Με αργούς ρυθμούς προχωράει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Σαντορίνης με την ηπειρωτική χώρα, μέσω της Νάξου, καθώς το χρονοδιάγραμμα αναπροσαρμόζεται σε κάθε Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΔΠΑ) που ανακοινώνει ο ΑΔΜΗΕ. Η διασύνδεση Νάξου και Σαντορίνης είναι το πρώτο σκέλος της Δ’ και τελευταίας φάσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων στο Σύστημα Υψηλής Τάσης, που περιλαμβάνει επίσης τη Φολέγανδρο, τη Μήλο και τη Σέριφο.
Επομένως, τουλάχιστον μέχρι να προσδιοριστεί η θέση και του δεύτερου καλωδίου στην περιοχή, ούτε η σχετική μελέτη μπορεί να ξεκινήσει, ούτε ο χρόνος να μετράει αντίστροφα μέχρι να δέσει πλοίο σε νέο λιμάνι.
Τα χρονοδιαγράμματα
Στο Προκαταρκτικό Σχέδιο του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης (ΔΠΑ) του Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ) περιόδου 2025-2034, που έθεσε πριν λίγες μέρες σε διαβούλευση ο ΑΔΜΗΕ, ο εκτιμώμενος χρόνος ολοκλήρωσης του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στον Μονόλιθο επαναπροσδιορίστηκε στο β’ εξάμηνο του 2024. Θυμίζουμε ότι οι αρχικές εκτιμήσεις, τον Μάιο του 2022, οπότε και θεμελιωνόταν πανηγυρικά ο νέος Υποσταθμός, προέβλεπαν ολοκλήρωση του έργου το α’ εξάμηνο του 2023.
Για τα καλωδιακά τμήματα των τριών άλλων νησιών υπογράφηκαν τον Φεβρουάριο του 2023 οι σχετικές συμβάσεις, με τον Όμιλο Hellenic Cables να αναλαμβάνει τη διασύνδεση Λαύριο-Σέριφος και Σέριφος-Μήλο και τον Όμιλο Prysmian τη διασύνδεση Μήλος-Φολέγανδρος και Φολέγανδρος-Σαντορίνη.
Σύμφωνα με το ΔΠΑ του ΑΔΜΗΕ, η διασύνδεση Σαντορίνη – Φολέγανδρος με υποβρύχιο καλώδιο μήκους 60 χλμ έχει επαναπρογραμματιστεί για το β’ εξάμηνο του 2025. Το ίδιο και η διασύνδεση Φολέγανδρος – Μήλος (55 χλμ.), Μήλος-Σέριφος (47 χλμ.) και Σέριφος – Λαύριο (109 χλμ), όπως και η κατασκευή των τριών νέων Υποσταθμών σε Μήλο, Φολέγανδρο και Σέριφο.
Πηγή : atlantea.news/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου