Συνάντηση με κύριο θέμα τις συνδυασμένες μεταφορές στα ελληνικά νησιά είχε τις 31/3 στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ο πρόεδρος του Ε.Ο.Α.Ε.Ν. Θράσος Καλογρίδης με τον Υφυπουργό Νεκτάριο Σαντορινιό.
Στη διάρκεια της συνάντησης, που έγινε μέσα σε κλίμα συνεργασίας, ο πρόεδρος του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών -ΕΟΑΕΝ κ.Καλογρίδης ενημέρωσε τον Υφυπουργό για τις θέσεις αλλά και τις προτάσεις που αφορούν στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και άγονες γραμμές καθώς και τις συνδυασμένες μεταφορές. αλλά και στη θεσμοθέτηση συμμετοχής εκπροσώπου του τοπικού Επιμελητηρίου στη λειτουργία των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων.
Επί τάπητος η προάσπιση της νησιωτικότητας
Επιπλέον, ο Πρόεδρος ενημέρωσε τον Υφυπουργό για τις εξελίξεις και συνέπειες του προσφυγικού στην οικονομική, κοινωνική και τουριστική ζωή στα νησιά κύρια αυτά του Β.Αιγαίου. Από την πλευρά του ο υφυπουργός κ. Σαντορινιός, που ανταποκρίθηκε άμεσα στο σχετικό αίτημα της συνάντησης, αναφέρθηκε στις θεσμοθετημένες επιτροπές και αλλαγές που θα γίνουν το επόμενο διάστημα τόσο αναφορικά με τις συνδυασμένες μεταφορές όσο και το μεταφορικό ισοδύναμο αλλά και την αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού νόμου. Επεσήμανε ότι το Υπουργείο επιθυμεί τη με προτάσεις και μελέτες σύμπραξη και ευρεία συμμετοχή του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών στις διεργασίες για την αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου Παράλληλα αναφέρθηκε στις πρόσφατες επιτυχημένες δράσεις και πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο από πλευράς υπουργείου τόσο για την προώθηση πολιτικών μέτρων τα οποία θα συμβάλουν στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη των ελληνικών νησιών όσο και εν γένει την προάσπιση της νησιωτικότητας. Τέλος ο Θράσος Καλογρίδης προσκάλεσε τον Υφυπουργό στην 41η Γενική Συνέλευση του Ε.Ο.Α.Ε.Ν θα γίνει 5 ως και 7 Μαΐου στη Σκύρο.
Παρουσιάζονται συνοπτικά οι θέσεις και οι προτάσεις του Ε.Ο.Α.Ε.Ν που αφορούν τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, τις άγονες γραμμές και τις συνδυασμένες μεταφορές.
Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες
Αναλυτικά οι προτάσεις για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έχουν ως εξής: α.Αναμόρφωση της νομοθεσίας που διέπει τις Ακτοπλοϊκές Συγκοινωνίες .Επανασχεδιασμός, από το μηδέν, του ακτοπλοϊκού χάρτη της χώρας, σύμφωνα με την φέρουσα μεταφορική ικανότητα επιβατών και εμπορευμάτων. β. Την εφαρμογή κυκλικών και ακτινωτών δρομολογίων. Εφαρμογή της μελέτης του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (Ε.Ε.ΣΥ.Μ). γ. Σύνδεση της ακτοπλοϊκής πολιτικής με την νησιωτική πολιτική. Στενή παρακολούθηση των ευρωπαϊκών εξελίξεων σχετικά με τα θέματα ακτοπλοΐας. δ. Εφαρμογή της αρχής του «μεταφορικού ισοδύναμου». Σχετικά με τις άγονες γραμμές, προτείνονται: α. Επανασχεδιασμός όλων των άγονων γραμμών από το μηδέν για λόγους κοινωνικούς αλλά και οικονομικούς βάσει του μεταφορικού έργου επιβατών και εμπορευμάτων. Την βέλτιστη αξιοποίηση των κονδυλίων που διαθέτει το Κράτος για τις «άγονες γραμμές». Αναμόρφωση της νομοθεσίας που διέπει τις άγονες γραμμές ώστε οι σχετικές συμβάσεις ανάθεσης έργου προς τις ναυτιλιακές εταιρείες για το πώς ελέγχεται η τήρηση ή μη των όρων της σύμβασης π.χ όσον αφορά την καταλληλότητα του πλοίου, την αξιοπιστία των δρομολογίων, την ταχύτητα των πλοίων, και ποία η ωφέλεια του επιβάτη και του μεταφορέα εμπορευμάτων από την επιδότηση του κόστους της συγκεκριμένης γραμμής. β. Θεσμοθέτηση υποχρέωσης από την ναυτιλιακή εταιρία για την μεταφορά προϊόντων στο γκαράζ του πλοίου χωρίς φορτηγά αυτοκίνητα αλλά σε διαμορφωμένα εμποροκιβώτια 20 τόνων τουλάχιστον. γ. Η σύνδεση των δρομολογίων στις άγονες γραμμές από Θεσσαλονίκη με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, καθώς και η σύνδεση του Βορείου Αιγαίου με το Νότιο Αιγαίο. δ. Την χρηματοδότηση της ακτοπλοΐας από ευρωπαϊκούς πόρους για την ενεργειακή αναβάθμιση των υπαρχόντων πλοίων, αλλά και την αγορά πλοίων (όχι υποχρεωτικά νεότευκτων) κύρια στις άγονες γραμμές με μικτά σχήματα τοπικής αυτοδιοίκησης και ιδιωτών επιχειρηματιών .
Αεροπορικές Συγκοινωνίες
Σχετικά με το ζήτημα των αεροπορικών συγκοινωνιών, εκ μέρους του ΕΟΑΕΝ, ζητήθηκαν τα ακόλουθα: α. Λήψη μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε περιπτώσεις μονοπωλιακής εκμετάλλευσης αεροπορικών γραμμών. β. Διασφάλιση τακτικών αεροπορικών συνδέσεων μεταξύ των απομακρυσμένων νησιών της χώρας, τόσο μεταξύ τους όσο και με την ηπειρωτική χώρα, που εξυπηρετούνται με τις άγονες αεροπορικές γραμμές, με διασφάλιση των χαμηλών ναύλων.
Συνδυασμένες μεταφορές
Επιπλέον, στο κομμάτι των συνδυασμένων μεταφορών, προτάθηκαν τα παρακάτω: Θέσπιση υποχρεωτικού σχεδίου σύνδεσης μεταφορικών μέσων την δημιουργία δικτύου συνδυασμένων γραμμών (πλοία-αεροπλάνα, υδροπλάνα) μεταξύ τους από τα νησιά στη ηπειρωτική Ελλάδα και σύνδεση αυτών με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών και άλλων μέσων μεταφοράς πχ τραίνα. Οι προτάσεις αυτές έχουν. συνδιαμορφωθεί με το άλλο Επιμελητηριακό δίκτυο τον ΕΕΣΥΜ .
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου