ΕΡΩΤΗΣΗ “ΦΩΤΙΑ” ΤΩΝ ΚΥΚΛΑΔΙΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ
Στο Κοινοβούλιο, έφεραν το ζήτημα της απροθυμία-άρνηση της Δημοτικής Αρχής Φολεγάνδρου, να απαντά σε ερωτήματα της Αντιπολίτευσης, οι τρεις Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων. Όπως αναφέρουν οι κ. Νίκος, Συρμαλένιος, Νίκος Μανιός και Αντώνης Συρίγος, ήδη ο Δήμαρχος Φολεγάνδρου, έχει ήδη καταδικαστεί με ποινή φυλάκισης πέντε μηνών με τριετή αναστολή για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση. Στην ερώτησή τους προς τον αρμόδιο Υπουργό, επισημαίνουν τα εξής:
“Σύμφωνα με το άρ. 236 § 1γ του ν. 3852/10 ως ισχύει σήμερα «1γ. Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία. Το ίδιο ισχύει και για την αμετάκλητη καταδίκη για παράβαση καθήκοντος, εφόσον κατά τη διάπραξη του αδικήματος αυτού προξενείται οικονομική βλάβη στο δήμο, στην περιφέρεια ή στα νομικά τους πρόσωπα. Για την έκπτωση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Ελεγκτή Νομιμότητας».
Παρά ταύτα, σύμφωνα με την ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών, ο Δήμος : “συνηθέστατα δεν απαντάει ούτε ανταποκρίνεται στα έγγραφα αιτήματα δημοτικών συμβούλων ούτε και τους χορηγεί αιτούμενα έγγραφα και στοιχεία που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων τους επικαλούμενος το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, την ελλιπή αιτιολόγηση των σχετικών αιτήσεων ή το ολιγάριθμο διοικητικό προσωπικό”. Επίσης από το 2013 δεν έχει εγκρίνει κανένα ισολογισμό, ενώ τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου τηρούνται μόνο ηλεκτρονικά και υπάρχει απροθυμία παράδοσης στου Δημοτικούς Συμβούλους.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ.
«Διοικητική δυσλειτουργία στον Δήμο Φολεγάνδρου
Ερώτηση βουλευτών Κυκλάδων στον υπουργό Εσωτερικών
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 75/6-4-2016 αμετάκλητη ήδη απόφαση του Εφετείου Αιγαίου μη ασκηθέντος κατ’ αυτής ενδίκου μέσου ο Δήμαρχος Φολεγάνδρου κηρύχθηκε ένοχος για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση (άρθρο 250 Π.Κ.) και του επιβλήθηκε ποινή πέντε μηνών με τριετή αναστολή με το ελαφρυντικό του άρ. 84 § 2α Π.Κ.
Σύμφωνα με το άρ. 236 § 1γ του ν. 3852/10 ως ισχύει σήμερα «1γ. Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία. Το ίδιο ισχύει και για την αμετάκλητη καταδίκη για παράβαση καθήκοντος, εφόσον κατά τη διάπραξη του αδικήματος αυτού προξενείται οικονομική βλάβη στο δήμο, στην περιφέρεια ή στα νομικά τους πρόσωπα. Για την έκπτωση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Ελεγκτή Νομιμότητας».
Επειδή συνεπεία των ανωτέρω και άλλων ζητημάτων που αφορούν την χρηστή λειτουργία της δημοτικής αρχής που ευλόγως έχει πληγεί το κύρος της από την άνω απόφαση αλλά και των προβλεπόμενων από την προαναφερθείσα διάταξη του ν. 3852/10 πρέπει οι δημότες να πληροφορηθούν αν τα αρμόδια όργανα της διοίκησης έχουν επιληφθεί του εν λόγω ζητήματος.
Επειδή, ειδικότερα και όπως πληροφορηθήκαμε από την αντιπολίτευση του Δήμου Φολεγάνδρου, η οποία έχει ήδη αναφέρει όλα αυτά αρμοδίως:
Ο Δήμος Φολεγάνδρου συνηθέστατα δεν απαντάει ούτε ανταποκρίνεται στα έγγραφα αιτήματα δημοτικών συμβούλων ούτε και τους χορηγεί αιτούμενα έγγραφα και στοιχεία που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων τους επικαλούμενος το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, την ελλιπή αιτιολόγηση των σχετικών αιτήσεων ή το ολιγάριθμο διοικητικό προσωπικό.
Ο Δήμος Φολεγάνδρου δεν τηρεί πρακτικά των συνεδριάσεων της Οικονομικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου, παρά μόνον σε ηλεκτρονική μορφή, κατά παράβαση του άρθρου 97 του Ν. 3463/2006, ενώ επιδεικνύει απροθυμία να χορηγήσει έστω και αυτό το ηλεκτρονικό αρχείο σε δημοτικούς συμβούλους.
Από το έτος 2013 και μέχρι σήμερα, δεν έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο κανένας ισολογισμός, ούτε έχουν έρθει σε γνώση των Δημοτικών Συμβούλων οι εκ του Νόμου απαιτούμενες εκθέσεις ελέγχου των αποτελεσμάτων ισολογισμού του Ορκωτού λογιστή. Παρά ταύτα, έχει ανατεθεί η προετοιμασία των ισολογισμών όλων των ετών από το 2013 έως και το 2015 σε ιδιωτική εταιρεία, έχουν δε εγκριθεί τα σχετικά εντάλματα πληρωμής και η εταιρεία έχει λάβει την αμοιβή της για την προετοιμασία τους, χωρίς όμως σήμερα, οι ισολογισμοί να έχουν έρθει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επιπλέον, στην εταιρεία αυτή, έχει ανατεθεί περισσότερες από μία φορές η ίδια εργασία και έχουν καταβληθεί περισσότερες από μία φορές οι αμοιβές για την ίδια εργασία. Για τα παραπάνω έχει ήδη κατατεθεί αναφορά ενώπιον του κου Εισαγγελέα Πρωτοδικών Νάξου.
Η Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο συχνά λειτουργούν προσχηματικά, όταν για παράδειγμα καλούνται να εγκρίνουν συγκεντρωτικά, σε μία μόνο συνεδρίαση απολογισμούς παρελθόντων ετών και μεταχρονολογημένες τριμηνιαίες καταστάσεις εσόδων-εξόδων τετραετίας (2012-2015) με αποτέλεσμα να καθίσταται πρακτικά και ουσιαστικά αδύνατος ο έλεγχος των στοιχείων, αλλά και οποιαδήποτε παρέμβαση επί αυτών.
Ο Δήμος Φολεγάνδρου μισθώνει ένα Δημοτικό κατάστημα σε τρίτον, όμως δεν λαμβάνει τα οριζόμενα μισθώματα, ενώ συνεχώς με ταμειακές διευκολύνσεις, στα όρια της νομιμότητας στον μισθωτή, προσπαθεί να τον παρουσιάζει ενήμερο, έτσι ώστε να μην καταγγελθεί η σύμβαση της μισθώσεως. Με τον τρόπο αυτόν, στερείται ο Δήμος Φολεγάνδρου και το Κράτος σημαντικά έσοδα, ενώ παραμένει στο μίσθιο κακόπιστος και δύστροπος μισθωτής, τον οποίο συνεχώς διευκολύνει ο Δήμος Φολεγάνδρου, ζημιώνοντας οικονομικά το Δήμο. Στον δε προϋπολογισμό του 2017 εξακολουθεί να υπάρχει ασάφεια ως προς τα ποσά που προϋπολογίζονται και παρά τις έγγραφες ομολογίες του Δήμου περί μη είσπραξης των οφειλομένων, δεν έχει προβεί ο Δήμος ή η Ταμειακή Υπηρεσία στις εκ του Νόμου απαιτούμενες ενέργειες για την είσπραξη των μισθωμάτων ή την αποβολή του μισθωτή. Το συνολικό χρέος υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ.
Τέλος, ο Δήμος Φολεγάνδρου δεν παρέχει τα στοιχεία που ζητούνται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στα πλαίσια ελέγχων, ή τα στοιχεία που παρέχει είναι ανακριβή ή αποσπασματικά και σε πρόσφατο έγγραφό του, κατηγορεί την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για «bullying», επειδή τόλμησε να του ζητήσει να παρέχουν στοιχεία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους περί ελέγχου της σύννομης τήρησης των διαδικασιών.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός ως ασκών εποπτεία επί των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού (άρ. 102 §4):
Έχει επιληφθεί σχετικώς το κατά νόμον αρμόδιο συμβούλιο;
Εάν ναι, τι έχει αποφανθεί επί των πειθαρχικών ή μη ευθυνών του Δημάρχου Φολεγάνδρου;
Έχουν ελεγχθεί αρμοδίως οι καταγγελίες της αντιπολίτευσης;
Είναι νόμιμο να μην τηρεί ο Δήμος Φολεγάνδρου πρακτικά ή να μην χορηγεί τα ηχογραφημένα αρχεία, παρακωλύοντας την δυνατότητα ελέγχου επί αυτών;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νίκος Συρμαλένιος
Αντώνης Συρίγος
Νίκος Μανιός».
Πηγή : http://info-cyclades.gr
Στο Κοινοβούλιο, έφεραν το ζήτημα της απροθυμία-άρνηση της Δημοτικής Αρχής Φολεγάνδρου, να απαντά σε ερωτήματα της Αντιπολίτευσης, οι τρεις Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Κυκλάδων. Όπως αναφέρουν οι κ. Νίκος, Συρμαλένιος, Νίκος Μανιός και Αντώνης Συρίγος, ήδη ο Δήμαρχος Φολεγάνδρου, έχει ήδη καταδικαστεί με ποινή φυλάκισης πέντε μηνών με τριετή αναστολή για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση. Στην ερώτησή τους προς τον αρμόδιο Υπουργό, επισημαίνουν τα εξής:
“Σύμφωνα με το άρ. 236 § 1γ του ν. 3852/10 ως ισχύει σήμερα «1γ. Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία. Το ίδιο ισχύει και για την αμετάκλητη καταδίκη για παράβαση καθήκοντος, εφόσον κατά τη διάπραξη του αδικήματος αυτού προξενείται οικονομική βλάβη στο δήμο, στην περιφέρεια ή στα νομικά τους πρόσωπα. Για την έκπτωση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Ελεγκτή Νομιμότητας».
Παρά ταύτα, σύμφωνα με την ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών, ο Δήμος : “συνηθέστατα δεν απαντάει ούτε ανταποκρίνεται στα έγγραφα αιτήματα δημοτικών συμβούλων ούτε και τους χορηγεί αιτούμενα έγγραφα και στοιχεία που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων τους επικαλούμενος το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, την ελλιπή αιτιολόγηση των σχετικών αιτήσεων ή το ολιγάριθμο διοικητικό προσωπικό”. Επίσης από το 2013 δεν έχει εγκρίνει κανένα ισολογισμό, ενώ τα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου τηρούνται μόνο ηλεκτρονικά και υπάρχει απροθυμία παράδοσης στου Δημοτικούς Συμβούλους.
ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΩΝ.
«Διοικητική δυσλειτουργία στον Δήμο Φολεγάνδρου
Ερώτηση βουλευτών Κυκλάδων στον υπουργό Εσωτερικών
Σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 75/6-4-2016 αμετάκλητη ήδη απόφαση του Εφετείου Αιγαίου μη ασκηθέντος κατ’ αυτής ενδίκου μέσου ο Δήμαρχος Φολεγάνδρου κηρύχθηκε ένοχος για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση (άρθρο 250 Π.Κ.) και του επιβλήθηκε ποινή πέντε μηνών με τριετή αναστολή με το ελαφρυντικό του άρ. 84 § 2α Π.Κ.
Σύμφωνα με το άρ. 236 § 1γ του ν. 3852/10 ως ισχύει σήμερα «1γ. Αν καταδικαστούν με αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ως αυτουργοί ή συμμέτοχοι σε κακούργημα ή σε οποιαδήποτε ποινή για παραχάραξη, κιβδηλεία, πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση, δωροδοκία, εκβίαση, κλοπή, υπεξαίρεση, απιστία, απάτη, καταπίεση, αιμομιξία, μαστροπεία, σωματεμπορία, παράνομη διακίνηση αλλοδαπών, παράβαση της νομοθεσίας για την καταπολέμηση των ναρκωτικών, τη λαθρεμπορία. Το ίδιο ισχύει και για την αμετάκλητη καταδίκη για παράβαση καθήκοντος, εφόσον κατά τη διάπραξη του αδικήματος αυτού προξενείται οικονομική βλάβη στο δήμο, στην περιφέρεια ή στα νομικά τους πρόσωπα. Για την έκπτωση εκδίδεται διαπιστωτική πράξη του Ελεγκτή Νομιμότητας».
Επειδή συνεπεία των ανωτέρω και άλλων ζητημάτων που αφορούν την χρηστή λειτουργία της δημοτικής αρχής που ευλόγως έχει πληγεί το κύρος της από την άνω απόφαση αλλά και των προβλεπόμενων από την προαναφερθείσα διάταξη του ν. 3852/10 πρέπει οι δημότες να πληροφορηθούν αν τα αρμόδια όργανα της διοίκησης έχουν επιληφθεί του εν λόγω ζητήματος.
Επειδή, ειδικότερα και όπως πληροφορηθήκαμε από την αντιπολίτευση του Δήμου Φολεγάνδρου, η οποία έχει ήδη αναφέρει όλα αυτά αρμοδίως:
Ο Δήμος Φολεγάνδρου συνηθέστατα δεν απαντάει ούτε ανταποκρίνεται στα έγγραφα αιτήματα δημοτικών συμβούλων ούτε και τους χορηγεί αιτούμενα έγγραφα και στοιχεία που σχετίζονται με την άσκηση των καθηκόντων τους επικαλούμενος το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, την ελλιπή αιτιολόγηση των σχετικών αιτήσεων ή το ολιγάριθμο διοικητικό προσωπικό.
Ο Δήμος Φολεγάνδρου δεν τηρεί πρακτικά των συνεδριάσεων της Οικονομικής Επιτροπής και του Δημοτικού Συμβουλίου, παρά μόνον σε ηλεκτρονική μορφή, κατά παράβαση του άρθρου 97 του Ν. 3463/2006, ενώ επιδεικνύει απροθυμία να χορηγήσει έστω και αυτό το ηλεκτρονικό αρχείο σε δημοτικούς συμβούλους.
Από το έτος 2013 και μέχρι σήμερα, δεν έχει εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο κανένας ισολογισμός, ούτε έχουν έρθει σε γνώση των Δημοτικών Συμβούλων οι εκ του Νόμου απαιτούμενες εκθέσεις ελέγχου των αποτελεσμάτων ισολογισμού του Ορκωτού λογιστή. Παρά ταύτα, έχει ανατεθεί η προετοιμασία των ισολογισμών όλων των ετών από το 2013 έως και το 2015 σε ιδιωτική εταιρεία, έχουν δε εγκριθεί τα σχετικά εντάλματα πληρωμής και η εταιρεία έχει λάβει την αμοιβή της για την προετοιμασία τους, χωρίς όμως σήμερα, οι ισολογισμοί να έχουν έρθει προς έγκριση στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επιπλέον, στην εταιρεία αυτή, έχει ανατεθεί περισσότερες από μία φορές η ίδια εργασία και έχουν καταβληθεί περισσότερες από μία φορές οι αμοιβές για την ίδια εργασία. Για τα παραπάνω έχει ήδη κατατεθεί αναφορά ενώπιον του κου Εισαγγελέα Πρωτοδικών Νάξου.
Η Οικονομική Επιτροπή και το Δημοτικό Συμβούλιο συχνά λειτουργούν προσχηματικά, όταν για παράδειγμα καλούνται να εγκρίνουν συγκεντρωτικά, σε μία μόνο συνεδρίαση απολογισμούς παρελθόντων ετών και μεταχρονολογημένες τριμηνιαίες καταστάσεις εσόδων-εξόδων τετραετίας (2012-2015) με αποτέλεσμα να καθίσταται πρακτικά και ουσιαστικά αδύνατος ο έλεγχος των στοιχείων, αλλά και οποιαδήποτε παρέμβαση επί αυτών.
Ο Δήμος Φολεγάνδρου μισθώνει ένα Δημοτικό κατάστημα σε τρίτον, όμως δεν λαμβάνει τα οριζόμενα μισθώματα, ενώ συνεχώς με ταμειακές διευκολύνσεις, στα όρια της νομιμότητας στον μισθωτή, προσπαθεί να τον παρουσιάζει ενήμερο, έτσι ώστε να μην καταγγελθεί η σύμβαση της μισθώσεως. Με τον τρόπο αυτόν, στερείται ο Δήμος Φολεγάνδρου και το Κράτος σημαντικά έσοδα, ενώ παραμένει στο μίσθιο κακόπιστος και δύστροπος μισθωτής, τον οποίο συνεχώς διευκολύνει ο Δήμος Φολεγάνδρου, ζημιώνοντας οικονομικά το Δήμο. Στον δε προϋπολογισμό του 2017 εξακολουθεί να υπάρχει ασάφεια ως προς τα ποσά που προϋπολογίζονται και παρά τις έγγραφες ομολογίες του Δήμου περί μη είσπραξης των οφειλομένων, δεν έχει προβεί ο Δήμος ή η Ταμειακή Υπηρεσία στις εκ του Νόμου απαιτούμενες ενέργειες για την είσπραξη των μισθωμάτων ή την αποβολή του μισθωτή. Το συνολικό χρέος υπερβαίνει τα 120.000 ευρώ.
Τέλος, ο Δήμος Φολεγάνδρου δεν παρέχει τα στοιχεία που ζητούνται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στα πλαίσια ελέγχων, ή τα στοιχεία που παρέχει είναι ανακριβή ή αποσπασματικά και σε πρόσφατο έγγραφό του, κατηγορεί την Αποκεντρωμένη Διοίκηση για «bullying», επειδή τόλμησε να του ζητήσει να παρέχουν στοιχεία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους περί ελέγχου της σύννομης τήρησης των διαδικασιών.
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός ως ασκών εποπτεία επί των ΟΤΑ Α’ και Β’ βαθμού (άρ. 102 §4):
Έχει επιληφθεί σχετικώς το κατά νόμον αρμόδιο συμβούλιο;
Εάν ναι, τι έχει αποφανθεί επί των πειθαρχικών ή μη ευθυνών του Δημάρχου Φολεγάνδρου;
Έχουν ελεγχθεί αρμοδίως οι καταγγελίες της αντιπολίτευσης;
Είναι νόμιμο να μην τηρεί ο Δήμος Φολεγάνδρου πρακτικά ή να μην χορηγεί τα ηχογραφημένα αρχεία, παρακωλύοντας την δυνατότητα ελέγχου επί αυτών;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Νίκος Συρμαλένιος
Αντώνης Συρίγος
Νίκος Μανιός».
Πηγή : http://info-cyclades.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου