Με πολλά προβλήματα το λιμάνι του Γαυρίου. Αλλά κανείς δεν κάνει κάτι να προχωρήσει η μελέτη στην τρίτη φάση και να αποκτήσει η Άνδρος μια σωστή πύλη στον έξω κόσμο... (φωτ. Εν Άνδρω).
Η Άνδρος έχασε μια (ακόμα) μεγάλη ευκαιρία, να βελτιώσει τις τριτοκοσμικές λιμενικές της υποδομές, να αναβαθμίσει την συνολική τουριστική εικόνα της, να δημιουργήσει θέσεις εργασίας στον τοπικό πληθυσμό, να κάνει πιο εύκολη την πρόσβαση στο νησί και να αποκτήσει ένα ευρωπαϊκό προφίλ, θέτοντας έτσι τις βάσεις, προκείμενου στο μέλλον να αποτελέσει τόπο προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων που «αλωνίζουν» στο Αιγαίο!
Με απλά λόγια, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το υπουργείο Ναυτιλίας, το υπουργείο Οικονομίας και το υπουργείο Ανάπτυξης, μοιράζουν εκατομμύρια ευρώ και στην Χώρα και συγκεκριμένα στο Δημαρχείο, δεν έχουν πάρει χαμπάρι η αδιαφορούν εγκληματικά για το μέλλον του τόπου!
Αυτή την εποχή, βρίσκεται σε εξέλιξη ένα μεγάλο «πάρτι» επιχορηγήσεων στα νησιά, προκειμένου να ολοκληρώσουν η να ξεκινήσουν λιμενικά έργα, ενώ ταυτόχρονα γίνεται - κατ επιταγή της Ε.Ε - ο έλεγχος ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων κάτι που θεωρείται απαραίτητο για την προσέγγιση τουριστικών πλοίων με αλλοδαπούς εκδρομείς.
Και στις δυο αυτές ουσιαστικές δράσεις η Άνδρος είναι απούσα!
Κι όμως όταν ο υφυπουργός Ναυτιλίας Ν. Σαντορινιός έκανε την εξαγγελία για την χρηματική βοήθεια στα νησιά από την Σύρο κατά την διάρκεια του πρόσφατης μεγάλης σύσκεψης για την ακτοπλοΐα πριν από μερικές μέρες, ο δήμαρχος Θ. Σουσουδης ήταν παρών!
Στην πρόσφατη μεγάλη σύσκεψη για την ακτοπλοΐα στη Σύρο από τον αρμόδιο που έχει την ευθύνη του λιμανιού του νησιού που ήταν παρών δεν ζητήθηκε τίποτα! (φωτ. Εν Άνδρω).
- - Τι είχε δηλώσει τότε ο υφυπουργός;
«Μπορώ να πω ότι για πρώτη φορά γίνεται μια τόσο συντονισμένη προσπάθεια για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών των νησιών μας. Mε το Ειδικό Αναπτυξιακό, εμείς, έχουμε εξασφαλίσει 4 εκ για μικρά λιμενικά έργα από το Πρόγραμμα Επενδύσεων του ΥΝΑΝΠ και επιπλέον 10εκ από το Υπ. Οικονομίας για μικρά λιμάνια της χώρας.
Παράλληλα, εκμεταλλευόμαστε και το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, κάτι το οποίο συμβαίνει για πρώτη φορά, όπως πχ. η χρηματοδότηση για το λιμάνι της Σαντορίνης στο οποίο θα διατεθούν 8 εκ για την αποκατάσταση του (σύμφωνα με την μελέτη και το κοστολόγιο που κατέθεσε ο Δήμος).
Σε αυτό το πλαίσιο, σε συνεργασία και πάλι με το Υπουργείο Οικονομίας, διαμορφώνουμε μια λίστα των ώριμων μελετών λιμενικών έργων για τα οποία αναζητούμε χρηματοδότηση και από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Επενδύσεων.
Οφείλω δε να πω ότι σε αυτή τη διαδικασία διαπιστώσαμε ότι λίγες ώριμες μελέτες υπάρχουν αυτή τη στιγμή και καλώ την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε εγρήγορση.
Επιπλέον στα παραπάνω, πρέπει να προσθέσω την δυνατότητα που έχουμε πια να χρηματοδοτούνται λιμενικά έργα μικρών νησιών μέσα από το πρόγραμμα Connecting Europe Facility, στο οποίο αρχικά δεν προβλέπονταν οι λιμενικές υποδομές, αλλά μετά από πρόταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του ίδιου του Παναγιώτη Κουρουμπλή, άλλαξε ο κανονισμός και πλέον έχουμε και αυτή την δυνατότητα χρηματοδότησης.
Αρκετά από τα υπάρχοντα λιμάνια είναι «κουτσά» και δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των νησιών.
Πρέπει να θυμίσουμε ότι πολλά από αυτά τα λιμάνια ολοκληρώθηκαν πρόσφατα με χρήματα από το προηγούμενο ΠΕΠ, όπως το λιμάνι του Αθινιού της Σαντορίνης το οποίο εμείς καλούμαστε να χρηματοδοτήσουμε, εκ νέου, γιατί έσπασε μετά την ανακατασκευή του. Ήρθε τώρα η ώρα, πια, να αναζητηθούν ευθύνες για το πώς φτάσαμε να σπαταλήσουμε χρήματα σε λιμάνια που δεν λειτουργούν.»
Ο εξωτερικός λιμενοβραχίονας του Γαυρίου. Θα μπορούσε μια σωστή μελέτη να τον μετατρέψει σε προβλήτα ώστε να μπορούν να δένουν και μεγάλα πλοία ή κροαζιερόπλοια (φωτ. Εν Άνδρω).
- Τι έπρεπε να κάνει την επόμενη μέρα ο Δήμος;
Να στείλει ένα τεχνικό δελτίο (όχι μελέτη!) στο υπουργείο Ναυτιλίας, περιγράφοντας την άθλια κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι του Γαυρίου, με σαθρές προβλήτες, ελλιπή ηλεκτροφωτισμό, αβαθή νερά, σπασμένα πεζοδρόμια, φθαρμένα άσφαλτο, κιτς περίφραξη, να περιγράψει τις ατέλειες στην λιμενική λεκάνη στο Μπατσι αποτέλεσμα λαθών στην δημιουργία της μαρίνας που κατέστρεψε ολόκληρη την παραλία και τέλος να ζητήσει αναβάθμιση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Χώρας.
Άμεσα θα έπαιρνε ένα πρώτο κονδύλι της τάξεως των 100.000 ευρώ για τις απαραίτητες πρώτες παρεμβάσεις με προοπτική αυτή η οικονομική βοήθεια να ανέβαινε στις 200.000 ευρώ!
Παράλληλα θα έμπαινε στο πρόγραμμα επιχορήγησης από την Ευρωπαϊκή Ένωση με πολύ μεγαλύτερο ποσό για ουσιαστική μετατροπή του λιμανιού στο Γαυριο, έτσι ώστε στο μέλλον να δέχεται κρουαζιερόπλοια.
Αντί για όλα αυτές τις απλές κινήσεις η Άνδρος δεν έκανε τίποτα!
Αντίθετα άλλα νησιά, όπως για παράδειγμα η Αμοργός, η Πάρος, η Μύκονος, η Νάξος και η Σαντορίνη έστειλαν άμεσα τις προτάσεις τους. Δυστυχώς η προθεσμία έληξε και όλοι οι φάκελοι προωθήθηκαν στο υπουργείο Ανάπτυξης. Το… πάρτι τελείωσε!
Στην Άνδρο οι ταγοί του νησιού κυριευμένοι από μια αρρωστημένη εσωστρέφεια τρώγονται μεταξύ τους προκαλώντας το γέλιο και το κλάμα ταυτόχρονα στους πολίτες, στέρεψαν από οράματα και η διάθεση δημιουργίας και ο τόπος πορεύεται μακάρια στο τέλμα, μέσα στην χειμωνιάτικη ραστώνη του…
Πηγή : http://enandro.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου