TO Ναυτιλίας θα επανεξετάσει τις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές ενώ θα προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του βασικού δικτύου για την καλύτερη και αμεσότερη μετακίνηση των νησιωτών. Αυτό τόνισε το πρωί ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ανοίγοντας τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου "Λιμάνια Θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα", που διεξάγεται στο συνεδριακό κέντρο «Γεώργιος Ηλιόπουλος» στη Μήλο.
Παράλληλα το υπουργείο προωθεί και την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοϊας. "Στόχος μας είναι οι φθηνές τακτικές αναβαθμισμένες και αξιόπιστες μετακινήσεις στα νησιά" σημείωσε ο κ. Σαντορινιός, προσθέτοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες για ενίσχυση των δρομολογίων στις δυτικές Κυκλάδες για την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και για τη νέα που ξεκινά από 1ης Νοεμβρίου.
"Το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοϊας πρέπει να συζητείται με την κοινωνία και δεν πρέπει να φτιάχνεται σε ένα κλειστό γραφείο" πρόσθεσε ο κ. Σαντορινιός. Το πρόβλημα των Δυτικών Κυκλάδων Μιλώντας στο Reporter και ο βουλευτής Κυκλάδων τιυ ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπογράμμισε ότι το υπουργείο θα πρέπει να λάβει υπόψιν τoυ το γεγονός οτι η περιοχή των Δυτικών Κυκλάδων είναι στην πιο μειονεκτική θέση από την άποψη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενώ υπογράμμισε ότι και οι τοπικές αρχές πρέπει να μελετήσουν αναλυτικά προτασεις ώστε να υπάρξει επαρκής τεκμηρίωση. Συνολικά στο συνέδριο κυρίαρχο ειπναι το θέμα της νησιωτικότητας, του τρόπου κατανομής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προς τα νησιά λόγω της απομόνωσης, αλλά και της νέας τεχνολογίας για χρήση LNG από τε πλοία. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα για τα νησιά μας, είναι επενδύσεις και ανάπτυξη. Τα νησιά είναι ιδανικός χώρος για εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών και δράσεων», τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Το φοβερό σε αυτή την υπόθεση είναι ότι ενώ η Ελλάδα είχε δύο φορές την προεδρία στην ΕΕ και θα μπορούσε να έχει θέσει το ζήτημα δεν το έκανε ποτέ και τώρα ψάχνουμε την ευκαιρία» συμπλήρωσε. Ο υφυπουργός είπε επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε προτάσεις που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην ακτοπλοϊα που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της πρόσβασης στα νησιά, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη υπάρχουν συζητήσεις για τη χρήση LNG σε μεγάλα λιμάνια της χώρας με αξιοποίηση σχετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Σε αυτό το σημείο χαρακτήρισε εξαιρετικό ενδιαφέρον ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει στην Κυλλήνη για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία, συμπληρώνοντας ότι ήδη οι νέες τεχνολογίες είναι σε καλό στάδιο ωριμότητας σε διεθνές επίπεδο και μπορούν να εφαρμοστούν και στο ελληνικό αρχιπέλαγος. Για το θέμα των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων είπε ότι αιτήματα που εκκρεμούσαν από το υπ.Ναυτιλίας και από το γενικό επιτέλειο ναυτικού διεκπεραιώθηκαν, προκειμένου να προχωρήσουν οι προγραμματικές συμβάσεις, ενώ δήλωσε ότι ήδη έχει σταλθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της υπόθεσης για τις απαραίτητες προσαρμογές προκειμένου η διαδικασία να γίνει πιο εύκολη.
Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή : http://miloslife.gr/index.
Παράλληλα το υπουργείο προωθεί και την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοϊας. "Στόχος μας είναι οι φθηνές τακτικές αναβαθμισμένες και αξιόπιστες μετακινήσεις στα νησιά" σημείωσε ο κ. Σαντορινιός, προσθέτοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες για ενίσχυση των δρομολογίων στις δυτικές Κυκλάδες για την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και για τη νέα που ξεκινά από 1ης Νοεμβρίου.
"Το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοϊας πρέπει να συζητείται με την κοινωνία και δεν πρέπει να φτιάχνεται σε ένα κλειστό γραφείο" πρόσθεσε ο κ. Σαντορινιός. Το πρόβλημα των Δυτικών Κυκλάδων Μιλώντας στο Reporter και ο βουλευτής Κυκλάδων τιυ ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος υπογράμμισε ότι το υπουργείο θα πρέπει να λάβει υπόψιν τoυ το γεγονός οτι η περιοχή των Δυτικών Κυκλάδων είναι στην πιο μειονεκτική θέση από την άποψη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων ενώ υπογράμμισε ότι και οι τοπικές αρχές πρέπει να μελετήσουν αναλυτικά προτασεις ώστε να υπάρξει επαρκής τεκμηρίωση. Συνολικά στο συνέδριο κυρίαρχο ειπναι το θέμα της νησιωτικότητας, του τρόπου κατανομής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προς τα νησιά λόγω της απομόνωσης, αλλά και της νέας τεχνολογίας για χρήση LNG από τε πλοία. «Αυτό που πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα για τα νησιά μας, είναι επενδύσεις και ανάπτυξη. Τα νησιά είναι ιδανικός χώρος για εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών και δράσεων», τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός.
«Το φοβερό σε αυτή την υπόθεση είναι ότι ενώ η Ελλάδα είχε δύο φορές την προεδρία στην ΕΕ και θα μπορούσε να έχει θέσει το ζήτημα δεν το έκανε ποτέ και τώρα ψάχνουμε την ευκαιρία» συμπλήρωσε. Ο υφυπουργός είπε επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε προτάσεις που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην ακτοπλοϊα που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της πρόσβασης στα νησιά, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη υπάρχουν συζητήσεις για τη χρήση LNG σε μεγάλα λιμάνια της χώρας με αξιοποίηση σχετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Σε αυτό το σημείο χαρακτήρισε εξαιρετικό ενδιαφέρον ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει στην Κυλλήνη για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία, συμπληρώνοντας ότι ήδη οι νέες τεχνολογίες είναι σε καλό στάδιο ωριμότητας σε διεθνές επίπεδο και μπορούν να εφαρμοστούν και στο ελληνικό αρχιπέλαγος. Για το θέμα των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων είπε ότι αιτήματα που εκκρεμούσαν από το υπ.Ναυτιλίας και από το γενικό επιτέλειο ναυτικού διεκπεραιώθηκαν, προκειμένου να προχωρήσουν οι προγραμματικές συμβάσεις, ενώ δήλωσε ότι ήδη έχει σταλθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της υπόθεσης για τις απαραίτητες προσαρμογές προκειμένου η διαδικασία να γίνει πιο εύκολη.
Γιώργος Αλεξάκης
Πηγή : http://miloslife.gr/index.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου