ο Έπαρχος Μήλου, Νίκος Βενάκης
Για τα τέσσερα νησιά που ανήκουν στο επαρχείο του μίλησε ο Έπαρχος Μήλου, Νίκος Βενάκης, αναφερόμενος όχι μόνο στα έργα που υλοποιήθηκαν ή βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά και όλα όσα είναι αναγκαία να προγραμματιστούν για τα νησιά Μήλο, Σίφνο, Σέριφο και Κίμωλο.
Γνωστός για την ειλικρίνεια και που τον διακρίνει, ο Έπαρχος δεν δίστασε να επισημάνει, τακτική που ο ίδιος επί χρόνια ακολουθεί, τις ελλείψεις και τα προβλήματα που πρέπει να λάβουν προτεραιότητα επίλυσης σε όλα τα νησιά του επαρχείου του.
Κατά, την επί σειρά ετών, ενασχόληση του με την αυτοδιοίκηση, ο κ. Βενάκης έχει επιδείξει μία άοκνη ενεργητικότητα, για την οποία ο ίδιος σχολιάζει πως «δεν έχω κουραστεί και δεν έχω απογοητευτεί γιατί αγωνίζομαι μεθοδικά και πάντα πετυχαίνω».
Το συγκεκριμένο επαρχείο που αφορά στα νησιά των Δυτικών Κυκλάδων, καλείται να διαχειριστεί τα θέματα των νησιών στα οποία καταγράφονται και τα περισσότερα προβλήματα σε σύγκριση με τα υπόλοιπα νησιά του νομού.
Όπως ο ίδιος ο Έπαρχος σημείωσε «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα το Επαρχείο είδα ότι δεν είχε στο ‘τιμόνι’ ανθρώπους που να ενδιαφέρονται. Όσο ήμουν νομαρχιακός κατάφερα και έκανα κάποια έργα για τη Σίφνο, όπως ασφαλτοστρώσεις, διαγραμμίσεις, μπάρες κ.λ.π. Είχα φιλικές σχέσεις με τον τότε υπουργό τον Σουφλιά και με βοηθούσε, για να μην νομίσει κανείς πως είμαι θαυματοποιός, όμως όλοι μπορούν να δημιουργούμε σχέσεις προκειμένου βοηθήσουμε τον τόπο μας».
Νέο Δημοτικό σχολείο Σίφνου
Ένα έργο ιδιαίτερης σημασίας για το νησί της Σίφνου, το νέο Δημοτικό σχολείο, είναι έτοιμο να υποδεχθεί από τη φετινή χρονιά τους μαθητές όλων των Δημοτικών σχολείων του νησιού.
Πρόκειται για το έργο το οποίο θεμελίωσε η Περιφερειακή Αρχή στις 29 Μαΐου, λίγες ημέρες μετά την εκλογή της και το οποίο μέσα σε δύο χρόνια ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμο να εγκαινιαστεί τον επόμενο μήνα.
Για την χρηματοδότηση του συγκεκριμένου έργου ο Έπαρχος, Νίκος Βενάκης, ενημέρωσε πως εξ ολοκλήρου είναι μέσω ΕΣΠΑ, όμως καθώς δεν μπόρεσε να ολοκληρωθεί λόγω ημερομηνιών λήξης του προηγούμενου ΕΣΠΑ, μεταφέρθηκε ως έργο γέφυρα στο τρέχων πρόγραμμα.
«Είναι ήδη πληρωμένο όλο το έργο και έχει γίνει η παραλαβή από τον Δήμο Σίφνου», επεσήμανε ο κ. Βενάκης.
Για πιθανές εργολαβικές εκκρεμότητες, ο Έπαρχος ξεκαθάρισε πως «δεν υπάρχει καμία», συμπληρώνοντας πως «ο εργολάβος ήταν πάρα πολύ καλός και τελείωσε το έργο εντός του προκαθορισμένου χρόνου».
Το σχολείο διαθέτει περισσότερες από 12 αίθουσες, εγκαταστάσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν τα πρόγραμμα του ολοήμερου, πολυχώρο εκδηλώσεων, με ένα μικρό θεατράκι, επίσης γήπεδο μπάσκετ και 5χ5 και αρκετούς εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι μπορούν να φιλοξενούν τους μαθητές στα διαλείμματα τους κατά τους χειμερινούς μήνες, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν την έξοδο τους στο προαύλιο.
«Για κάθε έργο όλοι μας καμαρώνουμε» είπε ο κ. Βενάκης, συμπληρώνοντας πως «και για ένα τέτοιο υπερσύγχρονο σχολείο είμαστε υπερήφανοι γιατί σε χρόνο ρεκόρ το θεμελιώσαμε μόλις εκλεγήκαμε και μέσα σε 2 χρόνια είναι έτοιμο να το παραδώσουμε στα παιδιά».
Για το εάν υπήρξε ανταπόκριση από την τοπική κοινωνία, απάντησε πως «αν δεν αναγνωρίστηκε σύντομα θα αναγνωριστεί. Σε συνδυασμό και με άλλα έργα μικρότερα και μεγαλύτερα που έχουν προγραμματιστεί για το νησί, θα αναγνωριστούν. Ήδη έχουμε δημοπρατήσει τον δρόμο του Αρτεμώνα, ο οποίος είναι πολύ στενός και σε αρκετά σημεία θα γίνει παρέμβαση, ενώ θα δημοπρατήσουμε και σε άλλα σημεία όπως στον δρόμο των Καμαρών».
Αναξιοποίητη η μία από τις δύο αφαλατώσεις Σίφνου
«Όταν το 2009, σχετικά με το θέμα της λειψυδρίας, χωρίστηκαν τα νησιά αναλόγως του πληθυσμούς τους, με τον υπολογισμό άνω των 3.100 κατοίκων και κάτω, η Σίφνος έχει πληθυσμό κάτω από αυτό το όριο. Τότε με πίεζε ο Δήμαρχος να ενταχθεί η Σίφνος στην κατηγορία των άνω των 3.100 κατοίκων. Σε αυτό τότε βοήθησε η καλή σχέση που είχα με τον σημερινό πρόεδρο της Δημοκρατίας, Π. Παυλόπουλο, ο οποίος τότε μας ενέκρινε 700.000 ευρώ για την αγορά δύο αφαλατώσεων, εκ των οποίων η μία παραγωγής 500 και η άλλη 1.000 κυβικών ημερησίως. Η μικρή λειτουργεί και παράγει. Την μεγάλη, η Δημοτική Αρχή την αφήνει και σκουριάζει και δεν είναι σε θέση να την βάλει να λειτουργήσει. Το γιατί ακόμα δεν το καταλαβαίνω, όταν μία τόσο μεγάλη παραγωγή θα έλυνε τα προβλήματα νερού στο νησί».
Καθώς η Σίφνος δεν συμπεριλαμβάνεται στα νησιά που αντιμετωπίζουν έντονο πρόβλημα με την υδροδότηση του, ρωτήθηκε ο Έπαρχος γιατί κάνει αυτή την ειδική αναφορά όταν δεν υπάρχει πρόβλημα.
Όπως απάντησε «σιγά-σιγά οι γεωτρήσεις «κουράστηκαν», άδειασαν, ενώ παράλληλα ο πληθυσμός αυξήθηκε λόγω της τουριστικής αύξησης με αποτέλεσμα να έχουμε περισσότερες ανάγκες για νερό. Έπρεπε λοιπόν αυτή η αφαλάτωση να μπει άμεσα σε λειτουργία, καθώς θα λύσει το πρόβλημα για την επόμενη δεκαετία κι όμως κωλυσιεργούν και δεν τη βάζουν να λειτουργήσει».
Σε εκκρεμότητα ο ΧΥΤΥ Σίφνου
Ένα απαιτούμενο έργο για τη Σίφνο, η ολοκλήρωση του ΧΥΤΥ, συνεχίζει να βρίσκεται σε εκκρεμότητα, με τις ευθύνες να επιρρίπτονται στον εργολάβο, αλλά και σε μεθοδεύσεις γύρω από τα οικονομικά του έργου, όπως ξεκάθαρα αναφέρει ο κ. Βενάκης.
Στην αναφορά του για τον ΧΥΤΥ της Σίφνου είπε πως δεν προχώρησε γιατί «όπως φάνηκε είχαμε μπλέξει με κακό εργολάβο. Τώρα γίνεται προσπάθεια να αναλάβει το έργο άλλος εργολάβος, από τη Νάξο και πιστεύω ότι το θέμα θα λυθεί σύντομα».
Κάνοντας πιο συγκεκριμένες αναφορές στους λόγους από τους οποίους προέκυψαν τα προβλήματα, επέρριψε ευθύνες κερδοσκοπίας από το έργο, λέγοντας ότι «Προσπαθούσαν να βγάλουν «χοντρά» λεφτά. Ενώ το έργο κλείνει μέσα στην εργολαβία με τα χρήματα που δημοπρατήθηκε, αυτοί ζητούσαν 700.000 παραπάνω. Είχαν γίνει και κάποιες ατασθαλίες, που και αυτές θα τις δούμε. Πάντως το έργο θα τελειώσει».
«Πρωτόγονες» πρακτικές στη Σέριφο
Σχετικά με το θέμα που αντιμετωπίζει η Σέριφος με το νερό ρωτήθηκε ο κ. Βενάκης και πως αυτό αιτιολογείται όταν διαθέτει το νησί ένα φράγμα το οποίο είναι υπερπλήρες, με 700.000 κυβικά νερό χωρίς όμως να μπορεί να το τροφοδοτήσει.
Ο ίδιος υποστήριξε πως «Με ένα μικρό ταχυδιυλιστήριο των 50.000 μπορούν να πνίξουν όλες τις Δυτικές Κυκλάδες. Δεν ξέρω, δεν θέλουν».
Στην απορία γιατί έγινε αυτό το φράγμα στη Σέριφο όταν έχει τόσες πολλές πηγές, ο Έπαρχος συμφώνησε πως «το φράγμα κακώς έγινε, όταν θα μπορούσε να γίνει σε κάποιο άλλο νησί που το έχει ανάγκη. Παρ’ όλα αυτά έχει γίνει τόσα χρόνια, είναι γεμάτο και το χρησιμοποιούν λίγο, με πρωτόγονο τρόπο. Δηλαδή ανοίγουν το φράγμα για λίγο, εμπλουτίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα και λίγο πιο κάτω έχουν γεωτρήσεις και το τραβούν. Πρωτόγονα συστήματα».
Για τις παρεμβάσεις της Περιφέρειας στη Σέριφο ενημέρωσε πως «Στη Σέριφο ασφαλτοστρώσαμε τον κεντρικό δρόμο από το Λιβάδι μέχρι την Χώρα και κάποια άλλα τμήματα, ενώ έχει μεγάλο πρόβλημα με τον βιολογικό, ο οποίος είχε γίνει επί Δημαρχίας του ικανότατου Δημάρχου Χρυσολωρά, αλλά από τότε μέχρι σήμερα είναι εγκαταλελειμμένος».
«Ανεπαρκής» ο βιολογικός της Μήλου
Η Μήλος βρίσκεται σε μία δίνη αντιπαραθέσεων σχετικά με τον βιολογικό και το αποχετευτικό της σύστημα, χωρίς κανείς να παραγνωρίζει την αρνητική κατάσταση που επικρατεί.
Παραδοχή εκ μέρους του κ. Βενάκη υπήρξε για την αρνητική κατάσταση που επικρατεί στο νησί σχετικά με τον βιολογικό, όμως επέρριψε ευθύνες για την ανάδειξη του, την συγκεκριμένη χρονική στιγμή, σε δημοτικές αντιπαλότητες.
Όπως είπε «Όντως είναι πολύ άσχημη η εικόνα όσον αφορά στον βιολογικό, αλλά αυτό δεν έγινε τώρα. Σέρνεται επί χρόνια. Τώρα θέλοντας να «χτυπήσουν» τον Δήμαρχο έδωσαν έμφαση στο θέμα, κάνοντας κακό στο νησί όμως, καθώς ο χρόνος που επέλεξαν δεν ήταν ο ενδεδειγμένος. Κάνανε βέβαια και ένα καλό. Πιέσανε καταστάσεις και θα δοθούν λύσεις. Πιστεύω ότι είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να σκύψουμε πάνω από αυτό το θέμα διότι είναι ζωτικής σημασίας. Η Μήλος ανέβηκε τουριστικά απότομα με αποτέλεσμα ο βιολογικός να μη ανταποκριθεί στο ελάχιστο. Εξ αρχής ο βιολογικός αυτός ήταν ανεπαρκής».
Ζητώντας διευκρινίσεις από τον κ. Βενάκη τι ήταν αυτό που προκάλεσε τελικά το πρόβλημα με τον βιολογικό από την παράδοση του στον Δήμο από την εταιρεία, αφού είχε ειπωθεί πως ότι επιπλέον προκύψει η εταιρεία θα συνδράμει, απάντησε πως «όταν παρέλαβε ο Δήμος τον βιολογικό, τον έδωσε σε μία εταιρεία να τον ελέγχει, η οποία όμως βρήκε ότι είχε πολλές ελλείψεις. Όμως χρήματα δεν υπήρχαν ώστε αυτές να καλυφθούν και φτάσαμε ως εδώ».
Για τον εάν ζητήθηκε εκ μέρους του Δήμου Μήλου να υπάρξει συνδρομή της Περιφέρειας στην επίλυση του προβλήματος, ο Έπαρχος ξεκαθάρισε πως «όχι, όμως ο Δήμαρχος έχει κάνει όλες τις μελέτες, οι οποίες είναι προς έγκριση, για να επεκταθεί ο βιολογικός και να γίνει ένα σωστό εργοστάσιο, να μην έχουμε πρόβλημα. Είμαστε σε καλό δρόμο».
Για το εάν υπάρχει προοπτική ένταξης τους έργου στο νέο ΕΣΠΑ, ο κ. Βενάκης είπε πως «Αν βοηθήσουμε όπου πρέπει θα ενταχθεί. Ήδη έχει μπει σε τέτοιο πρόγραμμα».
Εκτός όμως του βιολογικού αναφέρθηκε και σε άλλες παρεμβάσεις της Περιφέρειας στο νησί, λέγοντας ότι «Στη Μήλο τα parking είναι ακόμα χωμάτινα, οι δρόμοι είναι σε κακό χάλι. Τώρα δημοπρατήσαμε με περίπου 400.000 ευρώ τον κεντρικό δρόμο από τον Αδάμαντα μέχρι την Πλάκα και κάποιες άλλες παρεμβάσεις και θα συνεχίσουμε».
Προς λειτουργία η αφαλάτωση της Κιμώλου
Η αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα νησιά του Επαρχείου προχώρησε και στην Κίμωλο, όπου εντονότατο υπήρξε το πρόβλημα λειψυδρίας που αντιμετωπίζει το νησί, με τον κ. Βενάκη να γνωστοποιεί πως οδεύει προς λύση το πρόβλημα της αφαλάτωσης, η οποία βρίσκεται στο νησί αναξιοποίητη από τα τέλη του 2013, καθώς δεν είχαν γίνει τα απαραίτητα έργα υποδομής.
Όπως ο ίδιος ο κ. Βενάκης ενημέρωσε «τώρα ανέλαβε η Περιφέρεια, προχώρησαν όλες οι διαδικασίες και πολύ σύντομα θα λειτουργεί η αφαλάτωση της Κιμώλου».
Σε μία γενική ενημέρωση για τα προς ένταξη έργα στο νέο ΕΣΠΑ, όλων των νησιών της αρμοδιότητας του ο Έπαρχος έκανε αναφορά «Σίγουρη είναι η αποχέτευση των κεντρικών οικισμών της Σίφνου, το λιμάνι των Καμαρών, το οποίο μόνο η Σίφνος από όλες τις Δυτικές Κυκλάδες δεν έχει λιμάνι με σύγχρονα βάθη, όταν ακόμα και η Κίμωλος έχει καινούριο λιμάνι. Στην Μήλο πιστεύω ότι θα γίνει ο βιολογικός του Αδάμαντα και αυτός των κεντρικών οικισμών, ο ΧΥΤΑ και το σφαγείο. Στην Κίμωλο ο δρόμος τα Πράσα ο οποίος πιστεύω ότι θα ενταχθεί και θα γίνει. Στη Σέριφο δεν έχουμε έργο που να έχει κάποια ωριμότητα και ούτε προς το παρόν χρειάζεται κάποιο έργο υποδομής, αλλά έχει μεγάλη ανάγκη έργων επισκευής. Συγκεκριμένα να επισκευαστεί άμεσα ο βιολογικός της, να φτιαχτεί ο αγωγός των επεξεργασμένων υπολειμμάτων και να φτιαχτεί ο ΧΥΤΑ διότι ενώ ήταν από τα λίγο νησιά που είχαν ΧΥΤΑ γρήγορα τον καταστρέψανε».
ΠΗΓΗ: www.koinignomi.gr
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου