Αξιοσημείωτη ένταση προκλήθηκε μεταξύ των εκπροσώπων των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην προχθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στην Αθήνα, με αφορμή αιτήματα που κατατέθηκαν σχετικά με τροποποιήσεις ή αλλαγές δρομολογίων τόσο από την Seajets, όσο και από την Golden Ferries.
Στο στόχαστρο βρέθηκαν οι αρμόδιοι του Υπ. Ναυτιλίας με φόντο τους ισχυρισμούς ακτοπλόων περί μη στήριξης των συμβατικών πλοίων με φόντο το λιμάνι της Ραφήνας και τις συνδέσεις που το αφορούν κυρίως με Άνδρο, επισημαίνοντας αρκετοί εξ αυτών πως, πρωτίστως, η δρομολόγηση του ταχύπλοου Tera Jet στη γραμμή και με ελάχιστη διαφορά από το Superferry, δεν ευνοεί τον υγιή ανταγωνισμό.
Συγκεκριμένα, το ΣΑΣ κλήθηκε να αποφασίσει επί προτάσεων που αφορούσαν σε τροποποιήσεις και αλλαγές δρομολογίων και ωρών των πλοίων των δύο εταιρειών, δηλαδή της Seajets (Ηλιόπουλος) και της Golden Star Ferries (Στεφάνου).
Το σύνολο των παρεμβάσεων από τις ακτοπλοϊκές
Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά μετά τη συζήτηση, ο Γενικό Διευθυντής της Golden Star Ferries, Δημήτρης Στεφάνου, αναφέρθηκε στην “διακοπή του πρωινού δρομολογίου του Superferry τον Αύγουστο (Άνδρο – Τήνο - Μύκονο)”, επισημαίνοντας πως, αν και ο Αύγουστος και η κίνηση ευνοεί τις προσδοκίες επιβίωσης της ακτοπλοϊκής, ωστόσο, σημείωσε ως εξέλιξη αθέμιτου ανταγωνισμού την απόφαση από προηγούμενο ΣΑΣ “να δοθεί με πολύ ευκολία άδεια για τετράμηνη απασχόληση ταχυπλόου, με 1.800 επιβάτες και 400 ΙΧ οχήματα (σσ. Tera Jet της Seajets)”, με διαφορά μάλιστα μόλις “10' στην ώρα αναχώρησης πριν το Superferry”.
Σύμφωνα με όσα πρόσθεσε δε ο κ. Στεφάνου, “δε βγάζουμε τα πετρέλαιά μας και αναγκαστήκαμε να ζητήσουμε περικοπή δρομολογίων”, συμπληρώνοντας μάλιστα πως, αίτημα της εταιρείας είναι καθώς “κόβοντας το πρωινό δρομολόγιο το πλοίο μας θα μένει 18 ώρες στη Μύκονο” αν είναι εφικτό “να κάνουμε ένα δρομολόγιο διάσωσης αυτό το χρονικό διάστημα και πιο συγκεκριμένα το Μύκονος-Πάρος-Μύκονος”. Πρέπει να σημειωθεί πως, το σχετικό αίτημα για το δρομολόγιο της Golden Star Ferries απορρίφθηκε από το ΣΑΣ”.
Επιπλέον, την έντονη κριτική εισέπραξε και ο Μ. Ηλιόπουλος της Seajets για τα ανωτέρω δεδομένα, ο οποίος στην αναφορά του κ. Στεφάνου πως, “είναι στο χέρι του Υπ. Ναυτιλίας να προστατέψει τους πολίτες και να διατηρήσει τα συμβατικά πλοία ” που ούτως ή άλλως εξυπηρετούν τη χειμερινή περίοδο, διαφορετικά το αρμόδιο Υπουργείο “θα ψάχνει για συμβατικά πλοία το χειμώνα”, απάντησε πως, “(σσ. Ο κ. Στεφάνου) προσπαθεί να περάσει κλίμα τρομοκρατίας, ότι δηλαδή θα δέσει τα πλοία του”.
Εν συνεχεία, τοποθετήθηκε ο εκπρόσωπος της Fast Ferries, Δημήτρης Τσούμας, επισημαίνοντας πως, “είναι πρωτοφανές να συζητάμε για δρομολόγια για τη Ραφήνα την 1η Αυγούστου για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο”, υπενθυμίζοντας πως, “Είχαμε συμφωνήσει ότι μέχρι τον Μάιο θα είχαμε τελειώσει με τις τροποποιήσεις δρομολογίων”, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν επετεύχθη.
Από την πλευρά του, ο Μ. Ηλιόπουλος έκανε αναφορά στο αίτημα της εταιρείας του, Seajets να μπορέσει να επεκτείνει το δρομολόγιο του Tera Jet στην Άνδρο, ωστόσο το ΣΑΣ απέρριψε τη συγκεκριμένη απαίτηση.
Στην ίδια συνεδρίαση προχώρησε σε παρέμβαση και ο εκπρόσωπος της Blue Star Ferries, Διονύσης Θεοδωράτος, που μεταξύ άλλων, ζήτησε τα αιτήματα τροποποιήσεων που έχουν κατατεθεί, “να μην επηρεάζουν το δρομολόγιο του πλοίου της εταιρείας “Blue Star Δήλος” στο λιμάνι της Νάξου”.
Τέλος, σε ότι αφορά στο αίτημα της Seajets για δρομολόγηση – εκτάκτως του πλοίου Naxos Jet στη γραμμή “Μύκονος, Ίος, Θήρα, Σίκινος, Μύκονος, Τήνος, Ραφήνα”, η Hellenic Seaways σε παρέμβαση του εκπροσώπου της, Β. Κάτσαρη, υπογράμμισε ότι αν κριθεί ότι υπάρχουν ανάγκες, τότε να δρομολογηθεί το πλοίο της Seajets. Ωστόσο, τονίζεται πως το ΣΑΣ απέρριψε το αίτημα της έκτακτης δρομολόγησης. (φωτο, protothema)
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου