Χωρίς να χάνει λεπτό το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής
Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.) προχωρά στην “εκμετάλλευση” περιφερειακών
αεροδρομίων καθώς και σημαντικών περιοχών οικολογικής αξίας στις
Κυκλάδες, μέσα από τις συστηματικές ενέργειες που πραγματοποιεί και την
έγκριση επενδυτικών σχημάτων.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, προχωρά στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού για την “ανάπτυξη” των αεροδρομίων, μέσα στον κατάλογο των οποίων, περιλαμβάνονται και εκείνα της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Παράλληλα, όπως γίνεται σαφές και μέσω της ερώτησης που κατέθεσε στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος, προωθείται η “εκμετάλλευση” οκτώ συνολικά τμημάτων natura σε Νάξο, Μήλο, Άνδρο, Πάρο και Αντίπαρο.
“Κλήρωσε” για Μύκονο και Σαντορίνη
Συγκεκριμένα όπως επισημαίνεται, μετά την έγκριση των επτά επενδυτικών σχημάτων για τη Β΄ φάση, πρόκειται “να παραχωρηθούν τα δικαιώματα χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων που χωρίζονται σε 2 ομάδες”. “Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Santorίνης και Σκιάθου”.
Παράλληλα, “μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β”.
Στόχος του Ταμείου, όπως καθίσταται σαφές στην ανακοίνωση που εξέδωσε, αποτελεί “η υλοποίηση επενδύσεων που θα συμβάλλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης τη ελληνικής περιφέρειας”.
Αξίζει να αναφερθεί πως, κατά τη διάρκεια της Β΄ φάσης, όσοι επενδυτές έχουν επιλεχθεί, θα έχουν πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία.
Να φανερωθεί… η “κρυφή αξία”
Επιπρόσθετα, στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια και για τον υφιστάμενο τρόπο που λειτουργούν, παραμένοντας “υπανάπτυκτα” λόγω της μη βελτίωσης των υποδομών τους, γεγονός που δεν βοηθά την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξης της χώρας. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται πως, “Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου. Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό”.
Δυνάμεις “συμπαράστασης” για τις αποκρατικοποιήσεις
Για όλα τα προαναφερθέντα, όπως εξηγείται στην ίδια ανακοίνωση, “Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών”, σημειώνοντας ότι, μετά από την αποκρατικοποίηση, “η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας”.
Ταυτόχρονα, διασαφηνίζεται ότι, “Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση”.
Στο “σφυρί” περιοχές natura
Εκτός από την “αξιοποίηση” των περιφερειακών αεροδρομίων, το Ταμείο προσανατολίζεται και στην πώληση οκτώ περιοχών που είναι ενταγμένες στο δίκτυο Natura και αφορούν σε πέντε νησιά των Κυκλάδων. Πρόκειται για προστατευόμενες περιοχές ιδιαίτερης οικολογικής αξίας, για τη μία εκ των οποίων, τη λίμνη του Αγίου Προκοπίου στη Νάξο, υπάρχει ήδη ενημέρωση.
Σύμφωνα δε με όσα αναφέρει σε ερώτησή του ο Νίκος Χρυσόγελος, “το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει να διαχειρίζεται και να εκποιεί οκτώ περιοχές σημαντικής οικολογικής αξίας όπως τεσσάρων υγροτόπων σε Νάξο, Μήλο και Άνδρο που βρίσκονται εντός ορίων περιοχών Natura 2000 (Ειδικές Ζώνες Διατήρησης, από τις οποίες οι τριες και εντός Ζωνών Ειδικής Προστασίας – περιοχών σημαντικών για τα Πουλιά), έναν υγρότοπο στη Νάξο που έχει χαρακτηρισθεί καταφύγιο άγριας ζωής και τριών περιοχών υγροτόπων σε Πάρο – Αντίπαρο που έχουν χαρακτηρισθεί προστατευόμενοι ως μικροί νησιωτικοί υγρότοποι”. Στη σχετική ενημέρωση που παρέχει το ΤΑΙΠΕΔ για την περίπτωση της Νάξου, αναφέρονται και οι προτεινόμενες χρήσεις. “Οι Οικολόγοι Πράσινοι επισημαίνουν ότι οι αποφάσεις αυτές έρχονται σε αντίθεση ακόμα και με τον εφαρμοστικό νόμο του Μνημονίου Ν. 3986/2011, αφού σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 2 “δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση δημοσίων ακινήτων, τα οποία εμπίπτουν στο σύνολό τους σε οικότοπους προτεραιότητας και σε περιοχές απόλυτης προστασίας της φύσης ή προστασίας της φύσης”, αναφέρει η παράταξη καταλήγοντας.
Πηγή: koinignomi.gr
Πηγή :
Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε, προχωρά στη Β΄ Φάση του διαγωνισμού για την “ανάπτυξη” των αεροδρομίων, μέσα στον κατάλογο των οποίων, περιλαμβάνονται και εκείνα της Μυκόνου και της Σαντορίνης. Παράλληλα, όπως γίνεται σαφές και μέσω της ερώτησης που κατέθεσε στην Κομισιόν ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων, Νίκος Χρυσόγελος, προωθείται η “εκμετάλλευση” οκτώ συνολικά τμημάτων natura σε Νάξο, Μήλο, Άνδρο, Πάρο και Αντίπαρο.
“Κλήρωσε” για Μύκονο και Σαντορίνη
Συγκεκριμένα όπως επισημαίνεται, μετά την έγκριση των επτά επενδυτικών σχημάτων για τη Β΄ φάση, πρόκειται “να παραχωρηθούν τα δικαιώματα χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων που χωρίζονται σε 2 ομάδες”. “Η Ομάδα Α περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας και η Ομάδα Β περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Santorίνης και Σκιάθου”.
Παράλληλα, “μέχρι τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφοράς, το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την Ομάδα Α και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου για την Ομάδα Β”.
Στόχος του Ταμείου, όπως καθίσταται σαφές στην ανακοίνωση που εξέδωσε, αποτελεί “η υλοποίηση επενδύσεων που θα συμβάλλουν στην αύξηση της δυναμικότητας των περιφερειακών αεροδρομίων, τη βελτίωση του επιπέδου υπηρεσιών προς τους χρήστες των αεροδρομίων και τη συνεπακόλουθη ενίσχυση της τουριστικής δραστηριότητας και της οικονομικής ανάπτυξης τη ελληνικής περιφέρειας”.
Αξίζει να αναφερθεί πως, κατά τη διάρκεια της Β΄ φάσης, όσοι επενδυτές έχουν επιλεχθεί, θα έχουν πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία.
Να φανερωθεί… η “κρυφή αξία”
Επιπρόσθετα, στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για τα περιφερειακά αεροδρόμια και για τον υφιστάμενο τρόπο που λειτουργούν, παραμένοντας “υπανάπτυκτα” λόγω της μη βελτίωσης των υποδομών τους, γεγονός που δεν βοηθά την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξης της χώρας. Χαρακτηριστικά επισημαίνεται πως, “Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων στην Ελλάδα περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία αυτά της Θεσσαλονίκης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου. Κατά την τρέχουσα περίοδο, όλα τα τοπικά αεροδρόμια ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχουν καμία εταιρική δομή, και είναι υπό την επίβλεψη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Έχουν πολύ σημαντική κρυφή αξία που πηγάζει από την δυνατότητα βελτίωσης της χρήσης των υποδομών των αεροδρομίων, όσο κι από την δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης και ανάπτυξης των ακινήτων, τα οποία μένουν σήμερα υπανάπτυκτα και υποχρησιμοποιούνται. Η αναβάθμισή τους μπορεί να ενισχύσει το προφίλ της Ελλάδας ως τουριστικό προορισμό”.
Δυνάμεις “συμπαράστασης” για τις αποκρατικοποιήσεις
Για όλα τα προαναφερθέντα, όπως εξηγείται στην ίδια ανακοίνωση, “Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών”, σημειώνοντας ότι, μετά από την αποκρατικοποίηση, “η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας”.
Ταυτόχρονα, διασαφηνίζεται ότι, “Το Ελληνικό Δημόσιο έχει διορίσει τις Citigroup Global Markets Limited και Eurobank EFG Equities Investment Firm S.A. ως οικονομικούς συμβούλους, τις Your Legal Partners και Δρακόπουλος & Βασαλάκης δικηγορική εταιρεία ως νομικούς συμβούλους και τις Lufthansa consulting, Γραφείο Δοξιάδη και Alanna Consulting Group ως τεχνικούς συμβούλους προκειμένου να βοηθήσουν με την αποκρατικοποίηση”.
Στο “σφυρί” περιοχές natura
Εκτός από την “αξιοποίηση” των περιφερειακών αεροδρομίων, το Ταμείο προσανατολίζεται και στην πώληση οκτώ περιοχών που είναι ενταγμένες στο δίκτυο Natura και αφορούν σε πέντε νησιά των Κυκλάδων. Πρόκειται για προστατευόμενες περιοχές ιδιαίτερης οικολογικής αξίας, για τη μία εκ των οποίων, τη λίμνη του Αγίου Προκοπίου στη Νάξο, υπάρχει ήδη ενημέρωση.
Σύμφωνα δε με όσα αναφέρει σε ερώτησή του ο Νίκος Χρυσόγελος, “το ΤΑΙΠΕΔ αναλαμβάνει να διαχειρίζεται και να εκποιεί οκτώ περιοχές σημαντικής οικολογικής αξίας όπως τεσσάρων υγροτόπων σε Νάξο, Μήλο και Άνδρο που βρίσκονται εντός ορίων περιοχών Natura 2000 (Ειδικές Ζώνες Διατήρησης, από τις οποίες οι τριες και εντός Ζωνών Ειδικής Προστασίας – περιοχών σημαντικών για τα Πουλιά), έναν υγρότοπο στη Νάξο που έχει χαρακτηρισθεί καταφύγιο άγριας ζωής και τριών περιοχών υγροτόπων σε Πάρο – Αντίπαρο που έχουν χαρακτηρισθεί προστατευόμενοι ως μικροί νησιωτικοί υγρότοποι”. Στη σχετική ενημέρωση που παρέχει το ΤΑΙΠΕΔ για την περίπτωση της Νάξου, αναφέρονται και οι προτεινόμενες χρήσεις. “Οι Οικολόγοι Πράσινοι επισημαίνουν ότι οι αποφάσεις αυτές έρχονται σε αντίθεση ακόμα και με τον εφαρμοστικό νόμο του Μνημονίου Ν. 3986/2011, αφού σύμφωνα με το άρθρο 11 παρ. 2 “δεν επιτρέπεται η αξιοποίηση δημοσίων ακινήτων, τα οποία εμπίπτουν στο σύνολό τους σε οικότοπους προτεραιότητας και σε περιοχές απόλυτης προστασίας της φύσης ή προστασίας της φύσης”, αναφέρει η παράταξη καταλήγοντας.
Πηγή: koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου