Παρέμβαση, σχετικά με τη λειτουργία ή μη του νεοκατασκευασθέντος τουριστικού καταφυγίου της Σερίφου, πραγματοποιεί ο Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κ. Ιωάννης Σπιλάνης.
Ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στο τμήμα Περιβάλλοντος και ιδρυτικό μέλος του Εργαστηρίου Τοπικής και Νησιωτικής Ανάπτυξης στο πλαίσιο του οποίου έχουν υλοποιηθεί πολλά ερευνητικά προγράμματα με αντικείμενο τη νησιωτική ανάπτυξη και τον τουρισμό, έχει καταγωγή από τη Σέριφο, με αποτέλεσμα, σε μία πρόσφατη επίσκεψή του στο νησί, όπως αναφέρει στη σχετική παρέμβαση, να παρατηρήσει τη χρήση του τουριστικού καταφυγίου από σκάφη, ενώ ακόμη δεν έχει παραδοθεί στο Δήμο Σερίφου, προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του.
«Αποτελεί δυσφήμιση για το νησί»
Όπως αναφέρει ο κ. Σπιλάνης, δεδομένου ότι αν και γινόταν χρήση από σκάφη, το καταφύγιο δεν είχε παροχές νερού και ρεύματος και «προσπαθώντας να μάθουμε τι συμβαίνει, ενημερωθήκαμε ότι το έργο δεν έχει παραδοθεί από τη κατασκευάστρια εταιρεία στον ΕΟΤ και δόθηκε εντολή να μην λειτουργεί. Έκοψαν λοιπόν το νερό και το ηλεκτρικό από τα σκάφη, αλλά το λιμάνι δεν άδειασε. Ένα σκοτεινό λιμάνι, που γίνεται επικίνδυνο για τα σκάφη και τα πληρώματα τους, αλλά και για όσους κυκλοφορούν πεζοί σ’αυτό, νέοι, γέροι, παιδιά. Ταυτόχρονα αποτελεί δυσφήμιση για το νησί προς όποιον ιστιοπλόο προσεγγίζει στο “ανοιχτό-κλειστό” καταφύγιο και δεν καταλαβαίνει τι ακριβώς γίνεται».
Στην παρέμβασή του ο Καθηγητής διερωτάται για ποιο λόγο, ενώ το καταφύγιο δεν έχει παραδοθεί επιτρέπεται η πρόσδεση των σκαφών, αλλά και «τι θα συμβεί σήμερα αν υπάρξει κάποιο ατύχημα στο θαλάσσιο ή στο χερσαίο χώρο; Ποιος θα είναι υπεύθυνος γι’ αυτό;». Παράλληλα, «έρχονται στο μυαλό μας και άλλα ερωτήματα. Κάτω από ποιο καθεστώς λειτουργεί όπως λειτουργεί το καταφύγιο; Ποιος αποφασίζει ποιος θα μπει, που θα δέσει, πόσο θα μείνει, πόσο θα πληρώσει για τη προσέγγιση, το νερό, το ηλεκτρικό; Ποιος κάνει δηλαδή κουμάντο; Ο Δήμαρχος; Κάποιος αντ’αυτού; Με ποια απόφαση ποιού οργάνου;»
Όπως επισημαίνει, «ξέρουμε ότι μέχρι σήμερα η παλιά προβλήτα λειτουργούσε «άτυπα» παρά το γεγονός ότι χωρούσε πολλά σκάφη και είχε παροχές νερού και ηλεκτρικού. Και ποτέ δεν μάθαμε αν είχε έσοδα και πόσα ήταν αυτά, ή αν είχε μόνο έξοδα που πληρώναμε δημότες και παραθεριστές από τα δημοτικά τέλη. Και αναρωτηθήκαμε αν αυτή η «άτυπη» λειτουργία θα συνεχιστεί και στο υψηλού κόστους έργο (4,5 εκ €) προς όφελος ορισμένων που πρόλαβαν να «καπαρώσουν» θέσεις. Συνήθης πρακτική εδώ και αλλού».
Όπως πρόσθεσε, μία ακόμη πληροφορία, σχετικά με τη μη παράδοση έργων, ήρθε μέσα από την παρατήρηση, ότι τσιμεντένια μπλόκια εμποδίζουν την στάθμευση του λεωφορείου, ενώ μπετόβεργες με κορδέλα, βρίσκονται στην χερσαία ζώνη του λιμένα, πίσω απ’ τις οποίες στέκονται οι επιβάτες περιμένοντας το λεωφορείο.
«Ρωτώντας να μάθουμε γιατί όλα αυτά πήραμε την εξής “κουφή” απάντηση: Γιατί δεν έχει παραδοθεί το έργο! Και το λεωφορείο σταθμεύει στη μέση του δρόμου δημιουργώντας κομφούζιο ειδικά τις ώρες του πλοίου και όχι μόνο αφού τα αυτοκίνητα και φέτος είναι πολλά», σημειώνει.
Καταλήγοντας, ο Επίκουρος Καθηγητής, κ. Σπιλάνης, ρωτά «τι λέει ο Δήμαρχος για όλα αυτά; Έχουμε “συνηθίσει” στο νησί να μην υπάρχουν κανόνες ή και όταν μπαίνουν να μην τηρούνται kαι βέβαια τι λέει ο Λιμενάρχης Σερίφου που είναι υπεύθυνος για τη τήρηση της τάξης και της ασφάλειας στο λιμάνι;»
«Είναι εργοταξιακός χώρος»
Σύμφωνα με το Δήμαρχο Σερίφου, κ. Αντώνη Αντωνάκη, το έργο πράγματι δεν έχει παραδοθεί στο Δήμο Σερίφου από το Υπουργείο Τουρισμού και ως εκ τούτου, ο Δήμος δεν έχει προβεί σε καμία ενέργεια.
Παράλληλα, όπως τόνισε, πρόκειται ακόμη για εργοταξιακό χώρο, γεγονός, που αυτόματα τον καθιστά ακατάλληλο για χρήση.
Διευκρινίζοντας, ο κ. Αντωνάκης τόνισε, πως έχει ληφθεί σχετική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο, ως προς τη συγκρότηση Επιτροπής Παραλαβής του έργου, έπειτα από πρόσκληση του ΕΟΤ. «Θα πρέπει ο εργολάβος να το παραδώσει στον ΕΟΤ και ο ΕΟΤ με τη σειρά του να το παραδώσει στο Δήμο», ενώ σε σχέση με τα όποια μέτρα προστασίας μπορεί να λάβει ο Δήμος, υποστήριξε, πως «εμείς απλά περιμένουμε να μας παραδοθεί», ευχόμενος η ολοκλήρωση της διαδικασίας να γίνει άμεσα.
Ταυτόχρονα εξήγησε, πως οι τσιμεντένιοι ογκόλιθοι με τις σιδερένιες βέργες, βρίσκονται εκεί, προκειμένου να αποτρέψουν την πρόσβαση σε συγκεκριμένο σημείο.
«Αυτό που προβλέπεται από τη νομοθεσία, το “γράμμα” του νόμου στην ουσία, είναι ότι αυτός είναι ένας εργοταξιακός χώρος και κανείς πλην του συνεργείου δεν επιτρέπεται να έχει πρόσβαση», τόνισε, ενώ συμπλήρωσε, πως «με αυτό το σκεπτικό, δεν επιτρέπεται καμία πρόσβαση, βέβαια υπάρχουν άνθρωποι που μπαίνουν μέσα, περπατούν στο χώρο», συναινώντας στο γεγονός, πως όποιος κάνει χρήση του χώρου, πράττει με δική του ευθύνη. «Μακάρι να είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία και να μπορούσε ο κόσμος να το χρησιμοποιεί ελεύθερα».
Επιπλέον, ο κ. Αντωνάκης επεσήμανε πως ο ΕΟΤ έχει συμβάλλει τα μέγιστα για την υλοποίηση αυτού του τουριστικού καταφυγίου, το οποίο αποτελεί έργο πνοής για τη ζωή στο νησί, τουλάχιστον για τα επόμενα χρόνια, ενώ ζήτησε κατανόηση και υπομονή, προκειμένου το επόμενο καλοκαίρι, το έργο να έχει παραδοθεί στο Δήμο και να έχει ξεκινήσει επισήμως τη νόμιμη λειτουργία του.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου