22 Μαΐ 2017

Μίριαμ Φρανκ: Η Ισπανίδα συγγραφέας που λατρεύει την Σέριφο

H Mίριαμ Φρανκ γράφει μέσα από την καρδιά της για τη ζωή της. Γεννήθηκε στην Ισπανία, κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου Πολέμου, έζησε τα πρώτα της χρόνια στη Γαλλία, υπό το καθεστώς του Βισύ, και έλαβε την πρωτοβάθμια εκπαίδευσή της στο Μεξικό.
ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ
Μετακόμισε στη Νέα Ζηλανδία, όπου ολοκλήρωσε το σχολείο και έπειτα σπούδασε Ιατρική. Παντρεύτηκε τον Γερμανό ζωγράφο Κόρτοκρακς, με τον οποίο απέκτησαν δύο κόρες. 
Μίριαμ Φρανκ αγαπά πολύ την Ελλάδα και ιδιαίτερα την Σέριφο. Το νέο της βιβλίο, γεμάτο απολαυστικές, χειροπιαστές λεπτομέρειες: πρόκειται για την αφήγηση μιας πλανόδιας ζωής.

Το «Εξόριστη σε τρεις ηπείρους» είναι η ιστορία της ζωής σας. Γράφοντάς το, αναπόφευκτα έπρεπε να «ξαναζήσετε» δυσάρεστες καταστάσεις και εμπειρίες. Η συγγραφή του λειτούργησε λυτρωτικά για εσάς;

Θα έλεγα πως λειτούργησε περισσότερο ως αποσαφήνιση, παρά ως λύτρωση. Η καταγραφή των εμπειριών μου με βοήθησε να λύσω τους «κόμπους» που είχαν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια της περίπλοκης αυτής ζωής. Να κατανοήσω καλύτερα τους λόγους και τις αιτίες, και πέρα από αυτά, την ανθρώπινη φύση και τις σχέσεις. Σχεδόν από τη γέννησή μου και μετά, βρέθηκα να μετακινούμαι από τόπο σε τόπο εξαιτίας πολέμων, διεστραμμένων ιδεολογιών, εθνοτικών διώξεων που οδήγησαν στη διάλυση οικογενειών. Δεν είχα ποτέ τον χρόνο και την άνεση να σκεφτώ, να εξετάσω όσα συνέβαιναν γύρω μου. Η συγγραφή του βιβλίου μού έδωσε την ευκαιρία για αυτή τη διαδικασία, ώστε να τα κατανοήσω και τελικά να τα αποδεχθώ. Υπήρξε μια δυνατή και διαφωτιστική εμπειρία. Κατάφερα να μάθω πολλά, τα οποία και θέλησα να μοιραστώ με όσους ενδεχομένως αναρωτιούνται τι οδηγεί και καθορίζει τις ζωές μας.

Αν μπορούσατε να γυρίσετε πίσω το χρόνο, θα κάνατε κάτι διαφορετικό στη ζωή σας;

Αν μπορούσα να γυρίσω πίσω και να ξεκινήσω από την αρχή, γνωρίζοντας τότε όσα έχω μάθει μέχρι σήμερα μέσα από τη ζωή και τη γραφή, ίσως να χειριζόμουν κάποια πράγματα διαφορετικά. Όμως, δεν θα άλλαζα καμία από τις σημαντικές επιλογές που έχω κάνει στη ζωή μου. Θα επέλεγα να κάνω ακριβώς τα ίδια πράγματα ξανά, αν και ίσως θα χειριζόμουν κάποιες δύσκολες καταστάσεις πιο «σοφά». Είναι φυσικά μια πολύ υποθετική ερώτηση. Γεννιόμαστε και ξεκινάμε τη ζωή σε «παρθένο» έδαφος, μεγαλώνοντας μαθαίνουμε και εξελισσόμαστε μέσα από τις εμπειρίες μας. Αισθάνομαι καλά με αυτό! Ούτως ή άλλως, όλες μου οι εμπειρίες συνέβαλαν στην «καμπύλη εκμάθησής» μου. Όπως τραγουδούσε και η Γαλλίδα Edith Piaf – “Je ne regrette rien!”

Διαβάζοντας κάποιος το «Εξόριστη σε τρεις ηπείρους» τι θα έχει βιώσει;

Έχω λάβει μηνύματα από αναγνώστες, οι οποίοι αναφέρουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τη ζωή και τις σχέσεις. Συχνά μου αναφέρουν ότι απολαμβάνουν τις περιγραφές μου για τη φύση. Μια αναγνώστρια από τη Χιλή αποκαλεί το βιβλίο μου, την «εγκυκλοπαίδειά» της. Μια αναγνώστρια από την Ελλάδα το έχει δίπλα στο κρεβάτι της και ανατρέχει σε αυτό για παρηγοριά ή λύσεις, όταν η ζωή της γίνεται δύσκολη ή οδυνηρή. Ένας αναγνώστης από τη Νέα Ζηλανδία έγραψε: «Δεν ήθελα να τελειώσει. Η γραφή είναι υπέροχη... μέσα από τις ζωντανές και λεπτομερείς περιγραφές καταφέρατε να «βιώσω» κι εγώ την εμπειρία σας. Τον τρόπο με τον οποίο διαμορφώνεται βήμα-βήμα ένας άνθρωπος, μέσα από μια μυριάδα διαφορετικών και συχνά τυχαίων εμπειριών, συναντήσεων, ανακαλύψεων...».
Μια αναγνώστρια από την Ισπανία σημείωσε ότι εκτίμησε ιδιαίτερα τα ιστορικά στοιχεία στην αφήγησή μου, τονίζοντας ότι «το βιβλίο είναι πολύ προσωπικό και ταυτόχρονα ιστορικό». Τέλος, μια αναγνώστρια από τη Βουλγαρία, η οποία είναι επίσης συγγραφέας, είπε: «Σας ευχαριστώ που γράψατε αυτό το βιβλίο, έκανε τον κόσμο να φαίνεται ένα λιγότερο μοναχικό μέρος».

Ακολουθείτε κάποια συγκεκριμένη διαδικασία όταν γράφετε; Έχετε κάποιο «τελετουργικό»;

Όχι, δεν έχω κάποια ειδική διαδικασία ή «τελετουργικό». Κάθομαι μπροστά στον υπολογιστή μου, βυθίζομαι στις σκέψεις και τις αναμνήσεις μου. Εστιάζω όλη μου την ενέργεια στο να βρω τις κατάλληλες λέξεις και τη σύνταξη αυτή που θα μεταφέρει καλύτερα μια αίσθηση, μια ιδέα ή πώς θα δώσω «ζωή» σε κάποιον χαρακτήρα. Ώστε ο αναγνώστης να μπορεί να δει τον τρόπο που ο χαρακτήρας κινείται, μιλάει, σκέφτεται και σχετίζεται με τους άλλους. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί πλήρη συγκέντρωση.

Έχετε ήδη ξεκινήσει το επόμενο βιβλίο σας;

Βρίσκομαι στο στάδιο της προετοιμασίας, κάνοντας καταγραφή των ιδεών μου.


Πηγή : http://www.e-radio.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...