Μέχρι πριν από κάποια χρόνια, τα διεθνώς γνωστά ελληνικά ποτά ήταν το ούζο και η ρετσίνα. Και βέβαια, τα μπράντι Metaxa. Οσον αφορά τα δύο πρώτα και το «σκηνικό» που συνδεόταν με την κατανάλωσή τους - όχι μόνο για τους αλλοδαπούς αλλά και τους Ελληνες -, οριακά δεν είχε υπόκρουση συρτάκι και μπουζούκι.
Εντάξει, η χώρα με αυτό το «όχημα», της ταβερνούλας και του greek meze, πορεύθηκε με επιτυχία για δεκαετίες στις διεθνείς αγορές. Οι εποχές όμως αλλάζουν, τo lifestyle αναζητά νέες αναφορές και τα παλιά οχήματα γίνονται φολκλόρ.
Η Ελλάδα και τα προϊόντα της χρειάζονταν rebranding. Με αυτήν την ανάγκη συντονίστηκε ο Δημήτρης Σταϊνχάουερ που το 2007, όταν η κρίση είχε αρχίσει να μας γνέφει έστω και από μακριά, σκέφθηκε να επαναλανσάρει το... λικεράκι μαστίχα. «Ως ένα ποτό που θα μπορούσε να ενταχθεί στους νέους όρους της διασκέδασης, της γεύσης, ακόμη και της αισθητικής» μου λέει. «Eνα ποτό που θα είναι 100% ελληνικό.
Oχι απλά συνδεδεμένο με την Ελλάδα. Μαστιχόδενδρα δεν ευδοκιμούν πουθενά στον κόσμο εκτός από τη Χίο. Δεν πρόκειται δηλαδή για κάτι σαν τα "ιταλικά" λιμοντσέλο και τις γκράπες που, θεωρητικά, μπορούν να παραχθούν οπουδήποτε. Θα έλεγα ότι είναι πιο κοντά στην τεκίλα και το μεσκάλ που παράγονται από φυτά του Μεξικού. Ας πούμε ότι η μαστίχα είναι η ελληνική μπλέ αγάβη».
Κάπως έτσι δημιουργήθηκε το Skinos.
Που ακολούθησε μεν την ευρεία διάδοση της χρήσης της μαστίχας σε άλλου είδους προϊόντα, αλλά «προέβλεψε» τη μόδα των κοκτέιλ, την αναβάθμιση των μπαρ που ξεκίνησε από την Αθήνα και άλλαξε τον χάρτη της διασκέδασης και, κυρίως, τη διάκριση των ελλήνων bartender στο εξωτερικό όπου πλέον μπορούν να επιβάλλουν τους όρους τους.
Τα κοκτέιλ με μαστίχα έχουν δημιουργήσει ειδική κατηγορία, τα λεγόμενα «μεσογειακά», που διεκδικούν μία από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις ανδρών και γυναικών. Και επειδή οι μόδες θέλουν ονομασία προέλευσης, το Mediterranean Cocktailing είναι ο όρος που καταγράφει τη διεθνή πλέον τάση. «Είμαι περίπου στα μισά του δρόμου ώστε αυτά τα κοκτέιλ να καταχωριστούν στη συνείδηση του κόσμου ως απολύτως ελληνικά.
Οπως το κοσμοπόλιταν που παραπέμπει άμεσα στη Νέα Υόρκη, το μοχίτο στην Κούβα και το καϊπιρίνια στη Βραζιλία» λέει ο Δημήτρης. Σε αυτό βοηθά και το Meditaranean Cocktails Festival που γίνεται εφέτος για δεύτερη χρονιά σε περισσότερα από 500 μπαρ σε Ελλάδα, Κύπρο, Τουρκία, ΗΠΑ, Βρετανία, Ιταλία, Βουλγαρία και Λίβανο.
Μέχρι την 1η Ιουλίου, μπείτε στο σάιτ, βρείτε τα μπαρ, δοκιμάστε και ψηφίστε.
Πηγή : http://www.tanea.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου