Aνέλπιστα ομαλά και άμεσα, συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια,
στελεχώθηκαν φέτος τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις
Κυκλάδες, καθώς τα ελάχιστα κενά που αφορούν στις ειδικότητες φυσικής
αγωγής, πληροφορικής, μουσικής, εικαστικών και β’ ξένης γλώσσας,
αναμένεται να καλυφθούν εντός των επόμενων ημερών.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων πρόκειται να τοποθετηθούν δάσκαλοι φυσικής αγωγής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου και στα δημοτικά σχολεία Μεσαριάς – Βόθωνα Θήρας, Σερίφου και Κορησσίας Κέας, μουσικοί στα Δημοτικά Σχολεία Χώρας Άνδρου και Μεσαριάς, δάσκαλοι πληροφορικής στα Δημοτικά Σχολεία Χώρας Άνδρου και Νάουσας, καθώς και εικαστικός στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Μεράς Μυκόνου.
Ελάχιστα κενά συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια
Όπως δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η προϊσταμένη κ. Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, 13 αναπληρωτές θα παρουσιαστούν σήμερα στα γραφεία της Διεύθυνσης στην Ερμούπολη, προκειμένου να αποδεχτούν ή όχι την πρόσληψή τους σε κάποιο από τα σχολεία του νομού, όπου έχει καταγραφεί ανάγκη.
«Φέτος, τα κενά στις Κυκλάδες είναι πολύ λίγα, εν αντιθέσει με τις ελλείψεις δασκάλων, νηπιαγωγών, βασικών ειδικοτήτων και την υπολειτουργία ολοήμερων σχολείων που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Παραμυθιώτου, σημειώνοντας ότι τα κενά που παρατηρούνται σήμερα δεν επηρεάζουν σε κανέναν βαθμό την πλήρη λειτουργία των πρωινών και ολοήμερων προγραμμάτων των σχολείων. «Αυτά παρουσιάζονται είτε γιατί κάποιος δεν είχε αποδεχτεί την πρόσληψη, είτε γιατί μια προέκυψε μια εγκυμοσύνη ή μια μακροχρόνια αναρρωτική άδεια» εξήγησε, προσθέτοντας ότι τα υπάρχοντα κενά σε κάποιες ειδικότητες καλύπτονται προσωρινά από εκπαιδευτικούς με πλεονάζουσες ώρες.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, η κ. Παραμυθιώτου υπογράμμισε ότι κανένα σχολείο του νομού δεν έχει μείνει χωρίς εκπαιδευτικό ούτε για ένα λεπτό, ακόμα και σε νησιά με πολύ μικρό αριθμό μαθητών. «Πρωινά, απογευματινά, ολοήμερα όλα λειτουργούν κανονικά. Ακόμα και στη Σχοινούσα, όπου φοιτούν 7-8 μαθητές και στην Ανάφη με 9 παιδιά και δύο δασκάλους. Φέτος ήταν πολύ καλά τα πράγματα και ότι προκύπτει είναι απλά συμπλήρωμα».
Μοναδικός βραχνάς, οι ελλείψεις στην ειδική αγωγή
Ωστόσο, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έκρυψε ότι το μοναδικό πρόβλημα παρουσιάζεται στο κομμάτι της ειδικής αγωγής, καθώς εκκρεμεί η λειτουργία τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης σε μεγάλα νησιά, όπως η Νάξος, η Τήνος και η Σαντορίνη. «Δεν υπάρχουν τόσο βαριές περιπτώσεις, αλλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Παρότι μας έχουν δώσει εκπαιδευτικούς και στις δύο φάσεις, χρειαζόμαστε κι άλλους. Βέβαια φροντίζουμε να το διορθώνουμε κι αυτό, στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων. Όταν περισσεύουν δυο ή τρεις ώρες, ο δάσκαλος παίρνει τα παιδιά που έχουν πρόβλημα και τους κάνει ιδιαίτερο μάθημα» σημείωσε η κ. Παραμυθιώτου.
Ιδιόμορφο καθεστώς
Κατέστησε δε γνωστό ότι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στις Κυκλάδες αποτελούν μια ιδιάζουσα περίπτωση. “Οι Κυκλάδες ανήκουν στο Νότιο Αιγαίο και οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ. Λόγω του υψηλού βιοτικού επιπέδου, η περιφέρειά μας λαμβάνει τις λιγότερες πιστώσεις, με αποτέλεσμα να λαμβάνουμε χρήματα από τον τακτικό προϋπολογισμό. Νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, η Ρόδος, η Κως ανεβάζουν το βιοτικό επίπεδο και φαινόμαστε «πλούσιοι»”.
«Να διεκδικούμε, αλλά και να αναγνωρίζουμε»
Παρόλα αυτά, η κ. Παραμυθιώτου υποστήριξε ότι η χαοτική κατάσταση των προηγούμενων χρόνων δεν επαναλήφθηκε και φέτος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς υπήρξε άμεσος χειρισμός από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας και μια γενικότερη βελτίωση.
«Ο προηγούμενος υπουργός Νίκος Φίλης είχε δεσμευτεί για κάποια πράγματα, τα οποία και έκανε πολύ γρήγορα. Ωστόσο, τόσο εγώ, όσο και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης είχαμε επισημάνει πολλές φορές τις ανάγκες που προκύπτουν λόγω της νησιωτικότητας. Και με επιστολές και με τηλεφωνικές παρεμβάσεις ζητούσαμε μία καλύτερη αντιμετώπιση, την οποία τελικά είχαμε», ανέφερε η κ. Παραμυθιώτου, εκφράζοντας την ικανοποίησή της για τη μέχρι σήμερα θετική έκβαση του τρέχοντος σχολικού έτους. «Ο κόσμος είναι ευχαριστημένος, οι εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν αμέσως και εμείς είμαστε πιο ήρεμοι. Γκρίνιες βέβαια πάντα θα υπάρχουν. Το θέμα είναι να αγωνιζόμαστε για όσα πρέπει να διεκδικήσουμε από την πολιτεία και να αναγνωρίζουμε τα καλά. Οι Έλληνες πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν να διαμαρτύρονται χωρίς λόγο ή για εντυπωσιασμό» κατέληξε, εκφράζοντας την άποψη ότι πέρα από τα προβλήματα, τα κενά και τις ελλείψεις θα πρέπει να ακούγονται εξίσου και οι προσπάθειες που γίνονται για την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών παιδείας και μόρφωσης.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων πρόκειται να τοποθετηθούν δάσκαλοι φυσικής αγωγής στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Τήνου και στα δημοτικά σχολεία Μεσαριάς – Βόθωνα Θήρας, Σερίφου και Κορησσίας Κέας, μουσικοί στα Δημοτικά Σχολεία Χώρας Άνδρου και Μεσαριάς, δάσκαλοι πληροφορικής στα Δημοτικά Σχολεία Χώρας Άνδρου και Νάουσας, καθώς και εικαστικός στο Δημοτικό Σχολείο Άνω Μεράς Μυκόνου.
Ελάχιστα κενά συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια
Όπως δήλωσε στην «Κοινή Γνώμη» η προϊσταμένη κ. Μαρκέλλα Παραμυθιώτου, 13 αναπληρωτές θα παρουσιαστούν σήμερα στα γραφεία της Διεύθυνσης στην Ερμούπολη, προκειμένου να αποδεχτούν ή όχι την πρόσληψή τους σε κάποιο από τα σχολεία του νομού, όπου έχει καταγραφεί ανάγκη.
«Φέτος, τα κενά στις Κυκλάδες είναι πολύ λίγα, εν αντιθέσει με τις ελλείψεις δασκάλων, νηπιαγωγών, βασικών ειδικοτήτων και την υπολειτουργία ολοήμερων σχολείων που υπήρχαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε χαρακτηριστικά η κ. Παραμυθιώτου, σημειώνοντας ότι τα κενά που παρατηρούνται σήμερα δεν επηρεάζουν σε κανέναν βαθμό την πλήρη λειτουργία των πρωινών και ολοήμερων προγραμμάτων των σχολείων. «Αυτά παρουσιάζονται είτε γιατί κάποιος δεν είχε αποδεχτεί την πρόσληψη, είτε γιατί μια προέκυψε μια εγκυμοσύνη ή μια μακροχρόνια αναρρωτική άδεια» εξήγησε, προσθέτοντας ότι τα υπάρχοντα κενά σε κάποιες ειδικότητες καλύπτονται προσωρινά από εκπαιδευτικούς με πλεονάζουσες ώρες.
Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, η κ. Παραμυθιώτου υπογράμμισε ότι κανένα σχολείο του νομού δεν έχει μείνει χωρίς εκπαιδευτικό ούτε για ένα λεπτό, ακόμα και σε νησιά με πολύ μικρό αριθμό μαθητών. «Πρωινά, απογευματινά, ολοήμερα όλα λειτουργούν κανονικά. Ακόμα και στη Σχοινούσα, όπου φοιτούν 7-8 μαθητές και στην Ανάφη με 9 παιδιά και δύο δασκάλους. Φέτος ήταν πολύ καλά τα πράγματα και ότι προκύπτει είναι απλά συμπλήρωμα».
Μοναδικός βραχνάς, οι ελλείψεις στην ειδική αγωγή
Ωστόσο, η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έκρυψε ότι το μοναδικό πρόβλημα παρουσιάζεται στο κομμάτι της ειδικής αγωγής, καθώς εκκρεμεί η λειτουργία τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης σε μεγάλα νησιά, όπως η Νάξος, η Τήνος και η Σαντορίνη. «Δεν υπάρχουν τόσο βαριές περιπτώσεις, αλλά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Παρότι μας έχουν δώσει εκπαιδευτικούς και στις δύο φάσεις, χρειαζόμαστε κι άλλους. Βέβαια φροντίζουμε να το διορθώνουμε κι αυτό, στο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων. Όταν περισσεύουν δυο ή τρεις ώρες, ο δάσκαλος παίρνει τα παιδιά που έχουν πρόβλημα και τους κάνει ιδιαίτερο μάθημα» σημείωσε η κ. Παραμυθιώτου.
Ιδιόμορφο καθεστώς
Κατέστησε δε γνωστό ότι οι προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στις Κυκλάδες αποτελούν μια ιδιάζουσα περίπτωση. “Οι Κυκλάδες ανήκουν στο Νότιο Αιγαίο και οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής προσλαμβάνονται μέσω ΕΣΠΑ. Λόγω του υψηλού βιοτικού επιπέδου, η περιφέρειά μας λαμβάνει τις λιγότερες πιστώσεις, με αποτέλεσμα να λαμβάνουμε χρήματα από τον τακτικό προϋπολογισμό. Νησιά όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη, η Πάρος, η Ρόδος, η Κως ανεβάζουν το βιοτικό επίπεδο και φαινόμαστε «πλούσιοι»”.
«Να διεκδικούμε, αλλά και να αναγνωρίζουμε»
Παρόλα αυτά, η κ. Παραμυθιώτου υποστήριξε ότι η χαοτική κατάσταση των προηγούμενων χρόνων δεν επαναλήφθηκε και φέτος στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, καθώς υπήρξε άμεσος χειρισμός από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας και μια γενικότερη βελτίωση.
«Ο προηγούμενος υπουργός Νίκος Φίλης είχε δεσμευτεί για κάποια πράγματα, τα οποία και έκανε πολύ γρήγορα. Ωστόσο, τόσο εγώ, όσο και ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου Βασίλης Καραγιάννης είχαμε επισημάνει πολλές φορές τις ανάγκες που προκύπτουν λόγω της νησιωτικότητας. Και με επιστολές και με τηλεφωνικές παρεμβάσεις ζητούσαμε μία καλύτερη αντιμετώπιση, την οποία τελικά είχαμε», ανέφερε η κ. Παραμυθιώτου, εκφράζοντας την ικανοποίησή της για τη μέχρι σήμερα θετική έκβαση του τρέχοντος σχολικού έτους. «Ο κόσμος είναι ευχαριστημένος, οι εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν αμέσως και εμείς είμαστε πιο ήρεμοι. Γκρίνιες βέβαια πάντα θα υπάρχουν. Το θέμα είναι να αγωνιζόμαστε για όσα πρέπει να διεκδικήσουμε από την πολιτεία και να αναγνωρίζουμε τα καλά. Οι Έλληνες πρέπει κάποια στιγμή να σταματήσουν να διαμαρτύρονται χωρίς λόγο ή για εντυπωσιασμό» κατέληξε, εκφράζοντας την άποψη ότι πέρα από τα προβλήματα, τα κενά και τις ελλείψεις θα πρέπει να ακούγονται εξίσου και οι προσπάθειες που γίνονται για την εξασφάλιση καλύτερων συνθηκών παιδείας και μόρφωσης.
Πηγή :http://www.koinignomi.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου