ΟΔήμαρχος Σερίφου Κ Ρεβίνθης
Έβίβα και του Καπετάνιου!
Η παράδοση είναι οι ρίζες μας!
Εξάλλου, για μία ακόμη φορά τονίστηκε ότι η διαβούλευση που επιχειρείται για το θέμα των περιοχών Natura είναι εντελώς προσχηματική, μιας και οι αποφάσεις της εταιρείας που εκπονεί τις μελέτες ήδη έχουν παρθεί. Το θέμα των περιβαλλοντικών μελετών των περιοχών Natura πρόκειται να συζητηθεί και στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, αποκλειστικά για τις περιοχές της Σύρου.
Υπενθυμίζεται ότι οι αποφάσεις των οργάνων της τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν γνωμοδοτικό χαρακτήρα. Μετά το πέρας της διαβούλευσης, εταιρεία ΥΛΗ θα υποβάλει την οριστική της πρόταση προς το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο θα κληθεί να λάβει τις τελικές αποφάσεις.
Νέα παράταση στη διαβούλευση Η διαβούλευση για τις μελέτες Natura επρόκειτο να ολοκληρωθεί στις 28 Φεβρουαρίου, ωστόσο πήρε νέα παράταση μέχρι τις 30 Απριλίου, κάτι που σημαίνει ότι οι οριστικές αποφάσεις μετατίθενται για την επόμενη κυβερνητική θητεία.
Το γεγονός γνωστοποίησε με σχετική ανακοίνωση, ο βουλευτής Κυκλάδων, Γιάννης Βρούτσης.
Σε σχετική του ανακοίνωση αναφέρει:
Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος και Βουλευτής Κυκλάδων κ. Ιωάννης Βρούτσης συναντήθηκε με τον αρμόδιο Υφυπουργό Περιβάλλοντος, κ. Γεώργιο Αμυρά, όπου συζήτησαν το επίμαχο θέμα των χαρακτηρισμένων περιοχών NATURA για τα νησιά Σύρος, Άνδρος, Τήνος, Μύκονος, Κύθνος, Κέα, Σέριφος, Σίφνος, Μήλος και Κίμωλος.
Θέμα ζωτικής σημασίας για τα νησιά των Κυκλάδων.
Ήδη, από τον Δεκέμβριο του 2022, ο αρμόδιος Υφυπουργός κ. Γεώργιος Αμυράς, είχε αναγνωρίσει τη σοβαρότητα του θέματος και είχε κάνει αποδεκτή την πρόταση του κ. Βρούτση για παράταση της ημερομηνίας διαβούλευσης μέχρι την 1η Μαρτίου 2023. Αίτημα καθολικό και δίκαιο που εξέφρασαν επίσης με επιστολή τους και οι Δήμαρχοι των ανωτέρω νησιών, μέσω της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Νοτίου Αιγαίου που τους εκπροσωπεί.
Ωστόσο, το θέμα είναι εξόχως σοβαρό, με αποτέλεσμα να είναι αναγκαία πλέον μια νέα παράταση, η οποία και έγινε αποδεκτή από τον κ. Υφυπουργό μέχρι και τις 30 Απριλίου 2023.
Σκοπός της νέας αυτής παράτασης είναι ικανοποιήσει όλους τους εμπλεκόμενους Δήμους του Νομού Κυκλάδων και τους θεσμικούς φορείς, ώστε να καταφέρουν να ανταποκριθούν με επάρκεια και πληρότητα στις προτάσεις που υποχρεούνται να καταθέσουν στη διαβούλευση.
Πηγή : https://cyclades24.gr/
Στις Κυκλάδες ξεκινάει δρομολόγια από την 1η Ιουνίου το νεοαποκτηθέν Ε/Γ-Ο/Γ ΑΝΕΜΟΣ της Aegean Sea Lines του Ομίλου Ευγενίδη. Εγκρίθηκαν σήμερα από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και δώσουν λύση στο ακτοπλοϊκό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νησιά Σίφνος, Μήλος και Σέριφος με τα δρομολόγια των συμβατικών πλοίων. Άλλωστε οι τρεις δήμαρχοι είχαν αποστείλει στις 9 Φεβρουαρίου 2023 επιστολή στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη ζητώντας να γίνει δεκτό το αίτημα της πλοιοκτήτριας εταιρείας, το οποίο είχε αποκαλύψει το newmoney.gr στις 10 Φεβρουαρίου.
Πιο συγκεκριμένα το Ε/Γ-Ο/Γ ‘ΑΝΕΜΟΣ» θα καλύπτει δύο δρομολογιακές γραμμές: 1) Τέσσερις φορές την εβδομάδα για Σέριφο-Σίφνο-Μήλος, κάθε Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη και Κυριακή μετ’ επιστροφή και
2) Τρεις φορές την εβδομάδα για Σίφνος-Ίο –Σαντορίνη κάθε Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο μετ’ επιστροφή.
Όπως είχαν επισημάνει οι Δήμαρχοι στην επιστολή τους «τα τελευταία χρόνια στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων υπάρχει μόνο ένα συμβατικό πλοίο, το Ε/Γ-Ο/Γ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ, το οποίο πράγματι εξυπηρετεί τα νησιά μας με συνέπεια και υπευθυνότητα, όμως δεν επαρκεί, αφού ολόκληρο το χρόνο, όπως γνωρίζετε, οι πληρότητες του garage του αγγίζουν το 100% σε κάθε δρομολόγιο, ενώ το καλοκαίρι είναι αδύνατη η εξυπηρέτηση των επιβατών και των οχημάτων, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις των νησιών να έχουν σοβαρές απώλειες εσόδων» και προσέθεταν:
«Με τη δρομολόγηση αυτού του μεγέθους πλοίου, όπως το ΑΝΕΜΟΣ, και με το πρόγραμμα των δρομολογίων που κατατέθηκε, λύνεται σε απόλυτο βαθμό το παραπάνω πρόβλημα, ενώ παράλληλα τα νησιά μας θα αποκτήσουν καθημερινή συγκοινωνία με τον Πειραιά, σχεδόν όλο τον χρόνο, αντί των τριών (3) δρομολογίων που εκτελούνται “σήμερα” εβδομαδιαίως -εκτός τουριστικής περιόδου-, με αυτονόητο τον κίνδυνο που αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοι είτε στο θέμα της υγείας είτε στο θέμα της τροφοδοσίας είτε στις μετακινήσεις τους».
Ειδική αναφορά έκαναν στον Όμιλο Ευγενίδη και στην προσφορά του όσον αφορά την στήριξη και εξυπηρέτηση των Δυτικών Κυκλάδων: «Στηρίζουμε ανεπιφύλακτα την επιχειρηματική απόφαση του Ομίλου Ευγενίδη, που ανέκαθεν στηρίζει ποικιλοτρόπως τα νησιά μας προσφέροντας την αρωγή του σε πολλούς τομείς (παιδεία, υγεία κ.ά.), ενώ παράλληλα στον τομέα της ακτοπλοΐας έχει να επιδείξει συνέπεια, υπευθυνότητα και υψηλή ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών».Ο Όμιλος Ευγενίδη επανακάμπτει στην ελληνική ακτοπλοΐα, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά τη πώληση, τον Απρίλιο του 2022, του Speedrunner ΙΙΙ στη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.
Το πλοίο είναι ένα εντυπωσιακό cruise ferry, ναυπηγήσεως 1980 το οποίο δραστηριοποιείτο στη Βόρεια Ευρώπη. Διαθέτει τέσσερις μηχανές και αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 20 κόμβων.
«Είναι ένα ξεχωριστό πλοίο μεγαλύτερο από τα Blue Star. Έχει μήκος 136 μέτρα, 25 μέτρα πλάτος, έχει μεταφορική ικανότητα για 350 αυτοκίνητα ή 145 ιχ και 50 φορτηγά, 1.500 επιβάτες εκ των οποίων 400 σε καμπίνα, με συνεδριακό χώρο, εστιατόρια, και πολλές ανέσεις που το κάνει να μοιάζει με κρουαζιερόπλοιο», είχε επισημάνει στο Newmoney στέλεχος της εταιρειας
Ρ. Βελισσαροπούλου: “Είναι μία οικολογική επιλογή και συνάδει με τη φυσιογνωμία της Τζιάς”
Η δήμαρχος Κέας, Ρένα Βελισσαροπούλου, μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για τη λύση του ποδηλάτου στο νησί, “Είναι μία πάρα πολύ ωραία λύση και μία πολύ ωραία σκέψη. Στην Κέα έχουμε πάρα πολλούς χώρους, τους οποίους θα μπορούσε κάποιος να τους επισκεφτεί με ένα ποδήλατο. Είναι μία καθαρά οικολογική επιλογή και συνάδει πάρα πολύ με τη φυσιογνωμία της Τζιάς. Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο ενταχθήκαμε από νωρίς, με το που βγήκε και ήταν ανοιχτό και για μικρότερους Δήμους και μη αστικούς, εμείς υποβάλλαμε την αίτηση μας. Το θεωρούμε πολύ σημαντικό έργο και είναι σαν ένα μπόνους προς τους ανθρώπους που θέλουν να επισκεφτούν και να περιηγηθούν το νησί μας.”
“Ο κόσμος σιγά σιγά θα εκπαιδευτεί”
Όσο για τη σχέση των κατοίκων με το ποδήλατο, ανέφερε: “Ο κόσμος σιγά σιγά θα εκπαιδευτεί. Υπάρχουν κάποιοι που ασχολούνται με το ποδήλατο, δεν είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός, αλλά σιγά σιγά θα εκπαιδευτούν και οι υπόλοιποι. Είναι μια πολύ όμορφη ιδέα και για αυτό και την αγκαλιάσαμε από την αρχή. Αυτό που μας ενδιαφέρει πολύ σε δεύτερη φάση, είναι να φτιάξουμε και έναν ποδηλατόδρομο στο νησί, ώστε να υπάρχει και μεγαλύτερη ασφάλεια, το έχουμε ήδη σκεφτεί και θα προσπαθήσουμε να το υλοποιήσουμε” παράλληλα αναφέρθηκε και στον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το συγκεκριμένο σύστημα, “Θα υπάρχουν κάποιοι τερματικοί σταθμοί στους οποίους θα μπορεί να πάρει κάποιος το ποδήλατο και κάπου να το αφήσει. Την ίδια στιγμή θα υπάρχει ένα λογισμικό, το οποίο θα λειτουργεί για να μπορεί να γίνει η χρέωση, για να μπορούμε να γνωρίζουμε ποιος έχει πάρει το ποδήλατο και ποιος είναι υπεύθυνος για τυχόν φθορές ή ζημιές.”
Η ένταξη της Κέας στα προγράμματα
Κλείνοντας, η κ. Βελισσαροπούλου αναφέρθηκε συνολικά στα έργα που γίνονται στο νησί και στους στόχους της, “Η αλήθεια είναι ότι σαν δημοτική αρχή, ο στόχος μας από την αρχή, ήταν να μπορέσουμε να ενταχθούμε σε όσο το δυνατόν περισσότερα προγράμματα για να βοηθήσουμε τον τόπο. Σκεφτήκαμε πάρα πολύ την υποδομή του νησιού και με έναν σωστό προγραμματισμό μπορείς να βοηθήσεις ουσιαστικά το νησί, παρά τις δυσκολίες που έχουμε, που είναι η υποχρηματοδότηση, η υποστελέχωση και όλα τα προβλήματα που έχουν όλα τα μικρά νησιά, που δεν έχουν τεχνική υπηρεσία. Προσπαθήσαμε σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα, να βάλουμε κάτω τις ανάγκες μας, να τις ιεραρχήσουμε και να προγραμματίσουμε πράγματα. Φρόντισα να μην αφήσω πρόγραμμα ανεκμετάλλευτο, που θα μπορούσε να πάει το νησί μου, ένα βήμα παραπάνω.”
Αντικείμενο της προμήθειας
Αντικείμενο είναι η προμήθεια, η εγκατάσταση, η παραμετροποίηση και η λειτουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος μίσθωσης ηλεκτρικών ποδηλάτων, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη κάλυψη των αναγκών του Δήμου Κέας.
Τα κοινόχρηστα συστήματα αυτόματης μίσθωσης δημόσιας χρήσης ποδηλάτων είναι συστήματα ενοικίασης ποδηλάτων, τα οποία τυγχάνουν μεγάλης αποδοχής από πολίτες πόλεων της Ελλάδας αλλά και της Ευρώπης και αποτελούν μια πρωτοβουλία με ιδιαίτερη απήχηση στο κοινό. Είναι ιδιαίτερα εύχρηστα και βολικά, λόγω του ότι το ποδήλατο δεν αντιμετωπίζει προβλήματα κυκλοφοριακής συμφόρησης, απαιτεί μηδαμινό χώρο στάθμευσης, έχει τη δυνατότητα να μετακινείται και εκτός οδικού δικτύου ενώ παράλληλα δε μολύνει το περιβάλλον. Πρόκειται για συστήματα όπου μια ομάδα ποδηλάτων είναι διαθέσιμη προς χρήση από μια κοινότητα χρηστών που αποτελείται από άτομα που δεν είναι ιδιοκτήτες των ποδηλάτων.
Οφέλη του συστήματος
Οι λόγοι υιοθέτησης συστημάτων μίσθωσης ποδηλάτων είναι πολλοί και έχουν να κάνουν με τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας των ανθρώπων στο αστικό κέντρο, τη δημιουργία θετικής δημοσιότητας για την πόλη και στη συμβολή της τουριστικής ανάπτυξης, την ανάδειξη του ποδηλάτου ως μεταφορικού μέσου και όχι μόνο αναψυχής, την ανάπτυξη νέων μεθόδων βιώσιμης κινητικότητας στον αστικό ιστό καθώς επίσης και την ανακούφιση του κυκλοφοριακού προβλήματος, την μείωση των αστικών ρύπων και του θορύβου, τη βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας των δημοτών, την καλλιέργεια της οικολογικής συνείδησης και της οικολογικής παιδείας, τη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των δημοτών.
Τέλος βοηθά στην ενίσχυση της εμπορικής κίνησης καθώς οι ποδηλάτες είναι χρήστες της αγοράς της περιοχής που κινούνται, σε αντίθεση με διερχόμενους χρήστες ΙΧ, ενώ βοηθα στην μεταστροφή των χρηστών ΙΧ και ΤΑΧΙ προς το ποδήλατο και στην αισθητική αναβάθμιση του νησιού.
Περιγραφή του έργου
Το σύστημα θα επιτρέπει την αυτόματη μίσθωση ηλεκτρικών ποδηλάτων χωρίς την παρουσία προσωπικού. Πρόκειται για προμήθεια και εγκατάσταση ενός αυτοματοποιημένου ηλεκτρονικού συστήματος που θα προσφέρει στους πολίτες την ευχέρεια να παραλάβουν και να χρησιμοποιήσουν ένα ηλεκτρικό ποδήλατο για το χρονικό διάστημα που θα καθορίζεται στον κανονισμό λειτουργίας του συστήματος, επιστρέφοντάς το σε κάποιο από τα σημεία στάθμευσης τα οποία θα είναι εγκατεστημένα σε επιλεγμένα σημεία του Δήμου.
Το σύστημα θα επιτρέψει στον Δήμο να προσφέρει στους πολίτες και στους επισκέπτες της πόλης οικονομική πρόσβαση σε ηλεκτρικά ποδήλατα με στόχο τη μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων στην πόλη, τη διευκόλυνση των υπολοίπων μέσων μαζικής μεταφοράς, τον περιορισμό του κυκλοφοριακού φόρτου στην πόλη και τον περιορισμό της μόλυνσης του περιβάλλοντος και του θορύβου.
Παράλληλα, το ποδήλατο θα αποτελέσει ένα εναλλακτικό μέσο μετακίνησης των τουριστών και της γνωριμίας τους με την πόλη και τα τοπικά αξιοθέατα. Το έργο περιλαμβάνει εξοπλισμό, λογισμικό και υπηρεσίες, τα οποία αναλύονται στις επόμενες παραγράφους.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
Η έκθεση ξεκίνησε στις το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου και είχε διάρκεια μέχρι την Δευτέρα στις 20 Φεβρουαρίου. Το “παρών” έδωσαν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, ο Υφυπουργός Εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο π. Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κωνσταντίνος Κιλτίδης, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χρήστος Μέτιος, εκπρόσωποι όλων των Περιφερειών της χώρας και πλήθος επισκεπτών και επαγγελματιών του κλάδου.
Την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου και Εντεταλμένος στον Πρωτογενή Τομέα, Φιλήμονας Ζαννετίδης και ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης.
Με τρία περίπτερα, Τροφίμων, Οίνων και Γαστρονομίας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κέρδισε τις εντυπώσεις με τους Αρχιμάγειρες, υπό τον Πρόεδρο της Λέσχης, Νίκο Χριστόφορου, σε όλη την διάρκεια της έκθεσης να προσφέρουν στους επισκέπτες νοστιμιές που ετοίμαζαν εκείνη την ώρα.
Με την ευκαιρία της παρουσίας του στην έκθεση ο Φιλήμονας Ζαννετίδης δήλωσε:
Σ. Γαρδέρης: “Η τελευταία τριετία, ήταν μία τριετία ωρίμανσης έργων”
Ο δήμαρχος Κύθνου, Σταμάτης Γαρδέρης μίλησε στην “Κοινή Γνώμη” για τη θητεία του και το πως κύλησαν τα τελευταία τρία χρόνια για το νησί, “Η τελευταία τριετία, ήταν μία τριετία ωρίμανσης έργων και με έχοντας εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις πλέον, δημοπρατούμε και αυτή τη στιγμή εκτελούμε έργα. Θεωρώ ότι ο απολογισμός της δημοτικής αρχής είναι πάρα πολύ καλός, όπως μπορεί να δει κανείς στη λίστα με τα έργα που έχουν πραγματοποιηθεί. Αν το πάμε συνολικά και με το Kythnos Smart Island project που έχουμε σε εξέλιξη, τα χρήματα που έχουμε απορροφήσει υπερβαίνουν τα 25 εκ. ευρώ.”
Αισιοδοξία για το μέλλον και νέα έργα στον ορίζοντα
Σε ότι αφορά το επόμενο χρονικό διάστημα και μέχρι την ολοκλήρωση της θητείας του, ο κ Γαρδέρης δείχνει αρκετά αισιόδοξος, “Είμαι αρκετά αισιόδοξος. Αυτό που προσπαθούμε όλοι ενόψει της θερινής σεζόν, είναι να ενισχύσουμε τις υποδομές, με νέες αφαλατώσεις που θα μπουν, με νέες γεωτρήσεις, με δεξαμενές, και μιλάμε κυρίως για το κομμάτι των υδατικών πόρων που είναι πολύ σημαντικό. Παράλληλα, προσπαθούμε να κάνουμε κι άλλες βελτιώσεις που αφορούν στην καθημερινότητα για να μπορούμε να σταθούμε επάξια την καλοκαιρινή περίοδο. Εκκρεμούν επίσης κάποια ακόμα έργα που θέλουμε να δημοπρατήσουμε μέσα στο 2023 και αφορούν κυρίως την αγροτική οδοποιία και σε δίκτυα ύδρευσης.”
Έργα Ύδρευσης
Στο σημαντικό κομμάτι της ύδρευσης υπήρξαν πολλά και σημαντικά έργα, όπως η κατασκευή Αγωγού Ύδρευσης Νήσου Κύθνου προϋπολογισμού 937.096 ευρώ και η προμήθεια δεξαμενών ύδρευσης, προϋπολογισμού 198.400 ευρώ που έχει ήδη δημοπρατηθεί. Παράλληλα ο Δήμος προχώρησε σε προμήθεια συστήματος ελέγχου διαρροών, εξασφάλισης επάρκειας και βελτίωσης ποιότητας δικτύου ύδρευσης, με τον προϋπολογισμό να αγγίζει τα 3.717.047,56 ευρώ. Την ίδια στιγμή έχουν γίνει παρεμβάσεις για την αναβάθμιση, βελτιστοποίηση και αντικατάσταση τμημάτων των Δικτύων Ύδρευσης των Οικισμών Χώρας, Δρυοπίδας και Μέριχα ενώ προχώρησε και σε παροχή υπηρεσιών για προμήθεια συστήματος ελέγχου καταναλώσεων, βελτίωσης λειτουργίας δικτύων ύδρευσης και μείωσης απωλειών, ύψους 4.147.890 ευρώ.
Τέλος, ολοκληρώθηκε υδραυλική μελέτη αναβάθμισης και αντικατάστασης δικτύου ύδρευσης οικισμού Λουτρών Κύθνου - Ενίσχυση εξωτερικού υδραγωγείου, υδραυλική μελέτη αντικατάστασης και επέκτασης δικτύου ύδρευσης οικισμού Κανάλας και πραγματοποιήθηκαν έργα εξωτερικού υδραγωγείου για την αύξηση της διαθέσιμης ενέργειας στην κεφαλή των δικτύων ύδρευσης του Μέριχα και των νότιων οικισμών και αξιοποίηση των νέων δεξαμενών Τσούκα και Αγίων Θεοδώρων, ενώ έγινε και διάνοιξη και ηλεκτροδότηση υδρευτικών γεωτρήσεων.
Υπό αξιολόγηση βρίσκονται οι παρεμβάσεις με αυτεπιστασία από τον Δήμο Κύθνου, που αφορούν:
• Αγωγό Μύλοι-Ροδιά
• Σύνδεση Δεξαμενής «Μύλοι» με δεξαμενή Κανάλας
• Νέο αντλητικό πιεστικό στην Κανάλα προς επίλυση προβλήματος πίεσης σε συνδυασμό με την δημιουργία νέου δικτύου
• Νέα γεώτρηση στη θέση «Ανεμογεννήτριες» και νέο αντλιοστάσιο
• Νέος αγωγός από Δεξαμενή στη περιοχή «Ελικοδρόμιο» έως Λουτρά
Έργα οδοποιίας
Κάποια από τα πολύ σημαντικά έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται στο τελικό στάδιο είναι ο αγροτικός δρόμος Μέριχας – Άγιος Κωνσταντίνος από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Ειδικού Σκοπού για το Νότιο Αιγαίο 2017-2020 προϋπολογισμού 1.145.000 ευρώ και η τριετής συντήρηση Οδικού Δικτύου αρμοδιότητας ΠΝΑΙ νήσου Κύθνου, προϋπολογισμού 1.100.000 ευρώ.
Παράλληλα ο Δήμος προχώρησε σε μελέτη - κατασκευή του περιφερειακού δρόμου Μέριχα Ν. Κύθνου και σε βελτίωση της Αγροτικής οδού Πετρούσας Δήμου Κύθνου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, προυπολογισμού 1.450.000 ευρώ και 710.600 ευρώ αντίστοιχα. Την ίδια στιγμή πραγματοποιείται βελτίωση των Αγροτικών οδών Άγιος Σώστης - Καλό Λιβάδι (493.600 ευρώ), η διαδικασία αναγνώρισης οδού Δρυοπίδας – Φλαμπούρια, έργα βελτίωσης – ασφάλειας Επαρχιακού Οδικού Δικτύου και μελέτη δρόμου Χώρα –Άγιος Ιωάννης.
Κύθνος – Έξυπνο νησί
Εδώ και περίπου 2 χρόνια, η Κύθνος μετατρέπεται με σταθερά βήματα σε ένα “έξυπνο νησί”. Φορείς υλοποίησης ατής της μετατροπής είναι το Δίκτυο Αειφόρων Νήσων – ΔΑΦΝΗ και το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η εξειδικευμένη επιστημονική και τεχνική κατάρτιση και η κατανόηση των τοπικών αναγκών από τους δύο φορείς, βοηθούν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Η Κύθνος την τελευταία διετία αποτελεί ένα εργαστήρι σχεδιασμού και υλοποίησης καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων για την αναβάθμιση και ολοκληρωμένη διαχείριση των τοπικών υποδομών ενέργειας, υδατικών πόρων, αποβλήτων, μεταφορών και οδοφωτισμού. Οι συγκεκριμένες παρεμβάσεις συμβάλουν στην ανάδειξη της Κύθνου ως προορισμό εναλλακτικού τουρισμού και ενισχύουν τη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου ενώ παράλληλα δύναται να στηρίξουν τη λειτουργική διασύνδεση πρωτογενούς, δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα στο πλαίσιο μετάβασης της τοπικής οικονομίας σε ένα έξυπνο, βιώσιμο, και φιλικό προς το περιβάλλον παραγωγικό μοντέλο.
• Η μαρίνα των Λουτρών μετατρέπεται σε έξυπνη και πράσινη μαρίνα
• Ένα ακόμη ηλεκτρικό όχημα για τον Δήμο Κύθνου
• Αναβάθμιση δημόσιου φωτισμού
• Kythnos Smart Business
• Εγκατάσταση 4 ακόμη σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
-84χρονου, από τον λιμένα ν. Πάρου στον λιμένα ν. Σύρου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΕΡΙΘΕΛΓΗ Ι” Ν.Π. 8745,
-77χρονου, από τον λιμένα ν. Άνδρου στον λιμένα Λαυρίου, με το Ε/Γ-Τ/Ρ “ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ” Ν.Ν. 53
,-70χρονου, από τον λιμένα ν. Νάξου στον λιμένα ν. Σύρου, με το “ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ IV” Ν.Ν. 64,
-05χρονου αγοριού, από τον λιμένα ν. Τήνου στον λιμένα ν. Σύρου, με περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
Πηγή : https://www.kykladiki.gr/
Η Μήλος δεν θα μπορούσε να λείπει από μια τέτοια πρωτοπόρα κίνηση που όχι μόνο θα βοηθήσει το νησί μας, αλλά θα συνεισφέρει στην εδραίωση και ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού στην Ελλάδα!
Η Μήλος έχει φωνή, καθώς συμμετέχει και στο ΔΣ του συλλόγου μέσω των Λιζάρδου Νικολάου και Χαλδαίου Κυριάκου, οι οποίοι εκπροσωπούνται από τις κόρες τους Δήμητρα Λιζάρδου και Χαλδαίου Σταματίνα,που δραστηριοποιούνται με μεγάλη επιτυχία στον αλιευτικό Τουρισμό τα τελευταία χρόνια!
Πηγή : https://www.kykladiki.gr/
Οι δύο διακεκριμένοι εισηγητές από το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, η Δρ. Γεωργία Ζούνη και ο Δρ. Ιωάννης Κατσανάκης, μίλησαν στους επιχειρηματίες για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις σε μια εποχή συνεχών κρίσεων, όπως αυτή που διανύουμε, με την κρίση της πανδημίας να διαδέχεται ένα ασταθές οικονομικά και ενεργειακά περιβάλλον, εξαιτίας και του συνεχιζόμενου πολέμου.
Στη διαλογική συζήτηση που ακολούθησε, τα μέλη του Επιμελητηρίου Κυκλάδων είχαν την ευκαιρία να θέσουν ανοιχτά όλους τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες τους εν όψει της έναρξης της νέας τουριστικής περιόδου. Οι δύο εισηγητές απάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις και ανέλυσαν με παραδείγματα πως στις νέες προκλήσεις και αλλαγές στον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε τις λύσεις δίνουν η ενημέρωση, η προετοιμασία και η δράση. Στο πλαίσιο αυτό οι τεχνολογικές εξελίξεις μπορούν να αποτελέσουν πολύτιμο εργαλείο στα χέρια των επαγγελματιών ώστε να βρίσκονται μπροστά από τις εξελίξεις, να αναβαθμίσουν τις υπηρεσίες τους και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί και εντός «παιχνιδιού».
Το video του σεμιναρίου θα μπορεί να το παρακολουθήσει κανείς στο κανάλι του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στο youtube, μετά την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων.
Για περισσότερες πληροφορίες για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων αλλά και για κάθε νέα είδηση που αφορά την επιχειρηματική κοινότητα μπορείτε επίσης να επισκέπτεστε το portal e-kyklades.gr καθώς και τις σελίδες του Επιμελητηρίου Κυκλάδων στο facebook και το instagram.
Πηγή : https://www.kykladiki.gr/
Στον κύκλο των διαμαρτυριών που έχουν υπάρξει σε όλη την Ελλάδα και εντονότερα από φορείς και επενδυτές της Κρήτης, έρχεται να προστεθεί και η αγωνία από την πλευρά του Ν. Αιγαίου, καθώς οι δύο Περιφέρειες κατέχουν το 50% των συνολικών αιτήσεων στη χώρα αναφορικά με τον Αναπτυξιακό Νόμο.
Το σοβαρό θέμα “άνοιξε” το Περιφερειακό Συμβούλιο Ν. Αιγαίου και συγκεκριμένα στην προχθεσινή συνεδρίασή του, στη Σύρο, με την Περιφερειακή Αρχή και όλες τις παρατάξεις να συμφωνούν στο αίτημα αύξησης των σχετικών κονδυλίων.Ειδικότερα, για όλη τη χώρα προβλέπονται 150 εκατ. ευρώ, την ίδια στιγμή που ο όγκος των επενδυτικών προτάσεων ανήλθε σε 562 αιτήσεις, εκ των οποίων οι 130 αφορούν τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα.Σύμφωνα με όσα εξήγησε ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος κατά την εισήγηση του θέματος, πρέπει απαραιτήτως να αυξηθούν τα κονδύλια και συγκεκριμένα η πρόταση της Περιφέρειας είναι από 150 εκατ. ευρώ να φθάσουν στα 600 εκατ. ευρώ.
Την κατάσταση που διαμορφώθηκε σχετικά με τις προτάσεις για τον νέο Αναπτυξιακό Νόμο στην περιοχή του Ν. Αιγαίου, περιέγραψε ο περιφερειάρχης, Γιώργος Χατζημάρκος.
Όπως ανέφερε, επειδή θα “κοπούν” οι περισσότερες προτάσεις, πανελλαδικά και δη στις Περιφέρειες Ν. Αιγαίου και Κρήτης, έχει προκύψει “κύμα” διαμαρτυριών.
Μεταφέροντας συνολικά την εικόνα για τη χώρα και για το κομμάτι που καταλαμβάνει το Ν. Αιγαίο, ανέφερε τα εξής: “Να πω μόνο για να έχετε μία συνολική εικόνα, για όλη την Ελλάδα κατατέθηκαν 562 αιτήσεις και Νότιο Αιγαίο και Κρήτη πρέπει να είμαστε μαζί το 50% της Ελλάδας σε αριθμό επενδυτικών σχεδίων”.
Ως εκ τούτου, τόνισε πως, “το αίτημα είναι η αύξηση κατά το τριπλάσιο. Δηλαδή τα 150 εκατ. ευρώ που έχει ο αναπτυξιακός νόμος να γίνουν 600 εκατ. ευρώ”.
Κατ΄ επίφαση “αναπτυξιακός”
Σχετικό σχόλιο έκανε και ο αντιπεριφερειάρχης Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Γιάννης Μαργαρίτης στη συνεδρίαση, τονίζοντας πως τελικά μόνον Αναπτυξιακός Νόμος δεν είναι αυτός.
“Συμφωνώ απόλυτα με ό,τι είπε ο περιφερειάρχης. Ένα πολύ βασικό σημείο που πρέπει να τονίσουμε είναι πως από τα 150 εκατ. ευρώ, μόνο τα 75 εκατ. ευρώ αφορούν αναπτυξιακά σχέδια. Τα υπόλοιπα 75 εκατ. ευρώ αφορούν φοροαπαλλαγές. Οπότε καταλαβαίνουμε πόσο μικρό είναι το νούμερο. Μόνο 4 άτομα πάνε για να επιχορηγηθούν. Δεν είναι Αναπτυξιακός. Τον περιμέναμε πόσα χρόνια να βγει. Βγήκε και τελικά ήταν μόνο για μια προεκλογική εξαγγελία”, σχολίασε καυστικάΑμέσως μετά, παρέμβαση έκανε και ο επικεφαλής της παράταξης “Πνοή Δημιουργίας Ν. Αιγαίου”, Χαράλαμπος Κόκκινος, ο οποίος, αφού δήλωσε την πλήρη συμφωνία του με τα λεγόμενα του Γιώργου Χατζημάρκου, πρότεινε να υπάρξει παρέμβαση και να ζητηθεί ιδιαίτερη πρόβλεψη ειδικά για τα νησιά.
“Δεν ξέρω αν μπορεί να προστεθεί στο αίτημά μας, επειδή ακριβώς κινδυνεύουμε να είμαστε πρωταθλητές σε αφίξεις αλλά πρωταθλητές στις απορρίψεις λόγω του μικρού ποσού, μπαίνει το κομμάτι – επειδή ακριβώς και το Ν. Αιγαίο και η Κρήτη έχει μεγαλύτερο κομμάτι των αιτήσεων – μήπως μπορούσε να περάσει κι ένα μήνυμα για τις νησιωτικές πολιτικές. Δηλαδή να εστιάσουν ένα ποσό συγκεκριμένα για τις νησιωτικές περιοχές. Αν μπορεί να γίνει αυτό με κάποια τροπολογία, με κάποιο τρόπο”, υποστήριξε ο κ. Κόκκινος, κλείνοντας το θέμα.