Στην πεπατημένη της απουσίας από κορυφαίες τουριστικές εκθέσεις εντός
κι εκτός συνόρων, βάδισε για μία ακόμη φορά η Σύρος, με την εικόνα της
στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στη Philoxenia 2016, να
έρχεται σε αντίθεση με την πολυπληθή συμμετοχή άλλων νησιών από Κυκλάδες
και Δωδεκάνησα.
Παρά τις δυνατότητες που ανοίγονται στους νησιώτικους προορισμούς για την προώθησή τους στην άκρως ανταγωνιστική τουριστική αγορά υπό την “ομπρέλα” της Περιφέρειας, που εξυπηρετεί στην κατεύθυνση του περιορισμού του κόστους συμμετοχής για κάθε Δήμο και νησί, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων “έλαμψε” ξανά μέσω της σχεδόν μηδενικής συμμετοχή της, με μοναδική εξαίρεση την εκπροσώπηση της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου.
Ως αποδεικνύεται εκ νέου, η ισχυρή συμμετοχή άλλων νησιών, ακόμη και κορυφαίων τουριστικών προορισμών, που δεν φέρουν την αγωνία της καταξίωσης σε επίπεδο τουριστικής πορείας, ήρθε να τονίσει περισσότερο την υποτονική ανταπόκριση της Σύρου, η οποία αν και ζητά την τουριστική ανάπτυξή της, ωστόσο, δεν δείχνει να αξιοποιεί κάθε προσφερόμενο και διαθέσιμο “εργαλείο”.
Αν και η παρουσία σε εγχώριες αλλά και διεθνείς εκθέσεις τόσο των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, όσο όμως και εκπροσώπων Δήμων και συγκεκριμένα Τουριστικών Επιτροπών είναι αυτονόητη για άλλους προορισμούς, για τη Σύρο επιβεβαιώνεται το αντίθετο, πως δηλαδή παραμένει ζητούμενο, καθώς προφανώς δεν έχει αναπτύξει επαρκώς τα απαιτούμενα τουριστικά αντανακλαστικά.
Άλλωστε, εκ νέου στο τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Τουριστική Επιτροπή, τα μέλη της, για το έτος 2017 επανέλαβαν την ίδια απόφαση με την τρέχουσα χρονιά, προϋπολογίζοντας το χαμηλό ποσό των 5.000 ευρώ για τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις. Ποσόν, ασφαλώς υπέρμετρα δυσανάλογο με τα υψηλά κονδύλια που προωθεί η Δημοτική Αρχή για υπηρεσίες διαδικτυακής προώθησης και προβολής, των οποίων το αποτέλεσμα σε τουριστικό όφελος για τη Σύρο, θα παρουσίαζε ενδιαφέρον να αποτυπωθεί – με στοιχεία - στην επίσημη εκδήλωση για τον απολογισμό πεπραγμένων της τουριστικής προβολής την προσεχή Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, στις 6 το απόγευμα στο Επιμελητήριο Κυκλάδων.
Αναφορικά με τη στάση της δημοτικής πλευράς και ιδιαιτέρως την τακτική και θέση του δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού στο να μην εκπροσωπείται αυτοδιοικητικά ο Δήμος στις τουριστικές εκθέσεις, προκειμένου να προωθήσει τον τόπο, κλήθηκε ο ίδιος να δώσει απαντήσεις με αφορμή και την κορυφαία έκθεση “Philoxenia 2016” στη Θεσσαλονίκη, η οποία και ολοκληρώθηκε στις 20 Νοεμβρίου.
Αξίζει να υπογραμμισθεί πως, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε επίσημη ενημέρωσή της έκανε εκ νέου λόγο για τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης έκθεσης, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στους εκπροσώπους των νησιών να έχουν επαφές “με καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού από το εξωτερικό (hosted buyers), που προέρχονται από τους χώρους των Tour Operators, MICE, Corporate και media” καθώς και να πραγματοποιήσουν b2b συναντήσεις, αλλά και να παρακολουθήσουν workshops, με ειδικού ενδιαφέροντος θέματα.
Προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού υπήρξε άξια λόγου συμμετοχή από τη Ρόδο, την Κω, την Πάτμο, τη Λέρο, την Κάρπαθο, τους Λειψούς την Αστυπάλαια και τη Σύμη από τα Δωδεκάνησα, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Άνδρο, την Τήνο, την Ίο, την Κύθνο, την Πάρο, την Αντίπαρο, τη Μήλο, την Αμοργό, την Ανάφη, τη Φολέγανδρο, τη Σέριφο και την Ηρακλειά από τις Κυκλάδες.
Διεκπεραιωτικός ο ρόλος Τουριστικής Επιτροπής
Ειδικότερα, ο Γιώργος Μαραγκός επιβεβαιώνοντας πως διατηρεί ως Δημοτική Αρχή την ίδια στάση της απαθούς ανταπόκρισης στις τουριστικές εκθέσεις, υποστήριξε πως, η συμμετοχή σε αυτές, αφορά κατά κύριο λόγο τους επαγγελματίες του κλάδου. “Η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι αρκετά απαιτητική και αρκετά επίσης στοχευμένη προκειμένου να εξασφαλιστούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα από τη συμμετοχή σε μία έκθεση. Υπό την έννοια αυτή έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που στις εκθέσεις πήγαινε κάποιος εκπρόσωπος του Δήμου, μη άμεσα εμπλεκόμενος ή μη σχετικός με θέματα τουριστικά απλά και μόνο για να μπει ένα φυλλάδιο στο σταντ για το νησί ώστε να το πάρει κάποιος επισκέπτης κλπ” σημείωσε αρχικά, λέγοντας πως, οι εκθέσεις πλέον “είναι στοχευμένες και πραγματοποιούνται με τη διασφάλιση συναντήσεων b2b, μεταξύ τουριστικών επιχειρηματιών και tour operators, με συναντήσεις μεταξύ επιχειρηματιών του τουρισμού και τελικών καταναλωτών, τουριστών και μόνο με αυτό το δεδομένο μπορεί να υπάρχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα”. Σε αυτό το μήκος κύματος και με φόντο τις προσκλήσεις που απευθύνει η Περιφέρεια προς το σύνολο των Δήμων, όπως διαπιστώνεται παρακάτω από τις δηλώσεις του, ο ρόλος της Τουριστικής Επιτροπής περιορίζεται στην απλή προώθηση της πρόσκλησης στους άμεσα ενδιαφερόμενους Συλλόγους και στις Ενώσεις του κλάδου. “Εμείς λοιπόν και η Τουριστική Επιτροπή σε κάθε περίπτωση αποστολής πρόσκλησης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την εκδήλωση ή μη ενδιαφέροντος συμμετοχής σε εκθέσεις, αυτό που κάνουμε πάντοτε είναι να στέλνουμε την πρόσκληση αυτή με τα στοιχεία της έκθεσης, τις ημερομηνίες κλπ, στους καθ΄ ύλην αρμόδιους συλλογικούς φορείς του Τουρισμού, δηλαδή ξενοδόχους, καταλυματίες, επιχειρήσεις εστίασης τουριστικούς πράκτορες ζητώντας τους να μας ενημερώσουν εάν επιθυμούν να συμμετάσχουν και να πλαισιώσουν το σταντ της Σύρου στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Στην περίπτωση έλλειψης ενδιαφέροντος, εκεί αποφασίζουμε να μη συμμετάσχουμε” σημείωσε, υποστηρίζοντας στη συνέχεια πως, η αιρετή παρουσία κι εκπροσώπηση του κάθε νησιού δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, προβαίνοντας σε έναν – εν μέρει - άστοχο συλλογισμό, ο οποίος “αγγίζει” μάλιστα κι έναν κορυφαίο προορισμό των Κυκλάδων. “Θα είδατε στην πρόσφατη έκθεση του Λονδίνου “World Travel Market” ότι η μοναδική εξαίρεση δημάρχου από τις Κυκλάδες, αιρετού, ο οποίος ήταν στην έκθεση αυτή ήταν ο συνάδελφος, Κωνσταντίνος Κουκάς από τον Δήμο Μυκόνου. Κανένα άλλο νησί δεν έστειλε αιρετό εκπρόσωπο. Πήγαν εκπρόσωποι – από όσα νησιά συμμετείχαν – από συλλογικούς φορείς του Τουρισμού, επιχειρηματίες μεμονωμένοι κλπ” σχολίασε χαρακτηριστικά, μιλώντας επί της ουσίας για την απουσία της Σύρου σε μία από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού.
“Έχει ξεπεραστεί το μοντέλο των άσκοπων ταξιδιών αιρετών”
Επιμένοντας να στηρίζει πως, η παρουσία ενός Δήμου ή εκπροσώπων της Τουριστικής Επιτροπής ενός προορισμού σε μία τουριστική έκθεση, δεν εκτιμάται ως κάτι σημαντικό αλλά κι εμμένοντας πως, ουσία έχει αυστηρά η συμμετοχή μόνον των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, θέλησε να τονίσει πως, ο Δήμος βάσει της συγκεκριμένης συλλογιστικής, δεν σπαταλά χρήματα για τουριστικές εκθέσεις. Σε μορφή ρητορικής ερώτησης, σχολίασε δε, τα εξής: “Να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό του Δήμου και ουσιαστικά τα χρήματα του Συριανού δημότη, για να πάει ο δήμαρχος ένα ταξίδι για δημόσιες σχέσεις και μόνο; Διότι μη όντας σχετικός με το τουριστικό προϊόν και με την πώληση του τουριστικού προϊόντος, δεν υπάρχει αποτέλεσμα”.
Όπως συμπλήρωσε μάλιστα, “Άρα, η συμμετοχή μας σε εκθέσεις πραγματοποιείται υπό αυτό και μόνο το δεδομένο. Έτσι λοιπόν και στην έκθεση της Θεσσαλονίκης διατύπωσε την επιθυμία η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου ώστε να συμμετάσχει και να πλαισιώσει τον χώρο μας στο περίπτερο. Είδα φωτογραφίες πολλές με τα φυλλάδια του Δήμου μας, με εκπροσώπους της Ένωσης Καταλυμάτων, τουριστικούς επιχειρηματίες”.
Επανέλαβε μάλιστα πως, “Το να πάει ένας αντιδήμαρχος να μιλήσει με έναν tour operator, θα το κάνει με τί γνώσεις; Με τί εχέγγυα; Πώς θα προωθήσει το νησί;” τονίζοντας παράλληλα πως, “Ο tour operator ζητά δωμάτια, αριθμό αυτών με προδιαγραφές συγκεκριμένες, διαθεσιμότητες ανά περιόδους κλπ.” και πως, “Δεν γίνεται μία φιλολογική συζήτηση”.
Στην ερώτηση αν θα έπρεπε ακριβώς για όλα τα παραπάνω να έχει γνώση και να είναι προετοιμασμένη η Τουριστική Επιτροπή στο βαθμό που της αναλογεί, ο δήμαρχος υποστήριξε πως, “Η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου αποτελείται πέραν των αιρετών εκπροσώπων, οι οποίοι έχουν κάποια σχέση όχι με την τουριστική αγορά αυτή, καθαυτή, αλλά με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού και με άλλα πρόσωπα” κάνοντας μνεία στην ύπαρξη εκπροσώπων από τις Ενώσεις ξενοδόχων, καταλυματιών, εστίασης κλπ.. “Συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι από τους συλλογικούς φορείς όπως την Ένωση Ξενοδόχων, την Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων, τον Σύλλογο Εστίασης Τερψιχόρη κλπ. Άρα, επιχειρηματίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό παρόλα αυτά”. Σημείωσε δε, πως, “Από τη στιγμή που εμείς ενημερώνουμε σε συνέχεια της πρόσκλησης της Περιφέρειας τους επιχειρηματίες του τουρισμού δια των Συλλόγων τους για την έκθεση και ζητούμε να μας εκδηλωθεί ενδιαφέρον, αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον εξυπακούεται ότι δεν θα πάει ο δήμαρχος να μοιράζει φυλλάδια”.
Μάλιστα σχετικά με τη συμμετοχή αιρετών προσώπων στην Τουριστική Επιτροπή, έφερε ως παράδειγμα και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, υποστηρίζοντας πως, αν και ασχολείται εν γένει και οφείλει να το πράττει εκ του αυτοδιοικητικού ρόλου του σε γενικό επίπεδο, με την τουριστική ανάπτυξη, ωστόσο, δεν διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις προώθησης του προορισμού της Σύρου, τις οποίες και θα διέθετε – αναμφισβήτητα – ένας ειδικός προώθησης. Παρόλα αυτά ο κ. Μαραγκός, φάνηκε να “προσπερνά” προς το παρόν τη σύνταξη του φακέλου κρουαζιέρας για τη Σύρο, τον οποίον και θα αξιοποιεί η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου (αιρετά πρόσωπα στην πλειοψηφία τους) στη συμμετοχή της σε εκθέσεις θαλάσσιου τουρισμού κλπ..
“Συμμετέχει για παράδειγμα ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο οποίος ασχολείται και με θέματα ανάπτυξης του λιμένα, o οποίος δεν έχει γνώσεις πώλησης του τουριστικού προϊόντος ή των δωματίων ή υπηρεσιών τουρισμού και δεν μπορεί να έχει διότι δεν είναι επαγγελματίας” σχολίασε ο δήμαρχος, επαναλαμβάνοντας κατηγορηματικά πως, “Έχει ξεπεραστεί αυτό το μοντέλο, που ήταν μία ευκαιρία για να πηγαίνουν αιρετοί με τη συνοδεία τους ταξιδάκια. Δεν έχει νόημα αυτό το πράγμα”.
Μονόπλευρο ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή προώθηση
Ο Γιώργος Μαραγκός υπερασπίστηκε εκ νέου την πάγια τακτική της Δημοτικής Αρχής να δαπανά υψηλά ποσά για υπηρεσίες διαδικτυακής προώθησης και προβολής. Υπενθυμίζεται μάλιστα, πως, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανδρέας Γιαλόγλου με φόντο την προσεχή διενέργεια διαγωνισμού για τις υπηρεσίες web marketing είχε σημειώσει ως προϋπολογισθέν ποσό τα 100.000 ευρώ.
“Εμείς εστιάζουμε σε καινοτόμες και σύγχρονες μεθόδους τουριστικής προβολής, οι οποίες παράλληλα, είναι και πιο στοχευμένες. Γι αυτό θα δείτε εργαλεία προώθησης του τουριστικού προϊόντος όπως βίντεο προωθητικά, προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρήση υπηρεσιών web marketing για την στοχευμένη προώθηση σε αγορές – στόχους, του προϊόντος μας” δήλωσε ο κ. Μαραγκός, επαναλαμβάνοντας πως, “Εστιάζουμε περισσότερο σε τέτοιες μεθόδους κι εργαλεία παρά σε εκθέσεις, χωρίς όμως να έχουμε αποκλείσει όπως φαίνεται και από το τουριστικό πλάνο που εγκρίθηκε από την Τουριστική Επιτροπή τη συμμετοχή σε εκθέσεις”.
Συγκεκριμένα, συμπλήρωσε πως, “Έχουμε συμπεριλάβει πρόβλεψη για το 2017 συμμετοχή σε εκθέσεις. Όμως, υπό την απαρέγκλιτη προϋπόθεση ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον εκ μέρους των επιχειρηματιών του τουρισμού. Οι εκθέσεις είναι για τους επιχειρηματίες, όχι για τους αιρετούς και τους πολιτικούς. Ήδη προβλέψαμε ένα ποσόν των 5.000 ευρώ το οποίο, μπορεί να αυξηθεί για το 2017”.
Συμμετοχή σε θεματικές εκθέσεις
Με δεδομένη τη γνωστή θέση του, ότι πρέπει να δίνουν έμφαση και να ανταποκρίνονται – κυρίως - οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου στις προσκλήσεις τουριστικών εκθέσεων της Περιφέρειας, ο ίδιος αναγνώρισε πως, η συμμετοχή στο περίπτερο της ΠΝΑΙ ως δυνατότητα προβολής των νησιών είναι σημαντική, απαντώντας ταυτόχρονα, όσον αφορά και στην εικόνα που εισπράττει από την ανταπόκριση των επιχειρηματιών Τουρισμού.
“Είναι πολύ σημαντική αυτή η δυνατότητα. Η Περιφέρεια κάθε χρόνο προγραμματίζει τη συμμετοχή της με την κατασκευή περιπτέρου με την μίσθωση χώρου για περίπτερο σε δεκάδες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Θα πρέπει λοιπόν ο κάθε προορισμός με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, την ταυτότητα και την αγορά - στόχο που θέλει να στοχεύσει, να επιλέγει κάποιες από τις εκθέσεις για να συμμετάσχει” σημείωσε ο Γιώργος Μαραγκός, λέγοντας ξανά πως, “Τούτο όμως υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι εκεί θα συμμετάσχουν εξειδικευμένοι επιχειρηματίες του τουρισμού για να μπορέσουν στις εκθέσεις αυτές να μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα”.
Επικεντρώνοντας την αναφορά του στο ζήτημα της ανταπόκρισης, ο ίδιος έκανε μνεία στη έκθεση Ergo Marathon Expo 2016, στην οποία υπήρξε συμμετοχή για την προώθηση αθλητικών διοργανώσεων. “Υπήρχαν εκθέσεις στοχευμένες θεματικές όπου συμμετείχε η Σύρος και πρόσφατα, όπως εκθέσεις για την προβολή του αθλητικού τουρισμού στην οποία το νησί έδωσε το “παρών” με το Syros Triathlon, με το Syros City Trail, με το Syros Run” σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως, “θέλω να πω ότι συμμετείχαμε όχι εμείς ως αιρετοί, αλλά άνθρωποι οι οποίοι είναι στον χώρο, όπως πριν από λίγους μήνες που συμμετείχαμε σε έκθεση για την προώθηση του γαμήλιου τουρισμού. Κι εκεί συμμετείχαν τουριστικοί επιχειρηματίες” πρόσθεσε, ολοκληρώνοντας την απάντησή του στο συγκεκριμένο θέμα.
Εκδήλωση απολογισμού και προγραμματισμού τουριστικών δράσεων
Με ανακοίνωσή του, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης γνωστοποίησε χθες, τον προγραμματισμό επίσημης εκδήλωσης για την πραγματοποίηση απολογισμού πεπραγμένων στο κομμάτι του τουρισμού για τα έτη 2015 – 2016 καθώς και παρουσίασης του πλάνου για το 2017, η οποία και θα λάβει χώρα στην αίθ. Εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, το απόγευμα (18.00) της Δευτέρας, 28 Νοεμβρίου.
Κληθείς ο κ. Μαραγκός να προβεί σε έναν λιτό πρόλογο για την εκδήλωσε, τόνισε πως, “Ήδη προ-δημοσιεύσαμε την πρόσκληση με τα στοιχεία για την εκδήλωση του απολογισμού και του προγραμματισμού των τουριστικών δράσεων”, προσθέτοντας πως θα είναι χρήσιμο να ανταποκριθεί η τοπική κοινωνία και οι φορείς στην πρόσκληση. “Καλούμε όλους ανεξαιρέτως τους συλλογικούς φορείς, τους τουριστικούς επιχειρηματίες και τους δημότες του νησιού να συμμετάσχουν ώστε να ενημερωθούν με μεγάλη ανάλυση τόσο για τον απολογισμό των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2015-2016, όσο και για τα αποτελέσματα τα οποία είχαμε, επί τη βάση στοιχείων και δεδομένων” ανέφερε, καταλήγοντας πως, “Με δεδομένο και με γνώμονα ότι η τουριστική ανάπτυξη και προώθηση του νησιού μας, αποτελεί συλλογική υπόθεση, απευθύνω δημόσια πρόσκληση”.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr
Παρά τις δυνατότητες που ανοίγονται στους νησιώτικους προορισμούς για την προώθησή τους στην άκρως ανταγωνιστική τουριστική αγορά υπό την “ομπρέλα” της Περιφέρειας, που εξυπηρετεί στην κατεύθυνση του περιορισμού του κόστους συμμετοχής για κάθε Δήμο και νησί, η πρωτεύουσα των Κυκλάδων “έλαμψε” ξανά μέσω της σχεδόν μηδενικής συμμετοχή της, με μοναδική εξαίρεση την εκπροσώπηση της Ένωσης Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου.
Ως αποδεικνύεται εκ νέου, η ισχυρή συμμετοχή άλλων νησιών, ακόμη και κορυφαίων τουριστικών προορισμών, που δεν φέρουν την αγωνία της καταξίωσης σε επίπεδο τουριστικής πορείας, ήρθε να τονίσει περισσότερο την υποτονική ανταπόκριση της Σύρου, η οποία αν και ζητά την τουριστική ανάπτυξή της, ωστόσο, δεν δείχνει να αξιοποιεί κάθε προσφερόμενο και διαθέσιμο “εργαλείο”.
Αν και η παρουσία σε εγχώριες αλλά και διεθνείς εκθέσεις τόσο των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, όσο όμως και εκπροσώπων Δήμων και συγκεκριμένα Τουριστικών Επιτροπών είναι αυτονόητη για άλλους προορισμούς, για τη Σύρο επιβεβαιώνεται το αντίθετο, πως δηλαδή παραμένει ζητούμενο, καθώς προφανώς δεν έχει αναπτύξει επαρκώς τα απαιτούμενα τουριστικά αντανακλαστικά.
Άλλωστε, εκ νέου στο τουριστικό πλάνο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, το οποίο εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από την Τουριστική Επιτροπή, τα μέλη της, για το έτος 2017 επανέλαβαν την ίδια απόφαση με την τρέχουσα χρονιά, προϋπολογίζοντας το χαμηλό ποσό των 5.000 ευρώ για τη συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις. Ποσόν, ασφαλώς υπέρμετρα δυσανάλογο με τα υψηλά κονδύλια που προωθεί η Δημοτική Αρχή για υπηρεσίες διαδικτυακής προώθησης και προβολής, των οποίων το αποτέλεσμα σε τουριστικό όφελος για τη Σύρο, θα παρουσίαζε ενδιαφέρον να αποτυπωθεί – με στοιχεία - στην επίσημη εκδήλωση για τον απολογισμό πεπραγμένων της τουριστικής προβολής την προσεχή Δευτέρα, 28 Νοεμβρίου, στις 6 το απόγευμα στο Επιμελητήριο Κυκλάδων.
Αναφορικά με τη στάση της δημοτικής πλευράς και ιδιαιτέρως την τακτική και θέση του δημάρχου, Γιώργου Μαραγκού στο να μην εκπροσωπείται αυτοδιοικητικά ο Δήμος στις τουριστικές εκθέσεις, προκειμένου να προωθήσει τον τόπο, κλήθηκε ο ίδιος να δώσει απαντήσεις με αφορμή και την κορυφαία έκθεση “Philoxenia 2016” στη Θεσσαλονίκη, η οποία και ολοκληρώθηκε στις 20 Νοεμβρίου.
Αξίζει να υπογραμμισθεί πως, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε επίσημη ενημέρωσή της έκανε εκ νέου λόγο για τη σπουδαιότητα της συγκεκριμένης έκθεσης, η οποία έδωσε τη δυνατότητα στους εκπροσώπους των νησιών να έχουν επαφές “με καταξιωμένους επαγγελματίες του τουρισμού από το εξωτερικό (hosted buyers), που προέρχονται από τους χώρους των Tour Operators, MICE, Corporate και media” καθώς και να πραγματοποιήσουν b2b συναντήσεις, αλλά και να παρακολουθήσουν workshops, με ειδικού ενδιαφέροντος θέματα.
Προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού υπήρξε άξια λόγου συμμετοχή από τη Ρόδο, την Κω, την Πάτμο, τη Λέρο, την Κάρπαθο, τους Λειψούς την Αστυπάλαια και τη Σύμη από τα Δωδεκάνησα, τη Σαντορίνη, τη Μύκονο, την Άνδρο, την Τήνο, την Ίο, την Κύθνο, την Πάρο, την Αντίπαρο, τη Μήλο, την Αμοργό, την Ανάφη, τη Φολέγανδρο, τη Σέριφο και την Ηρακλειά από τις Κυκλάδες.
Διεκπεραιωτικός ο ρόλος Τουριστικής Επιτροπής
Ειδικότερα, ο Γιώργος Μαραγκός επιβεβαιώνοντας πως διατηρεί ως Δημοτική Αρχή την ίδια στάση της απαθούς ανταπόκρισης στις τουριστικές εκθέσεις, υποστήριξε πως, η συμμετοχή σε αυτές, αφορά κατά κύριο λόγο τους επαγγελματίες του κλάδου. “Η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι αρκετά απαιτητική και αρκετά επίσης στοχευμένη προκειμένου να εξασφαλιστούν τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα από τη συμμετοχή σε μία έκθεση. Υπό την έννοια αυτή έχουν περάσει ανεπιστρεπτί οι εποχές που στις εκθέσεις πήγαινε κάποιος εκπρόσωπος του Δήμου, μη άμεσα εμπλεκόμενος ή μη σχετικός με θέματα τουριστικά απλά και μόνο για να μπει ένα φυλλάδιο στο σταντ για το νησί ώστε να το πάρει κάποιος επισκέπτης κλπ” σημείωσε αρχικά, λέγοντας πως, οι εκθέσεις πλέον “είναι στοχευμένες και πραγματοποιούνται με τη διασφάλιση συναντήσεων b2b, μεταξύ τουριστικών επιχειρηματιών και tour operators, με συναντήσεις μεταξύ επιχειρηματιών του τουρισμού και τελικών καταναλωτών, τουριστών και μόνο με αυτό το δεδομένο μπορεί να υπάρχει ένα καλύτερο αποτέλεσμα”. Σε αυτό το μήκος κύματος και με φόντο τις προσκλήσεις που απευθύνει η Περιφέρεια προς το σύνολο των Δήμων, όπως διαπιστώνεται παρακάτω από τις δηλώσεις του, ο ρόλος της Τουριστικής Επιτροπής περιορίζεται στην απλή προώθηση της πρόσκλησης στους άμεσα ενδιαφερόμενους Συλλόγους και στις Ενώσεις του κλάδου. “Εμείς λοιπόν και η Τουριστική Επιτροπή σε κάθε περίπτωση αποστολής πρόσκλησης από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την εκδήλωση ή μη ενδιαφέροντος συμμετοχής σε εκθέσεις, αυτό που κάνουμε πάντοτε είναι να στέλνουμε την πρόσκληση αυτή με τα στοιχεία της έκθεσης, τις ημερομηνίες κλπ, στους καθ΄ ύλην αρμόδιους συλλογικούς φορείς του Τουρισμού, δηλαδή ξενοδόχους, καταλυματίες, επιχειρήσεις εστίασης τουριστικούς πράκτορες ζητώντας τους να μας ενημερώσουν εάν επιθυμούν να συμμετάσχουν και να πλαισιώσουν το σταντ της Σύρου στο περίπτερο της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Στην περίπτωση έλλειψης ενδιαφέροντος, εκεί αποφασίζουμε να μη συμμετάσχουμε” σημείωσε, υποστηρίζοντας στη συνέχεια πως, η αιρετή παρουσία κι εκπροσώπηση του κάθε νησιού δεν έχει ιδιαίτερη σημασία, προβαίνοντας σε έναν – εν μέρει - άστοχο συλλογισμό, ο οποίος “αγγίζει” μάλιστα κι έναν κορυφαίο προορισμό των Κυκλάδων. “Θα είδατε στην πρόσφατη έκθεση του Λονδίνου “World Travel Market” ότι η μοναδική εξαίρεση δημάρχου από τις Κυκλάδες, αιρετού, ο οποίος ήταν στην έκθεση αυτή ήταν ο συνάδελφος, Κωνσταντίνος Κουκάς από τον Δήμο Μυκόνου. Κανένα άλλο νησί δεν έστειλε αιρετό εκπρόσωπο. Πήγαν εκπρόσωποι – από όσα νησιά συμμετείχαν – από συλλογικούς φορείς του Τουρισμού, επιχειρηματίες μεμονωμένοι κλπ” σχολίασε χαρακτηριστικά, μιλώντας επί της ουσίας για την απουσία της Σύρου σε μία από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού.
“Έχει ξεπεραστεί το μοντέλο των άσκοπων ταξιδιών αιρετών”
Επιμένοντας να στηρίζει πως, η παρουσία ενός Δήμου ή εκπροσώπων της Τουριστικής Επιτροπής ενός προορισμού σε μία τουριστική έκθεση, δεν εκτιμάται ως κάτι σημαντικό αλλά κι εμμένοντας πως, ουσία έχει αυστηρά η συμμετοχή μόνον των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου, θέλησε να τονίσει πως, ο Δήμος βάσει της συγκεκριμένης συλλογιστικής, δεν σπαταλά χρήματα για τουριστικές εκθέσεις. Σε μορφή ρητορικής ερώτησης, σχολίασε δε, τα εξής: “Να επιβαρύνουμε τον προϋπολογισμό του Δήμου και ουσιαστικά τα χρήματα του Συριανού δημότη, για να πάει ο δήμαρχος ένα ταξίδι για δημόσιες σχέσεις και μόνο; Διότι μη όντας σχετικός με το τουριστικό προϊόν και με την πώληση του τουριστικού προϊόντος, δεν υπάρχει αποτέλεσμα”.
Όπως συμπλήρωσε μάλιστα, “Άρα, η συμμετοχή μας σε εκθέσεις πραγματοποιείται υπό αυτό και μόνο το δεδομένο. Έτσι λοιπόν και στην έκθεση της Θεσσαλονίκης διατύπωσε την επιθυμία η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων Σύρου ώστε να συμμετάσχει και να πλαισιώσει τον χώρο μας στο περίπτερο. Είδα φωτογραφίες πολλές με τα φυλλάδια του Δήμου μας, με εκπροσώπους της Ένωσης Καταλυμάτων, τουριστικούς επιχειρηματίες”.
Επανέλαβε μάλιστα πως, “Το να πάει ένας αντιδήμαρχος να μιλήσει με έναν tour operator, θα το κάνει με τί γνώσεις; Με τί εχέγγυα; Πώς θα προωθήσει το νησί;” τονίζοντας παράλληλα πως, “Ο tour operator ζητά δωμάτια, αριθμό αυτών με προδιαγραφές συγκεκριμένες, διαθεσιμότητες ανά περιόδους κλπ.” και πως, “Δεν γίνεται μία φιλολογική συζήτηση”.
Στην ερώτηση αν θα έπρεπε ακριβώς για όλα τα παραπάνω να έχει γνώση και να είναι προετοιμασμένη η Τουριστική Επιτροπή στο βαθμό που της αναλογεί, ο δήμαρχος υποστήριξε πως, “Η Τουριστική Επιτροπή του Δήμου αποτελείται πέραν των αιρετών εκπροσώπων, οι οποίοι έχουν κάποια σχέση όχι με την τουριστική αγορά αυτή, καθαυτή, αλλά με την τουριστική ανάπτυξη του νησιού και με άλλα πρόσωπα” κάνοντας μνεία στην ύπαρξη εκπροσώπων από τις Ενώσεις ξενοδόχων, καταλυματιών, εστίασης κλπ.. “Συμμετέχουν επίσης εκπρόσωποι από τους συλλογικούς φορείς όπως την Ένωση Ξενοδόχων, την Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων, τον Σύλλογο Εστίασης Τερψιχόρη κλπ. Άρα, επιχειρηματίες που έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με τον τουρισμό παρόλα αυτά”. Σημείωσε δε, πως, “Από τη στιγμή που εμείς ενημερώνουμε σε συνέχεια της πρόσκλησης της Περιφέρειας τους επιχειρηματίες του τουρισμού δια των Συλλόγων τους για την έκθεση και ζητούμε να μας εκδηλωθεί ενδιαφέρον, αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον εξυπακούεται ότι δεν θα πάει ο δήμαρχος να μοιράζει φυλλάδια”.
Μάλιστα σχετικά με τη συμμετοχή αιρετών προσώπων στην Τουριστική Επιτροπή, έφερε ως παράδειγμα και τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, υποστηρίζοντας πως, αν και ασχολείται εν γένει και οφείλει να το πράττει εκ του αυτοδιοικητικού ρόλου του σε γενικό επίπεδο, με την τουριστική ανάπτυξη, ωστόσο, δεν διαθέτει εξειδικευμένες γνώσεις προώθησης του προορισμού της Σύρου, τις οποίες και θα διέθετε – αναμφισβήτητα – ένας ειδικός προώθησης. Παρόλα αυτά ο κ. Μαραγκός, φάνηκε να “προσπερνά” προς το παρόν τη σύνταξη του φακέλου κρουαζιέρας για τη Σύρο, τον οποίον και θα αξιοποιεί η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου (αιρετά πρόσωπα στην πλειοψηφία τους) στη συμμετοχή της σε εκθέσεις θαλάσσιου τουρισμού κλπ..
“Συμμετέχει για παράδειγμα ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ο οποίος ασχολείται και με θέματα ανάπτυξης του λιμένα, o οποίος δεν έχει γνώσεις πώλησης του τουριστικού προϊόντος ή των δωματίων ή υπηρεσιών τουρισμού και δεν μπορεί να έχει διότι δεν είναι επαγγελματίας” σχολίασε ο δήμαρχος, επαναλαμβάνοντας κατηγορηματικά πως, “Έχει ξεπεραστεί αυτό το μοντέλο, που ήταν μία ευκαιρία για να πηγαίνουν αιρετοί με τη συνοδεία τους ταξιδάκια. Δεν έχει νόημα αυτό το πράγμα”.
Μονόπλευρο ενδιαφέρον για τη διαδικτυακή προώθηση
Ο Γιώργος Μαραγκός υπερασπίστηκε εκ νέου την πάγια τακτική της Δημοτικής Αρχής να δαπανά υψηλά ποσά για υπηρεσίες διαδικτυακής προώθησης και προβολής. Υπενθυμίζεται μάλιστα, πως, στην πρόσφατη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής, ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Ανδρέας Γιαλόγλου με φόντο την προσεχή διενέργεια διαγωνισμού για τις υπηρεσίες web marketing είχε σημειώσει ως προϋπολογισθέν ποσό τα 100.000 ευρώ.
“Εμείς εστιάζουμε σε καινοτόμες και σύγχρονες μεθόδους τουριστικής προβολής, οι οποίες παράλληλα, είναι και πιο στοχευμένες. Γι αυτό θα δείτε εργαλεία προώθησης του τουριστικού προϊόντος όπως βίντεο προωθητικά, προβολή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, χρήση υπηρεσιών web marketing για την στοχευμένη προώθηση σε αγορές – στόχους, του προϊόντος μας” δήλωσε ο κ. Μαραγκός, επαναλαμβάνοντας πως, “Εστιάζουμε περισσότερο σε τέτοιες μεθόδους κι εργαλεία παρά σε εκθέσεις, χωρίς όμως να έχουμε αποκλείσει όπως φαίνεται και από το τουριστικό πλάνο που εγκρίθηκε από την Τουριστική Επιτροπή τη συμμετοχή σε εκθέσεις”.
Συγκεκριμένα, συμπλήρωσε πως, “Έχουμε συμπεριλάβει πρόβλεψη για το 2017 συμμετοχή σε εκθέσεις. Όμως, υπό την απαρέγκλιτη προϋπόθεση ότι θα εκδηλωθεί ενδιαφέρον εκ μέρους των επιχειρηματιών του τουρισμού. Οι εκθέσεις είναι για τους επιχειρηματίες, όχι για τους αιρετούς και τους πολιτικούς. Ήδη προβλέψαμε ένα ποσόν των 5.000 ευρώ το οποίο, μπορεί να αυξηθεί για το 2017”.
Συμμετοχή σε θεματικές εκθέσεις
Με δεδομένη τη γνωστή θέση του, ότι πρέπει να δίνουν έμφαση και να ανταποκρίνονται – κυρίως - οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου στις προσκλήσεις τουριστικών εκθέσεων της Περιφέρειας, ο ίδιος αναγνώρισε πως, η συμμετοχή στο περίπτερο της ΠΝΑΙ ως δυνατότητα προβολής των νησιών είναι σημαντική, απαντώντας ταυτόχρονα, όσον αφορά και στην εικόνα που εισπράττει από την ανταπόκριση των επιχειρηματιών Τουρισμού.
“Είναι πολύ σημαντική αυτή η δυνατότητα. Η Περιφέρεια κάθε χρόνο προγραμματίζει τη συμμετοχή της με την κατασκευή περιπτέρου με την μίσθωση χώρου για περίπτερο σε δεκάδες εκθέσεις σε όλο τον κόσμο. Θα πρέπει λοιπόν ο κάθε προορισμός με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, την ταυτότητα και την αγορά - στόχο που θέλει να στοχεύσει, να επιλέγει κάποιες από τις εκθέσεις για να συμμετάσχει” σημείωσε ο Γιώργος Μαραγκός, λέγοντας ξανά πως, “Τούτο όμως υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι εκεί θα συμμετάσχουν εξειδικευμένοι επιχειρηματίες του τουρισμού για να μπορέσουν στις εκθέσεις αυτές να μεγιστοποιήσουν το αποτέλεσμα”.
Επικεντρώνοντας την αναφορά του στο ζήτημα της ανταπόκρισης, ο ίδιος έκανε μνεία στη έκθεση Ergo Marathon Expo 2016, στην οποία υπήρξε συμμετοχή για την προώθηση αθλητικών διοργανώσεων. “Υπήρχαν εκθέσεις στοχευμένες θεματικές όπου συμμετείχε η Σύρος και πρόσφατα, όπως εκθέσεις για την προβολή του αθλητικού τουρισμού στην οποία το νησί έδωσε το “παρών” με το Syros Triathlon, με το Syros City Trail, με το Syros Run” σχολίασε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως, “θέλω να πω ότι συμμετείχαμε όχι εμείς ως αιρετοί, αλλά άνθρωποι οι οποίοι είναι στον χώρο, όπως πριν από λίγους μήνες που συμμετείχαμε σε έκθεση για την προώθηση του γαμήλιου τουρισμού. Κι εκεί συμμετείχαν τουριστικοί επιχειρηματίες” πρόσθεσε, ολοκληρώνοντας την απάντησή του στο συγκεκριμένο θέμα.
Εκδήλωση απολογισμού και προγραμματισμού τουριστικών δράσεων
Με ανακοίνωσή του, ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης γνωστοποίησε χθες, τον προγραμματισμό επίσημης εκδήλωσης για την πραγματοποίηση απολογισμού πεπραγμένων στο κομμάτι του τουρισμού για τα έτη 2015 – 2016 καθώς και παρουσίασης του πλάνου για το 2017, η οποία και θα λάβει χώρα στην αίθ. Εκδηλώσεων του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, το απόγευμα (18.00) της Δευτέρας, 28 Νοεμβρίου.
Κληθείς ο κ. Μαραγκός να προβεί σε έναν λιτό πρόλογο για την εκδήλωσε, τόνισε πως, “Ήδη προ-δημοσιεύσαμε την πρόσκληση με τα στοιχεία για την εκδήλωση του απολογισμού και του προγραμματισμού των τουριστικών δράσεων”, προσθέτοντας πως θα είναι χρήσιμο να ανταποκριθεί η τοπική κοινωνία και οι φορείς στην πρόσκληση. “Καλούμε όλους ανεξαιρέτως τους συλλογικούς φορείς, τους τουριστικούς επιχειρηματίες και τους δημότες του νησιού να συμμετάσχουν ώστε να ενημερωθούν με μεγάλη ανάλυση τόσο για τον απολογισμό των δράσεων που πραγματοποιήθηκαν το 2015-2016, όσο και για τα αποτελέσματα τα οποία είχαμε, επί τη βάση στοιχείων και δεδομένων” ανέφερε, καταλήγοντας πως, “Με δεδομένο και με γνώμονα ότι η τουριστική ανάπτυξη και προώθηση του νησιού μας, αποτελεί συλλογική υπόθεση, απευθύνω δημόσια πρόσκληση”.
Πηγή : http://www.koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου