Προχωρούν στην υπογραφή νέων συμβάσεων με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία
Μετατίθεται χρονικά και συγκεκριμένα, μετά το πέρας του τρέχοντος έτους, η προσδοκία λειτουργίας του δικτύου υδατοδρομίων στο Νότιο Αιγαίο, αφού η διαδικασία κάλυψης των κενών που υπήρχαν σε επίπεδο θεσμικού πλαισίου βρίσκεται σε εξέλιξη εκ μέρους του αρμόδιου Υπουργείου, όπως δηλώνει χαρακτηριστικά στην “Κοινή Γνώμη” ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Νεκτάριος Σαντορινιός.
Η υπερπήδηση εμποδίων και η διαμόρφωση ενός νομοθετικού πλαισίου που θα επιτρέπει αφενός την αδειοδότηση κι αφετέρου τη λειτουργία των υδατοδρομίων στον ιδιαίτερο νησιώτικο χώρο, έχει καλύψει μεγάλο χρονικό διάστημα, κατά τη διάρκεια του οποίου αποδείχθηκαν πρόωρες, οι δημόσιες υπερ-αισιόδοξες αρχικές αναφορές της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, περί άμεσης δρομολόγησης της υπόθεσης του δικτύου υδατοδρομίων.
Ωστόσο, σήμερα, βαδίζοντας προς το μέσον του 2017, καθίσταται γνωστό πως, το αρμόδιο Υπουργείο, έχοντας συντάξει και καταθέσει ένα νομοθετικό σχέδιο στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επί του οποίου θα ακολουθήσουν παρατηρήσεις, αναμένει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης των προτεινόμενων διορθώσεων που θα ζητηθούν, με σκοπό την κατάθεσή του – προς ψήφιση – στη Βουλή.
Παράλληλα, θα πρέπει να τονισθεί πως, βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία λήψης νέων αποφάσεων από τα κατά τόπους Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία του Ν. Αιγαίου και δη των Κυκλάδων σχετικά με την σύναψη προγραμματικής σύμβασης με την πλευρά της Περιφέρειας Ν. Αιγαίου, η οποία και θα αναλάβει να “τρέξει” την εκπόνηση των απαιτούμενων μελετών.
Προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση, κινήθηκε ήδη το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου στη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του ΔΣ του, στο νησί της Κέας, καθώς η χρονική διάρκεια της προηγούμενης απόφασης για την πρώτη προγραμματική σύμβαση είχε παρέλθει.
Εκτός της γενικής ενημέρωσης που ζητήθηκε από τον κ. Σαντορινιό για το στάδιο των ενεργειών της πολυσυζητημένης υπόθεσης από το αρμόδιο Υπουργείο, μίλησαν στην εφημερίδα και αιρετά πρόσωπα από Δήμους των Κυκλάδων, που αναμένουν τη λειτουργία των υδατοδρομίων, επισημαίνοντας ωστόσο, την καθυστέρηση, με την οποία όπως υποστηρίζουν, προωθείται το εν λόγω θέμα.
Ν. Σαντορινιός: Στόχος το 2018 να έχουμε υδροπλάνα
Ειδικότερα, ο Υφ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνοντας την προσπάθεια που καταβάλλεται εκ μέρους του αρμόδιου Υπουργείου με σκοπό τη διαμόρφωση ενός φιλικού θεσμικού πλαισίου, κατόπιν μάλιστα της επικοινωνίας και με την Αυτοδιοικητική πλευρά, το οποίο θα επιτρέπει τη λειτουργία υδατοδρομίων στον χώρο του Ν. Αιγαίου, έκανε αναφορά στο στάδιο που βρίσκονται οι σχετικές ενέργειες. “Είναι πολύ σημαντικό ότι προχωρά η ιστορία των υδατοδρομίων και με τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία και με την Περιφέρεια κι εμείς σαν Υπουργείο προσπαθούμε όσο το δυνατόν να διευκολύνουμε το θεσμικό πλαίσιο σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών” σημείωσε αρχικά, τονίζοντας ευθύς αμέσως, πως, “ήδη ετοιμάζεται ένα νομοθετικό πλαίσιο το οποίο θα είναι ιδιαίτερα φιλικό και για την αδειοδότηση και για τη λειτουργία των υδατοδρομίων” το οποίο όπως πρόσθεσε, “σε μεγάλο βαθμό έχει γίνει σε επικοινωνία με τους τοπικούς φορείς”.
Ο κ. Σαντορινιός μιλώντας αναλυτικότερα για το θέμα, υπογράμμισε πως, αυτό, “ήδη έχει ολοκληρωθεί κι έχει δοθεί στην αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή για παρατηρήσεις”, σημειώνοντας πως, “περιμένουμε τις τελικές παρατηρήσεις, ώστε να γίνουν οι διορθώσεις στο νομοσχέδιο για να κατατεθεί στη Βουλή”.
Σύμφωνα με όσα θέλησε να υπογραμμίσει κατηγορηματικά στις δηλώσεις του, “Για εμάς είναι πολύ σημαντικό και από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα, προσπαθώ να βοηθήσω προς αυτήν την κατεύθυνση και με άλλες κινήσεις που θα διευκολύνουν ακόμη περισσότερο και την αδειοδότηση των υδατοδρομίων”. Τόνισε μάλιστα πως, “Στόχος είναι το 2018 να έχουμε υδροπλάνα που θα πετούν στο Αιγαίο” επαναλαμβάνοντας με αφορμή σχετική δημοσιογραφική ερώτηση, πως,
“Είμαστε σε επικοινωνία και με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, η οποία είχε εκφράσει τις απόψεις της και στο Υπ. Μεταφορών και με βάση και αυτές τις θέσεις, είχε διαμορφωθεί το νέο νομικό πλαίσιο”.
“Είμαστε σε επικοινωνία και με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, η οποία είχε εκφράσει τις απόψεις της και στο Υπ. Μεταφορών και με βάση και αυτές τις θέσεις, είχε διαμορφωθεί το νέο νομικό πλαίσιο”.
“Ψάχνουμε για συνεργάτες και όχι για πατέρες...”
Αναφορικά με τις επισημάνσεις περί σημαντικών καθυστερήσεων σε επίπεδο προώθησης του θέματος και ρύθμισης των κενών του νομοθετικού πλαισίου, όπως αναφέρουν παρακάτω και ορισμένοι αιρετοί, κλήθηκε να απαντήσει ο κ. Σαντορινιός. Συγκεκριμένα, στην ερώτηση αν θεωρεί πως τέτοιες αναφορές εντάσσονται σε αντιπολιτευτικό πλαίσιο, δήλωσε: “Δεν μπαίνω σε τέτοιες λογικές και σε τέτοια θέματα, τα οποία είναι θέματα που αφορούν τη ζωή των νησιωτών και δεν πρέπει να υπάρχουν. Υπάρχει το συμφέρον του τόπου”.
Ως εκ τούτου, όπως πρόσθεσε, “Επομένως, εμείς από την πρώτη στιγμή, όσε εκκρεμούσες αδειοδοτήσεις και γνωμοδοτήσεις υπήρχαν, τις έχουμε ολοκληρώσει και πλέον έχει ανοίξει ο δρόμος για να προχωρήσουν οι προγραμματικές συμβάσεις”. Ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του στην εφημερίδα, σημείωσε πως, αναφορικά με τη λειτουργία υδατοδρομίων στα νησιά εντός του 2018, όπως προανέφερε, “Αυτό ελπίζουμε. Σε αυτό στοχεύουμε”. Υπογράμμισε δε, πως, “Είμαστε ανοικτοί για συνεργασία με όλους τους φορείς προς αυτήν την κατεύθυνση” τονίζοντας τέλος ότι, “Τα υδατοδρόμια δεν ανήκουν σε κανέναν, ανήκουν στους νησιώτες και η νέα μορφή συγκοινωνίας θα ανήκει στους πολίτες. Επομένως, δεν ψάχνουμε για πατέρες, ψάχνουμε για συνεργάτες”.
Δ. Κοσμάς: Νέα σύμβαση για το υδατοδρόμιο Σύρου. Αναμονή για Κέα και Κύθνο
Εκ μέρους του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου αποφασίστηκε ομόφωνα η υπογραφή νέας απόφασης έγκρισης του σχεδίου της σύμβασης με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου σχετικά με την απαίτηση εκπόνησης μελέτης, κατασκευής και άδειας ίδρυσης και λειτουργίας, καθώς και τη δρομολόγηση των σχετικών διαδικασιών από την πλευρά της ΠΝΑι. Με αφορμή τη συγκεκριμένη απόφαση που λήφθηκε στη συνεδρίαση της Κέας, προ δύο σχεδόν εβδομάδων, ο πρόεδρος, Δημήτρης Κοσμάς ανέφερε: “Είχε παρέλθει η διάρκεια του χρόνου της σύμβασης, η οποία ήταν διάρκειας ενός έτους, οπότε, προχωρήσαμε σε μία νέα σύμβαση. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν βασικές διαφορές από την πρώτη. Με αυτήν τη σύμβαση δίνεται η δυνατότητα να προχωρήσουν οι διαδικασίες για το υδατοδρόμιο. Το θέμα το χειρίζεται η Περιφέρεια και νομίζω ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο” σχολίασε αρχικά ο πρόεδρος του Δημ. Λιμενικού Ταμείου Σύρου, επισημαίνοντας παράλληλα πως, “Ουσιαστικά εμείς προσδιορίζουμε τον χώρο που προβλέπεται να εγκατασταθεί το υδατοδρόμιο και όλο το υπόλοιπο κομμάτι των διαδικασιών κι ενεργειών το αναλαμβάνει η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου” υπενθυμίζοντας ταυτόχρονα ότι, ο χώρος του υδατοδρομίου, με τα σημερινά δεδομένα του λιμένα Ερμούπολης, μπορεί να οριστεί ανάμεσα στην προβλήτα κρουαζιερόπλοιων και τον προσήνεμο μόλο, στη θέση “Νησάκι”.
“Προς το παρόν είναι αυτός ο χώρος όπως τον είχαμε ορίσει πριν από δύο χρόνια” σχολίασε ο Δημήτρης Κοσμάς, λέγοντας μάλιστα πως, γενικά για τη διαδικασία των ενεργειών από την πλευρά της ΠΝΑι, “Άμεση νέα ενημέρωση δεν έχουμε” κι ως εκ τούτου, “Απλώς προχωρήσαμε στην έγκριση της προγραμματικής σύμβασης όπως μας ζητήθηκε. Θα αναμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση”.
Στην ερώτηση αν θεωρεί ότι η διαδικασία δημιουργίας υδατοδρομίου θα δρομολογηθεί άμεσα και θα προκύψουν απτές εξελίξεις, με ιδιαίτερη συστολή, ο κ. Κοσμάς σημείωσε, πως, “Αρχικά νόμιζα ότι θα τρέξει άμεσα το θέμα, τελικά δεν υπήρχε νομοθετικό πλαίσιο κατάλληλο. Δεν μπορώ να πω όμως κάτι περισσότερο”. Πάντως, υπεραμύνθηκε της απόφασης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, να συστρατευθεί με την προσπάθεια της Περιφέρειας, λέγοντας τέλος πως, “Θεωρώ ότι είναι μία λειτουργία που θα εξυπηρετήσει τα μέγιστα, τόσο τη Σύρο, όσο και τα υπόλοιπα νησιά. Όσο πιο γρήγορα γίνει, τόσο το καλύτερο θα είναι για το νησιώτικο χώρο. Θα κάνουν υδατοδρόμιο, απλώς δεν υπάρχει κάτι προς το παρόν”.
Δεδομένου ότι το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει στην αρμοδιότητά του, ακόμη τρία νησιά, ρωτήθηκε ο κ. Κοσμάς, αν έχει ληφθεί σχετική απόφαση σύμβασης και για τα υπόλοιπα. “Η ανωτέρω σύμβαση αφορά μόνο τη Σύρο” γνωστοποίησε, επισημαίνοντας πως, “Σε δεύτερο χρόνο θα κάνουμε και για τα υπόλοιπα νησιά”, δηλαδή την Κύθνο και την Κέα.
Ν. Φωστιέρης: Νέα σύμβαση για την Αμοργό. Φέτος δεν θα υπάρξουν υδατοδρόμια
Σε σχετική ενημέρωση για την περίπτωση της Αμοργού, η οποία έχει πάρει απόφαση να συμμετέχει στο δίκτυο της Περιφέρειας, προχώρησε ο Δήμαρχος, Νικόλαος Φωστιέρης.
“Εμείς ανήκουμε στο Λιμενικό Ταμείο Νάξου. Αυτό χειρίζεται τον φάκελό μας σχετικά με το υδατοδρόμιο μαζί με τα υδατοδρόμια της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων. Είχε επικοινωνήσει προ ημερών ο υπεύθυνος σύμβουλος της Περιφέρειας που διαχειρίζεται το θέμα και μου είχε ζητήσει ορισμένα στοιχεία” ανέφερε, γνωστοποιώντας πως, “Κατάλαβα ότι κάποια καθυστέρηση υπάρχει καθώς η Αποκεντρωμένη Διοίκηση είχε διαφωνήσει σε ορισμένες αποφάσεις της Περιφέρειας”. Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, “Νομίζω πως βρέθηκε λύση και προχωρούν”.
Κληθείς να εκτιμήσει πότε θεωρεί ότι χρονικά θα δημιουργηθεί το δίκτυο υδατοδρομίων στον χώρο του Νοτίου Αιγαίου και κατά συνέπεια, στις Κυκλάδες, απάντησε πως, “οι δικές μου πληροφορίες είναι ότι τα υδατοδρόμια αυτό το έτος δεν πρόκειται να υπάρξουν”, υπογραμμίζοντας όμως πως, “Περνάει ένα νομοσχέδιο διαφορετικό και έτσι μόνο, τα υδατοδρόμια θα μπορέσουν να προχωρήσουν για να υπάρχουν μάλλον τον επόμενο χρόνο”.
Σε επίπεδο “ανανέωσης” της συνεργασίας με την ΠΝΑι, ο δήμαρχος γνωστοποίησε πως, “Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου είχε κάνει σύμβαση με την Περιφέρεια για το υδατοδρόμιο Αμοργού και τώρα θα προχωρήσει σε νέα, γιατί πλέον δεν ισχύει η παλαιά” ενώ ολοκληρώνοντας τις δηλώσεις του, υπενθύμισε πως, “εμείς, είχαμε προχωρήσει παλαιότερα και είχαμε χωροθετήσει το υδατοδρόμιο κανονικά στα Κατάπολα. Μετά ξεκινήσαμε από την αρχή και τώρα την προσπάθεια την “τρέχει” η Περιφέρεια. Περιμένουμε εξελίξεις”.
Στ. Καραχάλιος: Δύο προτεινόμενες θέσεις για το υδατοδρόμιο Πάρου. Ας ελπίσουμε να προχωρήσει
Σε στάδιο προετοιμασίας για την υπογραφή νέας απόφασης του σχεδίου της σύμβασης με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου βρίσκεται και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πάρου για το νησί της Πάρου, όπως γνωστοποιεί ο πρόεδρός του, Σταύρος Καραχάλιος. “Συμμετέχουμε στο δίκτυο της Περιφέρειας και είμαστε από τους πρώτους που ανταποκρίθηκαν. Είχαμε μάλιστα προετοιμασία και έτοιμο ουσιαστικά τον προτεινόμενο χώρο - το παλαιό αεροδρόμιό μας -, τον οποίο είπαμε στις μελετητικές εταιρείες να το εξετάσουν” ανέφερε χαρακτηριστικά ο ίδιος, καθιστώντας σαφές, πως, η “πρώτη επιλογή είναι το παλαιό αεροδρόμιο προς την Αλυκή” ενώ “ως δεύτερη επιλογή έχουμε το λιμάνι της Πούντας, ώστε να είμαστε κοντά στο αεροδρόμιο και στην Αντίπαρο για να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο”.
Σημείωσε μάλιστα πως, στην κατεύθυνση που ζητά η ΠΝΑι και πράττουν αναλόγως τα άλλα Λιμενικά Ταμεία, “Θα κάνουμε καινούργια προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια, την οποία αυτές τις ημέρες την μελετά η Τεχνική Υπηρεσία και θα απαντήσουμε. Αν και η προγραμματική σύμβαση αυτή είναι σύμφωνα με όσα είχαμε συμφωνήσει την τελευταία φορά. (ένας εκπρόσωπος Δήμου, ένας του Λιμ. Ταμείου και ένας εκπρόσωπος της ΠΝΑι)”. Διευκρίνισε δε, πως, “σε αυτήν τη σύμβαση προβλέπεται μόνον η εκπόνηση της μελέτης”, κάνοντας αναφορά παρακάτω στην καθυστέρηση με την οποία βαδίζει η υπόθεση του δικτύου υδατοδρομίων. “Έχει υπάρξει καθυστέρηση και αυτό είναι δεδομένο. Όπως έχει υπάρξει και σε όλα τα λιμενικά έργα που πάμε να κάνουμε. Σε όλα” δήλωσε εμφατικά ο κ. Καραχάλιος, σχολιάζοντας επιπρόσθετα πως, “Όταν μία μελέτη την ξεκινάς σήμερα και τελειώνει μετά από πέντε χρόνια, κατανοείς ότι αυτό το έργο δεν πρόκειται να γίνει ποτέ”. Παρόλα αυτά, συμπλήρωσε πως, “Τώρα πρέπει να πάρουμε την δεύτερη απόφαση και την επόμενη εβδομάδα να φύγει από εμάς (σσ η απόφαση σύμβασης με την ΠΝΑι), απαντώντας στη συνέχεια στην ερώτηση, αν παρά τα εμπόδια μέχρι στιγμής, που δεν θα επιτρέψουν εντός του 2017 τη λειτουργία του δικτύου, παραμένει αισιόδοξος για τη θετική έκβαση της υπόθεσης. “Ας ελπίσουμε. Το πιστεύουμε. Διαφορετικά δεν θα προσπαθούσαμε για τίποτα. Ας ελπίσουμε τουλάχιστον να μπορέσουμε να συνδέσουμε τα νησιά μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα και με κάποια άλλα μέρη που δεν έχουν καν πρόσβαση αυτήν τη στιγμή” ανέφερε, κλείνοντας το θέμα.
Γ. Δαμουλάκης: Σημαντικό να συμμετέχει στο δίκτυο η Μήλος
Παρομοίως με τα άλλα νησιά φαίνεται να πράττει και η Μήλος, με τον Δήμαρχό της, Γεράσιμο Δαμουλάκη να σημειώνει πως, η συμμετοχή του νησιού στο δίκτυο υδατοδρομίων που προωθεί η Περιφέρεια κρίνεται επιβεβλημένη. “Έχουμε βάλει την πρώτη υπογραφή και έχουμε πάρει τις αποφάσεις που χρειάζονται πολύ γρηγορότερα από όλους τους άλλους. Συμπλέουμε με αυτά τα οποία έχει προτείνει και διεκδικεί ο κ. Περιφερειάρχης για το δίκτυο υδατοδρομίων στα νησιά της Περιφέρειας” ανέφερε ο κ. Δαμουλάκης, σχολιάζοντας παράλληλα πως, “Αν και θα μπορούσε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου να είχε κάνει το υδατοδρόμιο από μόνο του λόγω της οικονομικής ευχέρειας που έχει”.
Ο ίδιος, γνωστοποίησε μάλιστα πως, έχει δρομολογηθεί και η χωροθέτησή του, αφού, “Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου και καθ΄ υπόδειξη του Δήμου Μήλου έχει χωροθετήσει το υδατοδρόμιο της Μήλου μπροστά από το Συνεδριακό Κέντρο” κάνοντας αναφορά παρακάτω στο ζήτημα της καθυστέρησης της δημιουργίας του δικτύου. “Ο κ. Χατζημάρκος έχει βγει κι έχει δηλώσει τί συμβαίνει” ανέφερε ο δήμαρχος Μήλου με φόντο τη δημόσια κόντρα του Περιφερειάρχη και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, τονίζοντας επιπλέον και μάλιστα σε διάχυτο αντιπολιτευτικό τόνο, πως, “Ακόμη και να μην ήταν έτσι, κάθε μέρα ζούμε πράγματα και βιώνουμε καταστάσεις και γνωρίζουμε ότι αντί να είναι σύμμαχός μας η κεντρική διοίκηση σε οτιδήποτε - οι Δήμοι ή η Περιφέρεια – προσπαθούν να κάνουν για την ανάπτυξη, αντιθέτως, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, η γραφειοκρατία πολύ μεγάλη και τα όποια αποτελέσματα έρχονται πάρα πολύ αργά”.
Θέλησε να δηλώσει δημοσίως δε, πως, “Προσωπικά θεωρώ ότι θα μπορούσε να έχει λυθεί το θέμα με έναν νόμο” λέγοντας παρακάτω πως, “Ενώ ο κ. Υπουργός υπέγραψε όσα ζήτησε ο κ. Περιφερειάρχης, από την άλλη πλευρά η ΑΔΑ τον καθυστερούσε και προκλήθηκε ένταση”. Υποστήριξε δε, ότι, “Πολλοί δεν αντιλαμβάνονται την προσπάθεια που κάνουν οι αιρετοί σε κάθε επίπεδο, αλλά νομίζουν ότι με τα μαγικά ραβδιά τα λύνουν όλα, όμως δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά”. Κατέληξε μάλιστα στις δηλώσεις του, επισημαίνοντας πως, η πλευρά της Μήλου και “το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Μήλου πηγαίνει σύμφωνα με την προγραμματική σύμβαση με την Περιφέρεια, αλλά γραφειοκρατικά γρανάζια έχουν κολλήσει το θέμα”, σημειώνοντας τέλος, πως, “Ο Περιφερειάρχης κάνει προσπάθεια καθώς είναι σημαντικό να υπάρχει δίκτυο στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου”.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου