Τουρισμός και ανατιμήσεις γέμισαν τα ταμεία των σούπερ μάρκετ στα νησιά
Διψήφια ανάπτυξη συνεχίζει να εμφανίζει το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων και κυρίως στα νησιά, σύμφωνα με έρευνα της NielsenIQ.Ενώ τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης συγκεντρώνουν τον κύριο όγκο και τζίρο της κατανάλωσης, άνω του 50%, η περιφέρεια είναι αυτή που σταθερά εξακολουθεί να παρουσιάζει την πιο έντονη ανάπτυξη, με τις νησιωτικές περιοχές ειδικότερα, να αναπτύσσονται με διψήφιους ρυθμούς. Πιο συγκεκριμένα, και ενώ το 2023 ο συνολικός τζίρος της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,3%, το αντίστοιχο ποσοστό για την Κρήτη και τα Νησιά του Ιονίου & Αιγαίου διαμορφώθηκε στο 12,9% και 14% αντίστοιχα.
Εστιάζοντας περαιτέρω στα νησιά του Ιονίου & του Αιγαίου, τα οποία η NielsenIQ συμπεριλαμβάνει πλέον στην επίσημη συνολική εικόνα της αγοράς που αναλύει, αυτά συνείσφεραν στις συνολικές πωλήσεις του λιανεμπορίου τροφίμων κατά 8,4%, το οποίο αποτελεί έναν μέσο όρο για το σύνολο των διαφορετικών μηνών της περασμένης χρονιάς. Ωστόσο κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όπως είναι και αναμενόμενο, η σημαντικότητα των νησιών αυξάνεται, φτάνοντας ακόμη και το ποσοστό του 11,2%, κατά το διάστημα μεταξύ 17/7 – 12/8, το 2023.Τουρισμός και ανατιμήσεις
Επιπλέον, τα νησιά αποτελούν μοχλό ανάπτυξης και για αρκετές ταχυκίνητες προϊοντικές κατηγορίες, λόγω της καταναλωτικής συμπεριφοράς, που παρατηρείται στην εν λόγω γεωγραφική περιοχή, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Ειδικότερα, για κατηγορίες αλκοολούχων, όπως είναι για παράδειγμα τα λικέρ, το ρούμι ή και το ούζο μαζί με το τσίπουρο, η σημαντικότητα των νησιών στον τζίρο τους είναι αρκετά παραπάνω από τον μέσο όρο της εν λόγω περιοχής για το σύνολο της αγοράς (16,9% | 13,9% |13,5% αντίστοιχα). Τέλος, επίσης σημαντική είναι η συνεισφορά των νησιών και σε άλλες προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι τα αντιηλιακά, αλλά και το εμφιαλωμένο νερό, με σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο +22,2% και +14,6% αντίστοιχα
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου