31 Δεκ 2022

Ευρήματα στο Αιγαίο αποκαλύπτουν ότι ανθρωποειδή έπλευσαν στα νησιά ίσως και πριν το Homo sapiens


Οι αρχαϊκοί άνθρωποι μπορεί να έμαθαν πώς να πλοηγήσουν προς νέα εδάφη ήδη πριν από μισό εκατομμύριο χρόνια. Σύμφωνα με μια ανάλυση των ακτών κατά το Μέσο Πλειστόκαινο, δεν υπάρχει άλλη διαδρομή μέσω της οποίας αυτά τα αρχαία ανθρωποειδή θα μπορούσαν να φτάσουν σε αυτό που σήμερα ονομάζουμε νησιά του Αιγαίου. 

Ωστόσο, οι ανακαλύψεις των αρχαιολόγων αποκαλύπτουν αρχαία αντικείμενα στα νησιά που προηγούνται της πρώτης γνωστής εμφάνισης του Homo sapiens. Τα αρχαιολογικά ευρήματα υποδηλώνουν ότι αυτοί οι αρχαίοι άνθρωποι πρέπει να είχαν βρει έναν τρόπο να διασχίζουν τεράστιες εκτάσεις νερού. Και αν η εξάρτηση από τις χερσαίες γέφυρες δεν ήταν απαραίτητη για την ανθρώπινη μετανάστευση, αυτό θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στον τρόπο με τον οποίο οι πρόγονοί μας και οι σύγχρονοι άνθρωποι εξαπλώθηκαν σε όλο τον κόσμο. Είναι δύσκολο να γνωρίζουμε πότε οι ανθρωποειδείς άρχισαν να πλέουν στη θάλασσα. 

Τα σκάφη του παρελθόντος έτειναν να είναι κατασκευασμένα από ξύλο, ένα υλικό που δεν αντέχει πολύ καλά στο πέρασμα του χρόνου, και σίγουρα όχι για δεκάδες χιλιάδες, πόσο μάλλον για εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια. Δεν υπάρχει λοιπόν καμία ελπίδα να υπάρχει αρχείο με τα πρώτα σκάφη που διέσχισαν τους ωκεανούς του κόσμου.Αντίθετα, αυτό που έχουμε είναι ένα αρχείο τεχνουργημάτων και οστών, πέτρινων εργαλείων που δεν αποσυντίθενται και αναλυτικών εργαλείων που μας επιτρέπουν να ανασυνθέσουμε πώς άλλαξε ο κόσμος κατά τη διάρκεια πολλών χιλιετιών. Με επικεφαλής τον γεωλόγο Γιώργο Φερεντίνο του Πανεπιστημίου Πατρών, μια ομάδα ερευνητών διεξήγαγε μια νέα ανάλυση.

 Τα νησιά του Αιγαίου θεωρούνται, σήμερα, από τα πιο όμορφα μέρη στον κόσμο, αποτελούμενα από εκατοντάδες νησιά που αποτελούν ένα αρχιπέλαγος διάσπαρτο στο Αιγαίο Πέλαγος μεταξύ Τουρκίας, Ελλάδας και Κρήτης. Αυτά τα εδάφη έχουν κατοικηθεί εδώ και 476.000 χρόνια όπως μαρτυρούν τα ευρήματα και τεχνουργήματα που έχουν χρονολογηθεί από τους επιστήμονες. 

 Επιπλέον, αυτά τα αρχαία εργαλεία από τη Λέσβο, τη Μήλο και τη Νάξο σχετίζονταν με το αχελαϊκό (Acheulean) πολιτισμό, που αναπτύχθηκε πριν από περίπου 1,76 εκατομμύρια χρόνια, που σχετίζεται με τον Homo erectus στην Αφρική και την Ασία. Αρκετά τέτοια εργαλεία έχουν βρεθεί στην Τουρκία, την Ελλάδα και την Κρήτη που χρονολογούνται πριν από 1,2 εκατομμύρια χρόνια, οπότε η εμφάνισή τους στο κοντινό αρχιπέλαγος έχει κάποια λογική. Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι οι αρχαίοι άνθρωποι διέσχιζαν τα νησιά με τα πόδια κατά τη διάρκεια της Εποχής των Παγετώνων.

 Όταν ο κόσμος παγώνει, η στάθμη της θάλασσας πέφτει και οι άνθρωποι μπορούν να διασχίσουν περιοχές που θα είχαν καλυφθεί από νερό σε πιο εύκρατες περιόδους. Για να μάθουν με βεβαιότητα, ο Φερεντίνος και οι συνεργάτες του ανακατασκεύασαν τη γεωγραφία της περιοχής, συμπεριλαμβανομένης μιας ανακατασκευής των ακτών γύρω από τα νησιά του Αιγαίου που χρονολογούνται 450.000 χρόνια πριν.

 Έτσι, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το δέλτα αρχαίων ποταμών. Αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τον προσδιορισμό της στάθμης της θάλασσας και των ρυθμών καθίζησης που καθορίζονται από την τεκτονική δραστηριότητα. Έτσι, η ομάδα ανακάλυψε ότι οι προηγούμενες ανακατασκευές ήταν λανθασμένες. Στο χαμηλότερο σημείο της τα τελευταία 450.000 χρόνια, η στάθμη της θάλασσας ήταν περίπου 225 μέτρα χαμηλότερη από ό,τι είναι σήμερα. 

 Αυτό σημαίνει ότι παρόλο που ορισμένα από τα νησιά του Αιγαίου ήταν συνδεδεμένα μεταξύ τους όταν η στάθμη της θάλασσας ήταν χαμηλότερη, τα τελευταία 450.000 χρόνια τα νησιά παρέμειναν γύρω από χερσαίες μάζες. Στο χαμηλότερο σημείο της στάθμης της θάλασσας, θα υπήρχαν ακόμη αρκετά χιλιόμετρα ανοιχτής θαλάσσης που θα έπρεπε να διασχίζεται για να φτάσουν στο κοντινότερο από τα νησιά του Αιγαίου. Διασχίζοντας τις θάλασσες, μια πρακτική που αναπτύχθηκε πριν από τον Homo sapiens Άλλα στοιχεία, επισημαίνουν οι ερευνητές, υποδηλώνουν ότι αυτό δεν ήταν το πρώτο θαλάσσιο πέρασμα. 

Κάπου μεταξύ 700.000 και ένα εκατομμύριο χρόνια πριν, οι αρχαϊκοί άνθρωποι πιστεύεται ότι ταξίδεψαν δια θαλάσσης γύρω από την Ινδονησία και τις Φιλιππίνες. Αυτές οι συνδυασμένες διασταυρώσεις υποδηλώνουν ότι τα θαλάσσια ταξίδια ήταν μια πρακτική που αναπτύχθηκε όχι από τον Homo sapiens, αλλά από ανθρώπινους προγόνους και συγγενείς που ήρθαν πριν, σύμφωνα με το Science Alert.

 «Επιπλέον, δεδομένου ότι οι αρχαϊκοί ανθρωπίνοι ήταν σε θέση να διασχίσουν το Αιγαίο Πέλαγος, θα μπορούσαν επίσης να διασχίσουν το στενό του Γιβραλτάρ. Τα παραπάνω μας επιτρέπουν να αναθεωρήσουμε τη γενικά αποδεκτή άποψη, για τους πληθυσμούς της νοτιοδυτικής Ευρώπης από τη χερσόνησο του Σινά και τις πεδιάδες της Λεβαντίνης ως ενδιάμεσο σταθμό μέσω της ακτής της Ανατολίας και της χερσαίας γέφυρας του Βοσπόρου στο Μέσο και Ύστερο Πλειστόκαινο,–ότι οι γνωστικές ικανότητες για να διασχίζουν την θάλασσα περιορίζονταν μόνο στους ανατομικά σύγχρονους ανθρώπους», γράφουν οι ερευνητές στην εργασία τους. 
 Μιχαέλα Λαμπρινίδου 

Πηγή : https://www.ertnews.gr/

to synoro blog

Τα αποτελέσματα της απογραφής των Κυκλάδων ανά Δήμο και Περιφερειακή Ενότητα

Tzina Prokopiou φωτο

Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. ανακοίνωσε το πρωί της Παρασκευής 30 Δεκεμβρίου τα οριστικά αποτελέσματα της απογραφής του νόμιμου πληθυσμού (δημότες) της χώρας σε όλες τις γεωγραφικές ενότητες της Ελλάδας.

 Πρόκειται για την απογραφή κατοίκων του 2021 που σε πανελλαδικό επίπεδο φτάνει τους 9.716.889 κατοίκους.

Ο νόμιμος πληθυσμός των Κυκλάδων ανέρχεται στους 122.738 κατοίκους, ελαφρώς μειωμένος σε σχέση με τον αντίστοιχο νόμιμο πληθυσμό του 2011 που ήταν 124.147 κάτοικοι.

Τα αποτελέσματα των Κυκλάδων ανά Δήμο και Περιφερειακή Ενότητα είναι τα ακόλουθα:







Πηγή : https://kaipoutheos.gr/

to synoro blog

Αυξημένη η επιβατική κίνηση με πλοία σε Δυτικές Κυκλάδες, Αργοσαρωνικό σε σχέση με το 2019


Εντυπωσιακή αύξηση είχαν ορισμένες θαλάσσιες γραμμές κατά το τρέχον έτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη του 2019.

Ειδικότερα, στα νησιά του Αργοσαρωνικού διακινήθηκαν 754.032 επιβάτες, στη γραμμή Πειραιάς – Κρήτη – Δωδεκάνησα 175.673 επιβάτες, στη γραμμή Πειραιάς – Δυτικές Κυκλάδες 291.221 επιβάτες και στη γραμμή Πειραιάς – Μύκονος διακινήθηκαν 242.314 επιβάτες.

Η κίνηση σε αυτές τις γραμμές ήταν μεγαλύτερη σε σχέση με το 2019. Ωστόσο οι περισσότερες γραμμές διακίνησαν λιγότερους επιβάτες σε σύγκριση με το 2019.

Αναλυτικότερα, στη γραμμή Πειραιάς – Κρήτη διακινήθηκαν 390.542 επιβάτες, στη γραμμή Πειραιάς – Μυτιλήνη μεταφέρθηκαν 113.366 επιβάτες, προς τα Δωδεκάνησα διακινήθηκαν από τον Πειραιά 182.916 επιβάτες, από την Κυλλήνη προς την Ζάκυνθο μεταφέρθηκαν 207. 278 επιβάτες και στη γραμμή Κυλλήνη – Πόρος Κεφαλονιά διακινήθηκαν 101.484 επιβάτες.

Η ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ

ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ2019 2021  2022 
ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣ655.217408.550754.032
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ13.2439.51613.543
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΡΗΤΗ471.531200.372390.542
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΚΡΗΤΗ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ36.78538.576175.673
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ212.498101.785182.916
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ220.133137.480291.221
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ810.789301.461677.912
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΜΥΚΟΝΟΣ – ΤΗΝΟΣ – ΣΑΜΟΣ233.302127.333242.314
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΧΙΟΣ – ΜΥΤΙΛΗΝΗ130.28262.003113.366
ΠΑΤΡΑ – ΑΚΑΡΝΑΝΙΑ – ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ121.10860.535124.684
ΡΑΦΗΝΑ – ΕΥΒΟΙΑ – ΑΝ. ΚΥΚΛΑΔΕΣ714.234280.373562.358
ΒΟΛΟΣ – Β. ΣΠΟΡΑΔΕΣ – ΚΥΜΗ187.41592.328173.684
ΚΥΛΛΗΝΗ – ΠΟΡΟΣ ΚΕΦΑΛΛΟΝΙΑΣ127.73671.760101.484
ΖΑΚΥΝΘΟΣ – ΚΥΛΛΗΝΗ266.294123.777207.278
ΛΟΙΠΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ550.132313.371492.065
ΣΥΝΟΛΟ4.750.6992.329.2204.503.072
Πηγή : https://www.logotypos.gr/

to synoro blog

30 Δεκ 2022

Γιῶργος Κόρδης - Ψέλλισμα γιὰ τόπους ποὺ ἀγαπήσαμε


Γιατὶ ἔτσι εἶναι ὁ τόπος στὴν Ἑλλάδα. Προκαλεῖ τὸν ἄνθρωπο, ἀλλὰ δὲν τὸν ἐξουθενώνει, τοῦ δίνει καὶ τὴν δυνατότητα νὰ ζήσει χωρὶς νὰ τὸν ἐξοντώσει. Ἔτσι βλέπουμε σὲ τέτοια μέρη νὰ φυτρώνει ἕνας πολιτισμὸς ποὺ σὲ μεγάλο βαθμὸ πηγάζει ἀπὸ τὴν ἀνάγκη τοῦ ἀνθρώπου νὰ μερώσει τὸ τοπίο καὶ τὰ στοιχεῖα τῆς φύσης. Παίρνουν τὴν πέτρα οἱ ἄνθρωποι σ’αὐτὰ τὰ μέρη καὶ χτίζουν σπίτια δροσερὰ τὸ καλοκαίρι καὶ ζεστὰ τὸ χειμῶνα. Κι ἀκόμα πιὸ πολὺ σμίγουν τὰ σπίτια τους γιὰ νὰ προστατευθοῦν ἀπὸ τοὺς τρελλοὺς ἀγέρηδες καὶ τὴν κάψα τοῦ ζηλωτῆ ἥλιου.

Στὰ σκληρὰ αὐτὰ μέρη ὁ ἄνθρωπος θὰ ἀγωνιστεῖ θέλει δὲ θέλει. Κι ἂν δὲν κατορθώσει νὰ συμφιλιωθεῖ καὶ νὰ ἀγαπήσει τὸ γυμνὸ ζεστὸ κορμί, πρέπει νὰ φύγει. Ἐδῶ δὲν εἶναι τόπος γιὰ ἀνθρώπους ποὺ ψάχνουν τὴν καλοπέραση καὶ τὴν ἀπόλαυση. Ἐδῶ βασιλεύει τὸ πάλεμα καὶ ἡ χαρὰ τῆς συμφιλίωσης.

...

Ὅταν ἀπὸ ἔφηβος κυρίως ἄρχισα νὰ ἐπισκέπτομαι τέτοιου εἴδους τόπους, ἀσυνείδητα ἔνιωθα μεγάλη ἔλξη γι’αὐτούς. Καὶ μοῦ πῆρε πολλὰ χρόνια νὰ καταλάβω τί ἦταν αὐτὸ ποὺ μοῦ ἄρεσε στὶς ἔρημες αὐτὲς πλαγιὲς καὶ στὰ ξερὰ τοπία.

Ἡ χαρά μου προερχόταν κυρίως ἀπὸ τὸ ὅτι ἔνοιωθα οἰκεῖα καὶ φιλικὰ μέσα σ’ἕνα τόπο ποὺ πάντα ἔβγαζε στὴ θάλασσα. Ἡ χαμηλὴ βλάστηση, ἀραιὴ καὶ διακριτική, τὰ δέντρα σπάνια ἢ λιγοστά. Κυριαρχοῦν τὰ θαμνώδη φυτὰ (θυμάρια, ρείκια, ἀστοιβιές, ἀσπάλαθοι), ποὺ εἶναι σὰν νὰ διακοσμοῦν τὸν χῶρο μᾶλλον παρὰ νὰ τὸν κυριαρχοῦν καὶ νὰ τὸν καλύπτουν. Οἱ πέτρες διάσπαρτες, βράχια νὰ φυτρώνουν ἀπὸ παντοῦ, ὁλόκληρη γλυπτοθήκη ἀπὸ μεγάλες καὶ μικρότερες μορφὲς τῆς φύσης. Μυρωδιὲς σεμνές, γήινες ἀλλὰ καὶ λιγοστὲς ἄλλες, ἀλλότριες ποὺ ξεπροβάλλουν μυστικὰ μὲ τὸν ἐρχομὸ τῆς νύχτας καὶ τῶν ἀστεριῶν. Μυρουδιὲς ἀπὸ χορταράκια καὶ θάμνους τῆς γῆς. Ζουζούνια ποικιλόσχημα καὶ πολύχρωμα νὰ σέρνονται καὶ νὰ σεργιανᾶνε τὴν πικρὴ καὶ στέρφα γῆ ζητώντας νὰ πληρώσουν τὶς ἀνάγκες τους.

Καὶ μέσα σ’ὅλα τοῦτα, δύο στοιχεῖα ποὺ στ’ἀλήθεια ζωντανεύουν τὸ τοπίο μὲ τὸν ἔρωτά τους καὶ τὴν ἀθῶα συνεύρεσή τους. Ὁ ἄνεμος καὶ τὰ λιγνὰ χορταράκια, ποὺ σὰν χνούδι ἄγουρου ἄνδρα φυτρώνουν παντοῦ καὶ διακριτικά, ὡς ἀραχνοΰφαντο πλουμιστὸ πουκάμισο, καλύπτουν τὸ πρόσωπο τῆς μάνας τους, τῆς γῆς.

Ὁ ἄνεμος εἶναι πάντα ἐδῶ. Ὅλες τὶς ἐποχές, μ’ὅλους τοὺς καιρούς. Ἄλλοτε θυμωμένος καὶ ἁψὺς κι ἄλλοτε ἥσυχος, παιχνιδιάρικος καὶ ἐρωτικός. Εἶναι πάντα ἐδῶ φέρνοντας τραγούδια καὶ καημούς, παρακλήσεις ἀθώων, σφυρίγματα ξεχασμένων βοσκῶν, καημούς ξενητεμένων καὶ τὴ νοσταλγία τῶν ἀναχωρητῶν τῶν πόλεων. Ὁ ἄνεμος φέρνει μηνύματα καὶ ταξίματα, παινέματα καὶ χρώματα ὀνείρων καὶ ἐλπίδων. Καὶ τὰ λιγνὰ χορταράκια ζωντανεύουν στὸ πέρασμά του. Λικνίζονται, ριγοῦν, βογγοῦν, πάσχουν, χαϊδεύονται, θρηνοῦν, σφυρίζουν ἀνέμελα καὶ μένουν πάντα ἐκεῖ. Πιστοὶ σύντροφοι τοῦ ἀέρα, τοῦ ἀνέμελου παντοτινοῦ διαβάτη, τοῦ πρώτου καὶ μόνου ἀθώου ἀλήτη τῶν αἰώνων.

Ὅποιος βρέθηκε σὲ τοῦτα τὰ μέρη καὶ δὲν εἶδε τὸν ἔρωτα τοῦ ἀνέμου καὶ τῶν λιγνῶν χορταριῶν, ὅποιος δὲν ἄκουσε τὸν ἦχο τῆς ἀγάπης τους νὰ πληροῖ τὸ σύμπαν τοῦ χωροχρόνου, δὲν ἐπῆγε ποτὲ σ’αὐτὰ τὰ μέρη. Ἁπλῶς βρέθηκε τυχαῖα ἐκεῖ, μεθυσμένος ἀπὸ τὶς ἡδονὲς τῶν παθῶν του καὶ χαμένος στὴ μάταιη ἀναζήτηση τοῦ δαιδάλου τοῦ ἐγωισμοῦ του.

 

Πηγή : /www.o-klooun.com

to synoro blog

Σύρος Εντός 2023 η μόνιμη έκθεση για τον Μάνο Ελευθερίου


Ηοριστικοποίηση του σχεδιασμού της έκθεσης που θα είναι αφιερωμένη στον σπουδαίο Μάνο Ελευθερίου απομένει ως μοναδική εκκρεμότητα πλέον από την πλευρά της μελετητικής εταιρείας που συνεργάζεται με τον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης σχετικά με τη δημιουργία του μόνιμου εκθετηρίου στο χώρο του πρώην “ΠΑΝΘΕΟΝ”, προκειμένου η Σύρος να μπει στην τελική ευθεία για την απόκτηση ενός ακόμη σημαντικού πολιτιστικού χώρου.

Η αρχική ιδέα που τέθηκε επί τάπητος στην περασμένη θητεία, συνοδεύθηκε με μεγάλες καθυστερήσεις αφού υπήρχαν διάφορες απόψεις σχετικά με το ποιος θα είναι ο καταλληλότερος χώρος για τη δημιουργία του μικρού εκθετηρίου.

Η τελική επιλογή του πρώην “ΠΑΝΘΕΟΝ” έτυχε της σύμφωνης γνώμης όλων των εμπλεκομένων μερών και σίγουρα της αδελφής του Μάνου Ελευθερίου, Λιλής Ελευθερίου, η οποία και διαθέτει προσωπικά αντικείμενα του ίδιου που θα αποτελέσουν το περιεχόμενο της μόνιμης έκθεσης.

Η επιλογή της δημιουργίας εκθετηρίου και όχι μουσείου αποφασίστηκε για λόγους ταχύτερης εξέλιξης και υλοποίησης της ιδέας και αρχές του περασμένου Αυγούστου έγινε η συμβασιοποίηση με τη μελετητική εταιρεία ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΣΠΙΩΤΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Ι.Κ.Ε. με ποσό 37.200 ευρώ ώστε να προχωρήσει η μελέτη για τη διαμόρφωση της έκθεσης.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί οι προκαταρκτικές εργασίες και ο προγραμματισμός του εκθεσιακού έργου, όπως επίσης προσφάτως παραδόθηκε και ο νοηματικός και αρχιτεκτονικός μουσειογραφικός σχεδιασμός, ενώ η εταιρεία θα επιβλέψει συνολικά το “στήσιμο” της έκθεσης.

Εντός χρονοδιαγράμματος η μελετητική εταιρεία

Ειδικότερα, ερωτηθείς ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής για την ανταπόκριση της μελετητικής εταιρείας, υπήρξε σαφής, λέγοντας πως κινείται μέσα στους προβλεπόμενους και συμφωνημένους χρόνους.

“Όσον αφορά τον εκθεσιακό χώρο για τον Μάνο Ελευθερίου, βρισκόμαστε στο στάδιο που έχουμε παραλάβει το δεύτερο παραδοτέο. Η εταιρεία προχωρά μέσα στους συμβατικούς χρόνους και έχει ακόμη λίγους μήνες ώστε να ολοκληρώσει τη δουλειά της μέχρι τα τελικά παραδοτέα” ανέφερε, απαντώντας παράλληλα και για το θέμα της καθυστέρησης που συνόδευσε εξ αρχής την ιδέα της δημιουργίας του εν λόγω μόνιμου εκθεσιακού χώρου.

“Η καθυστέρηση είχε προκύψει μέχρι να ανατεθεί η μελέτη για τη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου. Από τη στιγμή που έγινε η συμβασιοποίηση, προχωρά μέσα στο χρονοδιάγραμμα” τόνισε, υπενθυμίζοντας πως ο χρόνος της καθυστέρησης αφορούσε τις συζητήσεις για τον χώρο που θα λειτουργούσε η έκθεση.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο κ. Αληφραγκής εξήγησε πως η μελέτη – ουσιαστικά - θα υποδείξει τον κατάλληλο εξοπλισμό που θα πρέπει να αγορασθεί ώστε να τοποθετηθούν και να εκτεθούν τα προσωπικά αντικείμενα του Μάνου Ελευθερίου.

“Η δουλειά της εταιρείας θα ολοκληρωθεί με το τέλος του έργου, δηλαδή και με την τοποθέτηση των αντικειμένων. Μέσα στο πλαίσιο της μελέτης είναι και να υποδειχθεί τι προθήκες θα απαιτηθεί να τοποθετηθούν και ποιος εξοπλισμός” δήλωσε χαρακτηριστικά, γνωστοποιώντας πως ο Δήμος θα προχωρήσει σε αγορά του εξοπλισμού.

“Όταν ολοκληρωθεί η μελέτη, θα προχωρήσουμε στην προμήθεια όλου του εξοπλισμού για να στηθεί η έκθεση για τον Μάνο Ελευθερίου” ανέφερε, απαντώντας καταφατικά και στο κομμάτι που αφορά το αν ο Δήμος έχει τα χρήματα που απαιτούνται για τη σχετική προμήθεια.

“Σαφώς και τα έχει εξασφαλίσει ο Δήμος. Είναι εξοπλισμός και δεν θα έχουμε πρόβλημα. Θα είναι μία ανάθεση. Δεν υπάρχει οικονομικό πρόβλημα γι αυτό, θα μπει το ποσό με μία τροποποίηση του προϋπολογισμού. Άλλωστε δεν θα είναι μεγάλο το ποσό” τόνισε ο ίδιος.

Ευθύνη Δήμου για συντηρήσεις στον χώρο

Δια γυμνού οφθαλμού γίνεται κατανοητό πως πέραν της τοποθέτησης του μουσειολογικού εξοπλισμού, θα απαιτηθεί να προωθηθούν σίγουρα συντηρήσεις στον ίδιο τον χώρο που θα λειτουργήσει η έκθεση. Ερωτηθείς για την ευθύνη και τις παρεμβάσεις του Δήμου, ο Μηνάς Αληφραγκής ανέφερε τα εξής: “Ο συγκεκριμένος χώρος, εσωτερικά είναι σε καλή κατάσταση. Σίγουρα χρειάζεται κάποιες συντηρήσεις και βαψίματα και θα γίνουν. Αυτά όμως, μπορεί να τα κάνει και το συνεργείο Μικρών Έργων. Δεν έχει τραγικά θέματα ο χώρος” σχολίασε ο ίδιος, ενώ σχετικά και με τη βελτίωση της εξωτερικής εικόνας του πρώην “Πάνθεον”, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος επανήλθε στο θέμα της συντήρησης των όψεων του Δημαρχείου. Συγκεκριμένα, εξήγησε πως εξωτερικά στο κτίριο – μνημείο δεν μπορεί να γίνει οποιαδήποτε αυθαίρετη παρέμβαση, χωρίς την έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού.

“Εξωτερικά είναι μέσα στο πλαίσιο του έργου των όψεων του Δημαρχείου. Περιμένουμε απάντηση για χρηματοδότηση ώστε να προχωρήσουμε συνολικά” δήλωσε, υπογραμμίζοντας τέλος την αισιοδοξία του σχετικά με τον χρόνο ολοκλήρωσης του εκθετηρίου για τον Μάνο Ελευθερίου.

“Αναφορικά με τη μόνιμη έκθεση για τον Μάνο Ελευθερίου, πιστεύω να ολοκληρωθεί μέσα στο 2023 και να λειτουργήσει” υποστήριξε ο κ. Αληφραγκής.

Διάθεση και φύλαξη προσωπικών αντικειμένων

Σημαντικό κομμάτι που πρέπει να προωθηθεί συνολικά για το εκθετήριο είναι η μεταφορά στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης των προσωπικών αντικειμένων του Μάνου Ελευθερίου. Ως προς αυτό το θέμα η πλευρά του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης βρίσκεται σε επικοινωνία με την Λιλή Ελευθερίου. Σύμφωνα με όσα γνωστοποιεί η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Αλίκη Λεονταρίτη, μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη”, ήδη ένα μέρος αυτών έχει αποθηκευθεί σε δημοτικό ακίνητο ενώ αρκετά ακόμη αντικείμενα αναμένεται να δοθούν από την πλευρά της αδερφής του.

“Θα είναι μία μόνιμη έκθεση και ήδη κάποια αντικείμενα έχουν παραληφθεί από τον Δήμο από το 2019. Τα φυλάσσουμε σε χώρο του Βιομηχανικού Μουσείου και ασφαλώς μέσα από την επικοινωνία που έχουμε με την κα Ελευθερίου, γνωρίζουμε πως προτίθεται να κάνει παραχώρηση και άλλων προσωπικών αντικειμένων του Μάνου Ελευθερίου” δήλωσε η αρμόδια Αντιδήμαρχος, εξηγώντας πως η Λιλή Ελευθερίου “βρίσκεται σε σταθερή συνεργασία με τους ειδικούς μουσειολόγους και τους μελετητές και την υπεύθυνη από την Τεχνική Υπηρεσία, κα Σαμουτζάκη”.

Στην ερώτηση αν και η ίδια εκτιμά πως εντός του 2023 θα είναι έτοιμη η σταθερή έκθεση και άρα, θα μπορέσει να λειτουργήσει ως εκθεσιακός χώρος το πρώην “Πάνθεον” στο ισόγειο του Δημαρχιακού Μεγάρου, απάντησε με σαφήνεια, “Ευελπιστούμε πως ναι”.

Τέλος, δεδομένου πως θα απαιτηθεί να απασχοληθεί σταθερά ένα άτομο για να μπορεί να είναι σε λειτουργία ο χώρος και να υποδέχεται επισκέπτες που θα επιθυμούν να γνωρίσουν τη ζωή και το σπουδαίο έργο του Μάνου Ελευθερίου, η κα Λεονταρίτη τόνισε τα εξής: “Ο χώρος θα ετοιμαστεί και θα τον αφήσουμε έτσι; Όχι, βέβαια. Είναι ένα θέμα που μας απασχολεί όπως και σε όλους τους πολιτιστικούς χώρους. Είναι ένα θέμα που κάθε φορά μας προβληματίζει. Πάντα όμως βρίσκουμε τον τρόπο και την απαιτούμενη λύση. Ας φτάσουμε πρώτα στο σημείο να ξεκινήσει να παίρνει μορφή ο χώρος. Περιμένουμε με χαρά να αποκτήσουμε έναν νέο χώρο πολιτισμού στη Σύρο.”.

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

29 Δεκ 2022

Η Σερφιώτισα Άννα Χανιώτη είναι μία ακόμη απόδειξη της σπουδαιότητας των ηθοποιών.


Ταμπεραμέντο, τσαγανό και οξυδέρκεια είναι μόνο ορισμένα από τα χαρακτηριστικά της στοιχεία. Κι η Άννα Χανιώτη είναι μία ακόμη απόδειξη της σπουδαιότητας των ηθοποιών. Όχι μόνο για την παρουσία της στην υποκριτική, αλλά και για τη θεατρική διδασκαλία, την οποία προσφέρει σε ανθρώπους όλων των ηλικιών,  εθνικοτήτων κλπ.

Είναι και από τις περιπτώσεις εκείνες, που σε κερδίζουν με το πού τις βλέπεις στη σκηνή ή όπου αλλού. Αν και προσωπικά θεωρώ πως δεν έχει αξιοποιηθεί με βάση τις ικανότητες της, ίσως γιατί και η ίδια επιθύμησε μια πορεία λιγότερο προβεβλημένη.

Προσωπικά πάντως την είχα ξεχωρίσει από το 2014, όταν πρωτοξεκινούσα το κάστινγκ, όταν μαζί με την Ελένη Σταμουλακάτου είχαμε βρεθεί για μια μικρού μήκους ταινία στην δραματική σχολή της Δήλου.

Δίνοντας της το βάπτισμα του πυρός στην τηλεόραση μ' ένα απλό γκεστ στο "Ζακέτα να πάρεις" η Άννα ξεκινά φέτος από το 13ο επεισόδιο στο "Κόκκινο Ποτάμι", ευελπιστεί κάποια στιγμή να υποδυθεί την Ηλέκτρα και πλέον είναι θέμα χρόνου για μένα να βρεθεί πρωταγωνίστρια σ' έναν μεγάλο θίασο. Το γεγονός μάλιστα ότι τόσα χρόνια ανέβαλλε την πρόταση μου να γίνει "πρόσωπο της εβδομάδας" δείχνει και στοιχεία του χαρακτήρα της. Μαζί της αποχαιρετούμε ως στήλη το 2022 και της ευχόμαστε το επόμενο έτος να είναι ακόμα καλύτερο και πιο αποδοτικό σε όλους τους τομείς της ζωής της.* Δεν ξέρω πως προοέκυψε η υποκριτική στη ζωή μου. Από μικρή με γοήτευαν οι άνθρωποι και οι ιστορίες τους. Γνώριζα κάποιον και ήθελα να ακούσω την ιστορία του. Μου άρεσε τόσο πολύ να μπαίνω σε κόσμους και ατμόσφαιρες. Διάβαζα πάρα πολλά βιβλία. Μπορούσα να διαβάσω ένα λογοτεχνικό μέσα σε μια μέρα, να κλάψω, να γελάσω, να το ζήσω όλο.


* Επίσης πάντα θυμάμαι τον εαυτό μου να παίζει αδιάκοπα. Η μία μου αδερφή λέει πως εκείνη ευθύνεται που έγινα ηθοποιός γιατί παίζαμε αταμάτητα παιχνίδια ρόλων με εκείνη να είναι πάντα το κεντρικό πρόσωπο και εμένα να παίζω όλους τους υπόλοιπους ρόλους. Είχε μαγαζί, εγώ άλλαζα και έκανα τους διάφορους πελάτες, είχε εκπομπή, εγώ έπρεπε να σκεφτώ και να παίξω όλους τους καλεσμένους. Στο χώλ του σπιτιού μας ήταν η μαντάμ - Σουσού και εγώ η υπηρέτρια της! Κάπως έτσι λέει μ' εκπαίδευσε από μικρή.

* Μέτα έβαζα τα ξαδέρφια μου και τον αδερφό μου να παίρνουν μέρος στα χοροθεατρικά δρώμενα που δημιουργούσα. Στο σχολείο θυμάμαι να συμμετέχω σε όλες τις γιορτές και στην κατασκήνωση σε όλες τις παραστάσεις.* Έπειτα μπήκα στο πανεπιστημίο (ήμουν άριστη μαθήτρια και δεν είχα κανένα ερέθισμα για το πως μπορεί να γίνουν τα πράγματα αλλιώς ). Ξεκίνησα δειλά - δειλά σε εργαστήρια, έπειτα σε ομάδες και καποια στιγμή μετά από μια παραστάση που είχα παίξει και με την παρότρυνση άνθρωπων που ασχολούνταν ήδη επαγγελματικά πήρα την απόφαση να μπω σε δραματική σχολή. Είχα φτάσει 23 και ένιωθα πως αν δεν το κάνω θα το μετανιώνω σε όλη μου τη ζωή . Ε και το έκανα! Πήγα και έδωσα εξετάσεις στη ''Δήλο'' χωρίς να το πω σχεδόν σε κανέναν.


* Η υποκριτική για μένα είναι μια ανεξάντλητη διαδικασία επικοινωνίας με τον άλλον. Υποκριτική είναι η υποκειμενική αφήγηση μιας ιστορίας, Είναι η μεταμόρφωση και ταυτόχρονα η αποκάλυψη της αλήθειας.

* Είναι μια πυκνή στιγμή στο εδώ και τώρα, είναι το παιχνίδι και οι σχέσεις με τους άλλους. Η υποκριτική για μένα έχει συνείδηση, πρόθεση και ταυτόχρονα ανακάλυψη και ανεμελιά.* Δυστυχώς διανύουμε μια εποχή όπου η πολιτεία όχι απλά δεν υποστηρίζει τους καλλιτέχνες αλλά τους απαξιώνει ποικιλοτρόπως. Νιώθω πως κινούμαστε προς ολοταχώς προς μια τεχνοκρατική κοινωνία όπου η τέχνη και ο άνθρωπος ως ένα ελεύθερο, σκεπτόμενο, δημιουργικό ων υποβαθμίζονται ασταμάτητα.

* Πρέπει να είμαστε συνεχώς σε επαγρύπνηση με το πολύ πρόσφατο παράδειγμα όπου κοιμηθήκαμε πτυχιούχοι και ξυπνήσαμε απόφοιτοι λυκείου. Είναι επιτακτική ανάγκη να είμαστε όλοι μαζι σε αυτό και πέρα από την προσωπική μας στάση και ευθύνη να στηρίζουμε τα συλλογικά μας όργανα με κάθε τρόπο.


* Η τέχνη οφείλει ν' αμφισβητεί και να ονειρεύεται, να δημιουργεί και να αντιστέκεται συμπαρασύροντας όλους τους αποδέκτες της.* Κατά τη διάρκεια της συμμετοχής μου στην παράσταση-εμπειρία η ''τριλογία της Αγάπης'' γνώρισα τη Χάρις Καρνέζη. Το CBD ή αλλιώς Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα είναι η μέθοδος που δημιούργησε η Χάρις κατά τη διάρκεια του διδακτορικού της στην Ιρλανδία. Το μοντέλο αυτό ταξίδεψε και ταξιδεύει σε πολλές χώρες στον κόσμο γνωρίζοντας μεγάλη αναγνώριση στον κόσμο της ειδικής αγωγής και όχι μόνο Το CBD ( Cognitive Behaviour Drama) είναι ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που απευθύνεται σε παιδιά με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας και επικοινωνιακές δυσκολίες. Συνδιάζει το θέατρο, την εκπαιδευση και την ψυχολογία.

* Τα παιδιά μέσα από βιωματικές ιστορίες δουλεύουν τα ελλείμματά τους, γίνονται μυστικοί πράκτορες και έρχονται αντιμέτωποι με καταστάσεις και ανθρώπους-ρόλους όπου πρέπει να διαχειριστούν σε πραγματικό χρόνο. Είναι εντυπωσιακό πως τα παιδιά λόγω του υψηλού κίνητρου που έχουν,κάνουν όλα αυτά που κανονικά τους δυσκολεύουν φοβερά και πως σιγά σιγά αρχίζουν να τα γενικεύουν και να πράτουν ανάλογα και στην πραγματική τους ζωή. Έπειτα από εκπαίδευση και καθοδήγηση από την Χάρις έγινα θεραπεύτρια και συνεργάτης του κέντρου, ανοίγοντας ένα νέο επιστημονικό παράθυρο στη ζωή μου και γεμίζοντας πολλές καινούριες εμπειρίες.

* Η διδασκαλία για μένα είναι μια πράξη αγάπης. Έχω διδάξει με πολλούς διαφορετικούς τρόπους,πολλά διαφορετικά αντικείμενα, πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους, σε πολλές διαφορετικές ηλικίες από πολλές διαφορετικές καταγωγές, με πολλές διαφορετικές ανάγκες και ιδαιτερότητες, σε πολλά διαφορετικά πλαίσια και είμαι ευγνώμων για όλα αυτά που μου έχουν μάθει όλοι αυτοί οι μικροί ή μεγάλοι άνθρωποι. Η διδασκαλία είναι κομμάτι του εαυτού μου και τα τελευταία χρόνια που διδάσκω θέατρο και εκπαιδεύω - παίζοντας, το απολαμβάνω πολύ.* Στον κινηματογράφο έχω παίξει σε ταινίες μικρού μήκους και σε μία μεγάλου αλλά αρκετά χρόνια πριν. Βρίσκομαι σε μια φάση που θα με ενδιέφερε να εξερευνήσω περισσότερο τον κόσμο του.


* Φέτος κάνω γυρίσματα για το Κόκκινο Ποτάμι – η συνέχεια. Ο ρόλος μου -η Μπαχάρ- μπαίνει στη σειρά στο 13ο επεισόδιο και ανυπομονώ! Μου αρέσει πολύ η μέχρι τώρα εμπειρία, ο Μανούσος Μανουσάκης, όλη η ομάδα γύρω του και οι συνάδελφοί μου είναι φοβερά βοηθητικοί και υποστηρικτικοί και νιώθω ευγνομωσύνη και χαρά για αυτήν τη δουλειά.

* Το βάπτισμα του πυρός στην τηλεόραση το πήρα όταν ο Κυριάκος Κουρουτσαβούρης με πρότεινε για ένα guest ρόλο σε ένα επεισόδιο του Ζακέτα να Πάρεις! Δεν είχα καθόλου εμπειρία και επειδή στο παρελθόν είχα πάντα προτεραιότητα το θέατρο,δεν ήξερα πως θα μου αρέσει. Σ' ευχαριστώ Κυριάκο!*  Στο κομμάτι του αθλητισμού έχω κάνει κωπηλασία και έχω παίξει βόλει, μπάσκετ, τέννις, μπιτς βόλει, μποξ με το βόλει να αποτελεί την πιο σταθερή μου αγάπη. Δηλαδή δώσε μου μια μπάλα βόλει, έναν συμπαίκτη και ξέχασε με. 'Οσον αφορά τον χορό έχω κάνει μπαλέτο, παραδιοσιακούς χορούς, αργεντίνικο τάνγκο, σουίνγκ, σύγχρονο, αυτοσχεδιασμό, άλλα με μεγαλύτερη επιτυχία και άλλα με μεγάλη αποτυχία!


* Το καλύτερο μου είναι να χορεύω σε πάρτυ, γλέντια, συναυλίες ή στο σαλόνι του σπιτιού μου.

* Στη σχολή λέγαμε για πλάκα πως παίρναμε και δεύτερη ειδικότητα γιατί στις παραστάσεις μας στο τρίτο έτος, είχαμε και έξτρα αρμοδιότητες. Εγω ήμουν βοηθός σκηνοθέτη της Δ. Χατούπη δύο χρονιές. Μετά από χρόνια ήρθε κάπως συγκυριακά η στιγμή να συνσκηνοθετήσω στο θέατρο με μια από τις αγάπημενες μου φίλες ένα έργο της ίδιας, κολυμπώντας ξαφνικά στα βαθειά αφού δεν είχαμε πρόταιρη εμπειρία. Με αρκέτες δυσκολίες αλλά με πολύ αγάπη και χαρά καταφέραμε να ξεπεράρουμε του εαυτούς μας και να ανεβάσουμε τη ''Σκαλωσία''. Συνεπιβάτες μας οι δύο ηθοποιοί της παράστασης εξίσου αγαπημένοι μας φίλοι που μας εμπιστεύτηκαν με πίστη βαθειά!* Η σχέση μου με το γράψιμο είναι τα αμέτρητα σημειωματάρια-χαρτάκια που έχω γεμίσει. Σκέψεις, ιστορίες, ποιήματα, ελεύθερους συνειρμούς. Έχω την αίσθηση πως δεν έχουν καμιά καλλιτεχνική αξία οπότε προς το παρόν βρίσκονται αποθηκευμένα σε διάφορα σημεία του σπίτιού μου.

* Όταν ήμουν μαθήτρια συμμετείχα σε χορωδίες σχολικά και εξωσχολικά και στα 20 μου έκανα πρόβες με την μπάντα του κολλητού μου. Άκομα έχει να το λέει πως τους άφησα πριν το πρώτο μας λάιβ γιατί ήθελα λέει να δώσω όλη την ενέργεια μου στο θέατρο!


* Τα τρία χρόνια της δραματικής σχολής ήταν φοβερά έντονα, κουραστικά, δημιουργικά και μοναδικά. Θυμάμαι σχεδόν τα πάντα και τα αναπολώ με πολύ αγάπη και νοσταλγία. Παρόλα αυτά δεν θα μπορούσα με τίποτα να τα επαναλάβω. Ήταν τα τρία πιο απαιτητικά χρόνια της ζωής μου αφού δούλευα παράλληλα και έπαιζα και σε παραστάσεις της σχολής. Είχα τόσο μεγάλη επιθυμία και ανάγκη για αυτό, που όλα έμοιαζαν δυνατά. Μέσα στη δραματική δούλεψα σκληρά, έμαθα πολλά και δημιούργησα σημαντικές σχέσεις. Έχω δουλέψει με ομάδες από τη σχολή,αλλά και με μεμονωμένα πρόσωπα και είμαι πάντα ανοιχτή για συνεργασία με τους θεατρικούς μου συγγενείς!* Έχω υπάρξει πολύ τυχερή ως τώρα με τις συνεργασίες μου γιατί πραγματικά όλες είχαν κάτι να μου δώσουν και τη στιγμή που συνέβαιναν ήταν μάλλον ακριβώς αυτό που χρειαζόμουν.

* Θα σταθώ σε τρεις από τους σταθμούς μου. Στη γνωριμία μου με τον Ηλία Κουνέλα που ήταν για εμένα κάτι σαν πνευματικός δάσκαλος, στην παράσταση
"Περιστατικά'', που ένιωσα πως ενηλικιώθηκα υποκριτικά και  δούλεψα με πολύ αγαπημένα μου πρόσωπα σε μια όχι και τόσο εύκολη περίοδο της ζωής μου και στην παράσταση που έπαιξα στο Φεστιβαλ Αθηνών με θέμα τον Εμφύλιο Πόλεμο και όλη τη δουλειά και το ψάξιμο που ρίξαμε για αυτό.


* Στο μέλλον θα ήθελα να ασχοληθώ περισσότερο με το αρχαίο δράμα και να παίξω την Ηλέκτρα. Περισσότερο από όλα όμως θέλω να έχω καλούς συνεργάτες που να μ' εμπνέουν.* Στην Αθήνα μου αρέσει που όσα χρόνια και αν περάσουν, όσο και να την έχω ζήσει/περπατήσει πάντα βρίσκω κάτι καινούργιο να παρατηρήσω. Είναι μια πόλη ζωντανή, που συνεχώς κινείται, διασκεδάζει και δημιουργεί.

* Δε μου αρέσουν τα πολλά οχήματα της και η φασαρία που κάποιες φορές έχει άλλα αυτό με κάνει να περπατάω περισσότερο και να ψάχνω τις ήσυχες γωνιές της.

* Παιδί του κέντρου έγινα από τα 18 μου και μετά, αφού μεγάλωσα στον Πειραιά και συγκεκριμένα στο Νέο Φάληρο σε μια περιοχή δηλαδή όπου όλοι γνωριζόμασταν μεταξύ μας και υπήρχε πολύ έντονα το στοιχείο της γειτονιάς. Ακόμα και τώρα όταν συναντήσω κάποιον από τη γειτονιά μου , ακόμα και να μην κάναμε παρέα, νιώθω πως είμαστε συνένοχοι σε ένα κοινό μυστικό.* Ο Πειραιάς είχε τη θάλασσα, το λιμάνι, τα καφέ στη σειρά που κάναμε πασαρέλα, τους φίλους μου με τα μηχανάκια, τον Ολυμπιακό, τις πλατείες και ένα τελείως δικό του παλμό με μια πολύ διαφορετική αισθητική απο αυτή της Αθήνας, που με έναν τρόπο με επηρέασε.


* Αν υπάρχει ένα μέρος- θησαυρός τότε αυτό είναι το χωριό μου, το Μεγάλο Λιβάδι που βρίσκεται στη Σέριφο! Το μέρος αυτό μου προσφέρει πάντα αυτό που έχω ανάγκη.

* Το Αll4fun είναι  πολύ βοηθητικό και υποστηρικτικό για τους ηθοποιούς. Έχει μια απλότητα και μια ειλικρίνεια που την εκτιμώ πολύ, ακριβώς όπως και ο Κυριάκος.
Πηγή : https://www.all4fun.gr/

to synoro blog

Περιφέρεια Ν. Αιγαίου Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για την ενίσχυση που αφορά τις ζωοτροφές


Παρατείνεται μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2023 η προθεσμία κατά την οποία οι κτηνοτρόφοι μπορούν να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους για την έκτακτη ενίσχυση των 89 εκατ. ευρώ για την αγορά ζωοτροφών.

Η ενίσχυση δίνεται από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2014-2022 και συγκεκριμένα από τις δράσεις:

  • Υπομέτρο 1: Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους κτηνοτρόφους των τομέων εκτατικής αιγοπροβατοτροφίας και βοοτροφίας.
  • Υπομέτρο 2: Έκτακτη προσωρινή στήριξη στους κτηνοτρόφους των τομέων εντατικής αιγοπροβατοτροφίας, βοοτροφίας, πτηνοτροφίας και χοιροτροφίας.

Στόχος του Μέτρου είναι η παροχή έκτακτης προσωρινής στήριξης στις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, με σκοπό την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και ειδικότερα την μεγάλη αύξηση των τιμών των ζωοτροφών.(link is external)

Οι υποψήφιοι δικαιούχοι, προκειμένου να ενταχθούν στο μέτρο, υποβάλλουν προς την ΕΥΔ ΣΣ ΚΑΠ, αποκλειστικά ηλεκτρονικά την αίτησή τους μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (ΠΣ) που υποστηρίζει την υλοποίηση του Μέτρου.

Η εγγραφή στο εν λόγω σύστημα και η υποβολή των αιτήσεων γίνεται στον ιστότοποhttps://m22.opekepe.gr/

Πηγή : https://www.koinignomi.gr/

to synoro blog

Δυτικές Κυκλάδες: Σε καθημερινή βάση μπαίνει το “Speed Runner Jet”


Χαμόγελα για τις Δυτικές Κυκλάδες.

Από την 23η Μαρτίου θα δρομολογηθούν δύο μικρά ταχύπλοα από την Sea Jet ενώ από τα τέλη Ιουνίου σε καθημερινή βάση θα υπάρχει σύνδεση με Πειραιά του Speed Runner Jet το οποίο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων ενώ καλύπτει το δρομολόγιο σε περίπου τέσσερις ώρες

Η είδηση έρχεται μέσω ανάρτησης στα social media του επιχειρηματία της Φολεγάνδρου Χρήστου Λύδη, ο οποίος όπως είναι γνωστό έχει ανακοινώσει ότι θα διεκδικήσει στις εκλογές τη θέση του Δημάρχου Φολεγάνδρου… 

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

Έπειτα από επικοινωνία που είχα με την διοίκηση της εταιρείας Sea Jet, μας διαβεβαίωσαν για την έναρξη των απευθείας δρομολoγίων από την Πειραιά στις 23 Μαρτίου, αλλά και τα δρομολόγια οχηματαγωγού πλοίου πλέον.

Έτσι λοιπόν ξεκινάνε τα απευθείας δρομολόγια, με τα πλοία SEA JET 2 και SUPER JET μέρα παρά μέρα, μέχρι και 6 Απριλίου 2023 και έπειτα καθημερινή σύνδεση.

Στην συνέχεια τα μικρά ταχύπλοα σταματάνε στις 22 Ιουνίου, και 23 Ιουνίου ξεκινάει η καθημερινή σύνδεση με το πλοίο SPEED RUNNER JET, μέχρι και 5 Σεπτεμβρίου, που θα επανέλθουν στα δρομολόγια τα “μικρά” JET με απευθείας σύνδεση πάλι από τον Πειραιά καθημερινά μέχρι και μέσα Οκτωβρίου.

Το δρομολόγιο του SPEED RUNNER JET, θα είναι καθημερινά, Πειραιά – Μήλο – Φολέγανδρο – Σαντορίνη και επιστροφή, με αναχώρηση 09:00 από τον Πειραιά, άφιξη στην Φολέγανδρο στις 12:55, η επιστροφή από Φολέγανδρο θα είναι στις 15:40 και η άφιξη του στον Πειραιά στις 19:40.

Προφανώς, μιλάμε για μια μεγάλη αναβάθμιση του νησιού μας , στην σύνδεση μας με τον Πειραιά , το νησί θα συνδέεται καθημερινά απευθείας σε 4 ώρες, και με την δυνατότητα μεταφοράς αυτοκίνητου !

Ευχαριστούμε πάρα πολύ την εταιρεία Sea Jet και τον κ. Μάριο Ηλιόπουλο

Πηγή : https://naxospress.gr/

to synoro blog

Το Stratego της ακτοπλοΐας για το καλοκαίρι του 2023 – Στο επίκεντρο οι Κυκλάδες


Μπορεί να είμαστε στις αρχές του χειμώνα όμως οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι και οι εταιρείες του κλάδου έχουν αρχίσει να καταστρώνουν σχέδια για την επόμενη τουριστική περίοδο, η οποία αναμένεται ότι θα είναι καλύτερη από τη φετινή.

Νεοαποκτηθέντα πλοία ετοιμάζονται να ξεκινήσουν δρομολόγια, υπάρχοντα να μεταδρομολογηθούν ενώ ανοίγουν και νέες αγορές. Κινήσεις που εντείνουν τον ανταγωνισμό.

Στην μεγάλη εικόνα της ακτοπλοΐας επανέκαμψε μέσα στον Δεκέμβριο ο Όμιλος Ευγενίδη με την αγορά ενός συμβατικού πλοίου, βάζοντας τέλος στην ολιγόμηνη απουσία του μετά τη πώληση, τον περασμένο Απρίλιο, του Speedrunner ΙΙΙ στη Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου.

Με την κίνηση αυτή η ναυμαχία των δυτικών Κυκλάδων αναμένεται να κορυφωθεί.

Ας ξετυλίξουμε όμως το κουβάρι από την αρχή. Στις 8 Δεκεμβρίου η Aegean Sea Lines του Ομίλου Ευγενίδη, πρώην Aegean Spreed Lines, επιβεβαίωσε την απόκτηση του πολυτελούς cruise ship Rosella. Σύμφωνα με την εταιρεία, έγινε επισταμένη έρευνα πριν καταλήξει στην επιλογή του συγκεκριμένου πλοίου.

Επίσης, μέσω της ανακοίνωσης αυτής επισημοποιήθηκε και η αλλαγή ονόματος της εταιρείας η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου σε συμφέροντα του Λεωνίδα Δημητριάδη – Ευγενίδη.

Στο Νορβηγικό Χρηματιστήριο η Viking Line ανέφερε ότι συμφώνησε να πουλήσει το M/S Rosella στην ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία Aegean Sealines Maritime.

Το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις Δυτικές Κυκλάδες όπου θα «φουντώσει» ο ανταγωνισμός με τη Zante Ferries και την Seajets η οποία πρόσφατα απέκτησε το Color Viking από την Color Line, με σκέψεις να το δρομολογήσει στο ίδιο νησιωτικό σύμπλεγμα. Επίσης, στη γραμμή σύμφωνα με πληροφορίες θα κάνει τουλάχιστον 20 τουλάχιστον δρομολόγια και η Minoan Lines ενδιάμεσα στα δρομολόγια της από Ηράκλειο προς Πειραιά και επιστροφή.

Άλλο ένα πλοίο που θα κάνει πρεμιέρα στις ελληνικές θάλασσες και πιο συγκεκριμένα από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες είναι το Andros Queen το τελευταίο απόκτημα της Golden Star Ferries των αδελφών Γιώργο και Δημήτρη Στεφάνου. Θα ενταχθεί στην Ελληνική Ακτοπλοΐα τον Απρίλιο του 2023. Ανήκε στην γιαπωνέζικη εταιρεία K-LINE με το όνομα «Silver Queen» και αγοράστηκε στις 9 Μαρτίου 2022.

Αυτή την εποχή βρίσκεται στη ζώνη επισκευής Περάματος, υπό μεγάλης κλίμακας μετατροπή, σε πολυτελές ημερήσιο πλοίο. Οι εργασίες μετασκευής περιλαμβάνουν:

1) Την αποξήλωση όλων των κοινόχρηστων χώρων κι ενδιαιτήσεων επιβατών και πληρώματος.

2) Τη διαμόρφωση νέων εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.

3) Την κατασκευή νέων ενδιαιτήσεων επιβατών κ πληρώματος

4) Την κατασκευή νέων σύγχρονων και εργονομικών κοινόχρηστων χώρων

5) Την προσαρμογή του πλοίου σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς και της απαιτήσεις της Ελληνικής Σημαίας.

6) Την αντικατάσταση-τοποθέτηση νέου σωστικού εξοπλισμού και συστημάτων εγκατάλειψης.

7) Την αντικατάσταση – τοποθέτηση νέου πυροσβεστικού εξοπλισμού και μέσων πυροπροστασίας.

8)Την αντικατάσταση – τοποθέτηση νέων μηχανημάτων επεξεργασίας λυμάτων.

9) Την καθολική συντήρηση όλων των μηχανικών μερών του πλοίου.

10) Την κατασκευή και τοποθέτηση νέων ηλεκτρολογικών και σωληνουργικών δικτύων.

11) Την τοποθέτηση νέων μονάδων αερισμού και κλιματισμού.

Το πλοίο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών θα διαθέτει πρωτόκολλο για 1.400 επιβάτες εκ των οποίων οι 106 θα μπορούν να φιλοξενηθούν σε καμπίνες. Θα μπορεί να μεταφέρει στα γκαράζ του 380 ΙΧ ή 70 φορτηγά οχήματα, θα ταξιδεύει με υπηρεσιακή ταχύτητα 21,5 κόμβων, θα διαθέτει κατάστημα και 5 Bar εκ των οποίων το ένα θα προσφέρει και γρήγορο φαγητό.

Η χωρητικότητα του πλοίου είναι 7005 gross tonnage, το βύθισμά του είναι πέντε μέτρα, το ολικό μήκος του (LOA) είναι 134 μέτρα και το πλάτος του είναι 21,03 μέτρα.

Τα αδέλφια Στεφάνου θέλουν να αυξήσουν τη μεταφορική ικανότητα του στόλου τους σε φορτηγά οχήματα ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Στις αρχές του νέου έτους θα υψώσει την Ελληνική σημαία και θα εγγραφεί στα Νηολόγια της Άνδρου, στην ιδιαίτερη πατρίδα των πλοιοκτητών Στεφάνου.

Αναμένεται να δρομολογηθεί από τον ερχόμενο Απρίλιο στη γραμμή Ραφήνα – Άνδρος – Τήνος – Μύκονος στην απογευματινή ζώνη.

Επιπλέον, στη γραμμή Ηράκλειο Σαντορίνη δρομολογείται από την Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines το ταχύπλοο Santa Irini. Είναι ένα από τα τρία νέα πλοία που αγοράσθηκαν φέτος και θα πλέουν στην επομένη θερινή τουριστική περίοδο στο Αιγαίο.

Το πλοίο που αγοράσθηκε στα μέσα Μαΐου ναυπηγήθηκε το 1997 και αφού υπέστη τις αναγκαίες μετασκευές ύψωσε την ελληνική σημαία. Μπορεί να μεταφέρει 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα.

Πραγματοποίησε ορισμένα κάποια δρομολόγια από τις αρχές Αυγούστου ως εκδρομικό ενώ το ουσιαστικό ξεκίνημα στην ακτοπλοΐα θα γίνει το 2023.

Ηράκλειο-Κυκλάδες

Σε νέο πεδίο δόξης αναμένεται να εξελιχθούν τα δρομολόγια από την Κρήτη προς τις Ανατολικές και τις Δυτικές Κυκλάδες.

Στις δυο τελευταίες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) τα δρομολόγια αυτά αποτέλεσαν αιτία αντιπαράθεσης μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών καθώς κάθε πρόταση για δρομολόγηση συγκέντρωνε την αντιπρόταση των άλλων. Η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι σταδιακά έχει αρχίσει να δημιουργείται μια νέα αγορά με πιο μόνιμες και όχι μόνο εποχιακές συνδέσεις της Κρήτης με τις Κυκλάδες και με τον Πειραιά.

Ενδεικτικό της νέας τάσης είναι το αίτημα άλλωστε των κατοίκων της Μήλου να πληθύνουν τα δρομολόγια που συνδέουν το νησί με τον Πειραιά και την Κρήτη και τη χειμερινή περίοδο. Το Ηράκλειο αλλά και το Ρέθυμνο φαίνεται να ενισχύουν την επόμενη σεζόν την παρουσία τους ως λιμάνια αναχώρησης ταχυπλόων για τις Κυκλάδες και τον Πειραιά.

Έντονος ανταγωνισμός θα υπάρξει μεταξύ SeaJets του Μάριου Ηλιόπουλου, Fast Ferries του Θεολόγου Παναγιωτάκη, Μινωικών Γραμμών του Ομίλου Γκριμάλντι και Horizon Sea Lines Panellenic Lines στην οποία συμμετέχουν ο όμιλος Καράτζη, ο επιχειρηματίας Δημήτρης Χαριτίδης και το ΚΤΕΛ Ηρακλείου.

Η Fast Ferries αποφάσισε να δρομολογήσει το 2023 το ταχύπλοο Thunder στη γραμμή Ηράκλειο-Θήρα -Ίος -Πάρος-Μύκονος -Σύρος -Πειραιάς και Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος-Πάρος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο αντί της γραμμής Πειραιάς-Σύρος-Μύκονος -Νάξος-Μύκονος -Σύρος-Πειραιάς

Το πλοίο θα λειτουργεί «συμπληρωματικά» με το «Santorini Palace» των Μινωικών Γραμμών, το οποίο όπως και τα προηγούμενα χρόνια δρομολογείται στη γραμμή Πειραιάς -Σύρος-Μύκονος -Πάρος- Νάξος- Θήρα-Ηράκλειο – Θήρα -Νάξος- Πάρος- Μύκονος -Σύρος- Πειραιάς .

Την ημέρα που το Santorini Palace θα ταξιδεύει από το Ηράκλειο προς τις Κυκλάδες και τον Πειραιά, το Thunder θα κινείται αντίστροφα από τον Πειραιά προς το Ηράκλειο και τούμπαλιν.

Η SeaJets ρίχνει το Power Jet, στη γραμμή Ηράκλειο Θήρα- Ίος-Νάξος- Μύκονος- Πάρος-Νάξος-Ίος-Θήρα- Ηράκλειο και το Naxos Jet στην ίδια γραμμή προσθέτοντας εναλλακτικά και το Ρέθυμνο. Επίσης δρομολογεί και το Rapidlink Jet στη γραμμή Ρέθυμνο– Θήρα – Ρέθυμνο αντί Πειραιάς–Μήλος-Φολέγανδρος–Ίος–Θήρα–Ίος-Φολέγανδρος-Μήλος-Σίφνος-Πειραιάς.

Attica-ANEK

Στο μεταξύ στα μέσα της προσεχής άνοιξης να αναμένεται η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την εξαγορά από τον όμιλο Attica της ΑΝΕΚ. Ο Όμιλος έχει καλύψει τις βασικές διαδρομές σε όλο το Αιγαίο, από τον Πειραιά, εξασφαλίζοντας την ομαλή και αξιόπιστη εξυπηρέτηση των νησιών.

Πριν από λίγες ημέρες τα τρία νεότευκτα ταχύπλοα-καταμαράν τα AERO I , II , III του Ομίλου Αttica ανακηρύχθηκαν “Πλοία της χρονιάς” στα Lloyd’s Awards.

Τα νέα, τελευταίας τεχνολογίας και σύγχρονης αισθητικής πλοία τύπου Catamaran διακρίθηκαν για το σχεδιασμό τους με καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναβαθμίζουν πλήρως τις προσφερόμενες υπηρεσίες, παρέχοντας στους πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται ετησίως στις γραμμές του Αργοσαρωνικού, μια νέα και μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία.

Πηγή : https://www.logotypos.gr/

to synoro blog

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...