσει να ασκεί πιέσεις προς το Υπουργείο Ναυτιλίας.
“Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουν διαθέσει μέχρι σήμερα δεκάδες εκατομμύρια για τη στήριξη του μέτρου του Μεταφορικού Ισοδύναμου Επιβατών, Επιχειρήσεων και Καυσίμων. Κατά τους τελευταίους μήνες μόνο, έχουν διατεθεί 14.066.166,64 ευρώ για την καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) σε 126.229 επιβάτες για τη χρονική περίοδο από 1.2.2023 έως και 31.05.2023. Επίσης έχουν διατεθεί 1.679.055,31 ευρώ για την καταβολή του Αντισταθμίσματος Νησιωτικού Κόστους (ΑΝΗΚΟ) σε 25.649 ωφελούμενους για τη χρονική περίοδο από 1.5.2023 έως και την 31.12.2023 αναφορικά με το σκέλος των καυσίμων. Ως προς το σκέλος των επιχειρήσεων οι καθυστερήσεις στις πληρωμές ορισμένων επιχειρήσεων α’ εξαμήνου και του συνόλου του β’ εξαμήνου, οφείλεται σε ελέγχους που διενεργεί ο ενδιάμεσος φορέας (ΕΦΕΠΑΕ) λόγω σοβαρών ενδείξεων καταστρατήγησης της δράσης του Μεταφορικού Ισοδύναμου στο σκέλος των επιχειρήσεων”, ανέφερε.
Στη συνέχεια, ο κ. Φόρτωμας υποστήριξε πως, “είναι προφανές ότι ο σεβασμός στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου που διατίθενται μέσω του Μεταφορικού Ισοδύναμου είναι προμετωπίδα και προαπαιτούμενο για τη βιωσιμότητα και εξακολούθηση του μέτρου, το οποίο στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις ως κυβέρνηση αλλά και εγώ προσωπικά”.
Παράλληλα, γνωστοποίησε πως, “και γι’ αυτό βρίσκομαι σε διαρκή επικοινωνία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και την αρμόδια Γενική Γραμματεία και θα εξακολουθήσω να πιέζω με όλες μου τις δυνάμεις για την ταχύτερη δυνατή διεκπεραίωση των πληρωμών”.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου