Mόνο το 10% των τουριστικών επιτροπών και εταιριών που συμμετείχαν σε έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, πιστεύουν ότι προωθείται επαρκώς η προσφορά σε φαγητό και ποτό, με το 65,5% αναγνωρίζει ελλείψεις στο μάρκετινγκ της γαστρονομίας στους τουριστικούς προορισμούς. Η σοβαρότητα του ευρήματος είναι μεγάλη καθώς το φαγητό έχει εξελιχθεί σε έναν από τους κυριότερους παράγοντες ικανοποίησης επισκεπτών. Η έρευνα διεξήχθη σε 77 οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμού, εκπαιδευτικά ιδρύματα στο μάρκετινγκ και εταιρίες συμβούλων, ξενοδοχεία, οργανωτές συνεδρίων και παρόχους φαγητου και ποτού από 29 χώρες, την περίοδο από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2016.
Το 41% των ερωτηθέντων προερχόταν από τουριστικές επιτροπές, το 67% από την Ευρώπη και το 22% από τη Βόρεια και Λατινική Αμερική. Το 46,5% δήλωσε ότι διαθέτει συγκεκριμένη στρατηγική για τη γαστρονομία παρότι όλοι οι ερωτηθέντες είχαν οργανώσει δραστηριότητες με επίκεντρο το φαγητό και το ποτό.Ως πιθανός λόγος της ελλιπούς στρατηγικής μάρκετινγκ στη γαστρονομία, αναφέρεται ο προβληματισμός για τις αποδόσεις των σχετικών επενδύσεων ενώ αναδεικνύεται και το πρόβλημα της μη αντιμετώπισης της γαστρονομίας ως ξεχωριστό προϊόν αλλά ως κομμάτι του πολιτιστικού τουρισμού.
Μόνο το 3,1% των ερωτηθέντων είπαν ότι η προώθηση της γαστρονομίας έχει συμβολή τουλάχιστον 1 εκατ. δολαρίων ετησίως στις τοπικές οικονομίες και το ένα τρίτο είπε ότι οι προωθητικές ενέργειες αυτές αντιπροσωπεύουν από 1 έως 9% στον προϋπολογισμό τους.Παρόλ αυτά, οι περισσότεροι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η προώθηση της γαστρονομίας αποτελεί ισχυρή κινητήριο δύναμη για την τουριστική ανάπτυξη.Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις στην ανάδειξη της τοπικης γαστρονομίας είναι το γεγονός ότι οι προορισμοί γίνονται γνωστοί για την ποικιλία των πιάτων ή των προϊόντων τους χωρίς να έχουν δημιουργήσει ένα ενοποιημένο μήνυμα ή μια συγκεκριμένη στρατηγική.
Η γαστρονομία και το φαγητό είναι ένας από τους ιδανικότερους τρόπους για να ανακαλύψει κανείς έναν πολιτισμό και να συναντήσει νέους ανθρώπους. Δραστηριότητες όπως τα food και wine tours έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς. Το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι, αντιλαμβανόμενοι αυτή την τάση, έχουν προσθέσει περισσότερα αξιοθέατα, εμπειρίες ή οργανωμένες εκδηλώσεις με επίκεντρο τη γαστρονομία προκειμένου να ανακαλύψουν τις προτιμήσεις των επισκεπτών τους και προς ποιά κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν οι σχετικές επενδύσεις.
Πηγή : http://www.tornosnews.gr/
Το 41% των ερωτηθέντων προερχόταν από τουριστικές επιτροπές, το 67% από την Ευρώπη και το 22% από τη Βόρεια και Λατινική Αμερική. Το 46,5% δήλωσε ότι διαθέτει συγκεκριμένη στρατηγική για τη γαστρονομία παρότι όλοι οι ερωτηθέντες είχαν οργανώσει δραστηριότητες με επίκεντρο το φαγητό και το ποτό.Ως πιθανός λόγος της ελλιπούς στρατηγικής μάρκετινγκ στη γαστρονομία, αναφέρεται ο προβληματισμός για τις αποδόσεις των σχετικών επενδύσεων ενώ αναδεικνύεται και το πρόβλημα της μη αντιμετώπισης της γαστρονομίας ως ξεχωριστό προϊόν αλλά ως κομμάτι του πολιτιστικού τουρισμού.
Μόνο το 3,1% των ερωτηθέντων είπαν ότι η προώθηση της γαστρονομίας έχει συμβολή τουλάχιστον 1 εκατ. δολαρίων ετησίως στις τοπικές οικονομίες και το ένα τρίτο είπε ότι οι προωθητικές ενέργειες αυτές αντιπροσωπεύουν από 1 έως 9% στον προϋπολογισμό τους.Παρόλ αυτά, οι περισσότεροι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι η προώθηση της γαστρονομίας αποτελεί ισχυρή κινητήριο δύναμη για την τουριστική ανάπτυξη.Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι προορισμοί και οι επιχειρήσεις στην ανάδειξη της τοπικης γαστρονομίας είναι το γεγονός ότι οι προορισμοί γίνονται γνωστοί για την ποικιλία των πιάτων ή των προϊόντων τους χωρίς να έχουν δημιουργήσει ένα ενοποιημένο μήνυμα ή μια συγκεκριμένη στρατηγική.
Η γαστρονομία και το φαγητό είναι ένας από τους ιδανικότερους τρόπους για να ανακαλύψει κανείς έναν πολιτισμό και να συναντήσει νέους ανθρώπους. Δραστηριότητες όπως τα food και wine tours έχουν γίνει ιδιαίτερα δημοφιλείς σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς. Το 60% των ερωτηθέντων είπαν ότι, αντιλαμβανόμενοι αυτή την τάση, έχουν προσθέσει περισσότερα αξιοθέατα, εμπειρίες ή οργανωμένες εκδηλώσεις με επίκεντρο τη γαστρονομία προκειμένου να ανακαλύψουν τις προτιμήσεις των επισκεπτών τους και προς ποιά κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούν οι σχετικές επενδύσεις.
Πηγή : http://www.tornosnews.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου