29 Σεπ 2023

Γιατί δεν πετάνε τα υδροπλάνα;


Αντιναύαρχος ε.α

Διαβάζουμε χρόνια τώρα για τα υδροπλάνα που θα δημιουργήσουν μια αναπτυξιακή ώθηση στις μεταφορές και κυρίως στον τουρισμό  και θα πετάξουν από στιγμή σε στιγμή.  Αρκετοί  αναρωτήθηκαν στα τόσα χρόνια, γιατί δεν πετούν τα υδροπλάνα, όμως απαντήσεις πειστικές δεν υπάρχουν.Λόγω της απασχόλησής μου με το θέμα κυρίως στις χωροθετήσεις τα τελευταία χρόνια, σας στέλνω κάποιες διαπιστώσεις, οι οποίες εκτιμώ ότι απαντούν στο ερώτημα.

Τα υδροπλάνα είναι ένας επικουρικός αναπτυξιακός βραχίονας στον οποίο μπορούμε και πρέπει να επενδύσουμε. Το κύριο ερώτημα που θα πρέπει να τεθεί  από το κεντρικό κράτος είναι ποια είναι τα σωστά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουμε για να πετύχουμε μια σωστή θεμελίωση αυτού του αναπτυξιακού βραχίονα, χωρίς να δημιουργήσουμε πρόβλημα στη λειτουργία των άλλων αναπτυξιακών υποδομών, ώστε να  μπορούμε να επενδύσουμε με ασφάλεια!Παραθέτω μία παρατήρηση από την εφαρμογή της σχεδίασης στην Περιφέρεια Κρήτης το 2016. «Όταν θα πραγματοποιηθεί ο επιχειρησιακός σχεδιασμός για τα υδατοδρόμια στην Ελλάδα, είναι επιβεβλημένο να γίνει μια πλήρης μελέτη, ώστε να γίνουν υδατοδρόμια στις περιοχές που είναι πραγματικά αναγκαία»Πού βρίσκεται όμως ο Επιχειρησιακός Σχεδιασμός;;   

Η παρέμβαση είναι ένα απόσταγμα που έχει συγκεντρώσει γνώση και εμπειρία, που σωρεύτηκε όλα αυτά τα χρόνια που προσπαθούμε χωρίς επιτυχία να πετύχουμε ένα νομικό πλαίσιο λειτουργικό, που τουλάχιστον δεν θα αμφισβητείται και κυρίως δεν θα είμαστε αναγκασμένοι να το αναθεωρούμε ή να το επικαιροποιούμε κάθε δυο χρόνια.

Η παράθεση και ο σχολιασμός των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται σήμερα, γίνεται με στόχο να αποκαταστήσουμε, να διορθώσουμε και να προβλέψουμε για το μέλλον. Κυρίως όμως πριν προχωρήσουμε θα πρέπει να έχουμε πείσει ότι δεν θα δημιουργηθούν αρνητικές λειτουργικές συνθήκες στις ήδη προβληματικές λιμενικές υποδομές της χώρας μας και δεν θα αντιμετωπίσουμε προβλήματα ασφάλειας.

Σε πολλές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί ότι αντιμετωπίζουμε ένα σοβαρό θέμα, όπως είναι η λειτουργία ενός υδατοδρόμιου σε μια λιμενική εγκατάσταση, με περισσή ελαφρότητα,  γεγονός που δρα αρνητικά στους επενδυτές. Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος των προβλημάτων που αντιμετωπίζονται, είναι αναγκαίο να αναφερθούμε ξανά στους βασικούς ορισμούς και τους παράγοντες που επηρεάζουν το υδατοδρόμιο ή το υδροπλάνο. Τι είναι υδροπλάνο, τι είναι υδατοδρόμιο, πού χωροθετείται και ποιος μπορεί να αιτήσει χωροθέτηση.

Το υδροπλάνο είναι αεροσκάφος με δυνατότητα να αποθαλασσώνεται και να προσθαλασσώνεται.   Το ότι μεταφέρει μικρό αριθμό επιβατών ή το ότι απευθύνεται κυρίως στον Τουρισμό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρξουν εκπτώσεις ασφάλειας, οι οποίες είναι ορατές ακόμη και στο Νομικό πλαίσιο!

Το υδατοδρόμιο είναι ένα μικρό αεροδρόμιο! Εξυπηρετεί πελάτες (στάθμευση, έλεγχοι, αναμονή, επιβίβαση), οργανώνει τις πτήσεις, ελλιμενίζει τα μέσα (υδροπλάνα), παρέχοντας πλήρη και πιστοποιημένη ασφάλεια.

Χωροθετείται σε λιμένες της Επικράτειας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό, όπως θα αναπτύξουμε στη συνέχεια, λόγω των γνωστών σε όλους   προβλημάτων που αντιμετωπίζονται στους Ελληνικούς λιμένες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.  Οι λιμενικές μας υποδομές, ως χώρα, έχουν αρκετά προβλήματα νομιμότητας (διαχειριστικής και περιβαλλοντικής) ενώ παράλληλα φορτίζονται τους καλοκαιρινούς μήνες. Παράλληλα για ορισμένα νησιά ο λιμένας αποτελεί τη μοναδική πύλη εισόδου – εξόδου και θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή επειδή εάν φορτίσουμε λειτουργικά αυτά τα σημεία θα δημιουργήσουμε προβλήματα στα πλοία που στη συνέχεια θα παραγκωνίσουν (δικαιωματικά) το υδροπλάνο ως μέσο μεταφοράς και το υδατοδρόμιο ως μία δυνητική πρόσθετη πύλη εισόδου – εξόδου.

Το υδροπλάνο είναι ένα μέσον που δύναται να προσφέρει σε αρκετούς προορισμούς της χώρας μία καλύτερη αναπτυξιακή προοπτική. Να δημιουργήσει νέες μικρές πύλες (ακόμη και πύλες εξωτερικού) και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες. Θα πρέπει όμως να είναι σαφές ότι οι επιλογές που θα γίνουν να έχουν κεντρικό χαρακτήρα και η δυνατότητα (ή μη) να είναι γνωστή εκ των προτέρων!

Θα σας δώσω ένα κλασικό παράδειγμα που αντιμετωπίζεται στη Περιφέρεια Αττικής. Στο λιμένα του Λαυρίου έχουν γίνει προσπάθειες χωροθέτησης Υδατοδρομίου. Στις λιμενικές εγκαταστάσεις υπάρχει επιβατικός σταθμός, ελεγχόμενη στάθμευση, δυνατότητα συνεργασίας με την κρουαζιέρα, όμως υπάρχει ένα δύσκολο υδάτινο πεδίο επειδή το καλοκαίρι οι βόρειοι άνεμοι δημιουργούν κυματισμό που απαγορεύει τις περισσότερες ημέρες την ασφαλή χρήση! Έχουν προσπαθήσει να «χωρέσουν» Υδατοδιαδρόμους ακόμη και μέσα στο λιμάνι, γεγονός απόλυτα αντιδεοντολογικό από πλευράς λειτουργικότητας του λιμένα και ασφάλειας επιβατών και μέσων. Αν λάβουμε υπόψη αυτό το τραγικό «έως 2 μέτρα σημαντικό ύψος κύματος», που προβλέπεται στο ισχύον νομικό πλαίσιο για την ασφαλή προσθαλάσσωση η αποθαλάσσωση και ενισχύει την δυσπιστία των σοβαρών επενδυτών, τότε γίνεται απαγορευτική η χωροθέτηση Υδατοδρομίου στο Λαύριο!

Και η αρμοδιότητα;; Ο κάθε Περιφερειάρχης δεν δύναται θεσμικά,   να διευθύνει ή να αποφασίσει, αλλά ούτε να συντονίσει τα αιτήματα χωροθέτησης Υδατοδρομίων στη Περιφέρειά του! Άρα οι αρμοδιότητες μεταφέρονται αναγκαστικά στις δυσκίνητες κεντρικές κρατικές υπηρεσίες.

Τα παραπάνω είναι προβλήματα και προβληματισμοί που δυστυχώς δεν ελήφθησαν υπόψη ούτε το 2013, ούτε το 2018 αλλά ούτε το 2021 στο τελευταίο νομικό πλαίσιο και είμαστε αναγκασμένοι σήμερα (εφόσον επιθυμούμε να λειτουργήσουμε υδατοδρόμια) να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή, με νέο νομικό πλαίσιο και να ακολουθήσουμε μια ορθολογική σειρά ενεργειών για να καταφέρουμε να προσελκύσουμε μερικούς σοβαρούς επενδυτές στο χώρο των Υδατοδρομίων!!

Θα πρέπει τουλάχιστον αυτή τη φορά να μη βιαστούμε, να κάνουμε προσεκτικά βήματα ώστε να μην απαξιώσουμε τη δυνατότητα πριν καν ξεκινήσει να λειτουργεί!

Όπως γίνεται αντιληπτό η επιλογή μιας θέσης λειτουργίας  ενός υδατοδρόμιου, παρέλκει την εξέταση μιας σειράς παραγόντων οι οποίοι επηρεάζουν ακόμη και την αναγκαιότητα. Κάθε δυνητικός προορισμός της επικράτειας θα πρέπει να προσδιορίζεται και να εξετάζεται με βάση μια σειρά από κριτήρια τα οποία θα πρέπει να πληρούνται. Για κάθε προορισμό η δυνατότητα πρέπει να προσδιορίζεται στη βάση μιας αναλυτικής διαδικασίας δεικτών ορισμένοι από τους οποίους θα πρέπει να έχουν και χαρακτήρα ON – OFF. Άλλοι δείκτες θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως προϋποθέσεις.  Για παράδειγμα η ασφαλής προσβασιμότητα, χωρίς να παρεμποδίζονται υφιστάμενες δραστηριότητες ενός λιμένα, προϋποθέτουν έργο διασφάλισής της.

Η περιβαλλοντική νομιμότητα μιας λιμενικής εγκατάστασης δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ευκαιριακά, δηλαδή να είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο ένα υδατοδρόμιο που χωροθετείται εντός της λιμενικής εγκατάστασης και η κύρια λιμενική εγκατάσταση να μην έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση!

Κατά τον ίδιο τρόπο δρα και η διαχειριστική αρμοδιότητα (νομιμότητα) στους λιμένες. Τα περισσότερα από τα μικρά λιμάνια της χώρας και πολλά από τα μεγάλα, δεν έχουν οριοθετημένη Χερσαία και Θαλάσσια Ζώνη Λιμένα. Παρόλα αυτά πολλοί φορείς όπως Δημοτικά ή Διαδημοτικά Λιμενικά Ταμεία ή τα Λιμενικά Γραφεία των Δήμων, αιτούν ίδρυση υδατοδρομίων χωρίς να έχουν νομιμοποίηση στη διαχείριση της λιμενικής εγκατάστασης ή της  που θα «φιλοξενήσει» ένα υδατοδρόμιο. Ακόμη και οι Περιφέρειες που καλούνται  να προτείνουν λύσεις για τη δαιδαλώδη κατάσταση, δεν έχουν ουσιαστικές θεσμικές δυνατότητες, τουλάχιστον μέχρι σήμερα.

Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δυστυχώς απέτυχε να λειτουργήσει θετικά στην εκκίνηση του τομέα των υδροπλάνων, ως επένδυση. Είναι εγκλωβισμένο σε μία πρακτική που ξεκίνησε από το παλαιότερο αναπτυξιακό νόμο  4146/2013.   Η μεγαλύτερη αδυναμία είναι ότι κανένας από τους τρεις νόμους δεν εδράζεται σε ένα στρατηγικό πλάνο, αλλά και σε μία επιστημονική διασφάλιση δυνατότητας χρήσης του κυματικού πεδίου.  Το νομικό πλαίσιο θα έπρεπε:

  • να αναδείξει την δυνατότητα χωροθέτησης μέσα από την αναγκαιότητα και την εφικτότητα (δείκτες), αλλά και την επιστημονική διαβεβαίωση για την κυματική κατάσταση του πολυδιάστατου κυματικού πεδίου το οποίο αντιμετωπίζεται με «αφελή απλούστευση»,
  • να διευθετήσει τις προτεραιότητες ώστε να μην παρεμβάλλονται και θα δυσχεραίνονται οι λειτουργίες των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων,
  • να προβλέπει ώστε να μην επιφορτίζονται δυσανάλογα με ευθύνες οι Λιμενικές Αρχές,
  • να  βοηθά τα ΟΤΑ και τα Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία να πάρουν τις σωστές αποφάσεις για τον τόπο τους, με γνώμονα τα παραπάνω,
  • να χειραφετεί τις Περιφέρειες αποκεντρώνοντας την αρχική έγκριση πριν φθάσει στο κεντρικό κράτος,
  • να διασφαλίζει ένα αποτελεσματικό μηχανισμό μέσω των υφιστάμενων υπηρεσιών.

Η πρόταση για το συγκεκριμένο θέμα δεν είναι ανάθεση και πάλι σε Επιτροπές, αλλά η ανάθεση σε μία ομάδα τεχνοκρατών, η διαβούλευση των αποτελεσμάτων και στη συνέχεια η ανάθεση σε ομάδα νομικών να μετατρέψει το αποτέλεσμα σε αποτελεσματικό νομικό πλαίσιο.

Ο συντονισμός της επιστημονικής ομάδας αυτής θα πρέπει να γίνεται από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), υπό την υψηλή εποπτεία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) ως ανεξάρτητου φορέα, τη συμμετοχή της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του ΠΝ, αλλά και του ΥΝαΝΠ για τη διασφάλιση της δυνατότητας της λιμενικής εγκατάστασης να «φιλοξενήσει» ανάλογη δραστηριότητα.

Σε κάθε περίπτωση μην περιμένετε σύντομα πτήσεις με υδροπλάνα επειδή όλοι φοβούνται τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη χαλαρότητα των ελέγχων στην ασφάλεια!

Πηγή : https://www.militaire.gr/

to synoro blog

28 Σεπ 2023

Το Παρατηρητήριο Βιώσιμου Τουρισμού Αιγαίου για την Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού


Από τον Γιάννη Σπιλάνη

Τα ελληνικά νησιά, η μεγαλύτερη πολυνησιωτική περιφέρεια της Ευρώπης στη ζώνη του ήλιου, αποτελούν αναμφισβήτητα τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού τουρισμού. Ταυτόχρονα, ο τουρισμός αποτελεί, για τη μεγάλη πλειοψηφία των νησιών μας, μακρά τη σημαντικότερη οικονομική δραστηριότητα από την οποία εξαρτάται η συνολική οικονομική και κοινωνική ζωή των νησιών.

Χωρίς κανείς να παραγνωρίζει κυρίως τα οικονομικά, και σε λίγα νησιά, και τα δημογραφικά οφέλη που έφερε ο τουρισμός μεταπολεμικά, φαίνεται ότι αυτή η μορφή μονοκαλλιέργειας έφτασε στα όριά της.

Τα νησιά μας και ο τουρισμός αλλάζουν με γρήγορους ρυθμούς αφού το real estate (μαζί με τα Airbnb) μεταβάλλει ριζικά το τοπίο, τις παραλίες, τους οικισμούς, την καθημερινή ζωή και τις ανθρώπινες συμπεριφορές, δηλαδή το κοινό μας κεφάλαιο πάνω στο οποίο χτίστηκε το “τουριστικό θαύμα”. Οι ρυθμίσεις για οργανωμένη τουριστική δόμηση μεγάλης κλίμακας και η υπαγωγή τους στις στρατηγικές επενδύσεις (που συνδυάζουν υψηλή επιδότηση και περιορισμένο περιβαλλοντικό έλεγχο) ενισχύουν την χωρίς όρια επέκταση του μοντέλου του τουρισμού των 3S (σ.σ. Sea, Sun, Sand), αφού η έμφαση δίνεται στη μεγιστοποίηση των αφίξεων.Την ίδια στιγμή η αγροτική & η αλιευτική παραγωγή ελάχιστα συμβάλουν στη δημιουργία αλυσίδας αξίας ενώ το μοναδικό πολιτιστικό και περιβαλλοντικό κεφάλαιο των νησιών υποβαθμίζεται καθημερινά, χωρίς να δημιουργούνται νέες δραστηριότητες που να τα αναδεικνύουν. Αντίθετα οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται από την επέκταση του real estate (καθαριότητα και συντήρηση σπιτιών) είναι για ανειδίκευτους και προσωρινά εργαζόμενους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το σύνολο του εργατικού δυναμικού και της δημογραφίας των νησιών. Ταυτόχρονα η κλιματική αλλαγή δημιουργεί νέα δεδομένα που επιβαρύνουν ακόμη την ήδη προβληματική κατάσταση στο νερό και στη βλάστηση, ενώ θέτουν ερωτήματα κατά πόσο η αύξηση της θερμοκρασίας θα επιτρέψει στη Μεσόγειο συνολικά να παραμείνει ελκυστικός προορισμός.

Όλα τα προηγούμενα έχουν σε μεγάλο βαθμό ανατρέψει τη μέχρι σήμερα υπεροχή των οικονομικών αποτελεσμάτων σε σχέση με τις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού. Εδώ και μερικά χρόνια, τα “αθέατα βάρη” του τουρισμού έχουν γίνει θεατά δια γυμνού οφθαλμού. Το ξέσπασμα των πολιτών στη διεκδίκηση του δημόσιου χώρου, και συγκεκριμένα των παραλιών, είναι μια σαφής ένδειξη των επιπτώσεων του υπερτουρισμού, παράλληλα με τα προβλήματα συνωστισμού, κυκλοφοριακής συμφόρησης, θορύβου, αδυναμίας εύρεσης κατοικίας προς ενοικίαση, υψηλών τιμών, συνθηκών και αμοιβής εργασίας, έλλειψης νερού, ατελούς διαχείρισης απορριμμάτων, κορεσμού υποδομών και υπηρεσιών κλπ. που αποτελούν στοιχεία υπέρβασης της φέρουσας ικανότητας των προορισμών.

Οι κοινωνικές συνέπειες της τουριστικής μονοκαλλιέργειας του μαζικού τουρισμού ήλιου και θάλασσας δεν είναι αμελητέες. Ο πληθυσμός στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει το χαμηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης στη χώρα και ταυτόχρονα πολύ υψηλό ποσοστό ατόμων σε κίνδυνο κοινωνικού αποκλεισμού, ενώ βρίσκεται στη 2η θέση στη χώρα σε ό,τι αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ). Παρά την έντονη τουριστική ανάπτυξη η πλειοψηφία των νησιών δεν έγιναν ελκυστικά για τους πολίτες και το δημογραφικό πρόβλημα τα καθιστά ακόμη πιο ευάλωτα.

Οι έννοιες βιωσιμότητα, υπερτουρισμός, φέρουσα ικανότητα κλπ δεν είναι πλέον αντικείμενο μόνο ακαδημαϊκών συζητήσεων και του Συμβουλίου Επικρατείας, αλλά όλο και περισσότερο απασχολούν τόσο τους κατοίκους, τους τουρίστες, όσο τους εργαζόμενους, αλλά και τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Όλοι βλέπουν ότι η ποιότητα ζωής και η εμπειρία που απολαμβάνουν οι μεν και η αμοιβή σε σχέση με τη προσπάθεια που καταβάλλουν οι δε, δεν είναι πλέον ικανοποιητική. Η έκφραση “τρεις μήνες είναι και θα περάσουν” που ακούγεται όλο και περισσότερο, αποτυπώνει τη κατάσταση που είναι αυτό που ορίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού ως μη βιώσιμο τουρισμό.Τα παραπάνω προβλήματα, που έχουν επισημανθεί από χρόνια, δεν μπορούν να περιμένουν άλλες διαπιστώσεις και απαιτούν εκπόνησης στρατηγικής και σχεδίου δράσης βιώσιμου τουρισμού που θα λαμβάνει υπόψη τη φέρουσα ικανότητα κάθε νησιού, αλλά και τις αντοχές της τοπικής κοινωνίας.

Ένα τέτοιο σχέδιο θα πρέπει να περιλαμβάνει κυρίως τους παρακάτω άξονες:

  • Βελτίωση της τουριστικής διακυβέρνησης με τη Δημιουργία Τουριστικού Παρατηρητηρίου και Φορέα Διαχείρισης και Προβολής Προορισμού
  • Επενδύσεις αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών και μείωσης του αποτυπώματος των καταλυμάτων και άλλων τουριστικών επιχειρήσεων με στόχο τη δημιουργία υπεύθυνων επιχειρήσεων με την εφαρμογή των σύγχρονων πρακτικών ολοκληρωμένης βιώσιμης διαχείρισης προσαρμοσμένων στο μέγεθος των τοπικών επιχειρήσεων.
  • Επενδύσεις βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών από την πλευρά του δημόσιου τομέα σε ό,τι αφορά τη κινητικότητα και τη προσπελασιμότητα, τη μείωση και την ορθολογική διαχείριση στερεών & υγρών αποβλήτων, τη βελτίωση της διαχείρισης του πόσιμου νερού, την ανάπτυξη πράσινων υποδομών κλπ. Η διαδικασία πιστοποίησης των προορισμών ως βιώσιμων αποτελεί ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης και παρακολούθησης για συνεχή βελτίωση.
  • Επενδύσεις για την ανάδειξη του τοπικού περιβαλλοντικού, πολιτιστικού και παραγωγικού κεφαλαίου των νησιών για διαφοροποίηση του προσφερόμενου τουριστικού προϊόντος αναδεικνύοντας τον ξεχωριστό χαρακτήρα τους. Η δημιουργία κέντρου αφήγησης της τοπικής ιστορίας ως “σύγχρονου” κέντρου παροχής πληροφοριών για τον προορισμό, μπορεί να αποτελέσει ένα εργαλείο προς την κατεύθυνση αυτή.
  • Προγράμματα δια βίου κατάρτισης και επανεκπαίδευσης εργοδοτών και εργαζομένων για βελτίωση των δεξιοτήτων τους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις (βιώσιμες πρακτικές, ψηφιοποίηση, υποδοχή τουριστών με διαφορετικά ενδιαφέροντα και ανάγκες κλπ) ως υπεύθυνοι εργαζόμενοι.
  • Δράσεις ενημέρωσης επισκεπτών για τη βελτίωση της συμπεριφοράς τους στον προορισμό (υπεύθυνοι τουρίστες)

Τα παραπάνω πρέπει να συνδυαστούν με παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με εθνικές πολιτικές και αφορούν:

  • Τη ανανέωση ή την εκπόνηση τοπικών χωρικών/πολεοδομικών σχεδίων που να λαμβάνουν υπόψη τη φέρουσα ικανότητα κάθε νησιού
  • Την κατάργηση της οργανωμένης τουριστικής δόμησης μεγάλης κλίμακας και μάλιστα ως στρατηγικές επενδύσεις, αλλά και τη χρηματοδότηση γενικά νέων καταλυμάτων όταν υπάρχουν θέματα φέρουσας ικανότητας
  • Την ενίσχυση των πόρων που κατευθύνονται στην αυτοδιοίκηση για εκπόνηση και υλοποίηση σχεδίων & δράσεων για βιώσιμο τουρισμό.

* Ο κ. Γιάννης Σπιλάνης είναι Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου και Διευθυντής του  Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού Αιγαίου

Πηγή : 

to synoro blog

Ολοκληρώθηκε το 9ο Serifos Sunset Race στο νησί της Σερίφου. Μια μοναδική διοργάνωση που τα είχε όλα


Σε ένα καλοκαιρινό Σαββατοκύριακο, από άποψη καιρού, και με μια παγκόσμια αύρα, χάρη στη συμμετοχή αθλητών από πολλές άλλες χώρες, υλοποιήθηκε με επιτυχία η 9η διοργάνωση του Serifos Sunset Race, στο νησί της Σερίφου.

 

Το τριήμερο, 22-24 Σεπτεμβρίου, ήταν αφιερωμένο όχι μόνο στις αθλητικές δραστηριότητες, αλλά και στον πολιτισμό. Περιλάμβανε γνωριμία με παραδοσιακά προϊόντα και γεύσεις του νησιού στην τελετή έναρξης και πεζοπορική διαδρομή σε ένα από τα ωραιότερα μονοπάτια, με τη συμμετοχή στελεχών του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης που μίλησαν για τη χλωρίδα και την πανίδα.     Το αθλητικό σκέλος ξεκίνησε με παιδικούς αγώνες τρεξίματος, με τη συμμετοχή πολλών παιδιών, και συνεχίστηκε με το κυρίως αγωνιστικό σκέλος: αγώνες δρόμου 5 και 10χλμ., καθώς και κολυμβητικούς αγώνες 750, 1.500 και 3.000 μέτρων.

 

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗΣ

 

Η διοργάνωση ξεκίνησε την Παρασκευή (22/9) με καλωσόρισμα όλων των συμμετεχόντων, στην πλατεία της Άνω Χώρας, ένα από τα πιο εμβληματικά σημεία της Σερίφου και από τα ωραιότερα στις Κυκλάδες. Η εκδήλωση εξελίχτηκε σε ένα μοναδικό πάρτυ, με μουσική, χορό και πολύ κέφι.

 

Το Σάββατο (23/9) ξεκίνησε με πεζοπορία σε μία από τις ομορφότερες διαδρομές του νησιού (Καλλίτσος – Χώρα), με οδηγό μονοπατιού αλλά και παρουσία ειδικού επιστημονικού συνεργάτη του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, ο οποίος συνέβαλε στην παρατήρηση και καταγραφή της χλωρίδας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε ο παιδικός αγώνας δρόμου «fun run» και συμμετοχή πολλών παιδιών, στο Λιβάδι, σε δύο διαδρομές (500 και 1000 μ.).

 

Το απόγευμα ακολούθησε το main event της διοργάνωσης, με εκατοντάδες δρομείς να συμμετέχουν στους αγώνες δρόμου 5 και 10χλμ, έχοντας το άγριο τοπίο αυθεντικής ομορφιάς του νησιού από τη μία και το Αιγαίο από την άλλη, τερματίζοντας την ώρα του ηλιοβασιλέματος στην παραλία της Βαγιάς.

 

Νικητής του αγώνα των 5χλμ, o Γιώργος Θεολόγου, των ΣΑΦΑΝΣ, που έκοψε πρώτος την κορδέλα του τερματισμού με χρόνο 23:20. Στα 10χλμ, νικητής ήταν ο Σάββας Σπανούδης, του iRunμε χρόνο 43:21.

 

Στις γυναίκες, νικήτρια στο αγώνισμα των 5χλμ ήταν η Έλλη Καντούνη-Λαδά με χρόνο 24:23. Στα 10χλμ, χρυσή νικήτρια αναδείχτηκε η Jennifer Barbourαπό τις ΗΠΑ, με χρόνο 50:10.

 

Την Κυριακή (24/9), στον κόλπο του Λιβαδιού, πραγματοποιήθηκαν οι αγώνες κολύμβησης των 750, 1.500 και 3.000 μέτρων, με μεγάλη συμμετοχή και παρουσία δεινών κολυμβητών.

 

Την πρώτη θέση στα 750μ κατέκτησαν ο Παναγιώτης Καρράς (11:25) στους άντρες και η Κατερίνα Σιλβιρίδου (15:18) στις γυναίκες.

 

Ο Θεμιστοκλής Αντωνέλος (23:01) τερμάτισε πρώτος στα 1500μ., ενώ η Κατερίνα Λουκά (26:29) κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στις γυναίκες.

 

Στα 3.000μ.,  ένας παλιός γνώριμος, ο Γιώργος Φιρφιλιώνης κατέκτησε το 5ο του χρυσό μετάλλιο στη Σέριφο, με χρόνο 43:52. Στις γυναίκες την πρώτη θέση κατέκτησε η Αμερικανίδα Jennifer Barbour (54:01).

 

Στη διάρκεια και μετά το πέρας των κολυμβητικών αγώνων πραγματοποιήθηκε καθαρισμός της παραλίας Αυλόμωνα, από την ομάδα του SeaChange Greek Islands, με τη συμμετοχή αθλητών και μελών της διοργάνωσης του Serifos Sunset Race, καθώς και κατοίκων του νησιού.

 

Οι απονομές των κολυμβητικών αγώνων και η λήξη της διοργάνωσης έγιναν στην παραλία του Αυλόμωνα, μπροστά από το Calma Drinks & Bites, το οποίο φιλοξένησε όλη τη διοργάνωση των αγώνων της Κυριακής.

 

Το 9ο Serifos Sunset Race υλοποιήθηκε σε συνδιοργάνωση με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και υπό την αιγίδα του Δήμου Σερίφου.

 

Το Serifos Sunset Race θέτει γερά θεμέλια στη Σέριφο από το 2013 μέχρι και σήμερα, συμβάλλοντας στην προώθηση του αθλητισμού και δίνοντας ευκαιρίες στην πράσινη τουριστική ανάπτυξη. Η διοργάνωση, η οποία επιμηκύνει την τουριστική περίοδο στο νησί και φέρνει εκατοντάδες κόσμο από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό, ήταν για μία ακόμη χρονιά πρεσβευτής του προγράμματος SeaChange Greek Islands μία πρωτοβουλία του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και τη μείωση της ρύπανσης που προκαλείται από πλαστικά μίας χρήσης.

 

Για όλα τα παραπάνω,  ο Βουλευτής Κυκλάδων και Αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού, κος Γιάννης Βρούτσης, εξήρε τη σημασία της διοργάνωσης για την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού, τονίζοντας τη στήριξη του Υπουργείου σε αυτή την προσπάθεια.

Ευχαριστούμε πολύ τους Χορηγούς της διοργάνωσης Pende SerifosKrinas Super Market και INDIGO, τους Χορηγούς Μεταφοράς Sea JetsAegean Sea Lines και Zante Ferries, τους Υποστηρικτές Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΜΙΝΟΑYacht ClubINVU και Chill & Co., τους Τοπικούς Υποστηρικτές Λέπι Λέπι, τα οικοδομικά υλικά Ι. ΡάμπιαςΦραγκόσυκοΠολύφημοTootsieΦαρμακείο ΦωτιάδηCalma Drinks & Bites, την Τεχνολογική Αθηνών τα γραφεία ενοικιάσεων αυτοκινήτου Serifos Rent MeBlue Bird και Serifosrental καθώς και τα εστιατόρια Της Καλής, Θαλάμι, Τάκης και Αχινός και όλα τα καταλύματα και ξενοδοχεία που φιλοξένησαν τα μέλη της διοργάνωσης.

Ευχαριστούμε, επίσης, τους Χορηγούς Επικοινωνίας της διοργάνωσης ΕΡΤ3ΕΡΤ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ, COSMOTE TVEmpneusi 107 fm, τα αθλητικά πόρταλ και περιοδικά iRunMag.gr, Running MagazineRunning NewsAthletics MagazineRunnfun.grRunntrail.gr καθώς και τα τοπικά πόρταλ Cyclades24SporCyclades24 και SportCyclades.

 

Οφείλουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο ιατρικό προσωπικό του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου Σερίφου που έδωσε το παρόν σε όλους τους αγώνες, στους ναυαγοσώστες της διοργάνωσης Life Guard Hellas και στο Λιμεναρχείο Σερίφου.

 

Τέλος, σημαντικός ήταν ο ρόλος όλων των εθελοντών και συνεργατών που έκαναν το «9o Serifos Sunset Race» πραγματικότητα.

 

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τον Σεπτέμβρη του 2024 με το «10o Serifos Sunset Race» και νέες εκπλήξεις.

 

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

 

Βρείτε όλα τα αποτελέσματα εδώ: ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ SERIFOS SUNSET RACE 2023

 

Οι τρεις πρώτοι στη γενική κατάταξη κάθε κατηγορίας:

 

RUN 5K – ΑΝΤΡΕΣ

  1. ΓΙΩΡΓΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΥ 00:23:20.276
  2. ΗΛΙΑΣ ΜΑΛΛΗΣ 00:24:23.995
  3. ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ΚΟΝΤΕΣ              00:25:50.306

 

RUN 5K – ΓΥΝΑΙΚΕΣ

  1. ΕΛΛΗ ΚΑΝΤΟΥΝΗ ΛΑΔΑ 00:24:23.995
  2. VIRNA KOUTLA              00:27:30.835
  3. ΦΟΙΒΗ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ 00:29:35.785

 

RUN 10K – ΑΝΤΡΕΣ

  1. ΣΑΒΒΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ 00:43:21.221
  2. ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΡΥΟΦΥΛΛΗΣ 00:45:11.105
  3. ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΛΑΔΗΣ              00:48:07.295

 

RUN 10K – ΓΥΝΑΙΚΕΣ

  1. MS JENNIFER BARBOUR      00:50:10.415
  2. ΕΛΕΝΑ ΚΑΡΑΤΖΑ                                 00:53:53.915
  3. ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΚΡΕΜΕΖΗ (ΚΟΛΟΚΩΤΣΙΟΥ) 00:57:33.345

 

SWIM 750M – ΑΝΤΡΕΣ

  1. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΡΑΣ            00:11:25.179
  2. ΝΙΚΗΤΑΣ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ 00:12:01.809
  3. ΘΡΑΣΟΣ ΓΚΙΚΑΣ              00:13:57.397

 

SWIM 750M – ΓΥΝΑΙΚΕΣ

  1. ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΣΙΛΒΙΡΙΔΟΥ   00:15:18.666
  2. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΜΑΤΕΡΗ 00:15:34.297
  3. ΜΑΡΙΑ ΓΙΑΝΝΙΩΤΗ          00:16:38.610

 

SWIM 1500M – ΑΝΤΡΕΣ

  1. ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ ΑΝΤΩΝΕΛΟΣ 00:23:01.446
  2. ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΩΧΙΟΣ               00:24:34.297
  3. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ 00:25:12.110

 

SWIM 1500M – ΓΥΝΑΙΚΕΣ

  1. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΛΟΥΚΑ       00:26:29.676
  2. ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΛΟΥΜΕΝΟΥ 00:28:53.016
  3. ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ ΚΑΛΑΧΑΝΗ 00:29:14.226

 

SWIM 3000M – ΑΝΤΡΕΣ

  1. ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΙΡΦΙΛΙΩΝΗΣ 00:43:52.956
  2. ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΛΑΔΗΣ             00:46:11.467
  3. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΕΛΟΥΛΗΣ 00:47:21.306

 

SWIM 3000M – ΓΥΝΑΙΚΕΣ

  1. JENNIFER BARBOUR MS 00:54:01.957
  2. CHRISSY ATHANASOPOULOU 01:00:50.886
  3. ΑΝΝΑ ΚΟΥΜΠΟΥΛΗ                01:06:05.023

 

Για περισσότερες πληροφορίες:

 

Πηγή : 

to synoro blog

Υπεγράφη σύμβαση για τη βελτίωση του οδικού δικτύου στις Κυκλάδες


Η εργολαβική σύμβαση του έργου με τίτλο «Βελτίωση της ασφάλειας του οδικού δικτύου της ΠΕ Κυκλάδων», υπεγράφη την Τετάρτη από τον αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων, Γιώργο Λεονταρίτη και τον διευθύνοντα σύμβουλο της αναδόχου εταιρείας «ΤΕΒΑΡ Α.Ε.», Μ. Βαρούνη.

Οι υπογραφές μπήκαν παρόντος του προϊστάμενου της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Κυκλάδων, Λ. Καραδήμα, στο γραφείο του κ. Λεονταρίτη στη Σύρο.

Αμέσως μετά τη δημοπράτηση του έργου και τη διενέργεια του μειοδοτικού διαγωνισμού, προχωρούν οι διαδικασίες για την πραγματοποίηση ενός πολύ σημαντικού έργου, που αφορά στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των ατυχημάτων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο των νησιών της Περιφερειακής Ενότητας Κυκλάδων.

Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 6.168.300,27 ευρώ, ποσό το οποίο έχει εξασφαλίσει η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Οι εργασίες που πρόκειται να εκτελεσθούν είναι οι εξής:

1. Τοποθέτηση νέων μεταλλικών στηθαίων ασφαλείας είτε προς αντικατάσταση των παλιών και φθαρμένων, είτε σε σημεία που κρίνονται αυξημένου κινδύνου, όπως για παράδειγμα είναι οι στροφές μεγάλης καμπυλότητας

2. Τοποθέτηση νέων πινακίδων αναγγελίας κινδύνου καθώς και πληροφοριακών, ενώ παράλληλα θα αντικατασταθούν οι παλιές και φθαρμένες πινακίδες με νέες

3. Διαγράμμιση του επαρχιακού οδικού δικτύου με μονή αξονική γραμμή, με εξαίρεση ορισμένα τμήματα όπου προβλέπεται διπλή διαγράμμιση με οριογραμμές εκατέρωθεν του οδοστρώματος και σε θέσεις διαβάσεων πεζών

4. Τοποθέτηση μεταλλικών μόνιμων ανακλαστήρων, τοποθέτηση πλαστικών οριοδεικτών, κλπ., όπου αυτό κρίνεται απαραίτητο

“Δουλεύουμε καθημερινά και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι και την τελευταία μέρα της τρέχουσας θητείας μας για να εξασφαλίζουμε πόρους για την περαιτέρω βελτίωση του επαρχιακού οδικού δικτύου των νησιών μας. Η οδική ασφάλεια των συμπολιτών μας και των επισκεπτών των νησιών μας παραμένει στις προτεραιότητές μας”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Λεονταρίτης, μετά την υπογραφή της σύμβασης.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης ο ανάδοχος υποχρεούται να ολοκληρώσει το σύνολο των εργασιών εντός 10 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...