Και το πρώτο …αίμα για το 2017 ξεκινάει αύριο όσον αφορά τα καλοκαιρινά δρομολόγια της ακτοπλοΐας. Ο λόγος για το τελευταίο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) και ένα από τα βασικά θέματα που θα παίξουν είναι αυτό της δρομολόγησης του SuperRunner του νέου ταχύπλοου που απέκτησε πρόσφατα η οικογένεια Στεφάνου. Όπως είναι γνωστό επιθυμία είναι η δρομολόγηση του πλοίου άμεσα (από το Πάσχα) προς τις Βόρειες Κυκλάδες (αρχικά) από τη Ραφήνα όμως είναι δεδομένο ότι θα βρει αντιρρήσεις από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, ήτοι την Blue Star Ferries, τη Sea Jets αλλά και την Hellenic Seaways… Όλοι θέλουν να βάλουν ταχύπλοα ή ζητούν να έχουν το πάνω χέρι στις ώρες αποχώρησης, οπότε όπως είναι κατανοητό κανείς δεν θα κάνει πίσω, οπότε ουσιαστικά θα μετρήσουμε αντιδράσεις.
Νήσος Σάμος
Επίσης ενδιαφέρον έχει να δούμε και την αντίδραση της Blue Star Ferries στο «Νήσος Σάμος» που μπαίνει από τις 31 Μαρτίου στη γραμμή της Παροναξίας από τον Πειραιά. Είναι γνωστό εδώ και μήνες ότι η Hellenic Seaways επιθυμεί νέα ανοίγματα, δέχτηκε πίεση να βάλει το «Νήσος Σάμος» από τον Πειραιά έως την Κρήτη και σε πρώτη φάση θα μπει στη Παροναξία. Με βάση τον προγραμματισμό που υπάρχει το πλοίο θα φεύγει στις 4.30 από τον Πειραιά προς Παροναξία και με τιμή εισιτηρίου τα 19 ευρώ και τέσσερις φορές την εβδομάδα (Δευτέρα, Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή)… Από Νάξο προς Πειραιά θα επιστρέφει στις 2.45 το μεσημέρι, ενώ το καλοκαίρι το πρόγραμμα αλλάζει και το «Νήσος Σάμος» γίνεται βραδινό (στις 11.30) από Πειραιά προς Παροναξία. Ένα παράξενο στοίχημα που καλείται να διεκδικήσει η Hellenic Seaways…
Επιστροφή Στρίντζη
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με την ιστοσελίδα enandro.gr εμφανίστηκε και άλλος «παίκτης», παλιός γνώριμος, επιτυχημένος και έμπειρος πλοιοκτήτης, που για πολλά χρόνια άφησε την σφραγίδα του στην γραμμή Άνδρο-Τήνο-Μύκονο, αλλά και στην Παροναξια. Πρόκειται για τον Κεφαλλονίτη Γεράσιμο(Μάκη) Στρίντζη, που σύμφωνα με έγκυρους ναυτιλιακούς κύκλους βρίσκεται πίσω από την αγορά του επιβατηγού-οχηματαγωγού LA PAZ STAR. Πρόκειται για το ηλικίας 38 ετών (κατασκευής 1978) «LA PAZ STAR», που έχει κατασκευαστεί στα ναυπηγεία της Hyundai, στη Κορέα. Η τιμή της αγοράς του ήταν στα 2 εκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με το site shippax.com η αγοράστρια εταιρεία ονομάζεται Med Ferry 1 Ltd και έχει έδρα στη Κύπρο. Πάντως, το «LA PAZ STAR», που ανήκε στην Mexican Baja Ferries και εκτελούσε δρομολόγια στον κόλπο του Μεξικού μεταξύ του La Paz και του Mazatlan, φαίνεται στο marine traffic ότι έχει αλλάξει ήδη σημαία και από του Μεξικού έχει υψώσει τη Κυπριακή σημαία. Το πλοίο έχει μήκος 151 μέτρα, πλάτος 23,6 μέτρα και δυνατότητα φιλοξενίας 200 επιβατών, σε δίκλινες, τρίκλινες ή τετράκλινες καμπίνες, οι οποίες έχουν ατομικό μπάνιο. Επίσης, το πλοίο διαθέτει σαλόνια αναμονής με άνετες θέσεις. Ακόμα, έχει δυνατότητα μεταφοράς οχημάτων ενώ οι δύο μηχανές Pielstick 12PC2-5V-400, που διαθέτει του παρέχουν τη δυνατότητα ν’ αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 17 κόμβων. Το «LA PAZ STAR» είχε κατασκευαστεί για λογαριασμό της Stena Rederi, η οποία το είχε υπό την πλοιοκτησίας της μέχρι το 1994. Ακολούθως και για 8 χρόνια πέρασε στην P&O European Ferries (1994-2002), πέρασε στη Stena Line (2002-2009) και μετά από τρεις ακόμα αγοραπωλησίες μεταξύ Ιταλικών εταιρειών πωλήθηκε το 2013 στο Μεξικό. O καπτεν Στρίντζης που στο παρελθόν «άνοιξε» γραμμές με στοχευμενες συνδέσεις νησιών, δεν αποκλείεται να δρομολογήσει το πλοίο από Ραφήνα, στην γραμμή Άνδρου, Τήνου, Μυκόνου, οπότε προβλέπεται ένας άνευ προηγούμενου ανταγωνισμός ή να «κονταροχτυπηθεί» στην Πάρο και την Νάξο με την Βlue Star Ferries που θεωρείται ένας πανίσχυρος αντίπαλος με «βαρύ» όνομα.
Sea Jets… εμφανίζεται
Και τέλος, η εταιρία SEAJETS του Μ. Ηλιόπουλου, απαντάει στις κινήσεις της οικογένειας Στεφάνου και έφερε στην Ελλάδα το επιβατηγό καταμαράν "BETICO", που σύμφωνα με πληροφορίες θα δρομολογηθεί και αυτό στην ίδια κερδοφόρα γραμμή. Είναι ναυπηγημένο στην Αυστραλία από την Austal το 1999, έχει μήκος 52,40m και χωρητικότητα σε επιβάτες 366. Αν σκεφτεί κανείς ότι «στο παιχνίδι» από την Ραφήνα, βρίσκεται με ταχύπλοο και η Ηellenic Seaways, τότε ο ανταγωνισμός θα είναι σκληρός και σε τελευταία ανάλυση υπέρ του ταξιδιώτη - καταναλωτή, που θα επωφεληθεί από τις όποιες προσφορές επιλέξουν οι εταιρίες για να τον προσελκύσουν. Σε ότι αφορά τα δρομολόγια είναι σίγουρο ότι η μάχη θα δοθεί κυρίως στα νησιά Πάρο, Μύκονο, Τήνο και Άνδρο που θεωρείται κοντινός μεν προορισμός αλλά ιδανικός για ολιγοήμερη απόδραση.
Με πληροφορίες από το enandro.gr
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου