31 Ιουλ 2024

POS: Υποχρεωτική σήμανση στα ταξί για πληρωμές με κάρτα


POS: Υποχρεωτική σήμανση στα ταξί για πληρωμές με κάρτα

Υποχρεωμένα είναι πλέον τα ταξί να αναρτούν ειδική σήμανση, με την οποία οι πελάτες ενημερώνονται για την υποχρέωση αποδοχής πληρωμών με κάρτα.

Αυτό ορίζει (όπως και τη μορφή της σήμανσης) απόφαση του υφυπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χρίστου Δήμα, κατόπιν πρότασης του διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργου Πιτσιλή.Σύμφωνα με την απόφαση, πρόκειται για ένα ειδικό αυτοκόλλητο, το οποίο τοποθετείται στο τζάμι της πίσω δεξιάς πόρτας του οχήματος, και αναγράφει στα ελληνικά και στα αγγλικά τα εξής:

Ο οδηγός υποχρεούται:

-Να εκδίδει απόδειξη στο τέλος της διαδρομής.

-Να δέχεται πληρωμή με κάρτα.

Ο πελάτης ΔΕΝ υποχρεούται:

-Να πληρώσει με μετρητά.

-Να πληρώσει πριν λάβει τη νόμιμη απόδειξη.

Η παραγωγή του αυτοκόλλητου γίνεται από την ΑΑΔΕ, με δαπάνες, που καλύπτονται από τον προϋπολογισμό της, και το διαθέτει στην Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ, ώστε αυτή να μεριμνήσει για την εφαρμογή της απόφασης.

Τα ταξί υποχρεούνται να έχουν επικολλήσει την ταμπέλα στο όχημα εντός τριών εβδομάδων από την παραλαβή τους από την Πανελλήνια Ομοσπονδία ΤΑΞΙ. Σε περίπτωση μη επικόλλησης της σήμανσης, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ.

Πηγή: protothema.g



to synoro blog

To Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο Παραδοσιακής Μουσικής Αμοργού αποκαλύπτεται…


Το όραμα για την διάσωση, ψηφιοποίηση και διάδοση της Παραδοσιακής μουσικής της Αμοργού και των Μικρών Κυκλάδων γίνεται πραγματικότητα.

Μετά από έξι χρόνια έρευνας από τον καθηγητή στο Berklee College of Music, Πάνο Λιαρόπουλο το Ψηφιακό Οπτικοακουστικό Αρχείο Παραδοσιακής Μουσικής της Αμοργού και των Νησιών της είναι γεγονός.

Το καταπληκτικό μουσικό ταξίδι ξεκίνησε το Σεπτέμβριο του 2018, με τη χρηματοδότηση του Δήμου Αμοργού και δύο αμερικανικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και συνεχίστηκε από το 2020 με τη  δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.Το πολύτιμο Έργο- Παρακαταθήκη για τις γενιές και τους ιστορικούς μέλλοντος παρουσιάζεται στην εκδήλωση «Αποκαλύπτοντας τους ήχους της Παράδοσης» την Κυριακή 4 Αυγούστου, στις 8.00μμ στην Πλατεία Λόζας, στη Χώρα Αμοργού.Ομιλητής θα είναι ο Πάνος Λιαρόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής στο Berklee College of Music, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος, ο πρωτοπρεσβύτερος Θωμάς Συνοδινός, προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ναού Αθηνών και ο Ευάγγελος Καραμανές, διευθύνων του Κέντρου Έρευνας της Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.


Την εκδήλωση, που θα μεταδοθεί ζωντανά από το SYROS TV1, θα παρουσιάσει η δημοσιογράφος Μίνα Μαύρου και θα ολοκληρωθεί με μουσική εκδήλωση με τους μουσικούς Γιακουμή και Γιώργο Γαβρά Ο Δήμαρχος Αμοργού Ελευθέριος Καραΐσκος δήλωσε: «Είμαι υπερήφανος που σε συνεργασία με τον καθηγητή Πάνο Λιαρόπουλο και με τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, η  μουσική μας παράδοση θα ταξιδεύει στο μέλλον κρατώντας ζωντανή τη μνήμη και τις αξίες μας.Η διάσωση της παραδοσιακής μουσικής Αμοργού και Μικρών Κυκλάδων ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδα. Είναι μια παγκόσμια κληρονομιά για τις επόμενες γενιές.»

Πηγή : https://cycladesopen.gr/

to synoro blog

Εθελοντική Ομάδα Κιμώλου Κιμωλίστες Ευχαριστούμε από καρδιάς για την πολύτιμη βοήθειά σας


ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ για την αγορά Γεννήτριας
Είμαστε ευγνώμονες για τη γενναιόδωρη συνεισφορά/χορηγία και την άμεση ανταπόκριση του κ. Panos Paraskevopoulos , ιδιοκτήτη της νέας υπό κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας Espera Suites στο Καλαμίτσι, φίλος και υποστηρικτής των Κιμωλιστών και του νησιού μας, ο οποίος κάλυψε εξ ’ολοκλήρου το ποσό, για την αγορά της Loncin LC3000i Αθόρυβης Γεννήτριας Βαλιτσάκι Inverter Βενζίνης.
Ο κ. Παρασκευόπουλος πολλές φορές έχει συνδράμει στο παρελθόν και έχει προστρέξει προς την Εθελοντική Ομάδα Κιμώλου Κιμωλίστες Αμκε.
Η υποστήριξη του είναι ανεκτίμητη για εμάς και αποτελεί μια ακόμη ένδειξη αναγνώρισης των προσπαθειών που καταβάλλουμε για το νησί της Κιμώλου.
Ευχαριστούμε επίσης και τον κ. Leonidas Bombas που συνείσφερε το ποσό των 100 ευρώ.
Η πολύτιμη προσφορά του τεχνολογικού αυτού εξοπλισμού, θα διευκολύνει σημαντικά στην πραγματοποίηση των προβολών του
Cine Καλησπερίτη και των δράσεων του Kimolos Experience Festival.
Χάρη στις συλλογικές προσπάθειες όλων των υποστηρικτών μας καταφέρνουμε να κάνουμε πραγματικότητα τις προβολές του Cine Καλησπερίτη 11 χρόνια τώρα και βαδίζουμε ως εθελοντική ομάδα στα 14 χρόνια προσφοράς!

Ευχαριστούμε από καρδιάς για την πολύτιμη βοήθειά σας. Ευχόμαστε υγεία, ευημερία και κάθε επιτυχία σε ότι κάνετε!
Πηγή : 

Κιμωλίστες- Εθελοντική Ομάδα Κιμώλου


to synoro blog

Σαντορίνη – Sea Diamond: Μετά από 17 χρόνια μπήκε πρόστιμο ύψους 7 εκατ. ευρώ


Δεκαεπτά χρόνια μετά τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond» στην Καλντέρα της Σαντορίνης, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποχρεούνται, με τρεις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), να καταβάλουν δικαιώματα ναυαγίου για τη δεκαετία 2007-2017 ύψους 3.156.187 ευρώ συν τους νόμιμους τόκους, ανεβάζοντας έτσι τον καταλογισμό περίπου στα 7 εκατ. ευρώ. Αντίθετα, με δύο άλλες αποφάσεις του ΣτΕ διαγράφηκαν δικαιώματα ναυαγίου ύψους 2.077.557 ευρώ που είχαν καταλογιστεί στη ναυτική πράκτορα του κρουαζιερόπλοιου.

Η ιστορία 

Τις πρώτες πρωινές ώρες της 6ης Απριλίου του 2007 το «Sea Diamond», χωρητικότητας 22.412 τόνων, προσέκρουσε σε χαρτογραφημένη ξέρα (ύφαλο) και ναυάγησε στην περιοχή του όρμου Αθηνιού της Σαντορίνης.

Το κρουαζιερόπλοιο μετέφερε 1.163 επιβάτες και 391 μέλη πλήρωμα. Ολοι σώθηκαν, εκτός από τον Γάλλο τουρίστα Ζαν Κριστόφ Αλέν, 45 ετών, και τη 16χρονη κόρη του, Μοντ, οι οποίοι αγνοούνται μέχρι σήμερα, καθώς δεν βρέθηκαν ποτέ οι σοροί τους. Για τον λόγο αυτό δεν έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για ανθρωποκτονία σε βάρος του πλοιάρχου και της πλοιοκτήτριας εταιρείας. Αντίθετα, από την οικογένεια του Γάλλου τουρίστα διασώθηκε η 43χρονη σύζυγός του, Αν.

Από τη βύθιση του πλοίου και την έκχυση πετρελαιοειδών προκλήθηκε ρύπανση της θαλάσσιας περιοχής της Καλντέρας, ενώ το κουφάρι του κρουαζιερόπλοιου είναι βυθισμένο ακόμα και σήμερα σε βάθος 150 μέτρων. Σύμφωνα με δήλωση της πλοιοκτήτριας, το κρουαζιερόπλοιο την ημέρα της βύθισής του έφερε 430 τόνους μαζούτ, 63 τόνους ντίζελ, 36.000 λίτρα λιπαντέλαια, 35 κυβικά μέτρα βαρέα και ελαφρά πετρελαιοειδή κατάλοιπα.Κλείσιμο

Από ποινικής πλευράς, τον Μάρτιο του 2016 ο Αρειος Πάγος τελεσίδικα επικύρωσε τις πλημμεληματικού χαρακτήρα ποινές που είχαν επιβληθεί από το Τριμελές Εφετείο Πειραιά. Ο Αρειος Πάγος επικύρωσε την ποινή της φυλάκισης 36 μηνών που επιβλήθηκε στον πλοίαρχο του κρουαζιερόπλοιου και την ποινή φυλάκισης 24 μηνών που επιβλήθηκε στον γενικό διευθυντή επιχειρήσεων στόλου της Core Marine Limited και παράλληλα έπαυσε οριστικά την ποινική δίωξη σε βάρος του ανθυποπλοιάρχου αξιωματικού υπηρεσίας της γέφυρας.

Ωστόσο, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας προέβη σε καταλογισμό δικαιωμάτων ναυαγίου της περιόδου 2007-2017. Ο υπολογισμός των δικαιωμάτων ναυαγίου γίνεται με βάση την ολική χωρητικότητα του πλοίου, που στην προκειμένη περίπτωση είναι 22.412, σε συνδυασμό με τις ημέρες του ναυαγίου. Ο ημερήσιος καταλογισμός για το «Sea Diamond» έχει προσδιοριστεί στα 1.344 ευρώ.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο καταλογισμός των δικαιωμάτων ναυαγίου γίνεται «αλληλεγγύως και εις ολόκληρον» στον πλοιοκτήτη, στον εφοπλιστή και τον ναυτικό πράκτορα κατά τον χρόνο του ναυαγίου. Ετσι, το Λιμενικό Ταμείο Θήρας καταλόγισε δικαιώματα ναυαγίου στις εταιρείες Elona Maritime, Louis Hellenic Cruises και Core Marine το ποσό των 3.152.187 ευρώ για το χρονικό διάστημα της δεκαετίας 2007-2017. Και στη ναυτική πράκτορα καταλόγισε 2.077.557 ευρώ.Προσφυγή

Τόσο οι επίμαχες εταιρείες όσο και η ναυτική πράκτορας προσέφυγαν το 2016 στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Σύρου κατά του Λιμενικού Ταμείου Θήρας, ζητώντας την ακύρωση του καταλογισμού των δικαιωμάτων ναυαγίου. Οι διοικητικοί πρωτοδίκες της Σύρου μετά από πέντε χρόνια διασκέψεων αποφάσισαν, κατά πλειοψηφία, ότι δεν είναι αρμόδιοι να επιληφθούν των αιτήσεων ακυρώσεως, αλλά αρμόδιο είναι το ΣτΕ, όπου και παραπέμφθηκαν για να εκδικαστούν.

Ενώπιον του ΣτΕ οι πλοιοκτήτριες εταιρείες επικαλέστηκαν, μεταξύ άλλων, ότι η ανέλκυση του κρουαζιερόπλοιου από τα 150 μέτρα είναι τεχνικά αδύνατη και κατά συνέπεια η επιβολή οικονομικών κυρώσεων είναι καταχρηστική.

Ωστόσο, το Β’ Τμήμα του ΣτΕ με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Μιχάλη Πικραμένο και με εισηγήτρια την πάρεδρο Γεωργία Φλίγγου απέρριψε ως αβάσιμο τον ισχυρισμό των εταιρειών.Ακόμη, οι προσφεύγουσες υποστήριξαν ότι «το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 150 μέτρων και δεν κωλύει την προσόρμιση, αγκυροβολιά, ελλιμενισμό κ.λπ. των άλλων πλοίων στο λιμάνι, ούτε παρεμποδίζει την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και η βύθισή του δεν προκλήθηκε από υπαιτιότητα των πλοιοκτητριών εταιρειών ή των οργάνων τους, δηλαδή του πλοιάρχου, αξιωματικών και άλλων». Η δε βύθιση οφείλεται, προσέθεσαν, «στη λανθασμένη αποτύπωση των αβαθών του χάρτη της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού».

Και αυτός ο ισχυρισμός όμως απορρίφθηκε από το ΣτΕ ως αβάσιμος. Και αυτό γιατί, σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, τα δικαιώματα ναυαγίου επιβάλλονται «με μόνη την προϋπόθεση της παραμονής του ναυαγίου στον βυθό και αυτό ανεξάρτητα αν αυτό εμποδίζει τη λειτουργία του λιμένα ή αποτελεί κίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα ή οφείλεται σε πταίσμα της πλοιοκτήτριας εταιρείας».

Η ναυτική πράκτορας

Στη ναυτική πράκτορα του «Sea Diamond», σύμφωνα με το Ναυτικό Δίκαιο, είχαν καταλογιστεί δικαιώματα ναυαγίου από το Λιμενικό Ταμείο Θήρας ύψους 2.077.557 ευρώ. Η πράκτορας όμως προσέφυγε με τη σειρά της αρχικά στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Σύρου και στη συνέχεια οι αιτήσεις ακύρωσης διαβιβάστηκαν στο ΣτΕ, με αίτημα να ακυρωθεί το ποσό που της είχε καταλογιστεί.

Πράγματι, το Β’ Τμήμα του ΣτΕ, με την ίδια σύνθεση που δίκασε τις πλοιοκτήτριες εταιρείες, έκανε δεκτή την αίτησή της και με δύο αποφάσεις του ακύρωσε τον εις βάρος της καταλογισμό. Οι σύμβουλοι της Επικρατείας έκαναν δεκτές τις αιτήσεις της, καθώς έκριναν ότι το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου δεν οφείλεται στην υπέρβαση της μεταφορικής ικανότητάς του (υπεράριθμοι επιβάτες και οχήματα), έτσι ώστε να φέρει ευθύνες το πρόσωπο που πρακτόρευε το «Sea Diamond».

Με πληροφορίες από τη σελίδα Protothema.gr 

Πηγή : 

to synoro blog

Προβλήματα στη μεταφορά αρχείων των Υποθηκοφυλακείων Ίου και Σερίφου


Μάρκος Καφούρος: Προβλήματα στη μεταφορά αρχείων των Υποθηκοφυλακείων Ίου και Σερίφου

Ο βουλευτής Κυκλάδων της ΝΔ Μάρκος Εμμ. Καφούρος, στο πλαίσιο άσκησης κοινοβουλευτικού ελέγχου κατέθεσε σήμερα ερώτηση στον υπουργό ψηφιακής διακυβέρνησης σχετικά με τη μεταφορά των υποθηκοφυλακείων Ίου και Σερίφου στα υποκαταστήματα του κτηματολογικού γραφείου Κυκλάδων σε Θήρα και Μήλο αντίστοιχα.Συγκεκριμένα, ο βουλευτής αναδεικνύει τις αρνητικές επιπτώσεις στην οικονομική ζωή των νησιών από τη καθυστέρηση ψηφιοποίησης των έγχαρτων αρχείων των υποθηκοφυλακείων Ίου και Σερίφου. Η δυσλειτουργία αυτή προκαλεί ζημιογόνες αρρυθμίες αφού ακυρώνει τις μεταγραφές ακινήτων λόγω αδυναμίας έκδοσης πιστοποιητικών, οδηγώντας τους νησιώτες στην ταλαιπωρία που ήδη αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ως απότοκο της νησιωτικότητας.Ο κ. Καφούρος καταλήγοντας, ζητά άμεσες απαντήσεις και λύσεις ώστε να ομαλοποιηθεί η παροχή υπηρεσιών προς τους νησιώτες και να υπάρξει το συντομότερο επιστροφή στη κανονικότητα.

Πηγή : https://cyclades24.gr/

to synoro blog

Η Σέριφος του Μάκη Παπαδημητρίου είναι, παραδόξως, φθινοπωρινή


Oσο σκέφτομαι τα περασμένα καλοκαίρια, σε σχέση με την ποιότητα των καλοκαιρινών διακοπών, τόσο διαπιστώνω ότι χρόνο με τον χρόνο προορισμοί που άλλοτε ήταν επιλογή όσων θέλουν ηρεμία στις διακοπές τους, όλο και λιγοστεύουν. Οι Κυκλάδες, κυρίως η άγονη γραμμή και όχι μόνο, παρουσιάζουν ολοένα και περισσότερη επισκεψιμότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται –κακό και καλό– για τον τόπο, τους μόνιμους κάτοικους και τους τουρίστες. 

Σίγουρα η Σέριφος δεν ανήκει στην άγονη γραμμή, αλλά δεν είχε αυτόν τον «κοσμοπολίτικο» χαρακτήρα άλλων νησιών των Κυκλάδων, ούτε τη νυχτερινή ζωή, οπότε ανέκαθεν έλκυε ανθρώπους που αποζητούσαν την ηρεμία. Επίσης, εκτός από ένα παρατράγουδο μπιτς μπαρ που μακάρι να μην είχε ανοίξει ποτέ, το σύνολο των παραλιών δεν έχει ξαπλώστρες. Οι κάτοικοι έχουν καταφέρει να κρατήσουν τον χαρακτήρα του νησιού – κάτι που πλέον συναντάται πολύ σπάνια.

Φυσικά και μάλλον αναπόφευκτα εδώ και αρκετά χρόνια, και λόγω της εγγύτητάς της με την Αθήνα, είναι πλέον σε απόσταση μόλις δύο ωρών με το γρήγορο πλοίο, αρχίζει να παρουσιάζει φαινόμενα τέτοιων «κοσμοπολίτικων» χαρακτηριστικών. Εύχομαι να υπάρχει ακόμα η επιθυμία και από τους ντόπιους και από τους ανθρώπους που οι διακοπές σημαίνουν ξεκούραση για εκείνους, να κρατηθεί ο χαρακτήρας του νησιού σε ένα υψηλό επίπεδο. 

Οι παραλίες της Σερίφου είναι πραγματικά μαγικές, η Λια, ο Άγιος Σώστης, η Ψιλή Άμμος, ο Αη Γιάννης και πιο μακριά ο Πλατύς Γιαλός, η Συκαμιά από την ανατολική και βόρεια μεριά, και το Καλό Αμπέλι, η Βαγιά, το Γάνεμα, ο Κουταλάς και το Μαλλιάδικο από τη νότια, εκτός του ότι είναι πανέμορφες, κρατάνε ακόμα –και μακάρι για πάντα– τον κυκλαδίτικο χαρακτήρα τους.Η Χώρα της Σερίφου, πιθανότατα η ομορφότερη των Κυκλάδων, βρίσκεται ψηλά στο βουνό και βλέπει το λιμάνι από τη μια μεριά και τον Βου (βραχονησίδα) από την άλλη. Στενά δρομάκια, λίγα μαγαζιά και ταβέρνες, και αυτός ο δαιμονισμένος κυκλαδίτικος αέρας που κάνει τα λιγοστά δέντρα να φαίνονται χτενισμένα μονόπαντα και που μπορεί κυριολεκτικά να σε πάρει και να σε σηκώσει, αλλά τόσο απαραίτητος... δεν γίνεται Κυκλάδες χωρίς ξεραΐλα και αέρα.

Οι ωραιότερες διακοπές στη Σέριφο ήταν Σεπτέμβριο. Μόνος με τη μηχανή. Πήγαινα το πρωί για μπάνιο και απολάμβανα τα κρύα νερά, την ηρεμία και τη μαγεία του τοπίου. Φυσικά η ηρεμία είναι το πρώτο πράγμα που σκέφτομαι όταν έρχεται το καλοκαίρι. Τώρα. Παλιότερα γυρίζαμε από τις διακοπές και θέλαμε δέκα μέρες να ξεκουραστούμε και να συνέλθουμε. Τότε δεν μας ένοιαζε το πού θα πάμε, αρκεί να έχει κόσμο και θόρυβο! Αλλά όποιας ηλικίας και να είσαι, νομίζω πως ο Αύγουστος –ανεξαρτήτως προορισμού– έχει γίνει κάπως απαγορευτικός για μήνας διακοπών.

Advertisement

Σέριφος δαγκωτό, λοιπόν. Και καλύτερα Σεπτέμβριο. Ένας απογευματινός περίπατος από τη Χώρα στο λιμάνι για μια ρακή είναι απολαυστικός – υπάρχει και λεωφορειάκι για την επιστροφή για όσους το παρακάνουν… 

Ο Μάκης Παπαδημητρίου είναι ηθοποιός.

Πηγή : athensvoice.gr

to synoro blog

Kotoki Art Space serifos... 2 νέες εκθέσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σερίφου Περσεύς από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων:


Την Παρασκευή 2 Αυγούστου, 8.30 μμ εγκαινιάζονται 2 νέες εκθέσεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Σερίφου Περσεύς από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων:
Ορυκτά και χρωστικές από την Σέριφο
Jeffrey Benjamin: Archaeochromatics
(σε συνεργασία με το ΚΟΤΟΚΙ art space Serifos)
&
Αποτυπώματα μεταλλείων Σερίφου
12 ασπρόμαυρες φωτογραφίες του Μιχάλη Μπόσκου
---
On Friday August 2nd at 8:30 pm is the opening of 2 new exhibitions at the Archaeological Museum of Serifos Perseus by the Ephorate of Antiquities of Cyclades
Minerals and pigments from Serifos
Jeffrey Benjamin: Archaeochromatics
(in collaboration with KOTOKI art space serifos)
&
Imprints of the Seriphos mines
12 black and white photographs by Michalis Boskos
Σας περιμένουμε!
We are looking forward to seeing you there!
Πηγή : 

Kotoki Art Space


to synoro blog

Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας 14η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 14ΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΤΙΣ 29/7/2024
ΘΕΜΑ 1o
Ομόφωνη απόφαση για την ένταξη του Δήμου μας στο Ελληνικό δίκτυο υγιών πόλεων, ορισμός εκπροσώπων του Δήμου και συντονιστής του προγράμματος.
ΘΕΜΑ 2o
Αναβολή της λήψης απόφασης για την έγκριση του δεύτερου ΑΠΕ του έργου «Αναβάθμισης Αθλητικών Εγκαταστάσεων του Δήμου Σερίφου» μέχρι να διορθωθούν, όπως διαπίστωσε το Σώμα.
ΘΕΜΑ 3o
α) Σχετικά με το αίτημα του Συλλόγου Μεγάλου Λιβαδίου η απόφαση ήταν θετική κατά πλειοψηφία. Σαν Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας εκφράσαμε την άποψη ότι σχετικά με την αντικατάσταση του παλιού καπακιού του Δημοτικού πηγαδιού με νέο, πρέπει να γίνει από τον Δήμο κι όχι από τον Σύλλογο, διότι διαθέτει την τεχνογνωσία και την ευθύνη, μιας και ορθώς επισημαίνουν λόγους ασφαλείας.
β) Επίσης δε διαφωνούμε με την πραγματοποίηση της εκδήλωσης του βιβλίου, αλλά το κόστος των 500 ευρώ είναι μια ιδιωτική δαπάνη κι αφορά έναν ιδιώτη που πουλάει ένα συγκεκριμένο βιβλίο και είναι η τρίτη κατά σειρά παρουσίασή του. Γι αυτούς ακριβώς τους λόγους καταψηφίσαμε το θέμα.
ΘΕΜΑ 4Ο
Σχετικά με το αίτημα οικονομικής ενίσχυσης του Συλλόγου Μέγα Λιβαδίου με 3.000,00 ευρώ ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Καταψηφίστηκε το θέμα από εμάς, διότι υποβάλλαμε ένα ερώτημα σχετικά με την ερμηνεία του νόμου για την νομιμότητα της δαπάνης και ζητήσαμε να διευκρινιστεί πριν πάμε για την ψηφοφορία, πράγμα που δεν έγινε.
ΘΕΜΑ 5o
Ομόφωνα αποφασίσαμε την συμμετοχή του Δήμου Σερίφου στο 16ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ «Νικόλαος Τσελεμεντές» και το ακριβές πλαίσιο με τα άτομα και τους Συλλόγους που θα παραβρεθούν, θα τα καθορίσει η πολιτιστική επιτροπή του Δήμου που θα την συγκαλέσει ο Αντιδήμαρχος Παιδείας-Πολιτισμού κος Αντωνάκης Δημήτριος.
ΘΕΜΑ 6o
Αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία ο καθορισμός προστίμου ύψους 500,00 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής το ποσό να διπλασιάζεται για την παράβαση του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων.
ΘΕΜΑ 7o
Αποφασίστηκε κατά πλειοψηφία η λήψη απόφασης για την έγκριση του νέου τοπογραφικού της πλατείας του Δημαρχείου, τονίσαμε ότι η επιτροπή κοινοχρήστων χώρων πρέπει να προβεί σε ελέγχους ώστε να τηρηθούν τα προβλεπόμενα που ορίζονται από τις άδειες των καταστημάτων και τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.
Γκιολές Δημήτριος
Επικεφαλής της Αντιπολίτευσης
και του Δημοτικού Συνδυασμού
Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας
Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Σερίφου
Πηγή : 

Σέριφος Δύναμη Συνεργασίας


to synoro blog

Airbnb: Φοροανατροπές και χρονικοί κόφτες για ιδιοκτήτες ακινήτων


Νέους, αυστηρότερους φορολογικούς κανόνες για τους ιδιοκτήτες ακινήτων τύπου Airbnb σχεδιάζει η κυβέρνηση σε συνδυασμό με τους χρονικούς κόφτες που δρομολογούνται στη λειτουργία των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

Airbnb: Στα ύψη η ζήτηση στην Ελλάδα το καλοκαίρι

Στόχος των νέων κυβερνητικών παρεμβάσεων είναι η αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης και η συγκράτηση των τιμών στην αγορά των ενοικίων.

Τα σενάρια για Airbnb

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό οι οριστικές αποφάσεις για το είδος και την έκταση των αλλαγών αναμένεται να ληφθούν το φθινόπωρο, οπότε και θα υπάρχει εικόνα για τον αντίκτυπο των φορολογικών μέτρων που ενεργοποιήθηκαν στις αρχές του έτους.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι προβλέπουν μεταξύ άλλων τη διεύρυνση του αριθμού των ιδιοκτητών ακινήτων με βραχυχρόνια μίσθωση, οι οποίοι θα υποχρεούνται να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας, και την καθιέρωση χρονικών, αριθμητικών και γεωγραφικών περιορισμών στη βραχυχρόνια μίσθωση σε εφαρμογή της διάταξης που έχει ήδη ψηφισθεί από τη Βουλή και ορίζει ότι «με κοινή απόφαση των υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και Τουρισμού μπορεί, για λόγους που σχετίζονται με την προστασία της κατοικίας, να καθοριστούν γεωγραφικές περιοχές όπου θα ισχύουν περιορισμοί στη διάθεση ακινήτων για βραχυχρόνια μίσθωση».

Στο πλαίσιο αυτό εξετάζονται:

1. Eνα ακίνητο ανά ΑΦΜ για τα φυσικά πρόσωπα.

Αυτό σημαίνει ότι δεν θα επιτρέπεται σε φυσικά πρόσωπα η διάθεση σε βραχυχρόνια μίσθωση δύο ή περισσότερων ακινήτων.

Οσοι εκμεταλλεύονται τουλάχιστον δύο ακίνητα θα αντιμετωπίζονται ως επιχειρηματίες που υπάγονται σε καθεστώς ΦΠΑ και καταβάλλουν

ασφαλιστικές εισφορές και τέλος επιτηδεύματος. Σήμερα, για να θεωρηθεί ένας ιδιοκτήτης ακινήτου τύπου επαγγελματίας και να προχωρήσει σε έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας θα πρέπει να διαθέτει τρία ή περισσότερα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης.

2. Χρονικός περιορισμός.

Η μίσθωση κάθε ακινήτου δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τις 90 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος και για νησιά κάτω των 10.000 κατοίκων τις 60 ημέρες ανά ημερολογιακό έτος. Υπέρβαση της διάρκειας θα επιτρέπεται εφόσον το συνολικό εισόδημα του εκμισθωτή ή του υπεκμισθωτή, από το σύνολο των ακινήτων που διαθέτει για μίσθωση ή υπεκμίσθωση, δεν ξεπερνά τις 12.000 ευρώ κατά το οικείο φορολογικό έτος. Αριθμός ακινήτων ανά δήμο. Εξετάζεται η επιβολή πλαφόν στον αριθμό ακινήτων που θα εκμισθώνονται βραχυχρόνια ανά δήμο με αρμόδιους παράγοντες να αναφέρουν ότι θα πρέπει σε κάθε περιοχή να καταγραφούν οι ανάγκες για στέγαση, το ύψος των ενοικίων, ο αριθμός των ακινήτων που διατίθενται προς βραχυχρόνια μίσθωση.

3. Φοροκίνητρα

Στο μέτωπο της φορολογίας εκτός από τη διεύρυνση του αριθμού των ιδιοκτητών ακινήτων με βραχυχρόνια μίσθωση που θα υποχρεούνται να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας εξετάζεται η παροχή φοροκινήτρων όπως η έκπτωση από τον φόρο εισοδήματος για τη «μετακόμιση» των κατοικιών από τη βραχυχρόνια στη μακροχρόνια μίσθωση.

Τι ισχύει σήμερα

Με βάση το καθεστώς για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις που ισχύει από την 1η Ιανουαρίου 2024:

· Τα φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν τρία ή περισσότερα ακίνητα σε βραχυχρόνια μίσθωση υποχρεούνται να κάνουν έναρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας με τη σύσταση ατομικών επιχειρήσεων και καταβάλλουν τις ανάλογες ασφαλιστικές εισφορές, στα ακαθάριστα εισοδήματα τους επιβάλλεται ΦΠΑ 13% ενώ φορολογούνται με βάση τα τεκμήρια των ελεύθερων επαγγελματιών και των αυτοαπασχολουμένων.

· Τέθηκε όριο 60 ημερών στη διάρκεια μιας μίσθωσης προκειμένου να λογίζεται ως βραχυχρόνια.

· Στην περίπτωση που διατίθεται προς βραχυχρόνια μίσθωση το σύνολο των διαμερισμάτων πολυκατοικίας ή συγκροτήματος κατοικιών θα θεωρείται τουριστικό κατάλυμα και θα πρέπει να διαθέτει την αντίστοιχη αδειοδότηση.

· Σε όλες τις βραχυχρόνιες μισθώσεις επιβάλλεται «τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση» από 0,5 έως 10 ευρώ την ημέρα.

· Tο πρόστιμο για μη εγγραφή στο Μητρώο Ακινήτων Βραχυχρόνιας Μίσθωσης ορίζεται πλέον, ανά φορολογικό έτος, στο 50% των ακαθάριστων εσόδων του τελευταίου φορολογικού έτους και κατ’ ελάχιστο στις 5.000 ευρώ.

Φοροέλεγχοι

Την ώρα που η κυβέρνηση θα εξετάζει τις νέες παρεμβάσεις στην αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων, η ΑΑΔΕ θα ξεκινά μπαράζ διασταυρώσεων στις δηλώσεις όπου αποτυπώνονται τα εισοδήματα από ακίνητα τύπου Airbnb, καθώς και ελέγχους στους τραπεζικούς λογαριασμούς και στις πιστωτικές κάρτες των ιδιοκτητών ακινήτων.

Οι έλεγχοι θα ξεκινήσουν όταν θα έχει πέσει η αυλαία των φορολογικών δηλώσεων του έτους 2023 και θα ελεγχθούν εξονυχιστικά τα αναγραφόμενα στα έντυπα Ε1 και Ε2, ενώ συγχρόνως θα διασταυρωθούν και με τα στοιχεία που έχουν ήδη κοινοποιήσει στην ΑΑΔΕ οι εταιρείες που λειτουργούν τις πλατφόρμες των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Σημειώνεται ότι η ΑΑΔΕ έχει υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με τις πλατφόρμες Airbnb, Booking και Vrbo (Expedia) και η νέα συμφωνία επιτρέπει στην ΑΑΔΕ να διασφαλίζει πλήρως την ταυτοποίηση των διαχειριστών των καταλυμάτων για σκοπούς συμμόρφωσης και ελέγχου.

Έλεγχοι καταθέσεων και καρτών

Οι έλεγχοι θα είναι πολυεπίπεδοι

Αρχικά, στόχος είναι ο εντοπισμός φορολογουμένων που αποκρύπτουν από την Eφορία τα πραγματικά έσοδα από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις ή που ενοικιάζουν και δεν έχουν εγγραφεί στην ψηφιακή πλατφόρμα, δηλαδή δεν έχουν Αριθμό Μητρώου Ακινήτων.

Κατόπιν, θα γίνει διασταύρωση με τα στοιχεία που έχουν δηλώσει οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης για να εντοπιστούν όσοι υπέπεσαν σε τυπικές παραβάσεις και δεν είχαν εγγραφεί στο Μητρώο κ.λπ. Εκτός από τον έλεγχο των φορολογικών δηλώσεων με τα στοιχεία των διεθνών πλατφορμών, θα ελεγχθούν συγχρόνως και οι κινήσεις των τραπεζικών λογαριασμών των ιδιοκτητών των συγκεκριμένων ακινήτων, καθώς και οι κινήσεις των πιστωτικών καρτών, των ηλεκτρονικών πορτοφολιών, προπληρωμένων καρτών κ.λπ.

Οι έλεγχοι δεν θα περιοριστούν μόνο στους λογαριασμούς που διαθέτουν σε ελληνικές τράπεζες, αλλά θα αναζητηθούν στοιχεία και από τράπεζες του εξωτερικού και συγκεκριμένα από τις δεκάδες χώρες με τις οποίες υπάρχει συνεργασία των φορολογικών Aρχών.

 

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Πηγή : 

to synoro blog

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Σχέδια για μείωση του ΦΠΑ στα ΙΧ


Προς μείωση του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των ΙΧ προχωρεί η κυβέρνηση όπως αποκάλυψε χθες στη Βουλή ο Υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης

Όπως δήλωσε, «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542».

Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Υπενθυμίζεται ότι ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια των ΙΧ είναι στο 24% και η συζήτηση που γίνεται σύμφωνα με πληροφορίες είναι να μειωθεί στο 13%. Να σημειωθεί επίσης ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας μπορεί να ελέγξει εάν αυτή η μείωση θα περάσεις το εισιτήριο καθώς οι ακτοπλοϊκές εταιρείες υποχρεούνται εντός τριών ημερών να ενημερώνουν για κάθε αναπροσαρμογή του εισιτηρίου τους.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή ο κ. Στυλιανίδης εκτίμησε ότι οι τιμές στα στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων είναι σταθερές και ελαφρά μειούμενες και αυξημένες στα ταχύπλοα και στις ενδονησιωτικές συνδέσεις.

Επίσης τόνισε ότι λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος της κυβέρνησης Μητσοτάκη για τη σύνδεση ακόμα και του τελευταίου νησιού καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους, η συνολική δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού αυξήθηκε από 90 εκατομμύρια το 2019 σε 154 φέτος.

Ο κ. Στυλιανίδης ανακοίνωσε επίσης ότι είναι σε επαφή με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες προκειμένου να επεκτείνουν τις ειδικές εκπτώσεις και προσφορές. Όπως δήλωσε, «γίνεται παράλληλα διαπραγμάτευση με το Υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να εναρμονιστεί ο ΦΠΑ που επιβάλλεται στα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα και στις μηχανές, με βάση την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/542». Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρόσφατη επιστολή που απηύθυνε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την οποία ζήτησε στενότερη συνεργασία και τη διερεύνηση συγκεκριμένης καταγγελίας για ενδεχόμενη παράνομη συμπεριφορά (εναρμονισμένες πρακτικές κ.α.).

Και πρόσθεσε: «Την ίδια στιγμή με την ιδιότητα μου ως πρώην Επίτροπος της Ευρωπαϊκής Ένωσης έκανα κρούσεις στην DG Competition και σας ομολογώ ότι είναι απογοητευτικές οι ενδείξεις για να μπορέσω να προχωρήσω ή εγώ ή ο Υπουργός Οικονομικών σε πλαφόν».

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής χαρακτήρισε ως καθοριστική τη συμβολή του Παρατηρητηρίου Τιμών, το οποίο σχεδιάζεται προσεκτικά και τις προσεχείς ημέρες θα λειτουργήσει πλήρως και δημόσια. Κατέθεσε μάλιστα στα Πρακτικά και πρόσφατη Έκθεση, που έχει τη μορφή Εβδομαδιαίου Δελτίου Τύπου, στην οποία καταγράφονται οι μέσες εβδομαδιαίες τιμές ναύλων και οι μέγιστες τιμές αυτών σε ενδεικτικές συνδέσεις, για το διάστημα από 03.06.2024 έως 09.06.2024.

Ο κ. Στυλιανίδης δήλωσε ότι οι εταιρείες έχουν υποχρέωση ενημέρωσης του Υπουργείου, εντός 3 ημερών, για κάθε αναπροσαρμογή των τιμών και για την εφαρμογή των ανώτατων τιμών στις άγονες γραμμές. Στα πλαίσια δε του ελέγχου της υποχρέωσής τους αυτής από 01/06/24 έως 19/07/24 έγιναν 1.456 έλεγχοι και βεβαιώθηκαν 21 περιπτώσεις αντικανονικότητας.

Ο Υπουργός παρατήρησε πάντως πως από πλευράς συνθηκών ανταγωνισμού η ελληνική αγορά δεν ανήκει ακόμα στις ώριμες αγορές. Όπως επισήμανε «είναι παρατηρημένο εδώ και πολλά χρόνια πως σε όλους τους διαγωνισμούς δεν προσέρχονται ξένες εταιρείες. Αυτό συμβαίνει λόγω μικρών περιθωρίων για κέρδος, αλλά και λόγω της ιδιαιτερότητας και των απαιτήσεων των ελληνικών θαλασσών».

Και κατέληξε: «Οφείλουμε να λειτουργούμε μέσα στα πλαίσια των ευρωπαϊκών οδηγιών και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Είμαι μιας γενιάς που έζησε τι σημαίνει σοβιετικό μοντέλο και υπαρκτός σοσιαλισμός. Υπάρχει ενδεχόμενο αν περάσουμε σε μια τέτοια λογική και να έχουμε πλαφόν για όλα, να καταλήξουμε να ελέγχουμε την αισχροκέρδεια αλλά να μην έχουμε προϊόντα. Κι εγώ ως Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής δεν θέλω ποτέ να δω νησιά να μην έχουν διασυνδεσιμότητα ούτε με την ηπειρωτική Ελλάδα αλλά ούτε και με τα άλλα νησιά».

Πηγή : https://milosvoice.gr/

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...