Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο επιχειρούν να θέσουν σε εφαρμογή
οι δήμοι των Δυτικών Κυκλάδων (Μήλος, Σίφνος, Κύθνος, Σέριφος και
Κίμωλος) για να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα σύνδεσης των νησιών τους,
ιδιαίτερα στους θερινούς μήνες. Μία περίοδο, όπου οι τοπικές οικονομίες
αναθερμαίνονται, λόγω της έλευσης των τουριστών.
Χαρακτηριστικά ο δήμαρχος της Μήλου, Γεράσιμος Δαμουλάκης,
υποστηρίζει πως «επιχειρούμε να αξιοποιήσουμε κοινοτικά κονδύλια για να
χρηματοδοτήσουμε το χτίσιμο του δικού μας πλοίου, σε ελληνικό
ναυπηγείο».
Η ιδέα ξεκίνησε να εκκολάπτεται το 2012, με πρωτοβουλία της επιτρόπου
Μαρίας Δαμανάκη, που γνωστοποίησε στους δημάρχους τη δυνατότητα
επιδότησης έως 95% για τη διασύνδεση των νησιών, μέσω κοινοτικών
προγραμμάτων.
Σήμερα, η προσπάθεια έχει αρχίσει να υλοποιείται σε
συνεργασία με το Πολυτεχνείο Αθηνών, που έχει αναλάβει να ετοιμάσει την
απαιτούμενη μελέτη σκοπιμότητας.
Καθώς, όμως, η παραπάνω προσπάθεια, ακόμα κι αν έχει επιτυχή
κατάληξη, θα απαιτήσει αρκετά χρόνια, οι δήμοι κάνουν ό,τι είναι δυνατόν
για να καλύψουν τις συγκοινωνιακές τους ανάγκες.
Ένα από τα
σημαντικότερα προβλήματά τους, όπως επισημάνθηκε στο πλαίσιο της
πρόσφατης ημερίδας για το «Ακτοπλοϊκό Δίκτυο Νήσων Κυκλάδων Περιφέρειας
Νοτίου Αιγαίου», είναι το ότι η Κοινοπραξία των Δυτικών Κυκλάδων
(Cyclades Ferries), που δραστηριοποιείται στην εν λόγω γραμμή, δεν
δημοσιοποιεί εγκαίρως τα δρομολόγια των πλοίων. Μέχρι σήμερα, η εταιρεία
δεν έχει ανακοινώσει τα δρομολόγιά της για τη θερινή περίοδο, με
αποτέλεσμα οι επισκέπτες που επιθυμούν να επισκεφθούν τις Δυτικές
Κυκλάδες να μην είναι σε θέση να προγραμματίσουν τις διακοπές τους, με
τις απαιτούμενες κρατήσεις.
Καθημερινά
Από την πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας, στελέχη υποστηρίζουν, ότι οι
οχλήσεις και οι πιέσεις που ασκούνται προς την Κοινοπραξία των Δυτικών
Κυκλάδων για τη δημοσιοποίηση των δρομολογίων της στο σύστημα κρατήσεων
(FORTHcrs SA) είναι σχεδόν καθημερινές, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Όπως
αναφέρει ο δήμαρχος Μήλου, το υπουργείο ναι μεν αντιλαμβάνεται το
πρόβλημα, αλλά δεν το έχει επιλύσει μέχρι σήμερα.
Πάντως, η Μήλος, η οποία διαθέτει το μεγαλύτερο λιμάνι της περιοχής,
θα έχει επαρκή σύνδεση με τον Πειραιά, καθώς, όπως ανέφερε ο δήμαρχος,
τις επόμενες ημέρες θα δρομολογηθεί (μέσω επιδότησης) το πλοίο Blue Star
Διαγόρας, λύνοντας σε μεγάλο βαθμό, τουλάχιστον, το φετινό πρόβλημα.
Λόγω μεγέθους όμως, το πλοίο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα υπόλοιπα
νησιά που δεν έχουν επαρκείς λιμενικές υποδομές.
Κατά τον ίδιο, θα πρέπει, πέραν της δρομολόγησης περισσότερων πλοίων,
να γίνει ορθολογική διαχείριση των υφισταμένων. «Δεν είναι δυνατόν να
έρχονται στο νησί δύο πλοία την ίδια μέρα και να μην υπάρχει κανένα
πλοίο τις επόμενες δύο. Θα πρέπει τα πλοία να μοιράζονται σε κάθε μέρα
της εβδομάδας, πλην ίσως της Παρασκευής και της Κυριακής για λόγους
τουρισμού» τονίζει ο δήμαρχος.
Πηγή : http://www.iapopsi.gr
Συμπερασμα.....μηδέν!!! Ούτε στα τρέλα μας όνειρα δηλαδή. Καλύτερα να αρχίσουμε να μιλάμε για την κατάργηση του φπα16% στα νησιά. Έρχεται .....
ΑπάντησηΔιαγραφή