Νέες αυξήσεις, στην καρδιά του καλοκαιριού,
στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια της οικονομικής θέσης και στα ναύλα των οχημάτων
εξασφάλισε η συγκυβέρνηση στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, με απόφαση που υπέγραψε
ο υπουργός Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, και τέθηκε σε ισχύ την
περασμένη Τρίτη 23 Ιούλη!
Η ενημέρωση για τις αυξήσεις έγινε την Πέμπτη, το πρωί σε άτυπη συνάντηση του υπουργού με ναυτιλιακούς συντάκτες και με ενημερωτικό σημείωμα που στάλθηκε το μεσημέρι για να διευκρινίσει ότι οι αυξήσεις είναι στο όριο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του 2012, δηλαδή 0,8%
. Ωστόσο, πόση τελικά θα είναι η αύξηση αυτό θα το «δουν» οι ελάχιστες εργατικές λαϊκές οικογένειες που ίσως καταφέρουν φέτος να πάρουν μια μικρή ανάσα στα νησιά, όταν θα φτάσουν στο γκισέ των πρακτορείων, αφού στην τελική διαμόρφωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων θα προστεθούν τα τέλη υπέρ τρίτων και ό,τι άλλο «τραβάει» η όρεξη των εφοπλιστών.
Η ενημέρωση για τις αυξήσεις έγινε την Πέμπτη, το πρωί σε άτυπη συνάντηση του υπουργού με ναυτιλιακούς συντάκτες και με ενημερωτικό σημείωμα που στάλθηκε το μεσημέρι για να διευκρινίσει ότι οι αυξήσεις είναι στο όριο του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του 2012, δηλαδή 0,8%
. Ωστόσο, πόση τελικά θα είναι η αύξηση αυτό θα το «δουν» οι ελάχιστες εργατικές λαϊκές οικογένειες που ίσως καταφέρουν φέτος να πάρουν μια μικρή ανάσα στα νησιά, όταν θα φτάσουν στο γκισέ των πρακτορείων, αφού στην τελική διαμόρφωση της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων θα προστεθούν τα τέλη υπέρ τρίτων και ό,τι άλλο «τραβάει» η όρεξη των εφοπλιστών.
Οι αυξήσεις που θα κληθούν να
πληρώσουν οι εργαζόμενοι των νησιών και της ηπειρωτικής χώρας από το ήδη
ισοπεδωμένο εισόδημά τους, έρχεται να προστεθεί σε αυτή που επιβλήθηκε στις
20 Οκτώβρη και πάλι με υπουργική απόφαση του τότε υπουργού Ναυτιλίας,
ύψους 2,4%. Ενώ, είναι η τρίτη που γίνεται σε διάστημα περίπου ενός έτους, αφού
την 1η Απρίλη του 2012 οι εφοπλιστές χωρίς υπουργική απόφαση
είχαν επιβάλει αυξήσεις σε εισιτήρια και ναύλα που ξεπερνούσαν το 25%.
Στην άτυπη συνάντηση ο
υπουργός ανέφερε επίσης ότι ο στόχος είναι «η ελάφρυνση της ελληνικής σημαίας
από κόστος», όπου κόστος προφανώς τα δικαιώματα των ναυτεργατών. Ενώ,
ξεκαθάρισε για το θέμα της εκτίναξης της ανεργίας ότι αν οι ναυτεργάτες θέλουν
να μειωθεί η ανεργία θα πρέπει να αποδεχτούν τα κοινοτικά προγράμματα όπως
το «ΝΕΑΡΧΟΣ» που ήδη «τρέχει» και προβλέπει για 1.000 νέους ναυτεργάτες ότι θα ταξιδεύουν
χωρίς ΣΣΕ, με 800 ευρώ και ανασφάλιστοι, εκτός «αν κάποιοι για
τα δικαιώματα προτιμούν να κάθονται», ανέφερε κυνικά!
Η ζωή επιβεβαιώνει ότι όσο διατηρείται η εξουσία της
αστικής τάξης, των μονοπωλίων, όσο τα μέσα παραγωγής, οι πηγές του πλούτου
είναι καπιταλιστική ιδιοκτησία, όσο τα πλοία είναι στα χέρια των εφοπλιστών,
όσο η ανάπτυξη της οικονομίας και της ναυτιλίας έχουν κριτήριο το κέρδος δεν
μπορούν να ικανοποιηθούν οι ανάγκες των ναυτεργατών, των εργαζόμενων στα
ναυπηγεία, στα λιμάνια, οι ανάγκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων
των νησιών μας αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα. Τα προβλήματα θα οξύνονται, θα
χειροτερεύει η κατάστασή τους.
Η Ελλάδα έχει μεγάλες αναξιοποίητες παραγωγικές δυνατότητες που μπορούν
να απελευθερωθούν μόνο με την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής από τη λαϊκή
εργατική εξουσία, με κεντρικό επιστημονικό σχεδιασμό της παραγωγής.
Βασικές
κατευθύνσεις της πολιτικής πρότασης του ΚΚΕ για τη Ναυτιλία είναι, η ολόπλευρη εξυπηρέτηση των
συγκοινωνιακών αναγκών όλων των νησιών, σε όλη τη διάρκεια του
χρόνου, με ασφαλή και σύγχρονα πλοία, με φτηνά εισιτήρια με
ουσιαστικές-σύγχρονες υπηρεσίες. Βασική προτεραιότητα είναι η σύνδεση της
Ηπειρωτικής Ελλάδας με τα νησιά και το δίκτυο δια-νησιωτικής σύνδεσης.
Οι
Ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες δεν αποσκοπούν μόνο στη γρήγορη, ασφαλή και φτηνή
μετακίνηση του νησιώτικου πληθυσμού, των επιβατών, αλλά στοχεύουν στην
ολόπλευρη οικονομική, κοινωνική ανάπτυξη του νησιώτικου συμπλέγματος και των
παραθαλάσσιων περιοχών, στην εξασφάλιση της ασφάλειας και της άμυνας του
εργατικού, του σοσιαλιστικού κράτους.
Είναι σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο στην
υπηρεσία της λαϊκής οικονομίας, των εργατικών - λαϊκών οικογενειών. Πολύπλευρη αξιοποίηση των γεωγραφικών,
κλιματολογικών, πολιτιστικών πλεονεκτημάτων των νησιών και άλλων παράκτιων
περιοχών, σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του λαϊκού τουρισμού, με ασφαλή
τουριστικά πλοία που θα προσφέρουν σύγχρονες, φτηνές υπηρεσίες για την αναψυχή,
την ξεκούραση των εργαζομένων, των λαϊκών στρωμάτων.
Βασικό εργαλείο για την
προώθηση της ναυτιλιακής πολιτικής είναι και ο Ενιαίος, αποκλειστικά
Δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενταγμένος στον
κεντρικό - πανεθνικό σχεδιασμό. Ο Ενιαίος Δημόσιος Φορέας Ναυπηγοεπισκευαστικής
Βιομηχανίας με την εφαρμογή της ανάλογης κλαδικής πολιτικής μπορεί να συμβάλλει
σχεδιασμένα στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων, με επέκταση σε
άλλους τομείς των μεταφορών, της εθνικής άμυνας στα πλαίσια των αναγκών της
λαϊκής οικονομίας.
Η κατασκευή, επισκευή και συντήρηση των πλοίων με ευθύνη των
κρατικών ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων - που θα είναι περιουσία του λαού - σε
συνδυασμό με την αποτελεσματική οργάνωση και τον εργατικό έλεγχο δημιουργούν
προϋποθέσεις για σύγχρονες - ασφαλείς υπηρεσίες.
Πηγή : http://apopsy.blogspot.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου