Μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη εφ' όλης της ύλης παραχώρησε στην Ένωση Κυκλαδικού Τύπου ο αντιπρόεδρος της Attica Group Μιχάλης Σακέλλης με θέμα -τι άλλο;- το ακτοπλοϊκό.
Με την έναρξη του νέου χρόνου το Δ.Σ. της Ε.ΚΥ.Τ. προγραμμάτησε συνάντηση - συνέντευξη με τον τον σημαντικό παράγοντα της ακτοπλοΐας και βαθύ γνώστη των προβλημάτων των νησιών Μιχάλη Σακέλλη, προκειμένου να συζητηθεί το μεγάλο θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας των Κυκλάδων.
Οι εκπρόσωποι της Ένωσης Κυκλαδικού Τύπου κ.κ. Στέφανος Λέπουρας, Αντώνης Παπακωνσταντής και Ευαγγελία Κοντού έθεσαν στον κ. Σακέλλη τα ερωτήματα τους...
Γνωρίζοντας την πορεία σας και την μεγάλη πείρα σας στο θέμα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας θα θέλαμε να μας δώσετε κατ’ αρχήν μια γενική άποψη, των συνθηκών της θαλάσσιας συγκοινωνίας των 24 νησιών των Κυκλάδων.
Η ακτοπλοΐα είναι δημόσια υπηρεσία από τη φύση της. Είναι αλήθεια ότι το θέμα της εξυπηρέτησης των νησιών μας είναι σοβαρό και πολύπλοκο. Στις Κυκλάδες σήμερα είναι δρομολογημένα σύγχρονα πλοία μικρής ηλικίας, τα οποία προσφέρουν αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες.
Η εταιρεία μας είναι ιδιαίτερα υπερήφανη για την ποιότητα των πλοίων της και επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε τους Κυκλαδίτες για την προτίμησή τους, γεγονός το οποίο μας επέτρεψε να προσφέρουμε αξιόλογες υπηρεσίες ενώ παράλληλα, μας έδωσε τη δυνατότητα για νέες επενδύσεις, οι οποίες ήδη έχουν υλοποιηθεί παρά τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας.
Παράλληλα με τα μεγάλα και τουριστικά νησιά η BLUE STAR FERRIES εκτελεί περισσότερα από 600 δρομολόγια κάθε χρόνο στα μικρά νησιά των Κυκλάδων καθιστώντας τις υπηρεσίες αυτές πρότυπο και για άλλα νησιωτικά συμπλέγματα.
Για τις άγονες γραμμές, τις λεγόμενες δημόσιες υπηρεσίες, το μεταφορικό ισοδύναμο και τη νησιωτικότητα τι γνώμη έχετε;
Το 95% των δρομολογίων καλύπτονται από ελεύθερα δρομολόγια. Οι εταιρίες μόνες τους δηλώνουν τα δρομολόγια που θα εκτελέσουν. Το 5% περίπου της κίνησης αφορά τα 44 μικρά ή όπως τα λένε άγονα νησιά, οι ανάγκες των οποίων καλύπτονται με συμβάσεις Δημόσιας Υπηρεσίας μετά από μειοδοτικούς διαγωνισμούς.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των νησιών πιστεύουμε ότι οι πολυετείς συμβάσεις είναι η καλύτερη λύση. Δυστυχώς οι συνεχείς αλλαγές της νομοθεσίας και οι παρατάσεις που δόθηκαν δεν βοήθησαν στη δρομολόγηση νέων πλοίων στα μικρά νησιά μας. Εξαίρεση αποτελούν τα μικρά νησιά των ανατολικών Κυκλάδων, τα οποία εξυπηρετούνται από το 2002 με νεότευκτα πλοία.
Όσον αφορά στο μεταφορικό ισοδύναμο δεν έχουμε ενημέρωση για τις μελέτες οι οποίες έχουν γίνει αλλά πιστεύουμε ότι πρέπει πρώτα απ’ όλα να κοστολογηθεί και να γίνουν προσπάθειες άντλησης κεφαλαίων από την ΕΕ. Γνωρίζουμε ότι τέτοιες προσπάθειες γίνονται με την προώθηση της έννοιας της νησιωτικότητας στην ΕΕ.
Και για τα υδροπλάνα τι λέτε;
Είναι μια καλή λύση για τα μικρά νησιά, αλλά η μεταφορική τους δυνατότητα είναι μικρή και θα πρέπει να βρεθούν σε κάθε νησί ειδικοί χώροι για τα υδατοδρόμια. Θα είναι πολύ κακό να περιμένει το μεγάλο πλοίο έξω από το λιμάνι, καθυστερώντας το δρομολόγιό του, μέχρι να φύγει το υδροπλάνο.
Γνωρίζοντας ότι κατά τους χειμερινούς μήνες περιορίζονται τα δρομολόγια, θα θέλαμε να μας δώσετε ένα χρονοδιάγραμμα των περιόδων κατά τις οποίες μεταβάλλονται τα δρομολόγια των πλοίων της BLUE STAR FERRIES.
Τα δρομολόγια υποβάλλονται στο Υπουργείο μέχρι την 31 Ιανουαρίου για την περίοδο από 1ης Νοεμβρίου μέχρι 31ης Οκτωβρίου του επομένου έτους. Ήδη έχουν υποβληθεί τα δρομολόγια μέχρι το 2018.
Σε ότι αφορά στην Εταιρεία μας, τα δρομολόγια ελάχιστα διαφοροποιούνται την θερινή περίοδο πλην κάποιων έκτακτων, τα οποία δηλώνονται ανάλογα με τις συγκοινωνιακές ανάγκες. Η αύξηση των δρομολογίων αφορά τα ταχύπλοα τα οποία συνήθως δρομολογούνται τη θερινή περίοδο και το Πάσχα.
Πείτε μας αν η εταιρία σας είναι ικανοποιημένη από τις παρούσες συνθήκες επιβατικής κίνησης, ναύλων και λιμενικών εγκαταστάσεων κλπ. και ποια προβλήματα αντιμετωπίζετε.
Ο κόσμος των Κυκλάδων μάς προτιμάει και είμαστε ικανοποιημένοι γι’ αυτό. Το μεγάλο μας πρόβλημα είναι τα λιμάνια. Χωρίς τους Έλληνες πλοιάρχους, δεν θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε πολλά μικρά νησιά, ακόμα και μεγάλα όπως η Τήνος και η Σαντορίνη.
Ακόμα και στα λιμάνια που έχουν γίνει παρεμβάσεις η κατάσταση μάλλον επιδεινώθηκε παρά καλυτέρεψε. Σαν παράδειγμα θα αναφερθώ στην Τήνο, την Κάλυμνο και την Κάσο αλλά και σε άλλα λιμάνια. Ευτυχώς υπάρχει μια θετική εξέλιξη με τη συμμετοχή της Ένωσης Πλοιάρχων στην Επιτροπή Σχεδιασμού των Λιμένων.
Ποιες είναι οι ενέργειες στις οποίες θα προβείτε για τη βελτίωση της συγκοινωνίας των νησιών των Κυκλάδων.
Μελετάμε τις συγκοινωνιακές ανάγκες με προοπτική δεκαετίας και προγραμματιζόμαστε ανάλογα για την ανανέωση του στόλου μας ή για νέες δρομολογήσεις. Μέσα σε αυτά τα πλαίσια εντάσσονται οι πρόσφατες ναυπηγήσεις των πλοίων μας BLUE STAR DELOS και BLUE STAR PATMOS.
Τι μπορεί να προσφέρει η εταιρεία για να κάνει τα ταξίδια των νησιωτών πιο οικονομικά και έτσι να τους δίνεται η δυνατότητα να ταξιδεύουν;
Τα έξοδα διαμορφώνουν τους ναύλους και βέβαια η κίνηση των επιβατών. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, το 2009 διακινήθηκαν συνολικά στην ακτοπλοΐα 19.000.000 επιβάτες και το 2016 μειώθηκαν στους 15.700.000! Οι ναύλοι είναι ανάλογοι με τα έξοδα των πλοίων και προσαρμόζονται πάντοτε στις νέες συνθήκες.
Παρά ταύτα η Εταιρία έχει καθιερώσει μια μεγάλη ποικιλία προσφορών, που μπορεί ο επιβάτης να τις εκμεταλλευτεί και να ταξιδεύει με μειωμένο εισιτήριο κάτω από ορισμένες προϋποθέσεις που θα τις πληροφορηθεί είτε από το διαδίκτυο είτε από τον τοπικό πράκτορα. Οι προσφορές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα να έχει μειωθεί ο μέσος ναύλος κατά 5% έως 10%.
Και με το ηλεκτρονικό εισιτήριο τι γίνεται;
Oλα τα εισιτήρια εκδίδονται ηλεκτρονικά. Αν μιλάμε για το άυλο εισιτήριο όπως δηλαδή συμβαίνει και με τις αεροπορικές συγκοινωνίες υπάρχει πρόθεση εφαρμογής του το συντομότερο δυνατόν πλην όμως χρειάζονται νομοθετικές ρυθμίσεις οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν.
Σχετικά με τις ανταποκρίσεις με άλλα νησιά ποια είναι η γνώμη σας;
Υπάρχουν προτάσεις αλλά πρέπει να γίνουν σοβαρές μελέτες για το πώς και που θα εφαρμοστούν.
Γνωρίζουμε το κοινωνικό πρόσωπο της εταιρείας σας και τις προσπάθειές σας για την προστασία του περιβάλλοντος. Θα θέλαμε όμως και μια ειδική ενημέρωση από εσάς.
Βασικός σκοπός της εταιρίας μας είναι η προσφορά ποιοτικών υπηρεσιών. Αυτό προσπαθούμε να το επιτύχουμε με συνέπεια και σεβασμό στον επιβάτη, με βελτίωση των υπηρεσιών μας, με συνεχείς επιθεωρήσεις και προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με τον Ετήσιο Απολογισμό Κοινωνικής Υπευθυνότητος, που εκδίδει κάθε χρόνο η Εταιρία μας ¨Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (Ε.Κ.Ε.), για την Attica Group αποτελεί βασικό στοιχείο της επιχειρηματικής της συνέπειας και διέπεται από την ύπαρξη ηθικών κριτηρίων λειτουργίας με σεβασμό στον άνθρωπο και την προστασία του περιβάλλοντος¨.
Τελειώνοντας θέλουμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας στην εταιρία ATTICA GROUP για τη συνολική προσφορά της στην αναβάθμιση της συγκοινωνίας των Κυκλάδων και ελπίζουμε να περιλάβει στην «οικογένειά» της και άλλα νησιά, που στερούνται του αγαθού της τακτικής συγκοινωνίας.
Κι εγώ σας ευχαριστώ που μου δίνετε την ευκαιρία να επικοινωνήσω με τους Κυκλαδίτες μέσω του Κυκλαδικού Τύπου.
Πηγή : http://www.naxostimes.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου