«Δεν μπορεί ολόκληρη η νησιωτική Ελλάδα, σε επίπεδο μεταφορών, να αξίζει όσο μισή σήραγγα της ηπειρωτικής χώρας. Όσο η συνολική χρηματοδότηση, ολόκληρης της νησιωτικής Ελλάδας στην ακτοπλοΐα είναι μόλις 90 εκ. ευρώ, σχέδιο δεν μπορεί να υπάρξει και οι εργασίες της Επιτροπής είναι εκ προοιμίου υπονομευμένες!»… Τάδε έφη Γιώργος Χατζημάρκος, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου δίνοντας το παρών στην πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής για τις αλλαγές στο χώρο της Ακτοπλοΐας. Και δεν είχε άδικο ε;
Όσο η συνολική χρηματοδότηση της νησιωτικής Ελλάδας στην ακτοπλοΐα, αξίζει όσο μισή σήραγγα της ηπειρωτικής Ελλάδας, σχέδιο για τις μεταφορές δεν μπορεί να υπάρξει και η προσπάθεια εκπόνησής του είναι εκ των προτέρων καταδικασμένη. Κι αυτό το λέει ο κος Χατζημάρκος ως εκπρόσωπος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος.
Η επιτροπή, έργο της οποίας είναι η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, ώστε να αναζητηθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις για τον επανασχεδιασμό και την βελτίωση του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας, συνεδρίασε για πρώτη φορά σήμερα, Παρασκευή, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ως εκ τούτου, η συνεδρίαση ήταν αναγνωριστική.
Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου στην τοποθέτησή του χαιρέτισε την σύσταση της Επιτροπής στην οποία η ΕΝΠΕ συμμετέχει, όπως τόνισε, υπεύθυνα και δημιουργικά, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών κυρίως των μικρών νησιών, όπου εντοπίζονται και τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Χατζημάρκος έθεσε τις θεμελιώδεις παραμέτρους οι οποίες θα καθορίσουν και το όλο εγχείρημα του νέου θεσμικού πλαισίου, με έμφαση στην ανάγκη ανατροπής του υφιστάμενου καθεστώτος υποχρηματοδότησης των μεταφορών στη νησιωτική Ελλάδα, που διαμορφώνει συνθήκες κατάφωρης ανισότητας σε σύγκριση με την ηπειρωτική χώρα.
Τονίζοντας ότι οι νησιώτες δεν είναι πολίτες δεύτερης κατηγορίας, ζήτησε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που θα βασίζεται στις αρχές της ισονομίας, της δικαιοσύνης και των ίσων ευκαιριών.
Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης έθεσε τις εξής παραμέτρους:
1. Εκτίμηση του συνόλου των ρυθμίσεων του υφιστάμενου πλαισίου, του ν. 2932, και καθορισμός ποιών απέδωσαν και ποιών όχι.
2. Εκτίμηση των τρεχουσών οικονομικών συνθηκών στην ιδιωτική οικονομία, ώστε το όποιο σχέδιο να είναι ρεαλιστικό και βιώσιμο.
3. Οι όποιες θεσμικές αλλαγές δεν μπορούν να περιοριστούν μόνο στο πλαίσιο της ακτοπλοΐας χωρίς να συμπεριληφθούν οι απολύτως απαραίτητες παρεμβάσεις στο διοικητικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμανιών.
4. Το σημαντικότερο όλων: σχέδιο για την ακτοπλοΐα χωρίς προϋπολογισμό, δεν υπάρχει. Με 90 εκ. ευρώ, λύση δεν είναι δυνατόν να υπάρξει.
Πηγή : https://www.naxospress.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου