. αλλά αφορά στην κάλυψη των αναγκών που αυξήθηκαν λόγω αύξησης του αριθμού των μαθητών που μετακινήθηκαν!
Την αντιμετώπιση και του ζητήματος της αποζημίωσης των μαθητών που μετακινούνται για να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τον ίδιο τρόπο, είτε η μετακίνηση αφορά κάποια χιλιόμετρα με δυνατότητα αυθημερόν επιστροφής στην έδρα τους είτε αφορά μετακίνηση από νησί σε νησί και επί της ουσίας μετοίκηση, όπως ισχύει για τους μαθητές των Λυκειακών Τάξεων του Κουφονησίου, καυτηριάζει η διευθύντρια του Γυμνασίου - ΛΤ Κουφονησίου. Όσο για την απόφαση περί τριπλασιασμού του σχετικού κονδυλίου δεν αφορά σε κάποια αύξηση του ποσού αποζημίωσης ανά μαθητή...
H διευθύντρια του Γυμνασίου-ΛΤ Κουφονησίου, παρουσιάζει πώς επί της ουσίας είναι η κατάσταση για τους μαθητές που μετακινήθηκαν και φέτος στη Νάξο, ενώ έχει απευθυνθεί ήδη υπηρεσιακά στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας να αντιληφθεί το μέγεθος της αδικίας που συντελείται και να τροποποιήσει τη σχετική του απόφαση μεταβάλλοντας τα ποσά που προβλέπονται για τους μαθητές που υποχρεώνονται όχι μόνο να μετακινηθούν αλλά ουσιαστικά να μετοικήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών τους Εξετάσεων.
Δείτε αναλυτικά, τι αναφέρει σχετικά στην επιστολή που απέστειλε στο Cyclades Voice η διευθύντρια του Γυμνασίου - ΛΤ Κουφονησίου, Ουρανία Γαμβρουλή (ΠΕ02):
Η αρχική μου απορία έγινε ανησυχία όταν η καθιερωμένη εγκύκλιος και οι οδηγίες για την αποζημίωση των μαθητών δεν έφθασε στο σχολείο στις τακτές ημερομηνίες. Και έγινε υποψία όταν διάβασα στις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού ότι τριπλασιάστηκε το κονδύλι για τους μαθητές που μετακινούνται για τις Πανελλαδικές τους Εξετάσεις. Όπως ήδη έγραψα, η αποζημίωση που λάμβαναν οι μαθητές ήταν ήδη ικανοποιητική – δεν έχουμε συνηθίσει σε γαλαντομίες, κάτι άλλο θα συνέβαινε …
Οι υποψίες μου επιβεβαιώθηκαν με τον πιο εμφαντικό τρόπο. Η αποζημίωση που προβλέπεται φέτος για τους μαθητές είναι ψίχουλα μπροστά στα έξοδα που καλούνται να επωμιστούν. Μια απλή ανάγνωση της προηγούμενης και της ισχύουσας νομοθεσίας είναι αποκαλυπτική. Θλίβομαι πραγματικά – και όσοι με γνωρίζουν καταλαβαίνουν και πόσο ειλικρινής είναι αυτή η θλίψη. Στα σκουπίδια οι ίσες ευκαιρίες, στα σκουπίδια η δυνατότητα όλων των μαθητών να δώσουν απερίσπαστοι τις εξετάσεις τους, στα σκουπίδια και οι βαρύγδουπες δηλώσεις για τριπλασιασμό των σχετικών κονδυλίων που μάλλον απευθύνονται σε αδαείς.
Και μάλιστα αιφνιδιαστικά για άλλη μια φορά … Οι οδηγίες οι σχετικές με την αποζημίωση των μαθητών (ΦΕΚ 1353/13-5-2016) κοινοποιήθηκαν στο σχολείο στις 16/5/2016 ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών, όταν πλέον ήταν αργά να κοιτάξουμε για άλλες λύσεις κι ενδεχομένως για χορηγούς (γιατί μάθαμε χωρίς να το θέλουμε να στηριζόμαστε σε αυτούς για να καλύψουμε τις μικρές και μεγάλες ανάγκες μας).
Να υποθέσω επίσης ότι η κατ’ αποκοπή καταβολή των 350 ευρώ που προβλέπεται για κάθε μαθητή είναι άλλη μια προσπάθεια να αποδειχθεί ότι όλοι αντιμετωπίζονται το ίδιο.
Καλώ κάθε λογικά σκεπτόμενο άτομο αλλά και αυτόν που έλαβε τη σχετική απόφαση, να απαντήσει ειλικρινά αν είναι ίση αντιμετώπιση να αποζημιώνονται με το ίδιο ποσό όσοι μετακινούνται πχ 121 km ( και πιθανότατα φεύγουν από τα σπίτια τους το πρωί κι επιστρέφουν σε αυτά το μεσημέρι) και όσοι λόγω νησιωτικότητας υποχρεώνονται να μείνουν (και άρα να διανυκτερεύσουν και να τραφούν) σε διαφορετικό τόπο όλες τις μέρες των εξετάσεων.
Ποιος νοσηρός εγκέφαλος «ισοπεδώνει» όλες τις περιπτώσεις και δεν σκύβει με ενδιαφέρον σε κάθε μία ξεχωριστά και ειδικά σ’ εκείνες των μικρών νησιών των οποίων η ιδιαιτερότητα προβλέπεται σε τελική ανάλυση και από το Σύνταγμα που ορίζει σαφώς πως η νησιωτικότητα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε νόμο, Προεδρικό Διάταγμα και ρυθμιστική πράξη της διοίκησης;
Ποιος κακός σύμβουλος κάνει αριθμητικές αλχημείες κι εκθέτει τον υπουργό αφήνοντάς τον να δηλώνει ότι τα 350 ευρώ είναι τριπλάσια από τα 990 ευρώ (όσα θα αντιστοιχούσαν σε κάθε μαθητή μας και στο συνοδό του σύμφωνα με τα μέχρι την προηγούμενη χρονιά ισχύοντα); Πιθανόν βέβαια να τριπλασιάστηκε πράγματι το σχετικό κονδύλι, αλλά αυτό να συνέβη ίσως γιατί μετακινούνται περισσότεροι μαθητές ή γιατί προβλέφθηκε αποζημίωση (σωστά) και για κάποιους που δεν προβλεπόταν μέχρι φέτος – αλλά αυτό όπως αντιλαμβάνεστε δεν έχει σχέση με την ουσία του ζητήματος που θέτω εδώ.
Ζητώ συγνώμη από τους μαθητές με των οποίων τη διαμαρτυρία για τα έξοδα που έπρεπε να επωμιστούν κατά τη μετακίνησή τους για τις Πανελλαδικές τους Εξετάσεις απόρησα αρχικά. Θεώρησα τις αιτιάσεις τους για το οικονομικό κόστος υπερβολικές ενώ αποδείχτηκε ότι μάλλον είχαν καλύτερη πληροφόρηση από μένα.
Έχω ήδη ζητήσει υπηρεσιακά από το Υπουργείο να αντιληφθεί το μέγεθος της αδικίας που συντελείται και να τροποποιήσει τη σχετική του απόφαση μεταβάλλοντας τα ποσά που προβλέπονται για τους μαθητές που υποχρεώνονται όχι μόνο να μετακινηθούν αλλά ουσιαστικά να μετοικήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών τους Εξετάσεων. Αναμένω με ενδιαφέρον", καταλήγει η Δ/ντρια του Γυμνασίου – ΛΤ Κουφονησίων, Ουρανία Γαμβρουλή (ΠΕ02).
Newsroom Cyclades Voice
Πηγή :
Την αντιμετώπιση και του ζητήματος της αποζημίωσης των μαθητών που μετακινούνται για να συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις με τον ίδιο τρόπο, είτε η μετακίνηση αφορά κάποια χιλιόμετρα με δυνατότητα αυθημερόν επιστροφής στην έδρα τους είτε αφορά μετακίνηση από νησί σε νησί και επί της ουσίας μετοίκηση, όπως ισχύει για τους μαθητές των Λυκειακών Τάξεων του Κουφονησίου, καυτηριάζει η διευθύντρια του Γυμνασίου - ΛΤ Κουφονησίου. Όσο για την απόφαση περί τριπλασιασμού του σχετικού κονδυλίου δεν αφορά σε κάποια αύξηση του ποσού αποζημίωσης ανά μαθητή...
H διευθύντρια του Γυμνασίου-ΛΤ Κουφονησίου, παρουσιάζει πώς επί της ουσίας είναι η κατάσταση για τους μαθητές που μετακινήθηκαν και φέτος στη Νάξο, ενώ έχει απευθυνθεί ήδη υπηρεσιακά στο υπουργείο Παιδείας ζητώντας να αντιληφθεί το μέγεθος της αδικίας που συντελείται και να τροποποιήσει τη σχετική του απόφαση μεταβάλλοντας τα ποσά που προβλέπονται για τους μαθητές που υποχρεώνονται όχι μόνο να μετακινηθούν αλλά ουσιαστικά να μετοικήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών τους Εξετάσεων.
Δείτε αναλυτικά, τι αναφέρει σχετικά στην επιστολή που απέστειλε στο Cyclades Voice η διευθύντρια του Γυμνασίου - ΛΤ Κουφονησίου, Ουρανία Γαμβρουλή (ΠΕ02):
"Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ ΤΟΥ ΤΡΙΠΛΑΣΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΚΟΝΔΥΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Αρχικά απόρησα με τις αιτιάσεις μαθητών σχετικά με τα έξοδα που
έπρεπε να επωμιστούν κατά τη μετακίνησή τους για τις Πανελλαδικές τους
Εξετάσεις. Εξηγώ : είναι εξαιρετικά ψυχοφθόρο και δημιουργεί εκ των
πραγμάτων ανισότητες στην εξέταση των μαθητών η υποχρεωτική μετακίνηση
και παραμονή τους σε τόπο διαφορετικό από αυτόν της μόνιμης κατοικίας
τους και μάλιστα σε μια κρίσιμη περίοδο όπως είναι οι Πανελλαδικές
Εξετάσεις.
Οι τελειόφοιτοί μας έχουν μετακινηθεί τα 13 από τα 16 χρόνια που είμαι στο νησί. Μάθαμε να το αποδεχόμαστε γιατί ο μικρός αριθμός των μαθητών μας κάθε φορά και η αδυναμία των γειτονικών μικρών νησιών να στηρίξουν με υποψηφίους το εξεταστικό μας κέντρο που λειτούργησε από το 2012 μέχρι το 2014, διαμόρφωσαν μια σκληρή πραγματικότητα, η οποία με τη λογική των αριθμών (οικονομικά αλλά και πρακτικά θα ήταν υπερβολική ίσως η απαίτηση να συνεχίσει να λειτουργεί το Εξεταστικό Κέντρο Κουφονησίων – αν και ηθικά και για λόγους ίσης αντιμετώπισης των μαθητών θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου) οδήγησε τους μαθητές μας ξανά στο Λύκειο Νάξου από το 2015.
Ωστόσο οι μαθητές αποζημιώνονταν και μάλιστα ικανοποιητικά τολμώ να πω (σύμφωνα με το ΦΕΚ 1163/11-7-2007 που άντεξε σε κρίσεις και μνημόνια ίσως γιατί οι υπεύθυνοι είχαν αντιληφθεί ότι δεν παίζουμε μ’ αυτά τα πράγματα) γι’ αυτό και η αρχική μας απορία για τα έξοδα των μαθητών. Έπρεπε βέβαια να προκαταβληθούν και η αποζημίωση ερχόταν αρκετά αργότερα αλλά σε αυτή την περίπτωση πάντα υπάρχουν λύσεις εφόσον προκύψει αντικειμενική αδυναμία κάποιου μαθητή να ανταπεξέλθει. Ασφαλώς κάποια τροποποίηση ήταν απαραίτητη αφού οι Πανελλαδικές είναι πλέον μόνο εισιτήριες και όχι απολυτήριες αλλά δεν μπορεί, θα υπήρχε κάποια πρόβλεψη, γι’ αυτό πια ήμουν σίγουρη.
Οι τελειόφοιτοί μας έχουν μετακινηθεί τα 13 από τα 16 χρόνια που είμαι στο νησί. Μάθαμε να το αποδεχόμαστε γιατί ο μικρός αριθμός των μαθητών μας κάθε φορά και η αδυναμία των γειτονικών μικρών νησιών να στηρίξουν με υποψηφίους το εξεταστικό μας κέντρο που λειτούργησε από το 2012 μέχρι το 2014, διαμόρφωσαν μια σκληρή πραγματικότητα, η οποία με τη λογική των αριθμών (οικονομικά αλλά και πρακτικά θα ήταν υπερβολική ίσως η απαίτηση να συνεχίσει να λειτουργεί το Εξεταστικό Κέντρο Κουφονησίων – αν και ηθικά και για λόγους ίσης αντιμετώπισης των μαθητών θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου) οδήγησε τους μαθητές μας ξανά στο Λύκειο Νάξου από το 2015.
Ωστόσο οι μαθητές αποζημιώνονταν και μάλιστα ικανοποιητικά τολμώ να πω (σύμφωνα με το ΦΕΚ 1163/11-7-2007 που άντεξε σε κρίσεις και μνημόνια ίσως γιατί οι υπεύθυνοι είχαν αντιληφθεί ότι δεν παίζουμε μ’ αυτά τα πράγματα) γι’ αυτό και η αρχική μας απορία για τα έξοδα των μαθητών. Έπρεπε βέβαια να προκαταβληθούν και η αποζημίωση ερχόταν αρκετά αργότερα αλλά σε αυτή την περίπτωση πάντα υπάρχουν λύσεις εφόσον προκύψει αντικειμενική αδυναμία κάποιου μαθητή να ανταπεξέλθει. Ασφαλώς κάποια τροποποίηση ήταν απαραίτητη αφού οι Πανελλαδικές είναι πλέον μόνο εισιτήριες και όχι απολυτήριες αλλά δεν μπορεί, θα υπήρχε κάποια πρόβλεψη, γι’ αυτό πια ήμουν σίγουρη.
Η αρχική μου απορία έγινε ανησυχία όταν η καθιερωμένη εγκύκλιος και οι οδηγίες για την αποζημίωση των μαθητών δεν έφθασε στο σχολείο στις τακτές ημερομηνίες. Και έγινε υποψία όταν διάβασα στις δηλώσεις του αρμόδιου υπουργού ότι τριπλασιάστηκε το κονδύλι για τους μαθητές που μετακινούνται για τις Πανελλαδικές τους Εξετάσεις. Όπως ήδη έγραψα, η αποζημίωση που λάμβαναν οι μαθητές ήταν ήδη ικανοποιητική – δεν έχουμε συνηθίσει σε γαλαντομίες, κάτι άλλο θα συνέβαινε …
Οι υποψίες μου επιβεβαιώθηκαν με τον πιο εμφαντικό τρόπο. Η αποζημίωση που προβλέπεται φέτος για τους μαθητές είναι ψίχουλα μπροστά στα έξοδα που καλούνται να επωμιστούν. Μια απλή ανάγνωση της προηγούμενης και της ισχύουσας νομοθεσίας είναι αποκαλυπτική. Θλίβομαι πραγματικά – και όσοι με γνωρίζουν καταλαβαίνουν και πόσο ειλικρινής είναι αυτή η θλίψη. Στα σκουπίδια οι ίσες ευκαιρίες, στα σκουπίδια η δυνατότητα όλων των μαθητών να δώσουν απερίσπαστοι τις εξετάσεις τους, στα σκουπίδια και οι βαρύγδουπες δηλώσεις για τριπλασιασμό των σχετικών κονδυλίων που μάλλον απευθύνονται σε αδαείς.
Και μάλιστα αιφνιδιαστικά για άλλη μια φορά … Οι οδηγίες οι σχετικές με την αποζημίωση των μαθητών (ΦΕΚ 1353/13-5-2016) κοινοποιήθηκαν στο σχολείο στις 16/5/2016 ημέρα έναρξης των Πανελλαδικών, όταν πλέον ήταν αργά να κοιτάξουμε για άλλες λύσεις κι ενδεχομένως για χορηγούς (γιατί μάθαμε χωρίς να το θέλουμε να στηριζόμαστε σε αυτούς για να καλύψουμε τις μικρές και μεγάλες ανάγκες μας).
Να υποθέσω επίσης ότι η κατ’ αποκοπή καταβολή των 350 ευρώ που προβλέπεται για κάθε μαθητή είναι άλλη μια προσπάθεια να αποδειχθεί ότι όλοι αντιμετωπίζονται το ίδιο.
Καλώ κάθε λογικά σκεπτόμενο άτομο αλλά και αυτόν που έλαβε τη σχετική απόφαση, να απαντήσει ειλικρινά αν είναι ίση αντιμετώπιση να αποζημιώνονται με το ίδιο ποσό όσοι μετακινούνται πχ 121 km ( και πιθανότατα φεύγουν από τα σπίτια τους το πρωί κι επιστρέφουν σε αυτά το μεσημέρι) και όσοι λόγω νησιωτικότητας υποχρεώνονται να μείνουν (και άρα να διανυκτερεύσουν και να τραφούν) σε διαφορετικό τόπο όλες τις μέρες των εξετάσεων.
Ποιος νοσηρός εγκέφαλος «ισοπεδώνει» όλες τις περιπτώσεις και δεν σκύβει με ενδιαφέρον σε κάθε μία ξεχωριστά και ειδικά σ’ εκείνες των μικρών νησιών των οποίων η ιδιαιτερότητα προβλέπεται σε τελική ανάλυση και από το Σύνταγμα που ορίζει σαφώς πως η νησιωτικότητα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη σε κάθε νόμο, Προεδρικό Διάταγμα και ρυθμιστική πράξη της διοίκησης;
Ποιος κακός σύμβουλος κάνει αριθμητικές αλχημείες κι εκθέτει τον υπουργό αφήνοντάς τον να δηλώνει ότι τα 350 ευρώ είναι τριπλάσια από τα 990 ευρώ (όσα θα αντιστοιχούσαν σε κάθε μαθητή μας και στο συνοδό του σύμφωνα με τα μέχρι την προηγούμενη χρονιά ισχύοντα); Πιθανόν βέβαια να τριπλασιάστηκε πράγματι το σχετικό κονδύλι, αλλά αυτό να συνέβη ίσως γιατί μετακινούνται περισσότεροι μαθητές ή γιατί προβλέφθηκε αποζημίωση (σωστά) και για κάποιους που δεν προβλεπόταν μέχρι φέτος – αλλά αυτό όπως αντιλαμβάνεστε δεν έχει σχέση με την ουσία του ζητήματος που θέτω εδώ.
Ζητώ συγνώμη από τους μαθητές με των οποίων τη διαμαρτυρία για τα έξοδα που έπρεπε να επωμιστούν κατά τη μετακίνησή τους για τις Πανελλαδικές τους Εξετάσεις απόρησα αρχικά. Θεώρησα τις αιτιάσεις τους για το οικονομικό κόστος υπερβολικές ενώ αποδείχτηκε ότι μάλλον είχαν καλύτερη πληροφόρηση από μένα.
Έχω ήδη ζητήσει υπηρεσιακά από το Υπουργείο να αντιληφθεί το μέγεθος της αδικίας που συντελείται και να τροποποιήσει τη σχετική του απόφαση μεταβάλλοντας τα ποσά που προβλέπονται για τους μαθητές που υποχρεώνονται όχι μόνο να μετακινηθούν αλλά ουσιαστικά να μετοικήσουν κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών τους Εξετάσεων. Αναμένω με ενδιαφέρον", καταλήγει η Δ/ντρια του Γυμνασίου – ΛΤ Κουφονησίων, Ουρανία Γαμβρουλή (ΠΕ02).
Newsroom Cyclades Voice