9 Φεβ 2017

Αναβάθμιση του λιμένα της Χώρας Τήνου.

Θετικές είναι οι εξελίξεις, αναφορικά με την αναβάθμιση του λιμένα της Χώρας Τήνου, καθώς το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου-Άνδρου, ολοκλήρωσε τη διαδικασία ανάθεσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Λιμένα Τήνου με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τους έξι μήνες.
Την αισιοδοξία του, σχετικά με την έναρξη υλοποίησης παρεμβάσεων, στις λιμενικές εγκαταστάσεις, αλλά και τη χερσαία ζώνη του λιμένα της Τήνου, έπειτα από την ολοκλήρωση και έγκριση από το αρμόδιο Υπουργείο, της ΜΠΕ, που υπολογίζεται στα μέσα του καλοκαιριού, εξέφρασε ο Πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου – Άνδρου, κ. Ευάγγελος Κορνάρος, ο οποίος επεσήμανε, πως βούληση της Διοίκησης, είναι αντίστοιχες ενέργειες, να πραγματοποιηθούν για όλες τις λιμενικές εγκαταστάσεις των δύο νησιών και κυρίως για το λιμάνι του Γαυρίου της Άνδρου.
Προτεραιότητα οι ΜΠΕ για όλες τις εγκαταστάσεις
Σύμφωνα με τον κ. Κορνάρο, η ολοκλήρωση και έγκριση της μελέτης, αποτελεί σημαντικότατη ενέργεια, δεδομένου, ότι “το υπουργείο πλέον, χωρίς περιβαλλοντικούς όρους, δεν εγκρίνει κανένα έργο, ούτε μικρό, ούτε μεγάλο”.
Όπως σημείωσε, “όλα τα έργα, είτε έχουν μελέτες, είτε δεν έχουν και προκειμένου να θεωρείται ένας φάκελος έργου ολοκληρωμένος, απαιτούνται οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Μέχρι στιγμής, αυτές δεν είχαν γίνει ποτέ, αφού παλιά, κάθε έργο το οποίο υλοποιούνταν έβγαζε δικούς του περιβαλλοντικούς όρους. Τώρα, μπορέσαμε να κάνουμε μία συνολική περιβαλλοντική μελέτη για τις υφιστάμενες λιμενικές εγκαταστάσεις”, ενώ τόνισε ότι “αυτό βέβαια, θα πρέπει να γίνει και στα υπόλοιπα λιμάνια, τόσο της Τήνου, όσο και της Άνδρου. Ξεκινήσαμε αρχικά με το λιμάνι της Χώρας της Τήνου, που αποτελεί και τον κεντρικό λιμένα. Ως Διοίκηση έχουμε σκοπό να κάνουμε διαγωνισμό ξεχωριστά για την Άνδρο και τους υπόλοιπους λιμένες της Τήνου, ούτως ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να παρέμβουμε”.
Μακρύς κατάλογος απαραίτητων έργων
Ο πρόεδρος του ΔΛΤ επεσήμανε, ότι η ατζέντα του Ταμείου περιλαμβάνει αρκετά έργα, μερικά εκ των οποίων βρίσκονται σε ώριμο στάδιο, με μόνη εκκρεμότητα την έκδοση περιβαλλοντικών όρων.
“Από τη στιγμή που θα έχουμε τους περιβαλλοντικούς όρους, υπάρχει η μελέτη εκβάθυνσης του λιμένα της Τήνου, όπως και του λιμένα του Γαυρίου, έργα κόστους 1.200.000 ευρώ περίπου, οι οποίες βέβαια χρειάζονται επικαιροποίηση. Ιδίως για το Γαύριο, το θεωρώ απόλυτα απαραίτητο έργο, καθώς τα πλοία που καταπλέουν, πολλές φορές “βρίσκουν” στο βυθό. Ευτυχώς είναι αμμώδης ο βυθός του λιμένα Γαυρίου. Άρα, λοιπόν, είναι απαραίτητο να γίνει η εκβάθυνση αυτή”, ανέφερε ενδεικτικά.
Επιπλέον, όπως συμπλήρωσε, σχετικά με τα ενδεχόμενα έργα, που μπορούν να επακολουθήσουν, “μπορεί να γίνει το αλιευτικό καταφύγιο του λιμένα Τήνου. Το 2013 προσέκρουσε στο φάρο του εξωτερικού λιμένα της Τήνου το Blue Star Naxos. Το ζήτημα βρίσκεται ακόμη στον “αέρα” διότι δεν μπορούσαμε να παρέμβουμε για να το αποκαταστήσουμε. Μπορούμε επίσης να φτιάξουμε την ανωδομή όλων των λιμενικών εγκαταστάσεων, θέματα οδοποιίας, δηλαδή να στρώσουμε εκ νέου άσφαλτο στις προβλήτες μας, αλλά και στους δρόμους που διασχίζουν τη χερσαία ζώνη. Στην Τήνο υπάρχει επίσης έτοιμη μελέτη επέκτασης των υποστέγων αναμονής των επιβατών. Έχουμε αρκετές μελέτες και έργα, τα οποία μπορούν να γίνουν, όταν έχουμε τους περιβαλλοντικούς όρους, καθώς μέχρι στιγμής, που αυτοί δεν υπήρχαν, δεν είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε τίποτε απολύτως”.
Επικαιροποίηση μελετών και έναρξη έργου
Όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα που θέτει το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, σχετικά με την έναρξη υλοποίησης των λιμενικών έργων, ο κ. Κορνάρος ξεκαθάρισε, πως θα ξεκινήσουν αμέσως μετά την λήψη της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων.
“Η σύμβαση που έχουμε για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το λιμάνι της Τήνου, αφορά σε χρονικό διάστημα έξι μηνών. Αυτό σημαίνει, πως έως το τέλος Ιουλίου, θα πρέπει να έχει εγκριθεί από το Υπουργείο και να την έχουμε στα χέρια μας”, υποστήριξε, τονίζοντας, ότι “εμείς, κατά τη διάρκεια αυτού του χρονικού διαστήματος στοχεύουμε σε μία επικαιροποίηση όλων των μελετών, για όσα έργα μπορούμε να πραγματοποιήσουμε, δεδομένου, ότι από τον Αύγουστο του 2016 έχει αλλάξει η νομοθεσία αναθέσεων και προμηθειών (ν. 4412/16). Κατόπιν, θα είμαστε έτοιμοι, με ολοκληρωμένους φακέλους, είτε να αναζητήσουμε πηγές χρηματοδότησης, από διάφορα προγράμματα που “τρέχουν”, είτε με ίδιους πόρους, να μπορέσουμε να υλοποιήσουμε μερικά εξ’ αυτών. Πρώτα θα τεθούν προτεραιότητες, διότι χρειάζεται να δούμε τις ανάγκες που έχουν οι λιμενικές εγκαταστάσεις, ενώ θα ξεκινήσουμε τα απαραίτητα έργα, με το τέλος της θερινής περιόδου”.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr

to synoro blog

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...