30 Σεπ 2021

Το Περιφερειακό Φυτώριο αναβαθμίζεται σε κέντρο των ανθρώπων της αγροτικής οικονομίας


Το Περιφερειακό Φυτώριο αναβαθμίζεται σε κέντρο των ανθρώπων της αγροτικής οικονομίαςΣυνάντηση εργασίας του Περιφερειάρχη με τον νέο Πρόεδρο της εταιρείας, κ. Μιχάλη Λουλού 

 Συνάντηση εργασίας είχε ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, κ. Γιώργος Χατζημάρκος, με τον κ. Μιχάλη Λουλού, τον νέο Πρόεδρο του Περιφερειακού Φυτώριου, την εταιρεία που επικεντρώνει τη δράση της στην παραγωγή πολυετών και δασικών φυτών, στην οποία συμμετείχε ο Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου.


 Η εκλογή του κ. Λουλού έγινε με βάση την εμπειρία του και την πολυετή προσωπική του ενασχόληση με τον πρωτογενή τομέα, με στόχο τον εμπλουτισμό των δράσεων της εταιρείας, ώστε να αναβαθμιστεί σε hub των ανθρώπων της αγροτικής οικονομίας.

Στη συνεδρίαση της Δευτέρας, 27 Σεπτεμβρίου 2021, συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, ως εξής:

Πρόεδρος: Μιχάλης Λουλούς 

 Αντιπρόεδρος: Φιλήμων Ζαννετίδης

 Μέλη: Χαράλαμπος Δαρζέντας, Δημήτρης Λάσκαρης, Ανθούλα Βελιάδη, Σταμάτης Μαργέλλος, Τάση Παπακωνσταντίνου, Θωμάς Τσίκκης. 

 Διευθύνουσα Σύμβουλος: Μαρία Αγγέλου Ο νέος Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Μιχάλης Λουλούς, ξεκίνησε την ενημέρωσή του πάνω σε όλα τα θέματα και τις συνεχιζόμενες δράσεις της εταιρείας.

 Κατά τη συνάντησή του με τον Περιφερειάρχη, ορίστηκε ότι σε ένα μήνα από σήμερα, τέλος Οκτωβρίου, μετά και την ολοκλήρωση του κύκλου των ενημερώσεων, ο κ. Λουλούς θα έχει οριστικοποιήσει, σε συνεργασία με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το νέο επιχειρησιακό σχέδιο της εταιρείας για τη νέα προγραμματική περίοδο. 

 Ο κ. Μιχάλης Λουλούς είναι 40 ετών και κατάγεται από το χωριό Μαλώνα της Ρόδου. Είναι απόφοιτος στην ειδικότητα «Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» και δραστηριοποιείται επαγγελματικά στον πρωτογενή τομέα, στο νησί της Ρόδου.

 Πηγή : https://cyclades24.gr/

to synoro blog

Ο τελευταίος επιζών: Ενα βιβλίο με τη συγκλονιστική μαρτυρία για την τραγωδία με το ναυάγιο της Φαλκονέρας


Πώς σώθηκε, πώς βγήκε από το μισοβυθισμένο πλοίο, πώς πάλεψε με τα κύματα ο Παναγιώτης Μπελώνης, μετά από δεκατρείς ώρες στο νερό... Ένα νέο βιβλίο, γραμμένο με τη βοήθεια της κόρης του, ρίχνει ξανά νέο φως στο θρυλικό ναυάγιο του «Ηράκλειον», το 1966, κοντά στη Φαλκονέρα.  8 Δεκεμβρίου 1966. 

Το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο «Ηράκλειον», που έκανε το δρομολόγιο της γραμμής Σούδα-Πειραιάς, εκπέμπει σήμα SOS έξι μίλια βορειοανατολικά της βραχονησίδας Φαλκονέρας στο Μυρτώο Πελάγος. Ύστερα από λίγα λεπτά, βυθίζεται. Ακόμα και σήμερα, 55 χρόνια μετά, ο ακριβής αριθμός των θυμάτων του ναυαγίου δεν είναι βέβαιος. 

Οι εκτιμήσεις μιλούν για πάνω από 250 νεκρούς, πιθανόν 277, καθώς εκείνα τα χρόνια ταξίδευαν πολλοί λαθρεπιβάτες μέσα στα γκαράζ, ενώ επιπλέον πολλοί έκοβαν εισιτήριο ενώ είχαν ήδη επιβιβαστεί στο πλοίο.

Το «Ηράκλειον» αρχικά ναυπηγήθηκε το 1949 στη Γλασκόβη ως δεξαμενόπλοιο, και το 1964 μετασκευάστηκε σε οχηματαγωγό-επιβατικό πλοίο και περιήλθε στη ναυτιλιακή εταιρεία των Αδελφών Τυπάλδου. 

 Στις 7 Δεκεμβρίου 1966 το «Ηράκλειον» αναχώρησε με καθυστέρηση μισής ώρας, στις 7:30 το απόγευμα, εξαιτίας ενός μοιραίου φορτηγού-ψυγείου με πορτοκάλια, που κατέφθασε την τελευταία στιγμή στο λιμάνι και φορτώθηκε βιαστικά στο πλοίο, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας.

 Το «Ηράκλειον» είχε ήδη δύο φορές εμπλακεί σε ατυχήματα, ενώ οι βλάβες που είχε υποστεί δεν είχαν, σύμφωνα με τα πορίσματα, επισκευαστεί επαρκώς ώστε να είναι αξιόπλοο. Ο εφοπλιστής με πλαστά έγγραφα και με τη βοήθεια του υπουργείου Ναυτιλίας κατάφερε να το βγάλει ξανά στη θάλασσα, πιέζοντας το πλήρωμα για μεγάλες ταχύτητες, ώστε να μη χάσει το «Ηράκλειον» τη φήμη του πιο γρήγορου πλοίου στις ακτοπλοϊκές γραμμές Πειραιά-Κρήτης. 

 Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου 

Tα γεγονότα που οδήγησαν στο ναυάγιο καθώς και η συγκλονιστική μαρτυρία του Παναγιώτη Μπελώνη, του τελευταίου διασωθέντα του ναυαγίου της Φαλκονέρας, έχουν καταγραφεί σε ένα συγκλονιστικό χρονικό που συνέγραψε λίγο πριν πεθάνει ο Μπελώνης με τη βοήθεια της κόρης του, Πηγής. Το βιβλίο με τίτλο «Ηράκλειον SOS Βυθιζόμεθα», που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις Εκδόσεις Κέδρος, βασίστηκε στις αφηγήσεις τόσο του ίδιου του Παναγιώτη Μπελώνη όσο και κάποιων ακόμα διασωθέντων, όπως οι Ηλίας Κουκουνάκης και Σταύρος Λαγωνικάκης, που βιώσαν, μαζί με τον 37χρονο τότε άντρα, τα τραγικά γεγονότα εκείνης της μοιραίας νύχτας στα ανοιχτά της Φαλκονέρας. Οι μαρτυρίες των διασωθέντων, που κόβουν την ανάσα, εμπλουτίζονται με τα στοιχεία από την έκθεση της Ανακριτικής Επιτροπής Ελέγχου Ναυτικών Ατυχημάτων, τα πορίσματα των Ανακριτικών Συμβουλίων Ναυτικών Ατυχημάτων, τα πρακτικά της δίκης και φυσικά από τα ρεπορτάζ στον Τύπο της εποχής.

 1.30' – 1.45' τη νύχτα

O Παναγιώτης Μπελώνης είναι μόνος του μέσα σε μια τετράκλινη καμπίνα. Προσπαθεί να κοιμηθεί γιατί τον πειράζει η θάλασσα και ξαπλωμένος αντιμετωπίζει πιο εύκολα τη ναυτία. Τα κύματα χτυπάνε συθέμελα το πλοίο, που τρίζει με έναν αλλόκοτο θόρυβο, σαν να διαλύεται μέσα στο νερό. Οι ήχοι που έρχονται από το γκαράζ είναι αφύσικοι, τρομακτικοί. Φορτηγά που χτυπούν το ένα το άλλο, ντελαπάρουν, λαμαρίνες που διαλύονται. Ένα φορτηγό γεμάτο με λάδια και σαπούνια ανατρέπεται. Το δάπεδο του γκαράζ γεμίζει λάδια. Τα αυτοκίνητα από το ταρακούνημα της θαλασσοταραχής γλιστράνε και χτυπούν το ένα το άλλο

 ή πάνω στα εσωτερικά τοιχώματα του πλοίου.Οι οδηγοί των αυτοκινήτων, παρακολουθώντας άναυδοι όσα συμβαίνουν από τις σκάλες που οδηγούν στο γκαράζ, ανεβαίνουν ανάστατοι στη γέφυρα για να διαμαρτυρηθούν. 

Ζητούν από τον πλοίαρχο Εμμανουήλ Βερνίκο να κόψει ταχύτητα ή να αλλάξει κατεύθυνση. Εκείνος αρνείται, δεν γίνεται να κόψουν ταχύτητα, τι θα πει το γραφείο στον Πειραιά αν καθυστερήσει το δρομολόγιο και τους προσπεράσει το πλοίο «Φαιστός», με το οποίο έχουν ανταγωνισμό.

 Το «Ηράκλειον» δεν γίνεται να χάσει τη φήμη του πιο γρήγορου πλοίου. Ο πλοίαρχος, είτε γιατί υποτιμά τον κίνδυνο είτε γιατί υπερτιμά τις δυνάμεις του, τους καθησυχάζει. Μέσα σε λίγα λεπτά, ένα δεύτερο φορτηγό-ψυγείο γεμάτο πορτοκάλια, αυτό που φορτώθηκε τελευταίο και έχει μπει εγκάρσια στο γκαράζ, βιαστικά, όπως όπως, για να μην καθυστερήσει άλλο η αναχώρηση του πλοίου, γλιστράει, παρασύρει τους τρεις μεταλλικούς και τον έναν ξύλινο τάκο που είχε βάλει το πλήρωμα στις ρόδες του σαν σφήνες, για να μην κουνιέται στη φουρτούνα, και πάει και προσκρούει πότε στον δεξί και πότε στον αριστερό καταπέλτη του πλοίου.

 Τελικά, σε έναν μεγάλο κλυδωνισμό, το φορτηγό-ψυγείο πέφτει πάνω στη δεξιά μπουκαπόρτα που ήταν στηριγμένη υποτυπωδώς, με ένα απλό συρματόσχοινο, μετά από προηγούμενη βλάβη που δεν είχε επισκευαστεί ποτέ σωστά, προκαλώντας ένα μοιραίο ρήγμα έκτασης 17 τ.μ. 

Το φορτηγό-ψυγείο πέφτει μισό μέσα στη θάλασσα, την καρότσα του την καταπίνουν τα κύματα, ενώ ο τράκτορας ταλαντώνεται αφύσικα ακόμα μέσα στο γκαράζ. Ο λοστρόμος Θεόδωρος Μαγιάφης, ο οποίος έχει κατεβεί με εντολή του πλοιάρχου στο γκαράζ για να εκτιμήσει την κατάσταση, αντικρίζει την κόλαση: «Από την τρίτη θέση υπήρχε ένα είδος εξώστη που επέτρεπε την πρόσβαση στο γκαράζ. Από κει βλέπει ο λοστρόμος τι συμβαίνει. Το θέαμα είναι τρομακτικό. 

Ο καταπέλτης λείπει τελείως, η θάλασσα μπαίνει ανεμπόδιστα μέσα και τα φορτηγά, μισοπλέοντας, χτυπούν το ένα πάνω στο άλλο



1.50' τη νύχτα 

Το πλοίο αρχίζει να γέρνει προς τη δεξιά του πλευρά, τα αυτοκίνητα και τα φορτωμένα φορτηγά πέφτουν όλα μαζί στην ίδια πλευρά. Το «Ηράκλειον» παίρνει σοβαρή κλίση. Η γέφυρα γνωρίζει την κατάσταση, αλλά ο πλοίαρχος συνεχίζει να μην ενημερώνει τον κόσμο που κοιμάται στις καμπίνες και στα σαλόνια της οικονομικής θέσης. Κανένας συναγερμός, καμία κίνηση να ενημερωθούν οι επιβάτες από το πλήρωμα. 

 Ο Παναγιώτης Μπελώνης είναι ακόμα ξαπλωμένος στην κουκέτα του, καθηλωμένος από την ανησυχία, προσπαθεί να δει από το φινιστρίνι της καμπίνας του τι συμβαίνει έξω. Μαύρο σκοτάδι. Τριγμοί.

 Ο αέρας που λυσσομανά και τα κύματα που χτυπούν το πλοίο. Θυμάται ότι την ώρα που τον οδήγησε ο καμαρότος στην καμπίνα η πόρτα ήταν σφηνωμένη και χρειαζόταν δύναμη για να ανοίξει.

 Η σκέψη τον πανικοβάλλει, αλλά προσπαθεί να ηρεμήσει, να σκεφτεί ότι όλα θα πάνε καλά. Όταν η καμπίνα αρχίζει να παίρνει αφύσικη κλίση και να μην επανέρχεται, πανικοβάλλεται. Πετάγεται από την κουκέτα και βγαίνει στο διάδρομο. Μια αφύσικη σιωπή. 
Σαν να είναι μόνος εκεί μέσα, μόνος σε ένα πλοίο που βουλιάζει. 

 «Παρ' όλα όσα συμβαίνουν, δεν ακούω ανθρώπινη φασαρία στον διάδρομο, ενώ έχω ανοίξει την πόρτα της καμπίνας μου. Καμία ανθρώπινη παρουσία, καμία ανθρώπινη φωνή. Μα τελικά είμαι μόνος μου εδώ μέσα; Κανείς δεν ακούγεται; Κανείς δεν κινητοποιείται; Αυτοί που κυβερνούν το καράβι δεν ακούν; Δεν βλέπουν τι γίνεται; Γιατί δεν ανησυχούν αφού τίποτα πια δεν μένει όρθιο; Τα πάντα αναποδογυρίζουν, ακούγονται καθαρά. 

Μήπως δεν είμαι καλά; Μήπως δεν τα ζω όλα αυτά, αλλά τα φαντάζομαι; Μήπως είναι παραισθήσεις; Μήπως τελικά κοιμήθηκα και βλέπω ένα άσχημο όνειρο; [...] Ούτε συναγερμός χτυπάει, ούτε γίνεται κάποια προσπάθεια να ειδοποιηθούμε και να εκκενωθεί το πλοίο; [...] Κοιτάζω το ρολόι μου. Δύο παρά δέκα ακριβώς. Είμαι απολύτως βέβαιος πως καμία ελπίδα δεν υπάρχει. Το βαπόρι βουλιάζει». 

 «Κάθε φορά που γέρνει αριστερά ή δεξιά το πλοίο, καθυστερεί περισσότερο από την προηγούμενη φορά να επανέλθει στην ευθεία [...] Η ταλάντωσή του είναι τόσο μεγάλη τώρα, που δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κουπαστή θα ακουμπάει στη θάλασσα σε κάθε του κλίση». 

 2.07' τη νύχτα 

Το πλοίο έχει πάρει κλίση 30 μοιρών και σε λίγα μόλις λεπτά παίρνει κλίση 60 μοιρών. Μόνο τότε αρχίζει να χτυπάει ο συναγερμός. Καθυστερημένα. Όπως καθυστερημένα είναι και τα σήματα SOS που εκπέμπει η γέφυρα, ζητώντας βοήθεια στα παραπλέοντα πλοία.Ο Παναγιώτης Μπελώνης προσπαθεί να στηριχτεί για να σταθεί όρθιος. Αφουγκράζεται τους ήχους, τις κινήσεις του πλοίου, για να εκτιμήσει την κατάσταση. «Μια γυναικεία δυνατή κραυγή σπάει τη σιωπή. “Πνιγόμαστε... Θεέ μου... Βοήθεια!”. [...]

 Ενώ είμαι στο διάδρομο, με την άκρη του ματιού μου την αντιλαμβάνομαι μόνο σαν σκιά να τρέχει και να μπαίνει σε μια καμπίνα της τουριστικής θέσης. Προφανώς θα είναι τα παιδιά της, η οικογένειά της εκεί και τρέχει να προλάβει να τους βοηθήσει, να τους σώσει [...] Με πολύ δυσκολία μπορώ να περπατώ, με βήματα που κάνω πότε στο πάτωμα και πότε στον πλευρικό τοίχο, που έχει μισοαντικαταστήσει τον διάδρομο, έτσι όπως έχει ξαπλώσει το καράβι.

 Τρέχω σαν τρελός με όση δύναμη έχω. Κι άλλοι τρέχουν σαν εμένα [...] Πανικός ανακατεμένος με κλάματα και κραυγές [...] Προσπαθούμε να τρέξουμε όλοι μας, απελπισμένοι, προσπαθούμε σαν τρελοί να απομακρυνθούμε από το πλοίο που βουλιάζει [...] Χρησιμοποιούμε και τα χέρια μας και αναγκαζόμαστε να μπουσουλάμε κανονικά [...] Δεν ξέρουμε πού πάμε, δεν ξέρουμε αν ακολουθούμε τη σωστή διαδρομή, που θα μας βγάλει έξω από το ξαπλωμένο πλοίο». 

 Καθώς τρέχει, ο Παναγιώτης Μπελώνης, συνειδητοποιεί ότι οι περισσότεροι συνεπιβάτες του τρέχουν προς την αντίθετη κατεύθυνση από αυτόν. Τρομοκρατείται. Το ένστικτό του του λέει να συνεχίσει όμως μπροστά. Βρίσκει μια σκάλα. Την ακολουθεί. Τον οδηγεί στο σαλόνι της τουριστικής θέσης. «Το καράβι έχει μπατάρει δεξιά, αν το κοιτάξει κανείς από την μπροστινή μεριά του, έτσι εγώ, μπαίνοντας στο σαλόνι ερχόμενος από πίσω, αντικρίζω ένα απίστευτο θέαμα! Η αριστερή πλευρά του είναι βυθισμένη στο νερό και η δεξιά πλευρά του είναι σηκωμένη ψηλά, “ως τον ουρανό”. [...] 

Ακριβώς την ώρα που αντικρίζω τις πρώτες σκηνές της κόλασης μέσα στο ανάποδο σαλόνι, ακούω και έναν ήχο που μου θυμίζει εξασθενημένο κλάξον αυτοκινήτου». Όλες οι μαρτυρίες συγκλίνουν στην ολιγωρία της γέφυρας. Σύμφωνα με τα επίσημα πορίσματα, οι περισσότεροι άνθρωποι πνίγηκαν μέσα στις καμπίνες της δεξιάς πλευράς, πριν προλάβουν να αντιδράσουν. Μέσα στην άγρια νύχτα. 

Χωρίς καμία βοήθεια. Καμία προειδοποίηση. «Μέσα στο σαλόνι, τα παράθυρα είναι σπασμένα και η θάλασσα μπαίνει μέσα σαν χείμαρρος. Χείμαρρος σε όλο το πλάτος των παραθύρων [...] Μαζί με τα νερά έχουν τουμπάρει προς την ίδια μεριά τα τραπέζια, οι καρέκλες και ό,τι άλλο υπήρχε στο σαλόνι. Και η στάθμη της θάλασσας ανεβαίνει όλο και περισσότερο σε εκείνη την πλευρά. 

Το συγκλονιστικό όμως είναι πως έχει και ανθρώπους εκεί μέσα, ανθρώπους ανακατεμένους με τα έπιπλα, ανθρώπους που, προσπαθώντας με νύχια και με δόντια να ξεφύγουν, έρπουν, γλιστρούν, πέφτουν πίσω και παλεύουν να βγουν, ανθρώπους που δίνουν σκληρή μάχη για τη ζωή τους. Ανθρώπους που δεν μπορώ να τους δω καθαρά, αφού για μένα όλα συνεχίζουν να είναι σκιές. Δεν γίνεται να διακρίνω τίποτε άλλο εκτός από την έξοδο. Κι αυτή είναι τόσο ψηλά, τόσο μακριά, στον ουρανό [...] 

Όρθιος πλέον δεν μπορώ να σταθώ καθόλου. Με χέρια και πόδια, σαν ζώο, προχωρώ, έρποντας, σέρνομαι λίγα μέτρα με μεγάλη δυσκολία και προσπαθώ να φτάσω ψηλά, σε εκείνον τον ουρανό που είναι η έξοδός μου».Ο Παναγιώτης Μπελώνης παλεύει να σκαρφαλώσει. Όπως μπορεί. Πηδάει, πέφτει, ξανασηκώνεται. Ο χρόνος του τελειώνει. Πρέπει να σκεφτεί κάτι γρήγορα, αλλιώς θα τον καταπιεί το νερό, θα χαθεί μαζί με το πλοίο που αρχίζει να βουλιάζει. Βρίσκει ένα μεταλλικό διαχωριστικό στο σαλόνι, από αυτά που ξεχώριζαν τους καναπέδες και τις πολυθρόνες.

 Σκαρφαλώνει εκεί και αποφασιστικά, μετά από μερικές απελπισμένες προσπάθειες, πηδάει, πιάνεται από ένα σκαλοπατάκι και σαν να κάνει μονόζυγο προσπαθεί να ταλαντωθεί για να τα καταφέρει, για να σωθεί. «Με όση δύναμη έχω στα χέρια μου, τραβώ προς τα πάνω όλο μου το σώμα, το πετάω με μανία έξω από την πόρτα και προσγειώνομαι στον εξωτερικό διάδρομο του πλοίου, δίπλα στην κουπαστή. 

Στο μπαλκονάκι του καταστρώματος δηλαδή. Είμαι έξω! Επιτέλους έξω! [...] Το καράβι όμως είναι ξαπλωμένο οριζόντια, έχει δηλαδή κλίση 90 μοιρών, και χωρίς να κρατηθώ από κάπου, δεν μπορώ καθόλου να σηκωθώ [...] Σκαρφαλώνω λοιπόν μονομιάς, δρασκελίζω και προσπερνάω τα κάγκελα της κουπαστής και βγαίνω έξω, στο πλευρό του πλοίου, πάνω στο πέτσωμά του. 

Κάθομαι αμήχανος, συγκλονισμένος, τρομοκρατημένος και χαμένος στο αριστερό πλαϊνό μέρος του καραβιού. Πάνω στο μαύρο, παγωμένο σίδερο. Πάνω στο πληγωμένο του κουφάρι. Το πλοίο Ηράκλειον λίγο μετά τις δύο τα ξημερώματα στις 8 Δεκεμβρίου του 1966 βρίσκεται θανάσιμα λαβωμένο και σαν το χτυπημένο άλογο, ξαπλωμένο, αποκαμωμένο, έχει παραδώσει το κρύο κορμί του που ψυχορραγεί εκεί που ενώνονται τα νερά του Κρητικού και του Μυρτώου πελάγους. Κι εγώ μια μινιατούρα, μια μικρή ανθρώπινη, τραγική φιγούρα, να ακροβατώ πάνω στα κρύα του σίδερα την ώρα που το δέρνουν νοτιοδυτικοί άνεμοι – 8, 9 μπορεί και 10 μποφόρ».



2.12' τη νύχτα 

«Δυο φορές πρόλαβε μόνο ο ασυρματιστής του πλοίου να δώσει το σήμα SOS. Τη δεύτερη στις 2.12' πρόλαβε να συμπληρώσει “SOS ΑΠΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ... ΒΥΘΙΖΟΜΕΘΑ”. Δυο φορές και μετά σιωπή»

.Ο Παναγιώτης Μπελώνης πηδάει εγκαίρως μέσα στα κύματα πριν τον τραβήξει μαζί του το πλοίο στον βυθό. Με ένα κασόνι που βρίσκει να επιπλέει στο νερό, κι ενώ τον χτυπά η θάλασσα αλύπητα, κύμα το κύμα, ταξιδεύει, μέσα σε βουνά ολόκληρα που απειλούν να τον καταπιούν. 

Πολύ γρήγορα καταλαβαίνει ότι για να καταφέρει να επιβιώσει πρέπει να σταματάει να παλεύει με τα άγρια κύματα και να αφεθεί στο νερό, για να μην εξαντληθεί και χάσει τις δυνάμεις του. Αν κλείσει τα μάτια, ξέρει ότι θα πνιγεί. Μετά από δεκατρείς ώρες μέσα στο νερό τον περισυλλέγει ένα πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού.

 Είναι ένας από τους 47 τυχερούς ανθρώπους που κατάφεραν να διασωθούν από αυτή τη ναυτική τραγωδία που έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο άγρια ναυάγια της Ελλάδας. Για την ιστορία, ο Παναγιώτης Μπελώνης απέκτησε δύο παιδιά και έζησε μέχρι τα 80 του χρόνια. Πέθανε το 2009 πληγωμένος από το χαμό τού ενός από αυτά. 

Η κόρη του ολοκλήρωσε το βιβλίο που είχαν γράψει μαζί και το πλαισίωσε με μία έρευνα και επιπλέον μαρτυρίες. Το θρυλικό ναυάγιο της Φαλκονέρας, όπως είναι γνωστό, άλλαξε εντελώς την αντιμετώπιση της ακτοπλοΐας από το κράτος, το οποίο επέβαλε ένα νέο πρωτόκολλο για την αντιμετώπιση αντίστοιχων ναυτικών κρίσεων: Δημιουργήθηκε ο θάλαμος επιχειρήσεων στο ΥΕΝ, θεσπίστηκε το απαγορευτικό απόπλου από το Λιμεναρχείο όταν υπάρχουν υψηλά μποφόρ, ενώ το Πολεμικό Ναυτικό είναι πάντα σε ετοιμότητα για να παρέχει βοήθεια σε περίπτωση ναυαγίου. 

 Πηγή : https://www.iefimerida.gr/

to synoro blog

Εκτακτο δρομολόγιο του CHAMPION JET2 λόγω καιρού video


Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών τα “τζετάκια”(SUPER JET και SEA JET2)δεν εκτέλεσαν τα σημερινά δρομολόγια . 

 Ανέλαβε δράση όμως η μεγάλη επιτυχία του φετινού καλοκαιριού που ακούει στο όνομα CHAMPION JET2 ,εκτελώντας το δρομολόγιο ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΕΡΙΦΟ-ΣΙΦΝΟ-ΜΗΛΟ-ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟ-ΙΟ-ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ και επιστροφή, εξυπηρετώντας έτσι και τους επιβάτες από το Πειραιά αλλά και των ενδοκυκλαδικών που όπως θα δούμε και στο παρακάτω βίντεο είναι αρκετοί για την εποχή.

 Είπαμε,”Καλό χειμώνα”λέμε όταν σταματήσει και το τελευταίο ταχύπλοο. 

Δείτε το βίντεο από την σημερινή του άφιξη και αναχώρηση από το λιμάνι της Σίφνου:

Πηγή :https://www.kaipoutheos.gr/ 

to synoro blog

Αν οι Κυκλάδες ήταν street food


Πέντε μάγειρες φέρνουν στα μέτρα του σήμερα τους ρεβιθοκεφτέδες, μοντάρουν λουστρινένια ντοματάκια και ξινότυρα, χταπόδια και λουκάνικα στεγνά απ’ το ξεροβόρι. Με φαγητό στα… όρθια και δροσερές μπίρες, θα ροβολήσουμε στα γαλανόλευκα σοκάκια των Κυκλάδων.

 Πριν από κάμποσα χρόνια στην Κίμωλο, τρέχαμε απ’ τη μία άκρη του Χωριού στην άλλη με μια λαδένια στο χέρι. Και στην Κύθνο, πριν βγούμε ξυπόλυτοι «σφαίρα» για τη θάλασσα στην Κολώνα, γεμίζαμε χούφτες με σφουγγάτα, μοσχοβολιστά απ’ τον δυόσμο. Κάθε καλοκαίρι, στο φεστιβάλ Food Paths της Τήνου το έχουμε συνήθειο πια να κόβουμε τη λιγούρα με τσιμπητά τυροπιτάκια ημίγλυκα. 

Πρωτομαγιά, οπότε κάνω το πρώτο μου αιγαιοπελαγίτικο μπάνιο, γεμίζω το δισάκι μου με γινωμένες τσαπατσούπες (ντόπια ποικιλία ξερικής ντομάτας της Σύρου, πολύ αρωματική, σκληρόπετση και σφιχτόσαρκη), χωρίς φάρμακα, από τα χωράφια του μπαρμπα- Ιωσήφ, δύο κορυφές μάραθα ξεριζωμένα από την ξερολιθιά, μία μπάλα ξινότυρο και μία χούφτα κοπανιστή. 

Παίρνω και λίγο μαραθολουκάνικο ξεραμένο στον βοριά και συριανά ψαθούρια, αφρουδένια, να τα γεμίσω, να τα κάνω σάντουιτς. Και καθώς ζυγώνει ο Αύγουστος, οι μανούρες ζευγαρώνουν με σύκα και τα βολάκια με ασύρτικα σταφύλια και κρασιά. Οι δρόμοι μας στις Κυκλάδες είναι σκουντουφλιστοί, πλακόστρωτοι και γλιστεροί, ασβεστωμένοι, αλλού παραμελημένοι και δύσβατοι, χωμάτινοι με γούβες και κοτρόνες, κι αλλού στρωμένοι με θυμάρια και νοικοκυρεμένα μονοπάτια. Στους δρόμους των Κυκλάδων φυτρώνει η πρώτη ύλη, στους δρόμους της και τρώγεται. 

Με παγκόσμιες επιρροές και διάθεση ανανεωτική, ή απλά και ταπεινά, όπως παλιά, τα φαγητά στους δρόμους των Κυκλάδων είναι ένα πανηγύρι αλμύρας, λιακάδας και νοστιμιάς.

 Με παγκόσμιες επιρροές και διάθεση ανανεωτική ή απλά και ταπεινά, όπως παλιά, τα φαγητά στους δρόμους των Κυκλάδων που παραθέτουμε είναι ένα πανηγύρι αλμύρας, λιακάδας και νοστιμιάς.
Πεϊνιρλί με κολοκυθάκια και κοπανιστή
Σουβλάκι με καβουρμά και ξινομυζήθρα
Ρεβιθοκεφτέδες με γλυκοπικάντικη σάλτσα σύκου
https://www.gastronomos.gr/syntagh/revithokeftedes-me-glykopikantiki-saltsa-sykoy/52320/
Aτομικές λαδένιες με κατσικάκι
Μπέργκερ φραγκοσυριανό
Τορτίγιες με χταπόδι και κρεμώδη φάβα
Φαβολουκουμάδες με ντιπ ντομάτας και κάππαρης

Γηρασμένα και ετοιμόρροπα κτίρια στην Ερμούπολη


Ερειπωμένο κτίριο κάτω από το ρολόι του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Ερμούπολης
Τον Φεβρουάριο του 2021 σωροί από πέτρες και οικοδομικά υλικά έπεσαν πάνω σε δύο σταθμευμένα αυτοκίνητα στην καρδιά της Ερμούπολης Σύρου. Το τμήμα ενός τοίχου από ένα εγκαταλελειμμένο δημοτικό κτίριο κατάρρευσε λόγω παλαιότητας. 

Το 2019 ένας μεγάλος πέτρινος τοίχος από ένα παλιό διατηρητέο εργοστάσιο, που βρίσκεται κοντά στο συγκρότημα λυκείων της Ερμούπολης, διαλύθηκε ολοσχερώς και κομμάτια του έπεσαν πάνω στο οδόστρωμα. Περισσότερα από 1.000 είναι τα πέτρινα κτίρια, εντός και εκτός του ιστορικού οικισμού της Ερμούπολης, που βρίσκονται σε κακή έως ερειπιώδη κατάσταση και κινδυνεύουν με κατάρρευση, σύμφωνα με τον Σύλλογο Μελετητών Μηχανικών Κυκλάδων. 

Κάποια από αυτά, όπως το ιστορικό ξενοδοχείο «Κυκλαδικόν», βρίσκονται μέσα στο κέντρο της πόλης. «Αν συμβεί στην Ερμούπολη αυτό που συνέβη στο Ηράκλειο της Κρήτης πριν από δύο μέρες, θα έχουμε σοβαρό θέμα», λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του συλλόγου Μηνάς Μπουγιούρης.

 Το πρόβλημα με το κτιριακό απόθεμα της Ερμούπολης δεν είναι καινούργιο. Εδώ και χρόνια δεκάδες κτίρια, πολλά από τα οποία είναι διατηρητέα νεοκλασικά, αφήνονται στην τύχη τους εξαιτίας της χρονοβόρας διαδικασίας έκδοσης οικοδομικών αδειών.

 Οπως μας εξηγεί ο κ. Μπουγιούρης, για την έκδοση μιας οικοδομικής άδειας μέσα στον ιστορικό οικισμό της Ερμούπολης οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν αρχιτεκτονική μελέτη προς έγκριση στην Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων Αττικής του ΥΠΠΟΑ και στο Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής. 

Η ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας μπορεί να πάρει από δύο έως και πέντε χρόνια, καθώς ο όγκος των μελετών που καλούνται να διαχειριστούν οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ είναι πολύ μεγάλος. «Κανείς δεν θα μπει στη διαδικασία επισκευής, αποκατάστασης και επανάχρησης ενός κτιρίου σε αυτά τα χρονικά διαστήματα», σημειώνει.

 Ο σύλλογος ζητεί την απλοποίηση των διαδικασιών με τον διαχωρισμό των κτιρίων σε κηρυγμένα και μη, και τη δημιουργία μιας διευρυμένης επιτροπής με έδρα τη Σύρο που θα εξετάζει όσα δεν έχουν χαρακτηριστεί διατηρητέα, ώστε να μειωθεί ο όγκος των υπό έγκριση μελετών από την Εφορεία Νεωτέρων Μνημείων. 

 Στην πρόσφατη επίσκεψή της στην Ερμούπολη Σύρου, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη ανακοίνωσε τη διεύρυνση της υφιστάμενης επιτροπής του τοπικού Συμβουλίου Μνημείων Κυκλάδων (το οποίο είναι μέσα στην αλυσίδα των εγκρίσεων) με δύο μέλη από το υπουργείο Περιβάλλοντος και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την υποχρεωτική συνεδρίασή της μηνιαίως. Το ΥΠΠΟΑ εκ του νόμου είναι υποχρεωμένο να εγκρίνει τις οικοδομικές άδειες εντός ιστορικών τόπων. Μένει να φανεί εάν η ρύθμιση του ΥΠΠΟΑ σε ένα από τα στάδια της διαδικασίας θα επιταχύνει την έκδοση μιας οικοδομικής άδειας

. Ο κ. Μπουγιούρης δεν είναι αισιόδοξος για κάτι τέτοιο. Το δεδομένο πάντως είναι άλλο: τα κτίρια της Ερμούπολης δεν γίνονται πιο… νέα. Ο χρόνος που περνάει μεγαλώνει το πρόβλημα. 

Πηγή : https://www.kathimerini.gr/

to synoro blog

Κραυγή απόγνωσης: Ανάφη χωρίς δάσκαλο και νηπιαγωγό-«Παραμεθόριος» ή «περιθώριο» τα νησιά μας

 Χρήστος Κάτσικας
Πήραμε από νεοδιόριστο εκπαιδευτικό και δημοσιεύουμε Επιστολή για την κατάσταση στην εκπαίδευση στην Ανάφη όπου το υπουργείο Παιδείας δεν έστειλε δεύτερο δάσκαλο ούτε στη β΄φάση προσλήψεων αναπληρωτών 

Η νεοδιόριστη εκπαιδευτικός στην Ανάφη Ευγενία Αργυράκη δήλωσε στo alfavita.gr: "Φορέσαμε το πιο φωτεινό μας χαμόγελο να υπηρετήσουμε ως νεοδιόριστοι το γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις στην ακριτική Ανάφη και ξαφνικά μαθαίνουμε πως δεν έρχεται νηπιαγωγός και δεύτερος δάσκαλος για τα παιδιά μας ούτε στη Β φάση των χθεσινών προσλήψεων. Ντροπή σας κύριοι της κυβέρνησης μόνο ντροπή !!!" 

 Παράλληλα η εκπαιδευτικός μας προέτρεψε να δημοσιοποιήσουμε το γεγονός που περιγράφεται στην επιστολή συναδέλφισσάς της για την απροθυμία του υπουργείου να μας στείλει νηπιαγωγό και δεύτερο δάσκαλο ώστε να λειτουργήσει το σχολείο της Ανάφης. 

 Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΥΠΑΙΘ 

Αξιότιμη κυρία/αξιότιμε κύριε,

 Θα ήθελα με λύπη μου να σας γνωστοποιήσω τη θλιβερή κατάσταση που βιώνουμε ως εκπαιδευτικοί στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. τάξεις Ανάφης, στη Β΄ Κυκλάδων. Λέγομαι Πετρίδου Μαρία (ΠΕ 02) και ο σύζυγός μου Καλαμπούκας Σταύρος (ΠΕ 03). 

Είμαστε και οι δύο νεοδιόριστοι στο νησί της Ανάφης. Έχουμε παιδί που από το νόμο υποχρεούμαστε να το γράψουμε στα προνήπια. Πράγματι το παιδί είναι εγγεγραμμένο στο 1ο νηπιαγωγείο Πανοράματος Θεσσαλονίκης, όπου και είναι ο τόπος μόνιμης διαμονής μας. Αυτή τη στιγμή εκκρεμεί η μεταγραφή του στο νηπιαγωγείο Ανάφης και η προϊσταμένη περιμένει έγγραφη αναφορά από εμένα για την εξέλιξη της διαδικασίας. Βρισκόμαστε στα τέλη Σεπτέμβρη και είναι άγνωστος ο χρόνος διορισμού νηπιαγωγού στην Ανάφη. 

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το παιδί μας που δικαιούται να φοιτήσει στην προσχολική εκπαίδευση, στερείται μέχρι στιγμής το αυτονόητο δικαίωμα. Εμείς ως εκπαιδευτικοί εργαζόμενοι στο σχολείο της Ανάφης αγωνιζόμαστε μαζί με το διευθυντή και τους συναδέλφους να ανταπεξέλθουμε στην παραπάνω δύσκολη κατάσταση. Από την αρχή και αμέσως μόλις ενημερώθηκα από την πρωτοβάθμια υπηρεσία για τις κινήσεις που οφείλω ως κηδεμόνας, έπραξα άμεσα τα δέοντα. 

Σήμερα πληροφορήθηκα ότι ενώ η υπηρεσία έστειλε στο υπουργείο το κενό, ήρθε μόνο ένας νηπιαγωγός στη Β΄ Κυκλάδων ο οποίος θα τοποθετηθεί σε σχολείο της Σαντορίνης με 25 παιδιά. Πρόκειται φυσικά για μία επιλογή λογική και αυτονόητη εκ μέρους της υπηρεσίας.

 Όμως, γιατί να σταλεί μόνο ένας νηπιαγωγός; Δε θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η συνάδελφος, κ. Ευγενία Αργυράκη (ΠΕ 04). Ήρθε να εργαστεί στο Γυμνάσιο με Λ.Τ. Ανάφης με τα δύο της παιδιά που φοιτούν στο δημοτικό. Στο δημοτικό όμως υφίστανται τέσσερις διαφορετικές τάξεις με ένα μόνο δάσκαλο! 

Στο αίτημα για διορισμό δεύτερου δασκάλου η απάντηση ήταν αρνητική με το επιχείρημα ότι ο νόμος επιτρέπει δεύτερο δάσκαλο από δεκαπέντε παιδιά και πάνω. Πώς μπορεί ένας δάσκαλος μόνος να διδάξει παιδιά τεσσάρων διαφορετικών τάξεων ταυτόχρονα είναι μια απάντηση που ο νόμος δε μας τη δίνει, ούτε και κανείς από τους ιθύνοντες.

 Επίσης, όλοι οι νόμοι έχουν και εξαιρέσεις. Φτιάχτηκαν για να υπηρετούν τους πολίτες και θα πρέπει να εφαρμόζονται με γνώμονα τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών και τις ιδιαίτερες συνθήκες που υφίστανται. Δε θα μπορούσε στο σημείο αυτό παρά να γεννηθεί το εξής ερώτημα. Πώς γίνεται ο νόμος να τηρείται απαρέγκλιτα για τα παιδιά του δημοτικού, αλλά να αγνοείται επιδεικτικά από το ίδιο το κράτος για το παιδί μου που δικαιούται φοίτηση στο νηπιαγωγείο.

 Το ελληνικό κράτος δεν έχει δηλαδή τη δυνατότητα να παρέχει ούτε ένα δάσκαλο, ούτε έναν νηπιαγωγό για την Ανάφη! Ομολογώ ότι όταν πληροφορήθηκα το διορισμό μου στην Ανάφη θεώρησα ότι είναι τιμή μου να υπηρετήσω στην ελληνική παραμεθόριο παρά τις πιθανές αντιξοότητες. 

Δε μου πέρασε καθόλου όμως από το μυαλό ότι το ελληνικό κράτος θα θεωρήσει αυτόματα την εκπαίδευση του παιδιού μου ήσσονος σημασίας. Έκανα το λάθος να θεωρήσω αυτονόητη τη φοίτηση του γιού μου στο ελληνικό δημόσιο σχολείο! Ήξερα ότι η λέξη «παραμεθόριος» δεν είναι συγγενής ετυμολογικά ή νοηματικά με τη λέξη και την έννοια του «περιθωρίου». 

Στην πράξη όμως δυστυχώς η ξεκάθαρη αυτή διαφοροποίηση δεν τηρείται. Μου είναι πλέον πλήρως κατανοητοί οι λόγοι υποβάθμισης της ελληνικής παραμεθορίου, καθώς και οι λόγοι που τα σχολεία αυτά αδειάζουν από παιδιά.

 Έχει πληγεί πρώτα η Παιδεία, η βάση της κοινωνίας. Το ιερό αυτό αγαθό, που εμείς οι εκπαιδευτικοί καλούμαστε να υπηρετήσουμε με ένα σωρό πρακτικές δυσκολίες και χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από το κράτος. Σας βεβαιώνω ότι κανείς εκπαιδευτικός που πηγαίνει να εργαστεί σε ένα μικρό νησί του Αιγαίου δεν το κάνει μόνο για τα μόρια ή επειδή τον αναγκάζουν οι συνθήκες, αλλά επειδή έχει το κίνητρο ότι μπορεί, ο καθένας από τη θέση του, να προσφέρει. Αξίζει, κατά τη γνώμη σας, την παραπάνω αντιμετώπιση; Είναι λογικό οι Έλληνες πολίτες εδώ να νιώθουν πολίτες δεύτερης και τρίτης κατηγορίας και οι εκπαιδευτικοί έμψυχο αναλώσιμο προσωπικό.

 Όπως έχω καταλάβει στα μικρά σχολεία της παραμεθορίου στέλνει το κράτος εκπαιδευτικούς μόνο βασικών ειδικοτήτων και ίσα - ίσα το απαραίτητο προσωπικό για να φαίνεται ότι λειτουργούν τα σχολεία.

 Αναρωτιέμαι όμως αν υπηρετείται η ουσία της εκπαίδευσης με τον παραπάνω τρόπο, αλλά και η ενίσχυση της παραμεθορίου που υποτίθεται ότι το κράτος έχει προτεραιότητα. Κατά τη γνώμη μου η αξία των ανθρώπων και των παιδιών της παραμεθορίου δε θα έπρεπε να υπολογίζεται αριθμητικά. Ένα παιδί, πέντε παιδιά, δεν είναι λιγότερο σημαντικά από τα τριάντα. Τα παιδιά αυτά έχουν ίσα δικαιώματα καθώς οι γονείς τους είναι ισότιμοι Έλληνες πολίτες. 

Αν στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις χτυπάει η καρδιά της Ελλάδας, στα μικρά αυτά νησιά εδράζει η ψυχή της. Αν αφήσουμε αυτή την ψυχή να χαθεί, κανένας από εμάς δε θα έχει επιτελέσει το χρέος του. Εύχομαι να μη σας κούρασα με τα λεγόμενά μου, αλλά αν διαφωνείτε με κάτι από τα παραπάνω, εγώ με προσοχή και σεβασμό θα ακούσω τα επιχειρήματά σας. Εξάλλου, όπου υπάρχει η αληθινή πρόθεση, υπάρχει και ο τρόπος. Αναμένουμε την άμεση ανταπόκρισή σας. 

 Σας ευχαριστώ πολύ.
 Με εκτίμηση, Μαρία Πετρίδου 

Πηγή : https://www.alfavita.gr/

to synoro blog

Παρουσιάστηκε «Η αρχαία πόλη των Κιμωλίων»


«Η αρχαία πόλη των Κιμωλίων», η εργασία του Δρος Carmelo Di Nicuolo, με την χορηγία του Αφεντάκειου Κληροδοτήματος Κιμώλου και με θέμα την αρχαία πόλη της Κιμώλου αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών

 Πηγή : https://www.mileikanea.gr/

to synoro blog

Αναγκαία η σύσταση Δημοτικής Αστυνομίας σε όλους τους Δήμους


Aντιπροσωπεία της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, που αποτελείτο από τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ και Δήμαρχο Τρικκαίων Δ. Παπαστεργίου, τον Αντιπρόεδρο και Δήμαρχο Καλλιθέας Δ. Κάρναβο, τον Γενικό Γραμματέα Δ. Καφαντάρη, τον Γενικό Διευθυντή Ι. Καραγιάννη και τον Πρόεδρο της ΠΕΔΑ και Δήμαρχο Γαλατσίου Γ. Μαρκόπουλο, συναντήθηκε με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Τ. Θεοδωρικάκο. Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η αναζήτηση τρόπων ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ της Αυτοδιοίκησης Α΄ Βαθμού, του Υπουργείου και της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να ενισχυθεί το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών των τοπικών κοινωνιών.

 Καθώς και να υπάρξει μια κοινή στρατηγική για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα ζητήματα που αφορούν την αύξηση εκδήλωσης περιστατικών με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, όπως τα κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας. Από την πλευρά της ΚΕΔΕ τέθηκε στον Υπουργό η ανάγκη να δοθεί έμφαση σε πολιτικές και δράσεις που στόχο έχουν την πρόληψη της εγκληματικότητας. 

 Στο πλαίσιο αυτό αναδείχθηκε: 

 - Η ανάγκη να συσταθεί Δημοτική Αστυνομία σε όλους τους Δήμους.

 - Η ενίσχυση του θεσμού των αστυνόμων της γειτονιάς, που λειτουργεί προληπτικά.

 - Συζητήθηκε το πλαίσιο αλληλοεπικαλύψεων, όσον αφορά την Δημοτική Αστυνομία και τις αρμοδιότητές της, καθώς και το θέμα της συνεργασίας με την τοπική Αστυνομία σε επίπεδο Δήμου.

 - Αναδείχθηκε η ανάγκη ενίσχυσης των περιφερειακών τμημάτων με περιπολίες κατά την διάρκεια της ημέρας αλλά και βραδινές περιπολίες, καθώς και το θέμα της ψηφιοποίησης των υπηρεσιών της Αστυνομίας. 

 - Ενίσχυση της αστυνόμευσης και κοινές δράσεις για την αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας. Υπήρξε δέσμευση του Υπουργού ότι θα απελευθερωθεί ένας σημαντικός αριθμός αστυνομικού προσωπικού το επόμενο διάστημα, με την ψηφιοποίηση των εργασιών της ΕΛΑΣ, ο οποίος θα διοχετευτεί σε υπηρεσίες για την ενίσχυση της αστυνόμευσης. 

 Συμφωνήθηκε επίσης να υπάρξει συνεργασία μεταξύ ΚΕΔΕ και Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και στο ζήτημα της αντιμετώπισης της ενδοοικογενειακής βίας, μέσα από το συντονισμό και τη συνεργασία της Ελληνικής Αστυνομίας με τις κοινωνικές υπηρεσίες των Δήμων, οι οποίες είναι στελεχωμένες από εξειδικευμένο προσωπικό, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και γίνονται δέκτες των συγκεκριμένων περιστατικών, προκειμένου μέσα από την αλληλοενημέρωση να αποτρέπεται η τέλεση εγκληματικών ενεργειών. 
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

29 Σεπ 2021

Impact BITE Awards 2021 ...Κορυφαία διάκριση για ένα δικό μας παιδί την Κατερίνα Γούναρη.


Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2021 στο Markou Wine Museum, η δέκατη επετειακή τελετή απονομής των Impact BITE Awards 2021, του πιο σημαντικού θεσμού επιβράβευσης της τεχνολογικής καινοτομίας στην Ελλάδα που διοργανώνεται από την Boussias, υπό την αιγίδα του ΣΕΠΕ και με την τιμητική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του ΟΠΑ. 

Στην μεγάλη αυτή γιορτή, την οποία παρακολούθησαν 300 στελέχη της αγοράς και μεταδόθηκε ζωντανά μέσω live streaming, βραβεύθηκαν και φέτος τα κορυφαία έργα πληροφορικής και οι δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού, σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, που ξεχώρισαν τη χρονιά που μας πέρασε.

 Το τιμητικό βραβείο της χρονιάς απονεμήθηκε από τον εκδότη Μιχάλη Μπούσια στον Υπουργό Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη, για την πολύτιμη συμβολή του στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας. Ξεχωριστή στιγμή της βραδιάς αποτέλεσε η εμφάνιση του παγκοσμίου φήμης επιχειρηματία Salim Ismail, συγγραφέα του best seller “Exponential Organizations και founding CEO του Singularity University, ο οποίος εμφανίστηκε ζωντανά από την California, και συμμετείχε στην απονομή. 

Στην επετειακή αυτή εκδήλωση δόθηκαν τα δύο κορυφαία βραβεία της δεκαετίας, όπως προέκυψαν από το άθροισμα των κορυφαίων βραβείων κάθε χρονιάς από το 2012 μέχρι σήμερα. ICT Company of the decade αναδείχθηκε η COSMOTE – Όμιλος ΟΤΕ, ενώ Digitalized Company of the decade αναδείχθηκε η Interamerican.

 Τις κορυφαίες διακρίσεις για το 2021 έλαβαν οι: Διαμαντής Μασούτης ΑΕ-Digitalized Company of the year, COSMOTE-ICT Company of the year, Intrasoft – Integrator of the year και Όμιλος Epsilon Net – Software House of the year. 

Το Platinum βραβείο, για το έργο που έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία από τους κριτές απέσπασε η nvisionist – nvbird για το έργο «nvbird – Bird Detection & Monitoring System». Στην ενότητα '' Τεχνολογικές Υποδομές & Διοίκηση Πληροφοριακών Πόρων - IT Security'' το silver βραβείο πήρε η εταιρεία ''Cyber Noesis'': isAWARE – Ολοκληρωμένη Λύση Εκπαίδευσης Cybersecurity'', με επικεφαλής τον κ. Κ.Παπαδάτο και (ένα δικό μας παιδί) την κα Κατερίνα Γούναρη. 

Πηγή : 

Katerina-Katia Rota 


to synoro blog

#Save_Tinos από την αστυνομική βία και τις ανεμογεννήτριες


Κωνσταντίνος Ζήλος
Το “Κοσμοδρόμιο” σε αποστολή στην Τήνο. Οι μαρτυρίες των ανθρώπων που χτυπήθηκαν επειδή λένε “όχι” στην επιβολή εγκατάστασης αιολικών βιομηχανιών
Την Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου στο νησί της Τήνου η αστυνομία και οι διαδηλωτές κατά των ανεμογεννητριών ήρθαν σε ρήξη, με αποτέλεσμα πολλοί να χτυπηθούν βίαια και να μεταφερθούν στο Κέντρο Υγείας με πολλαπλά τραύματα. Μιλήσαμε με κάποια από τα θύματα της αστυνομικής βίας στην Τήνο.

 Οι μαρτυρίες τους έρχονται σε αντίθεση με την ανακοίνωση των αστυνομικών υπαλλήλων Κυκλάδων ( https://tinostoday.gr/anakoinosi-astynomikon-ypallilon-kykladon/), που υποστηρίζουν ότι έχουν στοχοποιηθεί Τηνιακοί αστυνομικοί από φορείς, ΜΜΕ και ομάδες στα κοινωνικά δίκτυα. 

 Όπως μας επισήμανε ο κύριος Νικηφόρος Δελασούδας, πρώην δήμαρχος Εξωμβούργου, χτυπήθηκε στην προσπάθειά του να προστατέψει μια κοπέλα από τα χέρια δύο αστυνομικών, την οποία είχαν ακινητοποιήσει και χτυπούσαν.

 Το χτύπημα που δέχθηκε προήλθε από έτερο αστυνομικό, ο οποίος του επιτέθηκε από πίσω, χωρίς να καταλάβει με τι, καθώς έχασε τις αισθήσεις του. Παρέμεινε για ώρα στο έδαφος μπροστά από τον γερανό με αναμμένη την μηχανή, μέχρι τη στιγμή που ήρθε το ασθενοφόρο για να τον οδηγήσει στο Κέντρο Υγείας.



 Νικηφόρος Δελασούδας ( πρώην Δήμαρχος Εξωμβούργου ) μετά την συμπλοκή 

Ο Θ. κάτοικος Τήνου περιγράφει τη στιγμή της συμπλοκής, όπου ένας αστυνομικός επιτίθεται στον Χ., τον ρίχνει στο έδαφος, και τότε ο Θ. προσπαθεί να τον σώσει. Ένας άλλος αστυνομικός τραβάει τον Θ. από τα μαλλιά με μανία πετώντας τον κάτω και ακινητοποιώντας τον. Άλλη μια μαρτυρία είναι από την Β., κάτοικο της Τήνου, η οποία βρέθηκε με αιμάτωμα στο χέρι, προσπαθώντας να αποτρέψει ξυλοδαρμό ενός ακόμα διαδηλωτή, όταν τον είδε να κείτεται στο έδαφος. 



Η Β. με το χέρι δεμένο μέρες μετά το χτύπημα των αστυνομικών 

Ο Γ. εφημερεύων γιατρός του Κέντρου Υγείας Τήνου αναφέρει ότι γύρω στα 10 με 11 περιστατικά τα οποία διακομίσθηκαν στο κέντρο, ήταν αναφερόμενα όπως λένε οι ίδιοι από γκλομπ. Δύο από τα άτομα έκαναν εισαγωγή για περαιτέρω εξετάσεις, όπως επίσης ένας νεαρός άντρας, ο οποίος είχε σκίσιμο στο δεξιό βλέφαρο και χρειάστηκε ράμματα. 

Η περίπτωσή του χαρακτηρίστηκε αρκετά επικίνδυνη καθώς το τραύμα που έφερε ήταν πολύ κοντά στο μάτι


Μαρμαρογλυπτική με θέμα τις ανεμογεννήτριες 

Αυτή η κατάσταση επικρατεί στην Τήνο τα τελευταία 2,5 χρόνια με τους κατοίκους να αντιστέκονται σθεναρά για να προστατέψουν το νησί τους. Ουσιαστικά οι πολίτες ανέλαβαν τον ρόλο της αστυνομίας, παρακολουθώντας τις παραβάσεις της εταιρείας με προσωπικές θυσίες.

Οι κολώνες των δύο ανεμογεννητριών
 Μια ομάδα πολιτών ανέλαβε για σχεδόν έναν μήνα να κάνει 24ωρες βάρδιες για να προλάβει και να καταγγείλει αυτές τις παραβάσεις. 


Βάση της ανεμογεννήτριας
Κάποιες από τις τελευταίες, όπως μας αναφέρει η Σ. είναι η παραβίαση του ωραρίου της κυκλοφορίας των φορτηγών, η τοποθέτηση κολώνας ΔΕΗ, καταστρέφοντας μέρος ενός παλιού ανεμόμυλου και επίσης στρώθηκε ο δρόμος με χαλίκι μέχρι την κορυφή του βουνού. 

Ο Γιάννης Στέφας, ιδιοκτήτης και διαχειριστής της “Ενεργειακή Κυκλάδων ΕΠΕ” στον χώρο του εργοταξίου στην κορυφή του βουνού

 Ακόμη τα πλοία τα οποία μετέφεραν τα φορτηγά της εταιρείας με τις ανεμογεννήτριες, έφτασαν στο νησί χωρίς να δηλώσουν το σήμα τους, όπως ο νόμος προβλέπει. 
Οι κάτοικοι είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους. 
Πηγή : https://kosmodromio.gr/
Κωνσταντίνος Ζήλος
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1991. Τα τελευταία χρόνια ταξιδεύει και οργανώνει φωτογραφικά και περιβαλλοντολογικά πρότζεκτ σε Ευρώπη, Αφρική, Ασία. Παράλληλα, δουλεύει ως φωτογράφος εστιάζοντας στο φωτορεπορτάζ και στη φωτογραφία ντοκουμέντο

to synoro blog

Αλλαξαν τον νόμο για να πάρουν οι “Οικογενειακές ιστορίες” 1.000.000 ευρώ!


Της Χρυσούλας Παπαϊωάννου 
 Από χθες έχει γίνει χαμός με την είδηση ότι το reality «Οικογενειακές ιστορίες» χρηματοδοτείται από το κράτος με 1.000.000 ευρώ! Συγκεκριμένα, τα χρήματα παίρνει μέσω του ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας). Με λίγα λόγια, οι Οικογενειακές Ιστορίες παίρνουν ζεστό κρατικό χρήμα γιατί είναι και «επενδυτικό σχέδιο» και «πολιτιστικό προΐόν»! Δεν το λέμε εμείς.

 Ο κ. Πιερρακάκης το λέει τρόπον τινά. Γιατί με δική του νομοθετική ρύθμιση μπορούν οι «Οικογενειακές Ιστορίες» και άλλα τηλεοπτικά… παρατράγουδα να παίρνουν γενναίες χρηματοδοτήσεις και να κατεβάζουν τον πήχυ της ελληνικής τηλεόρασης υπό το μηδέν. Διότι με τροπολογία του κ. Πιερρακάκη πέρυσι τροποποιήθηκε ο πετυχημένος νόμος της προηγούμενης κυβέρνησης 4487/2017, που είχε, ανάμεσα σε άλλα, και ασφαλιστικές δικλείδες για τέτοιες περιπτώσεις. Δηλαδή ο νόμος Κρέτσου για τον ΕΚΟΜΕ όριζε ότι για να πάρει χρηματοδότηση μια τηλεοπτική σειρά, έπρεπε να έχει ελάχιστο κόστος παραγωγής 30.000 ευρώ ανά επεισόδιο. Πέρυσι η κυβέρνηση της ΝΔ το έριξε περίπου στα 10.000 ευρώ. Μην μείνουν τα κανάλια παραπονεμένα. Ένα ακόμα δωράκι…

 Δεν είναι το μόνο «έγκλημα» όσον αφορά το επενδυτικό κίνητρο cash rebate, ένα πολύτιμο αναπτυξιακό εργαλείο, του οποίου τον χαρακτήρα αλλοίωσε η κυβέρνηση. Πάμε λοιπόν για ανακεφαλαίωση γιατί από πέρυσι οι αλλαγές αυτές κατάφεραν να συσπειρώσουν εναντίον της κυβέρνησης σύσσωμο τον κινηματογραφικό χώρο. ΣΑΠΟΕ, ΕΤΕΚΤ, ΕΣΠΕΚ, ΕΑΚ έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου στον κ. Πιερρακάκη, την κ. Μενδώνη και τον κ. Γιατρομανωλάκη για μια σειρά από απαράδεκτες νομοθετικές ρυθμίσεις.

 Δεν είχε προλάβει να πατήσει το πόδι του στη Θεσσαλονίκη ο Αντόνιο Μπαντέρας πριν λίγους μήνες για την πολυδιαφημισμένη παραγωγή «The Enforcer» και η ΕΤΕΚΤ, το σωματείο των τεχνικών εργαζομένων στον οπτικοακουστικό τομέα, ήταν ήδη στα κάγκελα, επισημαίνοντας ότι σε αυτή την παραγωγή ύψους 20 εκ. η οποία θα είχε επιστροφή φόρου 4 εκ, απασχολούνταν ελάχιστοι κινηματογραφιστές που δραστηριοποιούνται και φορολογούνται στην χώρα μας. 

Γιατί με τροπολογία ο κ. Πιερρακάκης συμπεριέλαβε στις επιλέξιμες δαπάνες (έως 50%) τιμολόγια αλλοδαπών συντελεστών και εταιρειών , δηλαδή κάθε εταιρεία παραγωγής, μπορεί με τις ευλογίες της κυβέρνησης να φέρει τεχνικούς από την Βουλγαρία κι όχι να πάρει εργαζόμενους της χώρας. Περιττό να πούμε πόσο έχει πληγεί ο κλάδος ειδικά μετά από δυό χρονιές πανδημίας.Προς… όφελος αυτής της τροπολογίας ακολούθησε και μία ακόμη: καταργήθηκε ο διπλός έλεγχος της έγκρισης των επιχορηγήσεων. Ενώ ο νόμος 4487/17 προέβλεπε και υπογραφή υπουργού, ο κ. Πιερρακάκης το κατήργησε αυτό. Ποιος λοιπόν θα ελέγχει τα τιμολόγια των ξένων εταιρειών; Οι ορκωτές λογιστές που θα έχουν προσληφθεί από την ίδια την εταιρεία; 

 Στον τομέα του πολιτισμού πολλά λάθη και αστοχίες μπορούμε να προσάψουμε στον ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά όταν μιλάμε για τον οπτικοακουστικό τομέα, η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν αυτή που υλοποίησε μια προσφιλή εξαγγελία κάθε υπουργού πολιτισμού, όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, οι οποίοι μόλις αναλάμβαναν έταζαν φορολογικά κίνητρα και μετατροπή της Ελλαδίτσας σε Μέκκα του κινηματογράφου. Το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια μια σειρά από μεγάλες ξένες παραγωγές και λαμπερούς σταρ έρχονται στη χώρα μας για γυρίσματα οφείλεται κυρίως στην θέσπιση επενδυτικών κινήτρων, δηλαδή στον νόμο 4487/17. 

Επίσης, το ότι φύσηξε αεράκι φρεσκάδας στην ελληνική τηλεόραση, σχετίζεται με το γεγονός ότι οι τηλεοπτικές σειρές απέκτησαν έναν πολύτιμο οικονομικό σύμμαχο, το ΕΚΟΜΕ. Μετά από μια δεκαετία όπου την μικρή μας οθόνη μονοπώλησαν οι τουρκικές σαπουνόπερες και ο Σουλεΐμάν ο Μεγαλοπρεπής είχε κυριαρχήσει στους τηλεοπτικούς δείκτες, νέες ελληνικές σειρές υψηλού επιπέδου με σκηνοθέτες του σινεμά, φοβερούς ηθοποιούς, ταλαντούχους διευθυντές φωτογραφίας ωραία σενάρια (από τον «Σιωπηλό Δρόμο» μέχρι τις «Άγριες Μέλισσες»), χάρης στην ίδρυση του ΕΚΟΜΕ και το επενδυτικό κίνητρο cash rebate, η ελληνική τηλεόραση έβαλε μπρος ολοταχώς για το (ποιοτικό) μέλλον της… Η κυβέρνηση της ΝΔ προτιμά όμως, να εξασφαλίζει το μέλλον των καναλαρχών. Και αυτό είναι παλιά της …«Οικογενειακή ιστορία».

 Πηγή : https://www.newscenter.gr/

to synoro blog

Νέος κύκλος συγχωνεύσεων στην ακτοπλοΐα


Γράφει ο ΝΙΚΟΣ ΜΑΝΑΒΗΣ

Όλα δείχνουν ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα νέο κύκλο συγχωνεύσεων των εγχώριων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Σε αυτή την φάση καθοριστικός είναι ο ρόλος της Τράπεζας Πειραιώς που είναι ο κύριος δανειοδότης των μεγάλων εταιρειών του κλάδου και ταυτόχρονα ελέγχει μεγάλο μέρος των μετοχών των ίδιων εταιρειών. 

Πριν το τέλος του 2021 αναμένεται να ολοκληρωθεί η υπαγωγή της ΑΝΕK στην Group Attica, όπου ήδη ανήκουν οι Blue Star Ferries και η Hellenic Seaways. 

 Για το 2022 η Τράπεζα Πειραιώς σχεδιάζει να πουλήσει την Group Attica (μαζί με την ΑΝΕΚ) σε όποιο διεθνή όμιλο ενδιαφέρεται να την εξαγοράσει. Στους άμεσα ενδιαφερόμενους φαίνεται πως είναι ο όμιλος Γκριμαλντι που στην Ελλάδα δραστηριοποιείται μέσα από τις Μινωικές Γραμμές. Συνεπώς, αν η Group Attica περάσει στον έλεγχο των Μινωικών Γραμμών σημαίνει πως ένας επιχειρηματικός όμιλος θα ελέγχει περίπου το 80% των κύκλου εργασιών του κλάδου. 

Κι από αυτό τον όμιλο θα έχουν σχεδόν πλήρη εξάρτηση οι οικονομίες των νησιών του Αιγαίου. Το ενδεχόμενο αυτής της εξέλιξης δημιουργεί έντονες ανησυχίες στους κατοίκους των νησιών καθώς είναι ορατός ο κίνδυνος αύξησης του κόστους μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων, πέρα από τις τρέχουσες αυξήσεις που ήδη είναι πολύ σημαντικές.Κρίσιμο ζήτημα για την Τράπεζα Πειραιώς είναι η απεμπλοκή της τόσο από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες τόσο σε ότι αφορά την πώληση των μετοχών που ελέγχει όσο και σε ότι αφορά τα δάνεια που έχει χορηγήσει. 

Η απεμπλοκή των τραπεζών από οποιαδήποτε δραστηριότητα είναι άσχετη με την χρηματοοικονομικό τομέα είναι βασική υποχρεώση τους στο πλαίσιο της εξυγίανσης τους. 

 Έντονες ανησυχίες, για τις επικείμενες συγχωνεύσεις, εξέφρασε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ Αντώνης Νταλακογιώργος, σε άρθρο που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της Ένωσης. Συγκεκριμένα κάνει λόγο για “επικείμενη επίθεση ενόντα στα δικαιώματα των ναυτεργατών”. 

Πηγή : https://www.stonisi.gr/

to synoro blog

28 Σεπ 2021

“Μήλος” Ο Ηλίας Μαμαλάκης στον Αϊ Γιάννη τον Σιδεριανό εντυπωσιάζεται με τις παραδοσιακές γεύσεις του νησιού


Η αγάπη που έχει ο “Μηλιός” Ηλίας Μαμαλάκης για τη Μήλο ,είναι γνωστή και με κάθε ευκαιρία την επιδεικνύει με την παρουσία του στο νησί. 

Αποδεχόμενος την πρόσκληση να παραβρεθεί στο πανηγύρι του Αϊ Γιάννη Σιδεριανού, ο αγαπητός σε όλους μας Ηλίας Μαμαλάκης ,είχε την ευκαιρία να δει και να δοκιμάσει τις πλέον παραδοσιακές Μηλέϊκες νοστιμιές του πανηγυριού,αυτές που με ευλάβεια και περισσή αγάπη ετοίμαζαν από παλιά οι νοικοκυρές του νησιού . 



Ο Σύλλογος Γυναικών Μήλου “Η Αφροδίτη” φρόντισε με τον καλύτερο τρόπο για αυτό, εντυπωσιάζοντας τον καλεσμένο 

Οι κυρίες Ανθούσα Ψαθά και Ελένη Μαθιουδάκη ετοίμασαν για τον σύλλογο τα εξαιρετικά σε γεύση και παρουσίαση πιάτα με πρώτες ύλες της Μήλου και τα παρουσίασαν με την παραμικρή λεπτομέρεια στον Ηλία Μαμαλάκη ο οποίος όπως “εξομολογήθηκε” συγκινήθηκε και εντυπωσιάστηκε από την αγάπη των γυναικών του συλλόγου για τον τόπο μας και το καταπληκτικά γευστικό αποτέλεσμα αυτών που ετοίμασαν ! Σκορδολάζανα, πιταράκια,σαλιάκιοι,κότα κοκινιστή ,συκωταριά ριγανάτη,ζυμωτό ψωμί με ντοματοζούμι, λαδένια ,χοιρινή τηγανιά , καρπουζόπιτα,λουκουμάδες ,φασολάκια νερόβραστα ,αλιάδα ήταν μερικά από τα πεντανόστιμα πιάτα που παρουσίασαν με πολλή αγάπη οι κύριες του συλλόγου.


 Ο αγαπητός Ηλίας τις παρακίνησε να γράψουν βιβλίο συνταγών με αυτό το γαστρονομικό θησαυρό που έχουν στα χέρια τους. 

Πηγή : https://milosvoice.gr/

to synoro blog

«Viva la feta!»: Άρχισαν τα γυρίσματα μεγάλης βελγικής ταξιδιωτικής παραγωγής στη Σίφνο


Ξεκίνησαν τα γυρίσματα στη Σίφνο για μία από τις μεγαλύτερες ταξιδιωτικές παραγωγές της Ευρώπης που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Η εκπομπή θα λέγεται «Viva la feta!» και θα μεταδίδεται το χειμώνα από το δημοφιλές κανάλι του Βελγίου «Play7», σε ζώνη υψηλής τηλεθέασης με εκατομμύρια τηλεθεατές, την πλέον κατάλληλη χρονική στιγμή που ξεκινούν οι κρατήσεις του 2022. 

Μέσα από 8 επεισόδια που θα γυριστούν στη Σίφνο, οι παρουσιαστές θα επιχειρήσουν να δείξουν με «σύμμαχο» την αυθεντικότητα του προορισμού, πώς τα απλά πράγματα στη ζωή είναι εν τέλει και τα πιο ουσιώδη.

 «Η Σίφνος φέτος απέδειξε την ανθεκτικότητά της ως προορισμός, με τις αφίξεις για Ιούλιο και Αύγουστο να προσεγγίζουν το 96% της αντίστοιχης περιόδου για το 2019. 

Μέσα από την εκπομπή και την άριστη συνεργασία με τον ΕΟΤ Κάτω Χωρών και την παραγωγή, θα δοθεί με πρωτότυπο τρόπο ένα μήνυμα σε εκατομμύρια δυνητικούς Βέλγους ταξιδιώτες σχετικά με τη βαθύτερη συμβολή που έχει η Σίφνος και γενικά η Ελλάδα στην εσωτερική ανανέωση των ταξιδιωτών, με «πρωταγωνιστές» τις δραστηριότητες, την αρχιτεκτονική, την αγγειοπλαστική, την ιστορία, τις παραδόσεις, τη γαστρονομία και το φυσικό κάλλος του προορισμού», δήλωσε η δήμαρχος Σίφνου Μαρία Ναδάλη. 

 Η δράση που αναμένεται να αναδείξει την Ελλάδα και τη Σίφνο στη σημαντική αγορά του Βελγίου, υλοποιείται με την ενεργό στήριξη του Γραφείου ΕΟΤ Κάτω Χωρών και του Δήμου Σίφνου.

 Για τα γυρίσματα έχουν επιστρατευθεί πολυμελή τηλεοπτικά συνεργεία που θα παραμείνουν στο νησί μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου.

 Πηγή : https://www.ertnews.gr/

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...