Από την
αναδιάρθρωση θα εξοικονομηθούν 500.000 ευρώ ετησίως, ενώ αποδεσμεύονται
από γραφειοκρατικές υποχρεώσεις 700 άνδρες και γυναίκες του Σώματος
Η υλοποίησή του αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Αθανάσιου Αθανασόπουλου καθώς ήταν ο ανώτατος αξιωματικός που τον σχεδίασε.
Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος είχε υπογραφεί από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στις 8 Ιανουαρίου. Τότε σε ανακοίνωση του υπουργείου σημειωνόταν πως «σε ό,τι αφορά τη νέα διάρθρωση των Λιμενικών Αρχών βασικά κριτήρια των παρεμβάσεων του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ήταν η ορθολογικότερη κατανομή των δυνάμεων στην επικράτεια, ο καλύτερος σχεδιασμός της δράσης των μονάδων μέσω της διοικητικής υπαγωγής μικρότερων σε μεγαλύτερες, καθώς και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό από τις 217 Λιμενικές Αρχές δημιουργούνται 179».
Εξοικονόμηση πόρων
Επιπλέον σημειώνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι από τη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση προκύπτει εξοικονόμηση πόρων παραπάνω από 500.000 ευρώ ετησίως, αλλά κυρίως με τη μεταρρύθμιση αυτή εξοικονομούνται για επιχειρησιακές ανάγκες περίπου 700 άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι αποδεσμεύονται από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, «που αποτελούσαν έως σήμερα τροχοπέδη στην άσκηση των επιχειρησιακών καθηκόντων στις περιοχές τους».
Οι νέες προκλήσεις του Λιμενικού
Προκειμένου να γίνουν οι αλλαγές, λένε οι ίδιες πηγές, έγινε αξιολόγηση της δραστηριότητας ποσοτικά και ποιοτικά και δόθηκε βαρύτητα κυρίως στους τομείς της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, της έρευνας και διάσωσης, της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της έκδοσης διοικητικών πράξεων - αδειών - πιστοποιητικών, της εξυπηρέτησης των πολιτών και της οικονομικής διαχείρισης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκε η δραστηριότητα των Λιμεναρχείων, των Υπολιμεναρχείων και των Λιμενικών Σταθμών, καθώς και η δομή και οργάνωσή τους, όπως επίσης σε ποιες περιοχές λειτουργούν οι υπηρεσίες του Λιμενικού και αν υπάρχει αναγκαιότητα συνέχισης της παρουσίας τους για «ειδικούς σκοπούς ή εθνικούς λόγους».
Κατά την αξιολόγηση διαπιστώθηκε έλλειψη συντονισμού μεταξύ υπηρεσιών όπως λιμενικών σταθμών με Κεντρικά Λιμεναρχεία, έλλειψη προσωπικού κ.τ.λ.
Βήμα
Πηγή :
Στα τέλη Αυγούστου αναμένεται να τεθεί και επισήμως σε εφαρμογή
ο «Λιμενικός Καλλικράτης», όπως προβλέπεται στο υπ' αριθμόν 81
προεδρικό διάταγμα «Αναδιάρθρωση Περιφερειακών Διοικήσεων Λιμενικού
Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και Λιμενικών Αρχών και ρύθμιση θεμάτων
στελέχωσης αυτών» που δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως
(τεύχος Α', αρ. φύλλου 125, 29.5.2014). Στο ΠΔ σημειωνόταν ότι «η ισχύς
του
παρόντος διατάγματος αρχίζει τρεις (3) μήνες μετά τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως».
Η υλοποίησή του αποτελεί μία από τις βασικές προτεραιότητες του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής κ. Αθανάσιου Αθανασόπουλου καθώς ήταν ο ανώτατος αξιωματικός που τον σχεδίασε.
Το σχέδιο προεδρικού διατάγματος είχε υπογραφεί από τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη στις 8 Ιανουαρίου. Τότε σε ανακοίνωση του υπουργείου σημειωνόταν πως «σε ό,τι αφορά τη νέα διάρθρωση των Λιμενικών Αρχών βασικά κριτήρια των παρεμβάσεων του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου ήταν η ορθολογικότερη κατανομή των δυνάμεων στην επικράτεια, ο καλύτερος σχεδιασμός της δράσης των μονάδων μέσω της διοικητικής υπαγωγής μικρότερων σε μεγαλύτερες, καθώς και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη. Στο πλαίσιο αυτό από τις 217 Λιμενικές Αρχές δημιουργούνται 179».
Εξοικονόμηση πόρων
Πιο συγκεκριμένα, διατηρούνται τα 18 υφιστάμενα Κεντρικά
Λιμεναρχεία, αυξάνονται σε 45 τα Λιμεναρχεία από τα 34 υπάρχοντα,
ενισχύονται σε 73 τα Λιμενικά Τμήματα από τα 34 που υφίστανται, ενώ
περιορίζονται σε 43 οι Λιμενικοί Σταθμοί από τους 107 που είναι έως
σήμερα. Στη νέα διάρθρωση δεν περιλαμβάνονται Υπολιμεναρχεία, ενώ για τη
μεγαλύτερη ευελιξία στην αντιμετώπιση των τοπικών αναγκών σε ορισμένες
περιοχές προβλέπεται η ίδρυση Λιμενικών Φυλακίων.
Επιπλέον σημειώνεται από το υπουργείο Ναυτιλίας ότι από τη συγκεκριμένη αναδιάρθρωση προκύπτει εξοικονόμηση πόρων παραπάνω από 500.000 ευρώ ετησίως, αλλά κυρίως με τη μεταρρύθμιση αυτή εξοικονομούνται για επιχειρησιακές ανάγκες περίπου 700 άνδρες και γυναίκες του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι αποδεσμεύονται από τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, «που αποτελούσαν έως σήμερα τροχοπέδη στην άσκηση των επιχειρησιακών καθηκόντων στις περιοχές τους».
Οι νέες προκλήσεις του Λιμενικού
Πηγές του υπουργείου Ναυτιλίας σημείωναν ότι σκοπός είναι με τις
αλλαγές το Λιμενικό να μπορεί να ανταποκριθεί στις καινούργιες
προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει, όπως η πίεση των μεταναστευτικών
ροών από ανατολικά αλλά και νότια, οι νέες μορφές εγκληματικότητας
κ.τ.λ. Επιπλέον να υπάρξει ενοποίηση των δράσεων και βελτίωση του
επιπέδου αποδοτικότητας και παραγωγικότητας του προσωπικού, καθώς και
μείωση των λειτουργικών δαπανών. Ακόμη να γίνεται καλύτερος συντονισμός
μεταξύ των υπηρεσιών και να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετούνται
ηλεκτρονικά άμεσα.
Προκειμένου να γίνουν οι αλλαγές, λένε οι ίδιες πηγές, έγινε αξιολόγηση της δραστηριότητας ποσοτικά και ποιοτικά και δόθηκε βαρύτητα κυρίως στους τομείς της ασφάλειας ναυσιπλοΐας, της έρευνας και διάσωσης, της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, της έκδοσης διοικητικών πράξεων - αδειών - πιστοποιητικών, της εξυπηρέτησης των πολιτών και της οικονομικής διαχείρισης.
Στο πλαίσιο αυτό εξετάστηκε η δραστηριότητα των Λιμεναρχείων, των Υπολιμεναρχείων και των Λιμενικών Σταθμών, καθώς και η δομή και οργάνωσή τους, όπως επίσης σε ποιες περιοχές λειτουργούν οι υπηρεσίες του Λιμενικού και αν υπάρχει αναγκαιότητα συνέχισης της παρουσίας τους για «ειδικούς σκοπούς ή εθνικούς λόγους».
Κατά την αξιολόγηση διαπιστώθηκε έλλειψη συντονισμού μεταξύ υπηρεσιών όπως λιμενικών σταθμών με Κεντρικά Λιμεναρχεία, έλλειψη προσωπικού κ.τ.λ.
Βήμα
Πηγή :
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου