30 Δεκ 2015

Γκολ στην ανθρωπιά από τους επίλεκτους Ελλάδος και Σερίφου (pics)

Ο Δήμαρχος Αλίμου κ.Κονδύλης και αντιπροσωπεία των παλαιμάχων με τα τρόφιμα που συγκεντρώθηκαν
Με σκοπό την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου στο Δήμου Αλίμου, αγωνίστηκαν οι επίλεκτοι παλαίμαχοι της Εθνικής Ελλάδος και της Σερίφου.

Η εκδήλωση που διεξήχθη στο γήπεδο Τραχώνων ήταν ποδοσφαιρική γιορτή (οι επίλεκτοι με γκολ των Νόνι Λίμα και Δημήτρη Σαρρή επικράτησαν 2-0) και μεταξύ άλλων την τίμησε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, που έκανε και τις απονομές..Οι παλαίμαχοι ποδοσφαιριστές δεν λησμονούν τον κοινωνικό χαρακτήρα της λειτουργίας τους. Και μέρες που είναι, αποφάσισαν να βάλουν ένα διαφορετικό γκολ. Να πούνε με τον δικό τους τρόπο τα… κάλαντα Παραμονή Χριστουγέννων για άπορες οικογένειες και να σκοράρουν στα δίχτυα της ανθρωπιάς….

Μα αφορμή λοιπόν έναν αγώνα, που τείνει να εξελιχθεί σε θεσμό, αυτόν δηλαδή μεταξύ των Επίλεκτων της Εθνικής Ελλάδος και των παλαιμάχων Σερίφου, οι ποδοσφαιριστές των δύο ομάδων, αποφάσισαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, σε ένα αγώνα διαφορετικού χαρακτήρα. Ένα φιλανθρωπικό παιχνίδι, για  κοινωνικό σκοπό, προκειμένου να ενισχυθεί με τρόφιμα το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Αλίμου. Και ο αγώνας, αποζημίωσε με την ποιότητα του θεάματος, τους περίπου 200 θεατές που βρέθηκαν στην εξέδρα του γηπέδου Αλίμου. Όμως πέτυχε απόλυτα και ο σκοπός τέλεσής του, αφού συγκεντρώθηκαν περισσότερα από 150 κιλά σε τρόφιμα για το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Αλίμου.

Οι αποστολές των δύο ομάδων
«Ήταν μια πολύ καλή πρωτοβουλία, που την δεχτήκαμε με χαρά. Και ευχαριστούμε τόσο τους διοργανωτές, του αγώνα, που ήταν η ΠΕΦΟ Σερίφου, όσο και τους συνανθρώπους μας. Όλους αυτούς τους ανώνυμους ανθρώπους, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα των διοργανωτών, οι οποίοι ανέλαβαν την πρωτοβουλία να έλθουν από το όμορφο νησί των Κυκλάδων στον Αλιμο, για τον αγώνα με τους Έλληνες επίλεκτους διεθνείς και να ενισχύσουν με πάσης φύσεως αγαθά το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου μας» τόνισε μεταξύ άλλων ο Δήμαρχος Αλίμου κ. Ανδρέας Κονδύλης.

Η αποστολή της Μεικτής Παλαιμάχων Ελλάδος. Πανω από αριστερά: Καλτσας, Αρδίζογλου,Λίμα, Σύρμας, Κελεσίδης, Τσελαϊ, Ταραμας, Μπέλλος, Μανίκας. Κατω: Λάλας, Μπονόβας, Σαρρής, Στράντζαλης, Πατσιαβούρας, Αθανασόπουλος
Υπό την αιγίδα λοιπόν των δραστήριων μελών του παραρτήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Φίλων Ολυμπιακού Σερίφου, έγινε αυτός ο φιλανθρωπικού χαρακτήρα ποδοσφαιρικός αγώνας.

Παράρτημα, το οποίο στην 12ετή λειτουργία του, έχει επιδείξει σπουδαίο κοινωνικό έργο στο όμορφο νησί των Κυκλάδων. Και όχι μόνο με την οικονομική ενίσχυση άπορων οικογενειών στη Σλεριφο. Αλλά μεταξύ άλλων και με προσφορά σε σχολεία του νησιού(σ.σ. αγορά φωτοτυπικού μηχανήματος για την κάλυψη των αναγκών του), δημιουργία παιδικής χαράς αξίας 2.300 ευρώ στο νηπιαγωγείο του νησιού μέχρι και αγορά βιοχημικού αναλυτή αίματος αξίας 11.000 ευρώ, για το Αγροτικό Ιατρείο Σερίφου.  

Η αποστολή της Επίλεκτης Ομάδας Σερίφου
Αλλά όπως αποδεικνύεται και από την πρωτοβουλία που πήραν δύο ημέρες πριν τα Χριστούγεννα του 2015 και όχι μόνο εκεί, αφού η χάρη της δράσης τους εξαπλώνεται και στην Αττική, με πρώτο σταθμό τον Άλιμο… 

Οι άνθρωποι της ΠΕΦΟ Σερίφου, πιστοποίησαν  ότι ο αθλητισμός και δει το ποδόσφαιρο, δεν έχει σύνορα και επιβάλετε όσοι το υπηρετούν να ποιούν ήθος και να προάγουν με τις ενέργειές τους τον πολιτισμό, με την δραστηριότητά τους στον Αλιμο, έγιναν οι καλύτεροι κοινωνοί σε όλα όσα πρεσβεύει με την ιδρυτική της διακήρυξη η Πανελλήνια Ένωση Φίλων της λαοφιλούς ομάδος. 

Γι’  αυτό και οι φίλαθλοι, ανεξάρτητα με συλλογική-οπαδική προέλευση, στήριξαν την πρωτοβουλία που ανέλαβαν και κόμισαν στο γήπεδο του Αλίμου από όσπρια, ζυμαρικά, αλεύρι και ζάχαρη μέχρι γάλα, κρέας, λάδι, γλυκίσματα και φρούτα. Για όλους όσοι τα έχουν ανάγκη αυτές τις ημέρες και θα τους προσφερθούν από το κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου Αλίμου.

Οι παρουσίες των αειθαλών διεθνών

Ο υπογράφων, εν μεσω Νόνι Λίμα και Παναγιώτη Κελεσίδη, Διακρίνονται και οι Χρήστο Αρδίζογλου(δεξια), Χρήστος Καλτσάς και Δημήτρης Σαρρής
Και όπως εντυπωσιακή ήταν η προσφορά τω θεατών προς το κοινωνικό παντοπωλείο Αλίμου, εξ’ ίσου εντυπωσιακές ήταν και οι παρουσίες των Επίλεκτων Ελλήνων διεθνών. Δεν βλέπει άλλωστε κάθε μέρα κάποιος τον αειθαλή Παναγιώτη Κελεσίδη(σ.σ. επτά φορές διεθνής) στα 69 του χρόνια, να πιστοποιεί, ότι ακόμη παραμένει αίλουρος. Η τον αεικίνητο  52χρονο Ανδρέα Μπονόβα που παραμένει ακόμη «μηχανάκι» στην μεσαία γραμμή ο οποίος δόξασε 20 φορές την φανέλα της Εθνικής Ανδρών. Ο Ανδρέας Μπονόβας, έτρεχε  ακατάπαυστα και με τις ως διαβήτης -ακόμη- μεταβιβάσεις του, δημιούργησε  τα δύο γκολ με τα οποία η μεικτή παλαιμάχων διεθνών επικράτησε 2-0 της πολύ καλής ομάδας από τη Σέριφο.

Ο Ανδρέας Μπονόβας, που είναι από τα πιο αγαπητά παιδιά που φόρεσαν την «ερυθρόλευκη» φανέλα και με εξάχρονη σε δύο περιόδους προσφορά στην γεννήτορα ομάδα του, τον ΠΑΣ Γιάννενα (σ.σ. τον υπηρέτησε αρχικά από το 1982 μέχρι τον Ιούνιο του 1986, όταν πήρε μεταγραφή για τον Ολυμπιακό, την φανέλα του οποίου τίμησε για τις επόμενες δύο περιόδους και κατέκτησε και ένα Πρωτάθλημα, για να επιστρέψει στον «Άγιαξ» της Ηπείρου από το 1992 μέχρι το 1994, με τον Ηρακλή από το 1988 μέχρι το 1992 να είναι ο ενδιάμεσος σταθμός) έχει 175 συμμετοχές στην Α΄ Εθνική και δέκα γκολ, και ουσιαστικά, είναι  η «ψυχή» της ομάδος Επίλεκτων διεθνών.

Η ακόμη τον 62χρονο και 43φορές διεθνή Χρήστο Αρδίζογλου, να αγωνίζεται σε ρόλο μεσοεπιθετικού και να βγάζει σε κάποιες φάσεις τη στόφα του άσου που μάγευε τους θεατές στις δεκαετίες 1970 και 80. 

Η ακόμη τον 58χρονο-και αυτός διεθνής-αριστερό μπακ Νίκο Πατσιαβούρα με σπουδαία ποδοσφαιρική θητεία σε Λάρισα, Παναθηναϊκό και Άρη Θεσσαλονίκη. Και αρωγός του στην αριστερή πτέρυγα, ως μεσοεπιθετικός ο 63χρονος «Ρουμάνος» Χρήστος Καλτσάς, με την σπουδαία ποδοσφαιρική προσφορά στον Πανσερραικό της εποχής Γιάννης Οικονόμου στις αρχές της δεκαετίας του 1970 . Και στη συνέχεια στον Ολυμπιακό του Λεωνίδα Θεοδωρακάκη και του Σταύρου Νταϊφα.

Χρήστος Αρδίζογλου και Δημήτρης Σαρρής στο εναρκτήριο λάκτισμα
Με συμπαίκτες -στις περιόδου 1975-76 μέχρι τον Ιανουάριο του 1981, που μετεγγράφηκε στον Πανιώνιο στα ανταλλάγματα για το Νίκο Αναστόπουλο-μεταξύ άλλων εκτός του Κελεσίδη και των Χούλιο Λοσάντα, Μαϊκ Γαλάκου και των αείμνηστων Γιάννη Κυράστα και Μιχάλη Κρητικόπουλου.

Τι να πούμε όμως και για δύο άσους που συνδύασαν τον όνομά τους με προσφορά στην  ‘αρχαιότερη’ εν Ελλάδι ομάδα, τον ιστορικό Πανιώνιο.  Τους Νόνι Λιμα και Αντώνη Μανίκα. Ο πρώτος, που έχει συνδυάσει το όνομά του με ένα από τα τρία γκολ που είχαν πετύχει οι «κυανέρυθροι» στην με 3-1 νίκη τους επί της ΑΕΚ στον τελικό του Κυπέλλου το 1979-αλλα και γιατί έφερε στην χώρα τον ανιψιό του Ντανιέλ Μπατίστα-στα 57 του χρόνια, συνεχίζει να ενθουσιάζει με τα ακατάπαυστα τρεξίματά του και τα… στραβά κανιά του.

Μάλιστα, ακούσαμε κάποιον από τους θεατές, που ήταν φίλος των «κυανέρυθρων» της Νέας Σμυρνης(σ.σ. τον οποίο ο Νόνι υπηρέτησε από το 1976 μέχρι το 1988 και στη συνέχει πήγε για τέσσερα χρόνια στον Χαραυγιακό όπου το 1992 ‘κρέμασε’ τα παπούτσια του για να ακολουθήσει καριέρα προπονητή όπου από το 2011 έως σήμερα είναι βοηθός στον Πανιώνιο), ότι εάν ο Νόνι δεν είχε τους σοβαρούς τραυματισμούς από Γιώργο Γεωργαλή σε αγώνα του Πανιώνιου στη Ρόδο  το 1980 και ένα χρόνο αργότερα από τον Στέλιο Μανωλά, τότε θα ήταν σε θέση να αγωνιστεί μέχρι και στη μεικτή Ευρώπης, στην οποία στις αρχές της δεκαετίας του 1980, είχαν αγωνιστεί μεταξύ άλλων οι Θωμάς Μαυρός, Χρήστος Αρδίζογλου και Νίκος Αναστόπουλος.

Ο Ανδρέας Μπονόβας σε ενέργειά του, με τον Γιάννη Λυμβαίο να προσπαθεί να τον προλάβει
Και ο Αντώνης Μανίκας(σ.σ. δύο φορές διεθνής κάτω από τα δοκάρια της Εθνικής ανδρών) οδεύει πια στα 57 του χρόνια και είναι και αυτός «σήμα κατατεθέν» για την ποδοσφαιρική ιστορία του Πανιωνίου, αφού τον υπηρέτησε από το 1974 μέχρι το 1989. Ο Αντώνης, πήρε την θέση του Παναγιώτη Κελεσίδη κάτω από τα δοκάρια στον αγώνα των Επίλεκτων με τη Σέριφο και χρειάστηκε να επέμβει δύο φορές σωτήρια για την εστία του.

Αναφορά ακόμη στον 62χρονο Τάσο Στράντζαλη, που υπηρέτησε για 16 χρόνια τους «μαυραετούς» της Δόξας Δράμας (σ.σ. σταμάτησε την καριέρα του το 1985, ενώ υπήρξε μήλο της έριδος για ΑΕΚ, ΠΑΟ και Ολυμπιακό, που από ατυχία δεν κατέληξε σε μια εκ των τριών) με περίπου 160 συμμετοχές και 20 γκολ στην Α΄ Εθνική.

Και τέλος αναφορά στον «κόουτς» της ομάδος των επίλεκτων. Τον παλαίμαχο διεθνή (σ.σ. με 15συμμετοχές στην Εθνική ανδρών στο διάστημα 1967-71) Γιάννη Γκαιτατζή. Τον 72χρονο ξανθιώτη ακραίο αμυντικό ο οποίος είχε ξεκινήσει το ποδόσφαιρο από τον Ορφέα Ξάνθης και  το 1963 μετεγγράφηκε στον Ολυμπιακό. τον οποίο υπηρέτησε για 14 χρόνια, έχοντας κατακτήσει πέντε πρωταθλήματα (1966, 1967, 1973, 1974 και 1975) και ισάριθμα κύπελλα (1965, 1968, 1971, 1973 και 1975) Ελλάδας. 

Αγώνας γιορτή και διαφήμιση

Ο Νίκος Πατσιαβούρας, σε ενέργειά του
Η αναφορά στους παραπάνω, χωρίς καμία διάθεση για να μειώσουμε τις παρουσίες του διεθνή κεντρικού επιθετικού  Κώστα Μπατσινίλα (σ.σ. με 22 συμμετοχές στην Εθνική ανδρών), που τίμησε τις φανέλες Εθνικού-Παναθηναϊκού-ΟΦΗ-Απόλλωνα Σμύρνης και Κορίνθου, αλλά και του Θανάση Μπέλλου, που μεταξύ άλλων  έχει αγωνιστεί  σε Ατρόμητο Αθηνών και Πανιώνιο. Όπως επίσης και αυτές των Σπύρου Τάραμα,  Γιάννη Λάλα (σ.σ.αεικίνητος,  με πέρασμα από τον Ολυμπιακό) Δημήτρη Σαρρή ( και αυτός πρώην «ερυθρόλευκος» και αυτός και από τους κορυφαίος της Μεικτής,  αφού και γκολ σημείωσε και πολύ δραστήριος μεσοεπιθετικά ήταν) Ηλία Τσελαι (Ολυμπιακό-Πανιώνιο-Περαμαϊκό) αλλά και ο Λάζαρος Σύρμας (Πανσερραϊκός και Αγροτικός Αστέρας, κάποιες από τις ομάδες στις οποίες αγωνίστηκε), με τους δύο τελευταίους να είναι το κεντρικό αμυντικό δίδυμο για την Μεικτή επιλέκτων. που αποτέλεσαν την αποστολή της Μεικτής παλαιμάχων.

Και από την άλλη, άσοι από την γραφική Σέριφο, που παρουσίασαν αξιοπρεπέστατο σύνολο και βοήθησαν στο να εξελιχθεί σε διαφήμιση για το ποδόσφαιρο η 70λπετης διάρκειας ποδοσφαιρική πανδαισία. Και ήταν γιορτή ο αγώνας, εάν σκεφτεί κάποιος, ότι αγωνίστηκαν ποδοσφαιριστές, που διάγουν την έβδομη δεκαετία της ζωής τους, (εκτός από τον Παναγιώτη Κελεσίδη να προσθέσουμε και τον 68χρονο και άοκνο στις ενέργειές του Μιχάλη Τσιλαβή των «φιλοξενούμενων»)  μέχρι και άσοι, που πάτησαν κάτι παραπάνω από τα μισά της δεύτερης δεκαετίας τους!

Με την ομάδα της Μεικτής, αγωνίστηκε στο β΄ ημίχρονο ο 16χρονος Αντώνης Αθανασόπουλος (σ.σ. αγωνίζεται στους ‘μικρούς’ του Λεβαδειακού) ενώ με την μεικτή Σερίφου, ο16χρονος Πέτρος Γαβριήλ και ο 15χρονος Τάσος Μπουρής,  που μπορεί να είχαν τράκ, αφού  πατούσαν στον ίδιο αγωνιστικό χώρο με άσους ινδάλματα τους, κατάφεραν , παρά τα όποια λόγω απειρίας λάθη τους, να ξεδιπλώσουν αρετές.

Ο αρχηγός Ανδρέας Μπονόβας ακούει τις εντολές του κόουτς Γιάννη Γκαιτατζή και ο Δημήτρης Σαρρής… μαθαίνει
Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι η αντίσταση της πολύ καλής ομάδας από την Σέριφο, κάμφθηκε στο τελευταίο δεκάλεπτο του αγώνα. Στο 62΄ ο Ανδρέας Μπονόβας, βρήκε με μεγάλη μεταβίβαση το Νόνι Λίμα, σε θέση μέσα αριστερά και στραβοκάνης βετεράνος μεσοεπιθετικός, ξεδίπλωσε ζηλευτές αρετές και  με ατομική ενέργεια πέρασε δύο αντιπάλους και πλάσαρε τον πολύ καλό τερματοφύλακα Γιώργο Παπατριανταφύλλου. Ο τελευταίος μάλιστα χειροκροτήθηκε όχι μόνο από τους θεατές, αλλά από συμπαίκτες και αντίπαλους, όταν δύο λεπτά αργότερα, απογειώθηκε για να διώξει κόρνερ το από 30 μέτρα  σουτ  ‘κεραυνό’ του Λίμα. Το τελικό σκόρ διαμόρφωσε ένα λεπτό πριν τη λήξη του αγώνα με ιδανικό πλασέ ο Δημήτρης Σαρρής.

Στις αξιομνημόνευτες φάσεις αυτή του 5΄ όταν το αρχικό σουτ του Γιάννη Λάλα, απόκρουσε με εκπληκτικά  αντανακλαστικά ο Γιάννης Νικολάου και ο Δημήτρης Σαρρής στην επαναφορά, έστειλε την μπάλα άουτ. Επίσης στο 9΄ ο Γιάννης Λάλας, δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την πολύ ωραία ενέργειά του. Στο 47 επίσης ο Σαρρής, δεν έπιασε το σουτ όπως επιθυμούσε και η μπάλα έφυγε άουτ. Τη ίδια τύχη και τα ευθύβολα σουτ του Στράντζαλη στο 56΄ και το 62'.

Στην κίνηση του Χρήστου Αρδίζογλου και των συμμετεχόντων στην φάση ποδοσφαιριστών διακρίνεται το πάθος που υπήρχε στον αγώνα
Από τους «φιλοξενούμενους», που  ήταν άψογοι τακτικά, και είχαν ως… πολυμηχανή στο κέντρο τον Πέτρο Λιβάνιο,. να αναφέρουμε τις φάσεις του  αρχηγού και πρόεδρου των παλαιμάχων, αεικίνητου και πολύ φιλότιμου Γιάννη Λυμβαίου στο 14΄ (από ευνοϊκή θέση δεν κατάφερε να ανοίξει το σκορ) και το σουτ του Φωκίωνα Γαμβρή (46΄), που μπλόκαρε ο Αντώνης Μανίκας. Να σημειώσουμε τέλος την φάση του 64΄ που «μίλησε» η πείρα του Καλτσά ο οποίος με ιδανικό τρόπο σταμάτησε τον Γιάννη Μποφίλο. 

Τον αγώνα διαιτήτευσε ο Αντώνης Πασπαλιάρης.

ΜΕΙΚΤΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ: (Προπονητής Γιάννης Γκαιτατζής) Παναγιώτης Κελεσίδης,  Νίκος Πατσιαβούρας, Χρήστος Καλτσάς,  Λάζαρος Σύρμας,. Ηλίας Τσελαϊ, Νόνι Λιμα, , Γιάννης Λάλας, Τάσος Στραντζαλης, Δημήτρης Σαρρής, Ανδρέας Μπονόβας, Χρήστος Αρδίζογλου (αρχική ενδεκάδα) Αντώνης Μανίκας, Σπύρος Τάραμας, Αντώνης Αθανασόπουλος. Με την αποστολή παρόντες και οι Κώστας Μπατσινίλας και Θανάσης Μπέλλος.

ΠΑΛΑΙΜΑΧΟΙ ΣΕΡΙΦΟΥ: (Προπονητής Ιωάννης Μητροφάνης) Γιάννης Νικολάου, Μποφίλιος Νάταλης, Μπάμπης Στέλιος, Κώστας Γούναρης, Φωκίωνας Γαβριήλ, Γιώργος Ζαχαριάς, Ιωάννης Λυμβαίος, Πέτρος Λιβάνιος, Ιωάννης Μποφίλιος, Δημητρης Βαραγιάννης, Ιωάννης Γαλανός(αρχική ενδεκάδα), Γιώργος Παπατριανταφύλλου, Μιλτος Πελοπονήσιος, Κωνσταντίνος και Νικόλαος Ρεβούθης, Στέλιος Αντωνάκης, Δημοσθένης Διαμαντής, Πέτρος Γαβριήλ, Δημητριος Γαβριήλ, Ζήσης Γαλανός και ο δημοσιογράφος Θανάσης Πέππας. Με την αποστολή που είχε αρχηγό της τον πρόεδρο  των παλαιμάχων Σερίφου και εκ των βασικών στελεχών της ΠΕΦΟ του νησιού, Γιάννη Λυμβαίο, παρόντες μεταξύ άλλων και οι Σίμος Ελευθερίου, Γιώργος Κουζούπης.


Οι Μανίκας, Μπατσινίλας, Παπατριανταφύλλου, Σαρρής,  Τάραμας, Αθανασόπουλος, παρακολουθούν με ενδιαφέρον
Μετά το τέλος του αγώνα ο Δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης απένειμε τιμητικό κύπελλο στη νικήτρια ομάδα των Παλαιμάχων Ελλάδος και ευχαρίστησε τις δύο ομάδες για την πρωτοβουλία και την συνεισφορά τους στο κοινωνικό παντοπωλείο του Δήμου, Επίσης εκπρόσωποι της ΠΑΕΦΟ Σερίφου, αναμνηστικά διπλώματα στους συμμετέχοντες ποδοσφαιριστές.

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΙΔΙΑ…

Ο Δήμαρχος Αλίμου δίνει στον αρχηγό των Επιλέκτων Ελλάδος Ανδρέα Μπονόβα το νικητήριο έπαθλο και ο Γιάννης Γκαιτατζής παρακολουθεί με χαρά
Ο αρχηγός και πρόεδρος της επίλεκτης ομάδας Σερίφου Γ. Λυμβαίος δίνει αναμνηστικά διπλώματα στους Παλαιμάχους άσσους Καλτσά, Λίμα και Μπονόβα
Οι φιλοξενούμενοι παραλαμβάνουν το τρόπαιο από τα χέρια του Γιάννη Γκαιτατζή
Πηγή : 

to synoro blog

Είναι ο Τσίπρας σοσιαλδημοκράτης;

Eduard Bernstein (1850 – 1932)
Του Νίκου Μουζέλη*, στο Βήμα 25.10.15
Προχωρεί σταδιακά ο Τσίπρας προς τη σοσιαλδημοκρατία; Πολλοί υποστηρίζουν πως ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ ούτε είναι ούτε πρόκειται στο μέλλον να ασπαστεί σοσιαλδημοκρατικές αρχές. Οι λενινιστικές καταβολές του, οι ομοϊδεάτες στενοί συνεργάτες του και η βασική ιδεολογία του θα τον κάνουν να παραμείνει στο αντισοσιαλδημοκρατικό στρατόπεδο. Στο κείμενο αυτό θα υποστηρίξω πως τα πράγματα είναι πιο πολύπλοκα.
Ο Τσίπρας πρoτού γίνει πρωθυπουργός όντως δεν ήταν σοσιαλδημοκράτης – ούτε στα λόγια ούτε στις πράξεις. Στη συνέχεια όμως αναγκάστηκε να ακολουθήσει έναν κεντροαριστερό, σοσιαλδημοκρατικό δρόμο, κυρίως όταν δέχτηκε το τρίτο Μνημόνιο. Σήμερα προσπαθεί, ειλικρινά κατά τη γνώμη μου, να το υλοποιήσει. Αν τα καταφέρει, πράγμα δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο, ο δρόμος του προς τη σοσιαλδημοκρατία θα είναι αναπόφευκτος. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα εξελιχθεί σε ένα ριζοσπαστικό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα.
Βέβαια υπάρχει το επιχείρημα πως ο ιδεολογικά στρατευμένος δεν αλλάζει. Ο Τσίπρας έχει την ακραία «αριστεροσύνη στο DNA του». Αυτό είναι λάθος. Οι άνθρωποι δεν είναι μηχανές που δεν αλλάζουν σε όποιο πλαίσιο και αν βρεθούν. Τα υποκείμενα όχι μόνο διαμορφώνουν αλλά και διαμορφώνονται από το συνεχώς εξελισσόμενο περιβάλλον. Είναι βέβαια γεγονός πως, παρ’ όλο που στην ουσία δεν συμφωνούσε με πολλές από τις απαιτήσεις του Μνημονίου, αναγκάστηκε να τις δεχθεί. Δηλαδή, μετά τις συνεχείς «κωλοτούμπες» του, αντελήφθη πλήρως την πραγματικότητα: την προφανή ανισορροπία δύναμης μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και γερμανοκρατούμενης ευρωζώνης. Ετσι δέχθηκε μεν το τρίτο Μνημόνιο, αλλά τόνισε πως θα προσπαθήσει να το υλοποιήσει παρ’ όλο που δεν συμφωνεί με βασικές διατάξεις του. Υπονόησε άρα πως ο αρχικός προσανατολισμός του ίδιου και των στενών συνεργατών του δεν άλλαξε ούτε πρόκειται να αλλάξει. Αλλα όμως τα λόγια και άλλες οι πράξεις.
Η απόφαση αποδοχής του Μνημονίου και οι πρακτικές της υλοποίησης που έχουν ήδη αρχίσει αργά ή γρήγορα θα κάνουν τον Πρωθυπουργό να αλλάξει την ιδεολογία του. Η προσγείωση στην πραγματικότητα θα έχει σοβαρές επιπτώσεις στην ιδεολογία του, στον τρόπο που σκέφτεται, στην πολιτική του ταυτότητα. Θα περάσει από τον λόγο της αριστερής «ανατροπής» σε αυτόν της σταδιακής/εξελικτικής σοσιαλδημοκρατικής αλλαγής. Δηλαδή, θα περάσει από τον Λένιν στον Μπερνστάιν. Από την άμεση ανατροπή στη «ρεφορμιστική» στρατηγική εξανθρωπισμού του καπιταλισμού. Οπως υποστηρίζει ο Μπερνστάιν, η βασική προϋπόθεση για το μελλοντικό πέρασμα στην κυριαρχία ενός δημοκρατικού και συγχρόνως σοσιαλιστικού τρόπου παραγωγής είναι η σταδιακή αλλαγή προς έναν λιγότερο βάρβαρο, σοσιαλδημοκρατικό καπιταλισμό.
Βέβαια ο Τσίπρας αποφεύγει να χρησιμοποιεί τη λέξη σοσιαλδημοκρατία, αφού ο όρος αυτός είναι ταμπού στον χώρο της Αριστεράς. Από τη στιγμή όμως που αποφάσισε να υλοποιήσει στα σοβαρά το μνημονιακό εγχείρημα, η υλοποίησή του θέτει στενά όρια μέσα στα οποία η μόνη προοδευτική, ρεαλιστική κατεύθυνση είναι το πέρασμα από τον νεοφιλελεύθερο στον σοσιαλδημοκρατικό καπιταλισμό. Με άλλα λόγια, αν τα καταφέρει, δεν θα υπάρξει δρόμος επιστροφής. Οπως πολλοί υποστηρίζουν, θα γίνει ένας νέος Παπανδρέου. Θα περάσει, όπως ο Ανδρέας, από τον πρώιμο ριζοσπαστικό αριστερισμό του σε μια σοσιαλδημοκρατία με έντονα λαϊκιστικά χαρακτηριστικά. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με άλλα λόγια, θα γίνει ένα κεντροαριστερό, ριζοσπαστικό, σοσιαλδημοκρατικό κόμμα – όχι βέβαια βορειοδυτικού αλλά νοτιοευρωπαϊκού τύπου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όπως το ανδρεϊκό ΠαΣοΚ, θα αποδεχθεί τη μόνιμη ένταξή μας στον ευρωπαϊκό χώρο, θα ξεχάσει τους εξωευρωπαϊκούς προσανατολισμούς του και, όπως τα άλλα σοσιαλδημοκρατικά ευρωπαϊκά κόμματα, θα προσπαθήσει, μέσα στα όρια που ο παγκόσμιος νεοφιλελευθερισμός επιτρέπει, να προστατεύσει τα οικονομικά αδύναμα στρώματα και να αποτρέψει την παραπέρα συρρίκνωση του κράτους πρόνοιας.
Από την άλλη μεριά, όμως, αν ο Πρωθυπουργός αποτύχει να φέρει εις πέρας την υλοποίηση του Μνημονίου, είναι πιθανόν να χάσει την πλειοψηφία που έχει στη Βουλή. Σε αυτή την περίπτωση θα έχει δύο επιλογές: είτε να αντιπολιτευθεί ως αρχηγός ενός σοσιαλδημοκρατικού ΣΥΡΙΖΑ (όπως το ΠαΣοΚ του Ανδρέα Παπανδρέου) είτε να διαλέξει μια νέα αντιμνημονιακή στρατηγική, σε μια προσπάθεια να ξαναποκτήσει τη ριζοσπαστική αριστεροσύνη του. Νομίζω πως αν περάσει στην αντιπολίτευση μάλλον θα διαλέξει την πρώτη λύση.
Συμπερασματικά, τα παραπάνω σημαίνουν πως η πολιτική ταυτότητα δεν είναι ένα ρούχο που φοράει κανείς μια για πάντα. Οπως γνωρίζουμε από την ελληνική περίπτωση, μπορεί αυτή η ταυτότητα να αλλάξει ή και να αλλάζει ανάλογα με τις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τέλος, οι αλλαγές πολιτικής ταυτότητας, για όσους βλέπουν τα πράγματα και από μια ψυχολογική διάσταση, μπορεί να είναι οπορτουνιστικές αλλά μπορεί και να μην είναι.
***
(*) Ο κ. Νίκος Μουζέλης είναι ομότιμος καθηγητής Κοινωνιολογίας της London School of Economics.
Πηγή : 

to synoro blog

Τουρκικό Κουρδιστάν: Ένας απάνθρωπος πόλεμος κρυμμένος κάτω από το χαλί

Δίπλα στη φωτιά που καίει στη Μέση Ανατολή, στα ανοιχτά μέτωπα της Συρίας και του Ιράκ, βρίσκεται σε εξέλιξη ένας άλλος πόλεμος εξίσου καταστροφικός και αιματηρός, στις νοτιοανατολικές περιοχές της Τουρκίας, στο τουρκικό Κουρδιστάν.
Ανδρέας Δενεζάκης
Ένας πόλεμος κρυμμένος κάτω από ένα παγερό χαλί σιωπής και αδιαφορίας που έχει υφάνει η τουρκική κυβέρνηση με τη συνεργασία και ανοχή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, η οποία πριμοδοτεί με δισεκατομμύρια ευρώ τον Ερντογάν για την αντιμετώπιση του προσφυγικού κύματος από τη Συρία και το Ιράκ και την ίδια στιγμή κάνει τα στραβά μάτια για τους 200.000 νέους πρόσφυγες και ξεριζωμένους που δημιουργεί, αυτή τη φορά μέσα στη Τουρκία, η επέμβαση του τουρκικού στρατού σε 17 πόλεις που κατοικούνται από Κούρδους στις επτά Επαρχίες, όπου έχει επιβληθεί στρατιωτικός νόμος και περιστασιακά απαγόρευση κυκλοφορίας, όλο το εικοσιτετράωρο. Πόλεις και χωριά από τις Επαρχίες Ντιγιάρμπακιρ, Μάρντιν, Μπάτμαν, Μους, Σιρνάκ, Χακάρι, Ελαγίζ έχουν δεχτεί όλη την αγριότητα των εκκαθαρίσεων που έχουν εξαπολύσει τα τουρκικά στρατεύματα.

Εσωτερικοί πρόσφυγες μετακινούνται από τη Σιλόπη
Οι Κούρδοι είναι ένας λαός που οι ρίζες τους χάνονται στα βάθη των αιώνων.
Τον Αύγουστο του 1920, μετά το τέλος του Πρώτου Παγκόσμιου Πολέμου, υπογράφτηκε η Συνθήκη των Σεβρών, που ανάμεσα στα άλλα, στα άρθρα 62 και 64, προέβλεπαν την ίδρυση ανεξάρτητου Κουρδιστάν. Η Συνθήκη, εξαιτίας των γεγονότων και της έκβασης του πολέμου που κατέληξε στην ήττα της Ελλάδας και την Μικρασιατική Καταστροφή, δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
Μετά την επικράτηση του Κεμάλ το 1922 και τη δημιουργία του εθνικού κράτους της Τουρκίας, με το δόγμα: «ένα κράτος, μια γλώσσα, μια θρησκεία», επιχείρησε να εκτουρκίσει και να εξαφανίσει το λαό των Κούρδων. Απαγόρευσε την χρήση της κουρδικής γλώσσας, τα κουρδικά ονόματα, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις τους, τον γιορτασμό των τοπικών γιορτών, ακόμα και τη μεγάλη εθνική κουρδική γιορτή του Νεβρόζ, την γιορτή της Ανοιξης και του φωτός.
Το 1923 με τη Συνθήκη της Λωζάννης, η γη των Κούρδων χωρίστηκε σε τέσσερα κομμάτια: Στο δυτικό Ιράν όπου ζουν σήμερα περίπου 10 εκατομμύρια Κούρδοι. Στοβόρειο Ιράκ, το οποίο σήμερα είναι ημιαυτόνομη περιοχή, το Ιρακινό Κουρδιστάν, όπουζουν 5 εκατομμύρια. Στη βόρεια Συρία, στα 4 αυτοδιοικούμενα καντόνια τηςΡοζάβα, άλλα 5 εκατομμύρια, και ο κύριος όγκος των Κούρδων που ζει στην νότια και νοτιοανατολική Τουρκία και αριθμούν γύρω στα 20 εκατομμύρια.
Στη διάσκεψη αυτή δεν πήραν μέρος οι Κούρδοι, οι συμφωνίες έγιναν παρά την θέλησή τους και ερήμην τους και όπως ήταν φυσικό την Συνθήκη αυτή δεν την αναγνώρισε ποτέ ο κουρδικός λαός.
Υστερα από χρόνια αιματηρών αγώνων και επαναστάσεων, το 2012, οι Κούρδοι, με προτροπή του φυλακισμένου ηγέτη τους Αμπντουλάχ Οτσαλάν, προχωρούν σε μονομερή κατάπαυση του πυρός και ξεκινούν ειρηνευτικές συνομιλίες με τον πρόεδροΤαγίπ Ερντογάν.
Μετά τις εκλογές του Ιούνη 2015 σημειώθηκε η πολύνεκρη επίθεση από Ισλαμοφασίστες του ISIS στο Σουρούτς, στις 21 Ιούλη. Τα τουρκικά στρατεύματα ξεκινούν αεροπορικούς βομβαρδισμούς ενάντια σε θέσεις του ISIS στο Ιράκ αλλά ο κύριος στόχος τους ήταν, φυσικά, οι Κούρδοι μαχητές του Εργατικού Κόμματος Κουρδιστάν (ΡΚΚ). Ο Ερντογάν κηρύσσει πόλεμο στην «τρομοκρατία» των Κούρδων και τορπιλίζει τις ειρηνευτικές συνομιλίες.
Στις 25 Ιούλη το ΡΚΚ ανακοινώνει ότι η εκεχειρία με την Άγκυρα έχει χάσει κάθε νόημα έπειτα από τις επιδρομές. Καθώς πλησιάζουν οι εκλογές της 1ης Νοεμβρίου, ο Τούρκος πρόεδρος επικεντρώνει τις επιθέσεις του εναντίον του φιλοκουρδικού HDP, το οποίο κατηγορεί ότι είναι συνεργός των «τρομοκρατών». Ο τουρκικός στρατός μαζί με την αστυνομία ξεκινούν εκκαθαριστικές επιχειρήσεις στο τουρκικό Κουρδιστάν.
Τον Αύγουστο μεγάλες Λαϊκές Συνελεύσεις ανακηρύσσουν αυτόνομες τις περιοχές Σιλόπη, Τζίζρε, Νουσάιμπιν-Νίσιβις, Σίρνακ, Γιουκσέκοβα, Μπουλανίκ και του Βάρτο. Ακολουθεί επέμβαση του στρατού και σημειώνονται σφαγές και συμπλοκές με τους κατοίκους.
Στις 10 Οκτώβρη, βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας σκορπά το θάνατο στην Αγκυρα, στη μεγάλη συγκέντρωση - διαδήλωση του HDP για την ειρήνη.
Μετά τις εκλογές που έγιναν μέσα σε κλίμα τρομοκρατίας, οι πολεμικές επιχειρήσεις του τουρκικού στρατού εντάθηκαν.

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας στους δρόμους του Κουρδιστάν
Ο χάρτης με τις επτά επαρχίες που έχει επέμβει ο στρατός και έχει κηρυχτεί Απαγόρευση Κυκλοφορίας, από 16 Αυγούστου έως 12 Δεκέμβρης 2015, 52 φορές. Η Απαγόρευση αφορά 1.299.061 κατοίκους. Στην Επαρχία Αμιδ, (Ντιγιάρμπακιρ) στο Λίτσε, Σιλβάν, Σουρ, Μπισμίλ, Χανί, Γενίσεχιρ, Ντίτζλε και Χάρσο, 31 φορές. Στην Επαρχία Μαρντίν, στο Νουσαϊμπίν, Κερμποράν, Ντερίκ, 9 φορές, Στην Επαρχία Σιρνάκ, στο Τζίζρε και τη Σιλόπη 5 φορές. Στην Επαρχία Χακάρι στη Γιουκσέκοβα 4 φορές. Και από μία φορά στις Επαρχίες Μους, Μπάτμαν (στη Σασόν) και Ελαζιγ. Με τον όρο NUFUS αναφέρονται οι κάτοικοι των περιοχών.
Από τις 12 Αυγούστου μέχρι σήμερα, κηρύχτηκε απαγόρευση κυκλοφορίας 52 φορές. Επί 137 ημέρες, από τότε μέχρι και σήμερα, κουρδικές πόλεις καίγονται, σπίτια γκρεμίζονται, ελεύθεροι σκοπευτές πυροβολούν όποιον πολίτη τολμήσει να βγει στο δρόμο, λόγω της απαγόρευσης της κυκλοφορίας.
Γκρεμισμένο σπίτι από «σωτήρια αντιτρομοκρατική βόμβα» του τουρκικού στρατού στη συνοικία Σουρ του Ντιγιάρμπακιρ (Αμιδα)
Σπίτια γκρεμίζονται, σχολεία ισοπεδώνονται, νοσοκομεία και τζαμιά γίνονται στόχοι του τουρκικού πυροβολικού. Δολοφονούνται πολίτες στην πλειοψηφία τους παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένοι.

Σχολείο στη Σουρ
Η μεταφορά στα νοσοκομεία των τραυματιών και των ασθενών είναι αδύνατη λόγω των απαγορεύσεων. Δεν χορηγείται άδεια ταφής των νεκρών. Ο λαός κρατάει τους νεκρούς του στα σπίτια και ζει επί μεγάλα χρονικά διαστήματα μαζί τους.
Δεκέμβρης στη Σουρ. Η μικρή κούρδισσα επιχειρεί να βγει από το σπίτι και το χέρι της μάνας την τραβά πίσω, στην όποια «ασφάλεια» του σπιτιού.
Οι άνθρωποι δεν μπορούν να βγούν από τα σπίτια τους για να αντιμετωπίσουν τις άμεσες ανάγκες σε φαγητό, νερό κλπ. Σε πολλά σημεία έχει διακοπεί η ύδρευση και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας.
Στην πραγματικότητα εφαρμόζεται μια γενοκτονία.
Η αντίσταση του Κουρδικού λαού
Εδώ και 137 ημέρες οι Κούρδοι πατριώτες αντιστέκονται. Καθημερινά οργανώνουν διαδηλώσεις διαμαρτυρίας στις μεγάλες πόλεις του βόρειου Κουρδιστάν. Στήνουν οδοφράγματα, σκάβουν τάφρους και χαντάκια για να εμποδίσουν τα τεθωρακισμένα του στρατού και της αστυνομίας, τα κανόνια και τα βαριά όπλα, να μπουν στις γειτονιές, συμπλέκονται σε μάχες με το στρατό και τους παρακρατικούς που επιχειρούν βάρβαρες επιθέσεις.
Τεθωρακισμένο της Αστυνομίας στα χέρια των υπερασπιστών της συνοικίας.
Η Ένωση Κουρδικών Κοινοτήτων (KCK), η Οργάνωση - στέγη όλων των κουρδικών κοινοτήτων σε Τουρκία, Ιράν, Ιράκ και Συρία, σε ανακοίνωσή της αφού γνωστοποιεί τις αποφάσεις των μεγάλων Λαϊκών Συνελεύσεων να ανακηρύξουν την αυτονομία των Επαρχιών τους, αναφέρει και τα εξής:
«Οι Λαϊκές Συνελεύσεις των επαρχιών Σιλόπης, Τζίζρε, Νουσάιμπιν-Νίσιβις και Σίρνακ ανακοίνωσαν ότι από τούδε και στο εξής δεν αναγνωρίζουν τις κρατικές αρχές, ότι από τούδε και στο εξής δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτές και ότι θα αποφασίζουν οι ίδιοι για τις τύχες τους, συγκροτώντας τις δικές τους σχετικές αρχές και υπηρεσίες.
Σε περίπτωση δε που δεχτούν επιθέσεις οι αρχές και οι υπηρεσίες που θα συγκροτήσουν, θα κάνουν χρήση του δικαιώματος της αυτοάμυνας».
Έξαλλος ο Ερντογάν «ορκίζεται»: Η τρομοκρατική οργάνωση, οι Κούρδοι αντάρτες και οι υποστηρικτές τους «θα θαφτούν στα χαντάκια που έσκαψαν». Μόνο που όταν αναφέρεται σε τρομοκράτες, εννοεί όλο τον πληθυσμό της Νοτιοανατολικής Τουρκίας.
Ο συνπρόεδρος του φιλοκουρδικού σοσιαλδημοκρατικού HDP (Δημοκρατικό Κόμμα των Λαών) Σελαχατίν Ντεμιρτάς δηλώνει ότι το Daesh (η οργάνωση «Ισλαμικό Κράτος») και το AKP (Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης - το κυβερνόν κόμμα της Τουρκίας) είναι ένα και το αυτό. «Όπως ο ISIS έτσι και η τούρκικη κυβέρνηση αναγνωρίζει μόνο ένα έθνος, μια γλώσσα, ένα κράτος και επιβάλλει στην κοινωνία αυτή τη φασιστική λογική. Το AKP είναι ένα είδος ISIS της Τουρκίας και εναντίον του διεξάγουμε ένα δημοκρατικό αγώνα, είμαστε υποχρεωμένοι να διεξάγουμε αυτόν τον αγώνα. Είμαστε υπέρ μιας πλειοψηφικής δημοκρατίας και υπερασπιζόμαστε ένα νέο Σύνταγμα, το οποίο θα πρέπει να σέβεται την πολυπολιτισμικότητα της Τουρκίας».
Σε τελική ανάλυση οι πολεμικές επιχειρήσεις του τουρκικού κράτους τόσο στις περιοχές του τουρκικού Κουρδιστάν όσο και οι βομβαρδισμοί του τουρκικού στρατού, το βράδυ της Πέμπτης 24 Δεκέμβρη, σε κουρδικές θέσεις δυτικά της Τελ Αμπιάντ μέσα στη Συρία, στόχο έχουν, εκτός από το γονάτισμα της αντίστασης των Κούρδων, να κρατήσουνανοιχτούς τους δρόμους επικοινωνίας, ανεφοδιασμού, και λαθρεμπορίας πετρελαίου με τους ισλαμοφασίστες του ISIS με τα εδάφη που ελέγχουν τόσο ανατολικά στο βόρειο Ιράκ, όσο και δυτικά στη βόρεια Συρία, στη λωρίδα ανάμεσα στα κουρδικά αυτοδιοικούμενα καντόνια του Εφρίν και της Τελ Αμπιάντ.
Από την συνοικια Σουρ του Ντιγιάρμπακιρ. Καταστροφές από την επέμβαση του τουρκικού στρατού και της αστυνομίας
Συνοικία Σουρ στο Ντιγιάρμπακιρ
Καταστροφές στις Κούρδικες περιοχές. Σουρ - Ντιγιάρμπακιρ
Κούρδος μαχητής στις οχυρωμένες συνοικίες. Σουρ - Ντιγιάρμπακιρ
Χαλάσματα στο Ντιγιάρμπακιρ.
Το χτυπημένο από όλμους τζαμί της πόλης Σουρ στο Ντιγιάρμπακιρ
Πηγή: imerodromos.gr
Πηγή : 

to synoro blog

Δίολκος για 1500 χρόνια video

Μια ταινία 22 λεπτών, δημιουργημένη με το σύστημα του animation (εικονοκινητική τεχνική) αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το εξαιρετικό μνημείο τεχνικού πολιτισμού της αρχαίας Ελλάδας, τον Δίολκο: μια οδό από ξηράς για την μεταφορά πλοίων ανάμεσα στον Σαρωνικό και τον Κορινθιακό κόλπο κατά μήκος του Ισθμού της Κορίνθου, τότε που δεν υπήρχε ο πορθμός.
Η ταινία παρουσιάζει πολλές άλλες τεχνολογικές λεπτομέρειες, αλλά σκηνές της ζωής των ναυτικών εκείνης της μακρινής εποχής: τυχερό παιχνίδι, επίσκεψη στον ναό του Ποσειδώνα, γλέντι σε καπηλειό, καθώς και μια συναισθηματική συντυχία Πρόκειται για ένα έργο-συμβολή στην μελέτη της αρχαίας ελληνικής Τεχνολογίας, μια παραγωγή του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας σε συνεργασία με την Εταιρεία Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας.
Δημιουργοί της ταινίας είναι οι Θ.Π. Τάσιος, Ν. Μήκας, Γ. Πολύζος, οι οποίοι έχουν λάβει ως τώρα δύο βραβεία: Καλύτερης ταινίας αναφερόμενης στην αρχαιότητα στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου στην Κύπρο (Νοέμβριος 2009) και Καλύτερης εκπαιδευτικής ταινίας στην 8η Διεθνή Συνάντηση Αρχαιολογικής Ταινίας του Μεσογειακού Χώρου στην Αθήνα (Μάιος 2010)
 δείτε την ταινίαhttps://vimeo.com/13229017
Πηγή : 

to synoro blog

29 Δεκ 2015

Σύμφωνο συμβίωσης: θεσμός σε εξέλιξη

γράφει ο Σιδερής Τσούρος
Η επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στα ομόφυλα ζευγάρια ήταν το ελάχιστο βήμα που μπορούσε να κάνει η Ελλάδα σε επίπεδο ισότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κάθε συλλογιστική με στοιχειώδες νομικό υπόβαθρο οδηγούσε στην ταχύτατη τακτοποίηση αυτής της διάκρισης.
Ο νόμος αν και με ελλείψεις, ειδικά σε ό,τι αφορά φορολογικά θέματα, αποτελεί σταθμό για το ελληνικό κράτος αφού επίσημα και με την αιτιολογική έκθεση αναγνωρίζει το προϋπάρχον καθεστώς ανισότητας και διακρίσεων εις βάρος των ομόφυλων ζευγαριών. Μονόδρομος θα είναι και η μελλοντική επέκταση του πολιτικού γάμου στα ζευγάρια αυτά, αφού η αναγνώριση ίσων δικαιωμάτων αυτομάτως βάζει στο μεγάλο κάδρο την αδυναμία των ομόφυλων ζευγαριών να έχουν πρόσβαση σε ένα πολιτικό δικαίωμα, όπως ο γάμος και πλέον χωρίς καμία νομική αιτιολόγηση. Παρόλα αυτά και η νέα Κυβέρνηση ακολούθησε την πεπατημένη, δηλαδή τη μετάθεση του θέματος για το μέλλον και ας έρχονται και νέα πρόστιμα εκατομμυρίων από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
Και ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην Ελλάδα, σε άλλες χώρες, πιο ώριμες κοινωνικά, η συζήτηση στα νομικά φόρουμ γύρω από το ποιοι δύνανται να συνάψουν σύμφωνα συμβίωσης, ουσιαστικά έχει μόλις ξεκινήσει:
  • Γιατί το σύμφωνο συμβίωσης προϋποθέτει τη θεμελίωση της συμβίωσης στη σεξουαλική σχέση του ζευγαριού; Ενδεχομένως άνθρωποι ειδικά τρίτης ηλικίας διαφορετικού ή του ίδιου φίλου να επιθυμούν να μοιραστούν τη συμβίωσή τους, χωρίς να θέλουν να εμπλέξουν τη σεξουαλική επαφή. Λόγου χάρη γερόντισσες και γέροντες άτεκνοι που αποφασίζουν να συμβιώσουν στα τελευταία χρόνια της ζωής τους. Οι άνθρωποι αυτοί μοιράζονται τη ζωή τους και θέλουν να έχουν διευκολύνσεις φορολογικής και ασφαλιστικής φύσης.
  • Ποιος μπορεί να ορίσει πόσα άτομα μπορούν να συμβιώνουν; Και ποιος θα απαγορέψει σε 3 ή περισσότερα άτομα να αυτοπροσδιορίζονται ως σχέση συμβίωσης; Οι στερεοτυπικές απόψεις που εκ προοιμίου αναγνωρίζουν ως σχέση τη δυάδα, αμφισβητούνται από τις πολυσυντροφικές σχέσεις ατόμων διαφορετικού ή ίδιου φύλου που συνεχώς αυξάνονται.
Γνωρίζω ότι τα ανωτέρω κάποιους ξενίζουν ή θεωρούνται υπερβολή, όμως σύντομα θα απασχολήσουν την κοινωνία, τα κινήματα, αλλά και τη νομοθεσία.
Πηγή : http://www.aplotaria.gr/

to synoro blog

Καρπούζι, ρόδια και φωτιές για μια μεγάλη νύχτα! VIDEO

της Καλλιόπης Λιαδή
Yalda σημαίνει γέννηση μα και γιορτή για τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου. Η λέξη είναι Συριακή αλλά πέρασε στο περσικό λεξιλόγιο και παράδοση. Αναφέρεται και ως Shab e – Chelleh, μια γιορτή του χειμερινού ηλιοστασίου, στις 21 Δεκεμβρίου.
Οι αρχαίοι Πέρσες πίστευαν ότι οι δυνάμεις του κακού κυριαρχούσαν τη μεγαλύτερη νύχτα του έτους αλλά η επόμενη μέρα ανήκε στον Κύριο της Σοφίας, Ahura Mazda. Τότε γιόρταζαν και οι αρχαίοι Ιρανοί τη γέννηση του Μίθρα, του θεού του φωτός. Ο Μίθρα, επίσης, λατρεύεται σε κάθε σπίτι των Ινδουιστών στην Ινδία και ήταν από τους πιο σημαντικούς θεούς των Ρωμαίων. Θεωρείται θεός της βλάστησης κι ότι είναι ένας μεσολαβητής μεταξύ Θεού και ανθρώπου, μεταξύ ουρανού και της Γης.
Αυτή τη νύχτα, στο Ιράν, οι οικογένειες μαζεύονται συνήθως στο σπίτι του γηραιότερου μέλους τους και ξαγρυπνούν όλη τη νύχτα, τρώγοντας ξηρούς καρπούς, καρπούζι και ρόδι, ή προσφέροντάς τα σαν τάματα στο Θεό, διαβάζουν ή απαγγέλλουν δυνατά κλασική ποίηση και λένε μύθους και παραμύθια.
Κατά την Ιρανική παράδοση, όσοι ξεκινούν το χειμώνα τρώγοντας φρούτα του καλοκαιριού δεν θα αρρωστήσουν κατά τη διάρκεια των ψυχρών μηνών του χρόνου. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση καρπουζιού είναι μία από τις πιο σημαντικές παραδόσεις για αυτό το βράδυ. Αλλά και το ρόδι τοποθετείται στην κορυφή ενός καλαθιού με φρούτα για να υπενθυμίσει τον κύκλο της ζωής, την αναγέννηση και αναζωογόνηση των γενεών.
Η προέλευσή της Yalda υιοθετήθηκε από τον εορτασμό του νέου έτους των Βαβυλώνιων. Τότε η παράδοση έλεγε ότι στην αρχή της δημιουργίας του κόσμου επικρατούσε τάξη και αρμονία, που γεννήθηκε μέσα από το χάος. Για να τιμήσουν και να γιορτάσουν την αρχή του κόσμου δημιουργήθηκαν γιορτές και τελετές όπου όλοι οι ρόλοι αντιστράφηκαν. Οι αφεντάδες και οι υπηρέτες τους άλλαζαν ρόλους. Ο βασιλιάς ντυμένος στα λευκά θα άλλαζε θέση με τους απλούς ανθρώπους. Ένας ψευτοβασιλιάς έβγαινε με στέμμα στους δρόμους όπου ξεχύνονταν μεταμφιεσμένοι. Αταξία και γλέντια, ένα μικρό χάος, κυβερνούσαν για μια μέρα για να να αποκατασταθεί η τάξη στο τέλος της γιορτής. Οι Πέρσες τα στοιχεία αυτά τα εντάξανε στο τελετουργικό της θρησκείας τους, το Ζωροαστρισμό.
Οι Iρανοί Εβραίοι, οι οποίοι είναι από τους παλαιότερους κατοίκους της χώρας, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, εκτός από την Shab- e Chelleh, γιορτάζουν επίσης το έθιμο της Illanout (τη γιορτή του δέντρου).
Ο εορτασμός της Illanout είναι παρόμοια με Shab e – Chelleh: κεριά αναμμένα στολίζουν τα τραπέζια και τα παράθυρα, αποξηραμένα και φρέσκα χειμωνιάτικα φρούτα και καρποί υπάρχουν στο τραπέζι, γίνονται προσευχές.
Εκτός από το Ιράν, χώρες της Κεντρικής Ασίας, όπως το Αφγανιστάν, το Τατζικιστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Τουρκμενιστάν και ορισμένες περιοχές του Καυκάσου, όπως η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν μοιράζονται την ίδια παράδοση και γιορτάζουν κάθε χρόνο τη νύχτα της Yalda την ίδια χρονική περίοδο. Σε περιοχές της νότιας Ρωσίας υπάρχουν πανομοιότυπα έθιμα με μικρές παραλλαγές. Γλυκό ψωμί ψήνεται σε σχήμα ανθρώπων και ζώων. Ανάβουν φωτιές γύρω από τις οποίες χορεύουν κάνοντας κινήσεις που παραπέμπουν στη συγκομιδή των καρπών.

Αλλά και η αρχαιότερη γιορτή των Ρωμαίων, τα Σατουρνάλια, που ήταν αφιερωμένα στον Κρόνο και είχε κατακτήσει ολόκληρο τον ελληνορωμαϊκό κόσμο, γιορτάζονταν από τις 18 έως τις 24 Δεκεμβρίου. Το αποκορύφωμα τους ήταν τα Βουρμάλια, στις 25 Δεκεμβρίου, με τη γιορτή “Dies Natalis Solis Invicti” δηλαδή την «Ημέρα της Γέννησης του Αήττητου Ήλιου», του ήλιου της δικαιοσύνης και της τάξης. Τότε τιμούσαν την τροπή του ηλίου που άρχιζε και πάλι να ανεβαίνει στον ουρανό, για να κάνει τη Γη να καρποφορήσει ξανά. Ακολουθούσαν οι Καλένδες στην 1η Ιανουαρίου και στις 7 Ιανουαρίου τελείωνε η περίοδος αυτή των εορτών. Τις ημέρες αυτές, τα σπίτια στολίζονταν με πράσινα κλωνάρια, ανταλλάσσονταν δώρα και παίζονταν τυχερά παιχνίδια.
Οι πρώτοι χριστιανοί που ήταν εκτός νόμου στη Ρώμη και τελούσαν κρυφά τις θρησκευτικές τους εορτές, γιόρταζαν τα Χριστούγεννα στις 25 Δεκεμβρίου, ακολουθώντας την παράδοση των Σατουρνάλιων για να αποπροσανατολίσουν τους Ρωμαίους και για να μην ανακαλυφτούν.
Οι Κέλτες αλλά και οι Σκανδιναβοί την αντίστοιχη γιορτή την ονόμαζαν Yule. Αυτή τη νύχτα, γιόρταζαν την αναγέννηση του βασιλιά, τον Βασιλιά Ήλιο, τον Χορηγό της Ζωής που θερμαίνει την παγωμένη γη, την αρμονία, την αγάπη, την ευτυχία και την καρποφορία. Κλαδιά ή στεφάνια από αειθαλή φυτά, πουρνάρια και γκι κρεμασμένα στις πόρτες, χρυσά κεριά και φωτιές, κάλαντα και τραγούδια, καλάθια με ξηρούς καρπούς και χειμωνιάτικα φρούτα, συνθέτουν κι εδώ το μοτίβο των γιορτών.
Φωτιές, τα Yule logs, άναβαν στα χωράφια. Τα παιδιά πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι και γέμιζαν καλάθια, που ήταν πλεγμένα από κλώνους αειθαλών δέντρων, με μήλα και πορτοκάλια. Τα μήλα και τα πορτοκάλια αντιπροσώπευαν τον ήλιο. Τα κλαδιά συμβόλιζαν την αθανασία καθώς τα δέντρα ήταν ιερά για τους Κέλτες, επειδή δεν «πεθαίνουν» αναπαριστώντας την αιώνια όψη του Θείου. Σήμερα η λέξη Yule log αναφέρεται στο χριστόψωμο.
Οι αρχαίοι Έλληνες, την ίδια περίοδο, το μήνα Ποσειδαιώνα (που διαρκούσε από το δεύτερο μισό του Δεκεμβρίου ως το πρώτο μισό του Ιανουαρίου) γιόρταζαν τα Αλώα προς τιμήν της θεάς Δήμητρας και της Περσεφόνης, για να προστατεύσουν τη βλάστηση, και τα Κατ’ Αγρούς Διονύσια για να τιμήσουν τον θεό Διόνυσο. Στα Αλώα δεν επέτρεπαν τη συμμετοχή σε άντρες αλλά μπορούσαν να συμμετέχουν οι Εταίρες. Κυρίαρχο φρούτο στις τελετές ήταν το ρόδι. Στα Κατ’ αγρούς Διονύσια (ή Μικρά Διονύσια), αγροτικές πομπές ακολουθούσαν έναν φαλλό, χοροί, τραγούδια και πειράγματα ακούγονταν και μεγάλη αταξία επικρατούσε στην πόλη που μοσχομύριζε κρασί απ΄άκρου σ’ άκρο.
Αν αναζητήσει κανείς τις παραδόσεις και άλλων λαών, του Βορείου τουλάχιστον ημισφαιρίου της γης, θα ανακαλύψει παρόμοιες τελετές, γιορτές και δοξασίες, που αφορούν αυτήν την περίοδο του χρόνου. Δεν είναι παράξενο το γεγονός ότι οι αρχαίοι λαοί γιόρταζαν ιδιαίτερα τις μέρες αυτές του χειμερινού ηλιοστασίου.
Το δέος και ο φόβος που προκαλεί το σκοτάδι, αλλά και η προσμονή και η ελπίδα που φέρουν οι ζωογόνες ακτίνες του Ήλιου άγγιξαν, προβλημάτισαν και μάγεψαν τον άνθρωπο, του έδωσαν αφορμές να δημιουργήσει μύθους και τελετές που τον γητεύουν και τον στηρίζουν να συνεχίσει το ταξίδι του στον πλανήτη Γη έχοντας σαν οδηγό και προορισμό του το αέναο Φως.
Σε αυτό το κείμενο, με αφορμή μια παράδοση από το γειτονικό Ιραν, με τη γλύκα του καρπουζιού, αρώματα χειμωνιάτικων καρπών, τη ζέστη και τη λάμψη ενός πυρσού, ανατρέξαμε σε κάποιες από αυτές τις δοξασίες που ακούγονται σαν παραμύθια από παλιά, που κι εμείς τα ζούμε και τα αναβιώνουμε σήμερα.
Καλές γιορτές! Με περισσότερο φως!
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟhttps://www.youtube.com/watch?v=lKLvfxCgUWY
Πηγή : 

to synoro blog

Ανασχηματισμός προ των πυλών για την κυβέρνηση

«Ανασχηματίζεται η φάτνη του Μαξίμου» το Φεβρουάριο γράφει σήμερα το "Ποντίκι", με το διευθυντή σύνταξης της εφημερίδας, Σταύρο Χριστακόπουλο, να λέει στο Ράδιο 9,84 και στον Γιώργο Σαχίνη πως η διαπραγμάτευση, η αξιολόγηση και η ανάπτυξη, η προχειρότητα διακυβέρνησης της χώρας και οι επιδόσεις της πλειοψηφίας των υπουργών οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια προς την κατεύθυνση αυτή.
Μιλά για ένα νέο κυβερνητικό σχήμα που ενδέχεται να έχει περισσότερα τεχνοκρατικά χαρακτηριστικά και εκτιμά ότι δε διαβλέπει εθνικές εκλογές άμεσα όπως μερίδα του Τύπου, όπως ισχυρίζεται.
Για τις εσωκομματικές εκλογές στη Ν.Δ. μιλά για δεύτερο γύρο-νέα εκλογική αναμέτρηση, με το βασικό διακύβευμα, ωστόσο, να παραμένει ίδιο και το οποίο δεν είναι άλλο από την ιδιοκτησία του χώρου
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ
https://www.youtube.com/watch?v=TOM6ESIeD7E.

Πηγή : 

to synoro blog

Το ελληνικό κρασί ζει το αμερικανικό όνειρό του

Τον Οκτώβριο, το Κτήμα Παρπαρούση έκανε καμπάνια προώθησης στη Βόρεια Αμερική, βασισμένη.....
σε μια εξαιρετική ιδέα: η Βασιλική, σύζυγος του Θανάση Παρπαρούση και μαγείρισσα ολκής, είχε ετοιμάσει ένα μενού, συνδυάζοντας αυθεντικές ελληνικές γεύσεις με τα εκλεκτά κρασιά του πατρινού οινοποιείου: μεταξύ άλλων, χταπόδι με φάβα Σαντορίνης δίπλα σε μια Νεμέα Reserve του 2010, ψητό αρνάκι δίπλα σ’ ένα Taos του 2008, πλατό τυριών και παραδοσιακών γλυκισμάτων δίπλα σε έναν Μοσχάτο Οίνο Ρίου Πατρών και μια Μαυροδάφνη. Η επιτυχία ήταν εντυπωσιακή: όλες οι βραδιές σε εστιατόρια της Νέας Υόρκης, της Βοστώνης, του Χιούστον, του Μόντρεαλ ήταν sold out. Και μη βιαστείτε να υποθέσετε ότι επρόκειτο για ομογενείς. Οι περισσότεροι ήταν... βέροι Αμερικανοί και Καναδοί.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΔΟΑΟ (Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου), οι εξαγωγές ελληνικών κρασιών προς τις ΗΠΑ και τον Καναδά την τελευταία πενταετία έχουν σημειώσει αύξηση 39% και 55%, αντίστοιχα. Επίσης, σύμφωνα με δημοσκόπηση που εκπόνησε η Accu Poll, το 79% των καταναλωτών σε Νέα Υόρκη, Ουάσιγκτον, Σαν Φρανσίσκο, Σικάγο, Βοστώνη, Χιούστον, Ντάλας και Σιάτλ, με οικογενειακό εισόδημα άνω των 50.000 δολαρίων και πανεπιστημιακή εκπαίδευση, γνώριζαν το ελληνικό κρασί.

Τα ποσοστά για το 2015 αναμένονται ακόμη πιο εντυπωσιακά. «Διαθέτουμε το 60% των προϊόντων μας στο εξωτερικό, αλλά αυτό συμβαίνει μόνο και μόνο επειδή δεν θέλουμε να “απουσιάσουμε” από την ελληνική αγορά. Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, που θα μπορούσαμε να εξάγουμε όλα μας τα κρασιά», λέει η οινολόγος Εριφύλη Παρπαρούση. Aν αυτή η ιστορία εξωστρέφειας αφορά μόνο ένα οινοποιείο, πολλαπλασιάστε την επί 600 οινοποιεία και 50 συνεταιρισμούς -τόσα υπάρχουν ανά την επικράτεια- και θα καταλάβετε γιατί, αν κάποιοι δικαιούνται να μιλούν για success story στα «άγονα» χρόνια της κρίσης, αυτοί είναι οι άνθρωποι του οινικού κλάδου.
H Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια της εταιρείας Αll about Greek wine και υπεύθυνη για το πρόγραμμα προβολής στη Βόρεια Αμερική, δηλώνει πολύ ικανοποιημένη. «Αυτήν τη στιγμή δεν νοείται σοβαρός Αμερικανός οινοχόος που να μη γνωρίζει τα κρασιά μας και να μην περιλαμβάνει τουλάχιστον μία ετικέτα στη λίστα του. Η δημοσιότητα έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία. Μόνο στους πρώτους 7 μήνες της χρονιάς οι αναφορές στα social media σε ΗΠΑ και Καναδά άγγιξαν το 1 δισ., ενώ τα δημοσιεύματα δεν περιορίστηκαν στα οινικά ή γαστρονομικά έντυπα».

Μια πρόχειρη αποδελτίωση το επιβεβαιώνει. «Κατά μάλλον ειρωνικό τρόπο, μία από τις χειρότερες οικονομικές περιόδους για την Ελλάδα συμπίπτει με μία από τις πιο ακμαίες για τα κρασιά της», έγραψε το Forbes. «Βοηθήστε την ελληνική οικονομία... πίνοντας», προέτρεψε τους αναγνώστες του το Βloomberg. «Ωδή στα λευκά ελληνικά κρασιά» ήταν ο τίτλος εκτενούς αφιερώματος της Wall Street Journal, που εκθείαζε το Ασύρτικο, τη Μαλαγουζιά και το Μοσχοφίλερο. Στο ίδιο κλίμα, οι New York Times έπλεξαν το εγκώμιο του Ασύρτικου, συγκρίνοντας τη σαντορινιά ποικιλία με τα φημισμένα Sancerre και Chablis.

O Στέλλιος Μπουτάρης, επικεφαλής της εταιρείας Κυρ-Γιάννη, αν και άνθρωπος του Ξινόμαυρου, είναι ειλικρινής: «Το Ασύρτικο έχει πια... ξεφύγει· είναι must για τους ξένους», λέει. Το οινοποιείο του ήταν ανάμεσα στα 53 που έζησαν ημέρες δόξης λαμπρές τον Μάιο στη Νέα Υόρκη. Εκεί διοργανώθηκε μια υψηλού κύρους εκδήλωση για καταναλωτές με τίτλο Taste of Greece. Τα εισιτήρια -των 75 και των 125 δολαρίων- εξαντλήθηκαν εβδομάδες πριν και ουρές σχηματίστηκαν έξω από το City Winery. «Οι αγορές στις οποίες στοχεύσαμε με επενδύσεις και σωστό μάρκετινγκ -Βόρεια Αμερική, Αυστραλία, Κίνα- δείχνουν εντυπωσιακή ανταπόκριση. Και δεν είναι μόνο ότι έχουν αυξηθεί οι πωλήσεις εκεί. Είναι μεγάλη η ζήτηση και για πιο ακριβά κρασιά και αυτό καταλαβαίνετε πόσο σημαντικό είναι», τονίζει ο κ. Μπουτάρης.

Ναι, ήταν μια καλή χρονιά το 2015 για το ελληνικό κρασί. Και όχι μόνο στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού. «Οπου κι αν ταξίδεψα φέτος, άκουγα συνεχώς θετικά σχόλια για τα κρασιά μας, ενώ φίλοι και συνάδελφοι στο εξωτερικό μού έκαναν παραγγελίες, και μάλιστα για ιδιαίτερες και ψαγμένες ετικέτες. Κάθε φέτος και καλύτερα!» λέει ο Θόδωρος Λέλεκας, αντιπρόεδρος της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Δημοσιογράφων και Συγγραφέων Οίνου και Αποσταγμάτων (FIJEV). Ας ελπίσουμε ότι κακοί χειρισμοί και ατυχή μέτρα, όπως η επιβολή ΕΦΚ, δεν θα λαβώσουν έναν κλάδο που έχει προσφέρει τόσο πολλά όχι μόνο στην οικονομία, αλλά και στη διεθνή εικόνα της χώρας...
Πηγή: kathimerini.gr
Newsroom MykonosTicker
Πηγή : 

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...