Υπουργός Τουρισμού, Έλενα Κουντουρά, ανέπτυξε την επικοινωνιακή πολιτική για την προώθηση της ελληνικής κρουαζιέρας και τις υλοποιούμενες δράσεις ενίσχυσής της, απαντώντας από κοινού με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτη Κουρουμπλή, σε σχετική επερώτηση της αντιπολίτευσης στη Oλομέλεια της Βουλής.
Ο θαλάσσιος τουρισμός και η κρουαζιέρα είναι κυβερνητική προτεραιότητα και για πρώτη φορά εφαρμόστηκε συγκεκριμένη πολιτική για την ανάπτυξή τους.
Τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού έχουν καθιερώσει εξαιρετική και διαρκή συνεργασία και είναι σε συνεχή επικοινωνία με όλους τους φορείς του θαλάσσιου τουρισμού.
Με κοινή απόφαση των δύο υπουργείων συστάθηκε Εθνική Συντονιστική Επιτροπή όπου συμμετέχουν 28 φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα για τη χάραξη και υλοποίηση ενιαίας εθνικής στρατηγικής ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού. Η Εθνική Συντονιστική Επιτροπή Κρουαζιέρας συνεδριάζει τακτικά, και δημιουργήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας που εξετάζουν τις ανάγκες και τις προτεραιότητες στην υλοποίηση άμεσων και μακροπρόθεσμων δράσεων για την αντιμετώπιση των παθογενειών που η σημερινή κυβέρνηση παρέλαβε από το παρελθόν.
Η στρατηγική του υπουργείου
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Π. Κουρουμπλής, στη Βουλή απέκρουσε έναν προς ένας τους αβάσιμους ισχυρισμούς της αντιπολίτευσης και πρόταξε το έργο που έχει ήδη γίνει.
Όσον αφορά το Υπουργείο Τουρισμού και τον ΕΟΤ, για πρώτη φορά σχεδιάστηκε και ξεκίνησε να υλοποιείται τον Ιανουάριο του 2015 στρατηγική επικοινωνίας και μάρκετινγκ για την προώθηση και προβολή του θαλάσσιου τουρισμού διεθνώς και ειδικότερα για την κρουαζιέρα, με συγκεκριμένο σχέδιο δράσεων:
H Ελλάδα είχε ισχυρή παρουσία και ενεργή συμμετοχή σε διεθνείς συναντήσεις της παγκόσμιας βιομηχανίας της κρουαζιέρας, για να εξασφαλίσει την αύξηση της κρουαζιέρας μεσοπρόθεσμα.
Η ηγεσία του υπουργείου πραγματοποίησε συναντήσεις απευθείας με τους διευθύνοντες συμβούλους όλων των κορυφαίων διεθνών ομίλων κρουαζιέρας και συζήτησε συγκεκριμένες δυνατότητες και σχέδια για την ενίσχυση της παρουσίας τους στην Ελλάδα και τα επόμενα χρόνια.
Για πρώτη φορά έγιναν διαπραγματεύσεις και ειδικές συμφωνίες με τους Ευρωπαϊκούς Τουριστικούς Ομίλους που έχουν εταιρείες κρουαζιέρας, όπως η TUI Group και η MSC, για την ενίσχυση της δραστηριότητάς τους στην Ελλάδα.
Έγιναν διαπραγματεύσεις με αεροπορικές εταιρείες και εξασφαλίστηκαν νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις που αποτελούν «κλειδί» για την τουριστική ανάπτυξη και την ενίσχυση της κρουαζιέρας, ειδικά από μακρινές αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.
Η εξασφάλιση πτήσεων από τρεις αμερικανικούς αερομεταφορείς -αντί ενός στο παρελθόν- αλλά και από την Emirates που με την πτήση Ντουμπάι- Αθήνας- Νέας Υόρκης, που το Υπουργείο Τουρισμού διαπραγματεύτηκε, συνδέει πλέον καθημερινά και όλο το χρόνο την Ελλάδα με τις ΗΠΑ, καταγράφουν υψηλές πληρότητες και ειδικά από επιβάτες κρουαζιέρας.
Το λιμάνι του Πειραιά έγινε για πρώτη φορά hub για την κρουαζιέρα, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τον διπλασιασμό του home porting το 2016 έναντι του 2015, αλλά και την αύξηση κατά 113% των αεροπορικών αφίξεων των επιβατών στην Αθήνα με σκοπό την κρουαζιέρα, που ανήλθαν σε 20.000 το τετράμηνο Ιανουαρίου- Απριλίου του 2017 όπως ανακοίνωσε επισήμως η διοίκηση του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Το φθινόπωρο αναμένεται και η έναρξη από την Κίνα δύο απευθείας πτήσεων.
Το υπουργείο Τουρισμού έχει χτίσει πια σχέσεις εμπιστοσύνης με τους διεθνείς και ευρωπαϊκούς ομίλους κρουαζιέρας, για τους οποίους η Ελλάδα αποτελεί σήμερα στρατηγική επιλογή ως ασφαλής και ελκυστικός προορισμός της Μεσογείου και της Ευρώπης.
Τα μετρήσιμα στοιχεία
Η πολιτική αυτή έχει ήδη αποδώσει με μετρήσιμα αποτελέσματα.
Από 2,2 εκατ. επισκέπτες κρουαζιέρας το 2014, μέσα σε δύο χρόνια οι επισκέπτες κρουαζιέρας ξεπέρασαν τα 3,3 εκατ. το 2016 με βάση τα επίσημα στοιχεία, κόντρα στις αρχικές προβλέψεις και κόντρα στις δυσάρεστες γεωπολιτικές εξελίξεις της Ανατολικής Μεσογείου.
Η επιτυχία αυτή δεν ήταν τυχαία, αλλά αποτέλεσμα πολιτικών αποφάσεων και σωστών στρατηγικών επιλογών.
Το 2016 αυξήθηκαν 5% οι αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας και αφού είχε προηγηθεί αύξηση το 2015 σε σχέση με το 2014 και σε προσεγγίσεις πλοίων και σε επιβάτες.
Το home porting ενισχύθηκε εντυπωσιακά το 2016. Οι επιβάτες κρουαζιέρας με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά σχεδόν διπλασιάστηκαν φθάνοντας από 66.268 το 2015 σε 123.549 το 2016.
Το 2017, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν γειτονικοί προορισμοί, μεγάλοι όμιλοι μετέφεραν δρομολόγια από τις χώρες αυτές και από την Ανατολική Μεσόγειο συνολικά. Το Υπουργείο Τουρισμού σε συνεργασία με τους φορείς, εξασφάλισε επιτυχώς με συμφωνίες και διαπραγματεύσεις να υπάρχει διατήρηση και αύξηση της κρουαζιέρας, παρά τις μεγάλες δυσκολίες και τους εξωγενείς και αστάθμητους παράγοντες που επηρέασαν τις γεωπολιτική κατάσταση στην Ανατολική Μεσόγειο. Επειδή η ζήτηση για την Ελλάδα και το 2017 παραμένει ισχυρή, μπορεί μεν να μειώθηκαν οι προγραμματισμένες προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων, αλλά επειδή έχουν συμπεριληφθεί πλοία μεγαλύτερης χωρητικότητας με αυξημένες πληρότητες επιβατών, εκτίμηση του Υπουργείου και των φορέων που εκπροσωπούν την κρουαζιέρα είναι ότι οι προοπτικές παραμένουν θετικές.
Όσον αφορά τους ευρωπαϊκούς ομίλους, που το υπουργείο Τουρισμού προχώρησε σε διαπραγματεύσεις- συμφωνίες, ενισχύουν τα προγράμματά τους για την Ελλάδα το 2017 και το 2018. Οι επικεφαλής της TUI GROUP σε δημόσιες τοποθετήσεις τους προαναγγέλλουν αύξηση 20% στην κρουαζιέρα και τον υψηλότερο ποτέ αριθμό προσεγγίσεων σε ελληνικά λιμάνια.
Το πολιτικό σχόλιο για την επερώτηση
Η αξιωματική αντιπολίτευση επιχείρησε με ένα ρεσιτάλ πλήρους παραπλάνησης και διαστρέβλωσης της αλήθειας να κρύψουν την ανυπαρξία των δικών τους πολιτικών και τις ευθύνες που φέρουν για την κατάρρευση των υποδομών, υπονομεύοντας και μηδενίζοντας το έργο της σημερινής κυβέρνησης και απαξιώνοντας τον κλάδο και τους χιλιάδες επαγγελματίες.
Το υπουργείο επιμένει ότι ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση και για μία ακόμη φορά καλεί την αξιωματική αντιπολίτευση να υπερβεί τις μικροπολιτικές σκοπιμότητες στις οποίες έχει προσκολληθεί εις βάρος του κοινού και εθνικού συμφέροντος, να συνεργαστεί και να υποβάλλει συγκεκριμένες εποικοδομητικές προτάσεις που θα συμβάλλουν ουσιαστικά στην εθνική προσπάθεια για την ανάπτυξη του τουρισμού και για το μέλλον του θαλάσσιου τουρισμού και της ελληνικής κρουαζιέρας.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου