31 Ιαν 2023

Στην Βουλή η προσπάθεια ιδιοποίησης της δημόσιας γης στις περιοχές Κουταλά και Μεγάλου Λιβαδίου Σερίφου από την εταιρεία Μεταλλεία Σερίφου


Ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση για την καταπάτηση δημόσιων εκτάσεων στις περιοχές Κουταλά και Μεγάλου Λιβαδίου Σερίφου από την εταιρεία «Μεταλλεία Σερίφου – Societe Des Mines De Seriphos Et De Spiliazeza (Au Laurium). 

Την ερώτηση συνυπογράφουν 20 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Όπως αναφέρει η ερώτηση,το τελευταίο διάστημα έγινε γνωστό τόσο από την ομόφωνη καταγγελία του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Σερίφου στις 6/12/2022, όσο και από πρόσφατα δημοσιεύματα ότι, η εταιρεία «Μεταλλεία Σερίφου – Societe Des Mines De Seriphos Et De Spiliazeza (Au Laurium)»τοποθέτησε αυθαίρετα σε δημόσιες εκτάσεις του νησιού, πινακίδες ιδιοποίησης και κυριότητας των περιοχών αυτών.

Πρόκειται για παλιά ιστορία στο νησί της Σερίφου. Από τους πάλαι ποτέ ιδιοκτήτες των μεταλλείων, της οικογένειας Γκρώμαν που αιματοκύλισαν την απεργία των μεταλλωρύχων στις 21 Αυγούστου 1916 και αργότερα ταυτίστηκαν με τους Ναζί μετά την κατάληψη του νησιού στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, περάσαμε στους επιγόνους τους που λειτούργησαν τα μεταλλεία ως το 1963 και μετά εγκατέλειψαν το νησί, αφήνοντας πίσω τους ερείπια, μεταλλευτικούς κρατήρες και βουλιαγμένες στοές. Στη συνέχεια η εταιρεία αποκτήθηκε από την οικογένεια Αγγελοπούλου, ενώ πριν ένα (1) χρόνο αγοράσθηκε από τη σημερινή ιδιοκτησία. 


Σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα υπήρξαν και δικαστικές διαμάχες, ενώ η εταιρεία διεκδικεί συνολικά εκτάσεις περίπου 2.600 στρεμμάτων με επίκεντρο την περιοχή του Μεγάλου Λιβαδιού, με πλαγιές, εγκαταστάσεις, σκάλα φόρτωσης και εργαστήρια. 


Στην πραγματικότητα με την προσπάθεια ιδιοποίησης της δημόσιας γης, επαναλαμβάνεται η ιστορία εκμετάλλευσης και κερδοσκοπίας του εξαιρετικού φυσικού περιβάλλοντος και του τοπίου υπέρ των μεγαλοεπενδυτών, χωρίς καν να διαθέτουν το τεκμήριο της ιδιοκτησίας. Είναι όμως σίγουρο ότι τόσο ο Δήμος, όσο και οι κάτοικοι της Σερίφου, δεν είναι διατεθειμένοι να εγκαταλείψουν τα νόμιμα δικαιώματα τους, τη διάσωση των αρχαίων και νεότερων μνημείων, την ιστορική και πολιτιστική τους κληρονομιά.

 Για όλους τους παραπάνω λόγους, ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί,Α) Θα βάλουν φρένο στις αδηφάγες επιδιώξεις της εταιρείας, που τοποθετώντας αυθαίρετα ταμπέλες ιδιοκτησίας σε δημόσιες εκτάσεις, επιδιώκει να δημιουργήσει τετελεσμένα ιδιοκτησιακά δεδομένα;

Β) Θα υπάρξουν συγκεκριμένα μέτρα ορισμού των ιδιοκτησιών, έτσι ώστε να κατοχυρωθούν η δημόσια και δημοτική γη, καθώς και τα συμφέροντα των πραγματικών ιδιοκτητών;

Γ) Θα ληφθούν μέτρα προστασίας των μνημείων, όπως π.χ. η προβλήτα φόρτωσης καθώς και οι εγκαταστάσεις ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, έτσι ώστε να δημιουργηθεί βιομηχανικό – τουριστικό πάρκο στο νησί;

Πηγή : https://parianostypos.gr/

to synoro blog

Η Ελλάδα αποκτά καταγεγραμμένο Εθνικό Δίκτυο Μονοπατιών


Ξεκινάει η υλοποίηση μιας ακόμα εμβληματικής περιβαλλοντικής μεταρρύθμισης, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά καταγεγραμμένο κι εμπλουτισμένο Εθνικό Δίκτυο Μονοπατιών. Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δημοσίευσε πρόσκληση χρηματοδότησης συνολικού ύψους 30 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας προς τους Δήμους, τις Περιφέρειες, το Άγιον Όρος και εκκλησιαστικούς φορείς -με φορέα υλοποίησης τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.)- για τις παρακάτω δράσεις:

  • Αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου μονοπατιών, διαδρομών πεζοπορίας και ποδηλασίας.
  • Δημιουργία νέων μονοπατιών, διαδρομών πεζοπορίας και ποδηλασίας.
  • Δημιουργία και βελτίωση των χώρων αναψυχής σε επιλεγμένα σημεία του δικτύου μονοπατιών.

Στόχος της δράσης είναι η προστασία της βιοποικιλότητας μέσα από τη χαρτογράφηση διαδρομών, που θα ενταχθούν στο εθνικό δίκτυο μονοπατιών. Προωθείται ένα ήπιο μοντέλο ανάπτυξης οικοτουρισμού σε παρθένες φυσικές περιοχές με πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες.

Αξίζει να σημειωθεί πως το 20% του προϋπολογισμού θα διατεθεί σε μικρούς ορεινούς, νησιωτικούς και ακριτικούς δήμους. Ως ανώτερο ποσό χρηματοδότησης ορίζονται τα 800.000 ευρώ ανά δημοτική ενότητα, ενώ για πυρόπληκτες περιοχές μπορεί να φτάσει στα 1,5 εκατ. ευρώ. Η προθεσμία υποβολής λήγει στις 31/3/2023 στις 15.00.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε σχετικά:

«Με τη νέα μας πρωτοβουλία, αναδεικνύουμε τον δασικό και πολιτιστικό πλούτο που διαθέτει η χώρα μας. Με την καταγραφή και τον εμπλουτισμό του Εθνικού Δικτύου Μονοπατιών στοχεύουμε οι επισκέπτες, αλλά και οι ντόπιοι να έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν τη μοναδική ομορφιά του τόπου μας, μέσα από οργανωμένες και προστατευμένες διαδρομές. Πρόκειται για δράσεις που θα προσδώσουν ιδιαίτερη προστιθέμενη αξία στις τοπικές κοινωνίες κι αποτελούν αυτοτελές τουριστικό προϊόν. Αποδεικνύουμε για πολλοστή φορά έμπρακτα ότι η προστασία και ανάδειξη του φυσικού μας περιβάλλοντος είναι στην πρώτη γραμμή της κυβερνητικής μας πολιτικής».

Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, δήλωσε: «Τα μονοπάτια ταιριάζουν στην Ελλάδα, είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τη λαϊκή αρχιτεκτονική και την ιστορία μας. Ήρθε η ώρα να χρηματοδοτήσουμε τη διάνοιξη, συντήρηση και σήμανση μονοπατιών προστατεύοντας τη βιοποικιλότητα και αναδεικνύοντας τις φυσικές ομορφιές κάθε τόπου. Καλούμε τους Δήμους και τις Περιφέρειες να μας φέρουν προτάσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών».

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Τι ισχύει για την αδειοδότηση των αθλητικών εγκαταστάσεων των Δήμων


Με αφορμή την ανακοίνωση που εξέδωσε η Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ, σχετικά με την απόφαση που έλαβε να αποστείλει προς την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος επιστολή, με την οποία θα ζητείται να ενημερωθούν οι δήμοι όλης της χώρας πως αποτελεί προϋπόθεση αδειοδότησης των γηπέδων η ύπαρξη απινιδωτή σε κάθε γήπεδο, θα θέλαμε να ξεκαθαρίσουμε τα παρακάτω: 

 Α. Είναι αυτονόητο πως οι δήμοι στην ιδιοκτησία των οποίων ανήκουν αθλητικοί χώροι που φιλοξενούν ποδοσφαιρικούς αγώνες , οφείλουν να λαμβάνουν και λαμβάνουν υπόψη τους και τηρούν, όλα όσα προβλέπει η ισχύουσα νομοθεσία, σχετικά με την αδειοδότηση των αθλητικών υποδομών και την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων που τελούνται σε αυτές. Με την ασφάλεια των αθλητών δεν έχει δικαίωμα να παίζει κανείς και οι δήμοι πάντως δεν παίζουν σε καμία περίπτωση.

 Β. Για τη μεγάλη πλειοψηφία των αθλητικών εγκαταστάσεων, όπου διεξάγονται τοπικοί και ερασιτεχνικοί αγώνες, δεν είναι υποχρεωτική, εκ του νόμου, η ύπαρξη απινιδωτή ως προϋπόθεση για την αδειοδότησή τους. Αυτό που πρέπει να εξασφαλίζεται είναι η ύπαρξη φορητού απινιδωτή κατά τη διάρκεια μόνο των αγώνων, κι είναι ανεξάρτητο της διαδικασίας αδειοδότησης των αθλητικών εγκαταστάσεων. 

 Κατ΄ανάλογη δε εφαρμογή του Κανονισμού Αγώνων Ποδοσφαίρου, Πρωταθλημάτων της Επαγγελματικών και Ερασιτεχνικών Πρωταθλημάτων της ΕΠΟ, άποψή μας είναι πως υπεύθυνη για την ύπαρξη απινιδωτή στον αγώνα είναι η γηπεδούχος ομάδα, η οποία επίσης έχει την ευθύνη για την παρουσία και ιατρού, κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

 Γ. Μόνο στις αθλητικές εγκαταστάσεις, με 5.000 θεατές και πάνω, στους αγώνες εθνικών και επαγγελματικών κατηγοριών και στους διεθνείς αγώνες, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σε μόνιμη βάση απινιδωτής, με ευθύνη του φορέα στον οποίο ανήκει το γήπεδο, ως προϋπόθεση για την αδειοδότησή τους. Δ. 

Σε κάθε περίπτωση, οι Δήμοι πρωτοστατούν και θα πρωτοστατήσουν και στο μέλλον σε κάθε σοβαρή κι οργανωμένη προσπάθεια της Πολιτείας, των ομοσπονδιών και των αθλητικών σωματείων, προκειμένου να προστατέψουμε την υγεία και τις ζωές των αθλουμένων στις αθλητικές μας εγκαταστάσεις. Η συν-ευθύνη όλων μας είναι ανεξάρτητη και πάνω από το γεγονός της ύπαρξης απινιδωτή, σε κάθε αδειοδοτημένο γήπεδο. 

Όμως εξίσου σημαντικό είναι να υπάρχει πραγματικός, σχολαστικός και τακτικός έλεγχος από πλευράς ομοσπονδιών και σωματείων, της υγείας των αθλητών που συμμετέχουν στους αγώνες όλων των πρωταθλημάτων. Καλό είναι να παίζουμε μπάλα, αλλά μην πετάμε την μπάλα στην κερκίδα
πη.γή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

30 Ιαν 2023

Μουσικό Εργαστήρι Σερίφου.....για περάστε, για περάστε....


.....για περάστε, για περάστε....
ΤΡΙΤΗ 31/1
16:30-17:15 μουσικοκινητικη 3-5 χρονών
17:30-18:15 μουσικοκινητικη μικρά με γονεις
18:30-19:15 αναπληρώσεις μουσικοκινητικης Β'ομάδα!!!
19:30-20:15 πιάνο
20:30-22:00 χορωδία
ΤΕΤΑΡΤΗ 1/2
15:40-16:25 πιάνο
16:30-17:15 μουσικοκινητικη 5-7χρονων
17:30-18:15 ομαδικό πιάνο
18:30-19:15 κιθάρα
19:30-20:30 ομαδικό μουσακαντηδες
Πηγή : 

Μουσικό Εργαστήρι Σερίφου


to synoro blog

Ακτοπλοΐα: Τα σχέδια των εταιρειών του κλάδου για το 2023


Η τουριστική περίοδος για το 2023 είναι… εδώ. Μπορεί να είμαστε στις αρχές του έτους, όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι μεμονωμένες εταιρείες του κλάδου έχουν καταστρώσει τα σχέδιά τους για μια χρονιά η οποία αναμένεται να είναι καλύτερη από το 2022.

Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν, ενώ ανοίγουν και νέες αγορές, κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό. Στην ακτοπλοΐα επανέκαμψε τον περασμένο Δεκέμβριο ο όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά την πώληση, τον Απρίλιο του 2022, του «Speedrunner ΙΙΙ» στη Seajets του κ. Μάριου Ηλιόπουλου.

Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship «Rosella». Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πρoτού καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.

Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου έπεσαν οι υπογραφές και καταβλήθηκαν τα χρήματα. Το πλοίο μετονομάστηκε σε «Αnemos» και θα φέρει τα παραδοσιακά σινιάλα της ναυτιλιακής εταιρείας του ομίλου με πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία μετονομάστηκε σε Aegean Sea Lines, από Aegean Spreed Lines, και ο λόγος είναι ότι έχει πλέον περάσει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του κ. Λεωνίδα Δημητριάδη-Ευγενίδη.

Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες, όπου θα φουντώσει ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και τη Seajets, η οποία πρόσφατα απέκτησε το «Color Viking» από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Μάλιστα η Seajets αγόρασε το «Color Viking» λίγες μόλις ημέρες προτού κάνει τη συμφωνία ο ομιλος Ευγενίδη για την απόκτηση του «Anemos». Επίσης στη γραμμή, σύμφωνα με πληροφορίες του «business stories», θα κάνει τουλάχιστον 20 δρομολόγια και η Minoan Lines στη γραμμή από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.

Άλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το «Andros Queen», το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργου και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ξεκινήσει δρομολόγια στην ελληνική ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στη γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022. Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο.

Την 1η Ιανουαρίου 2023 ύψωσε την ελληνική σημαία και εγγράφηκε στο Νηολόγιο της Άνδρου στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου. Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Ανδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.

Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες, εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 Ι.Χ. ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 μπαρ, εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 7.005 gross tonnage, το βύθισμά του πέντε μέτρα, το ολικό μήκος του (LOA) 134 μέτρα και το πλάτος του 21,03 μέτρα.

Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη δρομολογείται από τηn Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο «Santa Irini». Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράστηκαν φέτος και θα πλέουν την επόμενη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο. Το πλοίο που αγοράστηκε στα μέσα του περασμένου Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές, ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Πραγματοποίησε κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό, ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημά του στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.

Κρήτη – Κυκλάδες

Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες. Στις τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών, καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχικές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά.

Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο.

Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.

Έντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ Seajets του κ. Ηλιόπουλου, Fast Ferries του κ. Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines, στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο «Thunder» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Θήρα – Ηράκλειο – Θήρα – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Την ημέρα που το «Santorini Palace» θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το «Thunder» θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.

Η Seajets ρίχνει το «Power Jet» στη γραμμή Ηράκλειο – Θήρα – Ιος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ιος – Θήρα – Ηράκλειο και το «Naxos Jet» στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το «Rapidlink Jet» στη γραμμή Ρέθυμνο – Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ιος – Θήρα – Ιος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.

Ανάγκη εκσυγχρονισμού του στόλου

Στο μεταξύ, έρευνα της Vessels Value για τους 10 πιο ακριβούς ακτοπλοϊκούς στόλους παγκοσμίως, συμπεριλαμβανόμενων και των υπό ναυπήγηση – παραγγελία πλοίων έχει την Ελλάδα εκτός, καταδεικνύοντας την ανάγκη για εκσυγχρονισμό του στόλου της.

Αν και στην πρώτη 10άδα βρίσκονται οκτώ ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα απουσιάζει. Πρώτη είναι η Ιταλία και ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία.

Η ακτοπλοΐα συνδέει 116 κατοικήσιμα νησιά στα οποία ζει το 14,6% του πληθυσμού. Το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος θα διεκδικήσει κονδύλια ύψους 4,5 δισ. ευρώ από τα ευρωπαϊκά ταμεία για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών.

Υπολογίζεται ότι τα 3/4 του υφιστάμενου ακτοπλοϊκού στόλου θα πρέπει να έχουν ανανεωθεί έως το 2030.

Η ηλικία των πλοίων το 2020 ήταν:

– 13 συμβατικά πλοία με ηλικία άνω των 40 ετών, εκ των οποίων πέντε, το καθένα ξεχωριστά, ανήκουν σε μονοβάπορη εταιρεία. Αντιπροσωπεύουν το 12% του στόλου.

– 24 πλοία (4 highspeed Pax και 20 συμβατικά Ro-Pax) έχουν ηλικία μεταξύ 30 και 40 ετών. Αντιπροσωπεύουν το 23% του στόλου. Πρέπει να αρχίσει η σταδιακή αντικατάσταση ώστε να έχει ολοκληρωθεί η ανανέωση έως το 2030.

– 43 πλοία, εκ των οποίων 25 Highspeed (15 Ro-Pax και 10 Pax ) και 18 συμβατικά έχουν ηλικία 20-30 έτη. Η αντικατάστασή τους θα πρέπει να ολοκληρωθεί γύρω στο 2030 και λίγο αργότερα. Αποτελούν το 41% του στόλου.

– 25 πλοία, εκ των οποίων 19 και έξι Highspeed (4 RoPax, 2 Pax) νεότερα της 20ετίας. Με τα σημερινά δεδομένα τα πλοία αυτά έχουν μια 20ετία ακόμη μέσα στην οποία θα μπορούν να δραστηριοποιούνται και η ανανέωσή τους υπολογίζεται το 2040. Αντιπροσωπεύουν το 24% του ακτοπλοϊκού στόλου.

Υπολογίζεται ότι το κόστος για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου μέσα στην επόμενη 10ετία θα ανέλθει στα 4,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς.

Τα 2 δισ. ευρώ θα πρέπει να δοθούν άμεσα και αφορούν 37 πλοία άνω των 30 ετών. Τα άλλα 2,5 δισ. θα δοθούν για ανανέωση 43 πλοίων ηλικίας μεταξύ 20-30 ετών.

Για πλοία ηλικίας μικρότερης των 20 ετών δεν υπάρχουν εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου θα έχει θετικές επιπτώσεις και στο περιβάλλον, αφού ευθύνεται για το 1,9% της εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου στην Ελλάδα και είναι ο τέταρτος πιο ρυπογόνος στόλος επιβατικών πλοίων μετά του Ηνωμένου Βασιλείου, της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Πηγή:newmoney.gr/Του Μηνά Τσαμόπουλου



to synoro blog

«Πολικός αεροχείμαρρος» φέρνει χιόνια και στα νησιά του Αιγαίου


Προειδοποίηση για ραγδαία επιδείνωση του καιρού με απότομη πτώση της θερμοκρασίας, συνθήκες παγετού και χιόνια μέχρι και την… θάλασσα απηύθυνε ο μετεωρολόγος Κλέαρχος Μαρουσάκης.

Σε ανάρτησή του στα social media, κάνει λόγο για «πολικό αεροχείμαρρο», ο οποίος «θα αλληλεπιδράσει με τις θερμότερες θάλασσες της Αδριατικής, του Ιονίου αλλά και του Αιγαίου, δημιουργώντας διαδοχικά βαρομετρικά χαμηλά, τα οποία θα φέρουν χιόνια μέχρι και τη θάλασσα.

Σύμφωνα με την εκτίμηση του μετεωρολόγου, στα λευκά θα «ντυθούν» τα νησιά του Αιγαίου, ενώ ειδικά για την Αττική ζητά «αυξημένη ετοιμότητα» καθώς συγκεντρώνει «υψηλές έως πολύ υψηλές πιθανότητες να δοκιμαστεί από τον ισχυρό χιονιά».

Η ανάρτηση του Κλέαρχου Μαρουσάκη
ΤΟ “ΠΟΛΙΚΟ ΠΟΤΑΜΙ” ΦΕΡΝΕΙ ΒΑΡΥΧΕΙΜΩΝΙΑ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΜΑΣ

Μετά την πολική “μπάλα” που μας έφερε τις πρώτες αξιόλογες κακοκαιρίες στη χώρα μας για το 2023 σε έναν μέχρι τώρα υποτονικό χειμώνα, έρχεται ο πολικός αεροχείμαρρος για να μας βάλει κι επίσημα στην καρδιά του Χειμώνα φέρνοντας βαρυχειμωνιά ιδιαίτερα προς το τέλος της νέας εβδομάδας. Αυτό σημαίνει ότι η θερμοκρασία θα σημειώσει κατακόρυφη πτώση φέρνοντας συνθήκες παγετού αλλά και χιόνια ακόμη και σε πεδινές περιοχές.

Στο βίντεο χαρτών που ακολουθεί επισημαίνουμε τον πολικό αεροχείμαρρο ο οποίος κατεβαίνει σε χαμηλότερα γεωγραφικά πλάτη στρεφόμενος προς την περιοχή μας για να οδηγήσει τον πολικό αέρα προς τα μέρη μας ο οποίος καθώς θα αλληλεπιδράσει με τις θερμότερες θάλασσες της Αδριατικής, του Ιονίου αλλά και του Αιγαίου πελάγους, θα δημιουργήσει διαδοχικά βαρομετρικά χαμηλά τα οποία θα φέρουν τα χιόνια μέχρι και τη θάλασσα!

Από Πέμπτη – Παρασκευή και στη συνέχεια τα κύρια χαρακτηριστικά του καιρού θα είναι οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες με συνθήκες παγετού προς τα κεντρικά και βόρεια, οι επικίνδυνοι βοριάδες (πρόσκαιρα νοτιάδες), οι ισχυρές βροχές – καταιγίδες με έμφαση θαλάσσιες – παραθαλάσσιες περιοχές και τα πυκνά χιόνια ακόμη και στα πεδινά.

Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι νησιά του Αιγαίου μας θα ντυθούν και πάλι στα λευκά αλλά ακόμη και μέσα σε πόλεις θα πέφτει ή και να στρώνεται το χιόνι. Στο τελευταίο μια αυξημένη ετοιμότητα θα πρέπει να υπάρχει και στο νομό Αττικής όπου συγκεντρώνει υψηλές εώς πολύ υψηλές πιθανότητες να δοκιμαστεί από τον ισχυρό χιονιά με τις λεπτομέρειες να ξεκαθαρίζουν τις επόμενες ημέρες.

ΜΗΝ ΖΗΣΟΥΜΕ ΤΑ ΠΕΡΣΙΝΑ

Παρακολουθώντας την εξέλιξη των προγνωστικών στοιχείων που φτάνουν συνεχώς από τα μετεωρολογικά κέντρα – μοντέλα, το μυαλό μας πηγαίνει στον περσινό εφιαλτικό χιονιά. Σκοπός αυτής της ανάρτησης είναι να προετοιμαστούμε στο μέτρο του δυνατού ώστε σε όποια ένταση κι αν φτάσει αυτό το χιονοκύμα να μην οδηγηθούμε σε σκηνές του παρελθόντος όπως για παράδειγμα πέρυσι. Το προλαμβάνειν καλύτερο του θεραπεύειν…..

Γύρω στην Τετάρτη – Πέμπτη εκτιμούμε ότι θα έχουμε μια σχετικά αξιόπιστη εικόνα για το πώς αναμένεται να εξελιχθεί αυτό το πολικό κύμα και ποιες περιοχές θα δοκιμαστούν από τις χιονοπτώσεις.


Πηγή : https://naxospress.gr/

to synoro blog

Προσχηματικός “διάλογος” για τις αντικειμενικές αξίες


Τον “προσχηματικό διάλογο” του Υπουργείου Οικονομικών με τους Δήμους της χώρας για την υπόθεση του προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών καυτηρίασε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, τονίζοντας πως το κεντρικό κράτος δεν άφησε περιθώριο μεγαλύτερο των 40 ημερών για την ενδελεχή εξέταση της υπόθεσης που επηρεάζει άμεσα όλους τους πολίτες.

Οι τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο της κάθε ζώνης προκαλούν άμεσες συνέπειες στο ύψος της φορολογίας που καλούνται να πληρώνουν οι πολίτες και όσον αφορά τη Σύρο, ειδικότερα, υπάρχει και παραμένει “στρέβλωση για την ενότητα της Ποσειδωνίας”, δεδομένου ότι οι χρεώσεις στην παραλιακή ζώνη της, φθάνουν στο ύψος των χρεώσεων του ιστορικού κέντρου και της πλατείας Μιαούλη. Συγκεκριμένα, οι τιμές στις Αγκαθωπές ανέρχονται μέχρι 1.500 ευρώ, όπως και στην πλατεία στα 1.550 ευρώ.

Το σοβαρό θέμα της διατύπωσης γνώμης προς το κεντρικό κράτος τέθηκε προς συζήτηση στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με το σύνολο των ομιλητών από τις παρατάξεις να κρίνουν αρνητικά τον “δήθεν δημοκρατικό διάλογο” της κυβέρνησης, ώστε να περάσει τις “ήδη ειλημμένες αποφάσεις της”.

Η πρόταση του Δημοτικού Συμβουλίου αφορά στη διατήρηση της τιμής ζώνης των αντικειμενικών αξιών σε όλη τη Σύρο στα ίδια επίπεδα, με εξαίρεση την Ποσειδωνία, για τη δημοτική ενότητα της οποίας προτείνεται μείωση κατά 10% και στις έξι ζώνες της.

Στα παραπάνω, η μείζονα μειοψηφία αντιπρότεινε να μην υπάρξει αλλαγή, επισημαίνοντας πως ο Δήμος δεν μπορεί να κατηγοριοποιήσει τους δημότες, ωστόσο, αιτήθηκε να υπάρξουν άλλοι τρόποι άσκησης πίεσης προς το κεντρικό κράτος για το πολύ σοβαρό θέμα.

Αξίζει να υπενθυμιστεί πως το Υπ. Οικονομικών έστειλε έγγραφο προς τους Δήμους στις 12 Δεκεμβρίου 2022 και ζήτησε εντός Ιανουαρίου απάντηση.

Πρέπει να σημειωθεί πως οι αντικειμενικές αξίες χρησιμοποιούνται κύρια για τον προσδιορισμό της φορολογίας σε μία σειρά από φόρους με πιο γνωστό τον ΕΝΦΙΑ και κατά τις μεταβιβάσεις ακινήτων αλλά και σε περιπτώσεις κληρονομιών ή και δωρεών.

Γ. Πιταούλης: Να διορθωθεί η στρέβλωση

Σύμφωνα με όσα υπενθύμισε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών, Γιάννης Πιταούλης, το 2018 είχε γίνει προσπάθεια καθορισμού των αντικειμενικών αξιών μέσω πιστοποιημένων εκτιμητών και από τότε “αυξήθηκαν σημαντικά και δυσανάλογα οι αντικειμενικές αξίες στην Ποσειδωνία και κυρίως στην παραλιακή ζώνη που δραστηριοποιούνται μόνο εποχιακά τουριστικές επιχειρήσεις”.

Ουσιαστικά ανέλυσε πως, όσον αφορά τη Σύρο “προέκυψε μία σημαντική στρέβλωση που αφορούσε τη δημοτική ενότητα Ποσειδωνίας”.

Στην τοποθέτησή του, εξήγησε ακόμη πως η πρωτεύουσα των Κυκλάδων, συγκριτικά με άλλα νησιά, έχει χαμηλότερες αντικειμενικές αξίες, προσθέτοντας όμως πως, “όποιος έχει ερευνήσει αντίστοιχα προτάσεις Δημοτικών Συμβουλίων θα δει ότι πολλές φορές τα δημοτικά συμβούλια τοποθετούνται αρνητικά στις όποιες αντικειμενικές αξίες έχουν καθοριστεί, όχι στηρίζοντας την άποψή τους σε αναλυτικά στοιχεία – δηλαδή στοιχεία συμβολαίων ή μισθώσεων – όσο κυρίως με κοινωνικά και πολιτικά χαρακτηριστικά”. Βάσει των ανωτέρω, τόνισε πως, “αυτός είναι και ένας από τους λόγους που πολλές φορές οι απόψεις δεν γίνονται αποδεκτές από το Υπουργείο Οικονομικών καθώς με το έγγραφό του μας ζητά να έχουμε μία τεκμηριωμένη θέση”.

Ο κ. Πιταούλης υπογράμμισε πως πάντα πρέπει οι Δημοτικές Αρχές να έχουν στο νου τους τη σύνδεση με το θέμα της φορολογίας, καταθέτοντας την πρότασή του, όπως αυτή προαναφέρθηκε.

Ο ίδιος δεν παρέλειψε να τονίσει πως το κράτος “μάλλον για λόγους νομιμοφάνειας ζητά τη γνώμη μας παρά για ουσιαστικούς λόγους”. Εμμένοντας στην ανάγκη να διορθωθεί η στρέβλωση στο κομμάτι της Ποσειδωνίας, ο ίδιος έκλεισε την τοποθέτησή του.

Ν. Γρυπάρης: Μία δήθεν δημοκρατική διαδικασία

Για μία “δήθεν δημοκρατική διαδικασία” από την πλευρά του Υπ. Οικονομικών έκανε λόγο ο δημοτικός σύμβουλος Νικήτας Γρυπάρης από τη μείζονα μειοψηφία.

“Η προθεσμία έληγε στις 20/1/2023. Υπάρχει παράταση; Μπορούμε τώρα να λάβουμε μια απόφαση και να εκφράσουμε τη γνώμη μας; Ή δεν θα έχει αποτέλεσμα;” σχολίασε αρχικά ο ίδιος, εξηγώντας πως το Δημοτικό Συμβούλιο δεν οφείλει να πάρει απόφαση που θα παραπέμπει σε μία απλή διαμαρτυρία για ένα τόσο σοβαρό θέμα.

“Ο καθορισμός τους δεν είναι μία απλή υπόθεση, εξαρτάται από τη θέση ακινήτου, το είδος ακινήτου, από παλαιότητα και χρήση” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Γρυπάρης, τονίζοντας παράλληλα την αναγκαιότητα το Δημοτικό Συμβούλιο να κάνει μια ουσιαστική προσπάθεια “ώστε να περιγράψει την πραγματική κατάσταση στο νησί μας προς το Υπουργείο”. Σύμφωνα με όσα εξήγησε, “για παράδειγμα η Ερμούπολη ως ιστορικός τόπος. Υπάρχουν πολλοί περιορισμοί ως προς τη δόμηση ακινήτων και εξαρτάται και η αξιοποίησή τους από αυτά.

Μέχρι να ξεκαθαριστεί το Πολεοδομικό της Ερμούπολης, τα ακίνητα έχουν συντελεστή δόμησης χαμηλότερο ενώ οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες έχουν ήδη πληρώσει όταν τα απέκτησαν όχι μόνον για την υπάρχουσα δόμηση φόρου, αλλά και για τη μελλοντική δόμηση που δεν υπάρχει. Πώς λοιπόν θα αυξηθεί στην υπάρχουσα δόμηση αυτή τη στιγμή η τιμή της αξίας τους όταν ήδη έχουμε χάσει από πριν εμείς χωρίς να συμμετέχουμε και χωρίς να λαμβάνουμε υπόψιν στη λήψη των αποφάσεων αυτών, τον όροφο που τυχόν είναι μελλοντικός, αλλά δεν πρόκειται ποτέ να υλοποιηθεί”.

Παρομοίως μίλησε και για τον οικισμό της Άνω Σύρου που είναι παραδοσιακός”.

Κατά συνέπεια, ο κ. Γρυπάρης γνωστοποίησε την πρόταση της παράταξής του, επισημαίνοντας πρώτα τα εξής επί της θέσης του κ. Πιταούλη. “Μπορούμε εμείς σαν δημοτικό συμβούλιο να κάνουμε αυτή τη διάκριση; Να αφήσουμε δηλαδή ανέπαφη την τιμή στην περιοχή της Ερμούπολης και να μειώσουμε αντίστοιχα την τιμή στην περιφέρεια, στην ενότητα της Ποσειδωνίας;

Πώς εμείς που πρέπει να βλέπουμε όλους τους κατοίκους ίσους, θα κάνουμε αυτή τη διάκριση;”.

Ειδικότερα για την πρότασή του, ανέφερε: “Εάν και εφόσον αυτή τη στιγμή δεν μπορεί να γίνει κάτι άλλο όσον αφορά την αυξομείωση των τιμών, οι τιμές να μείνουν όπως είναι στα επίπεδα που υπάρχουν και να μπορέσουμε μέσω άλλων διαδικασιών, απευθυνόμενοι είτε στο Υπουργείο Οικονομικών, είτε όπου χρειάζεται να μπορέσουμε να φέρουμε τις τιμές στην πραγματική τους κατάσταση”.

Μ. Καζαντζάκη: Εμπαιγμός και κοροϊδία

Πολιτικά σχολίασε το θέμα η επικεφαλής της παράταξης “Πρώτα η Σύρος”, λέγοντας πως η στάση του Υπουργείου αποτελεί εμπαιγμό απέναντι στους Δήμους.

“Τόσα χρόνια που υπηρετούμε τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης από τα έδρανα ετούτα, νομίζω πως είναι τουλάχιστον προσβλητικό από πλευράς κεντρικής διοίκησης του κράτους, δηλαδή της κυβέρνησης της εκάστοτε, να μας εμπαίζει και να μας κοροϊδεύει και να μας στέλνει τα θέματα προσχηματικά για να εκφράζουμε γνώμες όταν οι αποφάσεις είναι ειλημμένες. Πώς δικαιολογείται το γεγονός ότι στην εκπνοή του χρόνου αποφάσισαν να μας στείλουν αυτό το εισηγητικό έγγραφο σήμερα με προθεσμία αρχές του χρόνου ώστε να έχουμε καταθέσει την άποψή μας; Αυτό είναι εντελώς προσχηματικό και καμουφλάρουν τις δικές τους αποφάσεις πίσω από δήθεν δημοκρατικές διαδικασίες” υποστήριξε η Μαρία Καζαντζάκη, εκφράζοντας τη συμφωνία της με την Δημοτική Αρχή όσον αφορά την πρόταση του αρμόδιου αντιδημάρχου.

“Είναι δίκοπο μαχαίρι οι αυξομειώσεις. Αν αυξηθούν αυξάνεται και η φορολογία και μάλλον εκεί προσπαθεί να δώσει έμφαση το κεντρικό κράτος, σε μία χρονική περίοδο που ο κάθε ένας από εμάς έχει στραγγαλιστεί οικονομικά” συμπλήρωσε η ίδια, κλείνοντας το θέμα.


Οι τιμές ανά τετραγωνικό μέτρο στις περιοχές

Ακολουθούν οι τιμές ζώνες ανά τετραγωνικό μέτρο και περιοχές, όπως ισχύουν από αρχές 2022: Άνω Σύρος από 800 μέχρι 850 ευρώ, Ερμούπολη από 800 μέχρι 1.550 ευρώ, Βάρη από 750 μέχρι 1.100 ευρώ, Γαλησσάς 800 έως 1.050 ευρώ, Μάννα 700 έως 1.00 ευρώ, Αζόλιμνος 1.100 έως 1.200 ευρώ, Πάγος 700 έως 850 ευρώ, Ποσειδωνία 1.150 έως 1.500 ευρώ, Φοίνικας 800 έως 1.200 ευρώ, Μέγας Γιαλός 950 έως 1.000 ευρώ, Χρούσσα 700 έως 750 ευρώ.

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

29 Ιαν 2023

Σύνδεσμος Σεριφίων 5 Φεβρουαρίου Δίνουμε Αίμα δίνουμε Ζωή!!


5 Φεβρουαρίου από 09:00πμ έως 13:30 στα γραφεία μας 3ης Σεπτεμβρίου 18, δίνουμε Αίμα δίνουμε Ζωή!!

Πηγή : 

Σύνδεσμος Σεριφίων


to synoro blog

Απόλογιστική Συνέλευση του Συνδέσμου Σεριφίων με σημαντικά θέματα &ιστορικές αφηγήσεις για την ιστορία του Συνδέσμου


Απόλογιστική Συνέλευση του Συνδέσμου Σεριφίων με σημαντικά θέματα ιστορικές αφηγήσεις για την ιστορία του Συνδέσμου έγκριση απολογισμού από το Σώμα της Συνέλευσης με τη παρουσία του Δημάρχου κυρίου Ρεβύνθη Κώστα και του Αντιδήμαρχου κυρίου Στέλιου Λιβάνιου.


Στο Δεύτερο Μέρος της Συνέλευσης τέθηκαν πολλά ερωτήματα που αφορούν Δημοτικά προβλήματα από τα μέλη του Συνδέσμου.


Επίσημη πρώτη για την Δημοτική Παράταξη Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας την οποία Εκπροσώπησα ως υποψήφιος Δήμαρχος με ερωτήματα και θέσεις πάνω στα Δημοτικά Προβλήματα του Νησιού μας την Σέριφο.
Πηγή : 

Δημήτρης Γκιολές


to synoro blog

Σύρος: Σοκαριστικά τα αποτελέσματα της μελέτης του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. σχετικά με την ρύπανση στο λιμάνι της Ερμούπολης.


ΣΥΡΟΣ: Σοκαριστικά τα αποτελέσματα της μελέτης του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. σχετικά με την ρύπανση στο λιμάνι της Ερμούπολης.
Στην τεχνική έκθεση του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) για τη ρύπανση στο λιμάνι της Ερμούπολης, η οποία και δόθηκε στη δημοσιότητα στα τέλη του περασμένου έτους, τα συμπεράσματα είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικά για τη δημόσια υγεία.
Συγκεκριμένα, η έρευνα κατέδειξε ακόμα βαρύτερη ρύπανση των ιζημάτων του κόλπου της Ερμούπολης από αυτήν που είχε διαπιστώσει η Aegean Rebreath το 2019. Στη μελέτη η Ερμούπολη συγκρίνεται με το λιμάνι του Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, την Ελευσίνα, το Αλιβέρι, την Αντίκυρα και την Ιερισσό. Μάλιστα, όσον αφορά τα ιζήματα κάποιων βαρέων μετάλλων αλλά και καρκινογόνων υδρογονανθράκων, η Ερμούπολη φαίνεται να έχει ακόμα μεγαλύτερες συγκεντρώσεις από αυτά τα μέρη. Ταυτόχρονα διαπιστώθηκε πολύ σοβαρή ρύπανση των ιζημάτων ακόμα και εκτός του λιμένα (!).
Τα ευρήματα αυτά θα έπρεπε να έχουν σημάνει γενικό συναγερμό στις αρχές. Αντί αυτού όμως, ο ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου Γ. Χατζημάρκος θεωρεί τα αποτελέσματα "καθησυχαστικά" και το θέμα "λήξαν", ενώ δήλωσε ότι οι αγωνιζόμενοι πολίτες "έχουν ψευδαισθήσεις ή ιδεοληψίες στο μυαλό τους"...
Διαβάστε περισσότερα στην ανακοίνωση του Παρατηρητηρίου Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου που ακολουθεί.
Ανακοίνωση – Δελτίο τύπου
Σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης του ΕΛ.Κ.Ε.Θ.Ε για τη ρύπανση του λιμανιού της Ερμούπολης
Δημοσιεύουμε ανάλυση του Παρατηρητηρίου Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου επί των ευρημάτων και των συμπερασμάτων της μελέτης του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. σχετικά με το εύρος της ρύπανσης και τις πιθανολογούμενες ρυπαντικές πηγές του λιμανιού της Ερμούπολης. Την ανάλυση μας, την οποία καταθέτουμε στο δημόσιο διάλογο, μπορείτε να τη διαβάσετε ή να την κατεβάσετε πατώντας εδώ:https://syrosenvobservatory.gr/wp-content/uploads/2023/01/episimansis-apotelesmaton-meletis-elkethe.pdf?fbclid=IwAR06LUCzV-M21QhFlPGmWBH0fhsjhSpNu0MLd8QyNRjK

Έχοντας πλέον μελετήσει τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην τεχνική έκθεση του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., την οποία δημοσιοποίησε ο Περιφερειάρχης κ. Χατζημάρκος, πραγματικά αδυνατούμε να καταλάβουμε πώς το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. εμφανίζει τα δικά του ευρήματα τόσο «καθησυχαστικά» για τους πολίτες και τόσο «αθωωτικά» για τη (διαχρονική) ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα.

Θα έλεγε κανείς πως υπάρχει μια τάση «υποβάθμισης» του μεγέθους και των συνεπειών της ρύπανσης αλλά και μια έντονη προσπάθεια να «γίνει πιστευτό» πως η ρύπανση που διαπιστώνεται οφείλεται αποκλειστικά σε παρελθούσες δραστηριότητες, εξαιρώντας μάλιστα τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη από τις πιθανές πηγές ρύπανσης.
Συνοπτικά, η τεχνική έκθεση του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. καταδεικνύει τα εξής:
Α) Ως προς το μέγεθος της ρύπανσης η έρευνα κατέδειξε βαριά ρύπανση των ιζημάτων του κόλπου της Ερμούπολης, πολύ βαρύτερη από αυτή που είχε καταγραφεί το 2019 στο δείγμα της Aegean Rebreath και που τότε είχε σημάνει συναγερμό. Στη μελέτη, η Ερμούπολη συγκρίνεται με το λιμάνι του Πειραιά, τη Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, την Ελευσίνα, το Αλιβέρι, την Αντίκυρα και την Ιερισσό και μάλιστα από αυτή τη σύγκριση η πόλη μας φαίνεται να έχει τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις στα ιζήματα κάποιων βαρέων μετάλλων αλλά και καρκινογόνων Πολυκυκλικών Αρωματικών Υδρογονανθράκων.

Μη αναμενόμενο και πολύ ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι εντοπίστηκε πολύ σοβαρή ρύπανση των ιζημάτων στη θέση δειγματοληψίας εκτός λιμένα. Ενδεικτικά, εκτός λιμένα, εντοπίστηκε 3.5 φορές περισσότερο χρώμιο Cr και συγκρίσιμες τιμές χαλκού Cu, ψευδαργύρου Zn, νικελίου Ni και βαναδίου V σε σχέση με το δείγμα της Aegean Rebreath του 2019 που είχε παρθεί μέσα από τον κόλπο στο Καρνάγιο!
Β) Ως προς τη χωρική κατανομή της ρύπανσης εντός του λιμένα, η μελέτη του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. καταδεικνύει ότι στα σημεία δειγματοληψίας που βρίσκονται κοντύτερα στο ναυπηγείο εντοπίζονται οι μέγιστες τιμές των συγκεντρώσεων στα ιζήματα της πλειοψηφίας των βαρέων μετάλλων που εξετάστηκαν, με τη χειρότερη κατάσταση να εντοπίζεται στη θέση δειγματοληψίας Σ9 μπροστά δηλαδή από τις πλωτές δεξαμενές.

Το μοτίβο της κατακόρυφης κατανομής των συγκεντρώσεων των βαρέων μετάλλων στο δείγμα «πυρήνα» από αυτή τη θέση, δείχνει ξεκάθαρα, μια πολύ μεγάλη αύξηση της ρυπαντικής δραστηριότητας τα τελευταία χρόνια. Αντίστοιχα και οι συγκεντρώσεις των υδρογονανθράκων στα ιζήματα μεγιστοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης.
Ο επιστημονικός υπεύθυνος της μελέτης – ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.
Μετά τη δημοσίευση της τεχνικής έκθεσης, ο επιστημονικός υπεύθυνος της μελέτης κ. Γιάννης Χατζηανέστης, με δήλωσή του στην εφημερίδα «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ», προέβη στη διευκρίνιση ότι στις παρελθούσες ρυπαντικές πηγές συμπεριλαμβάνεται και η ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, το προφανές δηλαδή που ισχύει για κάθε περιοχή που πραγματοποιούνται ανοιχτές αμμοβολές υδροβολές και βαφές, πολύ μεγάλης κλίμακας, για πάρα πολλά χρόνια.
Παρέλειψε όμως να συμπεριλάβει αυτή τη διευκρίνιση στα επίσημα συμπεράσματά της μελέτης του, ενώ έκανε αρκετές επισημάνσεις ότι καμία παράμετρος της ρύπανσης που εντοπίστηκε δεν σχετίζεται με τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα! Επίσης μιλάει για τη ρύπανση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης μόνο κατά το παρελθόν και δεν κάνει καμία αναφορά στο σήμερα παρά το γεγονός ότι και σήμερα χρησιμοποιούνται οι ίδιες μέθοδοι (ανοιχτές αμμοβολές, υδροβολές και βαφές) και μάλιστα έχοντας καταρρίψει κάθε ρεκόρ ως προς των όγκο των εργασιών.
Σε κάθε περίπτωση θα εκτιμούσαμε ιδιαίτερα τις επίσημες διευκρινίσεις εκ μέρους του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. για το αν υιοθετεί τη δήλωση του κ. Χατζηανέστη και αν διαθέτει κάποια επιστημονική απόδειξη που να πιστοποιεί ότι η ρυπογόνος ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του χθες έπαψε να είναι ρυπογόνος σήμερα.
Ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου και η στάση του Δήμου
Ο Περιφερειάρχης κ. Χατζημάρκος, πλήρως ικανοποιημένος από τα αποτελέσματα της μελέτης, έσπευσε άρον άρον να «κλείσει» το θέμα χαρακτηρίζοντάς το «λήξαν», κάνοντας μάλιστα και την ανεκδιήγητη δήλωση ότι: «Από εδώ και πέρα και επειδή όλοι έχουν δικαιώματα σε αυτή τη ζωή, πρέπει να προστατέψουμε και τις Υπηρεσίες μας και τους συνεργάτες μας. Δεν μπορεί να είναι αντικείμενο επιθέσεων συνεχώς, δεν μπορεί να παρακωλύεται το έργο ενός δημόσιου φορέα ή μιας δημόσιας υπηρεσίας από τις ψευδαισθήσεις ή τις ιδεοληψίες που έχει κάποιος στο μυαλό του. Η νομοθεσία δίνει και σε εμάς δικαιώματα να προστατεύσουμε και τους συνεργάτες μας».
Πραγματικά με αυτά τα ευρήματα δεν μπορούμε να εξηγήσουμε ούτε την ικανοποίηση του κ. Χατζημάρκου αλλά ούτε και την εμμονή του να χαρακτηρίζει τους πολίτες που ανησυχούν για την προφανή και επιστημονικά αποδεδειγμένη πλέον ρύπανση ότι έχουν ψευδαισθήσεις και ιδεοληψίες. Ο κ. Χατζημάρκος θα πρέπει ίσως να μας εξηγήσει τι έκανε ο ίδιος και οι υπηρεσίες του τα χρόνια του παρελθόντος που αντιστοιχούν στις θητείες του, κατά τα οποία ρύπαιναν ανεμπόδιστες οι ρυπογόνες δραστηριότητες (του παρελθόντος). Εννιά (9) χρόνια έκθεσης του πληθυσμού σε εξαιρετικά επικίνδυνες ουσίες δεν είναι λίγα. Εννιά χρόνια θα όφειλε να ελέγχει τις ρυπογόνες δραστηριότητες.
Από την άλλη, είναι τόσο ηχηρή και η απουσία του Δήμου από όλα αυτά, που δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά. Βαρέα μέταλλα, τοξικά στοιχεία, καρκινογόνοι υδρογονάνθρακες δεν δείχνουν να ανησυχούν τον Δήμο, τις Δημοτικές παρατάξεις αλλά ούτε και τους νέους συνδυασμούς και τους υποψηφίους Δημάρχους. Όλοι και όλες υποταγμένοι σε ανεξήγητο και βαθύ «σιωπητήριο».
Όσον αφορά στην τεχνική μας ανάλυση, δεν κρύβουμε ότι προσεγγίσαμε με δέος την επιστημοσύνη του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και είναι περιττό να τονίσουμε ότι η ανάλυση μας δεν διεκδικεί το αλάθητο και είναι ανοιχτή σε κριτική. Σίγουρα, όμως, αποτελεί μια παραστατική παρουσίαση των πραγματικών ευρημάτων της μελέτης καθώς και κάποιων στοιχείων τα οποία, κατά τη γνώμη μας, θα έπρεπε να έχει αξιολογήσει το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. προκειμένου να διατυπώσει τα συμπεράσματά του. Θέτουμε την ανάλυση αυτή στη κρίση του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και των επιστημόνων που τυχόν θα ενδιαφερθούν για το θέμα, αλλά και των συμπολιτών μας.
Στο τέλος του κείμενου, μετά την ολοκλήρωση της τεχνικής ανάλυσης επί των ευρημάτων της μελέτης του ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε., έχουμε συμπεριλάβει και μια πρόταση του Παρατηρητηρίου προς την ONEX, πρόταση την οποία θέτουμε στην κρίση των συμπολιτών μας αλλά και των αρχών.
Σύρος 26.01.2023
Το Διοικητικό Συμβούλιο.
Υ.Γ.: Ευγενικά υπενθυμίζουμε στον κ. Περιφερειάρχη ότι η νομοθεσία δίνει και σε εμάς δικαιώματα και εφόδια για να προστατεύσουμε το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία του τόπου μας από τις υπηρεσίες του, αν αυτές δεν ασκούν τις αρμοδιότητές τους κατά το νόμο.
Πηγή : 

Παρατηρητήριο Ποιότητας Περιβάλλοντος Σύρου


to synoro blog

Κρίσιμα ζητήματα των Δήμων στο επίκεντρο συνεδρίασης της ΚΕΔΕ


Συνεδρίασε την Τρίτη το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΔΕ με κυρίαρχα θέματα τις  ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν και αφορούν στην κυβερνησιμότητα των  δήμων, το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», την τήρηση της υγιεινής και της ασφάλειας των εργαζομένων στους δήμους, την δημοτική αστυνομία, οικονομικά θέματα που αφορούν τους δήμους και τις ΔΕΥΑ, αλλά και ρυθμίσεις για τις ΥΔΟΜ.

Κατά την έναρξη της συνεδρίασης του ΔΣ έγινε και κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας από τον πρόεδρο της ΚΕΔΕ Δημήτρη Παπαστεργίου ο οποίος ευχήθηκε στους συναδέλφους του υγεία και  να συνεχίσουν με το ίδιο πάθος να κρατάνε ψηλά την ιδέα της Αυτοδιοίκησης. Ειδικά για φέτος ο κ. Παπαστεργίου σημείωσε ότι «χρειάζεται υπομονή, ξέρουμε ότι θα είμαστε και πάλι λίγο μόνοι, όπως άλλωστε συμβαίνει διαχρονικά στην Αυτοδιοίκηση, αλλά θα τα καταφέρουμε, στέκοντας ο ένας δίπλα στον άλλον για να δίνουμε λύσεις στα προβλήματα».

Ρύθμιση για την κυβερνησιμότητα των Δήμων

Σε ότι αφορά την πρόσφατη ρύθμιση του ΥΠΕΣ για την επιστροφή αρμοδιοτήτων από τις επιτροπές στα δημοτικά συμβούλια των δήμων, ο κ. Παπαστεργίου ανέφερε: «Το ΥΠΕΣ έκρινε πως έπρεπε να συμμορφωθεί με την απόφαση του ΣτΕ, οπότε αναζήτησε και επέστρεψε τις κρίσιμες αρμοδιότητες στο δημοτικό συμβούλιο. Οι μη ουσιώδεις και κρίσιμες έμειναν στις επιτροπές των οποίων η σύνθεση δεν άλλαξε. Απομένει να διαπιστώσουμε στη πράξη πόσο λειτουργικό θα είναι και κατά πόσο θα μπορούν οι Δήμοι να πάρουν άμεσες και κρίσιμες αποφάσεις για θέματα αρμοδιότητάς τους για να βοηθήσουν την καθημερινότητα των πολιτών».

Το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι και οι 164 εργαζόμενοι που μείνανε εκτός

Για το πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ τόνισε ότι βρέθηκε μία λειτουργική και νομικά αποδεκτή λύση, η οποία όμως αφήνει εκτός 164 εργαζόμενους, οι οποίοι δεν κατάφεραν να μπουν στους προσωρινούς πίνακες.

«Χαιρετίζουμε, σημείωσε, την πρωτοβουλία του υπουργείου Εσωτερικών, η οποία όντως δεν πετά στο δρόμο ανθρώπους οι οποίοι δούλευαν με ετήσιες συμβάσεις 15-18 χρόνια, αλλά θα πρέπει να βρεθεί λύση και για αυτούς τους 164 εργαζόμενους, οι οποίοι επίσης δούλευαν όλα αυτά τα χρόνια. Είναι κρίμα για προφανή ή λιγότερο προφανή σφάλματα ή αβλεψίες της νομοθεσίας  να μείνουν εκτός».

Το δυστύχημα στο Ξυλόκαστρο και η προστασία των εργαζομένων στην καθαριότητα

Με αφορμή το τραγικό δυστύχημα που κόστισε τη ζωή εργαζόμενης στην καθαριότητα του δήμου Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης ο κ. Παπαστεργίου υπογράμμισε πως «το δυστύχημα ούτως ή άλλως δεν έγινε επειδή η άτυχη  εργαζόμενη ήταν ή δεν ήταν ασφαλισμένη, δηλωμένη στην ΕΡΓΑΝΗ ή όχι, αυτό άλλωστε θα το κρίνουν οι αρχές που έχουν αναλάβει να διευκρινίσουν τις λεπτομέρειες του συμβάντος. Έγινε γιατί η καθαριότητα είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά των εργαζομένων στην Αυτοδιοίκηση».

Υπογράμμισε πως οι Δήμοι θα πρέπει να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί στην τήρηση των όρων υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων και στο αν  υπάρχουν τα Μέσα Ατομικής Προστασίας (ΜΑΠ) τους.

Ζήτησε δε από τους εργαζόμενους των δήμων και τους προϊσταμένους να κινούν διαδικασίες για την εξασφάλισή τους, «γιατί κακά τα ψέματα όλοι έχουμε εμπειρίες ότι πολλές φορές τα ΜΑΠ δεν αποδίδονται όχι γιατί εμείς ως δημοτικές αρχές δεν προνοούμε  για τα χρήματα και τους κωδικούς αλλά γιατί καθυστερούν οι διαδικασίες, οι λίστες με τους εργαζόμενους που δικαιούνται ΜΑΠ, ενίοτε και όχι με ευθύνη των εργαζομένων, καθυστερούν οι διαγωνισμοί».

Τόνισε επίσης πως οι εργαζόμενοι θα πρέπει να φέρουν τα Μέσα Ατομικής Προστασίας οπωσδήποτε όταν τους έχουν φυσικά δοθεί. Επίσης, εμείς οφείλουμε να πείσουμε τους ανθρώπους που έχουν την ευθύνη των οχημάτων, χωρίς αστερίσκους και επεξηγήσεις να κρίνουν κατά πόσο είναι αξιόμαχα, έτοιμα να βγουν στο δρόμο τα αυτοκίνητα τα οποία διαθέτουμε, προκειμένου να μη θρηνήσουμε και άλλους εργαζόμενους».

Ενεργειακό κόστος - Δήμοι και ΔΕΥΑ

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ αναφέρθηκε στις εξελίξεις που υπάρχουν  στο θέμα του ενεργειακού κόστους τόσο των ΔΕΥΑ όσο και των δήμων. Σε ότι αφορά τις ΔΕΥΑ σημείωσε ότι πλέον νομοθετήθηκε η δυνατότητα χρηματοδότησής τους και  αυτό το οποίο απομένει είναι να δοθούν αμεσότατα τα χρήματα.

«Τον Νοέμβριο, είπε, στο συνέδριο της ΚΕΔΕ η συζήτηση γινόταν για χρηματοδότηση τους ύψους 20 εκ. ευρώ. Μέχρι τώρα δεν έχει δοθεί ούτε ένα ευρώ, ενώ έχουν περάσει ήδη τρεις μήνες από τότε, ενώ το ενεργειακό κόστος των ΔΕΥΑ ξεπερνά τα 100 εκ. ευρώ.

Αυτό το επισήμανα και στον υπουργό Εσωτερικών και μάλιστα ζήτησα να γίνει συνάντηση με το υπουργείο Οικονομικών και να δοθούν αμεσότατα τα χρήματα στις ΔΕΥΑ, αλλά και μια επιπλέον χρηματοδότηση των δήμων για το 2023. Το ενεργειακό κόστος και φέτος θα είναι μεγάλο για τους δήμους. Θα πρέπει πριν μπούμε επισήμως στην  προεκλογική  περίοδο και σταματήσει ο κρατικός μηχανισμός να λειτουργεί,  να δοθεί τουλάχιστον μία δόση ΚΑΠ στους δήμους για να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουν μέχρι το Μάιο –  Ιούνιο, συν επιπλέον χρήματα για τις Σχολικές Επιτροπές.

Δημοτική αστυνομία

Σε ότι αφορά τη διαδικασία στελέχωσης της δημοτικής αστυνομίας ο κ. Παπαστεργίου ενημέρωσε ότι το ΥΠΕΣ ξεκίνησε τη διαδικασία για την κατανομή των 1.264 θέσεων. Οι δήμοι που έχουν μέχρι σήμερα καταθέσει οργανογράμματα και θέσεις, αυτές εν πολλοίς καλύφθηκαν. Συνέστησε δε στους δήμους που δεν πρόλαβαν να κινήσουν τις σχετικές διαδικασίες να μην ανησυχούν, καθώς όπως είπε, υπάρχει δέσμευση του ΥΠΕΣ ότι θα δοθούν και οι υπόλοιπες θέσεις.

Για τις ΥΔΟΜ και την αποχή των μηχανικών

Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ Δ. Παπαστεργίου ενημέρωσε το ΔΣ για τις εξελίξεις που υπάρχουν σε ότι αφορά στις ΥΔΟΜ. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι η συζήτηση που γίνεται αφορά στη δημιουργία κεντρικών ΥΔΟΜ στους Δήμους πρωτεύουσες των νομών, με διαδημοτική συνεργασία. Ακόμη και αν ένας μικρός Δήμος έχει έναν δυο μηχανικούς, αυτοί ή θα μετακινηθούν στην κεντρική ΥΔΟΜ, ή θα τους ανατίθενται υποθέσεις. Για δήμους που δεν έχουν κανέναν μηχανικό θα υπάρχει διοικητική υποστήριξη από δήμους που διαθέτουν ΥΔΟΜ, οι οποίοι θα τύχουν και οικονομικής υποστήριξης. Για τους δήμους Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Νήσων θα υπάρχει διοικητική υποστήριξη όπως λειτουργούσε μέχρι 31/12/22 ή/ και  από την κεντρική ΥΔΟΜ την οποία έχει στήσει το ΥΠΕΝ για υποθέσεις που δεν μπορούν να χειριστούν λόγω φόρτου κ.λπ.

«Απομένει. τόνισε ο κ. Παπαστεργίου, να κατανεμηθούν με γρήγορο τρόπο οι 150 θέσεις νέων μηχανικών, στις ΥΔΟΜ που έχουν λιγότερο προσωπικό και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν ανάγκες που υπάρχουν. Πάντως πρέπει άμεσα να νομοθετηθεί η συνέχιση διοικητικής υποστήριξης έτσι ώστε να λειτουργήσουν και πάλι οι υπηρεσίες».

Αίτημα στο ΥΠΕΣ για διετή παράταση των συμβάσεων των μηχανικών της ΕΕΤΑΑ

Τέλος μετά από εισήγηση του προέδρου της ΚΕΔΕ το ΔΣ αποφάσισε να ζητήσει από το υπουργείο Εσωτερικών την παράταση των συμβάσεων των 42 μηχανικών της ΕΕΤΑΑ, οι οποίοι στελεχώνουν την υπηρεσία Τεχνικής Υποστήριξης Δήμων, για άλλα δύο έτη. Και αυτό γιατί είναι ήδη σε εξέλιξη 125 αιτήματα 62 δήμων (35 νησιωτικών και 27 μικρών ορεινών) για τεχνική υποστήριξη, έχουν υπογραφεί ήδη 67 προγραμματικές συμβάσεις, εκπονούνται 32 μελέτες και 5 είναι σε αναμονή ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη 7 έργα δήμων.

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...