Όσο για αυτούς που αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη, αυτό που εισπράττουν είναι οι τεράστιες δυσκολίες που σημειώθηκαν σε Δημοτικά και Γυμνάσια αφενός για να φτιαχτεί ωρολόγιο πρόγραμμα αφετέρου για να μοιραστούν οι εξωεκπαιδευτικές εργασίες της σχολικής μονάδας (διοικητικού και γραφειοκρατικού χαρακτήρα οι περισσότερες) καθώς στα σχολεία, ξαφνικά, είναι πλέον μειοψηφία οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι εξαντλούν μόνο σε αυτά το ωράριό τους.
Στην ίδια κατεύθυνση είναι φανερό, ότι θα κινηθούν τα πράγματα, με το νέο Λύκειο που εξαγγέλθηκε από το Υπουργείο Παιδείας, καθώς περιορίζεται δραστικά το ωρολόγιο πρόγραμμα με μαζικό εξοστρακισμό πολλών ειδικοτήτων εκπαιδευτικών.
Θυμίζουμε πως το σχέδιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής περιγράφει ότι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου θα είναι προσανατολισμένες αποκλειστικά στην πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση και ειδικά στη Γ’ Λυκείου ουσιαστικά θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Επίσης θυμίζουμε ότι σήμερα στο Λύκειο οι μαθητές έχουν πρόγραμμα 35 ωρών στην Α΄ τάξη, 35 στη Β΄ τάξη και 32 στην Γ΄ τάξη. Ως γνωστόν το ΙΕΠ προτείνει ωρολόγιο πρόγραμμα 32 ωρών ή και 36 στη Β΄ τάξη και 28 στην Α΄ τάξη. Αν πάρουμε το σενάριο ότι οι ώρες στη Γ' τάξη θα είναι 28 και στη Β΄ 32 έχουμε μια μείωση ωρών κατά 4 ώρες στην Γ΄ τάξη και κατά 3 στη Β΄ τάξη. Ο αριθμός των μαθητών στα Γενικά Λύκεια, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το 2014-15 ήταν 239.054.
Ο συνολικός αριθμός των σχολικών μονάδων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Γυμνάσια - Λύκεια) της χώρας ανέρχεται σε 3455. Από αυτές οι 1677 είναι Γυμνάσια και οι 1060 Λύκεια (οι υπόλοιπες είναι κυρίως ΕΠΑΛ). Ο συνολικός αριθμός των μαθητών στα Γυμνάσια – Λύκεια είναι 500.000 περίπου. Ο Γενικός μέσος όρος των μαθητών ανά τμήμα στα σχολεία της Β/θμιας είναι 20 μαθητές περίπου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν 25.000 περίπου τμήματα μαθητών στα Γυμνάσια – Λύκεια.
Γυμνάσιο: μείωση 2.250 θέσεων καθηγητών
Κατά το σχολικό έτος 2016-2017 μειώθηκε για τα Γυμνάσια κατά 3 ώρες ανά τμήμα το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα (από 35 σε 32 ώρες). Άρα ψαλιδίστηκαν συνολικά 45.000 ώρες μαθημάτων τη εβδομάδα σε όλη τη χώρα. Αν θεωρήσουμε ότι το μέσο εβδομαδιαίο ωράριο ενός καθηγητή είναι περίπου 20 ώρες αυτό σημαίνει ότι υπήρξε μείωση κατά 2.250 θέσεων καθηγητών Γυμνασίου. Η πλειοψηφία των καθηγητών αυτών ανήκαν στις πολυπληθείς ειδικότητες (ΠΕ02,ΠΕ04, ΠΕ19-20, ΠΕ03).Λύκειο: μείωση 1.200 θέσεων καθηγητών
Η μείωση των ωρών κατά 3 στη Β Λυκείου εξοικονομεί περίπου 11.000 ώρες που σε εκπαιδευτικούς μεταφράζεται σε περίπου 550. Αντίστοιχα η μείωση των ωρών κατά 4 στη Γ΄ Λυκείου εξοικονομεί περίπου 15.000 ώρες που σε εκπαιδευτικούς μεταφράζονται σε περίπου 750 θέσεις. Αυτό σημαίνει ότι το προτεινόμενο πρόγραμμα του ΙΕΠ εξαφανίζει από το εκπαιδευτικό τοπίο του Λυκείου πάνω από 1200 οργανικές θέσεις και αντίστοιχους καθηγητές.Tο επόμενο Θύμα: Τα project
Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό αναλυτή κ. Δημήτριο Τσιριγωτη, το έτος 2016-2017 κόπηκαν από τα Γυμνάσια όλα τα μαθήματα βιωματικών δράσεων (ΣΚΖ, Φύση και Άσκηση, Πολιτισμός και Δραστηριότητες Τέχνης, ΣΕΠ, Τοπική Ιστορία, Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη) και αντί αυτών θα γίνεται πλέον στα Γυμνάσια η πολυσυζητημένη «θεματική εβδομάδα». Στα πλαίσια αυτά είναι πολύ πιθανόν και στα Λύκεια να γίνει κάτι αντίστοιχο και να κοπούν τα project. Πως θα επιτευχθεί κάτι τέτοιο; Με τις λεγόμενες «δημιουργικές-συνθετικές εργασίες». Αν συμβεί κάτι τέτοιο αυτό πρακτικά σημαίνει επιπλέον ψαλίδισμα εκατοντάδων θέσεων καθηγητών Λυκείων.«Για το καλό των παιδιών οι αλλαγές»
Είναι φανερό, εξηγεί ο κ. Δημήτρης Τσιριγώτης, ότι όλες οι τελευταίες παρεμβάσεις του Υπουργείου Παιδείας κόβουν ώρες. Είναι, επίσης, φανερό ότι αυτές οι παρεμβάσεις έχουν ένα κοινό: εξοικονομούν ώρες. Ο λόγος είναι και αυτός προφανής. Στόχος είναι η ελαχιστοποίηση των κενών, και η δημιουργία νέων δεξαμενών πλεοναζόντων εκπαιδευτικών στα πλαίσια του «εξορθολογισμού» της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού. Το θέμα είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας «ντύνει» τις περικοπές αυτές με παιδαγωγικό «μανδύα» προβάλλοντας «το καλό των παιδιών».Τα σχολεία, χωρίς καμία αμφιβολία, δεν υπάρχουν για να έχουν δουλειά οι εκπαιδευτικοί. Όμως το να καθορίζονται οι οποιεσδήποτε αλλαγές με μοναδικό κίνητρο την δημιουργία πλεοναζόντων εκπαιδευτικών σίγουρα δεν μπορεί να βαπτισθεί «παιδαγωγική προσέγγιση». Πρόκειται για λογιστική προσέγγιση.
Μάλλον κοπτοραπτική θυμίζουν όλα αυτά. Το πατρόν έχει σχεδιαστεί ως εξής: Λείπουν ώρες από την ειδικότητα Α; Αντί να κάνουμε νέους διορισμούς ή προσλήψεις αναπληρωτών της ειδικότητας Α, κόβουμε ώρες από την ειδικότητα Β ώστε να πλεονάζει και της αναθέτουμε μαθήματα της ειδικότητας Α. Το μόνο που μένει είναι το παιδαγωγικό «αξεσουάρ» ώστε να γίνει πιο ελκυστική η «βιτρίνα»Πηγή : http://www.efsyn.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου