31 Οκτ 2021

Ο Τιμάνθης ο Κύθνιος ζωγράφος του 4ου αιώνα π.χ

Η Θυσία της Ιφιγένειας
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΛΙΕΥΣΕΙΣ
…ο Τιμάνθης ο Κυθνιος ήταν ζωγράφος του 4ου αιώνα π.χ… κατάγονταν από την Κύθνο… Griechische Kunst: Die Opferung von Ιφιγένεια und der Schleier des Timanthes Cythnus 

Η Θυσία της Ιφιγένειας, το 1ου αιώνα μ.Χ. Ρωμαϊκό αντίγραφο του 4ου αιώνα π.Χ. ζωγραφική από Timanthes της Cythnus, ανακαλύφθηκε στην Πομπηία, και τώρα είναι στο Μουσείο της Νάπολης. Είναι έργο του Timanthes της Cythnus ο οποίος ήταν ονομαστός αρχαίος ζωγράφος (416 - 376 π.Χ.) και είναι ο ιδρυτής της Ιωνικής Σχολής. 

Ιφιγένεια

Όπως και με άλλους ζωγράφους της εποχής πολλά από τα έργα του δεν διασώθηκαν. Ο Κικέρων όμως (Brutus, xviii.70) τον κατέταξε ανάμεσα στους ζωγράφους που χρησιμοποιεί χρώματα τεσσάρων παλετών πρωτοτυπία για την εποχή του….

 Άλλα έργα του είναι Ο θάνατος του Παλαμήδη, που ο Μέγας Αλέξανδρος στην Έφεσο. Ένας ήρωας, ένα έργο στο Ναό της Ειρήνης στη Ρώμη. ... στην εικόνα την οποία βλέπουμε εικονίζεται η θλίψη στα πρόσωπα σε διάφορους τόνους από τους παρευρισκομένους.


Κάρχας
 Η όψη του Κάλχα είναι θλιβερά…. του δε Οδυσσέα ακόμη περισσότερο… σε εκείνη του Μενέλαου εμφανίζεται μια ένταση αγωνίας που ο ζωγράφος δεν θα μπορούσε να ξεπεράσει… ο Αγαμέμνων, ως εκ τούτου εικονίζεται με το πρόσωπό του καλύπτεται από τον μανδύα του…. γεγονός που υποδηλώνει μόνο οδυνηρή του πατέρα….. 


Αγαμέμνονας
Η περιγραφή είναι ενδιαφέρουσα, καθώς απεικονίζει την προσήλωση σε αυτήν την περίοδο του καλλιτέχνη…. .ο Timanthes ήταν σε πνεύμα παρόμοιο με τον Σκόπα .

Μενέλαος

Υπάρχει μια τοιχογραφία στην Πομπηίας της θυσίας της Ιφιγένειας , που αντιπροσωπεύει τον Αγαμέμνονα με καλυμμένο το κεφάλι και τα οποία μπορεί να θεωρηθεί, στο συγκεκριμένο τουλάχιστον, ως ένα απομακρυσμένο αντίγραφο του διάσημου Timanthes του. …. 

ΔΝΛ ο από Κύθνο προερχόμενος…. 

 Το κείμενο είναι μετάφραση από τα Γερμανικά και συγχωρήστε μου τα λάθη…..

 Πηγή : 

Τα Θερμιά


to synoro blog

Ενα καπνιστήρι δρόμος .. Δημοσθένης Διαμαντής πως είναι να ασκείς μελισσοκομία σε νησί, με τα θετικά και τα αρνητικά του. video


Το δεύτερο μέρος του οδοιπορικου στη Σεριφο τελείωσε. Είδαμε από κοντά πως είναι να ασκείς μελισσοκομία σε νησί, με τα θετικά και αρνητικά του. 

Ευχαριστούμε πολύ τον αντιπρόεδρο του @Αγροτικος Μελισσοκομικος Συνεταιρισμός Σερίφου @Dimosthenis Diamantis που μοιράστηκε μαζί μας τις γνώσεις, τις εμπειρίες και τις ανησυχίες του. 

Μας εξήγησε πως κατάφεραν να δώσουν υπεραξία σε ένα τοπικό προϊόν και πως μέσα από τη συνεργασία κατάφεραν να το αναδείξουν.

 Το ένα καπνιστήρι δρόμος θα συνεχίσει το "ταξίδι" του στους δρόμους της μέλισσας συνομιλώντας και φέρνοντας κοντα σας νέα επεισόδια με νέες μελισσοκουβεντες.

 

to synoro blog

Σέριφος Ψάχνουμε τα εικονιζόμενα σκυλάκια




ΨΑΧΝΟΥΜΕ ΤΑ ΕΙΚΟΝΙΖΟΜΕΝΑ ΣΚΥΛΑΚΙΑ#ΜΑΛΟΥ #ΜΠΟΜΠΟΣ
 Στην ευρύτερη περιοχή του ΜΕΓΑΛΟΥ ΛΙΒΑΔΙΟΥ.
 Ο δυνατός αέρας και η πτώση ενός δέντρου τα τρόμαξαν κ απομακρύνθηκαν προ δύο 24ωρων.
Εχουν λουράκια, τσιπ και το θηλυκό είναι στειρωμένο .
Είναι φιλικά αλλά φοβούνται τους ανθρώπους που δε γνωρίζουν. 



ΕΦΙΣΤΩ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ σε όποιον περπατάει,κολυμπάει, κυνηγάει,έχει ζωάκια και κινείται οπουδήποτε στο νησί. 
 Στείλτε μου inbox για κάθε πληροφορία .https://www.facebook.com/anna.tavoulari 
Ευχαριστώ 
Πηγή : https://www.facebook.com/anna.tavoulari

to synoro blog

Ανακοίνωση Κτηνιατρικής Περιφερειακής Ενότητας Μήλου, για την απογραφή εκμεταλλεύσεων αιγοπροβάτων


Παρακαλούνται οι κτηνοτρόφοι (αιγών, προβάτων, χοιροειδών) της Π.Ε. Μήλου, δηλαδή των νήσων Μήλου, Κιμώλου, Σίφνου και Σερίφου, να προβούν στην ετήσια απογραφή του ζωικού τους κεφαλαίου από 1η Νοεμβρίου 2021, και να κοινοποιήσουν τα σχετικά στοιχεία έως 15 Δεκεμβρίου 2021 είτε απευθείας στο Τμήμα Κτηνιατρικής Π.Ε. Μήλου, είτε στην Ένωση στην οποία ανήκουν, είτε να προβούν σε ψηφιακή καταχώρηση στις ψηφιακές υπηρεσίες του Υπ.Α.Α.Τ. (minagric). 

 Η διενέργεια ετήσιας απογραφής αποτελεί υποχρέωση κάθε κατόχου αιγοπροβάτων και χοίρων της επικράτειας (σύμφωνα με τις παρ.2, αρθ.7 του Καν.21/2004, άρθ.8 της 263493/27.07.2004 ΚΥΑ όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, άρθ. 9 της 297286/2005 ΚΥΑ). Επισημαίνεται επίσης ότι: 

 Α) Η εν λόγω υποχρέωση αφορά όλους τους αιγοπροβατοτρόφους και χοιροτρόφους που δεν έχουν υποβάλει αίτηση διακοπής της λειτουργίας της εκμετάλλευσής τους, συμπεριλαμβανομένων και των παρακάτω περιπτώσεων: Κτηνοτρόφοι, οι οποίοι δεν κατέχουν ζωικό κεφάλαιο κατά την περίοδο της ετήσιας απογραφής, και δεν έχουν διακόψει με αίτησή τους τη λειτουργία της εκμετάλλευσής τους. Κτηνοτρόφοι οι οποίοι μέσα στο έτος έχουν καταθέσει και άλλη απογραφή η οποία όμως έγινε εκτός της επίσημης περιόδου. 

Οι κτηνοτρόφοι αυτοί πρέπει να απογράψουν ξανά το ζωικό κεφάλαιο της εκμετάλλευσής τους μέσα στο χρονικό διάστημα που αναφέρεται παραπάνω.

 Β) Για τους αιγοπροβατοτρόφους η απογραφή και η κοινοποίηση διενεργείται το διάστημα των μηνών Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου και οι ψηφιακές λειτουργίες του Υπ.Α.Α.Τ. τίθενται σε λειτουργία από 1η Νοεμβρίου 2021.

 Για τους χοιροτρόφους η απογραφή και κοινοποίηση διενεργείται εντός του μηνός Δεκεμβρίου και οι ψηφιακές λειτουργίες του ΥπΑ.Α.Τ. τίθενται σε λειτουργία από 1η Δεκεμβρίου 2021. 

 Η εγγραφή και η πρόσβαση του κάθε ενδιαφερόμενου στην ψηφιακή υπηρεσία κοινοποίησης της ετήσιας απογραφής του ζωικού κεφαλαίου των εκμεταλλεύσεων, γίνεται: 

Μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης του ΥΠ.Α.Α.Τ (www.minagric.gr), επιλέγοντας τις «Ψηφιακές Υπηρεσίες» και στη συνέχεια από το μενού την σχετική ψηφιακή υπηρεσία. Ακολουθώντας κατά βήμα τις λεπτομερείς οδηγίες που διατίθενται αναρτημένες εκεί.

 Ο κάθε ενδιαφερόμενος θα πρέπει, επίσης, να γνωρίζει ότι: 

 (α) Κατά την υποβολή των απογραφικών στοιχείων μέσω της αντίστοιχης ψηφιακής υπηρεσίας, εκδίδεται σχετική βεβαίωση, την οποία ο χρήστης εκτυπώνει και επισυνάπτει στο μητρώο της εκμετάλλευσής του. 

 (β) Το μητρώο της εκμετάλλευσης θα πρέπει να ενημερωθεί με τα απογραφικά στοιχεία (η ψηφιακή υποβολή απογραφής του ζωικού κεφαλαίου δεν υποκαθιστά την υποχρέωση του κατόχου για την αντίστοιχη ενημέρωση του μητρώου της εκμετάλλευσής του). 

 (γ) Ο κάθε χρήστης/κάτοχος αιγοπροβάτων ή χοίρων έχει τη δυνατότητα ψηφιακής υποβολής απογραφικών στοιχείων μόνο μία φορά κατά την απογραφική περίοδο (σε περίπτωση που η υποβληθείσα απογραφή χρήζει τροποποίησης λόγω λανθασμένων στοιχείων, ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να απευθύνεται άμεσα στην οικεία κτηνιατρική αρχή). 

 (δ) Όσοι επιλέξουν τις ψηφιακές υπηρεσίες για την υποβολή των απογραφικών στοιχείων δεν έχουν την υποχρέωση να προσέλθουν στο Τμήμα Κτηνιατρικής. 

 Για κάθε διευκρίνιση είμαστε στη διάθεσή σας στο τηλέφωνο της υπηρεσίας (2287361319) ή μέσω των συνεταιρισμών σας. 
 Η ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ ΡΑΠΤΗ ΜΑΡΙΑ 

Πηγή : https://milosvoice.gr/

to synoro blog

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου...Έκθεση Τουριστικών Ειδών-Δώρων-Λαϊκής Τέχνης-Μόδας & Αξεσουάρ


Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στο πλαίσιο πολιτικής της ανάδειξης και προώθησης των τοπικών προϊόντων, πρόκειται να συμμετέχει στην Έκθεση Τουριστικών Ειδών-Δώρων-Λαϊκής Τέχνης- Μόδας & Αξεσουάρ η οποία θα πραγματοποιηθεί 5-7 Φεβρουαρίου 2022 στο ξενοδοχείο Anti Imperial στη Ρόδο, 5-7 Φεβρουαρίου 2022. 

 Η Περιφέρεια θέτοντας ως πρωταρχικό στόχο την αποτελεσματική προβολή και προώθηση των τοπικών προϊόντων της και τη στήριξη της τοπικής οικονομίας, παρέχει τη δυνατότητα διεύρυνσης του εμπορικού και οικονομικού κλάδου των παραγωγών της, δίνοντας τους την ευκαιρία να διεισδύσουν στον χώρο των τουριστικών καταστημάτων, τα οποία στεγάζονται εντός και πέριξ μεγάλων και πολυτελών ξενοδοχείων ανά την Ελλάδα.

 Καλούνται όσοι παραγωγοί μεταποιούν ή/και τυποποιούν τοπικά αγροτικά προϊόντα της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου χρησιμοποιώντας τοπικές πρώτες ύλες και επίσης έχουν δυνατότητα παραγωγής, τυποποίησης, παρουσίασης και διάθεσης των προϊόντων τους σε μικρές συσκευασίες (συσκευασία δώρου) και επιθυμούν να έχουν παρουσία στο περίπτερο που πρόκειται να μισθώσει η Π.Ν.ΑΙ. να το δηλώσουν έως την Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021 στην σχετική φόρμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα 

 Η συμμετοχή της ΠΝΑΙ στην φυσική έκθεση, θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας και από τα υγειονομικά πρωτόκολλα που θα είμαστε υποχρεωμένοι να εφαρμόσουμε εφόσον αυτά απαιτηθούν. Επίσης σας ενημερώνουμε πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες που θα προκύψουν βάσει των εξελίξεων της πανδημίας του Covid-19 και προκειμένου να συμβάλει στη στήριξη του τομέα της υγείας, διατηρεί το δικαίωμα ακύρωσης της συμμετοχής της στην εν λόγω Έκθεση και σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα μη συμμετοχής. 

 Η επιλογή των εκθετών θα γίνει βάση κριτηρίων και ελέγχου των δηλωθέντων στοιχείων, ώστε να πληρούνται οι προϋποθέσεις και οι απαιτούμενες προδιαγραφές της συμμετοχής. Με ποινή αποκλεισμού συμμετοχής θα απορριφθούν, μετά από έλεγχο, όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις πιστοποίησης και όσοι δεν μεταποιούν και τυποποιούν πρωτογενή τοπικά προϊόντα. Επίσης με ποινή αποκλεισμού θα απορρίπτονται από επόμενες Εκθέσεις, όσοι δηλώσουν στην παρούσα φάση συμμετοχή στην Έκθεση και στη συνέχεια ακυρώσουν, ή δεν αποστείλουν όλα τα δικαιολογητικά που θα ζητηθούν μετά τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής των αιτήσεων. 

 Για πληροφορίες στα τηλέφωνα 2241360567 κ. Τάνια Ρούσσου-Προϊσταμένη Τμήματος Προβολής και Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων για την Περιφερειακή Ενότητα Δωδεκανήσου και 2281082380 κ. Ντίνα Βλάχου-Προϊσταμένη Τμήματος Προβολής και Προώθησης Αγροτικών Προϊόντων για την Περιφερειακή Ενότητα Κυκλάδων.

 Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Ισχυρή έκλαμψη από τον Ήλιο αναμένεται σύντομα στη Γη


Μια σημαντική ηλιακή έκλαμψη εξέπεμψε ο Ήλιος την Πέμπτη (28/10), η οποία έγινε αντιληπτή από το Παρατηρητήριο Ηλιακής Δυναμικής (SDO) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA). 

 Τα ηλιακά φορτισμένα σωματίδια από την έκλαμψη και τη συνοδευτική στεμματική έκρηξη μάζας αναμένεται να πλήξουν τη Γη σήμερα ή το Σαββατοκύριακο, κάτι που μπορεί να προκαλέσει θεαματικό σέλας στις βόρειες αρκτικές περιοχές ή και να επηρεάσει τις δορυφορικές επικοινωνίες. 

 Οι εκλάμψεις αυτές είναι ισχυρές εκρήξεις ακτινοβολίας, η οποία δεν μπορεί να διαπεράσει την ατμόσφαιρα και να βλάψει τους ανθρώπους, αλλά -αν είναι αρκετά ισχυρή όπως η συγκεκριμένη- είναι δυνατό να προκαλέσει ατμοσφαιρική διαταραχή, δηλαδή στον διαστημικό “καιρό” και κατ’ επέκταση προβλήματα στο στρώμα όπου “ταξιδεύουν” τα σήματα GPS και επικοινωνιών.

Η έκλαμψη της Πέμπτης ήταν ισχύος Χ1 (η Χ είναι η πιο ισχυρή κατηγορία εκλάμψεων, με τις Χ2 να έχουν διπλάσια ένταση από τις Χ1, τις Χ3 διπλάσια από τις Χ2 κλπ). Οι πιο ασθενείς εκλάμψεις είναι της κατηγορίας C, ενώ οι ενδιάμεσες της κατηγορίας Μ. Οι εκλάμψεις μπορεί να συνοδεύονται από στεμματικές εκρήξεις ηλιακής μάζας, πολύ φορτισμένων σωματιδίων τα οποία ταξιδεύουν στο διάστημα με τεράστιες ταχύτητες.

 Η έκλαμψη της Πέμπτης προήλθε από μια ενεργή ηλιακή κηλίδα (AR2887) στο κέντρο του Ήλιου, η οποία “βλέπει” προς τη Γη. Ο Ήλιος βρίσκεται στην αρχική φάση του τρέχοντος κύκλου της δραστηριότητάς του, που κάθε φορά διαρκεί περίπου 11 χρόνια. 
Ο τωρινός κύκλος άρχισε το Δεκέμβριο του 2019. 

 Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ 
to synoro blog

Δημοπρατήθηκε το έργο προμήθειας και εγκατάστασης συστημάτων βυθιζόμενων κάδων για τέσσερις περιοχές του Δήμου Σίφνου


Mε τη διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού αναμένεται να προκύψει ο ανάδοχος για την υλοποίηση του έργου προμήθειας, κατασκευής και τοποθέτησης συστημάτων βυθιζόμενων κάδων για σύμμεικτα και ανακυκλώσιμα απορρίμματα στο Δήμο Σίφνου. 
 Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη σχετική μελέτη που συνοδεύει το διαγωνισμό, στο γενικότερο πλαίσιο αισθητικής, λειτουργικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης του φυσικού και οικιστικού περιβάλλοντος είναι σημαντική η αναμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων. 

Αυτό δύναται να πραγματοποιηθεί με παρεμβάσεις σε ήδη υπάρχοντες, αλλά και νέους κοινόχρηστους χώρους, προκειμένου για την προσωρινή αποθήκευση απορριμμάτων, όπου με την τοποθέτηση κατάλληλων συστημάτων και εξοπλισμού, μπορεί να αυξηθεί η λειτουργικότητα τους, να διευκολυνθεί η προσβασιμότητα και να υπάρξει αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση. 

 Η ανάπτυξη ενός δικτύου υπογειoποιημένων κάδων προσωρινής αποθήκευσης απορριμμάτων, αποτελεί προτεραιότητα του Δήμου Σίφνου. 

Η προσωρινή αποθήκευση αστικών απορριμμάτων, σε υπέργειους κοινούς κάδους, παραπλεύρως των πεζοδρομίων, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, λόγω της έκθεσης των απορριμμάτων σε κοινή θέα, της δυσοσμίας που αναδύεται, των υπερχειλίσεων εξαιτίας της μικρής χωρητικότητάς τους (η οποία δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες που προκύπτουν κατά την εκτεταμένη τουριστική θερινή περίοδο) και των στραγγισμάτων που καταλήγουν στο έδαφος.

 Οι υπερχειλίσεις δημιουργούν ανθυγιεινές και αντιαισθητικές συνθήκες, με αρνητικές συνέπειες στη ποιότητα ζωής των πολιτών, στο περιβάλλον, αλλά και στην τουριστική-εμπορική δραστηριότητα της περιοχής.

 Με το σύστημα των προτεινόμενων βυθιζόμενων κάδων, επιτυγχάνεται η αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας σε απορρίμματα, καθώς ένα σύστημα υπόγειων κάδων αντικαθιστά ικανό αριθμό κοινών τροχήλατων κάδων, ενώ επιπλέον καταλαμβάνει μικρότερο κοινόχρηστο χώρο. Επιπλέον δεν υπάρχει πρόσβαση των ζώων, τρωκτικών και εντόμων στα απορρίμματα. 

Ακόμη δημιουργούνται διακριτά σημεία συλλογής απορριμμάτων. Έτσι αναβαθμίζεται αισθητικά η γενική εικόνα του περιβάλλοντος χώρου στα σημεία εγκατάστασής τους, προσφέροντας στη καθημερινότητα των πολιτών καθαρό, υγιεινό και ευχάριστο περιβάλλον και βελτίωση της ποιότητα ζωής τους.

 Ο Δήμος Σίφνου έχει επιλέξει τέσσερις περιοχές τοποθέτησης των υπόγειων κάδων, λαμβάνοντας υπόψη όλους τους παραπάνω παράγοντες και επιπλέον λαμβάνοντας υπόψη τη δυνατότητα διέλευσης απορριμματοφόρου από τα επιλεγέντα σημεία, τη μη ύπαρξη δικτύων κοινής ωφέλειας, ώστε να αποφευχθούν ή να ελαχιστοποιηθούν οι μετατοπίσεις τους, καθώς και τις ανάγκες των οικισμών του νησιού. 

Με τις νέες θέσεις θα αποφευχθούν οι συστάδες μεγάλου αριθμού κάδων που καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο και χώρο επί των πεζοδρομίων και των οδοστρωμάτων. Πρόκειται για θέσεις εντός των κεντρικών οικισμών και συγκεκριμένα στις περιοχές της Απολλωνίας (Δημοτικός χώρος στάθμευσης), του Αρτεμώνα (Πλατεία Αγίας Άννας & Δημοτικός χώρος στάθμευσης πλησίον της κεντρικής πλατείας) και των Καμαρών (Δημοτικός χώρος στάθμευσης). 

 Αναλυτικότερα, η μελέτη προβλέπει την προμήθεια τεσσάρων βυθιζόμενων συστημάτων, συλλογής και αποθήκευσης ανακυκλώσιμων υλικών, σε κάδους (χωρητικότητας 2.500 λίτρα έκαστος) συμβατούς με το απορριμματοφόρο κοινού τύπου (τύπου πρέσας) του Δήμου Σίφνου. Κάθε ένα βυθιζόμενο σύστημα θα προσφέρει συνολική αποθηκευτική χωρητικότητα 5.000 – 6.000 λίτρα περίπου.

 Η συνολική δαπάνη για την σύμβαση ανέρχεται στο ποσό των 152.296,80 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ και η χρηματοδότησή του προέρχεται από το Ειδικό Χρηματοδοτικό Πρόγραμμα Ενίσχυσης Δήμων Φιλόδημος ΙΙ του Υπουργείου Εσωτερικών. 

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Ο δήμος Σερίφου σε ψηφιακή μετάβαση 575 χιλιάδες ευρώ για ψηφιακές υπηρεσίες, Smart City


Τα καταφέραμε
Όσο και αν κάποιοι το θεωρούσαν ανέφικτο, όταν καταθέταμε την πρόταση.... 575 χιλιάδες ευρώ για ψηφιακές υπηρεσίες, Smart City. #γιατηΣέριφο
 αντιδήμαρχος Οικονομικών και Τουρισμού Σερίφου, Λιβάνιος Στυλιανός
Ο δήμος Σερίφου είναι από τους πρώτους νησιωτικούς δήμους των Κυκλάδων, που δημιουργούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες και τις θέτουν στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Τα πρώτα βήματα έγιναν ήδη από τους προηγούμενους μήνες, οπότε εφάρμοσε το σύστημα πληρωμών μέσω κωδικών RF, παρέχοντας ασφάλεια και αμεσότητα στις πληρωμές των λογαριασμών.

Στη νέα φάση, εύκολα, γρήγορα και χωρίς ταλαιπωρία, επιχειρηματίες και πολίτες να μπορούν με λίγα κλικ, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις τους, αλλάζοντας τη σχέση του δήμου με τους πολίτες και τους επιχειρηματίες.

 Εκτός από το σύστημα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και τα νέα του δήμου, η επίσημη ιστοσελίδα του δήμου Σερίφου, η οποία θα μεταφραστεί σε τρεις γλώσσες τους επόμενους μήνες, απέκτησε  διττό χαρακτήρα λειτουργώντας ως τουριστική πύλη, που δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να ανακαλύψει το μαγευτικό νησί της Σερίφου, που αντιστέκεται στο πέρασμα του χρόνου, κρατώντας αναλλοίωτη τη φυσική ομορφιά του. 


Eπίσης ..Ο Δήμος Σερίφου πρωτοπορεί εισάγοντας σύστημα Business Intelligence και παρέχει μία «ματιά» στα οικονομικά του Δήμου καθημερινά στους πολίτες
 
Σε δήλωση του ο αντιδήμαρχος Οικονομικών και Τουρισμού Σερίφου, Λιβάνιος Στυλιανός, τόνισε ότι:
«Πάντα μία κρίση μπορεί να γεννά ευκαιρίες και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα καταφέραμε να σχεδιάσουμε και να υλοποιήσουμε τα πρώτα βήματα για την ψηφιακή μετάβαση, αλλάζοντας τη σχέση του δήμου με τους πολίτες. Κάνουμε το δύσκολο εύκολο» 

Πηγή : 

Δήμος Σερίφου


to synoro blog

Σέριφος Επείγουσα Mεταφορά 22χρονου στο νοσοκομείο της Σύρου


Με μέριμνα του Κέντρου Επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής πραγματοποιήθηκαν, χθες και σήμερα, οι παρακάτω διακομιδές ασθενών, οι οποίοι έχρηζαν άμεσης νοσοκομειακής περίθαλψης:

 22χρονου από τον λιμένα ν. Σερίφου στον λιμένα ν. Σύρου με το Ε/Γ-Ο/Γ “ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ ΙΙ” Ν. ΝΑΞΟΥ 57,

 – 81χρονου, από τον λιμένα ν. Πάρου στον λιμένα ν. Σύρου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΕΡΙΘΕΛΓΗ Ι” Ν.Π. 8745,

– 65χρονου, από τον λιμένα ν. Τήνου στον λιμένα ν. Σύρου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΝΗΣΟΣ ΤΗΝΟΣ” Ν. Τήνου 25, 

 – 60χρονης, από τον λιμένα Καταπόλων Αμοργού στον λιμένα ν. Νάξου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ IV” Ν.Ν. 64 

Πηγή : https://www.kaipoutheos.gr/

to synoro blog

30 Οκτ 2021

5η μέρα απεργίας στην Cosco – Oυρά τα πλοία που δεν μπορούν να ξεφορτώσουν σιωπή στην πλειονότητα των ΜΜΕ


«Δεν πρόκειται να γυρίσουμε στη δουλειά, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας. Να είναι καθαρό. Στις δικές μας πλάτες έχει χτιστεί το λιμάνι». 

Η απεργία στο λιμάνι του Πειραιά, μαίνεται για πέμπτη ημέρα, με τον αγώνα των εργαζομένων της COSCO να συνεχίζεται, την ώρα μάλιστα το ζήτημα του εργατικού δυστυχήματος που προκάλεσε τον θάνατο του 46χρονου λιμενεργάτη Δημήτρη Δαγκλή, ξέσπασε θύελλα συγκεντρώσεων αλληλεγγύης σε άλλες χώρες.

 Η ουρά στο λιμάνι του Πειραιά από τα πλοία που περιμένουν να ξεφορτώσουν μεγαλώνει καθώς οι απεργοί μπλοκάρουν με καθολική συμμετοχή στην απεργία την άφηξή τους.

 «Όχι άλλος νεκρός για τα κέρδη της Cosco»

 Με σύνθημα το θέμα της τήρησης των μέτρων ασφαλείας των εργαζομένων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), τα αιτήματά τους σχετίζονται με την αύξηση των μελών σε κάθε πόστο από τέσσερα σε έξι, τον τερμαρτισμό των «κόντρα βαρδιών» και τη συγκρότηση Επιτροπής Υγιεινής με μέλη του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ. 

Τέλος, απαιτούν να υπογραφεί Συλλογική Σύμβαση και να μετατραπούν όλες οι συμβάσεις σε πλήρους απασχόλησης.

 Πηγή : https://www.documentonews.gr/

to synoro blog

Τα μαθήματα στο Μουσικό Εργαστήρι Σερίφου ξεκινούν και πάλι


Τα μαθήματα στο Μουσικό Εργαστήρι Σερίφου ξεκινούν και πάλι. Διδάσκονται Κιθάρα, Ομάδα κρουστών, Πιάνο, Θεωρία, Χορωδία και Μουσικό Παιχνίδι.

 Για νέες εγγραφές θα βρισκόμαστε στον χώρο του εργαστηρίου: Σήμερα Σάββατο 30/10 από 17:30 έως 20:30 και αύριο Κυριακή 31/10 από 11:00 έως 13:00 

Για περισσότερες πληροφορίες καλέστε στα τηλέφωνα: 6947143125 και 6909463187 

Πηγή : 

Μουσικό Εργαστήρι Σερίφου


to synoro blog

29 Οκτ 2021

Βαγγέλης Κορακάκης – Εκεί που έσταξε το πρώτο δάκρυ του καλοκαιριού


Με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του, «ΤΑ ΝΕΑ» μπαίνουν στην Κρύπτη του σπουδαίου καλλιτέχνη που εδώ και τέσσερις δεκαετίες συνεχίζει τη μακρά παράδοση του λαϊκού τραγουδιού, εμπλουτίζοντας το είδος με τη δική του ματιά.

Είμαστε στην Καισαριανή, Σάββατο πρωί. Συνομιλώ ήδη τριάντα λεπτά με τον λαϊκό δημιουργό Βαγγέλη Κορακάκη και δεν έχουμε πιάσει στα θέματά μας ακόμη τη μουσική.ΑΒάρναλης, Κυριάκος Σιμόπουλος, Ξένοι Περιηγητές, Καραγκιόζης, Λούκι Λουκ, Αστερίξ. Μιλάμε για βιβλία, κείμενα, γραφή. Το λεπτό τομίδιο με το κίτρινο εξώφυλλο που κοσμεί ένας ναΐφ πίνακας με έναν παλαιστή του Κώστα Λαδόπουλου έχει μόλις εκδοθεί και στη θέση του συγγραφέα έχει τον Κορακάκη. 

Τίτλος: «Αδολη σιωπή». Εντάξει, η έκδοση συνοδεύεται από νέο δίσκο, αλλά εδώ η έκπληξη είναι τα μικρά πεζά διά χειρός Βαγγέλη που δεν ξέρεις αν πρέπει να τα κατατάξεις στην ποίηση, στο διήγημα, στο πεζό. 

Σίγουρα βγαλμένα και δουλεμένα από βιώματα ενός καλλιτέχνη που συνεχίζει τη μακρά παράδοση του λαϊκού τραγουδιού. Και με σταθερή του έδρα την Καισαριανή, εδώ και περίπου τέσσερις δεκαετίες έχει εμπλουτίσει το είδος με τη δική του ματιά. Είναι πρωί, όπως σας είπα, οι ήχοι της γειτονιάς (που κρατά κάτι μεταπολεμικό μαζί με κάτι νεόδμητο) ανακατεύονται με τις αφηγήσεις του Κορακάκη, που διακόπτονται για τηλέφωνα κρατήσεων – απαντά ο ίδιος! 

Είμαστε στο μαγαζί του Κρύπτη, τέως Μαγιοπούλα, λίγα μέτρα απ’ το πατρικό του και το καμαράκι όπου γράφει και όπου έχουν μπει ονόματα όπως ο Μητροπάνος ή ο Νταλάρας και άλλοι που έχουν ερμηνεύσει τραγούδια του. 

 Ας ξεκινήσουμε απ’ το βιβλίο. 

 Το 1990-91 ξεκίνησα από την Καισαριανή για να πάω στην Πύλο να παίξω σε ένα μαγαζί. Εγώ με τη βέσπα είμαι ένα και το αυτό. Οι βέσπες έχουν μία ρεζέρβα. Ως κατασκευή. Εγώ είχα πάρει άλλη μία και είχα φορτώσει και δύο μπουζούκια. Και γουστάρω τρελά. Μετά τη Μεγαλόπολη άρχισε και έριχνε βροχή. 

Υπάρχει ένα χωριό που λέγεται Αγιος Φλώρος. Και πήρα ένα καφεδάκι. Εκεί έχει πηγές. Αράζω στο καφενείο. Και ευφράνθηκε η ψυχή μου. Βγάζω το μπλοκάκι μου και γράφω: εκεί που φίλησε ο σκαντζόχοιρος το φίδι έσταξε το πρώτο δάκρυ του καλοκαιριού. Περίεργο, έτσι μου ‘βγαινε. Το πρώτο πρώτο σαν κειμενάκι που έγραψα.

 Και από ‘κεί και πέρα αρχίζει το γράψιμο; 

 Κράταγα από ‘κεί και πέρα σημειώσεις. Είχα πάει στη Νέα Μάκρη, έχω ένα ρεμπετόσπιτο. Το ‘κανε ο παππούς μου, με νοοτροπία ανθρώπων από τη Μικρά Ασία, ένα σπιτάκι ωραίο. Εκεί μια μέρα γέμισαν με λάδια από ένα τασκεμπάπ που είχα φτιάξει οι κόλλες όπου είχα τις σημειώσεις! Οπότε λέω, δεν αρχίζω να τις μαζεύω σε ένα ενιαίο τετράδιο; Αρχισε σιγά σιγά να παίρνει αυτό μορφή. Εχω γράψει και ένα έργο Καραγκιόζη. Κείμενα και τραγούδια. Απαιχτο ακόμη. Από τη μία έγραφα αυτό και από την άλλη αυτά τα μικρά κείμενα. Οταν έκανα τον δίσκο, τον «Χωματόδρομο», πήγα στις «Συνακροάσεις», στο Κρατικό Ραδιόφωνο. 

Ο δημιουργός με τους παραγωγούς του Β’ Προγράμματος. Το σφυράω λοιπόν. Λέω, έχω και κάτι κείμενα. Στο δωματιάκι του πατρικού μου, τα σπικάριζα καιρό και έλεγα κι ένα τραγούδι. Δείξανε ενδιαφέρον εκεί. Λίγο μετά ή παράλληλα, βρέθηκα με ανθρώπους που ξέραν απ’ τον χώρο. Ηλθε η Ηρω Τριγώνη στο δωματιάκι, μετά την εκπομπή που κάναμε μαζί για τον Αρη Σκιαδόπουλο («Δρόμοι», 2005), γράψαμε μια εκπομπή στο πατρικό μου που δεν παίχτηκε λόγω του μαύρου στην ΕΡΤ το 2013. Εγώ δεν είμαι άνθρωπος λόγιος. Λέω, άσ’ το. Εχω διαβάσει λίγα πράγματα στη ζωή μου. 

 Οπως; 

 Πέραν του Νίκου Καββαδία, Αστερίξ, Λούκι Λουκ. Μέσω ενός φίλου του Στέλιου Φανού, σπουδαίου ανθρώπου, μαθαίνω κάποτε πως κάπου στα τέλη του ’80 είχε βγάλει ο Κυριάκος ο Σιμόπουλος το «Ξενοκρατία, μισελληνισμός και υποτέλεια». Επαθα πλάκα. Μετά έφαγα πετριά με τους Ξένους Ταξιδιώτες. Αν δεν ήμουν μουσικός, εγώ ήθελα να γίνω αρχαιολόγος. Παιδάκι, κάποτε, από εδώ στα 200 μέτρα, επί χούντας, μια μπουλντόζα έβγαλε στο φως έναν τάφο. Θυμάμαι και την επιτύμβια στήλη. 

Εγραφε: Αδαμάντιος Αδαμαντίου Ποτάμιος. Επαθα πλάκα. Γιατί, λέω, εδώ που πατάω μπορεί να ήταν το σπίτι ενός ανθρώπου. Επιχωματώνει ο χρόνος την Ιστορία. Αυτό όμως δεν τελειώνει. 

 Το παρελθόν σβήνει ή διαρκεί; 

 Τίποτε δεν σβήνει. Αγαπώ το παρελθόν. Με γοητεύουν οι παλιές φωτογραφίες με τα πάλκα, ας πούμε. Αγάπησα τον Βάρναλη. Θεωρώ πως είναι μεγάλη ιστορία. Δεν έχω εντρυφήσει σαν ειδικός. Αυτά τα λίγα που διάβασα, πόσο αληθινός και γήινος όμως αυτός! Λέω καμιά φορά στον γιο μου: όταν σταματήσει να υπάρχει και ο τελευταίος άνθρωπος που καταλαβαίνει τον Βάρναλη, θα ‘ρθει το τέλος του κόσμου. 

 Οι σημειώσεις σας. Πώς εξελίχθηκαν; 

 Οσον αφορά και τα τραγούδια μου, έχουν περάσει όλα αυτά τα πράγματα μέσα μου. Το βιβλίο είναι προσωπικό, είναι η ζωή μου, που δεν ήταν και τόσο εύκολη. Παλεύω ακόμη. Ενας άνθρωπος που με καθόρισε είναι ο Μάρκος Βαμβακάρης. Τον θεωρώ τόσο άδολο. 

 Και γιατί γράψατε κείμενα και γιατί όχι στίχους όπως γράφετε πάντα; 

 Εγώ δεν ξέρω τι είναι αυτά τα κείμενα. Οι αναστολές μου ήταν συνεχόμενες. Ο χώρος της ποίησης, του βιβλίου είναι ιερός χώρος. Εγώ πιστεύω πως και το λαϊκό είναι τεράστιο. Είχα όμως αναστολή. Ο μόνος που μου έδωσε το πράσινο φως ήταν ο Μάνος Ελευθερίου.

 Πείτε μας πώς τον γνωρίζετε. 

 Εχω κάνει στον 9,84 μια εκπομπή που ο παραγωγός καλεί δημιουργό και αυτός αναλαμβάνει να παίξει τραγούδια και να προλογίζει. Εγώ διάλεξα τραγούδια όπως «Βεργούλες», «Περιβόλια», «Αρχόντισσα», «Σαν τον αϊτό», «Ταξιδιώτης», «Αν στερέψουν τα ποτάμια». Δεν τα προλόγισα. Είχα γράψει όμως κάτι κείμενα μικρά. Γίνεται μια παρουσίαση του βιβλίου του Χρήστου Νικολόπουλου στην Παλιά Βουλή κι εκεί στα σκαλοπάτια συναντώ τον Μάνο Ελευθερίου. Τον θαύμαζα πολύ. Ακουσα – μου λέει – την εκπομπή και μου άρεσαν τα κείμενα. Και έπαθα πλάκα. 

Οταν πια αποφάσισα να εκδώσω, λέω θα πάω να πάρω τη γνώμη του. Υστερα από δύο ημέρες πέθανε. Αρχισα πια να τα οργανώνω. Πριν από δύο χρόνια, ακριβώς τέτοια εποχή, φωνάζω τον φίλο εκδότη Θανάση τον Συλιβό (σ.σ.: εκδότης «Μετρονόμου») και του διαβάζω μερικά. Για μένα η μεγάλη επανάσταση που θα κερδίσει είναι τα απλά πράγματα. Η απλότητα. Είσαι νησιώτης και ξέρεις. Ανθρωποι που πάνε στα μπαξεδάκια τους και σκάβουν. Παίρνανε την πέτρα και φτιάχνανε ξερολιθιά. 

 Δεν είμαστε εγκλωβισμένοι σε έναν τρόπο ζωής όμως; 

 Εγώ λέω στις σχέσεις τους οι άνθρωποι να είναι απλοί. Τώρα στην καραντίνα περπάτησα πολύ. Και βλέπω και πατώ χαμομήλι. Με το που το μύριζες είναι σαν να σου έλεγε: εγώ είμαι εδώ. Μη νομίζουν οι σημερινοί πως είναι και μάγκες. Εχουν βγει μαστόρια παλιά με πολλά κυβικά. Η Σέριφος μου ‘δωσε πολλά, ήταν ο τόπος καταγωγής της μάνας μου.

 Δεν ζήσατε εκεί, αλλά έχετε σχέση πάντα. 

 Η μάνα μου γεννήθηκε στο Μέγα Λιβάδι, στα εννιά της πέθανε η μάνα της από την πείνα αλλά και η αδελφή της η μία και άλλος αδελφός σκελετώθηκε. Η άλλη αδελφή ήταν διανοητικά καθυστερημένη. Και εκεί στο Μέγα Λιβάδι ήταν τα μεταλλεία. Ελεγε ο παπάς, άντε θάφτε τους και εγώ θα τους ψέλνω από εδώ, από την πείνα. Πήρα πολλά από το πώς ο άνθρωπος ρίζωσε πάνω στον ξερόβραχο. Ολα αυτά, περασμένα στο έργο μου, στο βιβλίο. Ετσι κινούμαι. Το δρομολόγιό μου είναι μικρό. Στο πατρικό μου. Στη Νέα Μάκρη. Στη Σέριφο. 

 Δεν φύγατε ποτέ από την Καισαριανή… 

 Οταν ζεις σε έναν μικρόκοσμο που έχεις φτιάξει και αισθάνεσαι πλήρης, δεν σε ενδιαφέρει. Είμαι γεμάτος. Εδώ μέσα (σ.σ.: στο μαγαζί Κρύπτη) ήλθα παιδάκι. Δίπλα ήταν μια ταβέρνα, ο Καλοφαγάς. Οταν τελείωσα τον Στρατό, τη δούλεψα. Μου ‘δωσε ο πατέρας μου και πήραμε τραπέζια και καρέκλες. Τη δούλεψα και μετά γκρεμίστηκε. 

 Φαντάζομαι μια παλιά, ωραία ταβέρνα της γειτονιάς. 

 Η παλιά, η ωραία ήταν του Μαρινάκη. Υπάρχει ακόμη η εξώπορτα. Είχα και το μπουζούκι και έπαιζα εγώ στον Καλοφαγά. Είχα απολυθεί από τον Στρατό, γράφω, αλλά χωρίς να αισθάνομαι ότι κάνω και κάτι άξιο λόγου. Οταν ήλθε η μπουλντόζα και το ‘ριξε, στενοχωρήθηκα. Και εδώ στο κτίσμα, από το παράθυρο που ήταν ανοιχτό βλέπω αυτόν τον χώρο. Ενα άδειο σπίτι. Και ξεκινώ και το έφτιαξα. 

Το 1982. Αλλαξε χέρια, εγώ έφυγα. Πάντα ερχόμουν όμως, πάντα έπαιζα, δούλευε. Με τον τίτλο: Σαν το Παλιό μας Σπίτι. Το είχε ο Τζώρτζης, ο τραγουδιστής. Κάπου το 1996 έρχομαι και ξεκινάει η Μαγιοπούλα. Σαν επιχείρηση δεν ήταν δικό μου, αλλά δούλευα σαν μουσικός. Δικό μου γίνεται μετά την οικονομική κρίση. Μετά το ονομάζουμε Κρύπτη και το κάνουμε στέκι. 

 Στο έργο σας, άρα, έχετε την παλιά Καισαριανή, τους γονείς σας.

 Ναι! 

 Βγαίνετε από πολιτικό κλίμα εκείνη την εποχή, παρ’ όλα αυτά σας απασχολεί το λαϊκό. 

 Εκεί είμαι ταγμένος ψυχή και σώμα. Σονάρει η ψυχή μου σε εκείνη την εποχή. Τότε που έγραφε ο Τσιτσάνης με τον Πρόδρομο Τσαουσάκη, για παράδειγμα. Πολλές φορές έβλεπα όνειρα πως μου χτυπάει την πόρτα ο Πρόδρομος. Πως με τραγουδάει. Και η Ιωάννα Γεωργακοπούλου. 

 Της οποίας τραγούδι ακούσατε στο έργο «Λεπρέντης» που ανέβαινε εδώ στο Θέατρο Καισαριανής, διάβασα – και σας καθόρισε.

 Το «Υπόφερα για σένα τόσο» του Μητσάκη. Εκεί ξέρεις τι έγινε; Είχε ξεκινήσει μια ομάδα ηθοποιών και είχαν πάρει το παλιό δημαρχείο και το κάνανε θέατρο. Παίζανε τον «Λεπρέντη» σε σκηνοθεσία του Γιώργη Χριστοφιλάκη και σε μουσική του Δήμου Μούτση. Στα καμαρίνια το παίζανε το τραγούδι του Μητσάκη για πάρτη τους και μόλις ακούω τη μουσική φεύγω σφαίρα. Λέω, παίζω κι εγώ. Μου λέει ένα παλικάρι, εγώ θα φύγω, δεν έρχεσαι; Ολα αυτά είναι μέσα μου. 

 Ολοι ξεκίνησαν με ταβέρνες μεταπολεμικά. Οπως ο Πάνος Γαβαλάς. 

 Θα μπορούσε να πει τραγούδια μου ο Πάνος. Τον λατρεύω. 

 Είστε σε αυτό το κλίμα Πάνου Γαβαλά, Αντώνη Κατινάρη κ.ά.

 Οταν μου πήρε το πρώτο μπουζουκάκι ο πατέρας μου, μου λέει: εδώ πιο κάτω μένει ο Αντώνης, ο ξάδερφός μου (σ.σ.: Κατινάρης). Στη Νέα Μάκρη αυτά. Πάω και ανεβαίνω σε μια ελιά με το μπουζούκι. Και άρχισε κι ερχόταν σπίτι μας. Κι έπαιζε. Κάποια στιγμή λέω, αυτό θέλω να κάνω. Καθόμαστε στη Νέα Μάκρη και στη σμυρναίικη μου ‘λεγε: Τσακιστά, βρε, να κάνει η πένα «τλου»! Μέγιστος μπουζουξής. Με σημάδεψε πολύ στο παίξιμό του. 

 Αρχικά πάντως εσείς γράφετε τραγούδια με τον Τάσο Σαμαρτζή.

 Ακριβώς, σε αυτόν τον χώρο, εδώ μέσα, ερχόταν σαν πελάτης ο Τάσος. Εγώ έχω απολυθεί από τον Στρατό. Λίγο μετά, το 1983-84, μου λέει: έχω γράψει κάτι στίχους για τον Στρατό, θες να βάλεις τη μουσική; Βάζω σε όλα όσα μου ‘φερε. Και μου λέει να πάμε στον Απόστολο Καλδάρα να τα ακούσει. Πάμε στο σπίτι του. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση πως ένας συνθέτης της πρώτης γραμμής μάς δέχεται. Εγώ ήθελα να μου δείξει το μπουζούκι (το μαύρο του Ζοζέφ) που έπαιζε σε ταινίες. 

Που τις είχα δει όλες, αυτές με Νίκο Ξανθόπουλο, Φούλη Δημητρίου στο τραγούδι κ.τ.λ. Στο σινεμά Νανά εδώ στην Καισαριανή. Τα ακούει τα τραγούδια όλα. Μας λέει τις συμβουλές του. Μετά ο Τάσος κάνει επαφές με τη Lyra να γίνει ο δίσκος με τίτλο «Στρατόπεδα και πλοία». Εμένα μου κράτησαν τρία τραγούδια. Ηταν διάφοροι δημιουργοί μαζί. Τραγουδιστής ήταν ο Κώστας Αντωνόπουλος. 

Ο Τάσος συνέχισε την πορεία του. Είχα το εξώφυλλο και το βάσταγα στο χέρι από τη χαρά μου. Αυτά, το 1985. Ακούει ο Αγγελος ο Σφακιανάκης τα τραγούδια και μου ζητάει υλικό – χωρίς τον Αγγελο δεν θα είχα μπει στη δισκογραφία. Και του δίνω. Και αρχίζει ο αγώνας του Κυριάκου Μαραβέλια της Lyra να τα πει η Μπέλλου. Πήγαινα σπίτι της, αλλά μετά εκείνη δυστρόπησε. Αποφασίστηκε να τα πει ο Τζώρτζης και εγώ. Το εισιτήριο ήταν αυτό.

 Εχετε δίσκους με Μητροπάνο και Νταλάρα. Πώς, αλήθεια, φτάσατε σε αυτούς; 

 Ηταν τα απωθημένα μου. Είχα θαυμασμό. Με τον Δημήτρη πώς γνωριστήκαμε; Σημαντικός άνθρωπος που έπαιξε ρόλο ήταν ο Ηλίας Μπενέτος. Είχα πάει στη Minos αρχικά και μου λέει: πήγαινε στη Lyra. Ο Ηλίας πολύ μετά μου κάνει την πρόταση το 1996 να κάνω συμβόλαιο με τη Minos. Κάνω μισό δίσκο με την Κατερίνα Κούκα και μετά έρχεται ο Μήτσος. Φαντάσου, ένας άνθρωπος σαν εμένα τότε, εξωσυστημικός. Ούτε μανατζαραίους ούτε τίποτε. Ο Ηλίας όμως με αντιμετωπίζει με μεγάλο σεβασμό. Ξαφνικά μου λέει: θα έρθουμε στο δωματιάκι να τα κάνουμε πρόβα. Και ήλθε ο Μητροπάνος στο καμαράκι της Καισαριανής. Και τα ηχογραφούμε. Είπε επτά δικά μου. Και έκανε και αγώνα να με τραβήξει από εδώ. Να πάω σε μεγάλα κέντρα. Μου ‘δωσε πολύ θάρρος. Με ξεκόμπλαρε. Ηταν οδυνηρή η απώλειά του. Ξέρεις γιατί; Γιατί ήθελε να χαρεί την οικογένειά του. 

 Με τον Νταλάρα; 

 Με είχε πάρει ένα τηλέφωνο. Μιλούσαμε αραιά. Ετσι. Μια επαφή τέτοιου τύπου. Μου λέει μια μέρα, θα ‘ρθω να πάρω τα τραγούδια. Εγώ όμως έφευγα για Σέριφο με το καράβι. Εχω κάτσει, έχω ετοιμάσει τα τραγούδια. Μια μέρα που έριχνε καρεκλοπόδαρα, μου λέει: έρχομαι. Είναι απ’ τα λίγα πράγματα που μέσα μου δεν έχουν γκρεμιστεί. Είχα μια αγάπη σε αυτόν τον άνθρωπο. Ηλθε και έγραψε στο συν 1, υπόγειο. Με σεβασμό. Ακουγε… άκουγε. Του λέω: κάνε, Γιώργο, οδηγό να γράψουμε τις ορχήστρες. Δεν τα ‘χε πει ακόμη. Τα ψιθύριζε. Στη μία τη νύχτα λέει στον ηχολήπτη: βάλε μικρόφωνο. Και λέει το «Χαράζει στη στράτα μου». Συγκινηθήκαμε όλοι. Τέτοιο μέγεθος καλλιτέχνη δεν θα ξαναπεράσει. Δεν είναι μόνον η ερμηνευτική του δεινότητα, έχει μέσα του το λαϊκό. Τίμησε το παιδί μου, τον Βασίλη, που συνεργάζονται. 

Πηγή : https://www.in.gr/

to synoro blog

Κόντρα Κομισιόν και Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την θερινή ώρα


Την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021, αλλάζει η ώρα στη χώρα μας και πρέπει τα ρολόγια να γυρίσουν μια ώρα πίσω. Η αλλαγή γίνεται στις 04:00 τα ξημερώματα της Κυριακής, όπως και σχεδόν σε όλη την ΕΕ, γιατί από το 2020 είχε αποφασιστεί πλέον (με πίεση κυρίως των βορείων κρατών) κάθε χώρα να αποφασίζει για την επικράτειά της. Τελικά όμως το θέμα έγινε “μπαλάκι του πινγκ πονγκ” και παραμένει στο συρτάρι.

Συγκεκριμένα, όταν έγινε διαδικτυακό δημοψήφισμα για το θέμα με πίεση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η Κομισιόν ενώ αρχικά είχε πει ότι θα έχει κάθε χώρα την δική της ώρα, όταν κλήθηκε να εναρμονίσει τις αποφάσεις των κρατών μελών, αρνήθηκε. Είπε ότι «αυτό είναι θέμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και των πρωθυπουργών των κρατών». 

Μάλιστα πέταξε και “καρφιά” για την απραξία της Γερμανίας επί του θέματος, επειδή αυτό είχε υποκινηθεί από Φινλανδούς και Γερμανούς ως επί το πλείστον, επί γερμανικής προεδρίας. Όμως και η Πορτογαλία που ακολούθησε στην προεδρία καθυστέρησε για το ζήτημα, ίσως επειδή οι Πορτογάλοι είναι υπέρ της αλλαγής της ώρας.
 Η Κομισιόν
συνεχίζει να “νίπτει τας χείρας της”, αλλά και τα κράτη-μέλη δεν δείχνουν καμία ζέση να οριστικοποιήσουν το ζήτημα. 

Οι Φινλανδοί είναι κάθετα κατά της θερινής ώρας υποστηρίζοντας (με μελέτες πάντως) ότι τα ενεργειακά οφέλη είναι μηδαμινά μπροστά στην αναστάτωση του κιρκαδιανού ρυθμού του ανθρώπινου οργανισμού και του πιθανού κινδύνου καρδιαγγειακών επεισοδίων. 

 Το δημοψήφισμα που έγινε διαδικτυακά χώρισε την Ευρώπη σε δύο στρατόπεδα και η Ελλάδα ψήφισε 50%-50%, ενώ οι περισσότερες χώρες είχαν λιγότερο διχαστικές τάσεις με σαφή προτίμηση είτε στην “πάγια” χειμερινή ώρα, είτε στην αλλαγή δύο φορές το χρόνο είτε και στην διατήρηση της θερινής όλο το χρόνο. Αποφασίστηκε, όπως ανακοίνωσε τότε η Κομισιόν, ότι από το 2022 θα έχει κάθε χώρα την επιλογή για θερινή ή χειμερινή ώρα, αρκεί να το δηλώσει από το 2021.

 Όμως το 2021 τελειώνει και τίποτα δεν έχει γίνει, η δε γερμανική και η μετά από αυτήν προεδρίες, αποχώρησαν δηλώνοντας ότι με Βrexit και πανδημίες είχαν άλλα σοβαρότερα ζητήματα να αντιμετωπίσουν.

Οι αλλαγές στην Ελλάδα

 Το υπουργείο Μεταφορών θέτει την αλλαγή της ώρας ως απόφαση των Βρυξελλών πάντως και αναφέρει στην σχετική ανακοίνωσή του τα εξής: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2021, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της EE 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη θερινή ώρα. Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα πίσω, δηλαδή από 04:00 π.μ. σε 03:00 π.μ.».

 Η θερινή ώρα στη χώρα μας πρωτοεισήχθη το 1932, αλλά ατόνησε αμέσως γιατί ήταν πρόσφατη και η αναγκαστική αλλαγή της μισής ώρας ώστε η Ελλάδα να εναρμονιστεί με την ζώνη ώρας της Ανατολικής Ευρώπης και “έπεσε πολύ” το 90λεπτο. 

Αυτή η μιάμιση ώρα συνάντησε αντιδράσεις κυρίως στην δυτική και βορειοδυτική Ελλάδα.Επανήλθε μετά την μεγάλη ενεργειακή κρίση του 1973, όταν την θέσπισαν πολλά ευρωπαϊκά κράτη. Η Ελλάδα την θέσπισε το 1975 και ίσχυε αρχικά από τον Μάρτιο μέχρι το Σεπτέμβριο. Μετά το 1997 η Ελλάδα εναρμονίστηκε με τις Βρυξέλλες και έκτοτε η αλλαγή της ώρας οριζόταν κεντρικά από την ΕΕ.

Το Μαρόκο και η Τουρκία έχουν μόνιμη θερινή ώρα, ενώ υπάρχουν και χώρες που έχουν διπλή θερινή ώρα, δηλαδή εισήγαγαν την θερινή ως μόνιμη και εν συνεχεία κάθε καλοκαίρι προσθέτουν άλλη μια ώρα. H διπλή θερινή ίσχυσε σε πολλές χώρες στη διάρκεια του παγκοσμίου πολέμου και κυρίως στη Βρετανία που κράτησε τη διπλή θερινή από το 1941 έως το 1947. 

Πηγή : https://slpress.gr/

to synoro blog

28 Οκτ 2021

ΑΓΙΑ ΘΕΚΛΑ Σέριφος, Κυκλάδες

ΑΓΙΑ ΘΕΚΛΑ

Σέριφος, Κυκλάδες

Χρήστος Παπαναστασίου / Σεριφιώτικο - Ψαροσύρικο - Ροζακί - Αηδάνι - Ασύρτικο - Τσαμπάτος - Κουντούρα / 2020

Οι ποικιλίες αμπέλου που συναντάμε διάσπαρτες στα οινοπέδια της χώρας μας αποτελούν τον βασικότερο παράγοντα της μοναδικότητας των ελληνικών κρασιών.

 Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για άγνωστες, σχεδόν εξαφανισμένες ποικιλίες από προφυλλοξηρικά αμπέλια μεταξύ 60 και 130 ετών. 

Αρώματα πυρηνόκαρπων και βρεγμένου βότσαλου, ισορροπημένη γεύση, ευχάριστη οξύτητα και επίγευση με νύξεις αλατότητας. Συνολική παραγωγή 1.200 φιάλες.


Μετά από ένα καλοκαίρι που άφησε ανάμεικτα συναισθήματα, οδεύουμε στην καρδιά του φθινοπώρου. Θα το θυμόμαστε ως το καλοκαίρι των μεγάλων αντιθέσεων, μια και η συγκρατημένη αισιοδοξία του εμβολιασμένου πληθυσμού εξελίχθηκε σε ανεμελιά έστω και πρόσκαιρα, ζήσαμε ακραίες κλιματολογικές συνθήκες και περιβαλλοντικές καταστροφές, ενώ η διαδικασία του τρύγου που ξεκίνησε πρώιμα στις περισσότερες περιοχές λόγω υψηλών θερμοκρασιών γεννά μεγάλα ερωτηματικά για τη βιωσιμότητα της αμπελοκαλλιέργειας στον ευρωπαϊκό Νότο.

 Το σίγουρο είναι ότι από τη σοδειά του 2021 θα δοκιμάσουμε κρασιά που θα μας συναρπάσουν και άλλα που θα μας απογοητεύσουν. Όπως συμβαίνει σε όλες τις κρίσεις, «η μεσαία τάξη οδεύει προς εξαφάνιση». 

 Μπορεί στους περισσότερους η λέξη «φθινόπωρο» να ηχεί μελαγχολικά ‒κατάλοιπα, βλέπετε, από τα σχολικά χρόνια‒, όμως πρόκειται για την εποχή που τα περισσότερα λευκά και ροζέ κρασιά (προερχόμενα από το βόρειο ημισφαίριο) δοκιμάζονται καλύτερα από κάθε άλλη εποχή, μια και βρίσκονται στο ιδανικό χρονικό σημείο μετά την παραγωγή τους. 

Η νέα σεζόν, λοιπόν, ξεκινάει με πέντε προτάσεις περιορισμένης παραγωγής που ξαφνιάζουν ευχάριστα, δίνοντας παράλληλα μεγάλη ευχαρίστηση στις φθινοπωρινές οινοποσίες. 
 Πηγή : https://www.lifo.gr/

to synoro blog

Την Θύμηση στο ηρωικό έπος του 1940 έστρεψε το νησί της Σερίφου


φωτοAimilia Bakourou

Την Θύμηση  στο ηρωικό έπος του 1940 έστρεψε το νησί της Σερίφου , τιμώντας με κάθε επισημότητα τη μνήμη των προγόνων μας που αγωνίστηκαν και θυσιάστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας
Οι επετειακές εκδηλώσεις στο νησί  κορυφώθηκαν και ολοκληρώθηκαν με την παρέλαση στην Κάτω Χώρα , η οποία προκάλεσε ιδιαίτερη συγκίνηση στους παρευρισκόμενες πολίτες, καθώς μετά από ενάμιση χρόνο είχαν και πάλι την ευκαιρία να καμαρώσουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, γιορτάζοντας όλη μαζί το ένδοξο παρελθόν και την ολοζώντανη ιστορία της πατρίδας μας.

Ο Δήμος Σερίφου στην Σελίδα του σχολίασε το γεγονός 
«Ετούτος δω ο λαός δε γονατίζει παρά μονάχα μπροστά στους νεκρούς του». 
Γ. Ρίτσος Χρόνια Πολλά!

Το σχόλιο της αντιπολίτευσης 
χρέος όλων μας η διαφύλαξη της παρακαταθήκης των θυσιών και του αγώνα των προγόνων μας αλλά και η "επιστράτευση" των αρετών και των δημιουργικών μας δυνάμεων με στόχο την επίτευξη της προόδου και της ευημερίας του τόπου μας. Η 28η Οκτωβρίου μας θυμίζει το ένδοξο παρελθόν αλλά πολύ περισσότερο ας αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα για το μέλλον 

28η Οκτωβρίου 1940
Αίσθηση προκάλεσε το σχόλιο του συμπατριώτη μας Γιώργου Γαλανού 
Επ' ευκαιρία της εθνικής επετείου θέλω να αναφερθώ σε ιστορικά δεδομένα που αποσιωπούνται σκοπίμως.....
  1. Δεν έχουν γίνει γνωστοί όλοι οι πεσόντες Σερφιώτες στο Αλβανικό μέτωπο.....
  2. Δεν αναφέρονται οι ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΟΙ που έλαβαν μέρος με τον ΕΛΑΣ και με τον ΕΔΕΣ αλλά και στην Μέση Ανατολή.....
  3. Δεν αναφέρονται οι νεκροί από πείνα λόγω της αρπαγής της παραγωγής από τους Ιταλούς καθ' υπόδειξη των ντόπιων συνεργατών τους.....
  4. Δεν αναφέρεται το ΣΑΜΠΟΤΆΖ καθ' υπόδειξη και εντολή του συμμαχικού στρατηγείου Μέσης Ανατολής από ΣΕΡΦΙΏΤΕΣ του Γερμανικού πετρελαιοφόρου ( βαρέλια με DIEZEL) στο Μέγα Λιβάδι.....
  5. Δεν αναφέρεται ότι ο Γ.ΓΡΌΜΑΝ υπηρετούσε στην Κρήτη ως αξιωματικός των SS....
  6. Δεν αναφέρονται αυτοί που χάθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης και στα τάγματα εργασίας στην Γερμανία.....
ΥΓ
Καλό θα ήταν να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια καταγραφής αυτης της περιόδου απο κάποιο φορέα για να ξέρουμε  τι έγινε και να μάθουν και τα παιδιά μας παραθέτω την προσπάθεια του Δήμου Κύθνου 
''ΧΡΌΝΙΑ ΜΑΣ ΠΟΛΛΆ''
Πηγή : 

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...