Στο φουλ της σεζόν, το νησί χρειάζεται 74 άτομα και σήμερα ο Δήμος διαθέτει μόλις 25 εργάτες για εξωτερικούς χώρους
Εργολάβος πρόκειται να αναλάβει τις υπηρεσίες καθαριότητας των παραλιών και των χωριών της Σύρου το αμέσως επόμενο διάστημα, μετά από την πολιτική απόφαση της Δημοτικής Αρχής, να υπάρξει συνδρομή στην αρμόδια Υπηρεσία, η οποία σήμερα έχει μείνει με μόλις 25 εργάτες για τη φροντίδα των εξωτερικών χώρων ολόκληρου του νησιού.
Ο διαγωνισμός εκτιμάται πως θα βγει στον αέρα εντός της επόμενης εβδομάδας και μετά από σχετικές αποφάσεις των συλλογικών οργάνων του Δήμου, προκειμένου στα μέσα Ιουνίου, ο Δήμος να έχει αποκτήσει εργολαβία και να προχωρήσει συστηματικά η καθαριότητα στα χωριά του νησιού, αλλά και στις παραλίες του, καθώς θα αυξάνεται σταδιακά η επισκεψιμότητα.
Ουσιαστικά, ένα μέρος των καθηκόντων της Υπηρεσίας Καθαριότητας μεταφέρεται σε εργολάβο, καθώς το νησί, στο φουλ της σεζόν, για να καλύψει τις ανάγκες του χρειάζεται 74 άτομα 5ημερης εργασίας ή 62 άτομα 6ημερης εργασίας.
Οι αποχωρήσεις και συνταξιοδοτήσεις εργατών που αποτελούσαν μόνιμο προσωπικό του Δήμου, έχουν φέρει σε… αδιέξοδο την αρμόδια Υπηρεσία, η προϊσταμένη της οποίας, Ολυμπία Τασσοπούλου εξήγησε αναλυτικά την κατάσταση, στη χθεσινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.
Εντός των ημερών θα ληφθεί η απόφαση για τους όρους του διαγωνισμού, ώστε να ακολουθήσει η απαραίτητη διαδικασία. Το ποσό που θα διαθέσει ο Δήμος για την εργολαβία ανέρχεται σε 128.541 ευρώ.
Επίσης, σημειώνεται πως, αναμένονται προσλήψεις 25 εργατών με 6μηνη σύμβαση, μέσα στον Μάιο, ώστε να συνδράμουν στις ανάγκες για καθαριότητα σε όλο το νησί, αλλά και 7 ατόμων ως μόνιμο προσωπικό – όχι μόνο για καθαριότητα -, μέσα στο 2025.
Ως φαίνεται, το μεγάλο στοίχημα για την αρμόδια Υπηρεσία και τη Δημοτική Αρχή – σε πρώτο επίπεδο -, θα είναι η περίοδος του Πάσχα, οπότε και το νησί “φορτώνει” πολύ μεγάλο αριθμό επισκεπτών, χωρίς να έχει επαρκές αριθμό εργατών για εξωτερικούς χώρους.
Αυξάνονται οι ανάγκες
Mιλώντας αναλυτικά, η κ. Τασσοπούλου εξήγησε πως, “ενόψει της Πασχαλινής περιόδου πρέπει να γίνει παράλληλα η προετοιμασία των παραλιών και η καθαριότητα των παραλιών πρέπει να διατηρηθεί σε όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού”. Σημειώνοντας πως, τα παραπάνω “είναι πραγματικά επιτακτική ανάγκη”, υπενθύμισε πως στις πάγιες απαιτήσεις που πρέπει να καλύψει ο Δήμος, έρχονται να προστεθούν πλέον: “Η εποχική αύξηση του όγκου των απορριμμάτων, λόγω της τουριστικής δραστηριότητας, για την περίοδο που αρχίζει από το Πάσχα έως και τα μέσα του Οκτωβρίου κάθε τρέχοντος έτους, η αύξηση της ανάγκης καθαρισμού των κοινόχρηστων χώρων που προκύπτει από τον μεγάλο αριθμό επισκεπτών κατά την προαναφερθείσα περίοδο,
οι ανάγκες σε προσωπικό για υπηρεσίες καθαριότητας που προκύπτουν από το θερινό πρόγραμμα πολιτιστικών και άλλων εκδηλώσεων του Δήμου μας και η συνδρομή του Τμήματος στον καθαρισμό κοινόχρηστων χώρων κατά την αντιπυρική περίοδο, από ξηρά βλάστηση”.
Προστίθενται δε, οι εργασίες καθαρισμού των παραλιών αρμοδιότητας Δήμου Σύρου – Ερμούπολης και του Λιμενικού Ταμείου που καλύπτονται από την προγραμματική σύμβαση που έχουν οι δύο πλευρές, ώστε ο Δήμος να καλύπτει τις ανάγκες του Λιμενικού Ταμείου.
Ειδικότερα, η φροντίδα για τις παραλίες καλύπτει χρονικά ένα 5μηνο (από 1η Μαΐου έως και τις 30 Σεπτεμβρίου του 2024) και οι εργασίες καθαριότητας κοινόχρηστων χώρων στις δημοτικές κοινότητες Άνω Σύρου, Βάρης, Μάννα, Φοίνικα, Ποσειδωνίας, Γαλησσά, Πάγου και Χρούσσων καλύπτουν ένα 12μηνο.
Ουσιαστικά, τα χωριά και οι παραλίες θα πρέπει να καλυφθούν από την εργολαβία (πρώτες εργασίες με 40.592,38 ευρώ και δεύτερες εργασίες με 87.948,86 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
Το συνολικό ποσό που θα διαθέσει ο Δήμος για τον διαγωνισμό είναι 128.541,24 ευρώ.
Τον Ιούνιο η εργολαβία
Σε ερώτηση της δημοτικής συμβούλου της μείζονος αντιπολίτευσης, Μαρίας Μαυρίκου για το πότε θα αρχίσει η εργολαβία, η κ. Τασσοπούλου ανέφερε τα εξής: “Αυτό, εφόσον προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία, ο ελάχιστος χρόνος για να κατακυρωθεί και να ολοκληρωθεί και η υπογραφή της σύμβασης είναι κατ΄ ελάχιστο 60 μέρες. Πιστεύω όμως ότι θα είναι παραπάνω.
Άρα, αν γύρω στις 10 Απριλίου αρχίσει η διαγωνιστική διαδικασία, αυτό σημαίνει ότι την εργολαβία θα την έχουμε μέσα προς τέλη Ιουνίου”.
Μέσα στον Μάιο 25 προσλήψεις 6μηνιτων
Διευκρινίσεις έδωσε η προϊσταμένη και όσον αφορά στις προσλήψεις του Δήμου με κριτήρια ΑΣΕΠ, των 25 ατόμων που περιμένει η Δημοτική Αρχή. “Οι προσλήψεις είναι ένα άλλο κομμάτι. Μιλάμε για 25 άτομα ώστε να φτάσουμε το δυναμικό των 50 ατόμων που απέχει πολύ από τα 74 που χρειαζόμαστε και αυτό το υπόλοιπο κομμάτι πάμε να καλύψουμε με την ανάθεση σε εργολάβο”, τόνισε. Πρόσθεσε δε, πως, “οι προσλήψεις των 25 ΙΔΟΧ με συμβάσεις 6μηνου ελπίζω πως θα ολοκληρωθούν στις αρχές του Μαΐου”.
Τα παραπάνω, επιβεβαίωσε και ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Σκευοφύλακας.
Στο κόκκινο… η κατάσταση από άποψη στελέχωσης
Η Ολυμπία Τασσοπούλου περιέγραψε αναλυτικά την κατάσταση στην Υπηρεσία Καθαριότητας, η οποία οδηγεί στην επιλογή της ανάθεσης – μετά από διαγωνισμό – σε εργολάβο. “Προκειμένου οι εργασίες να εκτελούνται στοιχειωδώς τη χειμερινή περίοδο, η Υπηρεσία θα πρέπει να απασχολεί 35 μόνιμους υπαλλήλους ΥΕ εργατών καθαριότητας εξωτερικών χώρων, το σύνολο των οποίων θα υποχρεούται σε εξαήμερη εργασία. Ο αντίστοιχος αριθμός για καθεστώς πενθήμερης εργασίας ανέρχεται σε 41 άτομα. Επιπλέον, ο αριθμός αυτός κατά τη θερινή περίοδο (1 Μαΐου έως 1ή Οκτωβρίου) καθώς και την περίοδο αιχμής πριν και κατά τη διάρκεια του Πάσχα, διαμορφώνεται σε 62 μόνιμους υπαλλήλους ΥΕ εργατών καθαριότητας εξωτερικών χώρων, το σύνολο των οποίων θα υποχρεούται σε εξαήμερη εργασία. Ο αντίστοιχος αριθμός για καθεστώς πενθήμερης εργασίας ανέρχεται σε 74 άτομα”.
Πλέον, επεσήμανε πως, “στο τρέχον έτος το μόνιμο προσωπικό για την εκτέλεση των εργασιών της Υπηρεσίας μας ανέρχεται σε 25 εργάτες καθαριότητας εξωτερικών χώρων”, γνωστοποιώντας παράλληλα πως, “μέσα στο επόμενο έτος, αναμένονται 6 συνταξιοδοτήσεις εργατών καθαριότητας
εξωτερικών χώρων, γεγονός που θα συρρικνώσει περαιτέρω το διαθέσιμο προσωπικό του Δήμου”.
Η ίδια, συμπλήρωσε πως, “κατόπιν όλων των ανωτέρω αντιλαμβάνεστε ότι η στελέχωση σε μόνιμο προσωπικό για την πραγματοποίηση των στοιχειωδών εργασιών που πρέπει να εκτελεί η Υπηρεσία κρίνεται ακραία ανεπαρκής”.
Έλεγχος εργολαβίας για να αποτραπούν φαινόμενα… ανακύκλωσης
Τη σύμφωνη γνώμη του με την πρόταση της Δημοτικής Αρχής εξέφρασε ο επικεφαλής της παράταξης “με σχέδιο για τη Σύρο”, Άρης Ρώτας, επισημαίνοντας πως, το πέρασμα μέρους των εργασιών της Υπηρεσίας Καθαριότητας σε ιδιώτη, αποτελεί λύση για ένα καθαρό νησί, εν αναμονή της υψηλής επισκεψιμότητας. Άλλωστε, επεσήμανε πως και η δική του παράταξη είχε προβλέψει στο προεκλογικό πρόγραμμά της τη συγκεκριμένη ανάθεση, ενώ προέβη και σε μία άκρως ουσιαστική παρατήρηση για το αποτέλεσμα αυτών των εργασιών. Ο κ. Ρώτας υπογράμμισε πως η Δημοτική Αρχή θα πρέπει να προσέξει πολύ τους όρους της σύμβασης και να αναπτύξει έναν στενό έλεγχο της εργολαβίας, ώστε να αποφευχθούν “φαινόμενα όπως αυτά με την ανακύκλωση”, που όγκος των ανακυκλώσιμων παρέμενε στους δρόμους.
Τέλος, ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Σύρου – Ερμούπολης, Νικόλας Καΐλης υποστήριξε πως ο δημότης έρχεται να πληρώνει διπλά τις υπηρεσίες καθαριότητας, με την ύπαρξη εργολάβου, ενώ επιπλέον, δεν λαμβάνει τις ποιοτικές υπηρεσίες που θα έπρεπε να έχει για το νησί. Καταλήγοντας, εξήγησε πως αυτά τα χρήματα θα έπρεπε να οδηγηθούν σε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού του Δήμου με σχετικές παρεμβάσεις προς το κεντρικό κράτος, ενώ επεσήμανε πως δυστυχώς, το εργασιακό πλαίσιο για τα άτομα που δουλεύουν σε έναν ιδιώτη, δεν είναι το καλύτερο.
Πηγή : https://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου