Στην υλοποίηση του έργου “Ύφαλες επισκευές στην προβλήτα του Μέριχα
Κύθνου” προχώρησε το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου προκειμένου να
αποκαταστήσει το πρόβλημα καθίζησης που είχε διαπιστωθεί εδώ και
αρκετούς μήνες, με σκοπό – στο εξής – την απρόσκοπτη κι ασφαλή
εξυπηρέτηση των αλιευτικών σκαφών.
Με εντατικού χαρακτήρα εργασίες που αναπτύχθηκαν σε διάστημα περίπου είκοσι ημερών κι επρόκειτο να ολοκληρωθούν χθες, ενισχύθηκε η γνωστή “προβλήτα των ψαράδων” στο παραλιακό μέτωπο του νησιού, έργο που είχε ενταχθεί και στην ατζέντα των αναγκών της Κύθνου για το έτος 2016.
Για την υλοποίηση του εν λόγω έργου προχώρησε στο σύνολο των απαιτούμενων εργασιών ο ανάδοχος, κατόπιν εντολής της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, με το σχετικό φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει την παρούσα αναφορά, να αποδεικνύει και το μέγεθος των εργασιών.
Όσον αφορά στην ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος, κλήθηκε να τοποθετηθεί ο δήμαρχος του νησιού, Σταμάτης Γαρδέρης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στάση του Λιμενικού Ταμείου, τονίζοντας παράλληλα όμως, πως, η Κύθνος έχει σημαντικές ανάγκες, οι οποίες με προγραμματισμό και οργάνωση θα είναι χρήσιμο να προωθηθούν.
Διευκρινίζεται εξ αρχής πως, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει στην αρμοδιότητά του λιμάνια και παραλιακές ζώνες τριών ακόμη νησιών, πέραν της πρωτεύουσας των Κυκλάδων και ειδικότερα της Κύθνου, της Σερίφου και της Κέας.
Έργο ενίσχυσης και ασφάλειας
Σχετικά με την προβλήτα των αλιέων στο λιμάνι του Μέριχα Κύθνου, είχαν επισημανθεί προ σημαντικού χρονικού διαστήματος τα προβλήματα καθίζησης, τα οποία απαιτούσαν παρεμβάσεις και ύφαλες επισκευές. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το συγκεκριμένο έργο είχε ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2016 και αποτελεί ένα εκ των σημαντικότερων που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας δημοτικής θητείας. Ο προϋπολογισμός του είχε ανέλθει σε 12.000 ευρώ και οι απαραίτητες εργασίες αφορούσαν στην υποθαλάσσια ενίσχυση της προβλήτας ουσιαστικά, στην οποία και είχαν παρατηρηθεί σπηλαιώσεις. Αυτές προκαλούνται σταδιακά από την ορμή και την κίνηση της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι εργασίες ενίσχυσης της βάσης της προβλήτας να κρίνονταν άμεσες και αναγκαίες, με σκοπό να αποφευχθεί μεγαλύτερη ζημιά. Μηχανήματα έργου και τα απαραίτητα υλικά χρησιμοποιήθηκαν από τον ανάδοχο για την υλοποίηση του έργου, το οποίο διήρκησε σχεδόν είκοσι ημέρες, καθώς όπως αναφέρει παρακάτω ο δήμαρχος, διαπιστώθηκε πιο ουσιαστικό πρόβλημα από αυτό που είχε καταγραφεί εξ αρχής.
Αποτέλεσμα της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η ομαλή λειτουργία της προβλήτας και η χρήση της με ασφάλεια από τους αλιείς του νησιού, καθώς μεγάλος αριθμός από εκείνους εξυπηρετείται από τον Μέριχα.
Στ. Γαρδέρης: Ικανοποιήθηκε αίτημα των αλιέων
“Αυτές τις ημέρες προωθήθηκε η αποκατάσταση του μόλου των ψαράδων” ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος του νησιού στο πλαίσιο της τηλεφωνικής επικοινωνίας με την εφημερίδα, σημειώνοντας παράλληλα πως, αποτελούσε κι ένα παράπονο – αίτημα της πλευράς των αλιέων. “Προήλθε ως αίτημα και από τους αλιείς καθώς ήταν ένα κομμάτι στο οποίο προσέγγιζαν τα περισσότερα αλιευτικά σκάφη και υπήρχε σοβαρό πρόβλημα καθίζησης. Οπότε, ήταν ένα έργο ζωτικής σημασίας για τον Μέριχα” πρόσθεσε ο ίδιος, λέγοντας πως, από την επικοινωνία του με τον εργολάβο, συνολικά οι παρεμβάσεις θα “έκλειναν” χθες. “Σήμερα (σσ. χθες) τελειώνουν οι εργασίες και κλείνει η αποκατάσταση” ανέφερε, λέγοντας πως, το έργο επί της ουσίας, “ξεκίνησε πριν από 20 ημέρες, διαπιστώθηκε όμως, μεγαλύτερη ζημιά και έγινε μία ολοκληρωμένη παρέμβαση”. Αναμφισβήτητα, όπως επεσήμανε, “είναι ένα έργο απαραίτητο και σημαντικό”.
Ωστόσο, σύμφωνα με την απάντησή του στην ερώτηση αν κρίνει πως πρέπει να προωθηθεί άμεσα κάποιο άλλο έργο για την Κύθνο εξίσου σημαντικό ή και μεγαλύτερης “εμβέλειας” από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου, υπήρξε καταφατικός, κάνοντας μνεία στη μελέτη λειτουργίας του λιμένα Μέριχα.
“Χρειάζεται ένα προγραμματισμός που θα υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου. Το νησί χρειάζεται και μία μελέτη κυκλοφοριακή για το λιμάνι του Μέριχα και γενικώς για τη λειτουργία του” συμπλήρωσε κατηγορηματικά, αίτημα που όπως υπενθύμισε έχουν προωθήσει στο Λιμενικό Ταμείο τα αιρετά μέλη που συμμετέχουν στη διοίκησή του. “Απ΄ ό,τι είχαμε αναφέρει και σε πρόσφατη συνεδρίαση, είναι προγραμματισμένο να ανατεθεί σε κάποιον μελετητή” υπογράμμισε, λέγοντας πως, πέραν του master plan, η Κύθνος προωθεί διαβούλευση για να καταθέσει μία συνολική πρόταση όσον αφορά τις ανάγκες της, στον άξονα που το ήδη ψηφισμένο τεχνικό πρόγραμμα για το 2017, προσεχώς, μπορεί να τροποποιηθεί. “Γενικότερα είμαστε σε διαβούλευση για να καταθέσουμε μία συνολική πρόταση όσον αφορά το κομμάτι του Μέριχα. Πρέπει να υπάρξει ένας γενικότερος σχεδιασμός. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε καταλήξει στις οριστικές προτάσεις” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γαρδέρης, θέτοντας επί τάπητος και την παράμετρο των οικονομικών δυνατοτήτων, που όπως τόνισε είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση έργων κι εργασιών. “Φυσικά οι οικονομικές δυνατότητες είναι το βασικό ζήτημα” σχολίασε χαρακτηριστικά.
Αιτήματα για το 2017
Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, στη συνεδρίαση της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με θέμα την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος 2017, αν και οι εκπρόσωποι της Κύθνου δεν ήταν εφικτό να παραστούν, ωστόσο, προωθήθηκαν κι εγκρίθηκαν κάποιες προτάσεις για το νησί.
Από την πλευρά του ίδιου του κ. Γαρδέρη πάντως, σε σχετική ενημέρωση επί του θέματος, είχε προωθηθεί η ανάγκη υλοποίησης κι εκπόνησης του master plan, “στο πλαίσιο ενός γενικότερου σχεδιασμού που έχει το νησί” καθώς όπως είχε εξηγήσει, “θέλουμε κάποιες επεκτάσεις τουλάχιστον στις μαρίνες μας για τη φιλοξενία τουριστικών σκαφών και θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων ιστιοφόρων και φουσκωτών”. Σε αυτό το πλαίσιο βάσει των όσων είχε επαναλάβει, “ζητάμε να τοποθετήσουμε πλωτές εξέδρες στο λιμάνι του Μέριχα και των Λουτρών”Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
Με εντατικού χαρακτήρα εργασίες που αναπτύχθηκαν σε διάστημα περίπου είκοσι ημερών κι επρόκειτο να ολοκληρωθούν χθες, ενισχύθηκε η γνωστή “προβλήτα των ψαράδων” στο παραλιακό μέτωπο του νησιού, έργο που είχε ενταχθεί και στην ατζέντα των αναγκών της Κύθνου για το έτος 2016.
Για την υλοποίηση του εν λόγω έργου προχώρησε στο σύνολο των απαιτούμενων εργασιών ο ανάδοχος, κατόπιν εντολής της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, με το σχετικό φωτογραφικό υλικό που συνοδεύει την παρούσα αναφορά, να αποδεικνύει και το μέγεθος των εργασιών.
Όσον αφορά στην ικανοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος, κλήθηκε να τοποθετηθεί ο δήμαρχος του νησιού, Σταμάτης Γαρδέρης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για τη στάση του Λιμενικού Ταμείου, τονίζοντας παράλληλα όμως, πως, η Κύθνος έχει σημαντικές ανάγκες, οι οποίες με προγραμματισμό και οργάνωση θα είναι χρήσιμο να προωθηθούν.
Διευκρινίζεται εξ αρχής πως, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει στην αρμοδιότητά του λιμάνια και παραλιακές ζώνες τριών ακόμη νησιών, πέραν της πρωτεύουσας των Κυκλάδων και ειδικότερα της Κύθνου, της Σερίφου και της Κέας.
Έργο ενίσχυσης και ασφάλειας
Σχετικά με την προβλήτα των αλιέων στο λιμάνι του Μέριχα Κύθνου, είχαν επισημανθεί προ σημαντικού χρονικού διαστήματος τα προβλήματα καθίζησης, τα οποία απαιτούσαν παρεμβάσεις και ύφαλες επισκευές. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, το συγκεκριμένο έργο είχε ενταχθεί στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2016 και αποτελεί ένα εκ των σημαντικότερων που έχουν υλοποιηθεί μέχρι σήμερα και κατά τη διάρκεια της τρέχουσας δημοτικής θητείας. Ο προϋπολογισμός του είχε ανέλθει σε 12.000 ευρώ και οι απαραίτητες εργασίες αφορούσαν στην υποθαλάσσια ενίσχυση της προβλήτας ουσιαστικά, στην οποία και είχαν παρατηρηθεί σπηλαιώσεις. Αυτές προκαλούνται σταδιακά από την ορμή και την κίνηση της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι εργασίες ενίσχυσης της βάσης της προβλήτας να κρίνονταν άμεσες και αναγκαίες, με σκοπό να αποφευχθεί μεγαλύτερη ζημιά. Μηχανήματα έργου και τα απαραίτητα υλικά χρησιμοποιήθηκαν από τον ανάδοχο για την υλοποίηση του έργου, το οποίο διήρκησε σχεδόν είκοσι ημέρες, καθώς όπως αναφέρει παρακάτω ο δήμαρχος, διαπιστώθηκε πιο ουσιαστικό πρόβλημα από αυτό που είχε καταγραφεί εξ αρχής.
Αποτέλεσμα της συγκεκριμένης παρέμβασης είναι η ομαλή λειτουργία της προβλήτας και η χρήση της με ασφάλεια από τους αλιείς του νησιού, καθώς μεγάλος αριθμός από εκείνους εξυπηρετείται από τον Μέριχα.
Στ. Γαρδέρης: Ικανοποιήθηκε αίτημα των αλιέων
“Αυτές τις ημέρες προωθήθηκε η αποκατάσταση του μόλου των ψαράδων” ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος του νησιού στο πλαίσιο της τηλεφωνικής επικοινωνίας με την εφημερίδα, σημειώνοντας παράλληλα πως, αποτελούσε κι ένα παράπονο – αίτημα της πλευράς των αλιέων. “Προήλθε ως αίτημα και από τους αλιείς καθώς ήταν ένα κομμάτι στο οποίο προσέγγιζαν τα περισσότερα αλιευτικά σκάφη και υπήρχε σοβαρό πρόβλημα καθίζησης. Οπότε, ήταν ένα έργο ζωτικής σημασίας για τον Μέριχα” πρόσθεσε ο ίδιος, λέγοντας πως, από την επικοινωνία του με τον εργολάβο, συνολικά οι παρεμβάσεις θα “έκλειναν” χθες. “Σήμερα (σσ. χθες) τελειώνουν οι εργασίες και κλείνει η αποκατάσταση” ανέφερε, λέγοντας πως, το έργο επί της ουσίας, “ξεκίνησε πριν από 20 ημέρες, διαπιστώθηκε όμως, μεγαλύτερη ζημιά και έγινε μία ολοκληρωμένη παρέμβαση”. Αναμφισβήτητα, όπως επεσήμανε, “είναι ένα έργο απαραίτητο και σημαντικό”.
Ωστόσο, σύμφωνα με την απάντησή του στην ερώτηση αν κρίνει πως πρέπει να προωθηθεί άμεσα κάποιο άλλο έργο για την Κύθνο εξίσου σημαντικό ή και μεγαλύτερης “εμβέλειας” από την πλευρά του Λιμενικού Ταμείου, υπήρξε καταφατικός, κάνοντας μνεία στη μελέτη λειτουργίας του λιμένα Μέριχα.
“Χρειάζεται ένα προγραμματισμός που θα υλοποιηθεί σε βάθος χρόνου. Το νησί χρειάζεται και μία μελέτη κυκλοφοριακή για το λιμάνι του Μέριχα και γενικώς για τη λειτουργία του” συμπλήρωσε κατηγορηματικά, αίτημα που όπως υπενθύμισε έχουν προωθήσει στο Λιμενικό Ταμείο τα αιρετά μέλη που συμμετέχουν στη διοίκησή του. “Απ΄ ό,τι είχαμε αναφέρει και σε πρόσφατη συνεδρίαση, είναι προγραμματισμένο να ανατεθεί σε κάποιον μελετητή” υπογράμμισε, λέγοντας πως, πέραν του master plan, η Κύθνος προωθεί διαβούλευση για να καταθέσει μία συνολική πρόταση όσον αφορά τις ανάγκες της, στον άξονα που το ήδη ψηφισμένο τεχνικό πρόγραμμα για το 2017, προσεχώς, μπορεί να τροποποιηθεί. “Γενικότερα είμαστε σε διαβούλευση για να καταθέσουμε μία συνολική πρόταση όσον αφορά το κομμάτι του Μέριχα. Πρέπει να υπάρξει ένας γενικότερος σχεδιασμός. Μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχουμε καταλήξει στις οριστικές προτάσεις” σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γαρδέρης, θέτοντας επί τάπητος και την παράμετρο των οικονομικών δυνατοτήτων, που όπως τόνισε είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την υλοποίηση έργων κι εργασιών. “Φυσικά οι οικονομικές δυνατότητες είναι το βασικό ζήτημα” σχολίασε χαρακτηριστικά.
Αιτήματα για το 2017
Αξίζει να υπενθυμιστεί πως, στη συνεδρίαση της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με θέμα την έγκριση του Τεχνικού Προγράμματος 2017, αν και οι εκπρόσωποι της Κύθνου δεν ήταν εφικτό να παραστούν, ωστόσο, προωθήθηκαν κι εγκρίθηκαν κάποιες προτάσεις για το νησί.
Από την πλευρά του ίδιου του κ. Γαρδέρη πάντως, σε σχετική ενημέρωση επί του θέματος, είχε προωθηθεί η ανάγκη υλοποίησης κι εκπόνησης του master plan, “στο πλαίσιο ενός γενικότερου σχεδιασμού που έχει το νησί” καθώς όπως είχε εξηγήσει, “θέλουμε κάποιες επεκτάσεις τουλάχιστον στις μαρίνες μας για τη φιλοξενία τουριστικών σκαφών και θέλουμε να υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης περισσότερων ιστιοφόρων και φουσκωτών”. Σε αυτό το πλαίσιο βάσει των όσων είχε επαναλάβει, “ζητάμε να τοποθετήσουμε πλωτές εξέδρες στο λιμάνι του Μέριχα και των Λουτρών”Πηγή : http://www.koinignomi.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου