Του ΦΩΤΗ ΦΩΤΕΙΝΟΥ
Από την άλλη πλευρά, εμφανής είναι η δημιουργία γαλλικού μετώπου. Η Alstom διεκδικεί τη Rosco και οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Γάλλοι έχουν αρκετούς υποστηρικτές στην κυβέρνηση, στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και στο υπουργείο Μεταφορών και θεωρούνται «χώρα φιλική». Μπροστάρης των γαλλικών επενδύσεων στην Ελλάδα είναι η κατασκευαστική Vinci, η οποία μετέχει στο Ρίο – Αντίρριο, στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Εξίσου βαρύνουσα είναι και η συμμετοχή της γερμανικής Siemens, η οποία κάνει την επανεμφάνισή της! Είναι η πρώτη φορά που η Siemens συμμετέχει σε ένα τόσο μεγάλο σιδηροδρομικό διαγωνισμό, έπειτα από την αποκάλυψη του σκανδάλου των μιζών και των, κατά πολλούς, αμφισβητήσιμο φιλικό διακανονισμό με το ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, μεταξύ ΟΣΕ και Siemens το μέτωπο είναι ανοιχτό, αφού εκκρεμούν εκατέρωθεν δικαστικές διενέξεις δεκάδων εκατ. ευρώ για τις προγραμματικές συμβάσεις.
Ισως η Siemens αναζητεί διέξοδο στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η παρουσία της στη χώρα είναι ζημιογόνος για κάποιες θυγατρικές. Συγκεκριμένα, για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2011 – 30 Σεπτεμβρίου 2012, η Siemens Ηλεκτροτεχνικών Εργων είχε κύκλο εργασιών 81 εκατ. και ζημιές 7,1 εκατ. και η Siemens Διαγνωστικά Υγείας, την ίδια περίοδο, έσοδα 28,7 εκατ. και ζημιές 5,7 εκατ.
Η προίκα
Ποια είναι η προίκα που δίνεται στους υποψήφιους επενδυτές; Οπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναθέσει στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, για 10 χρόνια, τη μηχανοστασιακή και εργοστασιακή συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί, με σύναψη σχετικής σύμβασης. Με δεδομένο ότι η ετήσια συντήρηση φτάνει τα 20 εκατ., αυτό σημαίνει εγγυημένα έσοδα 200 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω, το Δημόσιο μπορεί να αναθέσει στην ΕΕΣΣΤΥ τη συντήρηση μακράς ακινησίας τροχαίου υλικού που έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία ή χρήση του.
Επιπλέον, η ΕΕΣΣΤΥ (έχει προσωπικό άνω των 600 ατόμων), με προνομιακούς όρους, θα ενοικιάσει από τον ΟΣΕ τα ακίνητα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της, σε συνολική έκταση 292 στρεμμάτων. Μεταξύ των ακινήτων αυτών περιλαμβάνονται: μηχανοστάσιο Ρέντη, εργοστάσιο Πειραιά, εργοστάσιο Θεσσαλονίκης, μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης, μηχανοστάσιο Πάτρας, μηχανοστάσιο Λάρισας, εργοστάσιο Βόλου, μηχανοστάσιο Καλαμάτας, μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης, μηχανοστάσιο Πύργου και μηχανοστάσιο Διακοπτού.
Πηγή: enet.gr
inprecor
Πηγή :
Σύγκρουση «γιγάντων» για την εξαγορά της πρώην
τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της ευρύτερα γνωστής και ως Rosco. Η γαλλική
Alstom, η γερμανική Siemens (και οι δύο αποτελούν χρόνιους προμηθευτές
του ΟΣΕ) και οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την
Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ
Α.Ε.).
Αξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι
κατέβηκαν και στο διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οπότε κάνουν πράξη τις
δηλώσεις περί απόκτησης του τρίπτυχου «ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Rosco – ΟΛΘ». Πλέον,
το μόνο που απομένει είναι να καταθέσουν προσφορά και για το λιμένα
Θεσσαλονίκης.Από την άλλη πλευρά, εμφανής είναι η δημιουργία γαλλικού μετώπου. Η Alstom διεκδικεί τη Rosco και οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι (SNCF) την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Γάλλοι έχουν αρκετούς υποστηρικτές στην κυβέρνηση, στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων και στο υπουργείο Μεταφορών και θεωρούνται «χώρα φιλική». Μπροστάρης των γαλλικών επενδύσεων στην Ελλάδα είναι η κατασκευαστική Vinci, η οποία μετέχει στο Ρίο – Αντίρριο, στην Ολυμπία Οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, ενώ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Εξίσου βαρύνουσα είναι και η συμμετοχή της γερμανικής Siemens, η οποία κάνει την επανεμφάνισή της! Είναι η πρώτη φορά που η Siemens συμμετέχει σε ένα τόσο μεγάλο σιδηροδρομικό διαγωνισμό, έπειτα από την αποκάλυψη του σκανδάλου των μιζών και των, κατά πολλούς, αμφισβητήσιμο φιλικό διακανονισμό με το ελληνικό Δημόσιο. Μάλιστα, μεταξύ ΟΣΕ και Siemens το μέτωπο είναι ανοιχτό, αφού εκκρεμούν εκατέρωθεν δικαστικές διενέξεις δεκάδων εκατ. ευρώ για τις προγραμματικές συμβάσεις.
Ισως η Siemens αναζητεί διέξοδο στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η παρουσία της στη χώρα είναι ζημιογόνος για κάποιες θυγατρικές. Συγκεκριμένα, για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2011 – 30 Σεπτεμβρίου 2012, η Siemens Ηλεκτροτεχνικών Εργων είχε κύκλο εργασιών 81 εκατ. και ζημιές 7,1 εκατ. και η Siemens Διαγνωστικά Υγείας, την ίδια περίοδο, έσοδα 28,7 εκατ. και ζημιές 5,7 εκατ.
Η προίκα
Ποια είναι η προίκα που δίνεται στους υποψήφιους επενδυτές; Οπως αναφέρεται στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα αναθέσει στην Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού, για 10 χρόνια, τη μηχανοστασιακή και εργοστασιακή συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί, με σύναψη σχετικής σύμβασης. Με δεδομένο ότι η ετήσια συντήρηση φτάνει τα 20 εκατ., αυτό σημαίνει εγγυημένα έσοδα 200 εκατ. ευρώ. Περαιτέρω, το Δημόσιο μπορεί να αναθέσει στην ΕΕΣΣΤΥ τη συντήρηση μακράς ακινησίας τροχαίου υλικού που έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία ή χρήση του.
Επιπλέον, η ΕΕΣΣΤΥ (έχει προσωπικό άνω των 600 ατόμων), με προνομιακούς όρους, θα ενοικιάσει από τον ΟΣΕ τα ακίνητα που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία της, σε συνολική έκταση 292 στρεμμάτων. Μεταξύ των ακινήτων αυτών περιλαμβάνονται: μηχανοστάσιο Ρέντη, εργοστάσιο Πειραιά, εργοστάσιο Θεσσαλονίκης, μηχανοστάσιο Θεσσαλονίκης, μηχανοστάσιο Πάτρας, μηχανοστάσιο Λάρισας, εργοστάσιο Βόλου, μηχανοστάσιο Καλαμάτας, μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης, μηχανοστάσιο Πύργου και μηχανοστάσιο Διακοπτού.
Πηγή: enet.gr
inprecor
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου