Την
ανεπαρκή και πανάκριβη για τα λαϊκά στρώματα ακτοπλοϊκή σύνδεση των
νησιών, ως αποτέλεσμα της πλήρους παράδοσης του πλαισίου λειτουργίας της
ακτοπλοΐας στα εφοπλιστικά συμφέροντα, ανέδειξε ο περιφερειακός
σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νοτίου Αιγαίου, Β. Σιγάλας, στη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στη Σύρο, μετά από πρόσκληση του περιφερειάρχη Κυκλάδων.
Τη σύσκεψη απασχόλησε η εξασφάλιση καθημερινής ακτοπλοϊκής διασύνδεσης με τη Σαντορίνη των νησιών Ιου, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης, για την περίοδο 2014-2015, με δρομολόγια με τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Ενωση Λεμβούχων Σαντορίνης.
Στην παρέμβασή του ο Β. Σιγάλας τόνισε: «Με δεδομένη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεση λύση για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, η "Λαϊκή Συσπείρωση" δεν έχει αντίρρηση να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα όπως αυτή που προτείνεται με την Ενωση Λεμβούχων, τη στιγμή μάλιστα που οι μεγαλοεφοπλιστές φροντίζουν να ξεκοκαλίσουν τις επιδοτήσεις (όπως το παράδειγμα της προσέγγισης - με επιδότηση - της "Μπλου Σταρ" στην Ανάφη) με πενιχρά πρακτικά αποτελέσματα».
Στηλίτευσε τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κλπ., που χαιρέτισαν την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και συνέβαλαν να θεσμοθετηθεί η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό (100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Ο Β. Σιγάλας κατέληξε ότι «μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ και η "Λαϊκή Συσπείρωση": Ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που στο πλαίσιο της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλλουν οι εφοπλιστές - ειδικά το χειμώνα - και να βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών».
Τη σύσκεψη απασχόλησε η εξασφάλιση καθημερινής ακτοπλοϊκής διασύνδεσης με τη Σαντορίνη των νησιών Ιου, Σικίνου, Φολεγάνδρου και Ανάφης, για την περίοδο 2014-2015, με δρομολόγια με τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Ενωση Λεμβούχων Σαντορίνης.
Στην παρέμβασή του ο Β. Σιγάλας τόνισε: «Με δεδομένη την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και την επιτακτική ανάγκη να βρεθεί άμεση λύση για την ενδοκυκλαδική συγκοινωνία, η "Λαϊκή Συσπείρωση" δεν έχει αντίρρηση να αξιοποιηθεί κάθε δυνατότητα όπως αυτή που προτείνεται με την Ενωση Λεμβούχων, τη στιγμή μάλιστα που οι μεγαλοεφοπλιστές φροντίζουν να ξεκοκαλίσουν τις επιδοτήσεις (όπως το παράδειγμα της προσέγγισης - με επιδότηση - της "Μπλου Σταρ" στην Ανάφη) με πενιχρά πρακτικά αποτελέσματα».
Στηλίτευσε τα κόμματα και τους τοπικούς παράγοντες του «ευρωμονόδρομου», από τη Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ μέχρι τον ΣΥΡΙΖΑ, με τα γνωστά παραμύθια του «ευρωπαϊκού κεκτημένου», του ανταγωνισμού με κανόνες, της υγιούς επιχειρηματικότητας κλπ., που χαιρέτισαν την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών και συνέβαλαν να θεσμοθετηθεί η εφοπλιστική ασυδοσία και μάλιστα με το αζημίωτο της κρατικής επιχορήγησης που έφτασε να ξεπερνά τα εκατό (100) εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
Ο Β. Σιγάλας κατέληξε ότι «μοναδική λύση για τους νησιώτες και τα φτωχά λαϊκά στρώματα είναι αυτή που προτείνει το ΚΚΕ και η "Λαϊκή Συσπείρωση": Ο Δημόσιος Ενιαίος Φορέας Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που στο πλαίσιο της Λαϊκής Οικονομίας θα λειτουργεί με βάση τις λαϊκές ανάγκες και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Ο φορέας αυτός, μαζί με τον αντίστοιχο Δημόσιο Ενιαίο Φορέα Ναυπηγοεπισκευής, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού της οικονομίας, μπορούν να δώσουν απάντηση στον ιδιότυπο αποκλεισμό που επιβάλλουν οι εφοπλιστές - ειδικά το χειμώνα - και να βοηθήσουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των νησιών».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου