Βρε βρε …. Οι κρατούντες στα οικονομικά της Ελλάδας αναθάρρησαν. Το στοίχημα των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων όσον αφορά την αξιοποίησή τους στέφθηκε με επιτυχία, έστω κι εάν χρειάστηκε να περάσουν τέσσερα χρόνια και πλέον πάμε σε μία άλλη ενεργοποίηση σχεδίου. Αυτού που είχε δει το φως της δημοσιότητας στις αρχές του 2013 και είχε ως κωδική ονομασία «Νηρηίδες». Σε τι αναφέρονταν; Μα στο στοίχημα της αξιοποίησης των ελληνικών τουριστικών λιμένων αξιοποιώντας το σημαντικό, αλλά ανεκμετάλλευτο, δυναμικό της χώρας στο θαλάσσιο τουρισμό. Οι αντιδράσεις τότε ήταν ουκ ολίγες με δεδομένο μάλιστα ότι οι πρώτοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον ήταν επενδυτές από την Τουρκία. Τώρα; Η διοίκηση του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων σε συνεργασία με το Υπουργείο Τουρισμού θεωρούν πως η τρέχουσα συγκυρία είναι ιδανική προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την προσέλκυση επενδυτών που θα αναλάβουν τη διαχείριση των ελληνικών τουριστικών λιμένων. Οι εκτιμήσεις περί σταθερής ανόδου της τουριστικής αγοράς στην Ελλάδα (συνεπικουρούμενη από την ολοκλήρωση της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων και των δεκάδων νέων επενδύσεων σε ξενοδοχεία και τουριστικές υποδομές), αλλά και τα προηγούμενα επενδυτικά εγχειρήματα, σε Φλοίσβο, Φάληρο, Κέρκυρα μεταξύ άλλων, επιτρέπει αισιοδοξία για την επιτυχή ολοκλήρωση των σχετικών εγχειρημάτων.
Και έτσι μπαίνουμε σε ένα τούνελ που μας οδηγεί αρχικά στην αξιοποίηση της Μαρίνας Πύλου (σ.σ. ας είναι καλά το Costa Navarino) που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη και επίκειται η εκκίνηση των διαδικασιών για τις μαρίνες σε Άλιμο, Χίο και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ εργάζονται ήδη πάνω σε ένα εξαιρετικά φιλόδοξο project που αφορά στις λιμενικές υποδομές και τη μαρίνα στη Μύκονο.
Διαγωνισμοί αρχή με Αλιμο
Πολύ σύντομα αναμένεται να βγει "στον αέρα” ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του τουριστικού λιμένα Αλίμου, μια από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο με δυνατότητα ελλιμενισμού σκαφών 1.100 θέσεων. Το δυναμικό της, η ύπαρξη χερσαίας ζώνης 220 στρεμμάτων που επιτρέπει την ανάπτυξη εμπορικών και ψυχαγωγικών χρήσεων και κυρίως η στρατηγική της θέση, εκτιμάται ότι θα προσελκύσουν σημαντικό επενδυτικό ενδιαφέρον. Ήδη το ΤΑΙΠΕΔ έχει καταλήξει σε μια συμφωνία συνεργασίας με το Δήμο Αλίμου που προβλέπει, μεταξύ άλλων, την παραμονή του Δημοτικού Κολυμβητηρίου στην υφιστάμενη θέση (σ.σ. αποτελούσε πάγιο αίτημα του Δήμου) και την βελτίωση της εικόνας της μαρίνας με την άμεση απομάκρυνση των εγκαταλειμμένων αυτοκινήτων, στερεών αποβλήτων κ.α. που βρίσκονται στη Μαρίνα.
Για τη Μαρίνα Πύλου, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει πως η ηλεκτρονική πλατφόρμα (VDR - virtual data room) στην οποία αναρτώνται οι πληροφορίες για το διαγωνισμό, θα κλείσει στις 10 του προσεχούς Ιουλίου, με την ημερομηνία υποβολής προσφορών να έχει οριστεί για τις 13 του ίδιου μήνα. Η διαχείριση του λιμένα θα παραχωρηθεί για διάστημα 40 ετών και, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο έχει γίνει αποδέκτης σημαντικού επενδυτικού ενδιαφέροντος από την ΤΕΜΕΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου που σε πολύ κοντινή απόσταση έχει αναπτύξει και λειτουργεί το συγκρότημα Costa Navarino.
Το επόμενο, επικείμενο, εγχείρημα αφορά στην αξιοποίηση της Μαρίνας Χίου, η οποία σήμερα διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού. Ο διαγωνισμός για την ανάδειξη προτιμητέου επενδυτή για την παραχώρηση της μαρίνας θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του 2017. Επίσης, το Ταμείο προτίθεται να επιταχύνει τη διαδικασία και για το διαγωνισμό αξιοποίησης της Μαρίνας Θεσσαλονίκης, που βρίσκεται στην Αρετσού της Καλαμαριάς. Σήμερα η μαρίνα διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30m μήκος.
Πλάνο και για τη Μύκονο
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων εργάζονται σε ένα φιλόδοξο και απαιτητικό project Που αφορά στην αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, αλλά και της μαρίνας, στη Μύκονο.
Κατά κοινή ομολογία, ο πλέον προβεβλημένος τουριστικός προορισμός της χώρας δεν προσφέρει το επίπεδο των λιμενικών υπηρεσιών που αρμόζουν στον κοσμοπολίτικο χαρακτήρα του. Ο επιβατικός σταθμός του λιμένα χρήσει σημαντικής αναβάθμισης, ενώ η Μαρίνα Μυκόνου προσφέρει υποτυπώδεις υπηρεσίες. Το ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύει να αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για την βελτίωση των συγκεκριμένων υποδομών, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία και για την αξιοποίηση από ιδιώτη της μαρίνας του νησιού.
Το σχέδιο Νηρηίδες
Όσο για το τι προβλέπεται στο σχέδιο «Νηρηίδες»; Επενδυτικό πρόγραμμα αξίας 250 εκατομμυρίων ευρώ με τις 48 μαρίνες να χωρίζονται σε εννέα ομάδες, ενώ προβλέπεται επιπλέον και μία mega yacht μαρίνα στο Λαύριο και δύο luxury μαρίνες, μία στη Μύκονο και μία στο Αργοστόλι. Ποια η θέση των νησιών στις Κυκλάδες; Η Νάξος, Σέριφος, Πάρος και Άνδρος εντάσσονται στην 2η ομάδα με hub port τη Γλυφάδα, η καθαρά αξία ανέρχεται σε 47,8 εκατ. ευρώ, ενώ η αξία των έργων που έχουν υπολογιστεί φτάνει στα 5,4 εκατ. ευρώ. Υπάρχει επίσης και μία ομάδα με hub port τη Ρόδο και την Κω, περιλαμβάνει τη Νίσυρο, την Πάτμο, την Αστυπάλαια και την Κάρπαθο. Έχει δυναμικότητα 648 θέσεων, καθαρά παρούσα αξία 18,2 εκατ. ευρώ, και τα έργα που προγραμματίζονται είναι αξίας 3,9 εκατ. ευρώ. Όσο για την μαρίνα της Μυκόνου; Κατασκευή luxury μαρίνας με καθαρή αξία στα 22,8 εκατ. ευρώ και με έργα 4 εκατ. ευρώ.
Με πληροφορίες από το capital.gr
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου