Με φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, σύγχρονα εκπαιδευτικά λογισμικά, τοπικό δίκτυο και απαραίτητη δομημένη καλωδίωση εφοδιάστηκαν αρκετά δημοτικά σχολεία στις Κυκλάδες, στο πλαίσιο του Προγράμματος Εισαγωγής Η/Υ και Συναφούς Εξοπλισμού σε Δημοτικά Σχολεία για μία Ψηφιακά Υποστηριζόμενη Διδασκαλία.
Επισημαίνεται ότι μέσω της παραπάνω συγχρηματοδοτούμενης πράξης, επιχειρείται μία προσπάθεια εισαγωγής των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που αποβλέπει στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών και τη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής, της διαδικασίας μάθησης και της επικοινωνίας με τη χρήση καινοτόμων μέσων διδασκαλίας για την υποστήριξη της διδακτικής διαδικασίας.
Εισαγωγή των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Το έργο είχε ως στόχο την προμήθεια και τον εξοπλισμό 1022 Δημοτικών Σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Κατά την υλοποίηση της πράξης, εξοπλίστηκαν 198 Δημοτικά Σχολεία τα οποία είναι ενταγμένα στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), με ένα κινητό εργαστήριο πληροφορικής, το οποίο λειτουργεί ως κινητή τάξη, για όλα τα μαθήματα. Ο εξοπλισμός του αποτελείται από δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ένα ειδικό τροχήλατο ερμάριο για την αποθήκευση και φόρτιση των Η/Υ, δομημένη καλωδίωση, τοπικό δίκτυο για τη σύνδεση των Η/Υ με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, καθώς και τα λογισμικά λειτουργίας. Οι υπόλοιπες σχολικές μονάδες, δηλαδή 174 μονοθέσια, 426 διθέσια και 224 τριθέσια δημοτικά σχολεία εξοπλίστηκαν με έναν φορητό υπολογιστή και τον σχετικό εξοπλισμό (λογισμικά λειτουργίας, τοπικό δίκτυο, απαραίτητη δομημένη καλωδίωση). Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 2.522.227,62 €, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (Ε.Κ.Τ.).
Τα σχολεία που εξοπλίστηκαν
Μεταξύ των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων σχολείων, τα οποία εξοπλίστηκαν με φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, τοπικό δίκτυο, εγκατάσταση λογισμικών και αντίστοιχη δομημένη καλωδίωση είναι τα Δημοτικά Σχολεία Δανακού, Απόλλωνα, Κορωνίδας, Κορώνου, Χαλκείου, Χειμάρρου, Μονής, Ποταμιάς, Σαγκριού, Δαμαρίωνα και Κινίδαρου Νάξου, τα Δημοτικά Σχολεία Ηρακλειάς, Οπίσω Μέρους Άνδρου, Αγίου Νικολάου Κέας, Πολλώνιας Μήλου, Χώρας, Αρκεσίνης και Καταπόλων Αμοργού, Δονούσας, Κουφονησίου, Σικίνου, Σχοινούσας, Ακρωτηρίου Θήρας, Ανάφης, Θηρασιάς, Κιμώλου, Φολεγάνδρου και Πύργου Τήνου. Μέσω του τοπικού δικτύου, θα διασφαλίζεται η αποτελεσματική σύνδεση των σχολικών μονάδων στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Από την άλλη, τα ενταγμένα στο Ειδικό Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα σχολεία, τα οποία εξοπλίστηκαν με δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ένα ειδικό τροχήλατο ερμάριο για αποθήκευση και φόρτιση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, τοπικό δίκτυο στις αίθουσες διδασκαλίες, εγκατάσταση λογισμικών καθώς και αντίστοιχη δομημένη καλωδίωση, είναι το 3ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου και το Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας. Μ. Παραμυθιώτου:
«Καλύπτουμε το χάσμα επικοινωνίας»
Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου εξήγησε ότι το πρόγραμμα αυτό θα διευκολύνει τη λειτουργία των σχολείων στα μικρά νησιά, τα οποία μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας τόσο με την έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όσο και μεταξύ τους.
Δικαίωμα των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση
Λόγω της πολυνησιωτικότητας αλλά και της έλλειψης σύγχρονων μέσων επικοινωνίας, οι εκπαιδευτικοί των απομακρυσμένων περιοχών στερούνταν επίσης της δυνατότητας συμμετοχής σε προγράμματα επιμόρφωσης. «Σε περίπτωση που οι σχολικοί σύμβουλοι ή οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης ήθελαν να επικοινωνήσουν με τα σχολεία αυτά, ήταν φύσης αδύνατο» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «το διαδίκτυο τόσο στο γραφείο όσο και στις τάξεις του σχολείου προσφέρει την ευκαιρία στο εκπαιδευτικό προσωπικό να λάβει μέρος σε επιμορφωτικά προγράμματα». Ένα από αυτά αφορά και στην ενημέρωση μαθητών σχετικά με την ασφάλεια του διαδικτύου, αλλά και την ομαλή διάχυση της πληροφορίας. «Δεν μας ενδιαφέρει να κατεβάζουν τα παιδιά ολόκληρα κομμάτια από το ίντερνετ, αλλά να αξιοποιούν την πληροφορία σωστά. Για το λόγο αυτό, μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσα από εικονικούς κόσμους συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα στην ώρα της ευέλικτης ζώνης, το οποίο δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, εάν δεν είχαν αυτόν τον εξοπλισμό», τόνισε.
Εγκατάσταση εγκεκριμένων λογισμικών
Καταλήγοντας, υπογράμμισε τη σημασία της εγκατάστασης λογισμικών στο σύνολο των σχολείων, διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για σύγχρονα λογισμικά, που καλύπτουν απόλυτα τις σημερινές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. «Τα λογισμικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο μερικά είναι πανάθλια. Δεν είναι παιδαγωγικά σωστά, είναι συμπεριφοριστικού τύπου και παρωχημένης παιδαγωγικής αντίληψης. Αυτά είναι σωστά λογισμικά εγκεκριμένα από το υπουργείο και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που πρέπει να διαθέτει κάθε σχολείο», επεσήμανε.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr/
Εισαγωγή των ΤΠΕ στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Το έργο είχε ως στόχο την προμήθεια και τον εξοπλισμό 1022 Δημοτικών Σχολείων σε όλη την Ελλάδα. Κατά την υλοποίηση της πράξης, εξοπλίστηκαν 198 Δημοτικά Σχολεία τα οποία είναι ενταγμένα στο Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ), με ένα κινητό εργαστήριο πληροφορικής, το οποίο λειτουργεί ως κινητή τάξη, για όλα τα μαθήματα. Ο εξοπλισμός του αποτελείται από δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ένα ειδικό τροχήλατο ερμάριο για την αποθήκευση και φόρτιση των Η/Υ, δομημένη καλωδίωση, τοπικό δίκτυο για τη σύνδεση των Η/Υ με το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, καθώς και τα λογισμικά λειτουργίας. Οι υπόλοιπες σχολικές μονάδες, δηλαδή 174 μονοθέσια, 426 διθέσια και 224 τριθέσια δημοτικά σχολεία εξοπλίστηκαν με έναν φορητό υπολογιστή και τον σχετικό εξοπλισμό (λογισμικά λειτουργίας, τοπικό δίκτυο, απαραίτητη δομημένη καλωδίωση). Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 2.522.227,62 €, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Το έργο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», με τη συγχρηματοδότηση του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (Ε.Κ.Τ.).
Τα σχολεία που εξοπλίστηκαν
Μεταξύ των μονοθέσιων, διθέσιων και τριθέσιων σχολείων, τα οποία εξοπλίστηκαν με φορητό ηλεκτρονικό υπολογιστή, τοπικό δίκτυο, εγκατάσταση λογισμικών και αντίστοιχη δομημένη καλωδίωση είναι τα Δημοτικά Σχολεία Δανακού, Απόλλωνα, Κορωνίδας, Κορώνου, Χαλκείου, Χειμάρρου, Μονής, Ποταμιάς, Σαγκριού, Δαμαρίωνα και Κινίδαρου Νάξου, τα Δημοτικά Σχολεία Ηρακλειάς, Οπίσω Μέρους Άνδρου, Αγίου Νικολάου Κέας, Πολλώνιας Μήλου, Χώρας, Αρκεσίνης και Καταπόλων Αμοργού, Δονούσας, Κουφονησίου, Σικίνου, Σχοινούσας, Ακρωτηρίου Θήρας, Ανάφης, Θηρασιάς, Κιμώλου, Φολεγάνδρου και Πύργου Τήνου. Μέσω του τοπικού δικτύου, θα διασφαλίζεται η αποτελεσματική σύνδεση των σχολικών μονάδων στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο. Από την άλλη, τα ενταγμένα στο Ειδικό Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα σχολεία, τα οποία εξοπλίστηκαν με δέκα φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ένα ειδικό τροχήλατο ερμάριο για αποθήκευση και φόρτιση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, τοπικό δίκτυο στις αίθουσες διδασκαλίες, εγκατάσταση λογισμικών καθώς και αντίστοιχη δομημένη καλωδίωση, είναι το 3ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου και το Δημοτικό Σχολείο Φηρών Θήρας. Μ. Παραμυθιώτου:
«Καλύπτουμε το χάσμα επικοινωνίας»
Σε δηλώσεις της στην «Κοινή Γνώμη», η Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, Μαρκέλλα Παραμυθιώτου εξήγησε ότι το πρόγραμμα αυτό θα διευκολύνει τη λειτουργία των σχολείων στα μικρά νησιά, τα οποία μέχρι σήμερα αντιμετώπιζαν σοβαρό πρόβλημα επικοινωνίας τόσο με την έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, όσο και μεταξύ τους.
Δικαίωμα των εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση
Λόγω της πολυνησιωτικότητας αλλά και της έλλειψης σύγχρονων μέσων επικοινωνίας, οι εκπαιδευτικοί των απομακρυσμένων περιοχών στερούνταν επίσης της δυνατότητας συμμετοχής σε προγράμματα επιμόρφωσης. «Σε περίπτωση που οι σχολικοί σύμβουλοι ή οι προϊστάμενοι εκπαίδευσης ήθελαν να επικοινωνήσουν με τα σχολεία αυτά, ήταν φύσης αδύνατο» ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως «το διαδίκτυο τόσο στο γραφείο όσο και στις τάξεις του σχολείου προσφέρει την ευκαιρία στο εκπαιδευτικό προσωπικό να λάβει μέρος σε επιμορφωτικά προγράμματα». Ένα από αυτά αφορά και στην ενημέρωση μαθητών σχετικά με την ασφάλεια του διαδικτύου, αλλά και την ομαλή διάχυση της πληροφορίας. «Δεν μας ενδιαφέρει να κατεβάζουν τα παιδιά ολόκληρα κομμάτια από το ίντερνετ, αλλά να αξιοποιούν την πληροφορία σωστά. Για το λόγο αυτό, μαθητές και εκπαιδευτικοί μέσα από εικονικούς κόσμους συμμετέχουν σε ένα πρόγραμμα στην ώρα της ευέλικτης ζώνης, το οποίο δεν θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί, εάν δεν είχαν αυτόν τον εξοπλισμό», τόνισε.
Εγκατάσταση εγκεκριμένων λογισμικών
Καταλήγοντας, υπογράμμισε τη σημασία της εγκατάστασης λογισμικών στο σύνολο των σχολείων, διευκρινίζοντας ότι πρόκειται για σύγχρονα λογισμικά, που καλύπτουν απόλυτα τις σημερινές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών. «Τα λογισμικά που κυκλοφορούν στο εμπόριο μερικά είναι πανάθλια. Δεν είναι παιδαγωγικά σωστά, είναι συμπεριφοριστικού τύπου και παρωχημένης παιδαγωγικής αντίληψης. Αυτά είναι σωστά λογισμικά εγκεκριμένα από το υπουργείο και από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής που πρέπει να διαθέτει κάθε σχολείο», επεσήμανε.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου