Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα», μπορεί η ελληνική οικονομία να εξαρτάται από τη γερμανική βοήθεια, αλλά στον τομέα της ναυτιλίας, η εικόνα είναι αντίστροφη.
Ήδη πάνω από 2 δισ. δολάρια
για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων δαπάνησαν οι Έλληνες εφοπλιστές
κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη
δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.
Την ίδια στιγμή,
πάνω από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία
έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα απειλούνται με
λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των
πλοίων κοντέινερ, όπου οι Γερμανοί εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση
παγκοσμίως ελέγχοντας το 40% της αγοράς.
Οι Έλληνες δίνουν δάνεια σε Γερμανούς εφοπλιστές
Επειδή και η στρόφιγγα της
χρηματοδότησης έχει κλείσει, απειλούνται να χάσουν την πρωτιά και να
τους την πάρουν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν την
απαραίτητη ρευστότητα, αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα, σε τέτοιο
σημείο που να μπορούν να πάρουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου.
Οι ίδιοι κλήθηκαν από γερμανικές
τράπεζες και γερμανικά ναυτιλιακά funds να σώσουν ό, τι σώζεται από τον
τεράστιο στόλο των κοντέινερ που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τη μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, που ξεκινούν από 9,5% και φτάνουν έως και 18% ανάλογα με την περιοχή.
Το ποσό των 10 δισ. χρειάζεται άμεσα η Deutsche Bank, για την ανακεφαλαιοποίηση της θυγατρικής της στις ΗΠΑ, ενώ κατέχει ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο που φθάνει τα 6 δισ. το οποίο δεν εξυπηρετείται όσο θα έπρεπε.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η ναυτιλία ευθύνεται για τη δυσμενή κατάσταση των γερμανικών τραπεζών.
Τη δεκαετία του '90 και υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις τους οι Γερμανοί ανοίχτηκαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία χορηγώντας αβέρτα δάνεια.
Όμως η οικονομική κρίση που πλήττει όλο τον κόσμο δεν άφησε ανέπαφο και τη ναυτιλία.
Όπως αναφέρει σε έκθεσή του ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Moody's, η έκθεση των 10 μεγαλύτερων τραπεζών στη ναυτιλία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 98 δισ. Ήδη έχει σημάνει κόκκινο συναγερμό στη Bundesbank.
Ηδη οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες στη ναυτιλία η HSH Nordbank και η Commerzbank, έχουν τεθεί υπό στενή εποπτεία τόσο της Budesbank όσο και του ομοσπονδιακή αρχή οικονομικής BaFin. H Commerzbank το 2012 απορρόφησε την άλλη μεγάλη Γερμανική τράπεζα τη Deutsche Shiffsbank και στη συνέχεια σταμάτησε τις χορηγήσεις ναυτιλιακών δανείων ενώ προσπαθεί να πουλήσει το χαρτοφυλάκιο.
Ακόμη μεγαλύτερη έκταση έλαβε το πρόβλημα με επενδυτικά funds στα οποία επένδυσαν οι Γερμανοί «έχοντες και κατέχοντες» για να επωφεληθούν από την ευνοϊκή φορολογία και τις μεγάλες επιδόσεις.
Τα funds επένδυσαν στη ναυτιλία ναυπηγώντας και αγοράζοντας πλοία σε υψηλές τιμές με δάνεια που πήραν από τα γερμανικές τράπεζες. Μετά το ξέσπασμα της κρίσης τα πλοία έχασαν μέχρι και το 70% της αξίας τους και μαζί τους χάθηκαν και οι επενδύσεις των Γερμανών.
Ύστερα για να για να περιορίσουν τις ζημιές άρχισαν να πωλούν τα πλοία τους.
Τότε, Έλληνες εφοπλιστές άρχισαν να αγοράζουν κοψοχρονιά στόλους γερμανικών συμφερόντων.
Σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η Goldenport της οικογένειας Δράγνη, η Golden Union του Θοδωρή Βενιάμη, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη η Allseas Marine του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Cosmoship του Νίκου Σάββα, η Prime Marine των Χαλκιά, Τοπούζογλου, Πουλερή, η Alma του Σταμάτη Μόλαρη, η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου ενώ, δύο χρόνια πριν, η ναυτιλιακή εταιρεία η «Technomar» απέκτησε δέκα πλοία από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Πηγή www.politis-gr:
Μπορεί η γερμανική κυβέρνηση να διαμηνύει ότι το τραπεζικό σύστημα
της χώρας είναι θωρακισμένο από την κρίση και δεν επηρεάζεται, ωστόσο οι
γερμανικές τράπεζες αντιμετωπίζουν αρκετά προβλήματα.
Το ποσό των 10 δισ. χρειάζεται άμεσα η Deutsche Bank, για την ανακεφαλαιοποίηση της θυγατρικής της στις ΗΠΑ, ενώ κατέχει ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο που φθάνει τα 6 δισ. το οποίο δεν εξυπηρετείται όσο θα έπρεπε.
Όπως επισημαίνουν οι αναλυτές η ναυτιλία ευθύνεται για τη δυσμενή κατάσταση των γερμανικών τραπεζών.
Τη δεκαετία του '90 και υπερεκτιμώντας τις δυνάμεις τους οι Γερμανοί ανοίχτηκαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία χορηγώντας αβέρτα δάνεια.
Όμως η οικονομική κρίση που πλήττει όλο τον κόσμο δεν άφησε ανέπαφο και τη ναυτιλία.
Όπως αναφέρει σε έκθεσή του ο διεθνής οίκος αξιολόγησης Moody's, η έκθεση των 10 μεγαλύτερων τραπεζών στη ναυτιλία εκτιμάται ότι ανέρχεται στα 98 δισ. Ήδη έχει σημάνει κόκκινο συναγερμό στη Bundesbank.
Ηδη οι δύο μεγαλύτερες τράπεζες στη ναυτιλία η HSH Nordbank και η Commerzbank, έχουν τεθεί υπό στενή εποπτεία τόσο της Budesbank όσο και του ομοσπονδιακή αρχή οικονομικής BaFin. H Commerzbank το 2012 απορρόφησε την άλλη μεγάλη Γερμανική τράπεζα τη Deutsche Shiffsbank και στη συνέχεια σταμάτησε τις χορηγήσεις ναυτιλιακών δανείων ενώ προσπαθεί να πουλήσει το χαρτοφυλάκιο.
Ακόμη μεγαλύτερη έκταση έλαβε το πρόβλημα με επενδυτικά funds στα οποία επένδυσαν οι Γερμανοί «έχοντες και κατέχοντες» για να επωφεληθούν από την ευνοϊκή φορολογία και τις μεγάλες επιδόσεις.
Τα funds επένδυσαν στη ναυτιλία ναυπηγώντας και αγοράζοντας πλοία σε υψηλές τιμές με δάνεια που πήραν από τα γερμανικές τράπεζες. Μετά το ξέσπασμα της κρίσης τα πλοία έχασαν μέχρι και το 70% της αξίας τους και μαζί τους χάθηκαν και οι επενδύσεις των Γερμανών.
Ύστερα για να για να περιορίσουν τις ζημιές άρχισαν να πωλούν τα πλοία τους.
Τότε, Έλληνες εφοπλιστές άρχισαν να αγοράζουν κοψοχρονιά στόλους γερμανικών συμφερόντων.
Σε αγορές πλοίων από γερμανικές εταιρείες έχουν προχωρήσει μεταξύ άλλων, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η Goldenport της οικογένειας Δράγνη, η Golden Union του Θοδωρή Βενιάμη, η Marmaras του Διαμαντή Διαμαντίδη η Allseas Marine του Μιχάλη Μποδούρογλου, η Cosmoship του Νίκου Σάββα, η Prime Marine των Χαλκιά, Τοπούζογλου, Πουλερή, η Alma του Σταμάτη Μόλαρη, η Cetrofin του Δημήτρη Προκοπίου ενώ, δύο χρόνια πριν, η ναυτιλιακή εταιρεία η «Technomar» απέκτησε δέκα πλοία από τη γερμανική εταιρεία Claus-Peter Offer, έναντι ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου