Την εγκατάλειψη πολλών εκατοντάδων έργων, που είναι αναγκαία για την τοπική ανάπτυξη, εξαιτίας της μεταφοράς πόρων του ΕΣΠΑ στα σχήματα παραχώρησης των μεγάλων οδικών έργων επισημαίνει προς την «Ε» ο Ζαχ.Αθουσάκης, πρόεδρος του ΣΑΤΕ. Αναφέρει ότι αρχικά η εγκύκλιος του κ. Χατζηδάκη, που αιφνιδιάζει όλους τους εμπλεκομένους, εξελήφθη ως κίνηση διόρθωσης των πράγματι υψηλών υπερδεσμεύσεων του ΕΣΠΑ.
Η έρευνα των πραγμάτων, προσθέτει όμως ο ίδιος, καταλήγει στη διαπίστωση ότι απλώς και μόνον εξυπηρετούνται οι χρηματοδοτικές δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση για τα μεγάλα οδικά έργα και εγκαταλείπεται η ισορροπημένη τοπική ανάπτυξη, που φέρνουν τα αναγκαία μικρά και μεσαία έργα.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΕ λέει χαρακτηριστικά ότι θυσιάζονται οι τοπικές οικονομίες, η περιφερειακή ανάπτυξη και περίπου 7.000 εταιρικές και ατομικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που αποτελούν ραχοκοκαλιά της οικονομίας, προς όφελος των μεγάλων οδικών έργων και τριών μεγάλων παικτών των κατασκευών, που σχηματίζουν τις κοινοπραξίες παραχώρησης.
Το χειρότερο, λέει ο ίδιος, είναι ότι τα έργα που «παγώνουν» δεν πρόκειται να προωθηθούν αλλά και πολλά εν εξελίξει έργα κινδυνεύουν να μην συνεχιστούν και να μείνουν ημιτελή στον αέρα αφού, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, «γέφυρα» χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2007-2013 στο ΣΕΣ 2014-2020 θα υπάρξει μόνον για εξαιρετικές περιπτώσεις μεγάλων συγχρηματοδοτούμενων έργων. Πηγή :http://www.enet.gr
Η έρευνα των πραγμάτων, προσθέτει όμως ο ίδιος, καταλήγει στη διαπίστωση ότι απλώς και μόνον εξυπηρετούνται οι χρηματοδοτικές δεσμεύσεις που ανέλαβε η κυβέρνηση για τα μεγάλα οδικά έργα και εγκαταλείπεται η ισορροπημένη τοπική ανάπτυξη, που φέρνουν τα αναγκαία μικρά και μεσαία έργα.
Ο πρόεδρος του ΣΑΤΕ λέει χαρακτηριστικά ότι θυσιάζονται οι τοπικές οικονομίες, η περιφερειακή ανάπτυξη και περίπου 7.000 εταιρικές και ατομικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που αποτελούν ραχοκοκαλιά της οικονομίας, προς όφελος των μεγάλων οδικών έργων και τριών μεγάλων παικτών των κατασκευών, που σχηματίζουν τις κοινοπραξίες παραχώρησης.
Το χειρότερο, λέει ο ίδιος, είναι ότι τα έργα που «παγώνουν» δεν πρόκειται να προωθηθούν αλλά και πολλά εν εξελίξει έργα κινδυνεύουν να μην συνεχιστούν και να μείνουν ημιτελή στον αέρα αφού, σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, «γέφυρα» χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ 2007-2013 στο ΣΕΣ 2014-2020 θα υπάρξει μόνον για εξαιρετικές περιπτώσεις μεγάλων συγχρηματοδοτούμενων έργων. Πηγή :http://www.enet.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου